mooR Wining & Dining

Voordelig
Ernest L.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Ernest L
Gisteren voor 2e keer gegeten. Wat een leuke stek en goed gemutste bediening! Klein puntje van aandacht: Tafels mogen iets beter worden schoongemaakt voordat je aanschuift maar voor de rest prima: Lekker, sfeervol en absoluut value for money. De ribeye in de "sharing food" was iets te well done wat wij meldden bij navraag.
Even later wordt ons spontaan een koffie van de zaak aangeboden...... dat is echte klasse die je in veel meer NL restaurants en bistro's zou mogen verwachten.... gewoon (h)eerlijk.
Blijvertje wat mij betreft.
Manuela R.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Na een heerlijke lunch vorige week maandag (salade geitenkaas en broodje carpaccio), besloten om hier vanavond te dineren.
Het was behoorlijk fris binnen (onze buren hebben hierover hun beklag gedaan bij de bediening, hier werd niets mee gedaan.) Het was buiten aangenamer dan binnen.
De hamburger was smakelijk, de halve kreeft smaakte echter rubberachtig / taai (ik heb stukjes laten liggen.)
Nadat we hierover een opmerking hadden gemaakt bij het afhalen van de borden werd gezegd dat ze dit betreurde en het door zou geven aan de keuken. Vervolgens duurde het ruim tien minuten voordat gevraagd werd of we een dessert wilden. Vanavond misten we oog voor detail, na het hoofdgerecht werd de tafel niet even schoongemaakt, terwijl deze vies was geworden en er is geen woord meer gerept over de kreeft. Erg jammer en zeer zeker niet zoals het hoort. Gemiste kansen op het gebied van kwaliteit en service.
Apoloniabakker .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Altijd een welkom gevoel, persoonlijk en lekker!
De wijn, de gerechten....top! Ook het fingerfood is om je fingers bij op te eten. Leuk om "Het Oisterwijkse" te aanschouwen! Vooral buiten op het gezellige terras natuurlijk.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
We kwamen aanwaaien; de hoge tafels buiten waren jammer genoeg al gereserveerd. De menukaart oogt goed: aparte gerechten. De kok is ook goed: de rauwe tartaar, salade, eendebout waren zonder meer goed van smaak en de gerechten worden mooi opgediend. Mijn hoofdgerecht was echter wel èrg weinig: 3 jakobsschelpen en twee langoustinestaartjes (samen zoveel als één gamba). De patat (bleek achteraf niet bij de prijs inbegrepen) maakte dat ik niet met honger wegging. De koffie/thee met 6 bonbons maakte het niet helemaal goed. De bediening is leuk, los, trendy, maar toch hadden we er geen klik mee (en zij niet met ons). Wijnen zijn per glas te bestellen = heel mooi. Bij elk gerecht is ook een wijn aanbevolen. Daarom ging ik voor de mij onbekende pinot nero. Deze was erg lekker, maar omdat deze Italiaan veel zwaarder/voller bleek te zijn dan zijn Franse broertje (pinot noir), paste deze volstrekt niet bij mijn hoofdgerecht. Wijnadvies van mijn tafelgenoot was wel passend.
RR66 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Gezellige zaak, zeer sfeervol ingericht met oa levensgrote foto's van filmsterren van weleer, centraal gelegen aan dé straat van Oisterwijk: de Lind. Altijd druk en dat is ook niet gek. Plezierige bediening die graag een stapje extra zet voor de klant die zich koning mag wanen.
Ruime collectie lekkere wijnen en niet te grote bijpassende en zeer betaalbare gerechten. De borden zijn verfijnd en verrassend opgemaakt.
Zelf had ik met een grote groep van 17 mensen een 5 gangen lunch met een verassingsmenu. Alle gerechten vlot uitgeserveerd ondanks de grote groep voor de kleine keuken. Een echte aanrader!
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Geweldig restaurant. Vlotte, kundige en prettige bediening. Heerlijke met zorg bereide gerechten en voortreffelijke wijnen. Het kan er wat druk zijn, maar dat mag de pret zeker niet drukken. Dit wordt ons nieuwe stam-restaurant.
Suep .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Deze formule: heerlijke wijnen met bijbehorende gerechten: helemaal top! Het was gezellig en druk, maar zonder lastig te zijn. Aan een tafel met 3 en de hond mocht onder de tafel. Wat een verwennerij en supersnelle bediening, zeer attent. Vooral de aardpeersoep was goddelijk. Dit wil ik ook in de regio Amsterdam en niet alleen op tripje naar het zuiden.
Delionking .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Mijn favoriete restaurant in oisterwijk, lekker om op het terras een mooi glas rose te drinken en je te laten verwennen met lekker kleine hapjes. De huiswijnen op de kaart zijn fantastisch en ik kan dit restaurant van harte aanbevelen!
Jacqko .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Heerlijk voorgerecht en hoofdgerecht. Alleen jammer dat het hoofdgerecht aan de koude kant was. De voorgestelde wijnen heb ik niet geproefd maar de huiswijn cabernet sauvignon was een prima wijn! Het restaurant heeft ook een fijn terras. Jammer dat je niet gewoon een karaf kraanwater kan bestellen.
Janneke J.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Heerlijk buiten op het terras gegeten (vooraf tonijn, coquilles als hoofdgerecht en aardbeientaartje als dessert). Zeer attente bediening, behulpzaam bij wijnkeuze. Gemoedelijke sfeer aan De Lind in Oisterwijk.
Hotello_Es .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Temperatuur nét lekker om buiten op het terras onder de luifel te zitten. Mijn keuzes vallen bij mij goed in de smaak. Ruim voldoende keus en zag teveel lekkere gerechten. Enkele gasten in het gezelschap hadden er wat meer van verwacht en vonden het niet echt bijzonder. De service van de eigenaar en bediening is keurig en erg gastvrij.
JorisvdBraak .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Met een groep vrienden gegeten. Foodsharing was lekker, gezellige sfeer, nette en vriendelijke bediening. Hier kom ik vast meer terug!
Brendameka .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Ik heb hier met 3 vriendinnen gegeten met onze shopweekend, op zaterdag geluncht dat beviel zo goed dat we de zondag weer zijn gaan lunchen. Heerlijke wijnen goeie prijs kwaliteitsverhouding. Geweldige Service
AntonEgo .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Tot nu toe één keer gegeten bij mooR. Veel goede verhalen gehoord van klanten, vrienden en kennissen. In totaal met vier personen op een zondag gegeten bij mooR. Het idee van het delen van gerechten is leuk uitgedacht door middel van de food sharing plates. Gerechten zijn prima van kwaliteit maar niet erg bijzonder. Een hele gave wijn "wand" in de linker kant van de zaak. Lekkere wijnen voor een goede prijs. Bediening gaf ons genoeg aandacht aan tafel en er werd volgens de etiquette gewerkt. Wij zijn ontzettend fan van oesters dus het was wel jammer dat de oesters op waren die avond! Mochten we weer in de buurt zijn zal ik er zeker weer een keer gaan eten!
Mir J.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Uitgenodigd voor een high tea op lunchtijd. Dit was afgesproken hoewel een high tea (nog) niet officieel op de kaart staat. Mijn gastvrouw had met de eigenaar besproken wat ongeveer de bedoeling was.
Kwaliteit van de gerechtjes was perfect. Ze werden ook leuk geserveerd, waren lekker maar de hoeveelheid was aan de magere kant. De bediening was prima: Mijn tip: Breid dit uit met nog 2 warme gerechtjes en geef een lekker bonbonnetje na en vooral: serveer potjes thee. Dan kom ik nog eens terug.
Sjanella .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Heerlijk gegetens? Goed verzorgd en in een mooie ambiance. Echter de bediening viel tegen. Het leek of onze tafel steeds over t hoofd werd gezien. Regelmatig stonden we 'droog'..gemiste kans voor Moor. De eigenaar (?) kwam op gegeven moment aan tegel terwijl ik in gesprek was en daarom mijn carpaccio nog onaangeroerd voor me stond. Hij onderbrak me en zei redelijk nors 'je lust het niet!?' Meer als opmerking dan als vraag. Hij had daarmee een vervelende toon gezet. Heel jammer. Door de bediening: kortaf, weinig communicatief en ogen in de zak zal ik niet snel teruggaan.
Janstoop .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2013
met 8 personen fantastisch gegeten bij MooR. Het eten is heerlijk en een goede variatie, de bediening is TOP! en het is een leuke ambiance om er te zitten. Een aanrader!
Een tip voor de komende bezoeker: bestel gewoon de food-sharing bij het voor en hoofdgerecht. En dat proef je van de hele kaart!
Tweek .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
Op Valentijnsdag last minute gereserveerd. Wij maakte gebruik van het 5 tot 10 gangen arrangement en werden verwelkomt (door de eigenaar) met een prima prosecco van het huis Allegrini.

Al snel verscheen het (warme) brood op tafel waarna wij de keuze maakte voor 5 gangen! We mochten zelf kiezen uit de 10 vooraf vaste gelegde gangen. Erg leuk, origineel in een fijne ambiance!

Wij kozen voor 3 voorgerechten, een spoom en een hoofdgerecht. Alle gerechten waren erg goed bereid, simpel, veel in de mise en place maar dit schaad de kwaliteit niet! En logisch op een hectische/ druk bezochte avond zoals Valentijn!

Echter 1 negatieve toon was dat de gerechten elkaar snel opvolgde! Van inzet van het brood tot de laatste gang, 2 gangen in nog geen halfuur tijd is mij wat te snel! Wij hebben dit op het moment zelf niet aan het personeel laten weten dus ook geen rede om te klagen!

Erg fijn en goed restaurant! Ik denk dat nieuwe eigenaar (na de Facebook te hebben bekeken) een goede weg in geslagen is. Van de lente/ zomer zeker een terugkomst waard!
Sabrina01 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Mooie zaak, klein en sfeervol. Wel een beetje 'zien en gezien worden', hier zitten de hotemetoten van Oisterwijk. Om die reden voelden wij er ons niet zo op ons gemak, maar de keuken is goed en je eet er gezellig omdat ze kleine gerechtjes serveren. De muziek stond naar onze mening iets te hard, later op de avond ging het volume flink omhoog en als je nog zit te eten stoort dat een beetje.
De kaart heeft leuke gerechten, voldoende keuze, ook vegetarisch. De gerechten worden in kleinere porties geserveerd. De prijzen van de (met name hoofd)gerechten zijn dan ook niet hoog, maar dan wil je al wel snel 4 of 5 gerechtjes bestellen! Hierdoor besteed je uiteindelijk toch evenveel als in een gewoon a la carte restaurant.
Veel wijnen per glas, maar niet bijzonder gevarieerd (qua landen of smaaktype). Wij dronken Chardonnay en daarin was ruim voldoende keuze.
De bediening is vriendelijk, ook voldoende oplettend, maar ook wel een beetje uit de hoogte. Maar dat past wel een beetje in die zaak. Wat ons wel heel erg stoorde was dat wij aan het einde van de avond de bediening aan de eigenaar of bedrijfsleider hoorden vragen 'of er al gerookt mocht worden'. Samen met het volume van de muziek die omhoog ging, was dat voor ons het moment om snel te vertrekken! We voelden ons als 'vreemden' tussen het 'ons kent ons' niet meer welkom. Daarom weet ik niet of wij er snel terug zullen komen (binnen in de zaak dan). Wél voor het terras in de zomer, want de locatie is top!
Rosaake .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2012
Wij hebben met ons 2-en bij MooR gegeten, op advies van deze site. Wij waren wat teleurgesteld. Op de kaart staat dat de porties niet zo groot zijn en dat je naar hartelust mag combineren in het aantal voor- hoofd- en nagerechten. Dat bleek ook nodig, want met deze hoeveelheden heb je beslist niet genoeg aan een standaard drie-gangen menu, zelfs niet een bescheiden eetster als wij. Jammer dat de prijzen wel gebaseerd zijn op de volledige portie! Overigens was de kwaliteit prima.

Het terras zat vol en binnen brulde de airco, zodat wij in de luwte aan een bartafel zijn gaan zitten. Niet comfortabel! Bovendien in de buurt van de televisie, die vanwege de Olypische Spelen bij tijden oorverdovend hard werd gezet. Op ons verzoek van 'ietsje zachter' werd de volumeknop slechts één tandje naar beneden bijgesteld. Een gesprek was niet meer mogelijk.

De herrie en de kleine porties hebben ons doen vluchten naar de buren voor een nagerecht en koffie.