MOS Amsterdam

IJdock 185 1013 MM Amsterdam Nederland Kaart
31-206380866

Over het restaurant MOS Amsterdam

Eerlijke producten van het seizoen

MOS Amsterdam heeft een Frans-internationale keuken, waarin gewerkt wordt met pure en eerlijke ingrediënten en zoveel mogelijk seizoensproducten. Deze culinaire creaties zorgen, in combinatie met de uitbundige gastvrijheid van het personeel én het adembenemende uitzicht over het IJ voor een unieke ervaring die je niet snel vergeet. Geniet van een warme ambiance die zowel de sfeer van Parijs als van Marrakech uitstraalt en laat je meevoeren op culinaire wereldreis.

Meer informatie over restaurant MOS Amsterdam

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 12:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
9,1
Marie-Anne K.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Goed restaurant, waar dineren een feestje is. De gerechten zijn origineel en zeer smaakvol. Voor culinaire smulpapen is dit een superplek!
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Heerlijk en ontspannende lunch, bob arrangement toch beetje te royal voor mij:)
Kasper H.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Heerlijk gegeten in een prettige omgeving met prima bediening. Klasse!
Nicky K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Van een heerlijke lunch genoten aan het Ij in de zon! Het leek hierdoor wel even vakantie. Het was die middag behoorlijk druk op het terras. Hierdoor moesten we soms wat langer wachten op het bestellen of ontvangen van drankjes. De gerechtjes zijn ware smaaksensaties, zelfs vegetarisch wat toch afwachten blijft. Ondanks de heerlijke middag blijft de prijs toch even slikken.
Esther G.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Wat een geweldig restaurant, zo heerlijk als alles klopt. Bediening die er zin in heeft je een fantastische avond te geven. Altijd bijzonder als de chef even aan tafel komt om over de gerechten te praten. Verder een wonderschoon uitzicht en warme inrichting.
Kimberley D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Het was weer allemaal tip top bij Mos.
Heerlijk gegeten, gedronken en genoten op een fantastisch tempo!
We namen het zes gangen menu en elke gang was heerlijk. Knap hoe er verschillende stijlen en culturen in het eten worden verwerkt.
We hopen snel weer terug te komen.
Renate S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Fantastisch gegeten! Unieke gerechten, echt een smaaksensatie. Mooie, bijpassende wijnen, een avond om niet snel meer te vergeten! We hadden het mooiste tafeltje, boven aan het raam. Leuke bediening maar vooral echt creatieve en unieke gerechten.
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Wat een feestje om hier te eten! Prachtig interieur, heerlijk eten en prettige bediening. Het zijn vooral veel "kleine dingen" die optellen tot een 9+ ervaring, een kleine bloemlezing: we kregen een hele leuke wijntip die ons heel erg goed beviel, de stoelen zitten ontzettend lekker en een heel mooi uitzicht, de gangen waren verrassend (klassiek afgewisseld met originele gerechten) én erg leuk dat we nét wat meer achtergrond kregen over het eten dan we gewend zijn. Al met al helemaal top!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Na een eerdere geweldige ervaring nog eens terug naar Mos op een zonnige middag, voor een lunch op het terras. Van de wind weinig last door een scherm van glas. Mooi uitzicht op het IJ, helaas wat belemmerd door een horizontaal raamkozijn, precies op ooghoogte. Onze lunch was a la carte en dus duurder dan het 3 gangen lunchmenu van de dag. Maar dan heb je precies wat je het lekkerste vindt, en wat was dat een verrukking. Bijna aan chef Egon van Hoof gezegd dat ze een M.ster verdienen, niet wetend dat die voor 2017 al was toegekend... Coquille, kwartel, makreel en zwezerik alle perfect gegaard en heerlijk van smaak. Na weer wat gespaard te hebben (lunch inclusief wijn en koffie+friandises €80) gaan we zeker terug. De chef komt zelf het menu toelichten en is een uiterst aimabele man die duidelijk gepassioneerd is door zijn vak, een genoegen om met hem even te praten.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Een heel prettige ervaring, in elk opzicht! Origineel, uitstekend eten dat past met mooie momenten, zowel zakelijk als privé. Plezierige bediening. Mooi restaurant met dito uitzicht. Een klein punt van aandacht is de beperkte keus in wijnen op glas.
Peet B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Het begon goed, charmant onthaal door één van de koks met een lekkere amuse, alleen daarna.. Op mijn nogmaals vermelden geen vlees te eten bij een andere ober, we hebben er veel gezien tijdens de lunch, werd ik onbeschoft op m'n plaats gezet door diegene, Bij een eetcafé is dat al kwalijk maar bij een tent waar het allemaal genoeg kost onacceptabel. Het eten was ok maar zeker niet bijzonder, de ramen te vies om naar buiten te kijken door een, ik geloof, kalk-probleem, en de service niet warm&wat ik verwacht van restaurants op niveau en wat ik wel bij vergelijkbare plekken heb ervaren. Ik raad MOS niet aan, er zijn genoeg tenten in Amsterdam waar je voor hetzelfde geld wél waar voor je geld krijgt.
Harold T.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Heerlijk gegeten! Wel een beetje onpersoonlijk (binnen 10 minuten hadden we 5 verschillende personen aan onze tafel). Ook jammer dat er geen wijnarrangement bij het menu was en dat er een behoorlijk prijzige wijn werd aanbevolen als alternatief. Ronduit teleurstellend was het dat we bij vertrek zelf op zoek moesten naar onze jas.
Isabel K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
We hebben een heerlijke avond gehad! Mooie, lekkere, en interessante gerechten met topwijnen erbij, en heel mooi uitzicht. We hebben het wijnarrangement genomen á 8 euro per glas (4 euro voor halve glazen). Wat een luxe om zo een verjaardag te kunnen vieren.
Rogier D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Ik ben hier geweest toen het nog geen Michelin ster had, maar het was duidelijk dat ze hier op hoopten, want alles is Michelin-waardig. Bediening zeer vriendelijk, attent en altijd aanwezig wanneer het nodig is. Het eten heel bijzonder, wij hadden het volledige menu en elk gerecht was bijzonder. Soms wat té kitch in aankleding voor mijn smaak, met glitter en goud, en je moet van dit type eten houden, het zijn smaakcomposities die een actieve houding vergen. Soms heb ik bij 2/3de van zo'n menu genoeg van deze sensaties en raak ik verdwaald in alle smaak, geur en structuur, maar dat is persoonlijk. De wijn is ook heel goed, een bijzondere kaart. Dit is iets wat ik eigenlijk het meest waardeer in Michelin restaurants. Als ik de afbeeldingen van het interieur op MOS' website terug zie, valt mij op dat het eigenlijk helemaal niet zo kitsch is als ik het ervoer toen ik er was. Maar het is niet mijn smaak, het kan veel subtieler zonder de luxe uitstraling te verliezen. Er is veel geld aan besteed en ik heb het idee dat een andere architect het geld beter had kunnen besteden. Normaliter maakt mij dit niet zoveel uit, maar bij een plek als MOS is dit wel belangrijk. Al met al een hele bijzondere plek, welke vooral geliefd zal zijn bij mensen die van een tikje hedendaagse barok, goud en glitter houden. Mensen die subtiliteit en soberheid prefereren, geef uw geld ergens anders uit!
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Klopt helemaal. Wijn/spijscombinaties zijn goed, bediening is goed getraind en de doorlooptijd van de gerechten (6gangen) was prima. Complimenten.
Griselda S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Het zal ook wel de setting van de avond zijn; 26 graden, lekker buiten zitten, met uitzicht over het IJ en goede muziek, maar wat was dit een feest zeg! Elk gerecht, elke hap was een sensatie en belevenis. Bedankt dat jullie dit met ons willen delen. We komen snel weer terug!
Gea J.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Heerlijk gegeten! Mooie gerechten met heerlijke bijpassende wijnen en prachtig uitzicht over het IJ.
LP K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
De kwaliteit van het eten en het uitzicht op het IJ zijn subliem. Heerlijke smaak combinaties en mooie bijpassende wijnen. Wel aan de prijzige kant in vergelijking met andere zaken van dit niveau. De bediening is goed, maar het mag soms wat losser.
Sybert S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Heel mooie gerechten, sublieme bijpassende wijnen in het arrangement, attente bediening en een erg fraai uitzicht om het af te maken.
Jules B.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Top restaurant met heerlijke gerechten. Vriendelijke bediening. Spectaculair uitizicht over het Ij.
Heerlijke avond gehad.