Morlang

Keizersgracht 451 1017 DK Amsterdam Nederland Kaart
31-206252681

Over het restaurant Morlang

Al sinds 1981 een begrip in het centrum van Amsterdam. In de zomer is het hier goed toeven op het zonnige terras aan de Keizersgracht en in de koude wintermaanden word je binnen omringd door een trendy maar warm design. Of je hier nou wilt lunchen met een zakenrelatie, wilt borrelen met vrienden of wilt dineren met je ouders; alles is mogelijk!

Meer informatie over restaurant Morlang

Maandag t/m Zondag

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Morlang

Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Brood combi heerlijk knapperig, vriendelijk behulpzaam personeel, maar 1 uur wachttijd voor een simpele maaltijdsalade waarbij wij 2 x hebben moeten vragen of het nog kwam. De salade was verrassend goed, dat dan weer wel. Geen dessert aangedurfd want we moesten nog de trein halen!
Johanna G.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Lang niet meer geweest, maar weer heel fijn. Prima eten, lekkere huiswijn en lieve service ook. Er werd een tafeltje voor ons gereserveerd op het terras.
Els T.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Prima, niets op aan te merken
Fong-Chi W.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Proactieve waiter. Dag voor en hoofdgerecht genomen. Beiden vis. Goed voorbereid. Heel juicy van binnen. Presentatie was mooi.
Rinske E.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Leuk terras aan het water. Gezellig met alle boten in de grachten.
Henk-Jan A.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Erg lekker en verrassend gegeten. Mooi wat op het bord lag, goede attente aardige bediening, Het interieur mag een op pimp beurt.
Ad K.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Ik kan alleen lovende opmerkingen toevoegen. Ik ben 88, loop moeilijk en had voor mij en mijn nichtje van 61 om het tafeltje binnen aan de grachtkant gevraagd. Daar kan Ik prettig tegen de wand leunen en heb - slechthorend - geen last van vlak naast me babbelndes andere gasten. Mijn nichtje had onmiddelijk leuk contact met de vrouw die kwam vragen wat we wilden eten. Ik woon vlakbij op de gracht, ben alleen, zelfstandig en kook nog zelf en gezond, maar als Ik uit eten ga, neem Ik Dingen die Ik thuis nooit doe, bijvoorbeeld rood vlees. De hoeveelheid is te veel voor mij, maar - Ik heb de hingereister meegemaakt - ik kan het onmogeijk weg laten gooien. Ik heb du’s voorzichtig gevraagd, of men weet, wat een Dog’s bag is. Woensdag heb ik weer gereserveerd, zelfde tafeltje, zelfde menu en nu met ‚Dog‘s Bag‘.
Eveline K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Vlotte en vriendelijke bediening. De lunchgerechten zagen er mooi uit en waren heerlijk! Absolute aanrader.
Christi V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Prachtige zomeravond, heerlijk gegeten aan de gracht. Originele keuken. Veel toeristen ook maar prettige sfeer en goede kwaliteit.
Christi V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Mooie plek aan de gracht. Goede keuken. Hard werkende bediening gaat steeds trapje op en trapje en blijft vrolijk en correct. Veel toeristen ook maar kwalitatief goed eten. Een aanrader op hoek Leidsestraat en Keizersgracht.
i.brusse B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Het was mijn eerste bezoek aan dit restaurant. We werden vriendelijk ontvangen en kregen vrij snel een lekker hapje vooraf. Het duurde wel even voordat we onze maaltijd kregen maar die was dan ook heel smakelijk.
De sfeer is plezierig en de bediening heel prettig.
Omdat we via Iens reserveerden kregen we korting en dat was natuurlijk prettig met afrekenen.
Ik vind het restaurant voor herhaling vatbaar en kan het anderen aanbevelen.
Alice V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Gastvrije ontvangst, heerlijk gegeten, mooie opmaak van de borden. Er werd goed rekening gehouden met beperkte tijd die we hadden i.v.m. bezoek schouwburg.
Dorothé B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Vooraf gegrilde avocado en ook hoofdgerecht van herteragout was heel goed van smaak. Aanrader!
Ad K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Zeer betrouwbare, sympathieke Mensen. De porties waren zo groot, dat kleine eters het te lekker vonden om niet alles op te weten en zo aan niets anders dan het hoofdgerecht toekwamen, dat met geraffineerde Details verrukkelijk was. Niets dan lof.
Mario C.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Zeer goede tent, leuke bediening met kennis van zaken.
William S.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Leuke tent, komen zeker vaker terug!
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Leuke sfeer, tafeltjes ietwat dicht op elkaar en daardoor ook wat rumoerig, maar wel gezellig. Eten prima en vriendelijke service. Restaurant geeft zelf aan ook glutenvrij te serveren, maar het personeel weet daar niets vanaf en dat ging dan ook niet helemaal goed. Zou fijn zijn als daar beter op gelet wordt, dan zit je meer ontspannen te eten.
Brenda M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Heerlijk gegeten, informele sfeer
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Vorige week zaterdag hier weer met een Groupon Deal gegeten. Het is een van mijn favoriete restaurants in Amsterdam. Het is er altijd gezellig en de overheersende kleur is donker rood; een associatie met warmte ligt dan voor de hand. We hadden weer het geluk om een tafeltje aan het raam toegewezen te krijgen. Altijd leuk om over de Keizersgracht te kunnen uitkijken.
De deal bestond in een 5-gangen proeverij. Die proeverij is ons meer dan uitstekend bevallen. Natuurlijk vingen we aan met een drankje: Prosecco met een flesje bruiswater voor mijn lief en een Affligem Tripel voor mezelf.
De eerste gang was een heerlijk frisse salade van gerookte eendenborst met roodlof, waterkers, sinaasappel en Balsamico. Het was de eerste keer dat ik roodlof proefde (mijn partner wist me te vertellen dat het een soort witlof is). Volgens Wikipedia is de smaak daarvan bitter, maar persoonlijk vond ik dat helemaal niet. Integendeel, ik vond deze soort veel minder bitter dan witlof en lekker knapperig. De eendenborst harmonieerde bijzonder goed met deze groente. Echt heel lekker!
De tweede gang was een soep. Toen het meisje in de bediening wilde vertellen wat voor soep het was, was ze heel aandoenlijk dat even vergeten. Of zoals ze het uitdrukte: “Ik ben de weg kwijt”. Gelukkig voor haar kwam ze snel daarna weer op de naam en wist ze ons te vertellen dat het een kastanje-roomsoep was. Ook die proefde uitzonderlijk goed.
Inmiddels had mijn gezellin een Bitter lemon besteld en ik mijn tweede speciaal biertje.
Het derde gerecht was voor ons beiden verschillend, aangezien ik geen vis lust. Mijn tafelgenote kreeg kabeljauwfilet met - dit lees ik van de menukaart – coquille, kokos polenta, katjang-pediskorst en Parmezaanse kaas. Dit gerecht wist ze zeer goed te waarderen. Mijn gerecht was een warme salade van advocado met geitenhangop, hazelnoten en diverse slasoorten, waaronder rucola, Red Chard en soorten die ik niet weet te benoemen of niet kende. Ook hiervoor geldt dat deze salade heerlijk smaakte.
Het volgende gerecht was voor ons beiden hetzelfde: een verrukkelijke hertenstoof met knolselderijpuree, paddenstoelen, aardappelschuim en gegrilde groenten als bloemkool. Opnieuw een fantastische fijne combinatie.
Het dessert tenslotte, was een oude bekende van ons: appelkruimel (“deconstructed”) met – als mijn geheugen mij niet bedriegt – ananas en vanillesaus. Ook weer heerlijk fris!
Kortom, we hebben hier weer genoten van het eten. Alle gerechten waren mooi in balans. Het totaal plaatje voorbeeldig. De bediening was zeer alert en heel vriendelijk. Een grote verbetering t.o.v. de vorige keer, was dat de vloer naar de toiletten toe, totaal niet glad was. De vorige keer hadden we moeite om niet uit te glijden (terwijl de vloer toen niet nat was), maar dit maal was de bodem lekker stroef. Kennelijk is daar na ons vorige bezoek iets aan gedaan.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Prettige, attente ontvangst en bediening. Over de maaltijd waren we beiden heel tevreden. Goede kwaliteit en opmaak. Er is duidelijk aandacht aan besteed door de keukenbrigade. Een restaurant om zeker nog eens terug te komen.