Moon

C. L.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Geweldig uitzicht, perfecte draai snelheid en je blijft kijken. We hebben het Moon 7 gangen Diner gekozen en dat was prima vooral de Corvina ( vis) had onze voorkeur maar de rest van de gangen was verrassend lekker want we hadden onze verwachtingen gezien bepaalde recensies niet erg hoog. Om toch te zeuren: bediening soms in het Engels ( voor ons geen probleem maar dan toch) en de verlichting in het toilet, erbarmelijk !!!! en er mag wel een tussentijdse schoonmaak plaatsvinden. Al met al een leuke ervaring om een keer te doen.
LodewijkMaters .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Fantastisch dat Amsterdam zo'n hoog - en ronddraaiend! - restaurant heeft. Aankleding/interieur is ook top. Het is alleen jammer dat men heeft gemeend dat ze dan wel wegkomen met wat minder moeite in het eten te steken, althans afgezet tegen de prijs en de hoeveelheid. Als dat laatste ook in orde wordt gebracht - ofwel de prijs omlaag, ofwel de kwaliteit en hoeveelheid omhoog - hebben we één van de leukste restaurants in Amsterdam.
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Skyhigh die kwaliteit bij Moon!
Nadat we vorige week op de Lookout rondgekeken hadden en geschommeld, vonden we het ook tijd om Moon uit te proberen. Dat is een aangename lange avond geworden met prachtig eten in zeven stapjes. Het hadden er ook minder mogen zijn, maar we vonden het leuk om uitgebreid te genieten. Nou dat is gelukt: perfect reserveringssysteem, superlieve ontvangst, perfecte bediening, fantastisch eten en mooi gekozen bijpassende wijnen. En dan zo'n langzaam ronddraaiende cirkel waarop je zit waardoor je zowel de buitenwereld onder je, alsook de receptie, bar en keuken achter je langs ziet schuiven. Heel bijzonder. Onze welgemeende complimenten!
Verbeterpuntje? Ja dat nog wel: er mogen best wat echte twee persoonstafels gecreëerd worden. Nu is de opstelling zo dat je met twee anderen vlak naast je zit. Het dringt de intimiteit van de anderen aan je op.
chrispy007 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Het uitzicht in het ronddraaiende restaurant is fantastisch, het eten is de prijs niet waard, je gaat met honger naar huis, want de gerechten zijn minimaal, het hoofdgerecht eet je in 2 happen op, goed voor de lijn, dat wel en er is geen keuze mogelijk het menu staat vast.
Kevin D.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Afgelopen weekend in Moon geweest. Het uitzicht is een beleving. En het eten heerlijk. De bediening moest even op gang komen, maar alles bij elkaar een prima verhouding tussen prijs en kwaliteit. Ik ga nog een keer.
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Flabbergasted... dat is voor mij de beste beschrijving. Natuurlijk een prachtige locatie, dat begrijpt iedereen maar het eten (gecombineerd met de wijn), echt grandioos. Wij hebben ons laten verwennen met een Full Moon menu. Na een aantal heerlijk opwarmertjes, mondvermaakjes, allereerst de coquilles geserveerd in hun eigen schelp met druiven en een zuurtje, fingerlicking. En vanaf dat gerecht rolde wij van de ene verbazing in de andere. Het hoogtepunt was toch wel de Beef Wellington.... zo mals, daar was geen mes bij nodig. Marco, Tommy en crew, dank voor de grandiose avond en tot zeer snel.
Luciano G.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Net als in alle recensies staat omschreven, de locatie is echt geweldig. Er is geen mooier uitzicht te vinden in de stad. Maar na 10 minuten went het uitzicht eenmaal en gaat het om het eten en de bediening. Wij hebben gekozen voor Full Moon (7g) met wijnarrangement. Het eten was goed van kwaliteit, maar de meeste gerechten vonden wij niet verrassend. Het "voorgerecht" de Margerita in een bolletje vond ik zeer origineel. De kwartel was goed, maar vond de saus zeer dominant, jammer. De Wellington was lekker! De visgerechten waren 'laf' van smaak. De wijnen waren zeker goed en divers, echter ontbrak soms de link met het gerecht en was de uitleg niet altijd duidelijk. Waar dit restaurant zeker winst kant boeken is op de bediening; engelstalig en vluchtig. Het restaurant was om 23.00 uur leeg, iets wat wij niet gewend zijn in een restaurant waar 7 gangen worden geserveerd. Jammer want gezellig lang natafelen was minder goed mogelijk. Gaan wij terug? Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Echter moet je deze locatie een tweede kans geven!
Irene M.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Zondag hier gegeten.Grappig om binnen een paar seconden op 19 hoog te staan. Het uitzicht is ontzettend mooi. Vooral omdat je ronddraait en het is dan leuk om te proberen uit te vinden welk stukje Amsterdam je dan ziet. Doordat je op een ronddraaiende cirkel zit zie je maar een paar van de andere gasten. Wij waren met z'n drieën en naast ons was een tafel voor 10 personen die de hele avond leeg bleef. Dit geeft niet echt een heel gezellig gevoel.
De bediening is aardig en attent. Het 7 gangen diner is prima maar niet echt verrassend. Het enige echt verrassende was eigenlijk de amuse. Een parel in een oesterschelp die je heel voorzichtig in je mond moest zien te krijgen. Op het moment dat je hem in je mond had barstte hij open en bleek het een drankje te zijn. Voor de rest 7 smakelijke gerechtjes maar geen een die qua opmaak of smaak een wow gevoel opriep.
Het kan ook aan mij liggen. Misschien ben ik te verwend geworden.
Als ik nog eens terug kom bij Moon is het voor het uitzicht, niet voor het eten.
Thérèse W.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
De lokatie is werkelijk top! Ook de ontvangst beneden en bij het restaurant zelf was prima. Het eten is heerlijk en fantastisch, zowel kwaliteit als presentatie als smaak. Absoluut sterwaardig.
Ook de wijnkeuze is ruim met redelijke prijzen voor wijn per fles alsook per glas.
De bediening is vaak onzeker en de borden worden soms al rammelend op tafel gezet. Hoe drukker het werd, des te minder tijd had de bediening voor ons. Dat kwam allemaal zeer gehaast over.
We vroegen ter plaatse of één portie zoutarm geserveerd kon worden. Dat was geen enkel probleem en de hele avond werd daar ook netjes rekening mee gehouden alsook uitleg over gegeven.
We waren er rond kwart voor zeven 's avonds en gingen voor het 7-gangen menu. Alles liep voorspoedig tot en met gang 3. Daarna hebben we meer dan 3 kwartier moeten wachten. Gang 6 hebben we ná weer meer dan 3 kwartier pauze niet meer afgewacht. Het was toen inmiddels kwart over tien. Het vreemde was dat onze buurtafel die pas 2 uur later dan wij aanwezig waren tegen de tijd dat wij gang 5 bijna op hadden hún 5de gang geserveerd kregen. Blijkbaar een foutje in het kassasysteem, zoals ons werd verteld. De bediening was zeer correct om slechts 5 gangen af te rekenen en we hoefden de genuttigde drankjes niet te betalen, wat we een mooi gebaar vonden.
Al met al een mooie avond gehad, ondanks het gehalveerde diner, en we denken er zeker aan om nog eens terug te komen.
Nicky K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Een geweldige avond uit. Genot om over Amsterdam uit te kijken, terwijl je geniet van de heerlijke gangen. Alle gerechten waren zeer smaakvol, jong maar vriendelijk en service gericht personeel, de alcoholvrije cocktail speciaal voor mij maakte dit voor mij compleet. Bedankt voor het meedenken en dat beetje extra.
Jani L.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Eindelijk weer eens samen uit eten. Moon is prachtig, bediening is professioneel en vriendelijk, lekkere wijnen en een waanzinnig vegetarisch menu. We kozen voor 5 gangen wat meer dan genoeg was (7 kan ook) en kregen haute cuisine.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Schitterend uitzicht. Dan kan de avond op het ronddraaiende plateau al niet meer stuk. Hé, daar komt de keuken langs. Daar komt het lekkere eten vandaan. Mooi klaargemaakt, smaakvol en appetijtelijk opgediend. Mooie wijnen erbij en een verrukkelijke bediening. Je betaalt er ook wel voor. Dus het is voor af en toe.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Duizelingwekkend. Al die medewerkers die je ontvangen in de lift plaatsen je jas aannemen de reservering checken je naar de tafel verwijzen ..en dan draaien terwijl je een drankje bestelt. Aperol spritz nee die hebben we niet. Geen andere suggestie gedaan. Tas op de grond nee dat mag niet daar moeten wij langs etc welkom in de wereld. Het eten was even duizelingwekkend evenals het lawaai. Oef
En maar 1 wc dames! Uitzicht uiteraard ongelofelijk. Maar nee. Voor mij niet geschikt al die indrukken smaken etc jammer
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Gisteren voor het eerst naar Moon geweest. Zoals iedereen zegt is het uitzicht prachtig en het ronddraaien een extra dimensie, leuk om Amsterdam zo van alle kanten te zien. De ontvangst was prima, we zoefden met de lift naar boven en onze jassen werden keurig aangenomen. Het eten was ok, maar niet meer dan dat. Het is een duur restaurant (we waren 215 euro kwijt met z'n tweeën) dus daar mag je behoorlijk wat van verwachten. Mijn tafelpartner had het vegetarische 5 gangen diner en dat was fantasieloos (eerste gang: een halve geschilde avocado met parelcouscous, ahum). Er waren geen amuses, op de Margherita bal na, dat was een leuke verrassing. De rauwe Wagyu beef was mals en fris, maar niet bijzonder. De coquilles met truffel was ietwat weeïg, miste pit, de Babi Pangang was dan weer verrukkelijk en de eend was lekker, maar wel wat gewoontjes. Ik zag uit naar het desert, hoopte op smaaksensatie, maar dat bleef uit. Al met al vond ik het matig. De bediening was zeer attent, oplettend en netjes. Ik heb niet de indruk dat ze heel gepassioneerd zijn over eten, maar ze legden de gerechten goed uit en waren vriendelijk. De inrichting dan, tja, die is zeer matig, beetje als het Ikea restaurant, gammele stoelen, weinig sfeer, ik mis hier het design dat bij fine dining hoort. De toiletten zijn trouwens echt niet fris, doe daar wat aan mensen, kleine moeite. Al met al, zeer de moeite waard voor een keertje, maar ik kom niet snel meer terug.
Boris T.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Op kerstavond voor het eerst bij Moon gaan eten. Een geheel verzorgd kerstmenu van 7 gangen voor 125 euro, dat klonk goed! Bij aankomst merkten we dat het allemaal wat rommelig was, dat terwijl het gehele restaurant nog vrijwel leeg was. Eigenlijk is het daarna alleen maar slechter en slechter gegaan.

Het begon al bij het kiezen van de wijn. Ongemakkelijk, want wij dachten dat de wijn inclusief was. Blijkbaar dacht de bediening hier net zo over, want ze ontkenden dit nogal onhandig en gaven ons op ongemakkelijke manier de wijnkaart.

De bestelde fles witte Limoux, die overigens fantastisch was, kwam nadat het eerste voorgerecht al was geconsumeerd. Jammer. Ik denk dat dit een heerlijke combinatie was geweest met de overigens heerlijke coquilles.

Ook de paling met dashi was, op twee graatjes na, perfect.

Het derde gerecht was fazant. Ik weet dat het een lastig product is, maar op dit niveau moet dat gewoon perfect zijn en die was hij verre van. Droog en smakeloos.

Hierna kregen we na een half uur nogmaals de fazant, foutje, maar kan gebeuren als je wijk continu met de klok meedraait. Helaas hebben we daarna een volledig rondje (+/- 1 uur) niets meer gekregen. Na navraag ging de vrij onverschillige ober eens even navragen. Het was druk dus we moesten even geduld hebben. En dat terwijl de tafels rondom ons in de tussentijd twee gangen hebben gekregen.

Dit vierde gerecht was een soort mousse van eidooier, aardappel en truffel. Heerlijk, alhoewel het inmiddels wel vaker onderdeel uit maakt van een menu.

Het hoofdgerecht was een soort Beef Wellington van Hert. Ook weer zo'n gerecht die zo moeilijk goed te krijgen is en zo weinig indruk maakt als hij wél goed is. Doorgeslagen, smaakloos, maar het ergste: de hert leek wel oud want die smaakte bijna naar schaap. Bah.

Hierna een gerecht van gebakken Foie gras (die overigens werd uitgeserveerd onder de vermelding "eendenlever") met een tarte tatin van pruimen (of perzik). Dit heeft gelukkig de eer van de keuken nog enigszins gered. Geweldige combinatie en perfect uitgevoerd.

Hierna nog een zoet desert. Het zegt al genoeg: geen idee meer wat dat was.

Eerlijk is eerlijk, de locatie is geweldig. Echter, voor een tent met tweesterren aspiraties én prijzen, moet er nog wel flink wat werk verzet worden. In de keuken moeten de puntjes op de i en zal men beter na moeten denken over wat te serveren tijdens zo'n drukke avond. Maar vooral de bediening moet zich eens goed achter de oren krabben, want op deze manier vraag ik me af of de Franse bandengids zelfs een Bib overweegt.
Chris H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Deze week 2x naar MOON geweest en beide keren zeer voldaan naar huis gegaan. Uiteraard een fantastisch uitzicht, zeer vlotte jonge leuke bediening en een heerlijk 5 gangen menu. Ook de wijnen waren prima en er waren wat wijnfreaks bij.
Ricardo W.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Afgelopen zaterdag bij Moon gegeten. Signature chef Jamie van Heije en chef de cuisine Tom den Hartog vormen de basis voor het restaurant. Ik ben bij het restaurant van Jamie in Oudekerk geweest en dat was in een woord fantastisch. Tevens ben ik fan van restaurant Johannes, waar Den Hartog ooit chef was. Dus de combinatie van deze 2 heren belooft wat. Zeker in combinatie met de elementen van het ronddraaiende restaurant met 360 graden uitzicht op Amsterdam.

Het uitzicht, op een heldere avond, zoals wij hadden, is dit super.

Het eten, een voldoende. De amuses waren prima, de zwarte kaasstengels van parmesan waren vooral bijzonder. De parel gevuld met margherita, meen ik, was een leuke toevoeging.

We kregen een wat onevenwichtig 5 gangen diner. De wagyu was prima, maar niet meer dan dat. De coquille met truffel, een verrassende combinatie, maar goed op smaak. Het hoogtepunt van de avond was wat mij betreft de babi pangang. Een ware smaakexplosie, het buikspek, zeer mals en smeltend op je tong. De wortel, gegaard in passievrucht was verrassend pittig. Een goed gerecht.
Het hoofdgerecht viel enigszins tegen, de eendeborst was wat taai, de jus aan de zoute kant, terwijl de tarte tatin en de biet te zoet waren, waardoor het gerecht niet in balans was.
Tenslotte was het dessert, we kozen allen voor zoet, nogal gewoontjes, weinig op aan te merken, maar ook niet bijzonder.

Service. Dit is ECHT een verbeterpunt. Onze ober kwam zeer onervaren en ongeïnteresseerd over. Drankjes en servetten waarom werd gevraagd werden vergeten. We hadden het 7 gangen menu besteld voor de tafel, maar kregen dus het 5 gangen menu. Toen we hier bij gang 4 achterkwamen hadden we dit gemeld, maar we kregen uitsluitend de vraag of we het zoete dessert wilden of kaas. Geen excuses of aanbod om alsnog de extra gangen te serveren. Opmerkelijk.

Tenslotte, toen de gastvrouw onze jassen niet kon vinden, moesten we zelf meerdere kasten doorzoeken, ook dit kan beter.

Eindoordeel, het restaurant heeft een fantastische locatie en prachtig uitzicht, en is daarom een publiekstrekker, we hadden dan ook even moeten wachten voordat we terecht konden bij Moon. De totaalbeleving viel dan ook wat tegen. Ik heb wel vertrouwen in de chefs, omdat ik weet wat ze kunnen in de andere restaurants. Het bedienend personeel, wat minstens zo belangrijk is voor een geslaagde avond moet beter opgeleid worden.
Alleen voor het uitzicht kun je ook terecht op de 20e verdieping.