Murugan

Rozengracht 192 1016 NK Amsterdam Nederland Kaart
31-206255376

Over restaurant Murugan

Hoge Indiase standaard!

Ken jij de echte smaak van India of kom je uit die buurt? Murugan houdt de standaard hoog. Zelfs de Indiase mensen onder ons zullen hier zeker weten geen heimwee krijgen naar (t)huis. Murugan heeft naast hun overheerlijke Indiase eten, ook nog eens een prachtlocatie, namelijk aan de Rozengracht. Hier komen stappers en shoppers samen om te eten. Daar wil jij vast bijhoren. Kom zeker even langs!

Meer informatie over restaurant Murugan

Frits W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik fiets al jaren over de rozengracht maar heb vorige week voor het eerst bij Murugan gegeten. Het restaurant geeft een chique uitstraling tussen alle andere winkels en nodigt uit om binnen te komen. De sfeer is direct heel ‘Indiaas’, met het klassieke muziek op de achtergrond en de zachte kleuren van het decor. We hebben gekozen voor de chicken korma en mutter paneer, wat werd geserveerd met allerlei sausjes en broodjes waar we niet extra voor hebben hoeven betalen! De mango chutney die we met de papdums kregen was verrukkelijk. We hebben bij veel Indiërs gegeten, maar nog nooit zo lekker als bij Murugan.
We hebben al een datum staan voor ons volgend bezoek aan Murugan!
SuPol .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gisteren heerlijk afgehaald bij Murugan. We hadden de mutter paneer en saag chicken. De maaltijden waren helemaal niet prijzig en bovendien werd ons nog een drankje van het huis aangeboden. Heerlijke curries verrijkt met brood, rijst en salade! We hadden zelfs eten over voor vandaag. Een echte aanrader als je geen zin hebt om te koken maar wel lekker en gezond wilt eten!
Clariss .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Het eten was verrukkelijk! Wij namen de chicken massala en de lamb jalfrezi. En zoals meerdere malen al beschreven: dat is alles wat je hoeft te bestellen! De hele tafel wordt opgevuld met sausjes, papadums, rijst, brood en zelfs een kan heerlijk koud water. Ik hoorde van de ober dat het restaurant al 33 jaar gevestigd is op de rozengracht en dat is goed te merken aan alles. Je wordt niet overdonderd door onwennigheid van de bediening of de sterke drang om snel het restaurant weer leeg te hebben voor de volgende lading klanten zoals in de meeste nieuwe tenten tegenwoordig. Er heerst een zekere rust in het restaurant, een heerlijke kalmte waarbij elke klant aandacht krijgt en het doel van het serveren nog altijd een tevreden klant is en niet alleen de rekening aan het einde van de avond.
BobWe .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Als je bij Murugan bent moet je zeker de chicken korma proberen! Een heerlijke, rijke curry. Je hoeft alleen een hoofdgerecht te bestellen en je krijgt er alles bij van popadums, chutney als voorafje tot salade, chapati's en rijst bij het eten. De mango lassi is ook heerlijk vooral in dit weer :)!
Simone_me .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Gisteravond met een groepje vrienden hier gegeten. Ik ben een keer in India geweest en na mijn trip is dit het eerste restaurant in Amsterdam waarvan ik kan zeggen dat de smaak echt Indiaas is. De mango dip bij de papadums, de lassi, de chai alles is zo real! We hadden een mix van gerechten besteld, ik had zelf de chicken korma, overheerlijk! Aardige bediening die regelmatig langskomt om te vragen of alles naar zin is en of we nog iets nodig hebben.
Maaike2016 .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Heerlijk Indiaas gegeten. Goede sfeer, vriendelijke bediening en lekker Indiaanse curries. Prima plek om Indiaas te eten of af te halen.
LarsvD .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Met kerst gegeten bij Murugan. Ondanks de gezellige drukte veel aandacht van de bediening. Heerlijke voorgerechten en daarna de chicken massala en mutter paneer. En échte Indiase masala chai. We komen hier snel terug met het gezin!
Pram .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Voor het eerst Indiaas afgehaald bij Murugan. Ik was al een paar keer langsgelopen maar liep dit keer na het werk naar binnen. Het was niet heel druk op de maandagavond, maar er kwamen wel aardig wat gasten die wat kwamen afhalen. Ik kreeg de indruk dat ze hier vaker komen aangezien de ober van enkelen ook het te kiezen diner zonder de menukaart te hoeven laten zien wist op te noemen. Ik had de chicken massala en lamb jalfrezi geprobeerd. Het eten was heerlijk vol van smaak, voor een niet al te hoge prijs voor het hoofdgerecht kregen we er rijst, chapati’s, salade, yoghurt sausje en chutneys bij. Een andres om te onthouden als je geen zin hebt in koken maar wel in verrukkelijk eten.
Teressa .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Gisterenavond na een dagje cultuur snuiven in Amsterdam, dag afgesloten met een heerlijk diner bij de Indier. Toplocatie, gezellig uitzicht op de drukke Rozengracht, doch binnen een rustige, huiselijke sfeer. Ik ben in veel Indiase restaurants geweest en het valt me altijd op dat het decor zo typerend is. Hier was het gelukkig anders: niet te druk met velle kleuren, maar ook geen lege eetzaal met banken tegen de muur, precies goed en netjes onderhouden. We kregen bij binnenkomst (alvorens we iets hadden besteld!) een mandje met papadums met mango chutney. De mutton saag en chicken massala waren voortreffelijk! Precies de juiste smaak met de juiste hoeveelheid kruiden. Als dessert een verfrissende mango lassi rn pittige massala chai. We verlieten het restaurant met ons buikje vol en heel tevreden dat we deze indier hebben gevonden.
VenessaH .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Ik heb gisteren samen met mijn dochter hier gegeten. De verkregen service van de eigenaar en een vriendelijke serveerster was voor mij juist de reden om hier vandaag alweer terug te keren. Wij hebben zojuist de chicken korma en chicken curry voorgeschoteld gekregen. Ik ben al jaren fan van Idiaas eten, maar het eten van Murugan komt wat ons betreft her dichtst bij de 'echte keuken' wat we in india hebben gegeten. Het restaurant dat op deze zaterdagavond helemaal vol zit met gasten ziet er gelikt uit en over de vloerbedekking kan ik weinig opmerken, het ziet er naar mijn mening erg schoon uit. En als verpleegkundige heb ik wel een oogje voor netheid. Ieder zijn eigen smaak. Maar wij komen hier zeker terug!!
Marloes A.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Onze ervaring is niet in lijn met de eerdere recensies hier. Het eten is niet heel bijzonder: een gemiddeld indiaas restaurant. Het ruikt binnen naar muffe vloerbedekking, je kan niet pinnen en de service is traag.
DorienvS .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Op grond van de recensies op Iens zarerdagavond na een dagje winkelen in Amsterdam met een groepje bij Murugan gaan eten. Top avond gehad. Heerlijk eten, vriendelijk, huiselijk en vooral gezellige sfeer. Attente bediening die ons er zelfs op wees dat we teveel bestelden met z'n allen. Volgens hem konden we nog altijd bijbestellen als het nodig was maar dat was bij de royale porties die we kregen inderdaad niet nodig. De saag mutton en chicken korma zijn echte aanraders. We komen hier zeker terug!
Iris K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Na de mooie recensies bezoek gebracht aan dit eenvoudige restaurantje, maar zeer teleurgesteld.
Eten was behalve zout smaakloos. Papadums waren taai, slechts 1, maar wel smakelijk mangodipje erbij. Rijst niet eens gaar en curry's waardeloos.. Bediening door beste oude man, die tv zat te kijken en ons vergat. Maar snel om de rekening gevraagd en vertrokken.
LisanneB .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Hoi allen, ik ben zelf niet zo'n fan van het deze 'recensie' cultuur. Ik lees zo nu en dan wat, maar ik vraag me altijd af hoeveel verstand de schrijvers van de columns nu echt hebben van de keuken waar ze hun expert advies op los laten. Ik kom al sinds een aantal jaar bij Murugan. De laatste keer was ik er tijdens de Gay Parade. Ik heb daar met een paar vriendinnen weer heerlijk gegeten. Ik houd zelf altijd het meeste van de lambs jalfreezi en mango lassi. Het restaurant staat bekend om de heerlijke curries. Ik heb een tijdje in een gallerie gewerkt in de buurt en weet uit ervaring dat er menig galerien uit de buurt bij met grote groepen naar Murugan gaan vanwege de authentieke gerechten. De sfeer is er altijd relaxed en je voelt je direct welkom. De inrichting is afgelopen jaar grondig veranderd en heeft een chique uitstraling. De bediening zeer aardig en attent. Al met al een nooit een slechte ervaring gehad bij Murugan. Als je van echte Indiase curries houdt biedt dit restaurant een mooie scala aan zowel vegetarische als niet-vegetarische gerechten. Voor mij een echte aanrader als je van heerlijk Indiaas eten houdt!

JornMatzen .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Dit restaurant is niet voor niets uitverkoren tot IensTopper2015. We hadden laatst besloten dat we wat zouden afhalen bij dit restaurant. We hadden al wat besteld en werden vriendelijk een plaatsje aangeboden in de lounge met een drankje terwijl we zouden wachten. Maar de sfeer was er zo fijn en gezellig dat we besloten om toch maar aan te schuiven aan een van de tafels ipv mee te nemen. Ondanks de drukte vond de aardige bediening dat geen probleem en werd ons een mooie plek aangeboden. De alu mutter en lam jalfrezi waren super lekker! Als je in Murugan bent moet je ook zeker de mango lassi uitproberen. Ik heb het nergens zo lekker gevonden. We komen snel weer terug.
Akangsha_Gill .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Afgelopen vrijdag hadden we voor een groep gereserveerd bij Murugan. Aangezien we niet bekend zijn in Amsterdam waren we afgegaan op de goede recensies op Iens. Het was gezellig druk in het restaurant en ook de locatie is perfect tussen de verscheidene theaters, musea en andere toeristische locaties en ook nog eens op loopafstand van het parkeergarage Qpark. We hadden de keuze aan de kok overgelaten en kregen een breed scala aan gerechten voorgeschoteld variërend van de heerlijke chicken jalfrezi tot de vegetarische kadai paneer. We hebben gesmuld. De gerechten werden aangevuld met pilaoe rijst, verrukkelijk Indiaas brood, sjutnies en raeta. Als nagerecht hadden we gulab jamoens besteld die echt een aanrader zijn! We kregen nog een heerlijke kop Indiase thee van het huis. We hebben een fantastische avond gehad. Voor de liefhebben van de Indiase cuisine is Murugan een echte aanrader!!
LeonieSchie .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Met kerst voor het eerst met vrienden gegeten bij Murugan. Sfeervol restaurant met heerlijk eten en vriendelijke bediening. Een combinatie van vegetarische en niet-vegetarische gerechten genuttigd voorafgegaan door heerlijke samosa’s en hot chicken wings. Van veel gasten om ons heen was te merken dat ‘dineren bij ‘Murugan’ een gebruikelijke kersttraditie is geworden van hen, ondanks dat ze inmiddels verhuisd zijn naar andere steden. Ik geef ze groot gelijk, want ook wij raden Murugan iedereen aan die van echt Indiaas eten houdt!
JenifferT .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Afgelopen week voor het eerst een tafeltje gereserveerd bij Murugan vooraf aan een voorstelling in de la Mar theater (dat op loopafstand zit van dit gezellige restaurant!). We hadden bij binnenkomst al aangegeven dat we snel weg moeten ivm de theatervoorstelling, waarop de vriendelijke eigenaar meldde dat dit geen enkel probleem is aangezien ze (mede door hun locatie midden tussen de theaters en kunstgalerieën) hier zeker rekening mee houden voor hun gasten. We hebben heerlijk gedineerd, de saag paneer en garlic naans waren mijn favoriet! Hoewel we op eigen verzoek ruim op tijd bij de theater stonden, hadden we niet het idee gehad dat we overhaast de deur uit zijn gezet, prima service! We komen hier zeker terug!
Michiel N.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Een prima simpel Indisch restaurant met een wat magere menukaart. Het eten was lekker. Klassiekers als Tandori, Biryani rijst en Naan brood ontbreken echter. De service was aardig maar niet al te communicatief. Ze hebben qua inrichting hun best gedaan, al komt het erg goedkoop en simpel over. Als we sommige andere reviews lezen vragen we ons af of dit over hetzelfde restaurant gaat.
WenkedeVree .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Wij hadden gisteren na het lezen van de recensies op Iens besloten om wat af te halen bij Murugan. We kozen de lamb jalfrezi, chicken masala, paneer mirch masala en bhindi curry. We konden in de mooie lounge wachten en kregen een glas heerlijke mango lassi van het huis. Ondertussen konden we genieten van de gezellige sfeer die er hing. Aan verscheidene tafels zaten gasten die ons de indruk gaven hier geregeld te komen; een groepje gasten, die schijnbaar verhuisd waren, maakten een gezellig praatje met de eigenerasse, die hen na veel jaar nog wist te herinneren.
Het eten dat we besteld hadden was overheerlijk! Een echte aanrader voor iemand die van authentiek Indiaas eten houdt. We kregen naast de hoofdgerechten ook nog papadums en verschillende sausjes. We komen hier zeker terug!