Meer informatie over restaurant Moy Fa

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag 16:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
GerriedeRoo .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Vanavond was een waar feestje bij Moy Fa in Axel. Het voedsel en de wijn perfect, de bediening in 1 woord lief...We eten er vaker, enkele weken terug met mijn man, zoon en schoondochter (die in verwachting is) en mijn zoon zei verbaast..."het is hier Culinair !". Blijkbaar hebben we hem goed opgevoed want dat is het...culinair ! Jammer dat er rondom bij andere tafels zo weinig wijn werd besteld...dat behoort samen te gaan met zulke goede spijs als hier het geval is. Maar de gastheer verzekerde me dat er (gelukkig) ook genoeg wijn wordt besteld op andere dagen ! Het zou jammer zijn als dat niet het geval was , want de wijnkaart mag er ook wezen, heerlijke wijnen gedronken... De Chinese cultuur is veel ouder dan de onze in Nederland dat vergeten we weleens, maar hier zie je de oude heerlijke smaken in een modern jasje, daar kan menig sterrenrestaurant wat van leren ! Respect voor dit hele goede restaurant !
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Afgelopen zaterdag, 12 december, een buffet thuis laten komen voor 15 personen.
In 1 woord: GEWELDIG!!
Eten was perfect, service geweldig.
Een echte aanrader.

Jan en johan
Dag Jan&Johan, hartelijk dank voor de opdracht en fijn dat het oké was! Fijne Feestdagen!
mvrgr., Mary Liu
Kim R.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij Moy Fa. We werden gelijk door zeer vriendelijk personeel ontvangen en naar onze tafel gebracht.
Zeker niet lang op het eten moeten wachten en tussendoor ook nog heerlijke kleine hapjes van het huis gekregen. Eten was super! Niks op aan te merken. De eigenaresse en haar broer zijn nog een praatje met ons komen maken over van alles en nog wat, niet veel zaken doen dit bij ''nieuwe'' gasten!

Al met al, een enorm gezellige avond met heerlijk eten. Zeker voor herhaling vatbaar!
Hartelijk dank voor uw positieve recensie, graag tot ziens en alvast Fijne Feestdagen!
mvrgr., Mary Liu
Rkouijzer .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
afgelopen week-end in Axel gegeten, plaats gereserveerd, gezellig druk, goede bediening en tevens verwelkomt door de eigenaar. Maandmenu gekozen, was prima en aan te raden.
Hartelijk dank voor uw bericht, fijn dat het oké was! alvast Fijne Feestdagen gewenst, mvrgr., Mary Liu
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Gisteren met 14 personen gegeten bij Moy Fa. We hadden geluk. Ik belde een half uur van tevoren of er nog plek was. Dat bleek geen probleem. Toch zat het restaurant goed vol. Een teken dat men goed georganiseerd te werk gaat! Het restaurant ziet er voor oosterse begrippen stijlvol uit. Wat opvalt is het enorme aantal (vriendelijk) personeel.
De menukaart kent naast traditionele Chinese gerechten ook niet-alledaagse gerechten aangevuld met gerechten uit bijvoorbeeld Thailand.

De amuses die werden geserveerd waren heerlijk. Ik had een loempia, heerlijk krokant en absoluut niet vet. Het serveren van een sausje erbij zou lekker zijn. Babi Pangang heerlijk krokant. De kip in boemboe-roedjak wordt weergegeven met twee pepertjes maar was (helaas) helemaal niet pittig. De groente in de gado-gado was kapperig en... er zat zelfs tahoe en aardappel in. Een echte Indische twist dus!

Het is echt geen straf om hier een avondje te tafelen. Helaas moesten wij weer terug naar Hilversum en anderen naar Friesland en hadden dus niet al teveel tijd. Toen dit kenbaar was gemaakt werd het eten ook snel geserveerd.
Dianavandam .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Altijd naar tevredenheid hier gegeten...alleen de laatste keer niet. Mijn man en ik gingen voor het seizoengerecht. Doen we normaal nooit, maar het zag er op papier lekker uit. De soep die we kregen was erg vlak, zat geen smaak aan. Het vlees bij het hoofd gerecht was bij mijn man goed, maar mijn vlees was één en al vet en zeentjes. Het was echt vies. Mijn hoofdgerecht bestond dus alleen maar uit twee halve asperges. Bij de hoofdgerechten zit er standaard rijst, maar wij hadden beiden Mihoen ( meerprijs 2 euro p/p) besteld. We hebben één klein schaaltje voor twee personen gekregen. Na een half uur kwam er eindelijk iemand vragen of alles naar wens was. Nee zei ik....ik schrok echt van mijn antwoord, want dit had ik echt nog nooit gezegd! Het meisje brabbelde iets van ik zal het doorgeven... Drie kwartier later kwam er een andere serveerster met de vraag: heeft het gesmaakt? En weer antwoorde ik met nee en vertelde dat ik dit haar collega al drie kwartier geleden had medegedeeld. Ze vond het vervelend en nam de borden mee. Huh, ik had buiten de soep nog steeds niets gegeten?!?! Een echtpaar wat naast ons zat kwam naar ons tafeltje en gaf ons complimenten over de manier waarop wij zo rustig en beleefd bleven tegen het personeel. Ze hadden het allemaal gevolgd en vonden het schandalig dat er niet naar ons geluisterd werd en zagen dat wij het er heel moeilijk mee hadden. Tja en toen kwam de eigenaar. En ging uitleggen dat ik inderdaad een verkeerd stukje vlees had gehad. Hij zou het op de rekening goedmaken. We kregen ons nagerecht, namen nog thee en mijn man ging betalen. Aan het gezicht van mijn man kon ik zien dat er iets niet in orde was.... we liepen naar buiten. Toen we in de auto zaten en wegreden wilde mijn man pas vertellen wat het "goedmakertje" was! Je gelooft het of niet maar van onze rekening a 155 euro was 10 euro afgetrokken. Mijn hoofdgerecht bestond uit twee halve asperges en verder niets! Ik was furieus...ik ging met een knorrende maag weg. Er kan altijd iets mis gaan, maar we hadden gehoopt dat ze dit op een andere manier zouden oplossen...
Geachte mevrouw van Dam, tóch dank voor de door u genomen moeite om ons via IENS te laten weten dat u niet tevreden bent over ons restaurant. Echter jammer dat u dit niet rechtstreeks met ons hebt opgelost, de situatie zoals u het omschrijft strookt namelijk niet met de werkelijkheid. Spijtig dat uw klacht de eerste keer niet goed doorkwam, de stagiaire heeft dit niet aan ons doorgeven(wat ze wél had moeten doen), waardoor haar collega het niet heeft kunnen weten. Deze heeft u gevraagd of er een nieuw gerecht voor u gemaakt kon worden, dit heeft u geweigerd. Later is mijn man, idd.bij u aan tafel geweest om het met u te bespreken. Vreemd dat u voor een Seizoensmenu van € 39,75 p.p., met 2 personen een totaalrekening heeft van € 155,00? Heeft u voor € 75,50 aan cons.genuttigd? Is het mogelijk dat u contact met ons op kan nemen, zodat wij hier samen uit kunnen komen? Bij voorbaat dank, m.vr.gr., Mary Liu, dir./eig. Moy Fa Axel email: info@moyfa.com
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Vanavond met vieren bij Moy Fa gegeten. Eten was goed, de bedienig liet veel te wensen over.
Tot onze grote verbazing werden we vlak na thuiskomst gebeld door Moy Fa; we hadden de rekening van de verkeerde tafel betaald. Het verschil was 27.60 euro. Klant zei dat hij dat komende week wel zou komen betalen. Enige tijd later belde eigenaresse terug! Dat de 27,50 euro wel even opgehaald zou worden, door een personeelslid bij hem thuis. Dat is ook gebeurd.
Onvoorstelbaar!! Een domper op een gezellig avond en voor ons al met al een reden om niet meer naar Moy Fa te gaan. Dit is toch het risico van een ondernemer maar bovenal geen vertrouwen in de klant!!
beste gasten, jammer dat u het ter plaatse niet kenbaar heeft gemaakt wat er niet goed ging aan uw avondje uit in ons restaurant, dan hadden we direct actie kunnen ondernemen. Dat wij het onjuist berekende bedrag bij u thuis hebben op laten halen, was geen wantrouwen in u, maar een afhandeling van een door ons gemaakte fout. Wij wilden u de moeite besparen om alsnog naar ons te moeten komen om het bedrag te betalen. Dat u dit zo negatief ervaart, is erg jammer.

Reactie van proever:

Vandaag 3-2 gesprek gehad met de eigenaar van dit restaurant. Alles naar volle tevredenheid opgelost. Tegoedbon ontvangen. Top! Excuses aanvaard!
Remco B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Moy fa is meer dan een Chinees, het is een volwaardig restaurant waar kwaliteit en service voorop staat. Een aanrader voor iemand die de "normale" Chinees eigenlijk niks vindt
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
We hadden een tafel gereserveerd voor 6 personen om 18:00 uur en gelijk al onze bestelling van 3 rijsttafels doorgegeven. Om kwart over zes kregen we onze amuse en wat kleine voorgerechtjes. Nadat we heel Axel hadden zien vertrekken met hun afhaaleten kregen wij pas om kwart voor 9 het (verkeerde) hoofdgerecht, met verbrande saté en al gestolde saus.
De eigenares hebben we hierop aangesproken en toen kregen we een gratis flesje sojasaus... De bediening was verder vriendelijk, maar hier ga ik nooit meer heen.
Dag mevrouw, U heeft mij niet aangesproken over het eten, anders had ik er actie op ondernomen. Het flesje saus heeft u gekregen voor ons 35 jarig bestaan. Dat zouden we niet bereikt hebben als we inferieur eten zouden serveren. Eerlijk duurt het langst en eerlijk zijn is een kostbaar goed. m.vr.gr., Mary Liu
J A.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
Moy Fa is zeker niet zomaar een alledaagse Chinees. Buiten de bekende Babi Pangang en Foe-jong-hai wordt de menukaart gedomineerd door verfijnde culinaire hoogstandjes uit heel Azië. Allemaal smaken ze naar behoren, maar niet uitzonderlijk lekker. GEwoon goed. De obers zijn vriendelijk en attent en hebben oog voor wat de gast in kwestie verlangt. Het restaurant is sfeervol en modern ingericht, met een oosterse twist. De gastvrouw en-heer (beiden van Chinese afkomst) maken de gezellige avond compleet.
Dag Juul_ian, hartelijk dank voor uw complimenten, fijn te horen dat u een fijne avond heeft gehad, ook al is het een tijdje geleden. Excuses voor deze late reactie van onze kant!
m.vr.gr.,
Mary Liu