MOS Amsterdam

IJdock 185 1013 MM Amsterdam Nederland Kaart
31-206380866
"Alleen al vanwege het geweldige uitzicht is MOS Amsterdam een bezoek waard. Terwijl je van je eten prikt kijk je zo over ’t IJ en de A’dam Toren. Groene velours banken (ze hadden ze al lang voordat het ‘hip’ werd) en de zwevende etage zorgen ervoor dat het hoge pand alles behalve koud en kil is. Chef Egon van Hoof kookte hiervoor o.a. bij Ron Blaauw in Ouderkerk aan de Amstel (toen nog een sterrenzaak) en Aan de Poel**. En dat zie je terug in de super fotogenieke bordjes die uit de keuken komen. Chef Egon werkt het liefste met vis omdat hij voor zijn gevoel zoveel meer verschillende kanten op kan dan met vlees. Sinds 2017 heeft MOS Amsterdam een Michelinster. Of ze sindsdien anders koken? ‘Nee hoor,’ weet de chef mij te vertellen. ‘Ik kook gewoon door op dezelfde manier."

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Zorg dat je de rauwe heilbot, met een poeder van peterselie, dille en prei, toefjes van dille en scholvislever, gepofte quinoa en hibiscus bemachtigd (zie foto). Een prachtig gerecht om te zien en niet te versmaden. Wedden dat je bord wilt aflikken.

Over het restaurant MOS Amsterdam

Eerlijke producten van het seizoen

MOS Amsterdam heeft een Frans-internationale keuken, waarin gewerkt wordt met pure en eerlijke ingrediënten en zoveel mogelijk seizoensproducten. Deze culinaire creaties zorgen, in combinatie met de uitbundige gastvrijheid van het personeel én het adembenemende uitzicht over het IJ voor een unieke ervaring die je niet snel vergeet. Geniet van een warme ambiance die zowel de sfeer van Parijs als van Marrakech uitstraalt en laat je meevoeren op culinaire wereldreis.

Meer informatie over restaurant MOS Amsterdam

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 12:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,5
9,3
9,2

Jouw recensie over het restaurant MOS Amsterdam

Baukje K.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
Goede service. Lekker eten. Lekker relaxed. We hebben gezellig kunnen kletsen en rustig samen gevierd. Heerlijk
C.jedeloo J.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2018
Hebben genoten van een voortreffelijke lunch. Het totale plaatje:TOP
Patrick S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Hebben heerlijk gegeten en super personeel.
Gezellig praatje en je kon rustig aan doen.
Zijn al vaker geweest en komen zeker snel weer.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
Voor de tweede keer hier heerlijk gegeten - nu in het bovengelegen restaurantgedeelte, waar het uitzicht over het IJ nog prominenter is en de sfeer/indeling nog sfeervoller dan beneden. De afstand tussen de tafels is ook ruim voldoende, wat heel prettig is en de bediening is vriendelijk en adequaat. We vroegen last-minute om een tafeltje aan het raam en dat werd geregeld, wat heel fijn was! De muziek is gelukkig niet overmatig aanwezig, maar wellicht was iets rustigers/jazz-achtigs toepasselijker geweest. En dan het eten.. we hadden een 4-gangen menu met onder meer een verfijnd gerechtje van bloemkool met garnaal, oester en zeewier, een overheerlijke rundershort rib met paling en soja en super dessert van lychee en witte chocolade en framboos. Ik had aangegeven lactosegevoelig te eten en daar was overal rekening mee gehouden wat heel prettig was. Was een heerlijke avond en voor herhaling vatbaar!
Nancy T.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Voortreffelijk eten met heerlijke bijpassende wijnen. Geholpen door een super enthousiast en meer dan vriendelijk team van medewerkers en dat alles in een prachtig en ruim opgezet restaurant op een toplocatie aan het IJ. Absoluut een aanrader!!

Nancy
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2018
Een fantastische ervaring gehad in MOS op een prachtige plaats met dito akoestiek en met uitzicht over het IJ en de Amsterdam toren.
De manier waarop de chef gebruikt maakt van verschillende texturen en temperaturen in de gerechten is echt subliem.
Een absolute aanrader, ook omdat de prijs-kwaliteit verhouding zeker in orde is.
Dennie S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Wederom een heerlijke avond bij MOS gehad - dit blijft een van de beste restaurants van Amsterdam. De gerechten zijn heerlijk, vernieuwende smaken, goede wijn pairing en de service is uitstekend, vakkundig en niet stijf.
Chris A.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2018
Wat een oase van rust in de hectiek van Amsterdam. Prachtig gelegen aan het IJ. Op loopafstand van het Centraal Station. Soepele ontvangst en zeer plezierige bediening. Ook een sterk punt is dat de chef uit de keuken het menu komt toelichten. Het lunchmenu was zeer verfijnd en goed opgebouwd en dat was ook het geval bij het wijnarrangement. De serveertemperatuur van de rode wijnen had iets lager gemogen en de friandises kwalitatief iets beter, maar dan gaat het om nuances. De inrichting was erg plezierig. Mooi bedrijf om uit eten te gaan en zeer aanbevolen.
Sjoerd V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Uitstekende lunch genoten incl een voortreffelijke bediening. Vond het erg prettig, zeker bij een lunch , om de reguliere gerechten ook in een kleinere portie te kunnen bestellen
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Sfeervol restaurant met prachtig uitzicht op loopafstand van Amsterdam Centraal. En het eten? Absoluut sterwaardig, zeer verrassende smaken, mooi opgemaakte borden. Vooral bijgebleven is de perfecte garing van visfilet en de zacht gegaarde buikspek - zo ontzettend lekker. Ook het dessert was subliem. De bijpassende wijnen werden geschonken door een zeer enthousiaste sommelier. Geen topwijnen, maar gewoon goed.
Minpuntjes waren er ook: het duurde te lang voordat de eerste gang werd geserveerd. Daarna was het tempo in orde. En bij de heerlijke heekfilet werd als side dish een tortilla geserveerd, wat mij betreft zeker geen gelukkige combinatie. Maar de combi van bereikbaarheid, uitzicht, en kwaliteit van het diner maakt dat ik zeker weer terug kom.
Sandra N.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Met vrienden hier gegeten. Was heel gezellig, goede sfeer, mooi uitzicht. Echter, de gerechten vond ik echt teleurstellend en heel klein! Ik eet geen vlees dus altijd een uitdaging maar helaas niet gelukt om indruk te maken. Ik had als hoofdgerecht (je) scholfilet. Seriously? Zou nog kunnen maar niet op deze manier bereid. De verwachtingen waren hoog maar vooral de prijs/kwaliteit verhouding was volledig zoek. Ik denk dat we iets van 140 euro pp afgerekend hebben en niet genoeg gegeten. Water duur, wijn duur, bediening zeer matig, vooral bij de uitleg van de gerechten. Wannabe restaurant voor een veel te hoge prijs. Jammer.
Joachim F.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Mos is een fantastisch restaurant, uitstekend eten en zeer goede bediening.
Robert G.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Eten van de buitencategorie: meer dan voortreffelijke lunch genoten met mooie wijnen.
Sfeer en uitzicht completeren het geheel. Zeker voor een sterrenrestaurant een billijke prijs/kwaliteit verhouding.
Aanrader daar aan het IJ.
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Heerlijk op het terras geluncht bij deze fantastische tent. Gerechten stuk voor stuk heerlijk, wijnen top en sfeer idem.
Yfris F.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Gerechten te klein qua portie en de wijnen niet goed. Helaas geen cava te krijgen. Jammer ik had mij zeer verheugd op deze lunch en alles (behalve de vriendelijke ontvangst)viel mij enorm tegen.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Meer dan heerlijk gegeten! Lekkere bijpassende wijnen, super bediening. Mooie omgeving, uitstraling. Gewoon TOP!
Inge P.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Wat kan ik meer zeggen dan: 'fantastisch'.
Prachtig eten en goddelijke wijnen.
Je wordt bediend alsof je familie bent.
Humor, vriendelijkheid en buitengewone kennis van eten en wijnen.
Een avond om nooit te vergeten.
Ik ben verliefd!
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Tijdje terug gegeten bij Mos. Eigenlijk gingen we heen voor het terras, maar we werden geadviseerd om het diner binnen te gebruiken vanwege de temperatuur. Goeie service, mooie zaak, chef zelf even aan tafel voor het menu. Eten was erg lekker, meer richting de umami kant, minder frisse tonen. Leuke avond gehad en super gegeten!
De tafel van Olivier V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Heerlijke lunch op het terras! Verrassende gerechtjes met heerlijke wijn! Top middag!
Kim C.
heerlijk gegeten (chef’s lunch menu) en top service incl aanbevelingen voor de wijnen.. mooie plek aan het water op het terras.
Glenda C.
Fantastische service (wordt ook goed naar je wensen geluisterd!), echt goed eten en prachtige ambiance. Voor de eerste keer geluncht (op het terras in de zon!) en net zo een fijne ervaring als diner binnen. Het interieur vind ik heel sfeervol en er zijn verschillende lagen in het restaurant. De chef kwam aan tafel het menu vertellen en waren daar meteen door verkocht. Absolute aanrader en staat daarom ook in mijn favorieten lijst.
Alexander K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Echt heerlijk gegeten! Hele mooie en lekkere en bijzondere gerechten. En perfecte bediening, Prachtige wijnen! Bijzonder vriendelijke competente mensen daar, Super attent, gastvrij, zorgzaam. Enige wat ik niet zou doen zijn die grote met bier logo’s gemerkte parasols op het terras buiten...