Mossel & Gin

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Mossel & Gin

Linda F.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
De combinatie van vis en gin/tonic - één plus één is drie! Heerlijk gegeten, gezellige atmosfeer, maar volgende keer toch graag een tafel beneden!
Jammer dat de fruits de mer al 'op' was (-:
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Absoluut Fantastisch!

We waren uitgenodigd door de eigenaar omdat deze klant bij ons is. Eigenlijk ben ik niet zo'n mossel fan, maar de gedachte aan een goed glas gin liet ons toch die kant op gaan. De inrichting is oud industrieel en mooi gedaan, alleen de afwerking van de tafels in roze steekt wat armoedig af, maar voor de rest erg fraai en in een oud pand op het Westergas terrein. De bediening naar Amsterdamse begrippen heel goed, zoals overal weet men bij het uitserveren nooit meer wie wat besteld heeft, daar kan zelfs het gebruik van iPads blijkbaar niets aan veranderen. Toen ik de kaart zag schrok ik even van de verschillende mosselgerechten op z'n Thais en zelf ala Gado Gado. Maar de stoute schoenen aan getrokken en toch maar voor de mosselen Gado Gado gegaan. En ik moet zeggen het was ronduit fantastisch, de smaak combinaties perfect, ingrediënten van hoog niveau en bereiding ook super. Samen met de heerlijke Gin tonics was het een feest voor de tong. Echt een aanrader. We komen zeker nog eens terug!
Sabina K.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Op dinsdagavond 12/12 hier geweest. We werden zeer gastvrij, vriendelijk en vrolijk ontvangen. Lekker binnenkomen dus. Eerst heerlijk een aperitief met een smakelijk GT en een lekkere alcoholvrije GT. Daarbij garnalenbitterballen en kreeftkroketjes. Geserveerd met een lekkere ginmayonaise. En direct een tube van deze mayonaise op tafel. Mochten we te weinig hebben dan gewoon lekker gebruiken. Plus ..... deze tube mochten we gewoon mee naar huis nemen. Hoe aardig is dat? Tja, we besloten natuurlijk om te blijven eten. Vanwege de lekkere menukaart, de ambiance en eigenlijk al de zekerheid dat het verstandig was om gewoon hier verder te genieten! Nog maar een GT besteld. Op hun menukaart staan mooie GT combinaties, waar met hart en ziel over verteld wordt. Toen geroosterde octopus en scheermessen besteld. Het water loopt me nu al weer in de mond. Heerlijk op smaak, mals, vers en zalig geurend. Daarna een goede Viognier besteld en twee pannetjes mosselen. Een op de Thaise wijze en een op de Surinaamse wijze. Perfect! Goede smaak van de mosselen. Niet te groot, niet te klein. De smaaksensatie bij de Thaise uitvoering was erg goed! Zacht, romig, licht pittig, niet te veel koriander, juist gebruik van sereh, limoenblad, gember, enz. Heerlijk. De Surinaamse uitvoering was heeeel bijzonder. Mooie smaak van de Surinaamse pindasaus met toevoeging van Indische kruiden. Ook weer erg lekker. De smaak van de mossel blijft iets minder overeind maar is helemaal niet erg. Hierbij kregen we goede dikke frieten met natuurlijk de ginmayonaise. Maar als je andere mayonaise wil kan dat ook. We hadden geen tijd meer voor een dessert, maar ook eigenlijk waren we voldaan. De prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde! Wij gaan hier zeker terugkomen! Hartelijk dank voor het heerlijke eten bij jullie!
Claudio J.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Gelukkig hadden we gereserveerd want het zat mega vol. Als je hier wilt gaan eten is het aan te raden te reserveren. Hele informele en gezellige setting. Goede service, informeel en heel klantvriendelijk. Afwisselende Gin Tonics op de kaart die erg lekker waren. Naast mosselen staan er ook hele goede andere visgerechten op die zeer geschikt zijn om te delen. Wij houden erg van vis en hebben genoten. Als je van mosselen en vis houdt is het een aanrader! Als je met vrienden hierheen wilt gaan die niet van mosselen of vis houden wordt het een uitdaging om te kiezen. De goede en leuke sfeer en goede cocktails zullen het dan meer dan goed maken.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Vrijdag bij Mossel en Gin geweest , was helemaal goed ! bediening , mossels en drankjes een dikke dikke duim .
We hadden oesters vooraf , de mossels in roquefort saus( die ik eerder ophad dan mijn partner en dat is heel bijzonder!!) en wentelteefje na. Mossel en Gin is echt een aanrader voor als het lekker weer is en je op het terras kunt zitten.
Giel S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
leuk terras, we hebben weer mossel met friet gegeten. Prima kwaliteit. Lekkere friet en goede mosselen. De thaise mossel is lekker pittig en die met creme fraiche is ook erg lekker. Helaas was de bediening niet erg op zijn best. De vorige keer ging een en ander veel soepeler. Ondanks dit hebben we het naar onze zin gehad. Wellicht was de bediening nieuw, Hierdoor werd wel een en ander vergeten.
Giel S.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Leuk restaurant, Vooral veel vis. We hebben mossel met friet gegeten. Erg lekker en voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Er kan iets meer wijn in de pan maar voor de rest alles prima We komen zeker vaker terug om de andere gerechten ook te proberen. Prima bediening en mooi terras en goede sfeer.
Hidde F.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Super leuk! Hele aardige mensen en gewoon een prima hap eten. De oesters zijn de beste van de stad! Wat ook leuk is aan mossel&gin is dat ze veel evenementen organiseren. Zo hebben mijn vrienden en ik er de hele dag kunnen dansen afgelopen Koningsdag en super veel gin tonics gedronken. Bobby's gin is mijn favoriet! Ook heb ik een keer een bingo avond mogen bijwonen, ben zelfs in de prijzen gevallen. Echt een blijvertje dus
Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Fantastische oesters vooraf. Klassieke mosselen waren erg smaakvol maar ook de Thaise en Roquefort bijzonder lekker. Wentelteefje dessert was wat droog en niet zo smeuïg helaas. Gins erg goed en smaken al snel naar meer. Echt leuk en heel goed gegeten hier!
Meggie T.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Super gegeten bij Mossen en Gin! Volgens ons de beste mosselpan ooit gegeten. We hebben de mosselpan met roquefort en de mosselpan met gin geprobeerd. Bediening was top en erg aardig! En de Gin mayo was helemaal geweldig! Fantastisch gehad!
Ramon S.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Het waren kleine dingetjes die niet helemaal liepen zoals ik had gehoopt. Het eten was goed maar na 4 kleine gerechten en een mosselpannetje hadden we op zich nog wel trek. De bediening was leuk en aardig maar het tempo mocht hoger. De zaak was mooi maar rook slecht. Een hoop kleine dingetjes om aan te werken. Want het concept is echt super leuk. Ik wil drie keer een 9 geven maar dat kan niet op deze site, helaas, want deze 8 is te laag.
Florine S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Mossel & gin heeft heerlijke cocktails en goed eten, een top terras in de zon en fantastische service van zeer dedicated eigenaren die er alles aan doen om je met een lach naar huis te laten gaan!
Anne K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Toptent! Heerlijke mosselen, vooral die met roquefortsaus, en misschien wel de beste gin tonics van Amsterdam. Vooral de service viel op, toen onze mosselen niet helemaal warm waren is dit perfect opgelost door de staff en alles met een lach. Enorme aanrader! Wij komen hier zeker terug.
Ai Lien O.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
De tuin is heerlijk, windstil lekker zonnig en met een tropisch tintje. De keuze aan Gin in ruim en de verschillende mixen goed. De kaart ziet er ook goed uit. Wat ik erg zeer jammer vind is dat als mosselen je stokpaardje zijn deze gewoon niet goed zijn! De smaak van de mosselen met roquefort was goed, maar de mosselen waren koud. De classics waren te ver door en daardoor taai en ook die werden koud opgediend. Bovendien was de bediening wel vriendelijk, maar erg onhandig.
Wat mij betreft dus geen plek om te eten, wellicht nog eens een wat cocktails drinken.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Wat een mooi concept. Top gastvrijheid en heerlijke gerechten. Je merkt dat de mensen van Mossels en Gin er zin in hebben. De liefde voor het vak spat er van af. AANRADER!!
Elly D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Wat een ontzettend gezellig restaurant, het was gisteravond nog net lekker om op het terras te zitten, wat je een vakantiegevoel geeft.
De bediening is geweldig, de kreeft en garnalenkroketjes super, en de mosselen met roquefort zijn een aanrader. Zoooooo verschrikkelijk lekker.
We hadden wat te vieren, nou dat is daar dubbel en dwars gelukt.
Het schijnt op een warme zomeravond helemaal sprookjesachtig te worden door alle lichtjes in de tuin. Daar wachten we dus op.
De gin tonics zijn ook vurrukkuluk!!!!!
Irene H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Wat een fantastische ontdekking! Als echte visfans zijn al onze wensen vervuld. Superverse oesters, pulpo te lekker (Ik wil het recept!!) Ceviche en garnalen kroket zo lekker, en dan de Thaise mosselen, zou daar elke dag willen eten!
Maar de 10 voor het personeel en service is eigenlijk een 11.
Keep on the good work guys.
Lisa F.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Op een mooie zomerzondag drie weken geleden hier neergestreken met z'n vieren. Heerlijk gegeten van de garnalen&kreeftkroketjes, de mosselen en de ceviche. Alles was even lekker en wat zit je daar gezellig!
Marco S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Waren vandaag weer een keertje en ik was echt onder de indruk dat de manager mijn recencie heeft gelezen en me daarop aanspraak en ons super heeft ontvangen en behandelt. Medewerkers vandaag helemaal top, supervriendelijk, ook met bomvolle tuin. Zeker een aanrader voor iedereen die van lelker eten en gezelligheid houdt!
Leah A.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Lekker mosselen (we hadden allemaal een andere variant maar alle 3 waren even lekker), lekkere gin, veel mosselen ook en dat wordt weinig geld. Dus overall een prima plek met een groot terras en een lekkere ongedwongen sfeer. Minpuntjes het eten komt echt razendsnel, waardoor je eigenlijk met een uurtje al weer buiten kunt staan. En dat is eigenlijk zonde want de plek leent zich prima voor een lange nacht tafelen. Andere minpuntje is dat we met z'n drieën aan een piepklein tafeltje zaten. Wat nogal onhandig is met alle schalen, bakjes en grote glazen gin. Het werd bijna een knoeiwerkje maar al met al hebben we ons heel goed vermaakt. Als je snel, veel en goedkoop wil eten moet je hier zijn!