MOS Amsterdam

IJdock 185 1013 MM Amsterdam Nederland Kaart
31-206380866
"Alleen al vanwege het geweldige uitzicht is MOS Amsterdam een bezoek waard. Terwijl je van je eten prikt kijk je zo over ’t IJ en de A’dam Toren. Groene velours banken (ze hadden ze al lang voordat het ‘hip’ werd) en de zwevende etage zorgen ervoor dat het hoge pand alles behalve koud en kil is. Chef Egon van Hoof kookte hiervoor o.a. bij Ron Blaauw in Ouderkerk aan de Amstel (toen nog een sterrenzaak) en Aan de Poel**. En dat zie je terug in de super fotogenieke bordjes die uit de keuken komen. Chef Egon werkt het liefste met vis omdat hij voor zijn gevoel zoveel meer verschillende kanten op kan dan met vlees. Sinds 2017 heeft MOS Amsterdam een Michelinster. Of ze sindsdien anders koken? ‘Nee hoor,’ weet de chef mij te vertellen. ‘Ik kook gewoon door op dezelfde manier."

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Zorg dat je de rauwe heilbot, met een poeder van peterselie, dille en prei, toefjes van dille en scholvislever, gepofte quinoa en hibiscus bemachtigd (zie foto). Een prachtig gerecht om te zien en niet te versmaden. Wedden dat je bord wilt aflikken.

Over het restaurant MOS Amsterdam

Eerlijke producten van het seizoen

MOS Amsterdam heeft een Frans-internationale keuken, waarin gewerkt wordt met pure en eerlijke ingrediënten en zoveel mogelijk seizoensproducten. Deze culinaire creaties zorgen, in combinatie met de uitbundige gastvrijheid van het personeel én het adembenemende uitzicht over het IJ voor een unieke ervaring die je niet snel vergeet. Geniet van een warme ambiance die zowel de sfeer van Parijs als van Marrakech uitstraalt en laat je meevoeren op culinaire wereldreis.

Meer informatie over restaurant MOS Amsterdam

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 12:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,5
9,2
9,1

Jouw recensie over het restaurant MOS Amsterdam

Rosaline V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
De chef had een verrassend gevarieerd menu neergezet. De heerlijk wijnpairing en mooie uitzicht maakte het helemaal af. Wij komen zeker terug!
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Lekker eten, uitleg bij de dishes mag wat beter, zeker wanneer je met wat “niet Nederlanders” op stap bent, want het eten is dusdanig creatief en een smaakexplosie dat het goed is te horen wat je eigenlijk ervaart. Zeer lekker eten, hele mooie presentatie, dus doenjezelf niet tekort in het uitleggen van de gedachten achter de gerechten. Kmen zeker nog een keer terug! Overigens ook zeer mooie wijnkaart!
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Heerlijk gegeten, prachtige presentatie, chefkok Egon stelt zich netjes voor aan de tafel, uitleg van de gerechten mag wat rustiger en uitgebreider. Het zijn fantastische gerechten, vaak bijzondere en onverwachte combinatie van smaken die je echt wilt ervaren, dan is het leuk echt te weten wat voor ingrediënten je voor je hebt. Goede wijnkaart, goede en nette bediening verder, smaakvol interieur, leuk uitzicht. Komen zeker nog een keer terug.
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Wanneer ik had geweten dat mijn verzoek om aan het raam te zitten niet zou worden gehonoreerd had ik graag een andere avond gekomen. Zo achterin de zaak is de beleving niet wat ik zocht.
Vincent N.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Prachtig opgediende borden en vriendelijke bediening! Ik kom zeker terug!
Ernst M.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Heerlijke lunch en het terras was fantastisch.
Arjen H.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Vanessa D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Heerlijk eten, fantastische service, top locatie!
leah M.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Brilliant
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
We zijn steeds weer gelukkig te kunnen genieten van de kleine, prachtige en zeer smaakvolle gerechten van Mos. Bij mooi weer aan te raden een tafel te reserveren, op het terras. Aantal tafels beperkt. Zeer vriendelijke - soms nogal assertieve - bediening. De wijn per glas wordt royaal geserveerd, een zeldzaamheid bij sterrenrestaurants. Daar wordt je blij van, ook al gaat de wijn 4 keer over de kop en al probeert de sommelier de wijn meteen in te schenken, zonder het etiket te laten zien. Een opmerking daarover wordt ruiterlijk toegegeven en vriendelijk geaccepteerd, alweer een pluspunt. Van zodra er weer perspectief is op een paar zonnige dagen gaan we zeker terug. Onbegrijpelijk dat Mos niet wordt vermeld in de Lekker 2017. Waar moeten al die mensen van het Justitiepaleis, op 20m afstand, naar toe?
Adrian R.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Heerlijk eten, zeer attent personeel, prettige sfeer. Ik kom hier graag terug!
helma B.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
We hebben zo ongelooflijk lekker gegeten! Dit wad echt een belevenis.
Gertjan V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Heerlijke smaakcombinaties, mooi afgestemd en zeer aantrekkelijk om te zien. Goede sfeer en schitterend uitzicht. Tempo mocht wel wat hoger,
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Hartelijk ontvangst door een aardig meisje. De entree is wel wat krap. Als je je jas afgeeft en er komen nieuwe gasten binnen sta je elkaar behoorlijk in de weg. Bij binnenkomst van het restaurant moest ik even wennen. Ik voelde me wat verloren in de grote ruimte (we zaten beneden). De trap in het midden met daarachter de open keuken maakte het wat onrustig. Wij zaten aan een ronde tafel en de stoelen waren veel te laag. Het decor bestond uit koper, groen en hout. Niet helemaal mijn smaak. Dit gold ook voor de muziekkeuze. Het uitzicht over het IJ was fantastisch, zeker toen het donker werd. Heel leuk dat chef-kok Egon van Hoof de menukaart kwam toelichten. Omdat het lente was, legde hij uit, lag de nadruk op frisse en lichte gerechten. Bij een aantal gerechten kwam dit inderdaad mooi naar voren. Heel geslaagd vond ik de zeebaars met een crème van dille. Heerlijk en fris en het maakte me heel benieuwd naar wat nog komen ging. De rode garnaal met een chutney van zoete aardappel vond ik daarentegen wat vlak qua smaak en structuur. Tussendoor een fantastische amuse, een bonbon van prei. De lente spatte ervan af! De skrei met buerre blanc en ingelegde bramen was heel goed. Boterzachte vis, een volle en toch lichte saus en een prachtige opmaak. Het gebraden kalfs staartstuk was een klassiek en wat voorzichtig gerecht. Toe de kazen die prima gekozen waren. De jonge bediening is vriendelijk, maar maakte niet altijd een bevlogen indruk. In een topzaak als deze, verwacht ik daar eigenlijk meer van. Kortom, het eten en de locatie waren top, maar de inrichting en de sfeer spraken mij minder aan.
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Heerlijk gegeten in een ongedwongen zweer
Astrid G.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Hartelijk welkom... ook vanuit de open keuken! Persoonlijke bediening en het eten werd prachtig gepresenteerd en was echt delicious!
Camille V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Bij MOS ben je echt een avond uit en word je van begin tot eind verwend met heel veel smaken en culinaire hoogstandjes.
Willeke A.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Fantastisch eten! De beste sterrrenervaring ooit! Het eten is van uitmuntende kwaliteit, net als de wijn, de bediening en de locatie. Wat een geweldige ervaring!!!
Bastiaan K.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Elke gerecht had z'n eigen karakter. maar wel samenhangend en in de juiste volgorde. Vooral onder de indruk van de zuren. Goede opbouw in gerechten en natuurlijk geweldig passende wijnen. Goeie sfeer, erg prettige service. Bediening had een bijzonder goeie balans tussen gepaste stijl en gezelligheid.
Hartmut S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Mooie sfeer, heerlijke gerechten, buitengewoon wine-pairing.