Moon

Overhoeksplein 3 1031 Amsterdam Nederland Kaart
31-200000000

Meer informatie over restaurant Moon

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant Moon

Saskia A.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Dit was onze tweede bezoek aan Moon. Het eten was wederom heerlijk en verrassend. De service was niet zeer vriendelijk en attent en teleurstellend voor het bedrag dat je toch neerlegt. Als betalende partij voor uitgenodigde familie en vrienden schaamde ik me een beetje voor de kille en klungelige bediening
Lisenka O.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Eten viel tegen helaas... Het brood was heerlijk, de oesters ook. Steak tartaar was te droog (lag ook al een tijdje onder een folie in de keuken), de ratatouille was lekker en leuk opgediend. Zwezerik was goed. Het draadjesvlees was echt veel te veel, wat droog en er zat geen groente bij. Tip minder vlees meer groen evt puree. Wijnarrangement was oké, wijn niet heel bijzonder.
Gert Jan B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Uitermate plezierige omgeving om te eten, het uitzicht is uiteraard daar een belangrijke reden voor maar ook de service en aandacht voor het eten werkt aanstekelijk.

Wij hadden het veganistisch en vegetarische menu en de eerste was zeker heel weinig op aan te merken.
Fijne combinaties, nette porties en mooi opgediend.
deesmenu .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Een ideale locatie voor een mooi diner met passende wijnen (letterlijk) op niveau. Wat een prachtplek! De roterende vloer die de gast een 360 graden beeld van Amsterdam geeft, geeft het diner een extra dimensie. Het meest verrassend was de delicate amuse, een parel margarita, die zorgde voor een smaakexplosie in je mond. Bediening was vriendelijk. Een puntje van aandacht: het formaat en het zoutgehalte van de sukade mag subtieler.
Derk H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Gerechten waren top! Gerechten kwamen wel snel achter elkaar op tafel.
Ambiance was super! De ober wist veel te vertellen over de gerechten wat een goede toevoeging was.
hubertwesterpark .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Zet iemand -extra bij grote aanloop- bij de balie voor het ophangen van de jassen. Mooie ervaring met overzcht ove r de stad.
egbb .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Een bijzondere ervaring om te lunchen bij Moon. Geweldig uitzicht. 3 gangen lunch heerlijk! Porties voor mij goed maar denk iets te klein. Bediening heel goed, vriendelijk maar niet te nadrukkelijk aanwezig.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Criticasters .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Prachtige lokatie,
Heerlijk eten
Service verlening is op zich oké maar een paar opmerkingen wl ik plaatsen
* Bij reservering aangegeven dat het om een 35jarige huwelijksdag ging
Ik had verwacht dat we als paar wel een separate tafel voor 2 toegewezen zouden krijgen ipv een banktafel
Dat viel nogal tegen (visueel gezien was die mogelijkheid zeker aanwezig)
Moon serveert een vastgesteld 7 ,6 of 5 gangen menu en dat is uitstekend en lekker en Moon geeft iedere
tafel een vaste gastheer en dat is prima. Het is dan zaak dat deze zich volledig aan zijn taak kwijt
Een paar opmerkingen zijn jhier op z'n plaats De gastheer heeft ons
* hij heeft ons niet gewezen op de mogelijkheid dat er een mogelijkheid was om vlees te vervangen door vis
* hij heeft ons niet gewezen op de mogelijkheid dat er ook vegetarisch kon worden gegeten
* het schoon maken van de tafel na de broodservereing moest tot 2 keer toe op worden aangedrongen en
duurde nog al even
* de bediening noem ik "Zen" daarmee wil ik zeggen dat er nogal wat tijd genomen wordt tussen de gangen in ,
maar ook even tussendoor een drankje bestellen zit er ook niet echt in, dat lijkt nog al officieel te moeten
gebeuren, maar misschien is dat beleid, dat kan natuurlijk

Deze opmerkingen zijn positief bedoeld, het heeft onze avond op generlei wijze beinvloed laat dat helder zijn
Heerlijke avond gehad , heerlijk gegeten, prima sfeer en entourage met ee fenomenaal uitzicht
Dus bedankt
Hicham B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Het was echt heerlijk. Mijn vrouw en ik hebben echt vol op genoten van het eten en het uitzicht over Amsterdam. Wel vond ik het jammer dat er niks speciaals was gedaan voor mijn vrouw haar verjaardag. Er zou een dessert met sterretjes geserveerd worden of iets extras. Dit is helaas niet gebeurd. Voor de rest een leuke avond gehad.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Het eten was fantastisch, het uitzicht misschien nog wel mooier. Een absolute aanrader wat mij betreft dus. Ik was er eerder met een zakelijk contact geweest, nu met mijn partner. Menu was vernieuwd, ik had het idee dat het kwalitatief zelfs wat verbeterd was. Er kwam later op de avond een wat drukkere groep studenten binnen, waardoor het wat levendig – of misschien zelfs wel wat luidruchtig – werd. Allemaal binnen de perken overigens, wij hebben een prima avond gehad.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Met een groep van zes personen op zaterdagmiddag 30 september genoten van een 5-gangen lunch.
Wat opviel was de grote smaakrijkdom van de diverse gangen.
Samen met het fantastische uitzicht en de correcte bediening was het voor ons een geweldige middag
Elisa C.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Voor de derde keer gegeten bij Moon en weer gekozen voor het full moon menu (7 gangen). Het was weer een heerlijke avond en het menu was wederom fantastisch. De wijnen waren prachtig in balans met de gerechten en de service was perfect.
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Ik kan kort beginnen: bij Moon eten is echt een ervaring op zich. Allereerst de locatie natuurlijk, in de A'DAM toren op de 17de verdieping. Bij de ontvangst wordt je jas aangenomen en word je naar de tafel begeleid. Het restaurant is rond en de tafels en stoelen staan tegen het ronde raam aan. Wij begonnen het etentje rond 18u, expres wat aan de vroege kant, waardoor het nog licht was. Het restaurant draait dus rond, waardoor je aan de raamkant 360 graden van Amsterdam kunt zien en "altijd het het tafeltje met het mooiste uitzicht" hebt, en je komt aan de binnenkant langs de keuken, de bar of ingang. Een rondje doet er ongeveer 1 uur en een kwartier over.
Wij gingen voor de Full MOON, het volledige verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Ik heb de wijnen in halve glazen laten schenken. Het eten was zeer verrassend en erg smaakvol met goede combinaties. Voorbeeld was het eerste gerecht, de oester met gember, citrus en komkommer, verrassend smaakvol en lekker. Het enige gerecht wat ons wat tegenviel was het stukje vlees, de kalfslende. Niet erg bijzonder en een beetje taai, de smaken moesten vooral van de rest erom heen komen. De rest van het eten was niets op aan te merken. Sterker nog: het stukje kalfszwezerik is de beste die ik heb gegeten tot nog toe. Heerlijk mals met een knapperig korstje.
De wijn-spijs combinatie was heerlijk: de wijnen droegen wat bij aan het gerecht en veranderde (in goede zin) passend aan het gerecht. Zo hadden we een heerlijke wijn bij de oester aan het begin die bij het proeven wat zoet en saai was, maar bij de oester heerlijk opbloeide naar een heerlijke en bijpassende wijn.

Kortom: ik kom hier graag nog eens terug!

NB: ik las op de website dat ze werken met tijdklokken, dus als je vroeg reserveert er nog mensen na je kunnen komen en de tafel nodig hebben. Wij hadden hier geen last van, waarschijnlijk omdat we het volledige menu namen met alle gangen en nog kaas tussendoor. Maar wellicht wel iets om rekening mee te houden bij het reserveren.
Jasperica !.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Lokatie is natuurlijk A in het kwadraat. Maar ook de gerechten waren super. Mooie combinaties van Risotto met zomertruffel, de amuse Margarita in een parelmoere bal is subliem, steak tartare bijzonder etc. Wijnarrangement is aan te bevelen: Mooie en aparte keuzes. Een absolute aanrader dit restaurant!
Ystar T.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Vanmiddag bij Moon geluncht! 6 gangen, alles was even heerlijk, goede uitleg, de bediening was uiterst vriendelijk en correct, daarbij geen moment dat het te lang duurde of te snel was. Super gaaf uitzicht! Een hele leuke ervaring!
toonenpatricia .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
afgelopen vrijdag hier wezen eten en wij hebben genoten. we waren toch een beetje huiverig door de recensies maar het eten was van zeer hoog niveau.

wij hadden gekozen voor het 6 gangen menu met bijpassende wijnen dit betekende dat dan de oester afvielen maar aangezien wij toch graag oesters wilden eten dit gerecht geruild met de Corvina dit was geen enkel probleem.

personeel was erg enthousiast ging allen een beetje snel in het begin wij waren nog bezig met de gin-tonic en toen kwam het eerste wijntje al en het tweede wijntje kwam ook al voordat wij het eerste wijntje op hadden hier even wat over gezegd en daarna ging alles in een keurig tempo lekker relaxt.

het enigste minpuntje wat wij hadden is dat de wijn keuze bij de gerechten nog wel wat meer aandacht kan krijgen wij vonden sommige wijnen niet zo goed bij de gerechten passen en de prijzen die je hier betaald zijn stevig te noemen maar dit zal ongetwijfeld met het mooie uitzicht te maken hebben.
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Moon had iets goed te maken met de eerste recenties. Daarom was het best spannend de lift naar de 19e etage te nemen. Een hartelijke gastvrouw ving ons op en bracht ons naar een tafel voor 6 personen. Amsterdams water, geen probleem! En een mooi broodje met olijfolie zout en boter. De gerechten staan vast. Regelmatig wordt de kaart aangepast. Wij waagden ons 6 gangen te nemen. Stuk voor stuk plaatjes. Smaakbelevingen. Bij de laatste ronde, een pittige espresso, nog een bordje met boterkoek en chocolade. Lekker maar geen must.
Het uitzicht krijg je cadeau. Last van de ondergaande zon is er eigenlijk niet omdat je er langs draait. Het dakterras sluit om 22 uur. We hebben genoten van 19:00 - 23:30 uur.
C. L.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Het uitzicht is prachtig, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het eten vond ik gemiddeld, niet het geld waard. Maar waar ik me het meest aan stoorde, was de totaal ongeïnteresseerde bediening, de fruitvliegjes die de hele avond boven ons hoofd cirkelden en de vrij ongezellige sfeer.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Geweldig uitzicht, perfecte draai snelheid en je blijft kijken. We hebben het Moon 7 gangen Diner gekozen en dat was prima vooral de Corvina ( vis) had onze voorkeur maar de rest van de gangen was verrassend lekker want we hadden onze verwachtingen gezien bepaalde recensies niet erg hoog. Om toch te zeuren: bediening soms in het Engels ( voor ons geen probleem maar dan toch) en de verlichting in het toilet, erbarmelijk !!!! en er mag wel een tussentijdse schoonmaak plaatsvinden. Al met al een leuke ervaring om een keer te doen.
LodewijkMaters .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Fantastisch dat Amsterdam zo'n hoog - en ronddraaiend! - restaurant heeft. Aankleding/interieur is ook top. Het is alleen jammer dat men heeft gemeend dat ze dan wel wegkomen met wat minder moeite in het eten te steken, althans afgezet tegen de prijs en de hoeveelheid. Als dat laatste ook in orde wordt gebracht - ofwel de prijs omlaag, ofwel de kwaliteit en hoeveelheid omhoog - hebben we één van de leukste restaurants in Amsterdam.