MOS Amsterdam

IJdock 185 1013 MM Amsterdam Nederland Kaart
31-206380866

Over het restaurant MOS Amsterdam

Eerlijke producten van het seizoen

MOS Amsterdam heeft een Frans-internationale keuken, waarin gewerkt wordt met pure en eerlijke ingrediënten en zoveel mogelijk seizoensproducten. Deze culinaire creaties zorgen, in combinatie met de uitbundige gastvrijheid van het personeel én het adembenemende uitzicht over het IJ voor een unieke ervaring die je niet snel vergeet. Geniet van een warme ambiance die zowel de sfeer van Parijs als van Marrakech uitstraalt en laat je meevoeren op culinaire wereldreis.

Meer informatie over restaurant MOS Amsterdam

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 12:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Uitmuntend
9,1
9,1
Marga V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Ster is echt meer dan verdiend! Prachtige gerechten, prachtige lokatie, fijne bediening! Deze zaak klopt! Ik was hier met vriendinnen en wat waren we onder de indruk. Het is werkelijk on-Amsterdams!
Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Prachtige locatie, hartelijke ontvangst, bediening behulpzaam maar niet opdringerig en fantastisch eten en een indrukwekkende wijnkaart.
R.P. V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Een verrassende sensatie, zelfs mijn zoon die bang was niets te lusten was vol lof.
Moderne inrichting, met idem muziek. Personeel niet stijf, maar vooral professioneel.
De chef komt zelf ook een enkele keer het gerecht uitleggen, heel prettig.
Goede parkeergelegenheid, diningparking. Uitzicht over het IJ fantastisch.
Gisteren Michellinster gekregen, dat was het absoluut waard. Dit is een echte aanrader!!!
Marcus M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Perfect geregeld
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Als verlaat verjaarscadeau kreeg ik een zes gangen diner bij MOS. De ontvangst was warm en hartelijk, het interieur heeft dezelfde uitstraling: warm. Heerlijke comfortabele stoeltjes overigens. Er was gevraagd naar een plek bij het raam, deze waren helaas al bezet. Ondanks dat: prachtig uitzicht op het IJ en de Adam Toren. Vanaf het moment dat we de amuses op tafel kregen, ben ik onder de indruk geweest. Stuk voor stuk heerlijke gerechten, prachtig gepresenteerd in zowel letterlijke als figuurlijke zin. Echte uitblinkers waren voor mij de dungesneden Heilbot, de gemarineerde Dorade en de Patrijs.
Een arrangement van bijpassende wijnen is altijd wat veel (eufemisme), maar het was het meer dan waard, heerlijke selectie! Toen we bij het dessert aangekomen waren, werd ons aangeboden om aan de (vrijgekomen) tafel bij het raam te zitten, da’s aardig!
Wel een paar kleine punten om op te letten: het was buiten bitterkoud en wij zaten niet heel ver van de deur. Als die open gaat, waait er best een koude golf langs je benen. Een dik (kroeg)gordijn zou heel welkom zijn. Verder is het herentoilet (voor een grote zaak als deze) aan de kleine kant, dit zorgt voor rare wachtrijen naast het urinoir. Daarnaast waren de handdoekjes aan het eind van de avond op, dat kan beter. Als laatste: er werd ongevraagd een nieuwe fles water aan onze tafel en in rekening gebracht.
MOS is een drukbezochte zaak en dat verbaast me niet: het eten is van goed niveau en je voelt je als gast zeer welkom. Eigenlijk klopt zo’n beetje alles. Ik zou zo weer willen….
Koos H.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Alles aan dit restaurant is goed in orde. Vakkundige bediening, fantastisch lekker eten en leuke entourage. We gaan hier zeker terug komen.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Met een groep van maar liefst 40 mensen uit diverse Europese landen genoten van een heerlijke surprise diner dat in het teken stond van of herfst. Knap om dat zo perfect gelijk te serveren met alle dieet aanpassingen (vega, geen vis, geen varken, glutenvrij, etc). Heerlijke bijpassende wijnen en de toelichting werd aangepast per tafel. Nooit opdringerig maar voor wilde weten ruim de tijd voor het verhaal over de spijzen en de drank. Top avond.
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Dit is een perfect restaurant. Fantasierijke en heerlijke gerechten, gedreven en aardige medewerkers en leuk uitzicht over het IJ. Sommelier staat paraat, maar kies je voor de huiswijn (zoals wij), dan ben je ook prima af. We hadden iets te weinig tijd gerekend (sorry!), de volgende keer trekken we hier met liefde een hele avond voor uit!
Joachim F.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Fantastisch eten, zeer vriendelijke en professionele bediening op een locatie met prachtig uitzicht, die zeer smaakvol is ingericht. Mijn enige kritiek: de gerechten worden zeer langzaam uitgeserveerd en zeker bij een lunch is dat niet handig, een van mijn gasten moest daardoor eerder weg om zijn vlucht niet te missen. De tijd nemen voor de maaltijd bij een diner is prettig en geen probleem, maar bij een lunch moet de norm zijn dat je binnen anderhalf uur twee gangen kunt eten, koffie kunt drinken, betalen en buiten staat.
Amy V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Gisteravond weer heerlijk in MOS gegeten met een paar collega's. Zij waren hier nog niet eerder geweest en waren prettig verrast. Mooi opgemaakte gerechten, heerlijke smaken, bediening altijd vriendelijk en de entourage is breath taking. Nu maar wachten op Mr. Michelin.....
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Een super restaurant. Tot in perfectie gemaakte en gepresenteerde gerechten. Soepele en attente bediening. De kok geeft even menuadvies aan tafel, de sommelier is er op tijd en het uitserveren gebeurt goed getimed. Heerlijke stoelen, veel ruimte tussen de tafels en een magnifiek uitzicht over het IJ.
Paula V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Muziek niet altijd fijn Te elektronisch met zware basdreun
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Onlangs gegeten hier. Wat een mooie locatie voor een restaurant. Uitzicht op o.a. de A'dam toren, Eye. Het restaurant is sfeervol ingericht, gemakkelijke stoelen en tafels. Niet te dicht op elkaar zodat je nog enige privacy hebt met je tafelgenoten. Gekozen voor het 6 gangen diner. Prima van kwaliteit en hoeveelheid. De keuken heeft in mijn geval goed aangepast op mijn wensen (ik eet geen vis). Elk gerecht wordt duidelijk uitgelegd door het personeel en ziet er zeer smaakvol en decoratief uit. De bediening is uiterst vriendelijk en flexibel in de omgang. De sommelier is fantastisch. We hadden gekozen voor een wijnarrangement. Bij elk gerecht heeft hij een mooi verhaal waarom de wijn gekozen is, hoe deze zal smaken, etc.. Hij staat ook open voor feedback en brengt alles met zo'n enthousiasme dat je niet kan wachten tot de volgende wijn geserveerd wordt. Kortom een leuke avond waarin prijs-kwaliteit volkomen tot een recht komen. Hier komen we zeker nog een keer terug.
Astrid. V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Elk gerecht is een plaatje en ook nog heerlijk en verrassend! De geschonken wijnen smakelijk en passend.
Wij zaten aan het raam, betere plek kun je niet bedenken! Prachtig uitzicht over het water.
Snelle bediening (we hebben wel 8 verschillende mensen aan onze tafel gehad), vriendelijk, enige puntje...beetje te slick, het is een goed lopende machine , fijn maar ook een beetje onpersoonlijk..... verder niet echt last van gehad.
Stefan D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Prima locatie, prettige bediening, goede keuken met mooie kleine porties.inmiddels twee keer gegeten, zal er zeker zelf nog terugkomen, maar beveel dit restaurant zeer aan bij iedereen die van een goede kwalitatieve lunch of diner houdt.
Anja R.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
In één woord geweldig. Aanrader. De gerechten zijn een lust voor het oog. De smaak is subliem. Het uitzicht heel mooi en de bediening vriendelijk, doch niet pretentieus.
Grietje P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een mooie warme omgeving met geweldig uitzicht op het IJ van Amsterdam. Lekkere wijn en ook voor de vegetariërs is er voldoende mogelijk, gewoon even vragen
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Het restaurant MOS was nieuw voor mij maar door velen voor mij al ontdekt. Gegeten met een groep, collega's uit het buitenland en dat was een schot in de roos. Het is om te beginnen een prachtige zaak. Het uitzicht is subliem, de bediening geweldig en dan blijkt het eten ook nog eens voortreffelijk. Alles bij elkaar een cocktail voor success.
Caro B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Perfecte avond! Vriendelijke, gastvrije en attente bediening, zonder opdringerig te zijn. Bijzondere gerechten, allemaal héél erg lekker. Sfeervol ingericht.
Simone W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Wij komen hier zeker eenmaal per maand. Wat een feest! Zeer verfijnde keuken en attente staff. Hoog op smaak en prachtig gepresenteerd. Prettige en ontspannen sfeer. Wat ons betreft sterwaardig en absoluut onze favoriet in Amsterdam. Ook voor lunch een aanrader. De locatie aan het IJ, het uitzicht en de inrichting zijn allemaal meer dan dik in orde. Slechts klein verbeterpuntje; de akoestiek boven is bij volle bezetting niet optimaal.