Over het restaurant Morlang

Al sinds 1981 een begrip in het centrum van Amsterdam. In de zomer is het hier goed toeven op het zonnige terras aan de Keizersgracht en in de koude wintermaanden word je binnen omringd door een trendy maar warm design. Of je hier nou wilt lunchen met een zakenrelatie, wilt borrelen met vrienden of wilt dineren met je ouders; alles is mogelijk!

Meer informatie over restaurant Morlang

Maandag t/m Zondag

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Morlang

i.brusse B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Het was mijn eerste bezoek aan dit restaurant. We werden vriendelijk ontvangen en kregen vrij snel een lekker hapje vooraf. Het duurde wel even voordat we onze maaltijd kregen maar die was dan ook heel smakelijk.
De sfeer is plezierig en de bediening heel prettig.
Omdat we via Iens reserveerden kregen we korting en dat was natuurlijk prettig met afrekenen.
Ik vind het restaurant voor herhaling vatbaar en kan het anderen aanbevelen.
Alice V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Gastvrije ontvangst, heerlijk gegeten, mooie opmaak van de borden. Er werd goed rekening gehouden met beperkte tijd die we hadden i.v.m. bezoek schouwburg.
Dorothé B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Vooraf gegrilde avocado en ook hoofdgerecht van herteragout was heel goed van smaak. Aanrader!
Ad K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Zeer betrouwbare, sympathieke Mensen. De porties waren zo groot, dat kleine eters het te lekker vonden om niet alles op te weten en zo aan niets anders dan het hoofdgerecht toekwamen, dat met geraffineerde Details verrukkelijk was. Niets dan lof.
Mario C.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Zeer goede tent, leuke bediening met kennis van zaken.
William S.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Leuke tent, komen zeker vaker terug!
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Leuke sfeer, tafeltjes ietwat dicht op elkaar en daardoor ook wat rumoerig, maar wel gezellig. Eten prima en vriendelijke service. Restaurant geeft zelf aan ook glutenvrij te serveren, maar het personeel weet daar niets vanaf en dat ging dan ook niet helemaal goed. Zou fijn zijn als daar beter op gelet wordt, dan zit je meer ontspannen te eten.
Brenda M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Heerlijk gegeten, informele sfeer
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Vorige week zaterdag hier weer met een Groupon Deal gegeten. Het is een van mijn favoriete restaurants in Amsterdam. Het is er altijd gezellig en de overheersende kleur is donker rood; een associatie met warmte ligt dan voor de hand. We hadden weer het geluk om een tafeltje aan het raam toegewezen te krijgen. Altijd leuk om over de Keizersgracht te kunnen uitkijken.
De deal bestond in een 5-gangen proeverij. Die proeverij is ons meer dan uitstekend bevallen. Natuurlijk vingen we aan met een drankje: Prosecco met een flesje bruiswater voor mijn lief en een Affligem Tripel voor mezelf.
De eerste gang was een heerlijk frisse salade van gerookte eendenborst met roodlof, waterkers, sinaasappel en Balsamico. Het was de eerste keer dat ik roodlof proefde (mijn partner wist me te vertellen dat het een soort witlof is). Volgens Wikipedia is de smaak daarvan bitter, maar persoonlijk vond ik dat helemaal niet. Integendeel, ik vond deze soort veel minder bitter dan witlof en lekker knapperig. De eendenborst harmonieerde bijzonder goed met deze groente. Echt heel lekker!
De tweede gang was een soep. Toen het meisje in de bediening wilde vertellen wat voor soep het was, was ze heel aandoenlijk dat even vergeten. Of zoals ze het uitdrukte: “Ik ben de weg kwijt”. Gelukkig voor haar kwam ze snel daarna weer op de naam en wist ze ons te vertellen dat het een kastanje-roomsoep was. Ook die proefde uitzonderlijk goed.
Inmiddels had mijn gezellin een Bitter lemon besteld en ik mijn tweede speciaal biertje.
Het derde gerecht was voor ons beiden verschillend, aangezien ik geen vis lust. Mijn tafelgenote kreeg kabeljauwfilet met - dit lees ik van de menukaart – coquille, kokos polenta, katjang-pediskorst en Parmezaanse kaas. Dit gerecht wist ze zeer goed te waarderen. Mijn gerecht was een warme salade van advocado met geitenhangop, hazelnoten en diverse slasoorten, waaronder rucola, Red Chard en soorten die ik niet weet te benoemen of niet kende. Ook hiervoor geldt dat deze salade heerlijk smaakte.
Het volgende gerecht was voor ons beiden hetzelfde: een verrukkelijke hertenstoof met knolselderijpuree, paddenstoelen, aardappelschuim en gegrilde groenten als bloemkool. Opnieuw een fantastische fijne combinatie.
Het dessert tenslotte, was een oude bekende van ons: appelkruimel (“deconstructed”) met – als mijn geheugen mij niet bedriegt – ananas en vanillesaus. Ook weer heerlijk fris!
Kortom, we hebben hier weer genoten van het eten. Alle gerechten waren mooi in balans. Het totaal plaatje voorbeeldig. De bediening was zeer alert en heel vriendelijk. Een grote verbetering t.o.v. de vorige keer, was dat de vloer naar de toiletten toe, totaal niet glad was. De vorige keer hadden we moeite om niet uit te glijden (terwijl de vloer toen niet nat was), maar dit maal was de bodem lekker stroef. Kennelijk is daar na ons vorige bezoek iets aan gedaan.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Prettige, attente ontvangst en bediening. Over de maaltijd waren we beiden heel tevreden. Goede kwaliteit en opmaak. Er is duidelijk aandacht aan besteed door de keukenbrigade. Een restaurant om zeker nog eens terug te komen.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
verrassend lekkere gerechten waarbij de kastanje/ walnoot soep echt top is !
P. G. R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Zeer prettige ontvangst. Goede, snelle bediening zonder opdringerig te zijn. Tijd werd gelaten tussen de gangen.
Gerechten van zeer hoge kwaliteit en aantrekkelijk opgemaakt opgediend.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij morlang! Kleine hapjes met bijpassende wijnen! Echt top! De mannelijke tafelheer was erg vriendelijk en leuk!
Marjolein O.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk gegeten met aantal vriendinnen. Ik had vooraf de Pulpo, super lekker. Als hoofdgerecht nam ik de salade van geroosterde avocado, ook heerlijk. Toe had ik de rabarbertexturen, wat een feestje! Kortom, heerlijk gegeten, de bediening was vriendelijk en de sfeer in het restaurant vond ik warm, een aanrader dus!
Sabine V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Hoge verwachtingen door de recensies op Iens. Werd echter allesbehalve waargemaakt. Het eten was oké, maar zeker niet fantastisch. En de bediening bedoelde het echt wel goed, maar ze zaten er net iets te vaak naast. Zo kreeg mijn vegetarische vriendin tot tweemaal toe vlees voorgeschoteld, ondanks dat we dit netjes van te voren hebben aangegeven. Vervolgens krijg je, heel netjes, een drankje aangeboden ter compensatie maar deze werd wel op de rekening gezet! En zo verliep de hele avond stroef. We gingen weg met een gevoel: dit was het net niet. Jammer maar niet voor herhaling vatbaar!
Fons H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Alles wat wij wilde eten was uitverkocht ! Beef Wellington de hoeveelheid was veel teveel en daardoor niet meer smakelijk
Jacqueline
Floor M.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heel fijn personeel, eten echt goed. Bij zo'n proeverij moet je wel wat brood bijbestellen of patat, maar het was heerlijk.
De wijn was ook goed, een glas echter iets te warm, maar wer werden ook erg goed geadviseerd bij het nagerecht.
Het was echt fijn, ik ga zeker terug.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Vorige week zaterdag, 7 oktober, hier van een 5-gangen proeverij van de chef genoten. En ik bedoel ook écht genoten. Het betrof een Groupon deal. We kregen een tafeltje ongeveer in het midden van het restaurant, waardoor helaas geen zicht op de Keizersgracht was, zoals bij ons vorige bezoek aan deze onderneming. Voor een eventuele beschrijving van het interieur, zie mijn vorige recensie na ons eerste bezoek van 21 december 2016.
Als drankje vooraf nam mijn lief een Prosecco, die ze zeer wist te waarderen. Eigenlijk wilde zij een zoete witte wijn, maar deze was niet voorhanden. De Prosecco smaakte haar echter ook heel goed. Mijn keuze viel op het bekende Affligem Tripel speciaal bier.
Onze eerste gang was een salade van (volgens mij) quinoa, spelt, vijgen, sla, perzik, geroosterde paprika en halloumi (een gegrilde kaassoort). Deze salade proefde heel fris en lekker. Zeer gevarieerd ook.
De tweede ronde was een licht pittige soep. In ons geval een pompoen-kokossoep. Smaakte ook verrassend lekker.
De derde gang was een echt tussendoortje: een bitterbal van kwartel. Was ook bijzonder smakelijk, met een heel aparte flavour.
Het vierde gerecht was voor mijn partner en mij verschillend. Daar ik niet van vis en schaal- of schelpdieren houd, kreeg ik een ander gerecht dan mijn gezellin. Zij kreeg volgens het meisje in de bediening rode poon (op de menukaart staat rode mul) in een bietenpuree. Nu is zij niet bepaald dol op biet, maar in dit geval heeft ze wel alles opgegeten, geloof ik. Mijn gerecht was een voortreffelijk bereide Beef Wellington met boterbonen en – gok ik – artisjokken (op de website staat venkel vermeld – zou ook kunnen). Het was mijn eerste kennismaking met boterbonen. Ik heb ook eerlijk gezegd een blik op de website van het restaurant moeten werpen, om te weten te komen dat het hier boterbonen betrof. Had daar nog niet eerder van gehoord. De smaak ervan doet erg aan sperziebonen denken, maar dan in een geel-witte vorm. De beef was ronduit verrukkelijk, heerlijk zacht met een zeer volle smaak. De kleur van binnen was ook prachtig rozerood, zodat mijn smaakpapillen al op voorhand geprikkeld werden. Absoluut top!
Tot besluit kregen we een hemelslekkere appel crumble in een vanillesaus als dessert voorgeschoteld. Die crumble werd ons “deconstructed” (zoals het personeel het noemde) opgediend. Wat zoveel wil zeggen als uit elkaar getrokken.
Het bedienend personeel deed zijn taak zeer bekwaam en kwam heel vriendelijk over. Slechts één minpuntje kon ik aan dit restaurant ontdekken (hoewel het tje misschien beter weggelaten kan worden), namelijk de stenen vloer die naar de toiletten leidt. Toen ik voor de eerste keer naar het toilet ging, gleed ik bijna over die vloer onderuit. Spek en spekglad. In een hoek van de gang stond een bord met “slippery when wet” erop, maar ook een droge vloer is uitzonderlijk glad. Ook mijn partner ging er bijna op onderuit, terwijl ze door mij gewaarschuwd was. Bij mijn tweede toiletbezoek was ik zeer behoedzaam. Merkwaardig is dat ik daar bij ons eerste bezoek aan dit restaurant niets van gemerkt heb. Wat deze vloer nu zo uitzonderlijk gevaarlijk maakte, weet ik niet. Het kan natuurlijk iets eenmaligs zijn, veroorzaakt door een verkeerd reinigingsmiddel bijvoorbeeld. Hoe dan ook, oppassen geblazen.
Leo E.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Op het terras gegeten. Zelf een plekje zoeken en opschuiven als anderen weg gaan. Krap wat terras, maar wel gezellig zo aan het water. En ook wat chaotisch qua bediening. Drie jonge mensen die elkaar herhalen - drie keer: wat wilt u bestellen - maar toch binnen redelijke tijd alles op tafel krijgen. Tom Kai Kai en drie soorten ham vooraf. De soep bevatte waarschijnlijk ve-tsin. Mijn vrouw kan daar slecht tegen. Als hoofd de beef wellington en varkenskotelet. Flinke porties. Goed, maar de finesse ontbrak voor ons. Koffie na en dan maar wachten op de rekening. Waarom kunnen Nederlandse restaurants niet tot het einde de vaart erin houden?! Voor 104 euro samen mag je toch iets meer verwachten. Weten niet of we nog eens terug komen.
anna S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Eerst buiten geborreld en daarna binnen gegeten. Service was zeer vriendelijk en hulpvaardig. Het was goed.