Motto Sushi

• Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Tim Z. 1e beoordeling (1 recensie) 3,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het eten was wel oke maar vond de service heel matig duurde lang voor dat ik alleen al drinken hadden was raar want de zaak was als goed als leeg
Vond het best wel slecht dit is zeker geen aanrader.
Kom hier zeker niet terug
Victor ?. Gastronoom (19 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Zeer hartelijk ontvangst en top Sushi gegeten met ruim voldoende aanbod van verscheidenheid aan gerechten. Bediening was attent en vriendelijk. De tijd tussen de verschillende gerechten door was goed, ook naarmate de avond vorderde en het drukker werd.

Zeker een aanrader en wij gaan hier beslist terugkomen.
Scodie . Gastronoom (24 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Het was al weer even geleden dat ik bij Motto Sushi was. De laatste keer moest ik vaststellen dat Motto de zaken niet meer zo goed voor elkaar had. Mijn gezelschap vond het tijd worden om weer eens te gaan kijken en werd aangemoedigd door de nieuwe kaart.

De ontvangst bij Motto is nog steeds erg afhankelijk van de persoon. De een geeft je een ongeinteresseerde blik, de ander is vriendelijk en legt je exact uit hoe het bestellen via tablet (nieuw) werkt. Dat je via tablet kan bestellen heeft een groot voordeel, je hoeft niet meer de aandacht van het bedienend persoon te trekken. Drankjes worden redelijk snel op tafel geplaatst.

Anders dan bij voorgaande keren werd nu alle sushi geleverd. Waarschijnlijk is dit een van de positieve gevolgen van het bestellen via tablet. De sushi zelf was prima, ze gebruiken duidelijk minder rijst dan voorheen.

Kortom, een positieve ervaring na de vorige die toch erg tegenviel.
ChristiaanE . 1e beoordeling (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Na lang geleden een aantal keer geweest te zijn toch maar weer eens geprobeerd. Het eten is redelijk, niet echt bijzonder. De service is chaotisch en de keuken lijkt het niet aan te kunnen. Hoewel het restaurant niet vol zat hebben we verschillende keren heel lang op de gerechten moeten wachten of kwamen delen van de bestelling gewoon niet niet. Het leek wel of ons tafeltje vergeten werd omdat er rondom ons wel regelmatig werd bediend. Het excuus was dat er veel afgehaald werd.
We zijn uiteindelijk maar gaan betalen omdat de laatste gerechtjes weer niet kwamen. We kregen niet de kans om er iets over te zeggen omdat de persoon die afrekende de telefoon belangrijker vond. Toch wel de laatste keer geweest.
Nick S. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Motto, dat is mijn nieuwe Motto.
Met 4 vrienden was ik opzoek naar een lekker restaurant om te eten voor onze theatervoorstelling in Alkmaar. Als door een onzichtbare kracht werden we tot Motto aangetrokken.
De voorstelling was leuk, maar het eten misschien wel leuker!
We werden uiterst vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. Dat één iemand later zou komen was geen probleem. De Sushi kwam al snel op tafel (nauwelijks 5 min wachttijd) en toen kon het feest beginnen.
Het ene na het andere lekkere gerecht werd met een glimlach opgediend. Een hoogte punt was de Kaas-Sushi, unieke combinatie. Ook de Chippoe (Friet) mag er voor een Sushi restaurant zeker wezen! Lekkerder dan bij menig Vlaamse Friet boer. Erg bijzonder dus!
Na heerlijk te hebben getafeld, een leuke theatervoorstelling gezien. Een topavond! Mede dankzij Motto: Vanaf nu mijn synoniem voor kwaliteit.
Rdns . Fijnproever (8 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Topavond bij Motto.
We werden vriendelijk ontvangen, supervriendelijke bediening en overheerlijk eten.
Overheerlijke sushi en smakelijke warme gerechten.
Voor herhaling vatbaar!
Mastercool10 . Fijnproever (5 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Afgelopen vrijdag met mijn nicht gegeten bij Motto in Alkmaar. Motto heeft mij zeer verrast! Normaal ben ik niet zo een fan van dergelijke formules omdat het merendeel van de kaart uit sushi bestaat echter heeft Motto een ruim aanbod aan non-sushi gerechten. De gerechten waren lekker en ruime porties.

De service was de hele avond vriendelijk en snel, alleen de laatste ronde duurde het extreem lang voor dat het eten werd uitgeserveerd. Motto probeert een Japanse/Aziatische stijl aan te meten dit lukt zeer goed, het is er fijn dineren echter als het drukker wordt wordt de ambiance iets te schreeuwerig.

Al met al is Motto -voor een restaurant met een concept van rondes- zeker een aanrader
Kevin V. Gastronoom (38 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Onlangs zijn wij hier, na een dagje shoppen in Alkmaar, beland omdat we zin hadden in sushi. Het concept is hetzelfde als die andere A.Y.C.E. ketens. De kaart was dan ook niet erg verrassend. De sushi's die wij bestelden waren ok, al twijfelde ik over de versheid van de sushi. Verademend was het wel dat er geen vis uit blik werd gebruikt. Dat is bij andere soortgelijke tenten wel eens anders. Wel werd er rijkelijk gebruik gemaakt van de rijst, die wat korrelig was. De warme gerechten waren eveneens ok. Niet spectaculair, maar ook niet slecht. De service was onpersoonlijk en plichtmatig. Wel kwamen de gerechten vrij snel door. Minpuntje vonden wij de afhaalbalie die prominent in de zaak aanwezig is. Het opnemen van de afhaalbestellingen draagt in ieder geval niet bij aan een gezellig restaurant gevoel. Tot slot het décor. Dat is altijd persoonlijk, maar ik vond het kil, in zowel de figuurlijke als de letterlijk zin des words. Het was er gewoon ijskoud. Omdat het een van de weinige sushitenten in Alkmaar is kunnen ze deze kwaliteit bieden, maar een geduchte concurrent kan hier zeker zijn slag slaan. Voor mij in ieder geval geen tweede keer meer.
Sanibel . Bourgondiër (4 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Toch maar gezellig sushi eten bij Motto, hier al eens eerder gegeten. Het eten is mwoah, wel ok. Niet slecht, niet fenomenaal. Voor de prijs best prima. Nadeel was dat er een groep hysterisch-lachende veertigers vanuit de hoek onze avond verpestten. Lachen, ok, giebelen, prima, gieren, ook goed. Maar deze dames vonden het nodig om hun lach luister bij te zetten met hysterisch gekrijs, zeer aanmatigend. Dat het restaurant niet echt heeft ingegrepen is nog aanmatigender.
Manon L. 1e beoordeling (1 recensie) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
Vanavond gegeten bij Motto sushi, waar wij altijd prima sushi aten. Het is vaker wat kouder dus we schokken niet direct bij binnenkomst van de kou. Echter was het zo koud dat wij onze jas hebben aangetrokken. Het kwam door een kapotte verwarming, wat niet vermeld werd bij aankomst. De overige klanten zaten ook met sjaals en jassen om in het restaurant. Ik heb gevraagd of wij de laatste ronde mee naar huis mochten nemen, zodat we in een aangename temperatuur de laatste sushi konden eten. Deze sushi mochten wij voor de ' afhaalprijs' kopen, verder werd het weggewuifd en werd er niks aan gedaan. Onvriendelijke reactie van de dame van het personeel, ik heb verder niet gevraagd om korting maar om een klein beetje service. Volgende keer bij Hasekura in Heerhugowaard eten dus.
D209 . Bourgondiër (4 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Ontvangst was onpersoonlijk, jongen en meisje overlegde wie ons naar de tafel zou begeleiden. 'Doe jij ze maar', geen oogcontact. En dat bleef de hele avond zo. Eten wordt op tafel gekwakt en er kan geen vriendelijke blik vanaf. Eten was smakeloos. Jammer! Want de locatie en inrichting is leuk.
NoZe71 . Gastronoom (10 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
De bediening is simpel. Jonge meisjes die hun best doen maar toch liever ergens anders zijn. Wel vriendelijk. Het eten viel een beetje tegen. Sushi valt soms uit elkaar. Te zwak. De vis smaakte niet altijd even lekker. Aan het eind van de avond was de eendenborst koud en leek wel resten met overtallig vet eromheen. Jammer. Ga er niet nog eens eten.
Johan B. Fijnproever (7 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Prima inrichting, prijs kwaliteitsverhouding eten goed, verse producten en over het algemeen de smaak dik op orde en voldoende keus. Lekker gegeten en porties in verhouding, met als uitschieter het lams vlees. Bij deze formules wordt over het algemeen met jong personeel gewerkt, maar ook hier geen gezeur, iets meer enthousiasme mag, maar verder no nonsens en geen overdadig gekweel aan tafel! Suggestie: zet ook een drankenkaart op tafel, dat verhoogt de omzet!
Scodie . Gastronoom (24 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Motto Sushi is over z'n hoogtepunt heen. Waar de bediening de voorgaande jaren snel en correct was en het eten smakelijk laten ze nu steken vallen. Bij aankomst blijkt dat onze tafel nog niet gereed is (tweede shift), de eters blijken nog maar met de derde ronde bezig te zijn en uiteindelijk worden we vlakbij de keuken geplaatst. Vervelend dat het personeel steeds tegen je stoel aanloopt waarna een excuus niet komt.

Het eten is redelijk. Vooral veel rijst en soms merk je dat het gerecht al even staat te wachten aangezien het zeewiervel taai en week is.

Uiteindelijk elke ronde tenminste een gerecht niet ontvangen en als klap op de vuurpijl drankjes op de rekening aantrefffen die niet besteld zijn. Het oplossen hiervan bleek lastig te zijn.

De aankleding van het restaurant is netjes.
Dave V. 1e beoordeling (1 recensie) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Een paar jaar geleden hier voor het eerst gegeten, toen het nog gewoon top was. Gisteravond was het simpelweg slecht te noemen. En het restaurant zat niet eens een kwart vol.

Wij hadden om half 8 een tafel geboekt. Prima, heb je alle tijd tot 10 uur, wanneer de keuken zou sluiten. Na eerst bij de balie een goede 5 minuten genegeerd te zijn, werden wij naar onze tafel begeleid. Onze eerste drankjes arriveerden vrij vlot, en we hadden onze kaart al snel ingevuld. Deze werd na ongeveer een kwartier pas opgemerkt door de bediening (dit was bij alledrie de rondes zo). Uiteindelijk hebben wij bijna een half uur moeten wachten voordat onze eerste ronde arriveerde. De eerste hapjes in ieder geval, het duurde nog een half uur voordat de volledige eerste ronde aanwezig was. De tweede ronde deed er nog een keer een uur over. Om 10 voor half 10, toen wij op onze derde ronde zaten te wachten(!), kregen wij te horen dat we niet nog een keer konden bestellen, omdat de keuken zou gaan sluiten. Hier kon niets meer aan gedaan worden. Dus eigenlijk hebben we maar 3 rondes kunnen doen in de 2,5 uur die we hadden. Niet dat het niet genoeg was, maar wij zaten wel een beetje verbouwereerd te kijken. Ook de volgende rondes aan drankjes duurden ruim een half uur per keer tussen bestellen en afleveren aan de tafel. De bediening leek absoluut ongeïnteresseerd in waar ze mee bezig waren, en waren vooral op hun horloges aan het kijken.

Het eten was verder redelijk, al heb ik nog nooit zoveel mayonaise en honing mosterd saus bij sushi gezien.

Voor ons geen motto sushi meer.
Harry L. Fijnproever (6 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Gisteren hier gegeten, het eten was goed! Goede porties, smaak was goed.
Bediening, snel en netjes. Echter wordt er wel vaak gevraagd of je wat wilt drinken.

Peter-Seline . Gastronoom (13 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Bediening was prima, maar niet bijzonder. De inrichting op zich oké, het eten vonden wij absoluut onder de maat. Niet de kwaliteit die ik gewend ben van sushi. Een hoop toevoegingen(hete saus/kruiden) bij diverse hapjes. Verkleuringen op de vis. Het ergste vond ik de sushi van gerookte zalm met een drupje honing/mosterdsaus. De snelheid van opdienen was in orde.
Samantha B. 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Gisteravond weer eens bij Motto gegeten. Het lijkt wel alsof wanneer wij daar eten de ervaring steeds een stukje slechter wordt!

Wij hadden gereserveerd en werden aan een tafel midden in de doorloop gezet dus ok vroeg of we een tafel konden doorschuiven maar dit mocht niet, vaag gemompel over reservering of zoiets. Maar schijnbaar was mijn ongenoegen duidelijk overgekomen want even later kwamen ze met een alternatieve tafel.

Goed het bestellen kon beginnen, wat wij ook direct deden want na een dat verbouwen en alleen een laat ontbijt in ons lijf hadden wij best honger! Lijstje werd snel meegenomen en het eerste hapje kwam al na 5-10 minuten wat natuurlijk in een minuut opwas! Vervolgens leek het wel of het tempo van voedselaanvoer na het eerste hapje direct op non-actief werd gezet. Wij dachten dat dit kwam door de drukte want de toko zal voller dan vol (behalve de tafel waar ik naar door wilde schuiven want die was nog steeds leeg) maar toen het ondertussen 21:30 was en wij al 25min zaten te wachten op een hapje en wij nog steeds niet alle gerechten van de 3 de ronde op tafel hadden gekregen hebben we toch maar eens aan de bel getrokken....
Vervolgens werd onze lijst mee genomen en kregen we alles ineens op tafel, dit zonder excuses...

Het eten is redelijk bij Motto al lijken de porties wel steeds kleiner te worden, bediening loopt serieus op automatische piloot er zijn er zelfs bij waarvan ik mij afvraag waarom ze daar überhaupt werken en nu deze ervaring van gisteravond er ook nog bij?
Wij gaan hier niet zo snel meer heen denk ik, jammer want we waren wel erg blij met deze all you can eat.
Roos D. Bourgondiër (2 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Wij komen sinds Motto in Alkmaar zit zo nu en dan bij dit restaurant. In het begin was het een toprestaurant maar het begint ons steeds meer tegen te vallen. De laatste 2 keer was dit opvallend.

Paar weken geleden, op een zondag:
Na eerst 5 minuten te zijn genegeerd bij de balie, waar de eigenaresse voor onze neus in de agenda stond te schrijven werden we naar ons tafeltje gebracht. Half 6 deden we onze eerste bestelling. De eerste 3 rondes kwamen redelijk vlot door maar om half 7 zat het restaurant bomvol en duurde het bij ronde 4 en 5 elke keer meer dan een half uur voordat er iets van onze bestelling kwam. Ook met drinken was de bediening slecht, lege glazen werden weggehaald, maar er werd niet gevraagd of we een nieuw drankje wilden. Toen ronde 5 bijna 3 uur verstreken was en we 2 van de 8 dingen van onze bestelling hebben gekregen hebben we afgerekend. We zijn met een ontevreden gevoel weggegaan. Geen excuses voor de lange wachttijden. Niemand die bij ons tafeltje kwam om even te melden dat het langer duurt dan normaal. Dan zou je er in ieder geval nog begrip voor op kunnen brengen. Je besteed toch gauw voor €60.

Vorige week:
We waren er op een doordeweekse dag. We werden toevallig weer naar het ongezellige tafeltje midden in de loop begeleid waar we kort geleden ook zaten. We vroegen om een plaatsje bij het raam maar dit was niet mogelijk. Dus dan maar dit tafeltje. Het meisje dat ons het tafeltje wees liep meteen weg, zonder te vragen of we het concept kennen en of we iets te drinken willen. De gerechten kwamen deze avond iets vlotter door dan de vorige keer maar een aantal bestellingen werden niet geleverd, of aan het verkeerde tafeltje. Het was erg koud in het restaurant, ik heb op een gegeven moment mijn jas aangedaan. Zelfs mijn vriend die het niet snel koud heeft had het nu ook koud. Gedurende de 2,5 uur dat wij er zaten was een van de tafeltjes bij het raam niet bezet geweest, dus een beetje flauw.

Samenvatting: Motto was mijn favoriet maar de laatste twee keer ben ik erg ontevreden. Het eten is lekker en ze hebben veel keuze die ik bij andere sushi restaurants soms mis. Maar de volgende keer zullen we eerder naar Heerhugowaard gaan die iets duurder is maar waar de bediening veel beter is. Jammer Motto, jullie waren zo goed!