&moshik

Oosterdokskade 5 1011AD Amsterdam Nederland Kaart
31-202602094

Over het restaurant &moshik

Toveren met smaken

Geef je over aan de waanzinnige visie van chef-kok Moshik Roth, trotse bezitter van twee Michelinsterren. Zelfs over de allerkleinste details is nagedacht. Je wordt weggeblazen door de bijzondere smaakcombinaties. De hartelijke, informele bediening zorgt dat je je helemaal ontspannen voelt en met een gelukzalig gevoel huiswaarts keert. Overdag geniet je van een prachtig uitzicht over bruisend Amsterdam, tijdens het diner fonkelen de vele lichtjes van onze hoofdstad je tegemoet.

Meer informatie over restaurant &moshik

VRIJDAG | 12.00 - 14.00 | 19.00 - 21.30
ZATERDAG | 19.00 - 21.30
ZONDAG | 12.00 - 14.00 | 19.00 - 20.30

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Frans gesproken , Invalidentoilet , Nederlands gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,6
9,4

Jouw recensie over het restaurant &moshik

Jacco M.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Geweldige ervaring, buiten dat het eten een smaakexplosie was wat je echter van een twee sterren restaurant mag verwachten, één en al lof voor de bediening die er een onvergetelijke avond van probeert te maken. De sommelier was geweldig mijn vrouw die geen alcohol nuttigt heeft dranken te proeven gekregen waar wij het bestaan niet van wisten.
Kortom een bijzondere ervaring en een echte aanrader!
Team @Moshik bedankt hiervoor!
Pascale C.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Service attentionné et professionnel
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Zithoogte en tafelhoogte slecht afgestemd. Tafel te hoog. Het oogt mooi maar niet comfortabel. Uitserveren leunend over de bank is storend.
Lise H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Leuk restaurant, geweldige bediening. Niet opgeprikt, wel vriendelijk en voorkomend.
Gerechten zijn smakelijk, apart en niet te grote of te kleine porties. Goede wijnkaart. Leuke buurt, geen toeristen. Aanrader.
Inna B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Meer dan lekker! Kunst aan tafel, snel terug
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Dit restaurant stond al een tijd op ons lijstje en eindelijk zijn we hier gaan eten. Er is gelukkig geen lange wachttijd, zoals je soms wel hebt met restaurants die een Michelin ster (of 2) hebben.
Bij aankomst was het restaurant nog gesloten, maar moesten we helaas buiten wachten omdat ze beneden (soort lounge?) aan het verbouwen waren. Dit was wat knullig, omdat we voor het restaurant stonden..
Daarna naar boven gebracht en het restaurant zelf ziet er prachtig uit. Tafeltje aan het raam gekregen, waarbij je uitkijkt op het centrum van de stad en de gracht. Binnen in het restaurant is de keuken achter glas, maar geluidloos. Zo kun je wel meekijken, maar heb je geen last van de herrie die uit de keuken zou kunnen komen.

De bediening was allen erg vriendelijk. Ze komen een praatje maken, weten veel te vertellen over de wijnen en het eten. Echt niets op aan te merken.

We gingen voor het volledige chefsmenu, waar het uiteraard ook niet ontbreekt aan verschillende amuses voor de gangen beginnen. Allemaal erg smaakvol en goed. De gangen vonden we ook een voor een lekker, echt wat we verwachten qua niveau voor een 2 sterren restaurant. Ook vergeleken met andere restaurants met Michelinsterren waar we gegeten hebben.

Wij vinden dit absoluut een aanrader om jezelf een avond in de watten te laten leggen en je culinair te laten verwennen.
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Wij hebben het kleine menu genomen en genoten van de bijzondere creaties en smaken. Wijnen waren goed bijpassend. Onze gastvrouw Demi was erg gezellig en goed op de hoogte van de ingredienten waaruit de gerechten bestaan. We hebben een heerlijke avond gehad.
Ella B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Wij zijn al 18 jaar vaste klant van Moshik en telkens weer wordt alles overtroffen.
Hiermee bedoelen wij de (inrichting van de) ambiance, de aangeboden spijzen en dranken, de bijpassende wijnen, de presentatie maar ook serviesgoed, glazen en bestek.
Uiterst plezierig personeel en helemaal leuk dat ook Moshik deze keer aanwezig was.
Wij hebben een topavond gehad. Dank.
Moses A.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
amazing
Liselotte V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke staff en lekker informele sfeer. Top tent!
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Net na de verbouwing kwamen we voor een lunch met zeer attente en rustige bediening. Met heerlijk uitzicht over het water. Het eten stelde niet teleur; we kozen het 4-gangen keuze menu met veel amuses. Sommige gerechten waren echt magnifiek. Niet allemaal, maar dat hoort ook een beetje bij experimentele spirit. Ik moest erg lachen om een soort kreeft-sate (ook heerlijjk), en de duif was fantastisch. Mijn vegetarische partner had ook heerlijke gerechten. Minder was de kabeljouw, en sommige van de vegetarische gerechten waren iets minder spannend. We komen zeker terug.
marjo37 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
Het eten was bijzonder verrukkelijk en de bedieniening uitzonderlijk leuk, lief en zorgzaam. Mn vader is heel erg slecht ter been en bij aankomst kwamen we er achter dat er geen lift was. Om dit op te lossen hebben de koks mijn vader op een stoel de trap af getild. Echt hartverwarmend. Zeer voor herhaling vatbaar.
Carla N.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Wij hebben ons heerlijk laten verwennen door Samhoud&places.
Prachtige creaties op ons bord en voortreffelijke bijpassende wijnen.
Mooie smaaksensaties en een fijne tafel.
Alles met aandacht en liefde geserveerd.
Trouwdag 39 jaar samen en een heerlijk taartje kado voor de volgende ochtend. Chapeau!
Een fijne ontdekking.
Met dank Carla en Martien
Edouard V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Normaal ben ik niet van kleine hapjes. Maar hier was het echt heerlijk!
Van begin tot het toetje een smaaksensatie!
Heerlijk!
Rob-Jacques .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Wonend vlak bij het Brouwerskolk een kans voorbij laten gaan om dichtbij te eten. Nu 36 jaar samen zijn gevierd bij Samhoud Places. Al tijdens eten klacht laten horen dat dit diner te overtreffen valt.
Wat een smaaksensaties. Bediening erg goed. Uitzicht prachtig. Keuken dicht, zodat het goed vertoeven is zonder al te veel herrie. Enige minpunt dat we aangekondigd hadden dat één van ons slecht ter been is. Gelukkig niet zodanig dat hij niet de trap op kon. Anders een probleem. ergens toch vermelden dat er geen lift is en dat restaurant op eerste etage is.
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Dit restaurant stond al helemaal sinds 't Brouwerskolkje op onze verlanglijst. Eindelijk er geweest. Blijken we onszelf jaren tekort te hebben gedaan, door hier niet veel eerder heen te gaan. Een krankzinnig creatieve cuisine met invloeden van over de hele wereld, gecombineerd met een prachtige opmaak van de gerechten. Maar nog veel belangrijker: 8 goed doordachte gangen vol met perfecte, sensationele smaken die je echt bijblijven. De uitstekende vrouwelijke sommelier straalt zelfvertrouwen uit en geeft goede adviezen zonder in de peperdure wijnen te vluchten. De bediening is professioneel en informeel tegelijk. De luxe inrichting heeft iets semi-transcendents, en het mooie uitzicht over Amsterdam doet ook geen pijn. Natuurlijk, je betaalt hier zonder meer de hoofdprijs. Maar voor zo'n spectaculair, avondvullend programma dat je niet snel meer vergeet, is elke Euro gerechtvaardigd.
Marion T.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
De entree doet geen recht aan het restaurant, maar de meer dan voortreffelijke gerechten maken dit meer dan goed. Genoten van een heerlijke lunch. Bediening vriendelijk en professioneel. Voor herhaling vatbaar
Alona Z.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Amaizing !!!
M. P.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Fantastisch gegeten en top service. Akoestiek kan iets beter, soms lastig elkaar en de bediening te verstaan. Enorme aanrader
Pien D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Prijs/kwaliteit buitenproportioneel. Wij zijn bereid veel te betalen voor topservice, liefdevol gemaakt eten, goede wijn en plezierige ambiance. Dit was allemaal onvoldoende.

Het feit dat het personeel steeds in de verkoopmodus zat (nog voordat we ons aperitief op hadden werd ons een menukaart onder de neus gedrukt om extra gangen bij te kopen. Let wel: wij hadden reeds een 5 gangen menu besteld. Dat was zeker niet chic.

De ontvangst was rommelig en ongastvrij. Men had er verder voor gekozen een zeer grote groep luidruchtige mannen te ontvangen die met hun lawaai niet bijdroegen aan de verwachte ambiance voor een ontspannen 2 sterrendiner. Nog een tip: verzoek de gasten alleen in noodzaak hun smartphone te gebruiken. Het was vervelend dat twee gasten naast ons verveeld met hun vork in het eten prikten terwijl ze tv keken of facebook tijdens het gehele diner.

Het eten was aardig maar niet delicaat en bijzonder genoeg voor een 2sterren tent.
Kortom het was uiterst teleurstellend.

Jammer.