Mosselrestaurant De Oude Haven

Meer informatie over restaurant Mosselrestaurant De Oude Haven

Jouw recensie over het restaurant Mosselrestaurant De Oude Haven

Gert-Jan M.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
In de eerste Wereldoorlog logeerden Belgische vluchtelingen bij mijn schoonouders op de boerderij in West- Brabant. Na de oorlog(en) kwamen ze bij elkaar en om de zo veel jaar gingen ze mosselen eten, in Philippine. Met de kinderen van deze Brabantse familie, mijn schoonouders, ben ik nu ruim 15 keer bij de Oude Haven geweest. We maken dan gebruik van het zaaltje achter in de zaak. Het menu is al ruim 10 jaar hetzelfde en dat mag wat mij betreft zo blijven ook. Coquilles, Paling in’t groen, sliptong ( helaas zijn ze er niet meer zo groot dan 10 jaar geleden), oesters, mosselen en veel frieten. Enorm lekker. De bediening heeft het razend druk, ee komen veel families en kleine groepen eten. Maar toch is het vlot, beleefd en zeer vriendelijk. Dit is echt top. Het restaurant zelf is qua inrichting een beetje ouderwets, maar het eten en de sfeer zijn des te beter. Het enige dat ik zelf zou willenverbeteren zijn de desserts: die komen van het ijsboerke denk ik. En een iets betere bierkaart. Verder is de vis nergens beter dan hier.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Interieur is netjes, maar een tafelkleed zou niet misstaan. Als verklaring wordt er gegeven dat er gemorst wordt met mosselen eten. Andere restaurants hebben kennelijk dit probleem niet of gebruiken een napparon.

Voorgerecht werd binnen 10 minuten na bestelling geserveerd.
Dit was jammer, aangezien de Ganda ham, blijkbaar direct uit de koeling, onder de gebakken St Jacobsschelpen nog koud was. Hierdoor waren de 3 (€15:00 voor afgetikt!) St. Jacobschelpen ook koud geworden.
De hoofdgerechten worden bijgestaan met een blaadje sla en frietjes. Iets van een seizoensgroente had in dit prijssegment geen luxe geweest.
Nagerecht is de keuze bepekt tot ijsgerechten of een pannenkoek?

Bediening is zichtbaar gewent om te werken in een vreetschuur waar zo'n kort mogelijke tijd belangrijk is en niet het contact met de gasten.
Tijdens het afruimen krijgen we geen reactie op onze opmerkingen. Na het dessert wordt er ook niet gevraagd of we nog koffie willen.
Na het afrekenen van bijna €75,00 per couvert zijn wij blijkbaar niet meer belangrijk.
Waar onze jassen zijn gebleven die bij binnenkomst vriendelijk zijn aangenomen, is voor de gasten zelf te vinden. De 2 dames achter de bar en 2 heren in de bediening hebben het te drum met de 4 nog aanwezige tafels!

Kortom, het is een mosselrestaurant waar het goed mosselen eten is, maar voor dit geld kun je ergens anders als gast beter worden verwend.
J.M. D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
De lekkerste mosselen van Philippine, eet ze nergens anders! Prima kreeft ook trouwens. Prima bediening en een fantastisch terras!!
Daniel T.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Was hier geweest in Juli. Net mosselseizoen begonnen. Wij werden ook daarvoor gewaarschuwd dat de mossels erg klein waren. Helaas wel dezelfde prijs. Wat mij ook teleurstelde...wij wilden alleen lunchen en was van plan om 1 mosslepan met 2 personen te delen. Kon wel, alleen moesten wij een supplement betalen.
Reden omdat ze saus en brood voor 2 personen moesten serveren. Vergeleken bij andere mensen die voor 1 persoon serveren...geen verschil en de supplement is echt prijzig te noemen. iets van 14/17€
Bijna zo hoog dat wij maar voor twee proties willen bestellen.

Uiteindelijk niet gedaan. Smaak was goed. Net zoals mijn kreeft.
Bij gerechten waren ok. Wat wel opviel voor de echte mosselliefhebbers...geen A Volonte. maar voor lunch meer dan genoeg om te delen met zijn tweeen.

Prijzen bij de verschillende restaurants zijn hoog te noemen. lijkt erg op elkaar.meeste klandizie komen dan ook uit Belgie.