MOS Amsterdam

IJdock 185 1013 MM Amsterdam Nederland Kaart
31-206380866
"Alleen al vanwege het geweldige uitzicht is MOS Amsterdam een bezoek waard. Terwijl je van je eten prikt kijk je zo over ’t IJ en de A’dam Toren. Groene velours banken (ze hadden ze al lang voordat het ‘hip’ werd) en de zwevende etage zorgen ervoor dat het hoge pand alles behalve koud en kil is. Chef Egon van Hoof kookte hiervoor o.a. bij Ron Blaauw in Ouderkerk aan de Amstel (toen nog een sterrenzaak) en Aan de Poel**. En dat zie je terug in de super fotogenieke bordjes die uit de keuken komen. Chef Egon werkt het liefste met vis omdat hij voor zijn gevoel zoveel meer verschillende kanten op kan dan met vlees. Sinds 2017 heeft MOS Amsterdam een Michelinster. Of ze sindsdien anders koken? ‘Nee hoor,’ weet de chef mij te vertellen. ‘Ik kook gewoon door op dezelfde manier."

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Zorg dat je de rauwe heilbot, met een poeder van peterselie, dille en prei, toefjes van dille en scholvislever, gepofte quinoa en hibiscus bemachtigd (zie foto). Een prachtig gerecht om te zien en niet te versmaden. Wedden dat je bord wilt aflikken.

Over het restaurant MOS Amsterdam

Eerlijke producten van het seizoen

MOS Amsterdam heeft een Frans-internationale keuken, waarin gewerkt wordt met pure en eerlijke ingrediënten en zoveel mogelijk seizoensproducten. Deze culinaire creaties zorgen, in combinatie met de uitbundige gastvrijheid van het personeel én het adembenemende uitzicht over het IJ voor een unieke ervaring die je niet snel vergeet. Geniet van een warme ambiance die zowel de sfeer van Parijs als van Marrakech uitstraalt en laat je meevoeren op culinaire wereldreis.

Meer informatie over restaurant MOS Amsterdam

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 12:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
9,2
9,2

Jouw recensie over het restaurant MOS Amsterdam

Sjoerd V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Uitstekende lunch genoten incl een voortreffelijke bediening. Vond het erg prettig, zeker bij een lunch , om de reguliere gerechten ook in een kleinere portie te kunnen bestellen
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Sfeervol restaurant met prachtig uitzicht op loopafstand van Amsterdam Centraal. En het eten? Absoluut sterwaardig, zeer verrassende smaken, mooi opgemaakte borden. Vooral bijgebleven is de perfecte garing van visfilet en de zacht gegaarde buikspek - zo ontzettend lekker. Ook het dessert was subliem. De bijpassende wijnen werden geschonken door een zeer enthousiaste sommelier. Geen topwijnen, maar gewoon goed.
Minpuntjes waren er ook: het duurde te lang voordat de eerste gang werd geserveerd. Daarna was het tempo in orde. En bij de heerlijke heekfilet werd als side dish een tortilla geserveerd, wat mij betreft zeker geen gelukkige combinatie. Maar de combi van bereikbaarheid, uitzicht, en kwaliteit van het diner maakt dat ik zeker weer terug kom.
Sandra N.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Met vrienden hier gegeten. Was heel gezellig, goede sfeer, mooi uitzicht. Echter, de gerechten vond ik echt teleurstellend en heel klein! Ik eet geen vlees dus altijd een uitdaging maar helaas niet gelukt om indruk te maken. Ik had als hoofdgerecht (je) scholfilet. Seriously? Zou nog kunnen maar niet op deze manier bereid. De verwachtingen waren hoog maar vooral de prijs/kwaliteit verhouding was volledig zoek. Ik denk dat we iets van 140 euro pp afgerekend hebben en niet genoeg gegeten. Water duur, wijn duur, bediening zeer matig, vooral bij de uitleg van de gerechten. Wannabe restaurant voor een veel te hoge prijs. Jammer.
Joachim F.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Mos is een fantastisch restaurant, uitstekend eten en zeer goede bediening.
Robert G.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Eten van de buitencategorie: meer dan voortreffelijke lunch genoten met mooie wijnen.
Sfeer en uitzicht completeren het geheel. Zeker voor een sterrenrestaurant een billijke prijs/kwaliteit verhouding.
Aanrader daar aan het IJ.
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Heerlijk op het terras geluncht bij deze fantastische tent. Gerechten stuk voor stuk heerlijk, wijnen top en sfeer idem.
Yfris F.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Gerechten te klein qua portie en de wijnen niet goed. Helaas geen cava te krijgen. Jammer ik had mij zeer verheugd op deze lunch en alles (behalve de vriendelijke ontvangst)viel mij enorm tegen.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Meer dan heerlijk gegeten! Lekkere bijpassende wijnen, super bediening. Mooie omgeving, uitstraling. Gewoon TOP!
Inge P.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Wat kan ik meer zeggen dan: 'fantastisch'.
Prachtig eten en goddelijke wijnen.
Je wordt bediend alsof je familie bent.
Humor, vriendelijkheid en buitengewone kennis van eten en wijnen.
Een avond om nooit te vergeten.
Ik ben verliefd!
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Tijdje terug gegeten bij Mos. Eigenlijk gingen we heen voor het terras, maar we werden geadviseerd om het diner binnen te gebruiken vanwege de temperatuur. Goeie service, mooie zaak, chef zelf even aan tafel voor het menu. Eten was erg lekker, meer richting de umami kant, minder frisse tonen. Leuke avond gehad en super gegeten!
De tafel van Olivier V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Heerlijke lunch op het terras! Verrassende gerechtjes met heerlijke wijn! Top middag!
Glenda C.
Fantastische service (wordt ook goed naar je wensen geluisterd!), echt goed eten en prachtige ambiance. Voor de eerste keer geluncht (op het terras in de zon!) en net zo een fijne ervaring als diner binnen. Het interieur vind ik heel sfeervol en er zijn verschillende lagen in het restaurant. De chef kwam aan tafel het menu vertellen en waren daar meteen door verkocht. Absolute aanrader en staat daarom ook in mijn favorieten lijst.
Kim C.
heerlijk gegeten (chef’s lunch menu) en top service incl aanbevelingen voor de wijnen.. mooie plek aan het water op het terras.
Alexander K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Echt heerlijk gegeten! Hele mooie en lekkere en bijzondere gerechten. En perfecte bediening, Prachtige wijnen! Bijzonder vriendelijke competente mensen daar, Super attent, gastvrij, zorgzaam. Enige wat ik niet zou doen zijn die grote met bier logo’s gemerkte parasols op het terras buiten...
Alexandra V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Een feest om hier te eten!
A. L.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Perfecte ligging aan het IJ. Vlakbij het station. Parkeren in de garage vlakbij is ook mogelijk. Ik meen voor €8,50.
Vriendelijke ontvangst en we hebben eerst voor, op het terras wat gebruikt terwijl we op de anderen wachtten. Erbij oesters en charcuterie. Ineens stond de muziek voor mij te hard. Na mijn opmerking hierover werd die meteen zachter gezet.
We hadden met zijn vieren een ronde tafel, mooi aan het raam. Daarvoor moet je wel op tijd reserveren, denk ik.
De kok kwam ons persoonlijk begroeten en we kozen het 4* gangen menu à €55. Eerst de amuses. Daarna ceviche, coquille, sepia tagliatelle en kwartel. Bij het serveren kregen we nog eens de uitleg erbij. Op internet zijn de bereiding en toebehoren ook te vinden. Lekker, mooi, creatief en verrassend. * Ook een 5 of 6 gangen menu mogelijk. En zelfs nog uitgebreider. Ook á la carte. Voor de bijpassende wijnen hebben we ons laten adviseren. Uiteraard een goede keuze. We hebben een prima avond gehad. Dank Egon, David en de anderen.
Riky V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Heerlijk gegeten. Lekker buiten vanwege mooie weer. Goede en aardige bediening .
Gail H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Geweldig restaurant! Kwaliteit van eten is echt heel goed en bediening is top!! Zeker een aanrader!
Rosaline V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
De chef had een verrassend gevarieerd menu neergezet. De heerlijk wijnpairing en mooie uitzicht maakte het helemaal af. Wij komen zeker terug!
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Lekker eten, uitleg bij de dishes mag wat beter, zeker wanneer je met wat “niet Nederlanders” op stap bent, want het eten is dusdanig creatief en een smaakexplosie dat het goed is te horen wat je eigenlijk ervaart. Zeer lekker eten, hele mooie presentatie, dus doenjezelf niet tekort in het uitleggen van de gedachten achter de gerechten. Kmen zeker nog een keer terug! Overigens ook zeer mooie wijnkaart!
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Heerlijk gegeten, prachtige presentatie, chefkok Egon stelt zich netjes voor aan de tafel, uitleg van de gerechten mag wat rustiger en uitgebreider. Het zijn fantastische gerechten, vaak bijzondere en onverwachte combinatie van smaken die je echt wilt ervaren, dan is het leuk echt te weten wat voor ingrediënten je voor je hebt. Goede wijnkaart, goede en nette bediening verder, smaakvol interieur, leuk uitzicht. Komen zeker nog een keer terug.
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Wanneer ik had geweten dat mijn verzoek om aan het raam te zitten niet zou worden gehonoreerd had ik graag een andere avond gekomen. Zo achterin de zaak is de beleving niet wat ik zocht.