Muller

9,3
9,3
Just K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk hoe de chef zijn liefde op het bord legt. Gang na gang, met zelfgeplukte paddestoelen in de saus. Fijne wijnen die hij met gulle hand schenkt. Evenals water, dat naar believen en zonder te vragen wordt aangevuld. Een geweldige avond uit met authentiek en klassiek Franse keuken op heel hoog niveau. De sauzen zijn een klasse apart. De inrichting klassiek en rustgevend. Ruime plekken, fijne stoelen, genieten.
HK-172 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
feestelijk diner bij Muller genoten, direct na het afstuderen van onze dochter. Na de reservering kregen we een telefonische bevestiging met uitleg over de formule die Jean-Michel Hengge hanteert: een klein aantal gasten voorziet hij van een avondvullende en in principe één vaststaand menu van Franse keuken en naar keuze in de hoeveelheid gangen...wij kozen voor een groot menu met uitgebreid (Frans) wijnarrangement.
Het eten was in alle opzichten voortreffelijk! en vanaf binnenkomst tot het verlaten van het restaurant zijn we volledig in de ban van alle opeenvolgende smaaksensaties en klassieke opvatting van "groot eten" Laat ik het als volgt samenvatten:
<de patron Jean -Michel geeft aan zijn gasten als het ware een persoonlijk manifest van zijn kookkunst, zijn gastheerschap en zijn geboortestreek>
De prijs is wmb. geheel in overeenstemming met de kwaliteit van het gebodene.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
We kwamen per abuis via de keuken binnen. Niettemin werden we daar hartelijk welkom geheten door de chef. Er bleken deze avond twee tafels bezet. De kok doet alles. Hij is gastheer, sommelier, ober en kok. Hij doet dat allemaal even goed. De wijnen combineren fantastisch met de gerechten. Er wordt klassiek Frans gekook met ingredienten uit de provincie. Het eten is subliem en het diner zit vol verassingen. Je moet er wel tegen kunnen dat je praktisch alleen in een wat stille gedateerde ambiance verblijft.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Zowel mijn vriendin als ikzelf hadden tijdens onze studie in Groningen altijd de wens om nog een keer bij Muller te eten. Nu, enkele jaren later, was het dan zover en het heeft voldaan aan al onze verwachtingen. 1 menu, 1 chef, 1 tijdstip van binnenkomst... heerlijk. Veel persoonlijke aandacht en tijd voor een praatje. De chef is een echte vakman en heeft een bijzonder menu samengesteld met bijpassende wijnen. Tussendoor werden we geregeld bijgeschonken en het enthousiasme spat er vanaf. Ook qua prijs-kwaliteit zit je hier goed, natuurlijk is het allemaal niet goedkoop maar daar staat een fantastische avond tegenover. Bijna 5 uur lang hebben wij ons vermaakt in dit restaurant, een absolute aanrader!!
Boonaparte .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Restaurant Muller is en blijft voor ons een Topper ! Wij zijn jaren geleden daar gaan eten en het eten en drinken was geweldig en nu was het weer formidabel ! Complimenten aan de zeer aimabele, professionele, gezellige, unieke, Chef/Eigenaar Mr. Jean-Michel Hengge, een man MET karakter, humor en met een uitermate deskundige mening en deskundigheid over hoe het hoort in de Horeca ! Dankjewel voor een Geweldige, Smakelijke avond .
Willemijn V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Wat een heerlijke avond hebben wij gehad! Jean -Michel is een geweldige gastheer en kok, de sfeer was ontspannen en het eten tongstrelend! Vooral de ravioli met kreeft en tarbot geserveerd met een kruidenbotersaus deed ons breeduit glimlachen. Het wijnarrangement erbij is een aanrader: heerlijk!
Wij komen zeker nog eens terug!
Dumjummm .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Gisteravond hier gegeten ter ere van ons driejarig huwelijk. Het was geweldig. Je gaat hier niet alleen heen voor het eten maar juist om alle service eromheen. Jean-Michel is een zeer aardige kok die vol passie over zijn eten, wijn en ingrediënten praat. Samen met zijn vrouw zorgt hij voor een geweldige beleving, wij hebben in ieder geval genoten. Een echte aanrader!
Carlv .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Wat een super lekker restaurant is dit ( al jaren!). Weer eens terug met oud-Groningers en ons heerlijk laten verwennen in het ' huiskamerrestaurant ' van Jean-Michel. Gisteravond begonnen met een kreeftensoepje, heerlijke coquilles met truffelolie, met kreeft gevulde ravioli, kalfsvlees in bladerdeeg gegaard ( goddelijk zacht en mals) en tussentoetje met eendenlever en nog een zoet toetje! Alles met heerlijke wijnen uit de elsaz, geserveerd en toegelicht door de chef.
We hopen dat Jean-Michel nog lang doorkookt in deze formule ...we komen weer terug ( en dan blijven we echt ergens overnachten!)
Top avond, dankdank!!
Heinb S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Had hier al een hele tijd niet meer gegeten, zeker niet sinds patron Henge de nieuwe formule van huiskamerrestaurant is gestart. Verschillende malen was het al vol, maar dit keer waren we wel op tijd met reserveren. Dezelfde locatie als altijd, maar nu voor hooguit ongeveer 10 personen. Wij waren met vijf en daarnaast nog een tweetal andere gasten, dus het huiskamereffect was vrijwel maximaal.
Een geweldige formule! Bij elke gang toelichting van de kok zelf en over alles kon je met hem van gedachten wisselen. Hij vertelde veel, ook over de Elzas vroeger, over de contacten met de collega's in de regio, het paddenstoelen zoeken (maar niet precies waar!), het waddengroen verzamelen en over de Eau de Vie van Gewürztraminer die zijn oma maakte. In deze aangename sfeer genoten we van een scala aan hapjes en combi's hiervan met wijn. Wijn, vooral uit de Alsace natuurlijk, maar daar is voldoende variatie in te vinden en daarnaast passeerden ook nog o.a. een Loire en een Morgon. Het was te veel om alles goed te kunnen houden, maar een aantal toppers staat nog helder voor de geest. Een kreeftensoepje als smaakbommmetje om mee te beginnen. En daarna o.a. een creme brulee truffel (heerlijk)l, asperge met kreeft (prachtig), beef wellington (wat een mooi vlees), een kunstwerkje van gerookte forel (geweldige smaak), een gerechtje van ganzenlever naast eendenlever ( weet nu zeker dat ik die laatste inderdaad het lekkerst vind van de twee foie gras soorten) en nog meer......
Dit alles steeds met andere, passende wijn, waarbij van de oprechte uitnodiging om direct te klagen als de combi niet beviel, geen gebruik hoefde te worden gemaakt. De meester maakt werkelijk alles zelf, ook alle toebehoren en excuseert zich voor de ene uitzondering; de chocola bij de koffie maakt hij niet meer zelf tegenwoordig.
In de huidige formule vind ik hem (nog) beter dan in de oude en Muller is wat mij betreft op dit moment duidelijk de top in de stad. Niet goedkoop, maar bij zo'n hoge kwaliteit, klopt de prijs/kwaliteitsverhouding dan al gauw.
HansvM .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Afgelopen zaterdag eindelijk bij Muller gegeten. Enkele jaren terug al eens tevergeefs aangeklopt (geen plaats meer), maar zaterdag was het raak. Onze dochter Floor woont sinds kort tegenover Muller en was met "meneer Muller" aan de praat geraakt (het studentenhuis was wat rumoerig dus het eerste contact was wat stroef maar werd allengs beter). Toen wij vanuit Brabant spontaan en op het laatste moment weer eens noordwaarts wilden gaan stelde zij voor om bij Muller te gaan eten; dat was dus niet tegen dovemans oren gezegd. Afgelopen vrijdag lieten we haar een tafeltje voor 4 personen reserveren (zal toch wel niet lukken, dachten wij) en toen bleek dat net een tafel geannuleerd was.
Het was zaterdag een groot culinair feest. "Meneer Muller", oftewel Jean-Michel Hengge ontving ons om 19.00 uur en zwaaide ons even na 24.00 uur weer uit. Het was een aaneenschakeling van lekkernijen, zeer verfijnd en met een mooi verhaal. Zo gaat Jean-Michel zelf 50 km verderop in alle vroegte (05.00 uur) er op uit om eekhoorntjesbrood te verzamelen voor de door hem te maken olie en gebruikt hij kweeperen voor overheerlijke dressing (kweeperen die wij een dag later ook op stillevens uit 1650 in het Groninger museum konden zien). De wijnen (merendeels uit de Elzas, waar JM ook vandaan komt) waren perfect. Het leuke is dat er geen kaart is; je hoeft niet eindeloos te dubben, gewoon gaan zitten genieten en je eet wat de pot schaft, maar dan wel een goddelijke pot. JM en zijn vrouw "doen" het restaurant met zijn tweeën. Dat gaat heel goed want, zoals hij dat zelf zegt; het gaat om de kwaliteit van het leven. Een paar tafels, tijd voor de gasten, vele maanden volgeboekt, de kwaliteit spat er van af. We komen graag nog eens terug!
Karelverlinden .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Met zijn vieren heerlijk een vijf gangen menu met wijnarrangement gehad. Kleine porties, maar met amuses en hun eigen broodjes, met vooral de geschroeide langoustines als hoogtepunt. Het wijn arrangement was echt helemaal geweldig en bediening attent en professioneel. Best restaurant uit Groningen vonden wij!
Habubakerh O.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Afgelopen zaterdag hier gegeten met mij vrouw.Bij binnenkomst werden we vriendelijk begroet en werden de jassen aangenomen.de menu verrassende hoge kwaliteit van de gerechten. leuk sfeer.wij komen hier zieker trug
Willemdejonge D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Recent heb ik met mijn vader en broer bij Muller gegeten. Het was werkelijk fantastisch. Het overtrof onze verwachtingen zowel in aantal gangen als in de verrassende hoge kwaliteit van de gerechten. Daarnaast was de service van de eigenaar en zijn echtgenote onovertroffen. Met deze recensie wil ik geen tipjes van de sluier oplichten om ook voor de lezer de ervaring te maximaliseren. Ga gerust, ik ga dat zeker vaker doen, ook al woon ik in Vught.
Drhenk .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Onze eerste keer volgens de nieuwe formule: de chef kookt en bedient aan tafel. Geweldige gerechten met uitstekende wijnen (die ruim geschonken wordt). Lekker lang tafelen van 19 - 23 uur.
Huizinga006 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Zaterdag 27 oktober hier weer eens gegeten. Een jaar geleden was het best spannend of de nieuwe formule van de eigenaar (alles in z'n eentje) werkbaar zou zijn. Klaarblijkelijk heeft hij hierin nu helemaal zijn draai gevonden, getuige het zeer ontspannen en soepele verloop van de avond.

Opsomming van de gerechten
- krokantje van parmesan met bolletje watermeloen (lekker, maar voor het gevoel wat zomers)
- Capucino van kreeft (1 van de absolute toppers)
- Coquille in de schelp met room en knolselderij (hemels)
- Geschroeide langoustines met sponszwam en schuimige boter (ook een topper)
- gebakken ganzelever en kreeft met saus van truffel (hoogtepunt!)
- gebraden hertekalf met cantharellen (prachtig)
- ballotine van ganzelever met saus van kweepeer en zeezout (blijft geweldig lekker)
- Brosse taart met creme patissier, aardbeien en roomijs van verveine (heerlijk, maar de combi met aardbeien oogde wat gewoontjes)

Qua wijn was het aandeel Elzas ruim vertegenwoordigd, hetgeen wij bepaald niet erg vonden:
- Crémant de Bourgogne, rosé
- Pinot Blanc (Schoffit 2011, mooi parfum, haast muscat)
- Chasselas (Schoffit 2010, heerlijk stuivend en fris)
- Pinot Gris (Lorentz 2002, zwaar maar fantastische met de ganzelever/kreeft)
- Rode Rhone (sorry, de details zijn mij ontschoten), bijzonder dat deze erg mals en elegant was, erg goed met het hertekalf (waar Rhones vaak zwaar of zelfs lomp kunnen zijn)
- Gewürztraminer (Trimbach, heerlijk, heerlijk, heerlijk)
- witte dessertwijn, details zijn zoekgeraakt, wellicht mede veroorzaakt door alle voorgaande glazen.

Om er nog een schepje bovenop te doen, de Armagnac die werd geadviseerd ter ondersteuning van de koffie met tuiles en handgemaakte bonbons was goddelijk.

Jean Michel is er bepaald niet op achteruit gegaan in het afgelopen jaar met zijn nieuwe formule. Alles wordt uit liefde en passie gedaan, met zeer veel aandacht voor de kleinste details.

Het is dat zo'n avond best prijzig is (maar is het wel waard), anders kwam ik hier veel vaker.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Een heerlijke avond gehad bij Jean-Michel. Elk gerecht wordt kort toegelicht, hier wordt echt met passie gekookt! Jean-Michel is ook erg attent, een nieuw servet wordt aangereikt als ik een gemorst vlekje wil wegwerken. Bij het afscheid krijgen we een uiteraard zelfgemaakte taart mee. Beste gerecht: een licht gebonden kreeftsoepje, echt een pareltje op je tong. Chapeau!
Anne Marie K.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2012
Dit was een gedenkwaardige culinaire avond. Fantastisch eten voorgeschoteld gekregen met een ongeevenaarde wijnkeuze. Een gerecht met tarbot en ganzelever met een heerlijke saus was mijn favoriet. Mueller is tegenwoordig een huiskamerrestaurant en de Patron Hengge doet alles alleen. En hij heeft er zichtbaar plezier in als zijn gasten zich echt thuis voelen. Het is alsof je thuis met vrienden aan tafel zit.
Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Heerlijk gegeten deze man is een ware smaak kunstenaar alles wat je proeft is top niet voor niets een STer. Ik kom al jaren eten bij Jean-Michel en sins hij zonder personeel is verder gegaan is het nog beter geworden! ik blijf hier komen tot zijn pensioen
Donb .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Zeer matig, erg sombere en relatief simpele gerechten voor een michelin ster prijs. Zeker niet het beste wat Groningen te bieden heeft.
Happytaster05 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Een van de weinig echte franse zaken in het noorden, de huiskamersfeer doet niets af aan de kwaliteit, we hebben genoten van de Elzas gerechten en wijnen en gaan zeker terugkomen, chapeau meneer Hengge