MOS Amsterdam

IJdock 185 1013 MM Amsterdam Nederland Kaart
31-206380866

Over het restaurant MOS Amsterdam

Eerlijke producten van het seizoen

MOS Amsterdam heeft een Frans-internationale keuken, waarin gewerkt wordt met pure en eerlijke ingrediënten en zoveel mogelijk seizoensproducten. Deze culinaire creaties zorgen, in combinatie met de uitbundige gastvrijheid van het personeel én het adembenemende uitzicht over het IJ voor een unieke ervaring die je niet snel vergeet. Geniet van een warme ambiance die zowel de sfeer van Parijs als van Marrakech uitstraalt en laat je meevoeren op culinaire wereldreis.

Meer informatie over restaurant MOS Amsterdam

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 12:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Uitmuntend
9,1
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Een heel prettige ervaring, in elk opzicht! Origineel, uitstekend eten dat past met mooie momenten, zowel zakelijk als privé. Plezierige bediening. Mooi restaurant met dito uitzicht. Een klein punt van aandacht is de beperkte keus in wijnen op glas.
Peet B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Het begon goed, charmant onthaal door één van de koks met een lekkere amuse, alleen daarna.. Op mijn nogmaals vermelden geen vlees te eten bij een andere ober, we hebben er veel gezien tijdens de lunch, werd ik onbeschoft op m'n plaats gezet door diegene, Bij een eetcafé is dat al kwalijk maar bij een tent waar het allemaal genoeg kost onacceptabel. Het eten was ok maar zeker niet bijzonder, de ramen te vies om naar buiten te kijken door een, ik geloof, kalk-probleem, en de service niet warm&wat ik verwacht van restaurants op niveau en wat ik wel bij vergelijkbare plekken heb ervaren. Ik raad MOS niet aan, er zijn genoeg tenten in Amsterdam waar je voor hetzelfde geld wél waar voor je geld krijgt.
Harold T.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Heerlijk gegeten! Wel een beetje onpersoonlijk (binnen 10 minuten hadden we 5 verschillende personen aan onze tafel). Ook jammer dat er geen wijnarrangement bij het menu was en dat er een behoorlijk prijzige wijn werd aanbevolen als alternatief. Ronduit teleurstellend was het dat we bij vertrek zelf op zoek moesten naar onze jas.
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Met recht 'sterallures' bij MOS....
Let op want je bent hier niet welkom als je alleen een drankje wilt drinken. Zonder eten geen bediening, zelfs als de tent meer dan half leeg is.
Over het eten zelf bij MOS geen mening, want dat hebben wij met deze attitude elders genuttigd.
Isabel K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
We hebben een heerlijke avond gehad! Mooie, lekkere, en interessante gerechten met topwijnen erbij, en heel mooi uitzicht. We hebben het wijnarrangement genomen á 8 euro per glas (4 euro voor halve glazen). Wat een luxe om zo een verjaardag te kunnen vieren.
Rogier D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Ik ben hier geweest toen het nog geen Michelin ster had, maar het was duidelijk dat ze hier op hoopten, want alles is Michelin-waardig. Bediening zeer vriendelijk, attent en altijd aanwezig wanneer het nodig is. Het eten heel bijzonder, wij hadden het volledige menu en elk gerecht was bijzonder. Soms wat té kitch in aankleding voor mijn smaak, met glitter en goud, en je moet van dit type eten houden, het zijn smaakcomposities die een actieve houding vergen. Soms heb ik bij 2/3de van zo'n menu genoeg van deze sensaties en raak ik verdwaald in alle smaak, geur en structuur, maar dat is persoonlijk. De wijn is ook heel goed, een bijzondere kaart. Dit is iets wat ik eigenlijk het meest waardeer in Michelin restaurants. Als ik de afbeeldingen van het interieur op MOS' website terug zie, valt mij op dat het eigenlijk helemaal niet zo kitsch is als ik het ervoer toen ik er was. Maar het is niet mijn smaak, het kan veel subtieler zonder de luxe uitstraling te verliezen. Er is veel geld aan besteed en ik heb het idee dat een andere architect het geld beter had kunnen besteden. Normaliter maakt mij dit niet zoveel uit, maar bij een plek als MOS is dit wel belangrijk. Al met al een hele bijzondere plek, welke vooral geliefd zal zijn bij mensen die van een tikje hedendaagse barok, goud en glitter houden. Mensen die subtiliteit en soberheid prefereren, geef uw geld ergens anders uit!
Griselda S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Het zal ook wel de setting van de avond zijn; 26 graden, lekker buiten zitten, met uitzicht over het IJ en goede muziek, maar wat was dit een feest zeg! Elk gerecht, elke hap was een sensatie en belevenis. Bedankt dat jullie dit met ons willen delen. We komen snel weer terug!
Gea J.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Heerlijk gegeten! Mooie gerechten met heerlijke bijpassende wijnen en prachtig uitzicht over het IJ.
LP K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
De kwaliteit van het eten en het uitzicht op het IJ zijn subliem. Heerlijke smaak combinaties en mooie bijpassende wijnen. Wel aan de prijzige kant in vergelijking met andere zaken van dit niveau. De bediening is goed, maar het mag soms wat losser.
Sybert S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Heel mooie gerechten, sublieme bijpassende wijnen in het arrangement, attente bediening en een erg fraai uitzicht om het af te maken.
Jules B.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Top restaurant met heerlijke gerechten. Vriendelijke bediening. Spectaculair uitizicht over het Ij.
Heerlijke avond gehad.
Rodney I.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Wow! Wat een heerlijke lunch!
In totaal hebben we samen 6 verschillende gerechtjes geprobeerd, en ieder gerechtje was een mooie smaak sensatie!
Bediening was top, de sommelier gaf een spot-on wijnadvies, en je zit er heerlijk met een mooi uitzicht op het water achter Amsterdam CS.
Remmel V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Restaurant is goed bereikbaar, parkeren dichtbij, goede sfeer en prima personeel. Laten we vooral het eten niet vergeten; prima! Een aanrader.
AFOSJEM .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
31 januari hier gegeten, fantastisch, goed en geïnteresseerd personeel, kok die even komt informeren en uitleggen, mooie wijnen.
Jozef G.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Fantastisch uitzicht over het IJ. Plezierige inrichting, comfortabel rustig restaurant. Héél mooie gerechten, prachtig van vorm en kleur, verfijnde smaken en structuren. Harmonisch in contrast. Uitstekende prijs /kwaliteit verhouding. Aanrader!!
Joel K.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Het was genieten, van de ontvangst tot de kaasplank. Sommelier weet ook van wanten. Kom er zeker terug.
Netta R.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Het eten was redelijk, maar niet bijzonder goed. Er werd overdreven veel aandacht besteed aan het uitleggen van de gerechten. De service was matig; vier uur aan tafel voor vier gangen. Bij het afrekenen bleek het pin-apparaat defect; daar werd slecht op gereageerd door aanvankelijk de schuld op mijn pas te schuiven. Pas toen het apparaat met een andere betaalpas ook niet werkte, drong het besef door dat het niet aan mij lag.
Renske V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Ontzettend lekker gegeten! Het menu genomen waarbij vooral de gerechten met kalf, paling, kwartel en toe de witte chocola eruit sprongen. De begeleidende wijnen - arrangement van ongeveer 55 euro bij zes gangen - waren verrassend en passend. Echt een restaurant om iets te vieren. Ik kom zeker terug en dank voor deze fijne avond.
Ineke K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
We komen hier regelmatig en iedere keer is het een echt belevenis. Gewelige sfeer en uitzonderlijk gerechten.
Warme sfeer en het personeel geeft ons het gevoel dat we thuis horen. Zeker tot de volgende keer
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Fantastische gerechten die prachtig zijn opgemaakt met verfijnde smaken genieten in goede sfeer en mooi uitzicht aan het IJ.