Mossels en meer

Domburgseweg 85 4356 BK Oostkapelle Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Mossels en meer

Ginger B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Ontzettend lekker gegeten bij dit restaurant. We wilden graag mosselen, nou die hadden ze genoeg! Allemaal variaties (en meer). Ik had de mosselen met chorizo, een echte aanrader. De bediening was leuk. Geen jonge meiden, maar wat oudere mannen die een leuk met de gasten omgingen. Het terras zag er mooi uit en deels rookvrij (heerlijk). Een klein puntje van kritiek: je krijgt frietjes bij het hoofdgerecht, dan vraagt de bediening (vriendelijk en vlot) of je ketchup of mayo erbij wilt en vervolgens kost dan 0,90ct.. Dat vind ik persoonlijk een beetje merkwaardig. Daarnaast vind ik het ook altijd jammer dat wanneer ik een lekker glas wijn aan het drinken ben en ik daar een glaasje (kraan)water bij wil, te horen krijg dat ze dat niet serveren. Waarom verleen je die service niet naar je gasten? Maar toen kwam het dessert... Zeeuwse Babbelaarsijs, wat goddelijk! Dit maakte alles goed. Kom zeker terug als ik weer eens op vakantie ben in Zeeland.
Hendrik W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
4 of 5 jaar geleden 'ontdekten' we 'Mossel en meer' aan de rand van het centrum van Oost Kapelle aan een doorgaande weg. Het bestond nog maar net en we werden vriendelijk verwelkomd door de eigenaar. Het eten was voortreffelijk, de bediening vriendelijk, ook voor onze hond. Vrijwel ieder jaar gaan wij op vakantie in Oost Kapelle en het eerste waar we naar kijken is of Mossel en meer er nog is. Gelukkig, het is er nog. En ieder jaar stellen we vast dat de eigenaar weer geïnvesteerd heeft in pand en kaart. Het fris ogende, ruime terras heeft bij mooi weer een open verbinding met het restaurant binnen. De inrichting binnen is gemoedelijk en gezellig; er is een aangename ruimte tussen de tafels en achter de gezellige bar is de keuken zichtbaar en zijn de koks goed te zien terwijl ze aan het werk zijn. Het sanitair is schoon. Iedere klant wordt vriendelijk en persoonlijk verwelkomd door de eigenaar, de bediening is vriendelijk en snel, er heerst een ontspannen sfeer. De mosselen hebben een uitgebreide kaart, maar de kaart biedt een uitgebalanceerde keus voor liefhebbers van vis, vlees of vegetarisch, en zowel voor grote eters en kleine eters (seniorenporties). De bijlagen zijn altijd bij te bestellen. Wij hadden de kleine portie van de mosterdsoep, lekker pittig van smaak en kwa hoeveelheid ruim voldoende. De mosselen waren van zeer goede kwaliteit en ook mijn kabeljauw (3 moten!) was perfect van smaak en alles mooi opgediend (beide normale porties). De groenten gevarieerd en vers. De bar biedt een ruime keus om een passende wijn of bier bij het gerecht te bestellen, maar gewoon water wordt ook geserveerd. Tijdens het eten is er een bescheiden aandacht of alles naar wens is waardoor ik me welgedaan op mijn gemak bleef voelen. Wij waren de eerste keer al vol lof over dit restaurant en dat is enige jaren later alleen maar toegenomen. Ik schrijf deze recensie dan ook met groot enthousiasme en overtuiging met het enige belang dat dit restaurant er de volgende keer dat we naar Oost Kapelle gaan nog steeds zal zijn met deze eigenaar.
Birgitt P.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Gisteren voor het eerst bij mosselen en meer gegeten,wij waren mit 3 persoonen en hadben het mosselen vismenue vor 2 persoonen laten uitbreiden vor 3 pesoonen.
De service was vlot en vriendelijk,hadden alles in de gaten.
Vorraf een bakje zuur aagemakte mosselen mit roode ui,uitgerijkt door het restaurant,herrlijk,nog nooit op deze manier geproeft.
BIj de visplaaten was vor iedereen iets bij,ruim voldoende,salade en frietjes bijbestellen was vor ons niet nodig. Hat was echt lekker.
Wij waren er vor de eerste keer,maar zeker niet vor de lastet keer.
KorrieenHenk .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Eten bij Mossels en meer wat kies je dan mosselen. Moeilijk kiezen uit de vele manieren waarop ze bereid worden als je nog nooit mosselen hebt gegeten. Dus de gok gewaagd en een senioren portie gekookte Zeeuwse Mossels in rode wijn met champignons, Zeeuws spek en ui besteld. Mijn vrouw besloot om geen risico te nemen en voor vlees te gaan varkenshaas médaillons met champignonroomsaus. Toen het bestelde opgediend werd was al snel duidelijk dat mosselen niet haar smaak waren. De varkenshaas bleef een juiste keuze sappig en goed gebraden. Helaas de champignonroomsaus was aan de zoute kant. De mosselen smaakte mij uitstekend maar rode wijn heb ik niet gezien of geproefd. Het spek en de uien waren wel aanwezig net als de champignons die door het ontbreken van de rode wijn niet veel smaak hadden. De geserveerde frites en de salade waren uitstekend. Omdat ik voor het eerst mosselen at kan ik moeilijk beoordelen of ze smaakte zoals ze horen te smaken. De wijn heb ik niet geproefd en ook de mosselen waren niet rood gekleurd door de wijn. We gaan het nog een keer proberen in onze woonplaats of de buurt van onze woonplaats. Mossels en meer krijgt het voordeel van de twijfel. De bediening was in elk geval vlot en vriendelijk.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Prettig restaurant zeker als je er gaat eten met Kinderen. Naast het kindvriendelijke menu is er voor de volwassenen zeer goed te eten. Deze keer wederom voor de voortreffelijke sliptong gekozen en daar geen spijt van gekregen.
Marcia H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Mijn dochter en ik hadden mosselen en mijn vrouw een vleesschotel, welke werd aangepast aan haar glutenallergie,kortom een goed restaurant.
De bediening: vrolijk, vriendelijk en vlot, gewoon fijne mensen.
Bent u in Oostkapelle: ga naar Mossels & Meer!!! Een aanrader.
KoendeWinkel .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Heerlijk gegeten, snelle service. Leuke, gemoedelijke bediening. Mossel gerechten zijn meer dan top, diverse combinaties met een verrassend lekker eindresultaat. Vleesgerecht (4 soorten) prima kwaliteit. Spareribs waren apart gemarineerd (zoutig smaak) in combinatie met een 'vis' restaurant eigenlijk wel een leuke keuze. Porties ruim voldoende, bijgrechten werden kosteloos bijgevuld. Ruime porties bij de toetjes, zelfs de borrel was ruim bemeten. Absoluut aanrader.
Lianne D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Gisteravond gegeten vlot drankjes en mandje brood nog niet op of het hoofdgerecht stond op tafel. De ene mossels die waren prima. Ik vlees met verschillende soorten. Aparte smaak niet echt lekker. 2 x om mayo gevraagd. Daarna na 3 kwartier klaar te zijn met eten nog vuile borden voor ons niemand die opruimde of vroeg nog wat na of iets te drinken opgestaan nou toen waren ze der zo.
Na ruim 1.5 giga aan de diarree en vlgd nog.
Mjammie M.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Wat hebben we hier heerlijk gegeten. Ik nam de mosselen met o.a. lamsoren en citroen. Deze smaak was zeer goed en fris. Mosselen goed bereid, niet te lang gegaard o.d. Enig minpuntje was dat er verscheidene kapotte schelpen en niet open gegane schelpen tussen zaten. Desondanks was de portie ruim genoeg. Als we weer in Oostkapelle zijn, gaan we hier zeker weer mosselen eten.
Menko W.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2014
Een paar dagen Zeeland. We hebben 2X bij Mossels & Meer gegeten, de eerste keer mosselen natuurlijk, de tweede keer het vispannetje. Beide keren geweldig genoten: lekker, perfect!!
Ook de Portugese droge witte wijn was bijzonder lekker. De bediening: vrolijk, vriendelijk en vlot.
Bent u in Oostkapelle: ga naar Mossels & Meer!!! Een aanrader.
Jaapenjan10 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Mosselen en Zeeuws spek, supercombi. Tijdens de Hemelvaartvakantie 2 x gegeten. En 2 x top! Een aanrader. Heel vriendelijke bediening, losjes maar ze hebben alles in de gaten.
Erwin R.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Prima restaurantje. Kinderen kunnen hun eigen ijsje maken. Kinderen mogen als ze nog honger hebben gewoon bijbestellen. Niets mis mee, met dit restaurant.
AgnesBB .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2014
Zeer matig. Ruime kaart waarschijnlijk te ruim je kan nooit overal even sterk in zijn.
Voorgerechten grote porties, beter kleiner en beter van smaak. Veel spek verwerkt in div voorgerechten (kipsalade, amuse mosselen met spek, carpaccio met spek).
Mosselen goed van smaak maar erg klein. Gerecht witvis met serranoham met zongedroogde tomaat klinkt spannend maar ronduit smerig. Meestal eet ik mijn bord netjes leeg ook al is het minder maar heb dit na twee happen laten liggen, zonde. Heb het gemeld toe er gevraagd werd of het lekker was maar werd niet op gereageerd.
T&js .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2013
Afgelopen dinsdagavond op een druilige avond met z’n vieren binnen gegeten bij Mosselen en Meer.
De entourage is eenvoudig maar weer wel met een vlotte bediening.
Als voorafje namen we beiden op deze natte avond een pittig tomatensoepje, deze was vol en goed.
Het hoofdgerecht achtereenvolgens een vegetarische geitenkaassalade, de varkenshaasmedaillons, het vispotje en de twee prima verse gebakken tongen met kruidenboter! (waarom geen remouladesaus) en frites.
Het was allemaal wel goed echter de bijgerechten waren vrij simpel maar wel passend bij de entourage
Helaas zullen wij hier nooit meer terugkeren daar er naast de bestelde drankjes er voor een van ons geen enkele mogelijkheid was om een eenvoudig glas (plat)kraanwater te bestellen was, daar deden ze niet aan!!
Dus opgelet “”Zeeuwen’’ let op jullie zaak kwaliteit gaat altijd voor kwantiteit.
Erwin1969 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Op een drukke avond in de zomervakantie hier gegeten met 2 bevriende gezinnen. Als mossel liefhebber ben je hier op het goede adres. Je kunt kiezen uit een stuk of 10 verschillende bereidingen. Onze vrienden namen vleesschotel en zeetong. Alles was smakelijk en werd vlot opgediend. Enig minpuntje is de drukke doorgaande weg naar Domburg.
Marco G.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Aan een doorgaande weg in het Zeeuwse Oostkapelle trekt dit familierestaurant waarschijnlijk veel dagjesmensen. De inrichting doet aan als een opgeleukte feestzaal en buiten is er een gezellig terras. Wij besloten een familiemenu te bestellen voor 49,50. Op de kaart smakelijk aangeprijsd met sate, kip, spare-ribs en biefstuk en voor de kinderen snacks, friet en salade.

Het eten werd rap geserveerd. Zelden zulk smakeloos en dubieus vlees geproefd. De spareribs waren vet, vies en van zeer bedenkelijk textuur. De kip was droog en volledig smakeloos. De stukjes beef waren net oke maar amper gekruid. Wij hebben het teruggegeven en mochten van de (vriendelijke serveerster) nog wat anders uitkiezen wat we niet gedaan hebben. Onze kids hebben de bitterballen, frikandellen en kip nuggets met ons gedeeld.

De (vermoedelijke) eigenaar die lucht kreeg van de situatie kwam verhaal halen en was nogal gepikeerd dat wij ons negatief uitlieten over het eten. Hij had ons eten 'beoordeeld' en was van mening dat het inderdaad ''deze avond' niet de reguliere kwaliteit had maar drukte ons op het hart dat het wel zeer ongepast was om te zeggen dat wij het smerig vonden. Hoezo goed gastheerschap ? Hij bood ons een kop koffie aan die we uit beleefdheid geaccepteerd hebben. Er zat een lekker koekje bij !

Ook aan 2 andere tafels hoorden we gemor over het eten en de service. Wij vermoeden dat wij derhalve niet gewoon bad luck hadden. Misschien waren de mosselen beter.

p.s. de dranknota viel zeker niet tegen. Geen cent te veel.