MOS Amsterdam

IJdock 185 1013 MM Amsterdam Nederland Kaart
31-206380866
"Alleen al vanwege het geweldige uitzicht is MOS Amsterdam een bezoek waard. Terwijl je van je eten prikt kijk je zo over ’t IJ en de A’dam Toren. Groene velours banken (ze hadden ze al lang voordat het ‘hip’ werd) en de zwevende etage zorgen ervoor dat het hoge pand alles behalve koud en kil is. Chef Egon van Hoof kookte hiervoor o.a. bij Ron Blaauw in Ouderkerk aan de Amstel (toen nog een sterrenzaak) en Aan de Poel**. En dat zie je terug in de super fotogenieke bordjes die uit de keuken komen. Chef Egon werkt het liefste met vis omdat hij voor zijn gevoel zoveel meer verschillende kanten op kan dan met vlees. Sinds 2017 heeft MOS Amsterdam een Michelinster. Of ze sindsdien anders koken? ‘Nee hoor,’ weet de chef mij te vertellen. ‘Ik kook gewoon door op dezelfde manier."

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Zorg dat je de rauwe heilbot, met een poeder van peterselie, dille en prei, toefjes van dille en scholvislever, gepofte quinoa en hibiscus bemachtigd (zie foto). Een prachtig gerecht om te zien en niet te versmaden. Wedden dat je bord wilt aflikken.

Over het restaurant MOS Amsterdam

Eerlijke producten van het seizoen

MOS Amsterdam heeft een Frans-internationale keuken, waarin gewerkt wordt met pure en eerlijke ingrediënten en zoveel mogelijk seizoensproducten. Deze culinaire creaties zorgen, in combinatie met de uitbundige gastvrijheid van het personeel én het adembenemende uitzicht over het IJ voor een unieke ervaring die je niet snel vergeet. Geniet van een warme ambiance die zowel de sfeer van Parijs als van Marrakech uitstraalt en laat je meevoeren op culinaire wereldreis.

Meer informatie over restaurant MOS Amsterdam

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 12:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
9,1
9,1

Jouw recensie over het restaurant MOS Amsterdam

Adrian R.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Heerlijk eten, zeer attent personeel, prettige sfeer. Ik kom hier graag terug!
helma B.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
We hebben zo ongelooflijk lekker gegeten! Dit wad echt een belevenis.
Gertjan V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Heerlijke smaakcombinaties, mooi afgestemd en zeer aantrekkelijk om te zien. Goede sfeer en schitterend uitzicht. Tempo mocht wel wat hoger,
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Hartelijk ontvangst door een aardig meisje. De entree is wel wat krap. Als je je jas afgeeft en er komen nieuwe gasten binnen sta je elkaar behoorlijk in de weg. Bij binnenkomst van het restaurant moest ik even wennen. Ik voelde me wat verloren in de grote ruimte (we zaten beneden). De trap in het midden met daarachter de open keuken maakte het wat onrustig. Wij zaten aan een ronde tafel en de stoelen waren veel te laag. Het decor bestond uit koper, groen en hout. Niet helemaal mijn smaak. Dit gold ook voor de muziekkeuze. Het uitzicht over het IJ was fantastisch, zeker toen het donker werd. Heel leuk dat chef-kok Egon van Hoof de menukaart kwam toelichten. Omdat het lente was, legde hij uit, lag de nadruk op frisse en lichte gerechten. Bij een aantal gerechten kwam dit inderdaad mooi naar voren. Heel geslaagd vond ik de zeebaars met een crème van dille. Heerlijk en fris en het maakte me heel benieuwd naar wat nog komen ging. De rode garnaal met een chutney van zoete aardappel vond ik daarentegen wat vlak qua smaak en structuur. Tussendoor een fantastische amuse, een bonbon van prei. De lente spatte ervan af! De skrei met buerre blanc en ingelegde bramen was heel goed. Boterzachte vis, een volle en toch lichte saus en een prachtige opmaak. Het gebraden kalfs staartstuk was een klassiek en wat voorzichtig gerecht. Toe de kazen die prima gekozen waren. De jonge bediening is vriendelijk, maar maakte niet altijd een bevlogen indruk. In een topzaak als deze, verwacht ik daar eigenlijk meer van. Kortom, het eten en de locatie waren top, maar de inrichting en de sfeer spraken mij minder aan.
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Heerlijk gegeten in een ongedwongen zweer
Astrid G.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Hartelijk welkom... ook vanuit de open keuken! Persoonlijke bediening en het eten werd prachtig gepresenteerd en was echt delicious!
Camille V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Bij MOS ben je echt een avond uit en word je van begin tot eind verwend met heel veel smaken en culinaire hoogstandjes.
Willeke A.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Fantastisch eten! De beste sterrrenervaring ooit! Het eten is van uitmuntende kwaliteit, net als de wijn, de bediening en de locatie. Wat een geweldige ervaring!!!
Bastiaan K.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Elke gerecht had z'n eigen karakter. maar wel samenhangend en in de juiste volgorde. Vooral onder de indruk van de zuren. Goede opbouw in gerechten en natuurlijk geweldig passende wijnen. Goeie sfeer, erg prettige service. Bediening had een bijzonder goeie balans tussen gepaste stijl en gezelligheid.
Hartmut S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Mooie sfeer, heerlijke gerechten, buitengewoon wine-pairing.
Riky V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Mooie plek, heerlijk eten, niet alledaags, met bij zondere combinaties.
Kortom fijne avond, leuke bediening en erg goed eten.
Susanne V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Onze valentijnsdag begon super met een overheerlijke lunch met geweldig vriendelijk personeel op een fantastische plek.
We hebben genoten
Johanna W.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Goed gelunched. Skrei was de topper van het lunchmenu waar de balans tussen de smaken perfect waren. Kalf was ook erg goed! Fijn met bijpassend wijn per glas dat gewoon geschonken werd met korte uitleg en geen uitgebreide wijncursus..... Personeel was erg attent en voelde ons behoefte perfect aan.
Maximiliaan W.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Het was een geweldige lunch. Het eten was geweldig: een feest voor de neus, het oog en de mond. Toch ging er even iets mis met een gerecht. De vis van het tussengercht was echt te droog. We meldden het vriendelijk en de reactie was geweldig. Ze bedankten ons voor de feedback. Mijn vriendin kreeg snel een nieuw opgemaakt bord die top was. De chef meldde dat hij het er helemaal mee ens was en we kregen de wijn bij het gercht cadeau. Een en al vriendelijkheid. Zo'n foutje zo oplossen maakte de lunch nog onvergetelijker. Wat een topzaak!
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Een korte recensie, omdat dit de tweede keer is dat ik hier eet. De eerste keer was echter vlak na de opening en de tweede keer was nadat zij een Michelin ster hebben gekregen. Vandaag geweest met een groepje vrienden.
De plek is nog steeds magisch, uitkijkend over het IJ en de inrichting, niets over te klagen. Ook de bediening is nog steeds goed, kundig, vriendelijk en je voelt je er echt een avond thuis.
Dan het eten: nog steeds goed en in sommige opzichten nog beter. We gingen voor het chefs menu van 8 gangen met een wijnparing. Goede wijn-spijs combinaties, lekkere gerechten en amuses. Een restaurant dit is goed is, goed blijft en ik graag nog eens terug kom. Aanrader!
Esmerij V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Hartig. Peperig. Zuur. Echt eten, goede porties. En heel fijn: geen zoetige ondertoon, geen overmatig zout. Echt, heel erg lekker.
M P.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Magnifique plek en prachtig uitzicht.
Rommelige inrichting.
Bediening afstandelijk en veel verschillende gezichten waardoor er geen persoonlijke band ontstond. De wijnen werden niet toegelicht, moesten we steeds om vragen.
Het eten was conservatief qua smaak en weinig verrassend. Wel heel mooi opgemaakte borden.
Formula29 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Heb hier een verjaardagsetentje gehad en het was verrukkelijk! Super leuke avond gehad, vriendelijke bediening en genoten van het mooie uitzicht bij het water. We hadden een 6-gangen verrassingsmenu genomen met wijn en de gerechten waren heel mooi gepresenteerd. Is zeker voor herhaling vatbaar!
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
een unieke, heerlijke ervaring de laatste kerst (2016) met uitstekende gerechten en een heerlijke ontspannen bediening! - de avond dat George Michael overleed - Kortom een AANRADER !!!!
Juan Carlos S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Una agradable experiencia culinaria en un ambiente inmejorable, con un atento servicio por parte de Danielo