MOS Amsterdam

IJdock 185 1013 MM Amsterdam Nederland Kaart
31-206380866

Over het restaurant MOS Amsterdam

Eerlijke producten van het seizoen

MOS Amsterdam heeft een Frans-internationale keuken, waarin gewerkt wordt met pure en eerlijke ingrediënten en zoveel mogelijk seizoensproducten. Deze culinaire creaties zorgen, in combinatie met de uitbundige gastvrijheid van het personeel én het adembenemende uitzicht over het IJ voor een unieke ervaring die je niet snel vergeet. Geniet van een warme ambiance die zowel de sfeer van Parijs als van Marrakech uitstraalt en laat je meevoeren op culinaire wereldreis.

Meer informatie over restaurant MOS Amsterdam

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 12:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Uitmuntend
9,1
Jules B.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Top restaurant met heerlijke gerechten. Vriendelijke bediening. Spectaculair uitizicht over het Ij.
Heerlijke avond gehad.
Rodney I.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Wow! Wat een heerlijke lunch!
In totaal hebben we samen 6 verschillende gerechtjes geprobeerd, en ieder gerechtje was een mooie smaak sensatie!
Bediening was top, de sommelier gaf een spot-on wijnadvies, en je zit er heerlijk met een mooi uitzicht op het water achter Amsterdam CS.
Remmel V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Restaurant is goed bereikbaar, parkeren dichtbij, goede sfeer en prima personeel. Laten we vooral het eten niet vergeten; prima! Een aanrader.
AFOSJEM .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
31 januari hier gegeten, fantastisch, goed en geïnteresseerd personeel, kok die even komt informeren en uitleggen, mooie wijnen.
Jozef G.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Fantastisch uitzicht over het IJ. Plezierige inrichting, comfortabel rustig restaurant. Héél mooie gerechten, prachtig van vorm en kleur, verfijnde smaken en structuren. Harmonisch in contrast. Uitstekende prijs /kwaliteit verhouding. Aanrader!!
Joel K.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Het was genieten, van de ontvangst tot de kaasplank. Sommelier weet ook van wanten. Kom er zeker terug.
Netta R.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Het eten was redelijk, maar niet bijzonder goed. Er werd overdreven veel aandacht besteed aan het uitleggen van de gerechten. De service was matig; vier uur aan tafel voor vier gangen. Bij het afrekenen bleek het pin-apparaat defect; daar werd slecht op gereageerd door aanvankelijk de schuld op mijn pas te schuiven. Pas toen het apparaat met een andere betaalpas ook niet werkte, drong het besef door dat het niet aan mij lag.
Renske V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Ontzettend lekker gegeten! Het menu genomen waarbij vooral de gerechten met kalf, paling, kwartel en toe de witte chocola eruit sprongen. De begeleidende wijnen - arrangement van ongeveer 55 euro bij zes gangen - waren verrassend en passend. Echt een restaurant om iets te vieren. Ik kom zeker terug en dank voor deze fijne avond.
Ineke K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
We komen hier regelmatig en iedere keer is het een echt belevenis. Gewelige sfeer en uitzonderlijk gerechten.
Warme sfeer en het personeel geeft ons het gevoel dat we thuis horen. Zeker tot de volgende keer
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Fantastische gerechten die prachtig zijn opgemaakt met verfijnde smaken genieten in goede sfeer en mooi uitzicht aan het IJ.
A L.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Het is lang geleden dat we zo lekker gegeten hebben en de bediening en sfeer gewoon perfect waren. Goede communicatie, zeer schone open keuken, gerechten mooi in balans, goede wijn, prachtig uitzicht, fijne muziek (!) en prijs kwaliteit verhouding precies goed. Er wordt rekening gehouden met speciale wensen, niets lijkt te veel. Eindelijk een restaurant waarin zowel de zwarte als witte brigade heel professioneel werkt. Wij komen graag terug.
Yob D.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
MOS is echt uit eten gaan, heel mooi opgemaakte, smakelijke gerechten. Wijnen ook bijzonder goed. Locatie beetje 'achteraf', vooral door werkzaamheden rondom CS, maar van binnen heel veel sfeer. Vast ook heel mooi overdag. Banken wel wat aan de harde kant, na een uur begin je wel beetje heen en weer te schuiven. Gerechten op zich dikke 8. Enige aanmerking zou kunnen zijn dat geen vd gerechtjes (6 gangen) een echt centraal hoofdingredient had. Daardoor was alles een verzameling smaken, lekker, maar miste daardoor ook echte variatie tussen de gerechten. Maar je hebt hier wel het idee dat er met passie, plezier en kunde gekookt wordt.
bart V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Vrijdag 27 jan met een groep van 9 mannen wezen eten in Mos.
Mooie locatie aan het water en goede ontvangst met borrel aan de bar.
Sfeervol restaurant met prachtig zicht op de voorbij varende boten.
Omdat we met een groep waren ter plekke besloten om de chef een menu te laten samenstellen. De sommelier zou wel even bijpassende wijnen schenken. Uiteraard vonden wij dit wel zo gemakkelijk.
Bij de 1e gang kwam hij aan met 2 flessen wijn in zijn hand. Eerst een prachtige Riesling Smaragd en vervolgens deze Chassagne Montrachet. Oops hier ging toch even een alarmbel af. Toch maar even geïnformeerd wat de Montrachet dan wel moest kosten?! De fles bleek € 155,- per stuk. Nou met een groep van 9 man was dat misschien niet helemaal de bedoeling dus aub iets anders dan maar voor een iets normalere prijs.
Kennelijk zijn we allemaal niet scherp genoeg geweest de rest van de avond, misschien onder invloed van de heerlijke wijnen die overvloedig geschonken werden. Maar eigenlijk hadden we het al kunnen weten na dit voorval.
Het was een mooie avond, het eten was ok, de sfeer was top maar helaas bleek bij de rekening dat we de sommelier toch niet hadden moeten vertrouwen. Ook niet na mijn eerdere opmerking. De beste man heeft ons vertrouwen vreselijk geschonden en is vrolijk door gegaan met zeer kostbare wijnen te schenken, zonder hier ook maar iets over te melden! Heel erg jammer en onnodig. De rekening van € 2700,- (incl fooi) is vrolijk betaald. De keerzijde is dat deze wijnverkoper ons nooit meer terug zal zien.
Bart
Freya V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Wat een heerlije verwennerij, ik kom zeker terug!
Andries O.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Fantastisch gegeten, meer dan gastvrije bediening. Niets is te veel, zeer veel vakkennis, en ontzettend vriendelijk, voor iedere gast veel aandacht. On-Amsterdams deze uitmuntende HoReCa ervaring.
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Een paar maanden geleden met een aantal mensen gegeten en dat was eigenlijk super. Direct weer gereserveerd om begin 2017 met een kleiner gezelschap te eten. Inmiddels een ster ontvangen, gefeliciteerd maar dat schept ook verwachtingen. Hoewel het allemaal best aardige creaties waren vind ik het nog geen sterren niveau. In Amsterdam zijn andere restaurants te vinden waar het niveau qua alertheid van bediening, gerechten in combi met de wijn selectie toch echt van een ander niveau is. Wellicht komt het nog, ik hoop het maar want het is een grandiose locatie.
Andre L.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Prachtig restaurant op een prachtige locatie.
De gerechten zijn mooie creaties en heerlijk van smaak. Amuses waren wat vlak qua smaak.
De service in het algemeen kan nog wel iets warmer, beter, maar alles bijelkaar een top restaurant waar ik zeker nog terug ga komen. Heerlijk !!!
Irene K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Verrukkelijk gegeten, als de amuses al een smaaksensatie zijn dan weet je dat je goed zit. Erg attente service met leuke uitleg bij de wijnen. Enige nadeel was dat bij het wijnarrangement je glas ongevraagd meerdere malen bijgevuld werd. Goed bedoeld waarschijnlijk maar het gevolg hiervan was dat we bij de derde gang al bijna onder de tafel lagen van bijna 7 wijntjes en dus eerder naar huis besloten te gaan (gang 4 niet meer gehaald). Hier werd wel netjes op gereageerd en rekening mee gehouden op de rekening. Toch jammer dat daardoor de focus niet meer op het eten lag. Verder een absolute aanrader!
Edward H.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Niet echt een ster waardig, meer een bib gourmand! Bediening tegen arrogante aan, maître bijzonder negatief aanwezig. Lijkt meer een hype!
Marga V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Ster is echt meer dan verdiend! Prachtige gerechten, prachtige lokatie, fijne bediening! Deze zaak klopt! Ik was hier met vriendinnen en wat waren we onder de indruk. Het is werkelijk on-Amsterdams!