Moon

31-200000000

Meer informatie over restaurant Moon

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Duizelingwekkend. Al die medewerkers die je ontvangen in de lift plaatsen je jas aannemen de reservering checken je naar de tafel verwijzen ..en dan draaien terwijl je een drankje bestelt. Aperol spritz nee die hebben we niet. Geen andere suggestie gedaan. Tas op de grond nee dat mag niet daar moeten wij langs etc welkom in de wereld. Het eten was even duizelingwekkend evenals het lawaai. Oef
En maar 1 wc dames! Uitzicht uiteraard ongelofelijk. Maar nee. Voor mij niet geschikt al die indrukken smaken etc jammer
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Gisteren voor het eerst naar Moon geweest. Zoals iedereen zegt is het uitzicht prachtig en het ronddraaien een extra dimensie, leuk om Amsterdam zo van alle kanten te zien. De ontvangst was prima, we zoefden met de lift naar boven en onze jassen werden keurig aangenomen. Het eten was ok, maar niet meer dan dat. Het is een duur restaurant (we waren 215 euro kwijt met z'n tweeën) dus daar mag je behoorlijk wat van verwachten. Mijn tafelpartner had het vegetarische 5 gangen diner en dat was fantasieloos (eerste gang: een halve geschilde avocado met parelcouscous, ahum). Er waren geen amuses, op de Margherita bal na, dat was een leuke verrassing. De rauwe Wagyu beef was mals en fris, maar niet bijzonder. De coquilles met truffel was ietwat weeïg, miste pit, de Babi Pangang was dan weer verrukkelijk en de eend was lekker, maar wel wat gewoontjes. Ik zag uit naar het desert, hoopte op smaaksensatie, maar dat bleef uit. Al met al vond ik het matig. De bediening was zeer attent, oplettend en netjes. Ik heb niet de indruk dat ze heel gepassioneerd zijn over eten, maar ze legden de gerechten goed uit en waren vriendelijk. De inrichting dan, tja, die is zeer matig, beetje als het Ikea restaurant, gammele stoelen, weinig sfeer, ik mis hier het design dat bij fine dining hoort. De toiletten zijn trouwens echt niet fris, doe daar wat aan mensen, kleine moeite. Al met al, zeer de moeite waard voor een keertje, maar ik kom niet snel meer terug.
Boris T.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Op kerstavond voor het eerst bij Moon gaan eten. Een geheel verzorgd kerstmenu van 7 gangen voor 125 euro, dat klonk goed! Bij aankomst merkten we dat het allemaal wat rommelig was, dat terwijl het gehele restaurant nog vrijwel leeg was. Eigenlijk is het daarna alleen maar slechter en slechter gegaan.

Het begon al bij het kiezen van de wijn. Ongemakkelijk, want wij dachten dat de wijn inclusief was. Blijkbaar dacht de bediening hier net zo over, want ze ontkenden dit nogal onhandig en gaven ons op ongemakkelijke manier de wijnkaart.

De bestelde fles witte Limoux, die overigens fantastisch was, kwam nadat het eerste voorgerecht al was geconsumeerd. Jammer. Ik denk dat dit een heerlijke combinatie was geweest met de overigens heerlijke coquilles.

Ook de paling met dashi was, op twee graatjes na, perfect.

Het derde gerecht was fazant. Ik weet dat het een lastig product is, maar op dit niveau moet dat gewoon perfect zijn en die was hij verre van. Droog en smakeloos.

Hierna kregen we na een half uur nogmaals de fazant, foutje, maar kan gebeuren als je wijk continu met de klok meedraait. Helaas hebben we daarna een volledig rondje (+/- 1 uur) niets meer gekregen. Na navraag ging de vrij onverschillige ober eens even navragen. Het was druk dus we moesten even geduld hebben. En dat terwijl de tafels rondom ons in de tussentijd twee gangen hebben gekregen.

Dit vierde gerecht was een soort mousse van eidooier, aardappel en truffel. Heerlijk, alhoewel het inmiddels wel vaker onderdeel uit maakt van een menu.

Het hoofdgerecht was een soort Beef Wellington van Hert. Ook weer zo'n gerecht die zo moeilijk goed te krijgen is en zo weinig indruk maakt als hij wél goed is. Doorgeslagen, smaakloos, maar het ergste: de hert leek wel oud want die smaakte bijna naar schaap. Bah.

Hierna een gerecht van gebakken Foie gras (die overigens werd uitgeserveerd onder de vermelding "eendenlever") met een tarte tatin van pruimen (of perzik). Dit heeft gelukkig de eer van de keuken nog enigszins gered. Geweldige combinatie en perfect uitgevoerd.

Hierna nog een zoet desert. Het zegt al genoeg: geen idee meer wat dat was.

Eerlijk is eerlijk, de locatie is geweldig. Echter, voor een tent met tweesterren aspiraties én prijzen, moet er nog wel flink wat werk verzet worden. In de keuken moeten de puntjes op de i en zal men beter na moeten denken over wat te serveren tijdens zo'n drukke avond. Maar vooral de bediening moet zich eens goed achter de oren krabben, want op deze manier vraag ik me af of de Franse bandengids zelfs een Bib overweegt.
Chris H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Deze week 2x naar MOON geweest en beide keren zeer voldaan naar huis gegaan. Uiteraard een fantastisch uitzicht, zeer vlotte jonge leuke bediening en een heerlijk 5 gangen menu. Ook de wijnen waren prima en er waren wat wijnfreaks bij.
Ricardo W.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Afgelopen zaterdag bij Moon gegeten. Signature chef Jamie van Heije en chef de cuisine Tom den Hartog vormen de basis voor het restaurant. Ik ben bij het restaurant van Jamie in Oudekerk geweest en dat was in een woord fantastisch. Tevens ben ik fan van restaurant Johannes, waar Den Hartog ooit chef was. Dus de combinatie van deze 2 heren belooft wat. Zeker in combinatie met de elementen van het ronddraaiende restaurant met 360 graden uitzicht op Amsterdam.

Het uitzicht, op een heldere avond, zoals wij hadden, is dit super.

Het eten, een voldoende. De amuses waren prima, de zwarte kaasstengels van parmesan waren vooral bijzonder. De parel gevuld met margherita, meen ik, was een leuke toevoeging.

We kregen een wat onevenwichtig 5 gangen diner. De wagyu was prima, maar niet meer dan dat. De coquille met truffel, een verrassende combinatie, maar goed op smaak. Het hoogtepunt van de avond was wat mij betreft de babi pangang. Een ware smaakexplosie, het buikspek, zeer mals en smeltend op je tong. De wortel, gegaard in passievrucht was verrassend pittig. Een goed gerecht.
Het hoofdgerecht viel enigszins tegen, de eendeborst was wat taai, de jus aan de zoute kant, terwijl de tarte tatin en de biet te zoet waren, waardoor het gerecht niet in balans was.
Tenslotte was het dessert, we kozen allen voor zoet, nogal gewoontjes, weinig op aan te merken, maar ook niet bijzonder.

Service. Dit is ECHT een verbeterpunt. Onze ober kwam zeer onervaren en ongeïnteresseerd over. Drankjes en servetten waarom werd gevraagd werden vergeten. We hadden het 7 gangen menu besteld voor de tafel, maar kregen dus het 5 gangen menu. Toen we hier bij gang 4 achterkwamen hadden we dit gemeld, maar we kregen uitsluitend de vraag of we het zoete dessert wilden of kaas. Geen excuses of aanbod om alsnog de extra gangen te serveren. Opmerkelijk.

Tenslotte, toen de gastvrouw onze jassen niet kon vinden, moesten we zelf meerdere kasten doorzoeken, ook dit kan beter.

Eindoordeel, het restaurant heeft een fantastische locatie en prachtig uitzicht, en is daarom een publiekstrekker, we hadden dan ook even moeten wachten voordat we terecht konden bij Moon. De totaalbeleving viel dan ook wat tegen. Ik heb wel vertrouwen in de chefs, omdat ik weet wat ze kunnen in de andere restaurants. Het bedienend personeel, wat minstens zo belangrijk is voor een geslaagde avond moet beter opgeleid worden.
Alleen voor het uitzicht kun je ook terecht op de 20e verdieping.
S V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Het is natuurlijk een mooie locatie, maar dat praat de prijzen van dit restaurant niet goed vind ik. We hadden gekozen voor een 5 gangen diner incl wijnarrangement. De gerechten waren klein en meestal niet op smaak of veel te zout. De wijnen waren wel lekker, maar niet echt bijpassend. De service was ook niet optimaal. Als je het uitzicht wilt hebben... dan raad ik aan om een lekkere cocktail in de bar er boven te drinken. Net zo mooi, maar een stuk goedkoper.
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We waren er moet een groep van 8 op zaterdagavond. Een paar observaties: het 7 gangen menu bestond eigenlijk uit 5 gangen, omdat 2 gangen werden samengevoegd en gecombineerd. Vreemd. De bijpassende wijnen waren sterk wisselend van kwaliteit en niet allen op temperatuur. We moesten zelf steeds aangeven dat we glazen, servies en bestek wilden laten afvoeren.... personeel was niet in staan om de tafel te bedienen: "willen jullie het even doorgeven?"...... Kwaliteit van de gerechten wisselde sterk, bijvoorbeeld: coquilles met truffel is echt een merkwaardige combinatie. De rekening was gepeperd. Vooral in het licht van matige service, wisselende kwaliteit van gerechten, ronduit smerige toiletten en 'Ikea meubilair' dat na drie uur en twee keer ronddraaien aardig verveelt....
Lotte M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gister met z'n vieren naar Moon geweest. Het uitzicht is inderdaad fantastisch! Helaas over eten en de bediening minder te spreken. Bediening jammer genoeg vrij ongeinteresseerd. Tafel blijft lang vies, te lang lege glazen en bordjes blijven staan. Mooie inrichting, maar stoelen zitten vreselijk en rechtop op een bankje zitten de hele avond is ook niet top.
Wordt vrij weinig over de wijnen verteld. Bij re-fill moet je voor losse glazen betalen terwijl we voor 7-gangen inclusief wijn en water gingen en voor zo'n prijs zou ik wat meer service verwachten. We lieten alle vier een gang staan (bisque met lobster), omdat deze niet in de smaak viel. Jammer dat het restaurant daar dan niets mee doet.
De overige gerechten waren wel erg smakelijk (parel met margharita, wagyu tartaar, buikspek en eend met tarte tartin), maar prijs-kwaliteit veel te duur. Betaald meer dan in menig ster restaurant, maar dat niveau is het nog niet en die passie zie ik ook niet in de (open) keuken.
Heerlijke avond gehad met zn vieren en kreeg leuk vuurwerk bij m'n toetje voor mijn verjaardag (erg attent), maar mag nog heel wat gebeuren voordat we hier nog eens terugkeren.
amsterdam_83 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het uitzicht is fantastisch, je draait rond met prachtige views van Amsterdam. Alleen jammer dat de bediening zo verschrikkelijk slecht is. Op een paar waiters na is iedereen rondom ongeïnteresseerd en moet je een aantal keer vragen of je iets mag bestellen, waarna het vervolgens of wordt vergeten, of een half uur duurt voordat het komt. Het eten was prima, maar te duur geprijsd voor wat het eigenlijk was.
PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Voor de 2e keer naar Moon geweest. De eerste keer was net na de opening en toen viel het qua eten wat tegen gezien het groene garnering bombardement. Dit keer als gelegenheid het afstuderen van een van mn beste vrienden. Het uitzicht blijf natuurlijk geweldig. Je kijkt werkelijk je ogen uit. Dat zorgt er al voor dat je t hier zelfs met je saaie schoonmoeder wel uren uithoud. Het eten is er ten opzichte van vorige keer enorm op vooruit gegaan. De garneringonzin is weg en er liggen alleen nog maar dingen op het bord die er toe doen. De parel (die kennen we nog uit Johannes) reinigt de mond goed voor het eten. Knap gemaakt. Ik had de Wagyu tartaar, daar kan je natuurlijk weinig aan verknoeien. Echt heerlijk. Het coquille gerecht en het gerecht met de paling doen een Michelin sterren alarm afgaan. Dat gold ook voor het Buikspek, echt goed. De sidedish daar was ook enorm lekker, kreeft in een apart potje. Kwaliteit! Het eend gerecht met de saus was echt fenomeneel, gecombineerd met een tarte tatin, is dit een gerecht waar menig goed resaurant trots op kan zijn. Het toetje vond ik dan weer een beetje jammer, dat deed Tommy veel beter in Johannes (gooi de choco ballen gewoon weer op de kaart!). Bediening, erg op de auto piloot, tot je wat feedback geeft. Dan viel me op dat ze echt wel passie hebben en er wat van willen maken, wellicht is t keurslijf nog iets te strak om dit gewoon standaard te doen. 1 enorm minpunt: de wijnkaart, of overpriced of enorm matig. Het wijnarrangement was echt van het nivo thuis door de stoofperen of de mosselen. Dat is echt jammer en doet het goede eten enorm teniet. Daar moeten ze echt wat aan gaan doen, ook al vind iedereen het nu misschien heerlijk. Als ze echt willen gaan voor de volledige wine dine experience moet dat echt beter.
benenwen .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wij hadden een tafel om 18.30 uur gereserveerd. In juli al. Eerder kon niet want het was volledig volgeboekt. Daarom waarschijnlijk kregen wij een dag van te voren een herinneringsmail en een herinneringstelefoontje.
We waren er al om 17.30 uur. We waren expres eerder gekomen. Voor de foto op de balk, de bijzondere lift, het uitzicht op het dak en om ook een kijkje te nemen bij Meesters. Wij gingen echt voor "the works". Wij kregen niet die speciale lift. Jammer. Maar het uitzicht op het dak was geweldig. Bij Meesters bezochten wij een tentoonstelling over de toren en het IJ. Dat uurtje eerder vloog voorbij.
Om 18.30 uur meldden wij ons bij Restaurant Moon. Vervolgens werden wij volledig meegenomen in de diner beleving van Moon. Wilt u 5 of 7 gangen. Wilt u in- of ex wijn arrangement. Meer keuzes zijn er niet. Heerlijk. Vervolgens kwam de ene smaaksensatie na de andere voorbij. Ondertussen keken wij onze ogen uit. Niet alleen naar buiten maar ook naar binnen want je glijdt eerst langs de bar, dan langs de keuken, ingang, etc. etc. 2 uur later kwam het dessert, volledig in het sprookje van Moon. Na deze belevenis mag je niet klagen dat je niet vol zit. Dat vind ik een belediging voor de brigade. Daarvoor was alles te veel uitgebalanceerd. De smaak, de porties, het tempo, de wijn, alles. Wat een geweldig concept. Amsterdam is een sensatie rijker.
Niek S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Gisteren gegeten bij Restaurant Moon, na het lezen van het parool toch verwachtingen bijgesteld. mooi restaurant dat binnen een uur ronddraait.
een aanwinst voor Amsterdam
Gekozen voor het 7 gangen diner, erg goed als kleine teleurstelling het hoofdgerecht saus en vlees te zout.
Overige gerechten waren perfect vooral de amuse & dessert waren echte aanraders
Zeker moeite waard om terug te komen
brittculinair .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Gegeten in Moon, het draaiende restaurant op de 19e verdieping van de A’DAM Toren. Ze bieden "een unieke fine dining experience met een spectaculaire 360˚panorama van Amsterdam".

En het klopt van het uitzicht. Je zit, weliswaar aan veel te kleine tafels, op een ronddraaiend plateau waardoor je een geweldig uitzicht over Amsterdam hebt.

Maar het eten konden wij niet definiëren als 'fine dining'. De smaak van een aantal gerechten waren flauw en de amuse parel te zoet. Ook gingen wij naar huis met toch een lege maag. En voor de prijs van het menu zou dit toch echt niet mogen.

Omtrent de service werden wij beneden zeer professioneel en vriendelijk opgevangen. Eénmaal boven werden wij geconfronteerd met aardige, doch best afstandelijk (iets wat arrogant) personeel.
Nu is de Amsterdamse service altijd iets arroganter en krijg je het gevoel dat je blij mag zijn dat je er bent. Maar als een restaurant zichzelf profileert als "het roterende restaurant dat draait om eten en dineren als beleving", dan mogen ze toch iets meer aandacht besteden aan het eten en de beleving.
Gerrit B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Het eten is, zeker voor het flinke bedrag, erg gemiddeld. Als vegetariër is er erg weinig keus. Zonder het geweldige uitzicht zou het gewoon een matig restaurant zijn.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Echt heerlijk eten met goede wijne. Ik heb de commentaren over kleine hoeveelheden gelezen, maar wat ons betreft echt voldoende en in een heerlijke balans met elkaar. Fantastisch uitzicht, vriendelijk personeel. Heerlijke avond uit gehad, aanrader.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Een grote deceptie. Op 24 september vol verwachting met een groep van 9 personen naar Moon getogen. Opgetogen werden we niet van wat als een ervaring verkocht wordt...

Personeel is te onervaren, de manager van het restaurant is te jong om enige klacht op een professionele manier op te vangen.

De wijnvoorraad bleek tot tweemaal toe niet voldoende en het eten was redelijk, misschien meer een lust voor het oog dan voor de smaakpapillen, de gerechten waren zo klein dat we brood hebben bij gevraagd en het lekkerste sausje hebben bewaard om met het brood nog wat te vullen...

Personeel was niet attent, tafels bleven vies, de sfeer afstandelijk en te zakelijk voor een ultieme beleving op eenzame hoogte...

Voor ons niet nog eens en zeker geen aanbeveling, Jammer dat Amsterdam met zo'n locatie een deceptie en een toeristenval rijker is.
Ai Lien O.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Ik zou je zeker aanraden naar Moon te gaan als is het vanwege het fantastische uitzicht. Wij zagen de zon ondergaan tijdens ons diner. Wij namen de zeven gangen met bijpassende wijnen. Stuk voor stuk zeer mooie gerechten en heel prettige wijnen. De ceviche was een van de beste die ik in tijden gegeten heb. De margherita parel op zwarte gelakte oesterschelp vond ik persoonlijk niets, maar de rest overtroefde dat gelukkig. Gerechten zagen er mooi uit maar werden een aantal keer opgediend in onhandig diepe kommen. Tevens was ik minder te spreken over de bediening. Op zich niets verkeerds, maar ik vond het heel jammer dat onze tafelheer bij het aperitief geen enkele suggestie had. Verder was het Engels wat houterig.
Iris K.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Na lekkere hapjes, verrassende parel als amuse. Daarna menu Eclips: heerlijke kleine gerechtjes in onhandige trendy kommetjes, vlotte bediening. Bovenal 360 graden prachtig uitzicht over Amsterdam met ondergaande zon. Mooie avond voor herhaling vatbaar!