MuseumBrasserie

Waterstraat 16 5211 JD Den Bosch Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant MuseumBrasserie

Gerda2000 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Bij toeval beland in deze brasserie.Het eten was lekker.We kozen voor vis en deze was heerlijk.
De service was goed en de dranken waren ook lekker.
De decor kan wat beter .
Birgit_2 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Het meest opmerkelijke van de broodjes bij de Museumbrasserie is hoe ongelooflijk dun de mozzarella is gesneden, je proefde er bijna niets van. De ham was eveneens flinterdun, bovendien rook hij naar zalm. Het leek wel of er een en hetzelfde mes voor ham en zalm was gebruikt, maakt het niet lekkerder. Keuze voor vegetariërs is zeer beperkt!
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
We hebben voor en na een bezoek aan het Noordbrabants Museum in de Museum Brasserie koffie/thee respectievelijk de lunch genoten. Wij vonden alle drie de entourage prachtig. Met name de twee ruimtes voorin zijn erg mooi geïntegreerd in de gebouwen die de beide musea bevatten. Een parketvloer, verschillend gekleurde (groene, blauwe, paarse) stoffen bekleding van de stoelen, gekleurde wanden die naar onze smaak perfect zijn afgestemd op elkaar. Hetzelfde met de grote schilderijen van Giovanni Dalessi die de wanden sieren, een doordachte smaakvolle verlichting. In de ene ruimte een mooi hoog schubplafond en in de andere ruimte een gewelvenplafond. Verschillende zitgelegenheden: tafels met de genoemde stoffen stoelen, banken en poefs en hoge tafels met "barstoelen". Helaas daarachter een lange smalle ruimte waarin het voor mijn gevoel een stuk minder gezellig zitten is. De voorste ruimte heeft prachtige doorkijkjes naar de rest van de zaak en ook naar buiten. Een interieur dat volledig past bij een kunstzinnige omgeving die enerzijds modern en anderzijds tijdloos is. Minpuntje is de akoestiek: inden er veel mensen zijn, klinkt het geluid door het ontbreken van geluiddempende materialen erg hard waardoor met name wat slechthorende gasten moeite hebben met het verstaan va elkaar.
Maar het gaat vooral om het eten en drinken! In orde. Bij de muntthee zat nu keurig honing (zie een vorige recensie). De chocoladebollen worden zelf (Maison de Boer?) gemaakt en zijn prima (toch jammer dat je in een dergelijke cultuurhistorische omgeving niet de "echte" kunt krijgen). Kroketten met brood: het brood was per snee licht geroosterd. Niet nodig of toch oud brood? In de vleeskroketten zien wij graag kleine stukjes herkenbar vlees terug. Een gemis tegenwoordig bij meer kroketten. Zilveruitjes en kleine augurkjes en rucola moesten dat gemis wellicht compenseren. De "runderlend op korstdeeg" betrof een rechthoekig stuk luchtig korstdeeg met daarop een ruime hoeveelheid dungesneden runderlend met o.a. rode ui, pijnboompitten en andere fijngesneden groenten. Kleine hoopjes saus eromheen. Mooi om te zien en heel smakelijk!
Op dit moment komen de menukaart in de zaak en de menukaart op de website niet met elkaar overeen. Misschien wordt dat snel veranderd.
Fijne, attente bediening en ja: als we in de gelegenheid zijn, zouden we zeker terugkomen voor een volgend bezoekje.
Cookingcontessa .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Mooi verzorgde gerechten, jammer dat er zeer weinig vegetarische opties voor handen zijn... gelet op de reputatie van Maison van den Boer zou je toch meer creativiteit verwachten. Gemiste kans. Ik kom niet terug hier.
Marjorie W.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Heb hier uitstekend geluncht, helaas was het terras buiten vol echter was het binnen lunchen zeker te doen ondanks dat het interieur mij deed denken aan een dispuut uit de jaren 80, enfin
dat terzijde, de pittige pompen soep was perfect van temperatuur en prima van smaak, het extra bestelde brood werd zoals het moet, netjes op een servetje op een bord geserveerd, mijn tafelgenoot had een heerlijk bruin broodje zalm met rucola salade, alles was prima in balans, hoewel ik wel graag honing bij de munt thee geserveerd had zien worden, kom ik hier zeker terug-