MOS Amsterdam

IJdock 185 1013 MM Amsterdam Nederland Kaart
31-206380866

Over restaurant MOS Amsterdam

Eerlijke producten van het seizoen

MOS Amsterdam heeft een Frans-internationale keuken, waarin gewerkt wordt met pure en eerlijke ingrediënten en zoveel mogelijk seizoensproducten. Deze culinaire creaties zorgen, in combinatie met de uitbundige gastvrijheid van het personeel én het adembenemende uitzicht over het IJ voor een unieke ervaring die je niet snel vergeet. Geniet van een warme ambiance die zowel de sfeer van Parijs als van Marrakech uitstraalt en laat je meevoeren op culinaire wereldreis.

Meer informatie over restaurant MOS Amsterdam

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 12:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Uitmuntend
9,1
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Koos H.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Alles aan dit restaurant is goed in orde. Vakkundige bediening, fantastisch lekker eten en leuke entourage. We gaan hier zeker terug komen.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Met een groep van maar liefst 40 mensen uit diverse Europese landen genoten van een heerlijke surprise diner dat in het teken stond van of herfst. Knap om dat zo perfect gelijk te serveren met alle dieet aanpassingen (vega, geen vis, geen varken, glutenvrij, etc). Heerlijke bijpassende wijnen en de toelichting werd aangepast per tafel. Nooit opdringerig maar voor wilde weten ruim de tijd voor het verhaal over de spijzen en de drank. Top avond.
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Dit is een perfect restaurant. Fantasierijke en heerlijke gerechten, gedreven en aardige medewerkers en leuk uitzicht over het IJ. Sommelier staat paraat, maar kies je voor de huiswijn (zoals wij), dan ben je ook prima af. We hadden iets te weinig tijd gerekend (sorry!), de volgende keer trekken we hier met liefde een hele avond voor uit!
Joachim F.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Fantastisch eten, zeer vriendelijke en professionele bediening op een locatie met prachtig uitzicht, die zeer smaakvol is ingericht. Mijn enige kritiek: de gerechten worden zeer langzaam uitgeserveerd en zeker bij een lunch is dat niet handig, een van mijn gasten moest daardoor eerder weg om zijn vlucht niet te missen. De tijd nemen voor de maaltijd bij een diner is prettig en geen probleem, maar bij een lunch moet de norm zijn dat je binnen anderhalf uur twee gangen kunt eten, koffie kunt drinken, betalen en buiten staat.
Amy V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Gisteravond weer heerlijk in MOS gegeten met een paar collega's. Zij waren hier nog niet eerder geweest en waren prettig verrast. Mooi opgemaakte gerechten, heerlijke smaken, bediening altijd vriendelijk en de entourage is breath taking. Nu maar wachten op Mr. Michelin.....
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Een super restaurant. Tot in perfectie gemaakte en gepresenteerde gerechten. Soepele en attente bediening. De kok geeft even menuadvies aan tafel, de sommelier is er op tijd en het uitserveren gebeurt goed getimed. Heerlijke stoelen, veel ruimte tussen de tafels en een magnifiek uitzicht over het IJ.
Paula V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Muziek niet altijd fijn Te elektronisch met zware basdreun
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Onlangs gegeten hier. Wat een mooie locatie voor een restaurant. Uitzicht op o.a. de A'dam toren, Eye. Het restaurant is sfeervol ingericht, gemakkelijke stoelen en tafels. Niet te dicht op elkaar zodat je nog enige privacy hebt met je tafelgenoten. Gekozen voor het 6 gangen diner. Prima van kwaliteit en hoeveelheid. De keuken heeft in mijn geval goed aangepast op mijn wensen (ik eet geen vis). Elk gerecht wordt duidelijk uitgelegd door het personeel en ziet er zeer smaakvol en decoratief uit. De bediening is uiterst vriendelijk en flexibel in de omgang. De sommelier is fantastisch. We hadden gekozen voor een wijnarrangement. Bij elk gerecht heeft hij een mooi verhaal waarom de wijn gekozen is, hoe deze zal smaken, etc.. Hij staat ook open voor feedback en brengt alles met zo'n enthousiasme dat je niet kan wachten tot de volgende wijn geserveerd wordt. Kortom een leuke avond waarin prijs-kwaliteit volkomen tot een recht komen. Hier komen we zeker nog een keer terug.
Astrid. V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Elk gerecht is een plaatje en ook nog heerlijk en verrassend! De geschonken wijnen smakelijk en passend.
Wij zaten aan het raam, betere plek kun je niet bedenken! Prachtig uitzicht over het water.
Snelle bediening (we hebben wel 8 verschillende mensen aan onze tafel gehad), vriendelijk, enige puntje...beetje te slick, het is een goed lopende machine , fijn maar ook een beetje onpersoonlijk..... verder niet echt last van gehad.
Stefan D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Prima locatie, prettige bediening, goede keuken met mooie kleine porties.inmiddels twee keer gegeten, zal er zeker zelf nog terugkomen, maar beveel dit restaurant zeer aan bij iedereen die van een goede kwalitatieve lunch of diner houdt.
Anja R.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
In één woord geweldig. Aanrader. De gerechten zijn een lust voor het oog. De smaak is subliem. Het uitzicht heel mooi en de bediening vriendelijk, doch niet pretentieus.
Grietje P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een mooie warme omgeving met geweldig uitzicht op het IJ van Amsterdam. Lekkere wijn en ook voor de vegetariërs is er voldoende mogelijk, gewoon even vragen
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Het restaurant MOS was nieuw voor mij maar door velen voor mij al ontdekt. Gegeten met een groep, collega's uit het buitenland en dat was een schot in de roos. Het is om te beginnen een prachtige zaak. Het uitzicht is subliem, de bediening geweldig en dan blijkt het eten ook nog eens voortreffelijk. Alles bij elkaar een cocktail voor success.
Caro B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Perfecte avond! Vriendelijke, gastvrije en attente bediening, zonder opdringerig te zijn. Bijzondere gerechten, allemaal héél erg lekker. Sfeervol ingericht.
Simone W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Wij komen hier zeker eenmaal per maand. Wat een feest! Zeer verfijnde keuken en attente staff. Hoog op smaak en prachtig gepresenteerd. Prettige en ontspannen sfeer. Wat ons betreft sterwaardig en absoluut onze favoriet in Amsterdam. Ook voor lunch een aanrader. De locatie aan het IJ, het uitzicht en de inrichting zijn allemaal meer dan dik in orde. Slechts klein verbeterpuntje; de akoestiek boven is bij volle bezetting niet optimaal.
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Vanaf ontvangst tot en met uitgeleide zijn wij vrolijk, hartelijk en deskundig bejegend door de staf, iets wat wij in gelegenheden van het niveau om en nabij Mos nog wel eens node missen. Uit eten gaan is een beleving, meer dan alleen maar voedsel tot je nemen. Als de bediening dan steken laat vallen, kunnen de gerechten nog zo goed zijn, maar dan gaat het wel wringen. Bij Mos dus niet, en de gerechten uit ons (niet identiek) 4-gangen menu waren ook nog eens heerlijk en, met veel vis, goed op elkaar afgestemd, met eervolle vermelding voor de gebrande Dorade en de gegrilde schol. Vier gangen van de maximaal 6 was voor ons meer dan voldoende, vooral ook omdat men gul was met amuses. Interessant wijnarrangement genoten. Uitzicht over het IJ is mooi, zelfs op de onderste etage. Eén klein puntje van kritiek: de friandises kwamen pas toen de koffie al half op was.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Mos ligt vlak bij ons om de hoek en toch niet opgelet. Pas na enthousiast commentaar van andere recensenten gaan lunchen op een zonnige augustusdag. Amuses lekker, de drie gangen lunch heerlijk en zeer redelijk geprijsd: €36. In het top segment vind je dat nog zelden. Gelukkig heeft de chef nog geen (verdiende) ster, dus nog even genieten van deze uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Voor de lunch een 9 en geen 10 omdat we problemen hadden met de wijn: op de wijnkaart stond geen enkele wijn per glas, voor zo'n restaurant onbegrijpelijk. Vraag hierover aan de (wat erg assertieve) sommelier werd beantwoord met "ja, onze gerechten wisselen te vaak, dus daar kunnen we niet aan beginnen". Vreemd. Wat wilden we dan voor rode wijn bij de "bavette"?
Ja, wat is er open? Een Spaanse wijn, een rode uit Zuid-West Frankrijk, of een Bulgaar. De twee eerste wijnen geproefd: te veel hout, waar we niet van houden. Uiteindelijk de Bulgaarse wijn genomen, helaas ook met hout. Pas op verzoek kregen we de etiketten te zien. De zeer sympathieke en getalenteerde chef zal hieraan vast iets veranderen.

XMichelin .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Weer fantastisch gegeten bij restaurant MOS Amsterdam. Begonnen met een glas heerlijke champagne waarbij een viertal amuses werd geserveerd. Alle vier de amuses waren even lekker. Daarna een 6 gangenmenu met een bijpassend wijnarrangement, allemaal top, verrassend en voortreffelijk op elkaar afgestemd. Ook weer enorm genoten van de sommelier, wat heeft hij een enorme passie voor mooie wijnen. De locatie blijft fantastisch, mooi restaurant met een prachtig uitzicht. Al met al een heerlijke avond uit, een echte aanrader!