Moulin

Meer informatie over restaurant Moulin

9,1
Maidenofmay .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Een heerlijke avond gehad bij de Moulin. Het was lekker weer, dus we konden buiten zitten aan het prachtige terras met uitzicht op het water en de molen. We kozen voor het menu van Raymond van 6 gangen. Zeker geen spijt! Uitstekende gerechten, behoorlijke porties, eigenlijk gewoon sterwaardig. De wijn blijft daarbij wel wat achter, vooral de toelichting. Die is van het niveau van 'deze wijn komt uit Italië en heeft tonen van mango'. Zo hadden alle wijnen tonen van fruit die soms wel en soms niet bij het gerecht pasten. Dat gezegd hebbende viel er verder op de bediening helemaal niets aan te merken. Toen het was frisser werd kwamen ze met plaids en heaters aanzetten, iedereen attent en vriendelijk. Wij komen terug!
Maud S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Zomers op het terras was onovertroffen goed. De juiste sfeer, de magische locatie, de heerlijke volle Chardonnay en het lekkere eten. Na deze ervaring nog 3 maal gegeten bij Moulin. En de volgende keer staat alweer in de agenda. Zegt genoeg. Wij zijn tevreden. De kaart blijft redelijk gelijk, zeker voor de vegetariër onder ons. Maar het Chocolade Moelleux dessert is zó lekker, alleen al daarvoor kom ik terug!
SanderenGea .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Voorheen de Stenentafel, maar tegenwoordig een soort van Bistro. Lekkere gerechten zoals de carpaccio, kreeft, fazant en hert. Alles is prima bereid, maar mist wat ons betreft net de finesse.
We komen zeker terug en hopen dan wel een 10 te kunnen geven.
Massimo D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Vorige maand was ik in de buurt, en toen heb ik hier gegeten, een lekker Italiaans wijn Le Volte 2007, en lekker black Angus biefstuk. Ottimo

Sneezy .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Twee keer hier gegeten en twee keer een totaal verschillende beleving. De eerste keer in de zomer op het terras het prestigemenu. Heerlijk eten op een prachtige plek in het avondzonnetje. Toen het wat kouder werd, werd de terrasverwarming aangezet. Kortom, we hadden een geweldige avond.

De tweede keer met z'n vieren binnen gegeten op de begane grond, naast het raderwerk van de watermolen. Gekozen voor verschillende kleine gerechten (a la carte). Helaas viel de kwaliteit van die gerechten zwaar tegen en was niet vergelijkbaar met wat we kregen in het prestigemenu. Soep te zout, groene asperges tot pap gekookt om maar wat voorbeelden te noemen. Twee keer bladsla erbij besteld maar dat bleek veel te veel te zijn en daar werden we niet voor gewaarschuwd. Bediening leek nog wat onervaren en paste niet goed bij het niveau van dit restaurant. Het was niet zo druk die avond en toen we nog aan het dessert zaten, kwam de keukenbrigade (die kennelijk klaar was) al beneden aan een tafeltje zitten, druk in de weer met mobieltjes en in gesprek met elkaar. Dat vonden we niet professioneel. Jammer, we zijn nu toch wat terughoudend om nog een keer te gaan omdat de kwaliteit kennelijk erg kan verschillen.
Harry Z.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
v/h de stenen tafel. Telefonisch gereserveerd. Toen ik belde om door te geven dat we later kwamen konden ze de reservering niet meer vinden. Plankje met brood, boter, zout maar geen olie. De 2e teleurstelling.
Menu: Moulin Mini Proeverij
Californiaroll (vlakke witte rijst met weinig smaak)
Carpaccio met luchtige parmezaan (Carpaccio met zenen die niet door te kauwen waren, pesto en wel een lekkere parmezaan kletskop)
Soepje van gele curry en kokos (erg zwaar en romig, valt als een blok op je maag)
Crostini met rillette van gerookte zalm (prima)
Bio-tomaat met mozzarella (te basic en niet eens buffelmozarella, wederom dezelfde pesto als bij de carpaccio)

Orientaals gelakte zalm (erg goed)
Grain Fed Entrecôte (paddestoelen te hard gebakken en veel te zout)

Drie kleine snoeperijtjes ( sinaasappel creme brullee was geschift, ijsje van kokos en tiramisu. Wel lekker maar erg eenvoudig allemaal)

Had alleen goede verhalen gehoord maar ben erg teleurgesteld en rij liever wat verder voor een alternatief.
Pieter G.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Op 19 september 2015 aten wij met familie in Moulin Bistronomie, Het Eiland 1 in Borculo. Het werd een ervaring met een enorm plezierige kant en met een wat vreemd gevoel tegelijk.
Om eetgelegenheden te beoordelen vind ik erg lastig, iedereen doet zijn best en het is makkelijk om van alles op het net te zetten, soort vogelvrij van restaurateurs...maar toch is dit alweer de zoveelste recensie , omdat wij zo van lekker eten houden en notoire restaurantbezoekers zijn in NL en buitenland.
Zo nu Moulin. Het woord 'Bistronomie' vinden wij gezocht, zo kwamen we ooit ergens anders in Nederland het woord 'Bistrotheque' tegen, de pretenties spatten er dan op voorhand vanaf... Onnodig.
Moulin ligt formidabel! Aanrijden over een oude brug, van binnen een werkend mechaniek van hout van de molen, fraai interieur met erg leuke tafels: wijnkistcovers ingelegd en fraai gelakt, mooie goed zittende stoelen, alles ademt comfort zonder stijf te zijn. Minpunt vonden we dat de tafels die in het midden staan van het restaurant (wij zaten dus daar) naar onze smaak te dicht op elkaar staan: weinig privé daardoor, en dat voor een restaurant dat qua prijs in zet op een hoger segment. Daar struikelden we de avond, bij nadere beschouwing, meer over.
De bediening is zeer voorkomend, houdt gepaste afstand, erg vriendelijk en goed adviserend, wel wat veel verschillende mensen aan tafel, maar alles was dik voor elkaar. Chapeau, zo hoort dat!
We startten de avond met een heerlijke champagne, brut, gelukkig niet hard of te droog, en de wijn werd (gezien de keuze eten) een Pouilly Fuissé. Subliem! Karaffen water stonden steeds op tijd op tafel.
De kaart is zonder meer erg plezierig, veelzijdig. Iets wat mij zeer aan staat is het feit dat je met een aantal kleine gerechten je diner zelf kan samenstellen. Zoiets zullen meerdere restaurants aanbieden, maar wij hadden dit nog maar één keer meegemaakt, nl in Deventer bij Restaurant Boaz (waar wij trouwens voortreffelijk ooit hebben gegeten!).
Wij kozen voor 3 oesters met groenten erin verwerkt en bedekt met een flinterdunne crême van aardappel, werkelijk verrukkelijk. Daarna Champignons Dordogne met een fantastisch sausje, en daarna een kreeft/gevogelte. Alles erg lekker. Toch haken en ogen, zie verder in deze beschrijving, waar we erover terugsprekend echt over vielen.
Het dessert was bij wederhelft een kaasplankje met 5 kaassoorten en bij mij een Tarte Tatin. Hier ging het wat mis. De kazen waren uitstekend op kamertemperatuur geserveerd maar weinig origineel: fabriekskazen als camembert, reblouchon, oud amsterdammer etc met 1 piepklein toastje en op verzoek dan brood erbij (bij een kaasplankje hoort gewoon wat brood!), ach, weinig fantasievol. In dit prijssegment mag het veel origineler: de streek zelf en het nabij gelegen grensgebied bieden vele boerenkazen, op de markt van Diepenheim treffen we die daar in alle soorten, een feest! Jammer dus.
De Tarte Tatin was lekker maar absoluut geen Tarte Tatin: voor wie de echte ooit proefde (keuken van de Sologne/Frankrijk) was dit duidelijk absoluut geen Tarte Tatin. Een gecrushde koek met appel weliswaar maar met een erg kleverige toffee-achtige toestand op het bord is geen Tarte Tatin, waarop ik me zo verheugde.

Dan de twijfel die er ook was over de goede kleine gerechten. De kaart vermeldde de prijzen van die kleine gerechten. Dat die prijzen uiteen lopen kan zijn, maar zo veel...nee. En ook dat er bij sommige gerechten evenals bij enkele menu's uitdrukkelijk staat dat dit slechts besteld kan worden wanneer minimaal 2 tafelgenoten dit bestellen, in een restaurant met deze prijsstelling, dat kwam ons ongastvrij en op een verkeerde manier commercieel over. Erg jammer.
Over de desserts schreef ik al, dat was een klein beetje teleurstellend na de zeer goede kleine gerechten.

Tot slot over die gerechten. Bij Restaurant Boaz in Deventer waar we een vergelijkbare formule aantroffen, waren alle kleine gerechten gelijk geprijsd. Dat voelde veel sympathieker, en de kwaliteit was ook daar erg hoog te noemen. De verbazing over het feit dat ook teveel gerechten en zelfs menu's alleen konden worden besteld wanneer minstens 2 mensen aan tafel dit zouden bestellen, dat kan je ons inziens in een restaurant van dit prijsnivo eigenlijk niet maken...

Vandaar de 8 voor eten. Dat zou voor een dergelijk restaurant een 9 moeten zijn, met dit prijsnivo. Service en decor zijn erg plezierig. Het dubbele gevoel desondanks is echt jammer.
1962Proever .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Wij reden vol goede moed richting Borculo voor een avond lekker eten. Een nieuw concept met vele V's in de aanprijzing. (Verrassend , vernieuwend , verfijnd zag ik i.i.g. op de folder in de vitrine van de oude lokatie staan.

De lokatie aan het water is prachtig , mooi plein (met te weinig parkeerruimte maar we bemerkten na afloop van de avond dat we aan de andere kant van het water hadden kunnen staan, dan hadden we een ander adres op de navigatie moeten kiezen, tip voor de website om dat bij contact te vermelden .)

De inrichting en indeling van van de ruimte beneden (waar wij zaten ) vond ik niet geweldig. de ruimte was erg mooi maar de indeling met de tafels was ongelukkig en iets te vol. Wij werden snel geholpen maar moesten wel ongeveer 15 minuten wachten voordat het aperitief geserveerd werd (Een biertje en een campari jus)

De bestelling voor het eten werd ook snel opgenomen. Wij wilden graag oesters G&T en garnalenkroketten vooraf en vervolgens een proeverij van het huis. Op de vraag of er i.p.v. drie kroketten en oesters er misschien vier geserveerd konden worden kregen wij van het bedienend personeel een wat vaag en moeilijk antwoord. Het kon niet maar vervolgens wist zij het ook niet zeker waarop ik vroeg kunt u dan even vragen of het wel kan. Aldus geschiedde. Enige minuten later verscheen de chef aan tafel, behoorlijk luid en zichtbaar geïrriteerd . Wat dachten wij wel " oesters gaan in mandjes van 36 en kan ik niet per 4 serveren ja ! " Wat wij nu wel en niet wilden want dan kon hij verder gaan met zijn werk. Ik gaf hem rustig aan dat wij dan drie oesters wilden en omdat hij aanbod dat 4 kroketten wel kon serveren bevestigde ik dt ik 4 kroketten wilde. Het voorval trok behoorlijk aandacht in het restaurant . Mensen die een tafel naast ons zaten maakten de opmerking dat dit wel een heel vreemde actie van het personeel was. Dat leek hen niet nodig. Mijn tafelgenoot stond vervolgens op om nog een keer het gesprek aan te gaan met de chef over zijn manier van handelen. Na dit gesprek zijn wij gebleven wat achteraf gezien toch geen goede beslissing was. Wij hebben niet meer echt kunnen genieten van de avond en kregen helaas ook maar drie kroketten. Dat was gezien het voorval natuurlijk raar en onzorgvuldig maar op zich niet heel erg. De kroketten waren matig gevuld en heel erg vet .

Wat betreft het eten verder :
Het eten van de bistronomie lijkt wat overgewaardeerd te zijn door de aanbevelingen. De kwaliteit is op zich goed maar de smaken en bereidingswijze zijn niet heel bijzonder. De vorm overheerst. Om te beginnen de Menukaart komt wat rommelig over. Er is van alles wat maar een duidelijke keus is er niet gemaakt. Wij kozen uiteindelijke voor het proeverij menu omdat dat er het meest gevarieerd uitzag . De wijnkaart biedt een rijk en gevarieerd aanbod aan wijnen per fles. De keuze voor de selectie per glas is echter minder dan die bij een gemiddeld eetcafe. Bij de proeverij werd ook geen wijn arrangement aangeboden.

De carpaccio van rund was waterig. De sushi die geserveerd werd als calefornian roll was matig. (Slechte rijst en matig gevuld? ) Het vlees dat wij kregen (entrecote ) was mooi gebakken maar had waarschijnlijk te lang in de keuken gestaan waardoor het niet warm meer was en zelfs een beetje taai. De gelakte zalm was kwa structuur goed , lauwwarm. De zalm lag op een bed van sperziebonen die erg overheersend (zout) kwa smaak waren. Na het serveren van vlees en vis duurde het 5 minuten voordat de bijgerechten (Sla en Frites ) op tafel werden gezet.
De kazen als nagerecht waren goed op temperatuur maar niet heel spannend, ook niet kwa smaak . Het brood voldeed, helaas alleen geserveerd met boter. Om een fles tafelwater moesten we vragen en vervolgens lang wachten voor het geserveerd werd. Uiteindelijk was de rekening die ik kreeg ook niet goed. Die moest gecorrigeerd worden .
Op zich zou ik de avond voor het eten een kleine voldoende kunnen geven, prijs iets te hoog voor hetgeen wordt aangeboden. Maar door de houding van zowel bediening als chef zal ik hier niet terugkeren.
Gmschimmelpenninck1 S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Een waagstuk om een beroemde naam (Stenen Tafel) te veranderen, maar Moulin dekt de lading van het decor misschien beter. In de zomer is dit restaurant bijna een must, zo fraai ligt het terras aan het water. Een omweg waard. Wat trouwens ook geldt voor hetgeen geserveerd wordt, een lange waaier van allerlei kleine(re) gerechten die prima op elkaar zijn afgestemd. Uitstekend concept, plezierige bediening en als je alles hebt gehad krijg je ook nog koffie van Bronkhorst, de beste brander van Nederland. Dit restaurant behoort ook in de (vele) koude maanden vol te zitten.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Op een warme zomerse avond met een groep van ca. 10 familieleden een diner genoten in de schitterende tuin van Moulin. Alles is schitterend, de aangeklede tafels, de glazen, het tafellinnen. De bediening was perfect: oplettend, informeel en vriendelijk. Er was een ruime keuze uit diverse gerechten op tafel. Alles was niet alleen perfect bereid maar ook met artistieke zorg op schalen gelegd.
De zeer diverse nagerechten hebben we binnen genoten, al weer een prachtige ambiance, je raakt niet uitgekeken. Bij Moulin hebben we in meerdere opzichten een fantastische avond gehad .
Dennisdewaard .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Heerlijk gegeten bij Moulin vanavond. Het voorheen Michelin ster restaurant wordt door de uitstekende menukaart als zeer goed ervaren. De gastvrije bediening gaf ons een duidelijke uitleg betreft de menukaart en de vele opties die hier van toepassing waren. Als voorgerecht had ik vanavond de carpaccio, die mede dankzij de creatieve aspecten van het gerecht, (kletskop van Parmezaanse kaas) een echte aanrader is. Als hoofdgerecht werd een zeer malse ossenhaas biefstuk geserveerd, die door de chef op een houtskool BBQ wordt bereid en daardoor de authentieke smaak aan het vlees geeft. Als afsluiter op deze mooie avond werd een limoen-kokos panna cotta geserveerd, een heer-lijk gerecht! De zachte smaak van de kokos panna cotta smelt in de mond en de frisse limoen sorbet die mede wordt geserveerd vullen elkaar uitstekend aan!

Het decor van de ouderwetse olie molen in Borculo geeft een prachtige ambiance! De molen kan zowel buiten als binnen worden gevonden en geeft wat extra sfeer in het restaurant. De service vanavond was gastvrij, er werd uitstekende wijn geserveerd (rode wijn uit de Douro streek in Portugal) en de bediening was in staat ons meerdere opties voor het diner te bieden.

Een echte aanrader!
Marijn M.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Onverwachts een hapje gegeten met klein gezelschap de bij de oude watermolen. Jonge club mensen aan het werk in de bediening, zeer vriendelijk. De uitleg van het concept met de medium gerechten was in het begin wat onduidelijk. Een duidelijke scheidingslijn tussen de voor en hoofdgerechten is er niet. We hebben besloten a la carte te eten i.p.v. te kiezen voor een menu. (achteraf bleek dat dit prima had gekund!) We werden voorzien van vers afgebakken brood met heerlijke boter en op verzoek een grote karaf water op tafel! Vooraf gelakte zalm op oosterse wijze geserveerd op een papadum, als hoofdgerecht de dorade met tomaat venkel en grove kruiden met daarbij als 2e gekozen "bij"gerecht groene asperges met truffel en morieljes. Allen zeer smakelijk. Daarbij dronk ik een glas vino verde. Echt een heerlijke fruitige frisse wijn.
Mijn tafelgenoten aten vooraf champignons dordogne en uiensoep en als hoofd de boeren eend met huisgemaakte friet en heerlijke mayonaise + kropsla en spareribs "by Ron". Voor mijn tafelgenoot was de portie spareribs aan de kleine kant. Door de Friet en kropsla met spekjes ging mijn tafelgenoot uiteindelijk niet met een lege maag naar huis. voor dessert gekozen voor een Kokos-limoen panna cotta met frambozen en citroensorbet. lekker fris gerechtje! De huisgemaakte bonbon bij de koffie maakte het etentje compleet. Volgende keer komen we terug om met mooi weer op het terras te eten, het terras ligt heel idyllisch bij een oude watermolen uit 1800.
Katja V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Bij het zien van de kaart verwachtte ik niet zo veel, maar ik werd zeer positief verrast. De entrecote en gelakte zalm waren perfect bereid, de miniproeverij was heerlijk en het dessert uit de kunst. Tel daarbij op de prachtige locatie aan het water en het mag duidelijk zijn: dit is een aanrader!
Volgens mijn disgenoot: KLASSE!
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Proeverij en hoofdgerechten van zeer goede kwaliteit en smaak. Decor fabuleus, vriendelijke bediening. Ongedwongen ambiance van een voormalige 'ster' is prettig op een zeer hete dag als vandaag. Een echte aanrader , zeker bij mooi weer als je op de steiger bij de draaiende 'oliemölle' bediend wordt met heerlijk eten en niet te vergeten de zeer goede sauvignon blanc als huiswijn.
Koen T.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Het was nogal ingewikkeld om erachter te komen hoe het zat met dit restaurant. Eerder bleken er twee restaurants te zijn, de Stenen Tafel en bistro de Olliemölle, beide bestierd door Raymond Prinsen. In de Lekker van 2015 staat bij de Stenen Tafel nog 'Nieuw in Lekker'. Maar nu blijken beide al niet meer te bestaan en heeft Prinsen de twee restaurants ineengeschoven in 'Moulin Bistronomie', gastronomie en bistro ineen, zo is nu de bedoeling. Bij ontvangst werd ons verteld dat het restaurant pas een week geopend is... spannend! Ik weet niet hoe het er voorheen uitzag, maar de sfeer is die van een bistro, gezellig. Je eet op de eerste etage, naast het maalwerk van de watermolen. Tafels zonder tafelkleed, knus tapijt op de vloer.
De kaart laat ook duidelijk zien dat er twee concepten in elkaar geschoven zijn - van alles wat - (tamelijk) kleine culi 'hapjes' die je naar wens kunt combineren tot x-gangenmenu of, andere uiterste, een flinke Black Angus filet (erg in de mode) van €75 voor twee personen met friet en sla. Voor elk wat wils. Wij vonden het concept en de menukaart nogal rommelig overkomen. Ze willen bewust geen keuze maken tussen gastronomie en een eenvoudige bistro. Zo moesten we behoorlijk wat brood (alleen met boter, geen olijfolie) eten om geen hongergevoel over te houden na drie kleine gerechtjes.
Twee van ons kozen voor het bijzonder prettig geprijsde menu Sympathiek, een driegangenmenu (€27,50) met voor elke gang keuze uit twee gerechten. Zeer eenvoudige gerechten: tomatensoep (!), crostini met rillette van gerookte zalm, dorade royal (goudbrasem), varkensschnitzel (!), crème brûlée (met ijs) en kaasbordje. Al met al leuke gerechtjes voor een mooi prijsje. De smaken waren goed tot heerlijk. De selectie kaasjes was nogal voor de hand liggend, maar de kwaliteit perfect, een heerlijk romige, niet scherpe roquefort bijvoorbeeld.
Als je kiest voor een combinatie van kleine gerechten, vraag dan hoe groot de gerechten zijn, want die verschillen nogal. Drie gangen kleine gerechtjes kan wel wat weinig zijn, neem er er dan vier of bestel er (extra op de kaart) dikke frieten en sla bij, of wat meer brood, want mooie culi gerechtjes met dikke frieten, sla en mayo... Als je van veel groente houdt, dan zou ik dat zeker aangeven... misschien kunnen ze wat extra groente serveren. Wij hebben daar niet aan gedacht maar doen dat een volgende keer zeker. Voor en tussen de gerechten geen amuses!
Over de huiswijnen (per glas of fles) kunnen we niks zeggen, want we kozen voor een fles riesling vooraf en later een fles chianti classico. Beide heerlijk. Huiswijnen zijn zeer redelijk geprijsd, vanaf €4.
We komen zeker terug, alleen al omdat we een rode bandol van Domaine Tempier (bio) op de kaart zagen staan... en die is een reisje waard. Wie weet voor de lunch op het mooie terras aan de Berkel, want daar was het deze avond net even te koud voor.