Over het restaurant Morlang

Al sinds 1981 een begrip in het centrum van Amsterdam. In de zomer is het hier goed toeven op het zonnige terras aan de Keizersgracht en in de koude wintermaanden word je binnen omringd door een trendy maar warm design. Of je hier nou wilt lunchen met een zakenrelatie, wilt borrelen met vrienden of wilt dineren met je ouders; alles is mogelijk!

Meer informatie over restaurant Morlang

Maandag t/m Zondag

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
anna S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
linda2512 S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Gisteravond sinds lange tijd weer hier gegeten. Er zijn weinig restaurants die zoveel kwaliteit bieden op diverse vlakken. Ik kom hier al jaren en ben nooit teleurgesteld. Altijd vriendelijk en voorkomend personeel. Altijd een verrassende menukaart (wij zijn verwende eters en stellen eisen aan uiteten gaan..) en altijd goed eten. Er staan oldtimers en bestsellers op de kaart zoals de onovertroffen Tom ka kai, Ceasarsalade en de perfecte Pekingeend. Maar ook een zalige curry een quinoasalade voor de vegetariërs en een superfijne hamburger, helemaal persoonlijk samen te stellen. Morlang is een restaurant waar je de hele dag aan je culinaire trekken kunt komen in een fijne omgeving omringd door prettige mensen: wat wil je nog meer? Dit restaurant staat nog steeds in onze top 3!
Emile B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Wat een fijne plek om een hapje te eten. Een gevarieerde menukaart met stuk voor stuk heerlijke gerechten. De perfecte service en een perfecte prijs-kwaliteitverhouding maken Morlang zeker een restaurant om opnieuw te bezoeken.
Marjolein O.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Ik kom regelmatig in Morlang, en heb afgelopen maandag weer heerlijk gegeten!
Ik had als voorgerecht de Chinese pannenkoekjes met pekingeend, hoisinsaus en gebakken paksoi, super lekker. Als hoofdgerecht had ik de beef Wellington, een klassieker, echt een aanrader. Als dessert heb ik de Oreo-parfait met gezouten karamel en hazelnootpraline genomen. Deze had ik al eerder gegeten, maar hij blijft heerlijk.
Het personeel was vriendelijk en we werden snel geholpen, kortom, weer fijn om in Morlang geweest te zijn.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Plezierige en adequate service.
Kwaliteit van de lunchgerechten was goed en het terras was comfortabel.
henny V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Mooie plek, aardig personeel, prima gerechten.
Jos Z.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Erg leuk restaurant, wij waren met 10 personen, leuke vlotte bediening, lekker eten, gezellige sfeer! Kom zeker nog eens terug.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
De meeste mensen zullen Morlang kennen van het terras aan de gracht nabij de Leidsestraat. Er is verder helemaal niets mis met de zaak: goede service, een redelijk klassiek interieur en een gedegen maar eenvoudige kaart, zowel voor lunch als diner. Zowel de tomatensoep als de uitsmijter van drie eieren met beenham en oude kaas smaakte uitstekend al waren de prijzen aan de hoge kant.
Robbert S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
"Wat mag ik voor u inschenken?" Een bekende slogan in Horecaland inmiddels maar deze vraag wordt gesteld door een aantrekkelijke jongedame en wel direct nadat ik gezeten ben. Ik smelt en bestel een cappuccino. Vlot serveert ze de bijzonder smakelijke en goed opgebouwde koffie. Ze overhandigt mij de spijskaart.
Baas Sjoerd komt even langs, we praten over de Amsterdams horeca en over Morlang in het bijzonder. De zaken gaan goed hoor ik. Het is inmiddels lunchuur geworden, een fors aantal tafels is bezet. Een illustratie hoe het bedrijf floreert, dat is duidelijk.
Ik besluit een Hamburger te bestellen die binnen redelijke tijd wordt opgediend. Successievelijk vragen de baas, de bedrijfsleider en ook weer de juffrouw of de lunch smaakt. Ze doen dat beleefd, vriendelijk en zakelijk kort en daar hou ik van. Echt geïnteresseerd zonder dat het hinderlijk wordt.
Mijn Hamburger smaakt opperbest mede gelet op de ruime garnituur die erbij geserveerd wordt. Vooruit dan maar, ik bestel nog een cappuccino. Dezelfde goede kwaliteit, dat is dus standaard hier.
De Hamburger is een forse jongen, mijn avondeten thuis kan wat later.
Ik reken af en vertrek, ik heb het naar mijn zin gehad: een lekkere lunch, hele smakelijke koffie en een zeer vriendelijke en attente bediening.
Een topper, dàt is Morlang.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Vorige week zaterdag in dit grachtenpand van een 4-gangen menu van de chef genoten. Het was een Groupon Deal. Gelukkig kon er rekening worden gehouden met wensen: in mijn geval geen vis, schelp- of schaaldieren. Mijn partner mag geen varkensvlees consumeren.
De ontvangst was heel spontaan door een leuke jongedame. Zij gaf aan uit welke tafels we konden kiezen. We kozen een tafel dicht bij het raam met uitzicht over de Keizersgracht. Helaas staan de tafels dicht op elkaar waardoor mijn lief met haar jas een tweetal glazen van de tafel veegde. Hierover werd volstrekt niet moeilijk gedaan. Meteen kwam de jongedame in actie om de scherven te verwijderen.
Zoals vaak, zijn grachtenpanden nogal smal. Daarom waarschijnlijk heeft men gekozen voor tafels met stoelen en een wandbank. Zo bespaar je ruimte en kan het bedienend personeel zijn of haar werk onbelemmerd doen. Daarom ook staan de tafels in een strakke rechte lijn. De wanden waren in dit kunstlicht zachtroze van kleur, maar bij daglicht kan dat zomaar ook rood zijn. Onze tafel stond dicht bij een open(gas)haard, maar die was niet in gebruik. Ook totaal niet nodig, want het was binnen warm zat. Decoraties aan de wanden waren opvallend afwezig. Slechts een cactus sierde het pand op.
Natuurlijk werd eerst de door ons gewenste drankjes opgenomen. Mijn gezellin bliefde graag een zoete witte wijn, maar die was niet voorhanden. Wel een fruitige witte wijn. Die bestelde ze dus, samen met een fles bruiswater. Ik nam een Affligem Tripel speciaal bier, een bier waar ik zeer vertrouwd mee ben.
Het voorgerecht bleek een soort proeverij van 3 crostini’s met verschillend beleg. Mijn tafelgenote kreeg crostini’s belegd met carpaccio, zalm en waarschijnlijk een ander visgerecht. Ik kreeg carpaccio, geitenkaas en tonijnsalade. Daar ik echter geen vis lust, heb ik de laatste geruild tegen de carpaccio van mijn meissie. Heel apart een dergelijk voorgerecht en heel lekker ook.
Als tussengerecht kregen we een Thaise soep met garnalen voor mijn disgenote (Tom Kha Kung) en zonder voor mij (Tom Kha). Die soep smaakte ronduit voortreffelijk en was lekker licht pittig.
Voor bij het hoofdgerecht bestelde ik nog zo’n zelfde speciaal biertje en mijn geliefde een Bitter lemon.
Het hoofdgerecht van mijn prinses was gerookte eendenborst met aardappelmousseline en zuurkool. Dat was anders dan dat van mij, daar zij geen varkensvlees mag eten. Ik kreeg een botermals stuk vlees van het Iberico varken. Ongelofelijk zo zacht als dat vlees was. Een mes had je er nauwelijks bij nodig. Met een vork trok je het vlees simpelweg uit elkaar (een soort van pulled pork dus eigenlijk). Het vlees had een zeer volle smaak. Verder kreeg ook ik de aardappelmousseline en zuurkool. Hoewel de opmaak eenvoudig was, was het voor ons beiden een enorme smaakbeleving. Beiden kregen we uitstekend geprepareerd kwaliteitsvlees. En vooruit, ik bestelde nogmaals een tripeltje.
Het dessert tenslotte was een soort crumble koek/taart met een stoofpeer (in witte wijn) en een soort roommousse. Die smaken combineerden ook wonderwel.
Afronden deden wij met een verse muntthee.
Hoewel dit restaurant het niet moet hebben van een kunstzinnige opmaak, levert het wel uitstekende kwaliteit voor een schappelijke prijs, zeker voor Amsterdamse begrippen. Het bedienend personeel is heel vlot in de omgang met de klanten (natuurlijk veel toeristen), is goedlachs en vriendelijk, en de tijd tussen de gangen is lekker kort. Kortom, een aanbevelenswaardig restaurant.
Toch heeft het een zaak niet op orde, namelijk de registratie van de drankjes, want toen ik om de rekening vroeg en die kreeg, stond daar slechts één tripel bier op (hadden er drie moeten zijn) en de Bitter lemon van mijn geliefde ontbrak ook op de rekening. Natuurlijk is dat voor mij als klant prachtig: goedkoop lekker eten en gratis drank. Maar zo ben ik niet, dus het personeel daar toch maar op gewezen en een correctie op de rekening laten aanbrengen. Hier valt dus nog wel iets uit te leren, want zo benadeelt dit overigens prima restaurant zichzelf nadrukkelijk. Opmerkelijk is, dat dit mij vaker overkomt. Vrijwel nooit een rekening gekregen waar niet geconsumeerde items opstonden, maar dus wel omgekeerd.
SHuisman .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Aardige attente bediening. De opeenvolgende gangen van het verrassingsmenu waren goed, maar het was geen samenhangend menu. Wel lekker en absoluut verrassend
Jim V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Sympathieke serveersters, snelle service & erg lekker gegeten afgelopen zaterdag. Zeker voor herhaling vatbaar. P.s. De beef wellington is echt een aanrader!
Timo D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Erg vriendelijke bediening, de chagerijning ogende blondine bleek ontzettend aardig en over een dosis humor te beschikken. Haar ietwat timide collega was klantvriendelijk en wist tijdens het poleren van het bestek de aandacht eveneens op de klant te richten. Snelle afhandeling van de pin-betaling en prettig en koud bier. Al met al een aanrader, vooral omdat op maandag en woensdag bovenstaand omschreven personeel aanwezig is. Een prettige ervaring.
henk D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Na misschien wel 20 jaar waren we weer eens in Morlang, op een regenachtige zondag. We waren vergeten hoe goed dit restaurant is! Een fijne stedelijke ambiance, ontspannen profi bediening, en LEKKER eten! We namen de fantastische steak tartare, en de prima welgevulde salade. Mooi wijn per glas. Op het menu staan alleen maar dingen die wij lekker vinden, dus we moeten snel weer terugkomen.
wiko R.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Een prachtig restaurant met een mooi ruim terras aan het water! Het eten was voortreffelijk, bijzonder van smaak en prachtig opgediend. Alleen het brood liet wat op zich wachten!
Verder was het jammer dat de serveerster met het donkere haar erg kortaf was en ook mopperde tegen de anderen. Dat had ik allemaal liever niet willen horen. Gelukkig waren de anderen heel klantvriendelijk! We komen zeker terug!
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Na de Helmut Newton tentoonstelling neergestreken op t volle terras van Morlang. Zon & voortreffelijke rosé.
Later naar binnen en voortreffelijk gegeten. Als voorgerechten: goede steak tartaar, verfijnd gemarineerde rauwe zalm en pittige vissoep. Enige kritiek: kwarteleitje bij steak tartaar was hardgekookt. Hoofdgerechten: perfect bereide zeebaars (crispy gebakken huid) op zwarte tagliatelle met lamsoor en kappertjes, pasta met kokkels en Thai red curry kip (iet wat te veel koriander en te weinig chili).
Voeg daarbij n vriendelijke, attente & kundige bediening. Top!
Puck S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Thaise soep was heerlijk en de zeebaars was ook goed klaar gemaakt. Prima eten en attent personeel. Enige minpunt is de toilet beneden. Je moet smalle wenteltrap af en gangetje is ook beetje smal. Toilet was overigens wel schoon.
Annemarie D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij Morlang. Als voorgerecht had ik carpaccio van entrecote. Bij het uitserveren zag het er al heel aantrekkelijk uit en het smaakte ook heerlijk, mede door de garnituur. Als hoofd had ik surf & turf. Ook erg lekker en niet te ver door. De bediening was top, we waren met een groep, maar geen moment ergens om verlegen gezeten! Voor herhaling vatbaar!
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Gewoon naar binnen gewandeld omdat we in de buurt waren. En het bleek de juiste keus. De mousse van gietenkaas was erg lekker. De beef Wellington was top. Wellington is vaak te ver gegaard maar niet hier! Echt smakelij.
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Voor mijn verjaardag weer eens keer hier gegeten. Het was weer echt top! De Beef Wellington is echt een aanrader. Klassieker en niet overal verkrijgbaar, maar hier vast op de kaart. En altijd geweldig. Voorgerecht was de buikspek. Nieuw op de kaart en meteen fantastisch. Boterzacht gegaard met heerlijk krokant korstje. Bediening was weer uitermate attent. We zijn 2 keer van tafel geswitcht en mijn cadeau's en bloemen werden netjes mee verhuisd. Klasse!