MOS Amsterdam

IJdock 185 1013 MM Amsterdam Nederland Kaart
31-206380866

Over het restaurant MOS Amsterdam

Eerlijke producten van het seizoen

MOS Amsterdam heeft een Frans-internationale keuken, waarin gewerkt wordt met pure en eerlijke ingrediënten en zoveel mogelijk seizoensproducten. Deze culinaire creaties zorgen, in combinatie met de uitbundige gastvrijheid van het personeel én het adembenemende uitzicht over het IJ voor een unieke ervaring die je niet snel vergeet. Geniet van een warme ambiance die zowel de sfeer van Parijs als van Marrakech uitstraalt en laat je meevoeren op culinaire wereldreis.

Meer informatie over restaurant MOS Amsterdam

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 12:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3

Jouw recensie over het restaurant MOS Amsterdam

Karin K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Gelukkig hebben wij heel andere ervaringen dan de recensent hieronder.
We hebben zojuist fantastisch geluncht bij Mos met onze buren.
De borden waren als schilderijtjes en elk gerecht was een geweldige smaakbeleving. Met prachtig zicht op het IJ en een zeer vlotte ongedwongen bediening kijken wij terug op een heel geslaagde middag.
herman P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
gerechten bestaan uit goede basis componenten, kruiden en smaken, "verwerkt " tot een smakeloze "homogene "massa, met EEN smaak.

Voorbeeld: mijn HOOFDGERECHT octopus a la planca:= spaans voor gegrild met knoflook en peterselie, werd opgediend met 4 kleine stukjes octopus, in een natte brei met pata negra en erg veel yoghurt, bloemetjes en verder nauwelijks te definieren andere smaken.
Hetzelfde gold "qualitate qua " voor mijn voorgerecht.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Heerlijk gegeten, duidelijke toelichting over de prachtige gerechten. Aanrader!
Gerbert M.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Ik eet zeer geregeld bij MOS en de kwaliteit van het eten is altijd uitstekend. De sfeer is redelijk informeel wat mij zeer aanspreekt. De wijnen zijn zeer goed en combineren mooi met de verschillende gangen. Alles bij elkaar ben ik zeer positief over MOS.
Gerard H.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Heerlijk gegeten met een fantastisch uitzicht! De bediening is kundig, vlot en informeel wat wij erg prettig vonden. Hier ga ik nog vaak komen.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Alles klopt tot en met het mooie uitzicht
Ron C.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Dit restaurant met een schitterend uitzicht op het IJ heeft een bijzondere ambiance. De culinaire gerechten werden smaakvol gepresenteerd en waren heerlijk. De service was exceptioneel goed, en in het bijzonder was de persoonlijke aandacht van onze ober ongekend.. precies op het juiste moment was hij (bijna onmerkbaar) daar voor het bijschenken van onze glazen, het verwijderen van de lege borden, etc.
MOS is een verrassend nieuw restaurant met een zeer goede keuken, op een bijzondere plek in Amsterdam!
Marie-Anne K.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Goed restaurant, waar dineren een feestje is. De gerechten zijn origineel en zeer smaakvol. Voor culinaire smulpapen is dit een superplek!
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Heerlijk en ontspannende lunch, bob arrangement toch beetje te royal voor mij:)
Kasper H.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Heerlijk gegeten in een prettige omgeving met prima bediening. Klasse!
Nicky K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Van een heerlijke lunch genoten aan het Ij in de zon! Het leek hierdoor wel even vakantie. Het was die middag behoorlijk druk op het terras. Hierdoor moesten we soms wat langer wachten op het bestellen of ontvangen van drankjes. De gerechtjes zijn ware smaaksensaties, zelfs vegetarisch wat toch afwachten blijft. Ondanks de heerlijke middag blijft de prijs toch even slikken.
Esther G.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Wat een geweldig restaurant, zo heerlijk als alles klopt. Bediening die er zin in heeft je een fantastische avond te geven. Altijd bijzonder als de chef even aan tafel komt om over de gerechten te praten. Verder een wonderschoon uitzicht en warme inrichting.
Kimberley D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Het was weer allemaal tip top bij Mos.
Heerlijk gegeten, gedronken en genoten op een fantastisch tempo!
We namen het zes gangen menu en elke gang was heerlijk. Knap hoe er verschillende stijlen en culturen in het eten worden verwerkt.
We hopen snel weer terug te komen.
Renate S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Fantastisch gegeten! Unieke gerechten, echt een smaaksensatie. Mooie, bijpassende wijnen, een avond om niet snel meer te vergeten! We hadden het mooiste tafeltje, boven aan het raam. Leuke bediening maar vooral echt creatieve en unieke gerechten.
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Wat een feestje om hier te eten! Prachtig interieur, heerlijk eten en prettige bediening. Het zijn vooral veel "kleine dingen" die optellen tot een 9+ ervaring, een kleine bloemlezing: we kregen een hele leuke wijntip die ons heel erg goed beviel, de stoelen zitten ontzettend lekker en een heel mooi uitzicht, de gangen waren verrassend (klassiek afgewisseld met originele gerechten) én erg leuk dat we nét wat meer achtergrond kregen over het eten dan we gewend zijn. Al met al helemaal top!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Na een eerdere geweldige ervaring nog eens terug naar Mos op een zonnige middag, voor een lunch op het terras. Van de wind weinig last door een scherm van glas. Mooi uitzicht op het IJ, helaas wat belemmerd door een horizontaal raamkozijn, precies op ooghoogte. Onze lunch was a la carte en dus duurder dan het 3 gangen lunchmenu van de dag. Maar dan heb je precies wat je het lekkerste vindt, en wat was dat een verrukking. Bijna aan chef Egon van Hoof gezegd dat ze een M.ster verdienen, niet wetend dat die voor 2017 al was toegekend... Coquille, kwartel, makreel en zwezerik alle perfect gegaard en heerlijk van smaak. Na weer wat gespaard te hebben (lunch inclusief wijn en koffie+friandises €80) gaan we zeker terug. De chef komt zelf het menu toelichten en is een uiterst aimabele man die duidelijk gepassioneerd is door zijn vak, een genoegen om met hem even te praten.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Een heel prettige ervaring, in elk opzicht! Origineel, uitstekend eten dat past met mooie momenten, zowel zakelijk als privé. Plezierige bediening. Mooi restaurant met dito uitzicht. Een klein punt van aandacht is de beperkte keus in wijnen op glas.
Peet B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Het begon goed, charmant onthaal door één van de koks met een lekkere amuse, alleen daarna.. Op mijn nogmaals vermelden geen vlees te eten bij een andere ober, we hebben er veel gezien tijdens de lunch, werd ik onbeschoft op m'n plaats gezet door diegene, Bij een eetcafé is dat al kwalijk maar bij een tent waar het allemaal genoeg kost onacceptabel. Het eten was ok maar zeker niet bijzonder, de ramen te vies om naar buiten te kijken door een, ik geloof, kalk-probleem, en de service niet warm&wat ik verwacht van restaurants op niveau en wat ik wel bij vergelijkbare plekken heb ervaren. Ik raad MOS niet aan, er zijn genoeg tenten in Amsterdam waar je voor hetzelfde geld wél waar voor je geld krijgt.
Harold T.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Heerlijk gegeten! Wel een beetje onpersoonlijk (binnen 10 minuten hadden we 5 verschillende personen aan onze tafel). Ook jammer dat er geen wijnarrangement bij het menu was en dat er een behoorlijk prijzige wijn werd aanbevolen als alternatief. Ronduit teleurstellend was het dat we bij vertrek zelf op zoek moesten naar onze jas.
Isabel K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
We hebben een heerlijke avond gehad! Mooie, lekkere, en interessante gerechten met topwijnen erbij, en heel mooi uitzicht. We hebben het wijnarrangement genomen á 8 euro per glas (4 euro voor halve glazen). Wat een luxe om zo een verjaardag te kunnen vieren.