Mr. Mofongo

Meer informatie over restaurant Mr. Mofongo

Maandag t/m Zondag

Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Met een vriendin kwam ik bij Mr. Mofongo terecht voor wat eten een een drankje. Ik was er voor de lunch al vaker geweest maar nu was het ook tijd om eens het avondeten te proberen. Na binnenkomst was het even onduidelijk waar we konden gaan zitten, maar al snel hadden we een mooi plekje gevonden. Het was behoorlijk druk in het restaurant, maar dit was niet storend.

Voor het eten kozen we voor een broodplankje en daarna beide voor de spareribs. Het brood kwam in een zakje samen met wat aioli en humus, dit was allemaal prima. Daarna duurde het even voor de spareribs kwamen, omdat de bestelling niet doorgegeven was aan de keuken. De ribs waren uitstekend van kwaliteit, zeer zacht en goed van smaak. De ribs werden begeleid door een bakje patat en een bakje salade. Beide waren niet heel bijzonder, maar smaakten wel prima.

Omdat het behoorlijk veel vlees was, waren we niet echt nog in staat om een nagerecht te eten. Daarom namen we nog een drankje om nog even na te zitten. Het bestellen van de drankjes ging helaas meermalen niet helemaal goed, waardoor we soms wel wat langer moesten wachten dan je zou mogen verwachten.

Samenvattend: Prima eten, fijne atmosfeer en redelijke prijzen, maar de bediening laat helaas wat (kleine) steekjes vallen.
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Maar eens een recensie over een gouwe ouwe in een nieuw jasje. Mr. Mofongo is al jaren een vast lunchadres, vooral in de zomer, wanneer je er heerlijk op het terras kan zitten. Een nieuw interieur en een nieuwe kaart geven deze zaak weer een fijne impuls. Waar voorheen de beroemde tosto verde mijn favoriet was (mag die toch weer op de kaart, jongens?;-), bestel ik nu eigenlijk standaard de bahn mi. Een superlekker brioche broodje met spareribvlees en een fris vietnamees tintje. Andere aanraders zijn de fajita en de pulled pork. De bediening is vlot, de wijn is lekker (vooral de Urmeneta sauvignon blanc) en je zit er heerlijk. Dikke prima dus!
MarthavanVeen .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Laatst wezen eten. Bij binnenkomst leuke sfeer, rumoerig en levendig. Ik had een steak besteld, echter erg taai. Bediening aardig maar soms wat ongeïnteresseerd. Lekker terras waar je ook kunt zitten, als het mooi weer is.
Susanne D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Mooie plek, lekker eten, over service niets te klagen, Vooral de tosti's van Mofongo zijn befaamd, en de brownies die je bij de koffie en thee krijgt ook.
Fijnproever 8.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Even een lunch gedaan, is deze mooie zaak.
Het oogt soms iets wat rommelig, maar verder prima.
Voor lunch gekozen voor een broodje falavel en een broodje Sparerib.
De wachttijden zijn redelijk lang. De broodjes iets wat droog en niet erg bijzonder van smaak en presentatie.
Wel jammer, want voor diner en cocktails kan je hier uitstekend terecht.

Tessa R.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Met mijn zussen gegeten bij Mofongo. Allemaal genoten van de Tom Ka Kai als voorgerecht. Als hoofdgerecht gekozen voor de dorade van de Josper Grill. Echt heerlijk puur bereid met goede bijgerechten. Voor een toetje was er geen ruimte meer, maar de espresso met brownies was ook heerlijk. Bediening is prima, mag af en toe wel iets sneller zijn.
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Mr. Mofongo is een leuke zaak en je kunt er, na een beetje aandringen, eigenlijk altijd wel een tafeltje krijgen. We hadden als voorgerecht de Tapas en dat was een succes. Wel wat veel en eigenlijk was een hoofdgerecht met zo'n voorgerecht niet echt meer nodig. De Tapas waren lekker op smaak en zeer divers, de sate en de entrecote waren gewoner en kwalitatief duidelijk minder. We hebben echter een prettige avond gehad en gaan graag weer naar Mr. Mofongo. Tip voor de bediening: meer oogcontact onderhouden met je gasten.
Riekjeriekje .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wat heb ik hier een heerlijk lunch gegeten! heerlijke salade met geitenkaas en dadels. wat een goede combinatie.
leuke sfeer, lekker gemoedelijk en iedereen is welkom. geen zien en gezien worden kroge, maar lekker gemakkelijk.
aardige bediening.
J R.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
We hebben slechts wat gedronken en een klein hapje gegeten maar vonden het hier zo leuk dat we toch besloten er een recentie aan de wijden.
Mister Mofongo ligt op een steenworp afstand van het Academiegebouw en het heeft de sfeer van een authentiek bruin café waar je ieder moment van de dag terecht kunt voor een drankje en/of een hapje. En dat is ook zo! Het was nog vroeg, een uur of drie, we hadden trek in iets te drinken en wellicht iets daarbij en gelijk al kregen we goed advies over de verschillende biertjes. Daarbij bestelden we een portie nacho’s en dat was een mooie schaal vol. Uit de oven met (o.a.) kaas, groente en pepers was dit bijzonder smakelijk.
Al met al hebben we hier niet alleen heerlijk gezeten en genoten van lekker eten, de bediening was vlot en vriendelijk en weet het je prima naar het zin te maken. Hulde.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Mr Mofongo is een plek waar je van tevoren weet wat je kan verwachten als je hier vaker heen gaat. Het interieur is mooi, het thema van reizen/internationaliteit is goed doorgevoerd. De bediening is prima. Het is voor mij vooral een leuke plek om te gaan borrelen met een wijntje en nachos of een kopje thee met de (heerlijke) brownies te drinken. De bar bovenin met de robotarm en vele soorten likeuren is super, hier vind ik de barmannen ook van hogere kwaliteit; ze leggen veel uit en helpen je met je keuze. Het eten is van constante kwaliteit, het is prima, maar ik zou hier niet speciaal voor het eten heen gaan. Daarvoor vind ik het eten niet verrassend genoeg. Zoals ik al zei; prima maar naar mijn mening niet meer dan dat. De mayonaise met sinaasappel is trouwens wel erg lekker! Samengevat een plek waar je goed terecht kan voor een kopje koffie/thee, lunch of borrel.
Anika P.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Lekker geluncht, vers brood en meer dan genoeg. De kroketten waren lekker knapperig, de club robuuste zat veel kaas op, maar was heerlijk. De chips had weinig toevoeging in onze ogen. Ook lekker verse jus. Het was wel erg druk, maar de bediening was wel aanwezig.
Dagmar F.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Erg leuk restaurant met een erg leuk decor, vooral erg leuk om te gaan borrelen. De bediening was vriendelijk en vlot. Op de kaart staan twee vegetarische recepten, waaronder falafel en moussaka. Omdat falafel toch wel een beetje standaard is, ben ik voor de moussaka gegaan. Normaal zit er aardappel in Moussaka, maar in deze niet. Dit was niet erg, want de smaak was goed. Er zat iets meer variatie in dan dat je normaal verwacht van Moussaka. Als toetje had ik de Hot chocolate hotpot. Dit was echt helemaal geweldig, voor de echte chocoladeliefhebber! De brouwnie was warm en het vanilleijs was dan zo een beetje aan het smelten, perfect! Goede punten zijn dus het personeel, het decor en de toetsjes. Qua hoofdgerechten zouden ze nog iets meer hun fantasie kunnen gebruiken. De falafel van de kaart en quinoa uit de oven met katanjechampignon, doperwten, dille, rozemarijn, boullion en tomatenpurree met als bovenlaag geitenkaas en stukjes artisjok en amandelen. Nog beter met creme fraiche en rucola! Voor de rest zal ik hier vooral terugkomen voor de cocktails!
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Uit nostalgische overwegingen tijdens een middagje Grunn' weer eens bij Mr. Mofongo geluncht. Deze zaak werd geopend in mijn studententijd en toen heb ik er vrij vaak gegeten en gedronken. Het was goed om te ervaren dat er qua eten en drinken niet echt verandering heeft plaatsgevonden. Voor een schappelijk bedrag kan je hier nog steeds in hartje centrum prima een hapje eten en een drankje drinken. Ik koos de Tramezzino Fumato met o.a. heilbot, wat volgens de kaart een soort opgerolde Italiaanse sandwich is. Deze was prima te eten en mooi geprijsd. Ook mijn tafelgenoten heb ik niet horen klagen. We zaten op een redelijk vol terras, maar de dame van de bediening had het allemaal onder controle: de bestellingen kwamen goed door en we hebben niet lang hoeven wachten. Het decor toont twee gezichten: beneden heeft de tijd stilgestaan en oog het wat sleets (met ietwat groezelige menukaarten), boven is de zaak enor uitgebreid. Mij kon het boven niet zo bekoren: het heeft Efteling-achtige trekjes. Maar voor het eten kom ik vast nog wel eens terug!
Reen27 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Gisteravond bij Mr. Mofongo gegeten. Hoewel het eten oké was (lekkere spareribs en salade, maar droge falafel), viel de bediening ons flink tegen. Eén van mijn tafelgenoten vroeg of het mogelijk was om de maaltijdsalade met ossenhaaspuntjes én gamba's te bestellen (op de kaart stond: keuze uit gamba's óf ossenhaaspuntjes). De serveerster gaf aan dit met de keuken te gaan overleggen. Dit vond ik al een bijzondere uitspraak, want natuurlijk kan dit.
Toen ze terugkwam zei ze echter: 'Meneer, u moet toch echt een keuze maken'. Dit vond ik niet erg gastvrij. Op mijn vraag of ze tegen extra betaling (wat wat mij betreft al voor zich sprak) dan wél ossenhaaspuntjes en gamba's op dezelfde salade kon leggen zei ze dat dit vast wel zou kunnen.

Vervolgens kwam de bediening met onze hoofdgerechten aan, terwijl we ons voorgerecht (een broodje met smeersels) nog niet hadden gekregen. Ik gaf aan dat we een broodje hadden besteld. Hierop keek de serveerster erg moeilijk en vroeg onaardig of we dat broodje dan nog wilden en of ze de hoofdgerechten weer mee terug moest nemen. Als zij haar excuses had aangeboden en op een leuke manier dit had gevraagd, hadden we gezegd: maakt niet uit, laat dat broodje maar zitten! Maar de serveerster deed alsof het ónze fout was. Wederom niet gastvrij.

Na het broodje nog erg lang op onze hoofdgerechten moeten wachten. Toen de hoofdgerechten uiteindelijk werden gebracht, kon er geeneens een 'eet smakelijk' vanaf. Wederom allesbehalve gastvrij.

Hoewel ik zelf werkzaam ben in de horeca, ben ik over het algemeen niet erg kritisch. Wat ik echter wel erg kwalijk en ook irritant vind, is wanneer een horecabedrijf (en in dit geval de op dat moment werkende bediening) gastvrijheid schijnbaar niet hoog in het vaandel heeft staan. De bediening maakte foutjes en was niet gastvrij, maar wij als gasten werden behandeld als degenen die vervelend waren. De bediening heeft haar eigen fouten niet adequaat opgelost door ons een drankje aan te bieden, of het broodje van het huis aan te bieden of zelfs maar een simpele excuses. Bovendien hadden we bewust om 17.30 gereserveerd omdat we om 19.30 een wijnproeverij hadden. Uiteindelijk moesten we er, door de foutjes van het personeel, nog 'tegenaan eten' ook!

De spareribs waren mals en lekker, maar wij komen hoogstens terug voor een koffie of een drankje!
E J.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Mofongo's is al sinds jaren mijn wekelijkse lunchplek. Wisselende kaart met als aanrader de tosto rosso en tosto verde. Bij het diner goed eten, niet bijzonder maar altijd simpel en lekker. De bediening is vrolijk en aardig, maar is geregeld traag. Ook op rustige momenten. Dat mag de pret niet drukken dus ik zal hier nog vaak zitten!
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Vandaag kennis gemaakt met mr. Mofongo. Fijne avond gehad door de prettige sfeer. Het eten was heerlijk. Goed op smaak, goed bereid en riante porties. Vriendelijke en vlotte service. Proeven ook zelf hun eigen eten (te droge cake werd op hun initiatief van de rekening gehaald. Top!
WaarisHetEi .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Eerder ben ik bij Mofongo's geweest om wat te drinken (cocktails zijn een aanrader). Onlangs voor het eerst een hapje gegeten. Ik was niet bijzonder onder de indruk. Het eten was vrij simpel, het vlees niet lekker gekruid. Hoewel ik zeker geen goede kok ben, had ik dit zelf ook wel kunnen maken. Daarbij vond ik de serveerster niet erg spontaan\vriendelijk. Voortaan hou ikhet weer gewoon bij een drankje.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Helaas geen tijd om de keuken echt uit te proberen. Hier een wel een glas wijn en een kleine snack genuttigd. De sauvignon Blanc van Angel Cove heeft een frisse en fruitige aroma bekend van de Marlborough streek. Hij was iets aan de koude kant. Het portie oude kaas en droge worst was een prima snack. De kaas niet te hard, de worst niet te vet. leuke kroeg/restaurant op een mooie plek. Service was vriendelijke en snel.

Ga graag nog een keer eten om te kijken wat dat inhoud.
Shrimpie23 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Vrijdagavond bij Mr. Mofongo gegeten. Ik had de ''Jump & Turf'' (kangoeroe en gamba's) en mijn vriend de spareribs. Gamba's waren heerlijk. De kangoeroe was iets te ver gebakken (well-done ipv medium) waardoor het vlees een beetje taai was. De spareribs van mijn vriend waren echter heerlijk; het vlees viel van het bot af. Als dessert hadden we een sorbet en een crème brûlée. Het sorbetijs was erg smakelijk, de crème brûlée ook alleen zaten er nog stukken ongebrande suiker op.

Na het eten hebben we een cocktail aan de bar gedronken. De 8 meter hoge drankkast met robotarm was echt een spektakel. De bediening kon ons goed adviseren en de cocktails waren heerlijk. Al met al een hele leuke avond gehad, voor een goede prijs.
Elisabeth77 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Lekker gegeten voor een goede prijs. De wijnen waren erg goed. De bediening kwam teneergelsagen over. Nadat ons dit al was opgevallen, kwam de aap en de mouw en vertelde hij dat hij net had gehoord dat links-handigen gemiddeld 10 jaar eerder overlijden. Hij was links-handig. We hebben het hem daarom maar vergeven.