Mt. Everest

Spreeuwenpark 3 1021 GS Amsterdam Nederland Kaart
31-206326055

Over restaurant Mt. Everest

Een aangename Oosterse sfeer

Mt. Everest is een restaurant waar je toevallig tegenaan moet lopen, maar wat een warm bad! Hier heerst een aangename Oosterse sfeer waarin je je binnen no-time thuis voelt. Het decor van het restaurant is typisch Nepalees met religieuze vlaggetjes en afbeeldingen van de hoogste berg ter wereld. Je waant je voor even duizenden kilometers oostwaarts. Je eet hier verrassende en exotische gerechten waarin de Nepalese en Indiase keuken worden gecombineerd. Dit levert authentieke, maar vooral voortreffelijke creaties op. Geniet!

Meer informatie over restaurant Mt. Everest

6,8
Erg voordelig
Carina M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Hier gegeten met actie van NU-deal. 3 gangenmenu voor 15,95. Beperkte keuze uit de kaart. De prijs van de gerechten waaruit je mocht kiezen bij elkaar opgeteld was nauwelijks hoger dan de prijs van de actiebon, maar dit terzijde, want value for money zit hier sowieso wel goed. Heerlijke dahl-soep, lekkere uienbeignets, heerlijke curry's (lams en hete kip). Keuze uit 3 desserts, allen mierzoet en niks voor mij, maar zonder enig probleem mocht ik een zoute lassi i.p.v. dessert. Voor-en nagerechten waren kleine porties, de hoofdgerechten overvloedig groot. Mijn verrukkelijke lamscurry kreeg ik nog niet eens half op, en die werd dus voor me ingepakt om mee te nemen. De volgende dag ook nog van gesmuld! In dit opzicht zeer goede service dus. Het vriendelijke meisje dat ons bediende was wel onoplettend. Bij binnenkomst werd ons niet gevraagd of we iets wilden drinken, en het kostte enige tijd om de aandacht van de serveerster te trekken, die inmiddels aan een tafeltje was gaan zitten en met een vriendin zat te kletsen. Ach, dat heeft ook wel weer zijn charme, in elk geval geen agressieve up-selling. Toen we eenmaal de aandacht van de serveerster hadden een heel gesprek gevoerd over de gevolgen van de aardbeving in Nepal, totdat ik haar er zelf op moest wijzen dat andere gasten iets wilden bestellen. Dat vond ze jammer, want ze was net uitleg aan het geven over de restauratie van monumenten na de aardbeving. Kortom, supervriendelijk en ongedwongen, maar met volkomen lak aan commercialiteit of professionaliteit. Wij vonden dit eigenlijk heel aangenaam, wie weet is het typisch Nepalees, in elk geval on-Nederlands! Het restaurant is qua entourage zeker niet strak, afbladderende verf en klemmende deuren, maar wel opgeleukt met veel Nepalese objecten/foto's. Al met al een heel leuke avond gehad en heerlijk gegeten.
Cheffie1 I.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Ben hier een paar jaar geleden ooit geweest. Toen vond ik het niet heel super, maar ze zijn echt enorm verbeterd t.o.v. de vorige keer. Heb het afgelopen maandag nog een keer geprobeerd met mijn vriendin. De uitstraling is veel verbeterd, alles is leuk aangekleed en gezellig om er te zitten. De bediening is heel vriendelijk en verzorgend, en alles was snel klaar! We hoefden nergens lang op te wachten. Het eten was ook super net als vorige keer. Porties waren wel aan de grote kant waardoor ik het helaas niet helemaal ol kreeg. Al met al, top!!
Sergionl89 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gisteren heerlijk gegeten met familie. Eten was erg lekker, bediening was vriendelijk. Zag er voor de rest netjes en verzorgd uit. Alleen jammer dat we niet konden reserveren oo de tijd die we wilden. Voor de rest topavond gehad!
Donna F.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Ik kan het mij zelden permitteren om uit te eten maar ik dacht iets lekkers en betaalbaars te ontdekken achter de graffiti-beschilderde rolluik. Vooral gezien de positieve recensies alhier plus het interessante menu. Wij waren de eerste in de zaak maar moesten 40 minuten wachten op een kop thee van specerijen wat uiteindelijk niet was uitgezeefd waardoor we monden vol gruis kregen. Ondertussen vond een verhuizing plaats van achterin de zaak naar de voordeur waardoor telkens gesleept werd met oude bedden, matrassen, vuilnis, niet bepaald een smakelijke voorstelling, om het zachtjes uit te drukken. Alle gerechtjes van mijn dochters lams thali waren lauw tot koud. De drie op het menu genoemde bijgerechten van mijn Nepalese gebakken rijst zijn niet geserveerd waardoor ik een kom rijst met restjes groenten en wat raita kreeg, waar voor €13,50 in rekening werd gebracht. Bovendien was de bediening geheel ongeïnteresseerd. Geen Nepalese sauzen, groenten curry en salade zoals op de kaart had gestaan. een grote afgang en een geval van "goedkoop is duurkoop".
Louis L.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Op 28 januari in een toepasselijke sfeer heerlijke Nepalese gerechten gegeten. Het was een drie gangen menu. Kwaliteit eten, prijs en ambiande een dikke acht.
Imel H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Heerlijk gegeten tijdens de AH-couponactie. 1-persoon kreeg een menu en de ander mocht a la Carte. Het menu was oke, en we hebben gewoon alles gedeeld. Voldoende gegeten.
De bediening is redelijk. Vriendelijke mensen maar bijna geen woord Nederlands en gebrekkig Engels. Maar ze deden wel hun best. Het eten was ook sneller op tafel dan de vorige keer dat ik er was.
Het decor kan wat verbetering gebruiken. Oubollig en ontiegelijk veel boedha's/olifanten etc.. Maar dat doet niets af aan het eten... En daar kom je voor.
Iens4 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Heel smaakvol en lekker. Zeker de Nepalese gerechten zijn een absolute aanrader. Vriendelijke bediening, heel aardige mensen. Wij komen terug na deze geslaagde kennismaking via de AH-actie
Hs75muiden .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Weet iet meer hoe alles heet, voorgerecht was er niet en hebben garnalen gegeten was lekker, maar niet bijzonder.
Hoofdgerecht lamsvlees met rijst was heerlijk
Toetje slecht vingerverven stukjes mango,negen ijs dus, nadat we het hadden fijngestampt was het nog net te eten.
Het restaurant was te koud, 17 graden, dat heeft de sfeer behoorlijk gedrukt, dat was jammer.
Yvonne.smit .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Zeer goed eten! Duurt even voordat het opgediend wordt, maar is het wachten waard! We bestelden gerechten van de Nepalese keuken. Heerlijk van smaak, niet te scherp en vers. Zeer redelijke prijzen en leuke ambiance. Service in engels, maar bijzonder vriendelijk.
Ine D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Eenvoudige zaak maar heerlijk gegeten! Aardige bediening.echt oosters eten, aanrader. Het hoofdgerecht waren grote porties. Toetjes traditioneel.
Juin M.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Gisteravond heb ik hier fantastisch gegeten. Een uitstekende Nepalees kaart, je zit hier sfeervol en comfortabel. Dan komt de rekening. Ik woon in Utrecht, waar je in een vergelijkbaar restaurant het dubbele betaalt. Dit was een zeer prettige ervaring. Ik kom zeker terug.
Lodi H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Het is een leuk restaurant alleen jammer dat de bediening geen woord nederlands praat en zeer gebrekkig engels. Het eten was redelijk ,Wij waren met 4 personen de enigste klanten .Het duurde erg lang voordat wij onze gerechten kregen. Er waren ook twee mensen die afhaal gerechten bestelde na ons en die voor gingen en deze moesten ook bijna een uur wachten.
Shinning S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij de everest. Smaakvolle en eigen gerechten, goede begeleidende wijnen en een erg vriendelijke gastvrouw.
Jesper M.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Zaterdag 2 januari 2016 hadden we zin om lekker uit eten te gaan en we besloten onze ah actie te gebruiken. We kwamen binnen in een leeg, verlaten restaurantje (meestal een slecht teken) waarvan we niet wisten of het wel open was. Toch maar naar binnen gegaan en het eerste wat opviel is dat het er erg koud was. De bediening was erg slecht, sprak geen woord Nederlands en amper Engels. Na een half uur werd ons voorgerecht opgediend erg smaakloos en koud. Na nog een half uur kwam het hoofdgerecht dit was wel het hoogte punt van de avond. In de kip zat een lange zwarte haar, erg smerig. Zonder een hap genomen te hebben hebben wij het restaurant verlaten.
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
met z'n vieren er gegeten via de Albert Heijn bonnen dus één gratis maar toch met de afrekening van alle vier de items nee wij hebben nog enkele items eraf kunnen krijgen maar hebben toch de toetjes tweemaal die gratis waren over de hoofd gezien á 8,00 euro teveel betaald en kwamen aan met één kopietje met soep Lenzensoep tweede gerecht en toetje waren één aanfluiting p.s. lenzensoep stond op het A viertje i.p.v. Linzensoep en Albert Heijn konden deze ook niet goed verworden is niet voor herhaling vatbaar
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Heel goedkoop gegeten zowel qua prijs met iens AH bonnen als kwam maaltijd op een of andere manier niet veel zorg aan besteed. ondanks dat het heel rustig was toch weinig aandacht voor ons als klant.
Philip-amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Vriendelijk en huiselijk restaurant met prima prijs kwaliteit verhouding! Een dame deed de bediening in haar eentje, bleef daarbij alert en vriendelijk zonder te nadrukkelijk aanwezig te zijn. Lassie was lekker, linzensoep was lekker en lamsvlees ook!
Marieke R.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Heerlijk gegeten bij mt Everest. Allereerst heerlijke samosas. Daarna heerlijk kip tikka en tandoori met een bloemkool curry. Alledrie ontzettend lekker. En de service was ook prima.
E.sluimer9 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
De entourage viel ons alleszins mee voor buitenlandse begrippen. We hebben heerlijk gegeten en werden als vorsten bediend (we waren de enige gasten). De Onion Bhajee was inderdaad erg goed. We komen hier nog wel eens terug om andere gerechten uit te proberen. Het personeel deed erg hun best om het ons naar de zin te maken. Speciaal voor ons werd een bescheiden muziekje opgezet.

Lydia55 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Wij gingen hier voorheen (zonder AH restaurantbon) ook geregeld heen dus ik wist dat het eten lekker zou zijn en dat ze veel keuze hebben. Ik vond het alleen erg jammer om te constateren dat je met de AH restaurantbon een standaardmenu kreeg met een saaie soep vooraf, een kip- of vegetarische curry, en een rijstpap als dessert. Zonder naan, of keuze uit andere voor-, hoofd- of nagerechten. Met de AH restaurantbon gaan we hier dus zeker niet meer eten. Dan kies ik liever mijn eigen menu en betaal wat meer.