Over het restaurant Mooi Zeist

Mooi Zeist doet er alles aan om "uit eten gaan" bijzonder te maken. De meeste gerechten vinden hun oorsprong in de traditionele Indonesische keuken.

Maar die typisch Javaanse receptuur wordt ook gebruikt om in combinatie met seizoensgroenten en ingrediënten eens voor een andere benadering te kiezen. Steeds vaker ook wordt de Oosterse keuken in de breedste zin van het woord als inspiratiebron gebruikt.

Het blijft Indonesisch en tegelijkertijd verrassend. Kortom, Mooi Zeist staat garant voor een smaakbeleving die uniek is in Midden-Nederland.

Meer informatie over restaurant Mooi Zeist

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren

Jouw recensie over het restaurant Mooi Zeist

De tafel van Raymond J.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Heel goed restaurant heb er een uur rijden voorover om er te gaan eten.
Marianne P.
Heerlijk gegeten weer! Moet me wel van het hart dat het dessert buiten proportioneel duur is voor wat je krijgt. Jammer anders zeker een 10.
Hubert S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Karen H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2018
Met kerst gegeten in een sfeervolle ambiance met heerlijke plank met kleine hapjes en heerlijk soepje. Daarna buffet, als altijd zeer smaakvol en daarna nog een lekker dessert. Op de achtergrond 2 gezellige gitaristen die voor een goed sfeertje zorgden..... kortom, perfect en volgend jaar weer!
Jessica L.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
Hier proef je duidelijk de authentieke Indische smaak. We hadden de meest uitgebreide rijsttafel. Met 3 verschillende voorgerechten, prachtig geserveerd. De rijsttafel was voortreffelijk en dan het toetjes festijd, 4 toetjes weer prachtig geserveerd! We hebben genoten.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Ik heb. Beter Indonesisch gegeten, we kregen het kerstmenu, helaas was alles nog al saai en weinig smaak nuances, een belediging voor de Indonesische keuken, sateetjes waren een uitzondering , de sateh cambing smaakvol en mals, de erg vriendelijke gastvrouw heeft de kerstavond toch nog een pluspunt kunnen toedienen
Life muziek was net zo als het eten, erug saai en slecht, een neef van de chef die anders werkloos thuis had gezeten?
S. V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Voor het eerst kerst gevierd bij Mooi Zeist met de familie, 15 man/vrouw. Tot mijn spijt viel het erg tegen. Hoewel we een mooi gedekte tafel hadden en er live muziek was is me het volgende bijgebleven; Het voorgerecht kwam (als laatste van het restaurant) op grote planken met gekleurde kroepoek. Daarin verstopt zat voor iedereen een halve lemper en een halve risolles, heel karig en niet sjiek.
Ook de service viel me tegen. Bijna lege glazen werden zowat voor je neus weggeplukt, en lege glazen werden amper bijgevuld, we moesten echt bediening aanklampen om iets te drinken. Daarnaast was in tegenstelling tot een normale rijsttafel het kerstmenu in buffetvorm en wij waren ook hierin de laatste tafel die mocht scheppen. Nu ben ik al geen buffetliefhebber maar gezien onze vorige goede ervaringen bij Mooi Zeist dacht ik dat het wel kon. Dit gaan we dus niet meer doen. Het nagerecht was ook niet geheel wat we van Mooi Zeist zouden verwachtten. Het was een chocolade lavetaartje met een bolletje ijs. Niets geen lekkere indische nagerechtjes zoals we het kennen.
Doordat wij de vroege sessie hadden werden de tafels die inmiddels al leeg waren verschoven en klaargemaakt voor de volgende sessie. Het werd heel rommelig en lawaaierig. Hierdoor kreeg je het gevoel dat je op de schopstoel zat terwijl wij nog koffie moesten bestellen. Wij vonden het al-met-al niet het bedrag waard wat we er per persoon voor betaald hebben. Heel jammer, want ik had er zo over opgeschept bij mijn familie.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2018
Top kerstdiner gezellig en heel lekker bedankt Marijke en Ed. Leuke muziek en verassende gerechten met de Indische twist.
Plus een mooie fles passende wijn.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2018
Heerlijk gegeten in de juiste ambiance, juist samengesteld menu van vlees en vis, en uiteraardheerlijke muziek, we kijken weer uit naar kerst 2019.
Gernand H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2018
Met een gezelschap van 10 personen in Indonesisch restaurant Mooi Zeist gegeten vanwege een feestelijke gelegenheid. Van te voren doorgesproken wat we graag wilden, ook omdat er een vegetariër in de groep was. Wat mij betreft gaat er niks boven de uitgebreide rijsttafel Mooi Zeist. De heerlijke kokossoep vooraf was op speciaal verzoek net als de verschillende soorten saté. De helft van het gezelschap kende het restaurant niet maar gaat binnenkort zeker terug om de kaart verder te verkennen. Super feestelijke avond gehad en heerlijk gegeten. Dank!
John V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Zondag 26 december gegeten lopend buffet eten plus bediening was zeer goed
Ik raad iedereen aan om eens een Keer te eten daar
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
Met collega's geweest voor een afscheids-etentje. Mooie informele gezellige gelegenheid. Goede "warme" tafelverlichting.
Van te voren gereserveerd on line. Prettige ontvangst, zeer gastvrij en vriendelijk. Goede parkeergelegenheid.
Ook mijn collega's waren positief verrast door het assortiment en de kwaliteit van de levensmiddelen geserveerd.
Een gelegenheid om zeker nog eens terug te komen.
Ariën S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
De prijs van een glas wijn vond ik aan de hoge kant. Daar mag echt wel wat vanaf. Dat koste 6 euro per glas. Voor de sauvignon die ik had was 4,50 euro prima geweest.
E. V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Bij uitstek een sfeervol restaurant voor vrienden onder elkaar, die van een goede Indische hap houden, maar ook een goed gesprek in een stimulerende sfeer willen voeren.
H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Gezien het aantal mensen aanwezig, is het geluidsniveau redelijk hoog, hetgeen resulteert, dat men luider moet praten, om een gesprek aan te gaan met een persoon aan de andere kant van de ronde tafel .
Marja K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Ik heb voor buffet gekozen
De smaak van het eten s prima alleen jammer dat er weinig groenten gerechten waren de sajor loddeh was wel groenten, maar vond ik niet lekker smaken. De atjar daarin tegen was heerlijk knapperig. De vleesgerechten smaakten heerlijk alhoewel ik geen varkensvlees eet vond ik alle andere gerechten van het buffet erg lekker. Zou fijn zijn als op de bordjes niet alleen staat wat het is, maar ook wat voor soort vlees er in zit.
Nicolette H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Kleine rijsttafel gegeten Het smaakte heerlijk. Goede porties en goede gerechten. Het smaakte heerlijk allemaal. De bediening was hartelijk en snel.
D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Perfect gastvrouw/heerschap. Zeer attente verzorging van de gasten. Heerlijk gegeten. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Goede ambiance.
Joke E.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Samen met mijn broer hebik gegeten, vaak ook met meer familieledeN en vrienden. Wij voelen ons hier senang. We hebben, met ons Indië- verleden, genoten van de meter satés, die op houtskool gemaakt waren. Verrukkelijk..

Het tekkeltje van mijn broer kon rustig in de auto blijven, geparkeerd op eigen terrein van MooiZeist.
Elk bezoek is voor ons een succes. Joke
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Heerlijk gegeten, kom er al 25 jaar en nog steeds topkwaliteit. Vriendelijke ontvangst en bediening
Adriaan G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
De kleine rijsttafel smaakte ons uitstekend en de bediening was vriendelijk en vlot, ondanks de drukte op zaterdagavond. We komen zeker nog eens terug.