Moon

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Duur
S V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Het is natuurlijk een mooie locatie, maar dat praat de prijzen van dit restaurant niet goed vind ik. We hadden gekozen voor een 5 gangen diner incl wijnarrangement. De gerechten waren klein en meestal niet op smaak of veel te zout. De wijnen waren wel lekker, maar niet echt bijpassend. De service was ook niet optimaal. Als je het uitzicht wilt hebben... dan raad ik aan om een lekkere cocktail in de bar er boven te drinken. Net zo mooi, maar een stuk goedkoper.
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We waren er moet een groep van 8 op zaterdagavond. Een paar observaties: het 7 gangen menu bestond eigenlijk uit 5 gangen, omdat 2 gangen werden samengevoegd en gecombineerd. Vreemd. De bijpassende wijnen waren sterk wisselend van kwaliteit en niet allen op temperatuur. We moesten zelf steeds aangeven dat we glazen, servies en bestek wilden laten afvoeren.... personeel was niet in staan om de tafel te bedienen: "willen jullie het even doorgeven?"...... Kwaliteit van de gerechten wisselde sterk, bijvoorbeeld: coquilles met truffel is echt een merkwaardige combinatie. De rekening was gepeperd. Vooral in het licht van matige service, wisselende kwaliteit van gerechten, ronduit smerige toiletten en 'Ikea meubilair' dat na drie uur en twee keer ronddraaien aardig verveelt....
Lotte M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gister met z'n vieren naar Moon geweest. Het uitzicht is inderdaad fantastisch! Helaas over eten en de bediening minder te spreken. Bediening jammer genoeg vrij ongeinteresseerd. Tafel blijft lang vies, te lang lege glazen en bordjes blijven staan. Mooie inrichting, maar stoelen zitten vreselijk en rechtop op een bankje zitten de hele avond is ook niet top.
Wordt vrij weinig over de wijnen verteld. Bij re-fill moet je voor losse glazen betalen terwijl we voor 7-gangen inclusief wijn en water gingen en voor zo'n prijs zou ik wat meer service verwachten. We lieten alle vier een gang staan (bisque met lobster), omdat deze niet in de smaak viel. Jammer dat het restaurant daar dan niets mee doet.
De overige gerechten waren wel erg smakelijk (parel met margharita, wagyu tartaar, buikspek en eend met tarte tartin), maar prijs-kwaliteit veel te duur. Betaald meer dan in menig ster restaurant, maar dat niveau is het nog niet en die passie zie ik ook niet in de (open) keuken.
Heerlijke avond gehad met zn vieren en kreeg leuk vuurwerk bij m'n toetje voor mijn verjaardag (erg attent), maar mag nog heel wat gebeuren voordat we hier nog eens terugkeren.
Amsterdam_83 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het uitzicht is fantastisch, je draait rond met prachtige views van Amsterdam. Alleen jammer dat de bediening zo verschrikkelijk slecht is. Op een paar waiters na is iedereen rondom ongeïnteresseerd en moet je een aantal keer vragen of je iets mag bestellen, waarna het vervolgens of wordt vergeten, of een half uur duurt voordat het komt. Het eten was prima, maar te duur geprijsd voor wat het eigenlijk was.
PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Voor de 2e keer naar Moon geweest. De eerste keer was net na de opening en toen viel het qua eten wat tegen gezien het groene garnering bombardement. Dit keer als gelegenheid het afstuderen van een van mn beste vrienden. Het uitzicht blijf natuurlijk geweldig. Je kijkt werkelijk je ogen uit. Dat zorgt er al voor dat je t hier zelfs met je saaie schoonmoeder wel uren uithoud. Het eten is er ten opzichte van vorige keer enorm op vooruit gegaan. De garneringonzin is weg en er liggen alleen nog maar dingen op het bord die er toe doen. De parel (die kennen we nog uit Johannes) reinigt de mond goed voor het eten. Knap gemaakt. Ik had de Wagyu tartaar, daar kan je natuurlijk weinig aan verknoeien. Echt heerlijk. Het coquille gerecht en het gerecht met de paling doen een Michelin sterren alarm afgaan. Dat gold ook voor het Buikspek, echt goed. De sidedish daar was ook enorm lekker, kreeft in een apart potje. Kwaliteit! Het eend gerecht met de saus was echt fenomeneel, gecombineerd met een tarte tatin, is dit een gerecht waar menig goed resaurant trots op kan zijn. Het toetje vond ik dan weer een beetje jammer, dat deed Tommy veel beter in Johannes (gooi de choco ballen gewoon weer op de kaart!). Bediening, erg op de auto piloot, tot je wat feedback geeft. Dan viel me op dat ze echt wel passie hebben en er wat van willen maken, wellicht is t keurslijf nog iets te strak om dit gewoon standaard te doen. 1 enorm minpunt: de wijnkaart, of overpriced of enorm matig. Het wijnarrangement was echt van het nivo thuis door de stoofperen of de mosselen. Dat is echt jammer en doet het goede eten enorm teniet. Daar moeten ze echt wat aan gaan doen, ook al vind iedereen het nu misschien heerlijk. Als ze echt willen gaan voor de volledige wine dine experience moet dat echt beter.
Benenwen .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wij hadden een tafel om 18.30 uur gereserveerd. In juli al. Eerder kon niet want het was volledig volgeboekt. Daarom waarschijnlijk kregen wij een dag van te voren een herinneringsmail en een herinneringstelefoontje.
We waren er al om 17.30 uur. We waren expres eerder gekomen. Voor de foto op de balk, de bijzondere lift, het uitzicht op het dak en om ook een kijkje te nemen bij Meesters. Wij gingen echt voor "the works". Wij kregen niet die speciale lift. Jammer. Maar het uitzicht op het dak was geweldig. Bij Meesters bezochten wij een tentoonstelling over de toren en het IJ. Dat uurtje eerder vloog voorbij.
Om 18.30 uur meldden wij ons bij Restaurant Moon. Vervolgens werden wij volledig meegenomen in de diner beleving van Moon. Wilt u 5 of 7 gangen. Wilt u in- of ex wijn arrangement. Meer keuzes zijn er niet. Heerlijk. Vervolgens kwam de ene smaaksensatie na de andere voorbij. Ondertussen keken wij onze ogen uit. Niet alleen naar buiten maar ook naar binnen want je glijdt eerst langs de bar, dan langs de keuken, ingang, etc. etc. 2 uur later kwam het dessert, volledig in het sprookje van Moon. Na deze belevenis mag je niet klagen dat je niet vol zit. Dat vind ik een belediging voor de brigade. Daarvoor was alles te veel uitgebalanceerd. De smaak, de porties, het tempo, de wijn, alles. Wat een geweldig concept. Amsterdam is een sensatie rijker.
Niek S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Gisteren gegeten bij Restaurant Moon, na het lezen van het parool toch verwachtingen bijgesteld. mooi restaurant dat binnen een uur ronddraait.
een aanwinst voor Amsterdam
Gekozen voor het 7 gangen diner, erg goed als kleine teleurstelling het hoofdgerecht saus en vlees te zout.
Overige gerechten waren perfect vooral de amuse & dessert waren echte aanraders
Zeker moeite waard om terug te komen
Brittculinair .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Gegeten in Moon, het draaiende restaurant op de 19e verdieping van de A’DAM Toren. Ze bieden "een unieke fine dining experience met een spectaculaire 360˚panorama van Amsterdam".

En het klopt van het uitzicht. Je zit, weliswaar aan veel te kleine tafels, op een ronddraaiend plateau waardoor je een geweldig uitzicht over Amsterdam hebt.

Maar het eten konden wij niet definiëren als 'fine dining'. De smaak van een aantal gerechten waren flauw en de amuse parel te zoet. Ook gingen wij naar huis met toch een lege maag. En voor de prijs van het menu zou dit toch echt niet mogen.

Omtrent de service werden wij beneden zeer professioneel en vriendelijk opgevangen. Eénmaal boven werden wij geconfronteerd met aardige, doch best afstandelijk (iets wat arrogant) personeel.
Nu is de Amsterdamse service altijd iets arroganter en krijg je het gevoel dat je blij mag zijn dat je er bent. Maar als een restaurant zichzelf profileert als "het roterende restaurant dat draait om eten en dineren als beleving", dan mogen ze toch iets meer aandacht besteden aan het eten en de beleving.
Gerrit B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Het eten is, zeker voor het flinke bedrag, erg gemiddeld. Als vegetariër is er erg weinig keus. Zonder het geweldige uitzicht zou het gewoon een matig restaurant zijn.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Echt heerlijk eten met goede wijne. Ik heb de commentaren over kleine hoeveelheden gelezen, maar wat ons betreft echt voldoende en in een heerlijke balans met elkaar. Fantastisch uitzicht, vriendelijk personeel. Heerlijke avond uit gehad, aanrader.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Een grote deceptie. Op 24 september vol verwachting met een groep van 9 personen naar Moon getogen. Opgetogen werden we niet van wat als een ervaring verkocht wordt...

Personeel is te onervaren, de manager van het restaurant is te jong om enige klacht op een professionele manier op te vangen.

De wijnvoorraad bleek tot tweemaal toe niet voldoende en het eten was redelijk, misschien meer een lust voor het oog dan voor de smaakpapillen, de gerechten waren zo klein dat we brood hebben bij gevraagd en het lekkerste sausje hebben bewaard om met het brood nog wat te vullen...

Personeel was niet attent, tafels bleven vies, de sfeer afstandelijk en te zakelijk voor een ultieme beleving op eenzame hoogte...

Voor ons niet nog eens en zeker geen aanbeveling, Jammer dat Amsterdam met zo'n locatie een deceptie en een toeristenval rijker is.
Ai Lien O.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Ik zou je zeker aanraden naar Moon te gaan als is het vanwege het fantastische uitzicht. Wij zagen de zon ondergaan tijdens ons diner. Wij namen de zeven gangen met bijpassende wijnen. Stuk voor stuk zeer mooie gerechten en heel prettige wijnen. De ceviche was een van de beste die ik in tijden gegeten heb. De margherita parel op zwarte gelakte oesterschelp vond ik persoonlijk niets, maar de rest overtroefde dat gelukkig. Gerechten zagen er mooi uit maar werden een aantal keer opgediend in onhandig diepe kommen. Tevens was ik minder te spreken over de bediening. Op zich niets verkeerds, maar ik vond het heel jammer dat onze tafelheer bij het aperitief geen enkele suggestie had. Verder was het Engels wat houterig.
Iris K.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Na lekkere hapjes, verrassende parel als amuse. Daarna menu Eclips: heerlijke kleine gerechtjes in onhandige trendy kommetjes, vlotte bediening. Bovenal 360 graden prachtig uitzicht over Amsterdam met ondergaande zon. Mooie avond voor herhaling vatbaar!
Haen .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Gisterenavond hier gegeten op een prachtige zonnige dag en heldere avond hetgeen absoluut heeft bijgedragen aan het beleven van een geweldige restaurantervaring in een aangenaam decor met spectaculair uitzicht. Genoten van een 7 gangen diner met wijnarrangement. Na een leuke amuse op een oesterschelp achtereenvolgens proefden we een coquille met radijs en wasabi, zeebaars (waarvan de smaak helaas moeilijk te ontdekken was) met avacodo en gebakken wortel, kreeft in een heerlijke bouillon met basilicum, pork belly in dashi bouillon, aardappelpuree met opgeklopte eidooier, sambai en bieslook en geschaafde truffel, daarna een voortreffelijk stukje Holsteiner kalfshaas ingesmeerd met groene mosterd en daarna als toetje The Moon; een chocolade gerecht met mango en afgedekt met een knipoog naar DJ Joost. Koffie toe. De gerechten zijn prachtig opgemaakt, maar helaas sommige in ietwat onhandige kommen opgediend. De door ons gevraagd kraanwater was geen enkel probleem en absoluut de complimenten voor de keukenbrigade (10 man sterk) en de vriendelijke en attente bediening. Als kritisch puntje misschien opmerken dat de prijs, ondanks de voortreffelijke ingrediënten en smaak, misschien iets aan de hoge kant is
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Moon stond al lang op mijn verlanglijst en gelukkig werd ik uitnodigt om het te gaan beleven. En een belevenis was het. Enige min punt was dat er juist precies op die dag iemand van het dak was gesprongen en dat gaf vooral beneden wat drukte. Mijn tafelgenoten hadden een 7 gangen menu besteld zonder dat ik de kaart had gezien met bijpassend wijn arrangement. Natuurlijk is het overzicht over Amsterdam al een feestje, maar iedere gerechtje was ook zeker een feest. De goed gekozen bijpassende wijn maakte de avond echt af. Mooie wijn spijs combinaties en ieder gerecht had zijn eigen smaak. Favoriet wat de coquille en de pulled pork. Ondanks de 6 gangen was er nog plaats voor het dessert. Ook deze mooi in smaak. Natuurlijk is de prijs stevig maar de kwaliteit van het eten en het uitzicht hebben ons er toe verleid dat wij oudjaar avond daar gaan dineren en op het dak naar het vuurwerk in Amsterdam gaan kijken. Ik verheug mij er nu al op. En de bediening was erg prettig ook niet geheel onbelangrijk in de horeca deze tijd.
MvanLeyenhorst .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Vanaf de ontvangst tot aan de afsluiting: bij Moon straalt alles zakelijkheid uit. Ik heb een paar positieve punten gevonden, maar de negatieve punten zorgen er voor dat ik dit restaurant vooralsnog als over-the-top beschouw en het daarmee het geld absoluut niet waard vind.

Ten eerste zijn de porties écht veels te klein, alsof het is afgekeken van de haute-cuisine van vijftien jaar terug. Denk aan: grote amuse. Ten tweede komt alles veel te snel achter elkaar. Zo had ik nog een half glas eerste gang wijn, waarna mijn wijn (incl. gerecht) voor de 2e gang al geserveerd werd. Ondanks dat ik hier iets van heb gezegd, is hier in het vervolg van de avond geen rekening mee gehouden. Het bestek voor de volgende gang lag al op tafel terwijl je net de laatste hap van het vorige gerecht op had. Deze ‘rot-op-policy’ start al bij de reservering, alwaar je bij bevestiging verneemt dat je er rekening mee moet houden dat jouw tafel na 2.5 uur voor de 2e ronde in de verhuur gaat, aan nieuwe betalende gasten. De sommeliers en overige bediening tonen geen enkel hart voor horeca en service. Het is voornamelijk ‘Amsterdams-Hip’: riedeltjes worden voorgekauwd zonder dat dit gepaard gaat met enige passie voor de producten.

En dan het eten zelf: voor vis moet je hier absoluut niet zijn. De eerste gang (ceviche gegaarde coquille) was waardeloos. Alle vissmaak was uit de coquille ‘verzuurd’. Bij de 2e gang, zeebaars, werd bij het uitserveren gezegd dat “de zeebaars ergens onderop ligt en moeilijk te vinden zal zijn.” Dit bleek inderdaad het geval. Niemand van ons heeft de zeebaars, laat staan de smaak er van, kunnen ontdekken. Een farce. De derde gang was wel erg goed: een langzaam gegaard stukje buikspek met daishi-boullion. Echt een heerlijk gerecht, maar wederom veels te klein. Zeker voor een 3e gang. De kalfshaas, 4e gang, was ook erg goed bereid. Mals, goed gekruid en alles mooi op elkaar afgestemd. Ook het nagerecht was van goede kwaliteit, waarbij de smaken wederom goed bij elkaar pasten.

Alle geserveerde wijnen waren stuk voor stuk passend, én lekker.

Het uitzicht is schitterend, maar er is voor mij geen enkele reden om in de komende wintermaanden of op wat donkerder dagen naar Moon te gaan. Voor goed eten en, minstens zo belangrijk, goede service en waar voor je geld, kun je zoals het er nu aan toe gaat beter bij talloze andere plekken in Amsterdam zijn. Al die zakelijkheid is niet vreemd voor een restaurant in de toren die gerund wordt door jongens van ID&T, hoewel het voor mij onbekend is of zij ook enige zeggenschap over het restaurantbeleid hebben gehad. Op IENS staat trouwens een prijs van €40.- Die lijkt me wat laag. Het (goedkoopste) vijfgangenmenu kost €60.-

Sommige gerechten in combinatie met het onbetaalbare uitzicht verraadt dat Moon veel potentie heeft. Er is echter nog ontzettend veel te winnen, willen ze de door hun gelegde lat ook daadwerkelijk halen.

Bambo007 V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Gisteren hier gegeten met mijn vriendin. Ondanks wat opstartproblemen waar ik over hoorde loopt het restaurant momenteel behoorlijk gesmeerd. Het uitzicht is werkelijk spectaculair. Uniek in Amsterdam is het ronddraaiende zitgedeelte in het restaurant. In een uur tijd maak je als gasten een rondje. De keuken en bar in het midden blijven gewoon stilstaan. Het eten is van een tamelijk hoog niveau. Er worden experimentele kooktechnieken en ingrediënten gebruikt maar de porties zijn wel redelijk klein. Je moet hier dus niet met grote honger komen. De prijzen zijn allerminst laag en een tikkie aan de hoge kant maar de verbouwing van het pand moet tenslotte ook weer terugverdiend worden. Het schitterende uitzicht maakt echter alles weer goed. Ook de bediening was correct en vriendelijk. Kortom, een aanrader.
Javier En Ciska M.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Gisteren met vier personen gegeten.Echt een belevenis zowel het uitzicht als het eten.Voor grote
eters is het denk ik niet voldoende.Wij vonden het ok.Bediening vriendelijk en attent goed uitleg over de gerechten ,kortom een aanrader
Sigrid .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Ver vooruit gereserveerd voor twee, op een zondagavond om 20:00, zodat wij de zon onder zouden zien gaan tijdens het diner. Het uitzicht was (dan ook) prachtig, de ramen schoon, het interieur verzorgd en nog smetteloos.
Vriendelijke en correcte service, die wat betreft de drank wel wat vlotter had gekund. Daarnaast mag het personeel in de keuken zich er iets meer bewust van zijn dat de keuken open is.
Zoals ook te lezen in enkele andere recensies, zijn de kommen waarin sommige gerechten worden opgediend een beetje onhandig. De gerechten waren mooi opgemaakt en smakelijk. Het vlees perfect gegaard en de vegetarische alternatieven voor mijn tafelgenoot vielen in de smaak. De timing tussen de gangen was perfect.
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Vanaf 19 hoog in een ronddraaiend restaurant de stad van alle kanten bekijken en intussen genieten van een voortreffelijk 5 gangen diner. Het is een top-avond. Na de amuse (een explosie in de mond) proefden we coquille met wasabi, zeebaars met avocado en gebakken wortel, buikspek met shiitake met een oosterse twist, kalfshaas met groene mosterd ingesmeerd en chocolade mousse met yuzu-ijs. De hand van Jamie (van Heije) is er duidelijk in te herkennen.
De erbij geschonken wijnen werden goed toegelicht en smaakten er uitstekend bij.
Sommige gerechten zitten in een kommetje: toont leuk, maar eet een beetje onhandig.
Bediening is attent en goed, maar soms wat slecht te verstaan. Het decor krijgt een 10: op een heldere avond als deze kun je tientallen kilometers ver kijken. We komen zeker terug!