Morgan & Mees

- Ontbijt 08:00 - 12:00

Jouw recensie over het restaurant Morgan & Mees

Irene V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
We hebben heerlijk gegeten. De gerechten werden mooi gepresenteerd. De inrichting was aangenaam . Het publiek levendig en de bediening erg vriendelijk.
sjansen01 C.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Afgelopen week hier gegeten. Gezellige sfeer. Genoten van de witte Rioja (aanrader). De cote de boeuf was goed. Verder niet heel speciaal. Aardig personeel, goede service.
aylilly .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
drie keer gegeten nu, eerste keer was top! supergezellige zaterdag avond gehad, wel redelijk lang moeten wachten op ons eten, maar dat was te overzien omdat alles wat we kregen van goede kwaliteit was. Ambiance was goed, mooie tent, leuke binnentuin.
Twee keer daarna, mindere ervaringen gehad. Mijn vis was nog bloedering aan de binnenkant, teruggestuurd. maar ik kreeg de vis weer gewoon teruggeserveerd. Personeelslid die het probeerde op te lossen was wel vriendelijk, maar mijn appetite was inmiddels verdwenen.
Ik denk dat deze tent leuker is om drankjes te doen op het terras..
RoggeMP .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Met enige regelmaat de menukaart van dit restaurant bestudeerd en best wel hoge verwachtingen gekregen. Op vrijdagavond gaan we met familie en vrienden de proef op de som nemen. We zitten buiten op het terras, heel gezellig, veel volk en een beetje herrie van het verkeer, maar dat werd in de loop van de avond minder. Maar eens beginnen met een wit wijntje op aanraden van de bediening. Niet goedkoop maar een echte topper. De voorgerechten ook na een perfecte uitleg en op voorstel van de uiterst charmante bediening met elkaar gedeeld. Werkelijk waar geweldig! Heel verfijnd en zeer verrassend van smaak. Dan de ‘BBQ Hispi Cabbage’en de ‘Sea Bass’ als hoofdgerechten waar ook weer niets op aan te merken was , behalve dan dat ze van uitzonderlijk hoge kwaliteit waren. Als nagerecht een ‘cremeux popcorn, salte caramel, PX and caramel icecream’. Heel erg creatief en een perfecte balans. Het mag duidelijk zijn, hier staan een aantal zeer getalenteerde koks in de keuken. Samengevat een perfecte avond, voor herhaling vatbaar en een echte aanrader.
Karen K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Pittige bediening, prachtige inrichting, supergezellig! De gerechten zijn mooi, maar voorgerecht + hoofdgerecht is best veel. Compliment voor de coquille als voorgerecht. De tataki van tonijn was ook mooi, maar alle drie de tafelgenoten die dat aten, waren de volgende dag niet lekker, spugen, hebben tijdens het eten niets geks geproefd.
De open wijnen waren prima en de cava vooraf is een toppertje.
Ronnie I.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Waar zal ik gaan beginnen? De hele entourage, het gebouw, de hotel is mooi.
Dan het eten .....
Aangezien ik zin in heb in vette hap, heb ik het volgende besteld een portie patat (€ 4,00) en portie kroketten plus sneetjes brood (€ 8,00!).
Afijn, ik heb zo'n trek maar de bestelling komt maar niet!!! Na zo'n 30 minuten (!) komt opeens een medewerkster naar me toe en zegt dat ze de bestelling vergeten heeft door te geven! Ik dacht op eens van wat is dit nou voor een bedrijf oftewel what the f...!? Uiteindelijk heeft het in totaal 60 minuten geduurd voordat het geserveerd wordt!
Mijn bestelling:
Portie patat is geserveerd in een klein (let op, echt héél klein!) bakje.
De kroketten zijn nogeens fabrieksgemaakte kroketten en niet eens huisgemaakte kroketten!

Ik heb tegen de manager geklaagd over de kwaliteit en kwantiteit.
Ik weet alleen niet of hij deze geklaag wel gaat aanvaarden en iets gaan doen???

Conclusie prijzen op het menu kaart kloppen niet met de realiteit!
Aangezien Morgan & Mees niet aan een gracht of ook wel de binnenstad zitten, vind ik NIET terecht dat ze überhaupt een restaurant openen met die (prijs) kwaliteit!!!

Het was en is voor mij de laatste keer dat ik daar kom lunchen!
Voor de prijs en de vette hap, ga ik volgende keer wel naar een snackbar in die buurt!
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Prima restaurant en heel gezellig.
Het was erg druk, maar ondanks dat niet te lang op ons eten hoeven wachten.
We hadden slechts een hoofdgerecht, de schol met citroen, saffraan en schelpdieren, echt heerlijk was het.
En de beefburger, ook uitstekend van smaak! pluspunt was het overheerlijke briochebroodje bij de burger.
Doorgaans krijg je een kleffe..of nog vaker...een droge fabriekshap bij je hamburger.
Verder zat er lekker gebakken spek en kaas bij.
klein puntje van kritiek was de mayonaise die zeker weten niet zelfgemaakt was.
Bediening was erg vriendelijk, we hadden een verkeerd glas wijn wat direct zonder gedoe werd omgeruild.
En gratis kraanwater was ook geen probleem, zo hoort het!
Ik ga hier vaker heen.
Wessel V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Na elke dag er langs te lopen, besloot ik om naar binnen te gaan met een vriend. Gezellig restaurant, leuke sfeer! Ik vind het ontzettend leuk ingericht, sfeervol, chique. ik heb de hamburger genomen met frites. smaakvol, maar niet heel bijzonder. Mijn vriend vond zijn visgerecht een beetje zout. Prijs-kwaliteit goed, maar prijs-hoeveelheid vinden wij matig. Toch zou ik mensen aanraden om erheen te gaan, al is het om deze bijzondere hippe sfeer.
Marieke R.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Nu voor de tweede keer Morgan & Mees geprobeerd. Een mooie plek en duidelijk populair met mensen uit de stad en bezoekers. Het restaurant is erg mooi ingericht en de locatie is ook fantastisch. We gingen allebei voor de steak frites, die ons goed in de smaak viel (en naar behoren gebakken). De knolselderij (saus en geroosterd) paste er goed bij en frites waren ook prima. Het toetje (aardbeien met witte chocolademousse en meringue) was niet heel bijzonder, dus volgende keer nemen we liever de kaasplank. De bediening was beter dan de vorige keer: er liepen meer mensen rond en alles ging snel en vriendelijk. Het enige nadeel was dat we hadden besloten buiten te gaan zitten. Dit is op zich een heel mooie plek, maar er werd wel flink gerookt, wat niet bepaald smakelijk is, zeker als de overkapping dicht gaat. Graag had ik dit willen weten voordat ik een tafeltje buiten had uitgekozen.
Lennart B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Leuk, hip en mooi restaurant. Het heeft een chique uitstraling en dan verwacht je ook wat... Een leuke menu kaart, helaas valt het eten erg tegen! In het gemiddelde eetcafe eet je beter en lekkerder.
Het klinkt allemaal goed, maar het is het allemaal net niet.
Willemijn1984 D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Een erg mooi en gezellig restaurant. Het is altijd druk, het is er erg mooi ingericht en er hangt een leuke sfeer. Het eten vind ik echter echt onder de maat. Ik was hier voor de lunch had een burrata salade met tomaat voor 12,50 euro. Dit hield in: 1 stuk burrata en 3 cherrytomaatjes in stukjes gesneden. Dit is toch geen SALADE te noemen en al helemaal niet voor die prijs. De smaak was lekker. Ik kreeg er, na mijn beklag, nog brood bij die ook erg lekker was. De bediening was snel en aardig. Ik kreeg een drankje van het huis om het goed te maken.
Al met al is dit is nu de 2e keer dat ik hier heb geluncht en ook de eerste keer was het eten zo verschrikkelijk weinig. Ik ga hier niet meer lunchen. Een kopje koffie of drankje daarentegen is wel zeker aan te raden.
Misha87 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Morgan en Mees is zo'n restaurant dat zich pretendeert als een high-end restaurant, maar dat eigenlijk niet is. Aan de buitenkant zit het er allemaal erg mooi uit, met name het decor. Helaas was het allemaal een minder leuke ervaring. De bediening was erg slecht en niet goed op de hoogte van het menu. Wij waren met zijn tienen en er was een aangepast menu voor ons gemaakt. Het menu was er niet en de bediening moest het aan ons uitleggen. Dat ging niet van harte en ze kon ons niet echt enthousiasmeren. Daarnaast verwachtte ze van ons dat wij meteen een keuze maakte, terwijl de helft van de groep op dat moment er nog niet was. Aan ons werd gevraagd om het menu aan de afwezigen voor te leggen. Ze was erg onvriendelijk en onprofessioneel. Voor zestig euro per persoon vind ik dat een slechte service. Bovendien was het eten medium. Niet culinair of vernieuwend. De hangop blueberry cheesecake was echt niet smakelijk. Kortom ik raad Morgan en Mees niet aan.
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Heel fijn na het sporten een zondaglunch gedaan bij Morgan & Mees (voormalige sportschool). De prijs-kwaliteit verhouding is prima en de entourage en bediening zijn uitstekend. Mijn lunchgenoot had de lekkere Mees Eggs. Ik had de ramen soep, net nieuw op de kaart. Deze soep was tamelijk zout van de miso, niet getrokken van vlees of botten en had merkwaardig genoeg een instant Chinese noedel als basis in plaats van mooie dikke Japanse pasta. Echter wel een bezoekje waard om gezien te worden tussen de kooplustige Amsterdammers en toeristen op een steenworp afstand van de Jordaan.
Jacqueline H.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Lekker gegeten bij morgan en mees.
We waren alleen echt niet blij met de bediening
Als voorgerecht hadden we steektartaar met oestercreme, wat heel erg lekker was.
Toen we ons voorgerecht aan het eten waren werden onze hoofdgerechten al geserveerd.
Dat is natuurlijk niet iets wat je verwacht van een restaurant als M&M.
Hier werd niet op geregeerd op de bediening en was erg teleurgesteld.

Voor het eten zou ik terugkomen maar zeker niet voor de bediening.
Laura H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
We hebben gegeten in de tuin, waar we lekker overdekt zaten, maar toch buiten. De bediening was heel erg aardig, en (wat ik vooral belangrijk vind) kennis van hun (drank)kaart.
We hadden vooraf de tonijn (aanrader!) en als hoofdgerecht aubergine en vis. Dat smaakte uiteraard naar meer, dus hebben we ook een toetje genomen; de karamel bar en de aardbeien met witte chocolade mousse. Deze laatste was goddelijk! (en erg verrassend met een vleugje basilicum.) We hebben genoten en komen hier graag terug!

Marjette J.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Heerlijk geluncht vandaag op het ommuurde terras en in de zon. Prachtige inrichting en mooie open keuken. We zijn met een paar goede oesters begonnen. Daarna een Caesar salade, heel veel en erg lekker. En ook de ribbetjes en zelfgemaakte frietjes waren fantastisch! Als wijn gingen we voor een frisse en lichte rosé. Ik ga hier binnenkort zeker weer naartoe.
Hilde S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
In hetzelfde weekend ben ik twee keer hier wezen eten, teruggekomen omdat de keuken uitstekend is. Echter de eerste avond was ons ook al opgevallen dat de bediening te wensen overlaat. Onze tafel was niet schoon, rode wijn wordt met volledig residu uitgeschonken en geserveerd, en hetgeen wat oprecht jammer was is dat er geen enkele toelichting bij het eten wordt gegeven. Het eten wordt gewoon op tafel gezet alsof je in een kroegje zit te eten en daarna is de bediening snel weer vertrokken. De tweede avond dat we er waren zat het personeel aan de tafel naast ons. Op zich natuurlijk geen probleem, echter werd deze groep steeds groter, ging steeds meer roken, werd luidruchtiger en vormde een soort kring naast ons waardoor we zelfs tijdens ons hoofdrecht even een tafel moesten 'doorschuiven'. Dit laatste ook aangeven bij de restaurant manager, maar helaas geen reactie op ontvangen. Absoluut zonde van de uitstekende keuken, want met een beetje meer aandacht en professionaliteit van de bediening zou de ervaring een stuk beter zijn.
Karsten D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Och,Och, Och, wat eeuwig zonde. In het begin kon je het nog aan de nieuwigheid verweten worden, maar er is weinig progressie gemaakt in deze mooie tent met helaas zo een middelmatig eten. Te weinig en gewoon niet in orde. Wellicht de lat wat lager leggen en ordentelijke gerechten maken. Of de huurprijs omlaag onderhandelen. Ergens begrijp ik niet waarom er niet iets aan gedaan wordt. Maar blijkbaar zit het vol genoeg. Hopelijk gebeurt er gauw wat.
FTMvandam .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Het fraai gerenoveerde gebouw straal allure uit. Op het terras is heerlijk een wijntje te drinken in in de middagzon. Het eten gebruikten we binnen. De sfeer is aangenaam en de aankleding stijlvol. De service was okay, erg jonge mensen die het goed bedoelen maar het ontbreekt aan souplesse en overzicht. Hierdoor kwam de timing t.a.v. het serveren van het hoofdgerecht in gedrang. Dat was een beetje jammer. De smaak van de verschillende gerechten was echter prima. Hoewel er erg veel zorg besteed is aan de aankleding, is de akoestiek van het restaurant gedeelte echt slecht. Het is erg moeilijk de tafelgenoten te verstaan vanwege de slechte akoestiek.
esme V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Mijn vriend en ik hebben hier al meerdere keren gegeten maar vooral geborreld. In de zomer een heerlijk terras met lekkere wijn en cocktails. Nu een bijzonder voorgerecht gegeten (amandel humus) en als hoofdgerecht de krab canneloni. Mijn vriend had spareribs vooraf en als hoofdgerecht steak frites. Altijd goed. Laten schoven nog 2 vrienden aan om te borrelen en een kaasplankje mee te eten. ook dit was goed verzorgd. Aardige meiden die er werken. Zeker een aanrader.