Speciale deals

-20% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Morlang

Al sinds 1981 een begrip in het centrum van Amsterdam. In de zomer is het hier goed toeven op het zonnige terras aan de Keizersgracht en in de koude wintermaanden word je binnen omringd door een trendy maar warm design. Of je hier nou wilt lunchen met een zakenrelatie, wilt borrelen met vrienden of wilt dineren met je ouders; alles is mogelijk!

Meer informatie over restaurant Morlang

Maandag t/m Zondag

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Morlang

P. G. R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Zeer prettige ontvangst. Goede, snelle bediening zonder opdringerig te zijn. Tijd werd gelaten tussen de gangen.
Gerechten van zeer hoge kwaliteit en aantrekkelijk opgemaakt opgediend.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij morlang! Kleine hapjes met bijpassende wijnen! Echt top! De mannelijke tafelheer was erg vriendelijk en leuk!
Marjolein O.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk gegeten met aantal vriendinnen. Ik had vooraf de Pulpo, super lekker. Als hoofdgerecht nam ik de salade van geroosterde avocado, ook heerlijk. Toe had ik de rabarbertexturen, wat een feestje! Kortom, heerlijk gegeten, de bediening was vriendelijk en de sfeer in het restaurant vond ik warm, een aanrader dus!
Sabine V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Hoge verwachtingen door de recensies op Iens. Werd echter allesbehalve waargemaakt. Het eten was oké, maar zeker niet fantastisch. En de bediening bedoelde het echt wel goed, maar ze zaten er net iets te vaak naast. Zo kreeg mijn vegetarische vriendin tot tweemaal toe vlees voorgeschoteld, ondanks dat we dit netjes van te voren hebben aangegeven. Vervolgens krijg je, heel netjes, een drankje aangeboden ter compensatie maar deze werd wel op de rekening gezet! En zo verliep de hele avond stroef. We gingen weg met een gevoel: dit was het net niet. Jammer maar niet voor herhaling vatbaar!
Fons H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Alles wat wij wilde eten was uitverkocht ! Beef Wellington de hoeveelheid was veel teveel en daardoor niet meer smakelijk
Jacqueline
Floor M.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heel fijn personeel, eten echt goed. Bij zo'n proeverij moet je wel wat brood bijbestellen of patat, maar het was heerlijk.
De wijn was ook goed, een glas echter iets te warm, maar wer werden ook erg goed geadviseerd bij het nagerecht.
Het was echt fijn, ik ga zeker terug.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Vorige week zaterdag, 7 oktober, hier van een 5-gangen proeverij van de chef genoten. En ik bedoel ook écht genoten. Het betrof een Groupon deal. We kregen een tafeltje ongeveer in het midden van het restaurant, waardoor helaas geen zicht op de Keizersgracht was, zoals bij ons vorige bezoek aan deze onderneming. Voor een eventuele beschrijving van het interieur, zie mijn vorige recensie na ons eerste bezoek van 21 december 2016.
Als drankje vooraf nam mijn lief een Prosecco, die ze zeer wist te waarderen. Eigenlijk wilde zij een zoete witte wijn, maar deze was niet voorhanden. De Prosecco smaakte haar echter ook heel goed. Mijn keuze viel op het bekende Affligem Tripel speciaal bier.
Onze eerste gang was een salade van (volgens mij) quinoa, spelt, vijgen, sla, perzik, geroosterde paprika en halloumi (een gegrilde kaassoort). Deze salade proefde heel fris en lekker. Zeer gevarieerd ook.
De tweede ronde was een licht pittige soep. In ons geval een pompoen-kokossoep. Smaakte ook verrassend lekker.
De derde gang was een echt tussendoortje: een bitterbal van kwartel. Was ook bijzonder smakelijk, met een heel aparte flavour.
Het vierde gerecht was voor mijn partner en mij verschillend. Daar ik niet van vis en schaal- of schelpdieren houd, kreeg ik een ander gerecht dan mijn gezellin. Zij kreeg volgens het meisje in de bediening rode poon (op de menukaart staat rode mul) in een bietenpuree. Nu is zij niet bepaald dol op biet, maar in dit geval heeft ze wel alles opgegeten, geloof ik. Mijn gerecht was een voortreffelijk bereide Beef Wellington met boterbonen en – gok ik – artisjokken (op de website staat venkel vermeld – zou ook kunnen). Het was mijn eerste kennismaking met boterbonen. Ik heb ook eerlijk gezegd een blik op de website van het restaurant moeten werpen, om te weten te komen dat het hier boterbonen betrof. Had daar nog niet eerder van gehoord. De smaak ervan doet erg aan sperziebonen denken, maar dan in een geel-witte vorm. De beef was ronduit verrukkelijk, heerlijk zacht met een zeer volle smaak. De kleur van binnen was ook prachtig rozerood, zodat mijn smaakpapillen al op voorhand geprikkeld werden. Absoluut top!
Tot besluit kregen we een hemelslekkere appel crumble in een vanillesaus als dessert voorgeschoteld. Die crumble werd ons “deconstructed” (zoals het personeel het noemde) opgediend. Wat zoveel wil zeggen als uit elkaar getrokken.
Het bedienend personeel deed zijn taak zeer bekwaam en kwam heel vriendelijk over. Slechts één minpuntje kon ik aan dit restaurant ontdekken (hoewel het tje misschien beter weggelaten kan worden), namelijk de stenen vloer die naar de toiletten leidt. Toen ik voor de eerste keer naar het toilet ging, gleed ik bijna over die vloer onderuit. Spek en spekglad. In een hoek van de gang stond een bord met “slippery when wet” erop, maar ook een droge vloer is uitzonderlijk glad. Ook mijn partner ging er bijna op onderuit, terwijl ze door mij gewaarschuwd was. Bij mijn tweede toiletbezoek was ik zeer behoedzaam. Merkwaardig is dat ik daar bij ons eerste bezoek aan dit restaurant niets van gemerkt heb. Wat deze vloer nu zo uitzonderlijk gevaarlijk maakte, weet ik niet. Het kan natuurlijk iets eenmaligs zijn, veroorzaakt door een verkeerd reinigingsmiddel bijvoorbeeld. Hoe dan ook, oppassen geblazen.
Leo E.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Op het terras gegeten. Zelf een plekje zoeken en opschuiven als anderen weg gaan. Krap wat terras, maar wel gezellig zo aan het water. En ook wat chaotisch qua bediening. Drie jonge mensen die elkaar herhalen - drie keer: wat wilt u bestellen - maar toch binnen redelijke tijd alles op tafel krijgen. Tom Kai Kai en drie soorten ham vooraf. De soep bevatte waarschijnlijk ve-tsin. Mijn vrouw kan daar slecht tegen. Als hoofd de beef wellington en varkenskotelet. Flinke porties. Goed, maar de finesse ontbrak voor ons. Koffie na en dan maar wachten op de rekening. Waarom kunnen Nederlandse restaurants niet tot het einde de vaart erin houden?! Voor 104 euro samen mag je toch iets meer verwachten. Weten niet of we nog eens terug komen.
anna S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Eerst buiten geborreld en daarna binnen gegeten. Service was zeer vriendelijk en hulpvaardig. Het was goed.
linda2512 S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Gisteravond sinds lange tijd weer hier gegeten. Er zijn weinig restaurants die zoveel kwaliteit bieden op diverse vlakken. Ik kom hier al jaren en ben nooit teleurgesteld. Altijd vriendelijk en voorkomend personeel. Altijd een verrassende menukaart (wij zijn verwende eters en stellen eisen aan uiteten gaan..) en altijd goed eten. Er staan oldtimers en bestsellers op de kaart zoals de onovertroffen Tom ka kai, Ceasarsalade en de perfecte Pekingeend. Maar ook een zalige curry een quinoasalade voor de vegetariërs en een superfijne hamburger, helemaal persoonlijk samen te stellen. Morlang is een restaurant waar je de hele dag aan je culinaire trekken kunt komen in een fijne omgeving omringd door prettige mensen: wat wil je nog meer? Dit restaurant staat nog steeds in onze top 3!
Emile B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Wat een fijne plek om een hapje te eten. Een gevarieerde menukaart met stuk voor stuk heerlijke gerechten. De perfecte service en een perfecte prijs-kwaliteitverhouding maken Morlang zeker een restaurant om opnieuw te bezoeken.
Marjolein O.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Ik kom regelmatig in Morlang, en heb afgelopen maandag weer heerlijk gegeten!
Ik had als voorgerecht de Chinese pannenkoekjes met pekingeend, hoisinsaus en gebakken paksoi, super lekker. Als hoofdgerecht had ik de beef Wellington, een klassieker, echt een aanrader. Als dessert heb ik de Oreo-parfait met gezouten karamel en hazelnootpraline genomen. Deze had ik al eerder gegeten, maar hij blijft heerlijk.
Het personeel was vriendelijk en we werden snel geholpen, kortom, weer fijn om in Morlang geweest te zijn.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Plezierige en adequate service.
Kwaliteit van de lunchgerechten was goed en het terras was comfortabel.
henny V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Mooie plek, aardig personeel, prima gerechten.
Jos Z.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Erg leuk restaurant, wij waren met 10 personen, leuke vlotte bediening, lekker eten, gezellige sfeer! Kom zeker nog eens terug.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
De meeste mensen zullen Morlang kennen van het terras aan de gracht nabij de Leidsestraat. Er is verder helemaal niets mis met de zaak: goede service, een redelijk klassiek interieur en een gedegen maar eenvoudige kaart, zowel voor lunch als diner. Zowel de tomatensoep als de uitsmijter van drie eieren met beenham en oude kaas smaakte uitstekend al waren de prijzen aan de hoge kant.
Robbert S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
"Wat mag ik voor u inschenken?" Een bekende slogan in Horecaland inmiddels maar deze vraag wordt gesteld door een aantrekkelijke jongedame en wel direct nadat ik gezeten ben. Ik smelt en bestel een cappuccino. Vlot serveert ze de bijzonder smakelijke en goed opgebouwde koffie. Ze overhandigt mij de spijskaart.
Baas Sjoerd komt even langs, we praten over de Amsterdams horeca en over Morlang in het bijzonder. De zaken gaan goed hoor ik. Het is inmiddels lunchuur geworden, een fors aantal tafels is bezet. Een illustratie hoe het bedrijf floreert, dat is duidelijk.
Ik besluit een Hamburger te bestellen die binnen redelijke tijd wordt opgediend. Successievelijk vragen de baas, de bedrijfsleider en ook weer de juffrouw of de lunch smaakt. Ze doen dat beleefd, vriendelijk en zakelijk kort en daar hou ik van. Echt geïnteresseerd zonder dat het hinderlijk wordt.
Mijn Hamburger smaakt opperbest mede gelet op de ruime garnituur die erbij geserveerd wordt. Vooruit dan maar, ik bestel nog een cappuccino. Dezelfde goede kwaliteit, dat is dus standaard hier.
De Hamburger is een forse jongen, mijn avondeten thuis kan wat later.
Ik reken af en vertrek, ik heb het naar mijn zin gehad: een lekkere lunch, hele smakelijke koffie en een zeer vriendelijke en attente bediening.
Een topper, dàt is Morlang.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Vorige week zaterdag in dit grachtenpand van een 4-gangen menu van de chef genoten. Het was een Groupon Deal. Gelukkig kon er rekening worden gehouden met wensen: in mijn geval geen vis, schelp- of schaaldieren. Mijn partner mag geen varkensvlees consumeren.
De ontvangst was heel spontaan door een leuke jongedame. Zij gaf aan uit welke tafels we konden kiezen. We kozen een tafel dicht bij het raam met uitzicht over de Keizersgracht. Helaas staan de tafels dicht op elkaar waardoor mijn lief met haar jas een tweetal glazen van de tafel veegde. Hierover werd volstrekt niet moeilijk gedaan. Meteen kwam de jongedame in actie om de scherven te verwijderen.
Zoals vaak, zijn grachtenpanden nogal smal. Daarom waarschijnlijk heeft men gekozen voor tafels met stoelen en een wandbank. Zo bespaar je ruimte en kan het bedienend personeel zijn of haar werk onbelemmerd doen. Daarom ook staan de tafels in een strakke rechte lijn. De wanden waren in dit kunstlicht zachtroze van kleur, maar bij daglicht kan dat zomaar ook rood zijn. Onze tafel stond dicht bij een open(gas)haard, maar die was niet in gebruik. Ook totaal niet nodig, want het was binnen warm zat. Decoraties aan de wanden waren opvallend afwezig. Slechts een cactus sierde het pand op.
Natuurlijk werd eerst de door ons gewenste drankjes opgenomen. Mijn gezellin bliefde graag een zoete witte wijn, maar die was niet voorhanden. Wel een fruitige witte wijn. Die bestelde ze dus, samen met een fles bruiswater. Ik nam een Affligem Tripel speciaal bier, een bier waar ik zeer vertrouwd mee ben.
Het voorgerecht bleek een soort proeverij van 3 crostini’s met verschillend beleg. Mijn tafelgenote kreeg crostini’s belegd met carpaccio, zalm en waarschijnlijk een ander visgerecht. Ik kreeg carpaccio, geitenkaas en tonijnsalade. Daar ik echter geen vis lust, heb ik de laatste geruild tegen de carpaccio van mijn meissie. Heel apart een dergelijk voorgerecht en heel lekker ook.
Als tussengerecht kregen we een Thaise soep met garnalen voor mijn disgenote (Tom Kha Kung) en zonder voor mij (Tom Kha). Die soep smaakte ronduit voortreffelijk en was lekker licht pittig.
Voor bij het hoofdgerecht bestelde ik nog zo’n zelfde speciaal biertje en mijn geliefde een Bitter lemon.
Het hoofdgerecht van mijn prinses was gerookte eendenborst met aardappelmousseline en zuurkool. Dat was anders dan dat van mij, daar zij geen varkensvlees mag eten. Ik kreeg een botermals stuk vlees van het Iberico varken. Ongelofelijk zo zacht als dat vlees was. Een mes had je er nauwelijks bij nodig. Met een vork trok je het vlees simpelweg uit elkaar (een soort van pulled pork dus eigenlijk). Het vlees had een zeer volle smaak. Verder kreeg ook ik de aardappelmousseline en zuurkool. Hoewel de opmaak eenvoudig was, was het voor ons beiden een enorme smaakbeleving. Beiden kregen we uitstekend geprepareerd kwaliteitsvlees. En vooruit, ik bestelde nogmaals een tripeltje.
Het dessert tenslotte was een soort crumble koek/taart met een stoofpeer (in witte wijn) en een soort roommousse. Die smaken combineerden ook wonderwel.
Afronden deden wij met een verse muntthee.
Hoewel dit restaurant het niet moet hebben van een kunstzinnige opmaak, levert het wel uitstekende kwaliteit voor een schappelijke prijs, zeker voor Amsterdamse begrippen. Het bedienend personeel is heel vlot in de omgang met de klanten (natuurlijk veel toeristen), is goedlachs en vriendelijk, en de tijd tussen de gangen is lekker kort. Kortom, een aanbevelenswaardig restaurant.
Toch heeft het een zaak niet op orde, namelijk de registratie van de drankjes, want toen ik om de rekening vroeg en die kreeg, stond daar slechts één tripel bier op (hadden er drie moeten zijn) en de Bitter lemon van mijn geliefde ontbrak ook op de rekening. Natuurlijk is dat voor mij als klant prachtig: goedkoop lekker eten en gratis drank. Maar zo ben ik niet, dus het personeel daar toch maar op gewezen en een correctie op de rekening laten aanbrengen. Hier valt dus nog wel iets uit te leren, want zo benadeelt dit overigens prima restaurant zichzelf nadrukkelijk. Opmerkelijk is, dat dit mij vaker overkomt. Vrijwel nooit een rekening gekregen waar niet geconsumeerde items opstonden, maar dus wel omgekeerd.
SHuisman .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Aardige attente bediening. De opeenvolgende gangen van het verrassingsmenu waren goed, maar het was geen samenhangend menu. Wel lekker en absoluut verrassend
Jim V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Sympathieke serveersters, snelle service & erg lekker gegeten afgelopen zaterdag. Zeker voor herhaling vatbaar. P.s. De beef wellington is echt een aanrader!