Morris

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Doorlopende service , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Wi-Fi
Uitmuntend
9,1

Jouw recensie over het restaurant Morris

Hans J.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Janne V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Je komt hier echt voor het hoofdgerecht. Vlees of vis. Kleine kaart, maar genoeg variatie. Vleesgerechten waren erg lekker. Met de sausjes erbij, nog lekkerder. De frieten waren helaas allemaal kleine stukjes. Gegrilde courgettes smaakten prima. Bediening is jong en snel. De één erg servicegericht, de ander informatieloos en wat ongeduldig.
Helga V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Vlees was super! Bediening vriendelijk. Tafelwater werd steeds netjes aangevuld zonder vragen. We komen zeker weer terug.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Op naar restaurant Morris aan het Spaarne, een 'until we meat again ' restaurant aan het prachtige Spaarne in het pand waar voorheen Café Restaurant Nobel zat.
Vlees dus, en een aanrader op dat front. Back to basic willen de mensen achter Morris: eenvoudig eten op zijn best. Een mooi stuk vlees (of hele vis – hebben ze ook) en wat bijgerechten zonder fratsen.
Leuke moderne inrichting met een prachtige muurschildering/graffiti.

Water op tafel en we begonnen met wat lekker brood met zelfgemaakte kruidenboter en olijfolie met daqqakruiden.Daarbij (ook tijdens de maaltijd) dronken we een Oostenrijkse witte wijn, een Grüner Veltliner.

Mijn vrouw nam de gegrilde Denversteak met daarbij chimichurri dressing, daarbij hadden we gegrilde courgette en verse Friethoes friet besteld.
Voor mij de gegrilde flatironsteak met een dressing van bourbon, bacon en chili-jam.
Prima klaargemaakt smakelijk vlees. Heerlijke bijgerechten, Geen tierlantijnen maar rechttoe, rechtaan eerlijk voedsel.
Lekkere muziek op de achtergrond. Aardige attente bediening.
Aanrader!
Ruben H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Voor de liefhebbers van kwaliteit. Geen moeilijke gerechten maar alles met als uitgaanspunt goed vlees met bijgerechten en sausen die het vlees nog beter maken. Het personeel is ontspannen maar heel professioneel. Het verhaal achter het eten en de keuzes voor bepaalde soorten vlees was een toevoeging. Nog nooit zo'n lekker stuk vlees gehad. Dikke aanrader.
Tessa P.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Heerlijk eten, leuke bediening en gezellige sfeer. Wat wil je nog meer?
Tobias D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Wij kwamen hier op een woensdag op aanraden van vrienden. De zaak was druk, maar ze hadden nog een plekje! Goede ambiance, vrolijk personeel en goede cocktails om mee te beginnen. Gekozen voor brood en nacho's vooraf (welke geserveerd worden zoals het hoort) en erna de picanha (800 gram). Mooi gegaard, perfecte cuisson en zo bijzonder mals. Sausjes smaakten subliem, zo ook de sides. Op aanraden van de duidelijk geschoolde barman een salt caramel espresso martini genomen, welke alle zaligheid mooi aftopte. Zeer zeker aan te raden en tot snel!
Svetlana R.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Midelmatig eten, servies ok, prijs ook.
Ingrid W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Leuke ambiance, leuke en vriendelijke bediening. Eten was heerlijk. Echt een aanrader.
Jose J.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Heerlijk gegeten en vakkundig en spontane bediening! Wij komen zeker terug.
Ellis V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Hier gegeten op een dinsdagavond. Vlees (picanha en flat iron steak) keurig bereid, sappig etc. De rest van de gerechtjes stelden teleur: crispy tomatoes in een vette dikke korst, cole slaw die niet op smaak was, desserts waren ok, hoewel de bastogne koek met vanille room gewoon slagroom ertussen had. De Tomorris cocktail smaakte naar spa rood met citroensap en de rode wijn was te warm. Vertrokken met gemengde gevoelens.
Pascale V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Voor het eerst vandaag in Morris gegeten, terwijl ze al 4 maanden open zijn. Wat een toptent! Heerlijke vleesgerechten, goede sauzen (we hadden ze alledrie), prima friet en salades als sidedishes, verrassende desserts en een top espresso. Echt een aanrader! Kan geen Loetje biefstuk tegenop, eerlijk waar. Tot snel weer!
Skip H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Afgelopen weken een paar keer bij Morris gegeten met vrienden. Naast een hartelijk ontvangst, wist de bediening veel te vertellen over het concept, de kwaliteit en bereidingswijze van de gerechten (voornamelijk vlees). Op aanraden van het personeel ben ik voor de flat iron gegaan en we hebben alle desserts gedeeld.
Heerlijk mals vlees en de sides (Bourbon bacon chili jam en Chimichurri) zijn een absolute "must"!
Buiten de goede service en hoog kwaliteit vlees is het de perfecte tent om nog even te blijven hangen met een kopje koffie of een extra biertje.
Haarlem heeft er een hotspot bij wat mij betreft!
Emmy V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Op een avondje uit met mijn vriend hier gaan eten. Wist niet goed wat ik moest verwachten aangezien ik erg vaak teleurgesteld ben door steaks on restaurants maar dit overtrefde zelfs de goede verwachtingen! Heerlijk vlees van de gril en lekker mals. Daarnaast een warme en vrije sfeer in het restaurant.
Niels F.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Gisteravond voor het eerst bij Morris gegeten. Bij aankomst zijn we begonnen met een portie bitterballen, welke erg goed smaakten.
Als hoofd had ik de flat iron steak, deze was heerlijk mals en de bourbon bacon chili jam maakte het plaatje compleet.
Als nagerecht heb ik de orange cheesecake, sticky dade en gegrilde ananas gedeeld met mijn tafelgenoot.
Stuk voor stuk heerlijke desserts.
Erg mooie zaak, zeer vriendelijk personeel. Morris is een absolute aanrader!
Roos A.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Echt een top tent ! Heerlijk eten & share dining, dus ideaal met het gezin of met een leuke gezelschap. Bediening is goed & gezellig, wat een leuke sfeer geeft. De inrichting is daarnaast apart , heel mooi ingericht! Zeker een aanrader!
Nikki D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Wat een fantastisch restaurant! Heerlijk eten en uitstekend goede bediening. Heerlijk genoten van een côte de boeuf met verrassende sides. Ook de cocktails zijn een aanrader!
Rene T.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Eerste keer Morris bezocht en zeker niet de laatste keer. Inrichting is industrieel opgezet en oogt heel erg mooi. Restaurant is ruimtelijk dus geen benauwd gevoel. Locatie is perfect aan het Spaarne gelegen.... en het eten is gewoon echt geweldig. Uiteraard zijn de side dishes goed tot zeer goed, patat van de Patathoes is echt lekker, maar het vlees is in onze opinie van extreem goede kwaliteit. Wij hebben de Cote de Boeuf (600 gram) en de Picanha (800 gram genomen) en die waren ongelogen perfect geroosterd, vlees boterzacht...... Saillant detail, de messen zijn vlijmscherp en dat eet gewoon heel erg lekker. Bediening vriendelijk en professioneel.... een echte aanrader.
Jan N.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Goede bediening, mooie inrichting én verrukkelijk eten en drinken!
We hebben heerlijk genoten, zoals het hoort bij een avondje uit. We komen zeker snel terug!
Natasja K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
ontzettend lekker geluncht.
heerlijke tosti's de brieberry en bietsby morris.
Alles heerlijk vers.
je verwacht een gewone tosti maar je krijgt een culinair hoogstandje.
De nacho's echt een aanrader niet alleen kaas bovenop maar door het hele schaaltje heen.
er is genoeg om met zijn tweeën te delen.
Ik ben geen tomaten fan.
Maar de Fried green tomatoes waren echt het proberen waard.
Makkelijk bereikbaar door middel van de appelaar parkeergarage ernaast.
De inrichting is stoer en helemaal van deze tijd.
Een mooi uitzicht door het Spaarne.
Ik kom zeker terug voor het diner.
Jammer dat er niet via lens te reserveren valt.