Over restaurant Morlang

Al sinds 1981 een begrip in het centrum van Amsterdam. In de zomer is het hier goed toeven op het zonnige terras aan de Keizersgracht en in de koude wintermaanden word je binnen omringd door een trendy maar warm design. Of je hier nou wilt lunchen met een zakenrelatie, wilt borrelen met vrienden of wilt dineren met je ouders; alles is mogelijk!

Meer informatie over restaurant Morlang

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Jim V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Sympathieke serveersters, snelle service & erg lekker gegeten afgelopen zaterdag. Zeker voor herhaling vatbaar. P.s. De beef wellington is echt een aanrader!
Timo D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Erg vriendelijke bediening, de chagerijning ogende blondine bleek ontzettend aardig en over een dosis humor te beschikken. Haar ietwat timide collega was klantvriendelijk en wist tijdens het poleren van het bestek de aandacht eveneens op de klant te richten. Snelle afhandeling van de pin-betaling en prettig en koud bier. Al met al een aanrader, vooral omdat op maandag en woensdag bovenstaand omschreven personeel aanwezig is. Een prettige ervaring.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Na misschien wel 20 jaar waren we weer eens in Morlang, op een regenachtige zondag. We waren vergeten hoe goed dit restaurant is! Een fijne stedelijke ambiance, ontspannen profi bediening, en LEKKER eten! We namen de fantastische steak tartare, en de prima welgevulde salade. Mooi wijn per glas. Op het menu staan alleen maar dingen die wij lekker vinden, dus we moeten snel weer terugkomen.
Wiko .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Een prachtig restaurant met een mooi ruim terras aan het water! Het eten was voortreffelijk, bijzonder van smaak en prachtig opgediend. Alleen het brood liet wat op zich wachten!
Verder was het jammer dat de serveerster met het donkere haar erg kortaf was en ook mopperde tegen de anderen. Dat had ik allemaal liever niet willen horen. Gelukkig waren de anderen heel klantvriendelijk! We komen zeker terug!
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Na de Helmut Newton tentoonstelling neergestreken op t volle terras van Morlang. Zon & voortreffelijke rosé.
Later naar binnen en voortreffelijk gegeten. Als voorgerechten: goede steak tartaar, verfijnd gemarineerde rauwe zalm en pittige vissoep. Enige kritiek: kwarteleitje bij steak tartaar was hardgekookt. Hoofdgerechten: perfect bereide zeebaars (crispy gebakken huid) op zwarte tagliatelle met lamsoor en kappertjes, pasta met kokkels en Thai red curry kip (iet wat te veel koriander en te weinig chili).
Voeg daarbij n vriendelijke, attente & kundige bediening. Top!
Puck S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Thaise soep was heerlijk en de zeebaars was ook goed klaar gemaakt. Prima eten en attent personeel. Enige minpunt is de toilet beneden. Je moet smalle wenteltrap af en gangetje is ook beetje smal. Toilet was overigens wel schoon.
Aharder .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij Morlang. Als voorgerecht had ik carpaccio van entrecote. Bij het uitserveren zag het er al heel aantrekkelijk uit en het smaakte ook heerlijk, mede door de garnituur. Als hoofd had ik surf & turf. Ook erg lekker en niet te ver door. De bediening was top, we waren met een groep, maar geen moment ergens om verlegen gezeten! Voor herhaling vatbaar!
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Gewoon naar binnen gewandeld omdat we in de buurt waren. En het bleek de juiste keus. De mousse van gietenkaas was erg lekker. De beef Wellington was top. Wellington is vaak te ver gegaard maar niet hier! Echt smakelij.
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Voor mijn verjaardag weer eens keer hier gegeten. Het was weer echt top! De Beef Wellington is echt een aanrader. Klassieker en niet overal verkrijgbaar, maar hier vast op de kaart. En altijd geweldig. Voorgerecht was de buikspek. Nieuw op de kaart en meteen fantastisch. Boterzacht gegaard met heerlijk krokant korstje. Bediening was weer uitermate attent. We zijn 2 keer van tafel geswitcht en mijn cadeau's en bloemen werden netjes mee verhuisd. Klasse!
Brengitta .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
We aten met zijn vijven bij Morlang in Amsterdam. Ik bestelde het hoofdgerecht van het menu: rode poonfilet met courgette, aubergine, paprika, couscous en tomaat-mint salsa.
De vis was heerlijk en werd geserveerd op een klein bedje van couscous, met enkele flinters van groenten. Op mijn opmerking dat het wel erg weinig groeten waren, werd schouderophalend gereageerd. Er waren geen bijgerechten. De vis werd duur betaald met € 20,50. Om die reden een zesje voor het eten en een vier voor de ongeïnteresseerde houding van mevrouw die ons hielp. Ze was snel met het afruimen van de borden, terwijl er nauwelijks mensen in de zaak waren. Het voelde niet heel welkom.
J.ridder .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Het eten was smaakvol met een mooie presentatie. De dame die ons bediende mag wel wat vriendelijker worden, wel correct maar daar bleef het bij.
Het buitenterras is een opsteker.
Sanniesan65 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Ter eer en glorie van de verjaardag van mijn twintigjarige dochter, gingen we naar Morlang voor een etentje. Vriendelijk werden we ontvangen, naar ons gereserveerde tafeltje voor vijf personen gebracht en we konden een drankje bestellen.; een heerlijke gin-tonic, biertje, wijntje en wat fris. Thuis hadden we de kaart al bekeken en vlot konden we een keuze van de gerechten maken. Van tevoren had ik de keuken laten weten dat een van de dochters veganist is en zij kreeg een aangepaste quinoa salade die ze heerlijk vond, jammergenoeg vond ze de curry iets te scherp,voor het nagerecht, (de oreoparfait al in eerdere recensies geroemd) nam ze de proef op de som en genoot en kreeg geen buikpijn :-) . Haar vader zat te smullen van een stuk gekonfijt buikspek en later van boterzachte ossobuco met risottokroket. Ik koos en at tataki (zeer kort gebakken zwaardvis in een sesamjasje), erg lekker.Als hoofdgerecht had ik voor de ravioli gevuld met Old Amsterdam gekozen, mjammie en daar zat mijn 'schoonzoon' die van Italiaans eten houdt, ook van te smullen. De jarige dochter genoot van de geitenmousse , vond het wel iets te veel maar dat is fijn bij het delen. Voor het eerst van haar leven proefde ze Beef Wellington ( haha wel bekend van chef Ramsey) , weer een ruime portie, ik vond het ook lekker. Bijna iedereen koos voor de oreoparfait en ik nam de cheesecake. Allemaal weer erg jummie. We hebben gezellig gezeten en erg lekker bij Morlang gegeten. Een restaurant om nog eens te bezoeken.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Meestal als we bij Morlang zijn dan lunchen we er. Nu gingen we er dineren. Vooraf hadden we coquilles en Tataki met zwaardvis. Dat was beide smullen en mooi klaargemaakt. Het oog wil natuurlijk ook wat. Als hoofdgerecht hadden we kabeljauwrugdfilet met gerookte makreel. Dat was een heerlijke combinatie! Een flesje Gruner Veltliner erbij was een voltreffer. En ja, het personeel is altijd top. Vriendelijk en alert.
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
De verrassende combinaties van gerechten op de menukaart maken dat het steeds weer een feestje is om bij Morlang terug te komen. Een prachtige plek aan de gracht en vriendelijk personeel. Wat wil men nog meer?
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
ik kwam hier voor de vrijmibo aanwaaien, eerst heerlijk op het terras aan de gracht gezeten, het blijft één van mijn favoriete terrassen van Amsterdam! Flesje wijn (de Verdejo echt een heerlijk frisse witte huiswijn) besteld met mijn tafelgenootje. Toen het wat frisser werd zijn we naar binnen verhuisd, waar het gezellig druk was. Onze ober had een mooi tafeltje bij de schouw gereserveerd voor ons. Tijdens het borrelen kwam de bediening steeds langs met heerlijke borrelhapjes (geitenkaasmousse was onze favoriet! En de bitterballen natuurlijk).
Uiteindelijk heb ik nog een voorgerechtje besteld, de tataki van zwaardvis met gember, zeewiersalade en ingelegde bundelzwammen. Wat heerlijk! Frisse smaken en verse produkten. Het toetje heb ik gedeeld met mijn tafelgenoot, maar de volgende keer nemen we er allebei eentje- de Oreo-parfait met gezouten karamel en hazelnoot praline is gewoon té lekker om te delen! Om de avond af te sluiten ben ik geëindigd met een overheerlijke gin-tonic met komkommer, die was met veel liefde klaargemaakt en met evenveel liefde opgedronken. Ik kom hier snel weer terug, zeker nu het terras-seizoen weer is geopend! Het interieur van Morlang is onlangs veranderd- mooie, warme koper en oranje-tinten, het is nu nog prettiger om hier gezellig bij te kletsen en te genieten van al dat lekkers. Ga zo door, ik kom snel weer terug!
Femke P.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Het was heerlijk eten en heerlijk vertoeven! Een fijne vrijdag middag, met prachtig terras midden in het centrum en borrel met lekkere hapjes.
Schilder1978 .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Erg lekker gegeten en fijn gezeten bij Morlang! Warm interieur, zowel boven als in het souterain, vriendelijke mensen in de bediening, erg mooie lokatie pal aan de gracht met groot en zonnig terras, en het belangrijkst is natuurlijk dat het eten echt heerlijk was!! Vooraf gekaramelliseerd buikspek: jummmm!! En als hoofd de beef wellington: perfect gaar en supermals vlees met mooie garnituur. Even genoeg vlees gehad want de porties waren flink en dus geen ruimte voor een toet, maar begreep van mijn tafelgenoten dat de Oreo-parfait zalig was. Binnenkort eens voor de lunch het terras uitproberen. Nu al zin in!!
Tim Z.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Aanvankelijk moesten we wat lang wachten voordat we de kaart te zien kregen. Het viel niet mee om de aandacht van de obers te krijgen.
Eten smaakte heel lekker! Wellicht ergens jammer dat bijgerecht er niet standaard bij zaten en apart gekocht moesten worden.
FleurVerrie .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Het eten was erg lekker. We hoefden niet lang te wachten op onze maaltijden.
We zaten aan het raam en daar keek je erg leuk naar buiten over de Keizersgracht. De stoelen zaten iets minder. De service was prima en vriendelijk. Ik zou het zeker aanraden!
Cornelis K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Wat zou lunchend amsterdam zijn zonder morlang. Lekkere tomkakai, carsarsalade salade en borrelhappen. Culinair niet erg hoogstaand maar degelijk door herhaling. Lekker ontstressen in hartje stad