Mooi Zeist

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Catering , Terras
Irene P.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We wilden het buffet een keer
proberen. Voor de kids leuk dan blijven ze enigszins in beweging.
Van hen kant kwam de eerste opmerking dat de variëteit ver te vinden was. Links pedis gerechten, rechts minder pedis.
Smaak was goed. Service was erg matig. Bediening was amber te zien.
Nog een lekker desert uitgezocht.
Al met al vond ik voor het buffet de prijskwaliteit verhouding ver te zoeken. Het is wel een sfeervol restaurant, Indonesische stijl.
Anoush D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Jammer dat iedereen vasthoudt aan Indische Rijsttafel, want in dit restaurant staat een kok achter het fornuis die veel meer kan dan dat! Twee keer ben ik nu geweest in de afgelopen maanden, en twee keer namen we het Chef's Menu. Een vast menu met prachtig opgemaakte kleine gerechten, een mix tussen klassiek Frans en het Verre Oosten. Mooi, erg lekker van smaak en een verademing om in Zeist weer eens echt lekker en bijzonder te eten. Ook degene die ons bediende, toevallig beide keren dezelfde jongeman, was duidelijk erg gecharmeerd van dit menu. Goed passende wijnen erbij (wij namen de BOB's portie) in een wijnarrangement.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Wij komen regelmatig in restaurants rond utrecht en gaan graag terug naar Mooi Zeist. Weer fantastisch gegeten met vooraf de overheerlijk geroosterde buikspek saté.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Al meerdere keren wezen eten in dit stijlvol restaurant waar je hartelijk wordt ontvangen. Dit keer lekker buiten op het terras gezeten en niet gekozen voor de traditionele gerechten maar voor het chef's menu. De keuken heeft ons bijzonder aangenaam verrast met deze vernieuwende Indonesische smaakbeleving op Europese wijze. Aan het dessert kun je meestal zijn of de chef het snapt, nou hij begrijpt het ! De wijnen passen uitstekend bij de smaak en zeer betaalbaar we komen gauw weer terug !
cook .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Het gezegde: 'Als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel'!

Oftewel de eigenaren waren met vakantie en de bediening liet het afweten, niet alleen de bediening maar de kok gooide er ook met zijn pet naar....... eten lauw, saté rauw gewoon geen zin om te koken dan zou je denken dat het restaurant overvol was waren slechts 4 tafels bezet dus daar lag het niet aan.
KleineNeef .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Tja, we komen hier jaarlijks op onze terugreis vanuit Bataviastad. Ook wij reizen namelijk jaarlijks een keer af naar deze bonte verzameling van outlet winkels en hopen hier onze ' slag te slaan'. Helaas wordt het ook hier zienderogen minder en zijn vroeger toonaangevende winkels gereduceerd tot niets zeggende 'pijpela's'. Maar de dag zou gered kunnen worden door Mooi Zeist. Het begon goed, we belde op de terugweg vanuit de auto om te reserveren en we waren van harte welkom. Gezien het zomerse weer een welverdiende borrel gedronken op het uitstekende terras. Vervolgens gekozen voor de uitgebreide Bandung rijsttafel voor vier personen. De uitermate vriendelijke bediening bood aan om het voorgerecht buiten te serveren. Een uitstekend voorstel waar we gaarne gebruik van hebben gemaakt en waar we van hebben genoten onder zomerse temperaturen. Heerlijk van smaak en als dat het begin zou worden van de avond dan zou het zeker goed komen. Helaas is de keuken daar niet ingeslaagd. Het was best lekker, maar alles behalve uitgesproken. Om heel eerlijk te zeggen was het eigenlijk niets bijzonders, was het vlak van smaak, geenszins spannend en zonder enige smaakexplosie. Jammer, maar de bijzonder vriendelijke en gezellige bediening maakte de avond in ieder geval nog goed. Resumerend verwacht ik niet dat zo de resensies niet beter worden dat we hier nog een keer een tussenstop zullen maken. Maar of dat we nog een keer afreizen met dit reisdoel, weet ik ook niet.
Joeleke .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Met 7 personen hebben we 4 rijsttafel ketjil, 3 extra voorgerechten en nog 3 andere gerechten besteld. De smaak van enkele gerechten, de saté kambing was top, vond ik niet zo gekruid dat ik gewend bent bij authentiek Indisch eten.
Ook jammer dat we, naast de flessen rode/witte wijn, geen karaf gewoon ijskoud kraanwater konden bestellen dat gewoon lekker is bij Indisch eten.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Gisteren weer eens met vrienden naar Mooi Zeist. We wilden deze keer de traditionele rijsttafel Mooi Zeist aanpassen met een paar visgerechten. Gelukkig was dat geen enkel probleem. De pittige markreel was heerlijk. Jammer dat de vis in ketjap tamelijk smakeloos was. Daarentegen waren de vlees- en groentengerechten prima. De extra bestelde sateh kambing was meer dan voortreffelijk. Mooi Zeist blijft wat mij betreft toch een aanrader!
I. B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Gelokt door een van de vele evenementjes van dit Restaurant; een winterBBQ op naar Zeist.
In de royale, goed verwarmde terrastent was een gezellige wintersetting gecreëerd. hartelijke ontvangst en als starter een warme oester van de BBQ; heerlijk subtiel. Er volgden nog veel lekkere BBQ hapjes met een Indische twist; heerlijk. Het worstje van eend was een van de verrassende toppers. Prachtige avond geheel in Mooi Zeist stijl; gastvrije kwaliteit.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Wat is dit toch een goed restaurant. Zo jammer dat er vaak zo weinig mensen zijn, althans de keren dat ik er was. De moeite van het omrijden waard! Verrukkelijke Sate's, keer die van geit. Pittige kip, kreeft, Gado Gado. Vers en lekker.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Dit keer niet gekozen voor de traditionele gerechten of een rijsttafel maar voor het 'chefs menu'. We werden verrast door verfijnde gerechten met een stevige knipoog naar de smaakvolle specifieke Indische keuken. De wijn heeft een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en de bediening vriendelijk en servicegericht. Inrichting bovendien erg sfeervol dus al met al een echte aanrader!
DelftYelper .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Op zondagavond met een groep van 8 gegeten bij Mooi Zeist. Het was er gezellig druk. De zaal op de 1e etage doet ruim aan, met veel donker hout, elegante decoratie en een open nok geeft het een goede sfeer. In de zomer is er een ruim dakterras, maar dat was in de winter natuurlijk gesloten.

We namen voor 5 de uitgebreide rijsttafel en voor 3 a-la-carte. De voorgerechten, een loempia, een dumping en nog iets vergelijkbaars waren al meteen kleine cadeautjes. Voor de rijsttafel werden er een dozijn keurige schaaltjes op tafel gezet met allerlei Indonesische lekkernijen. En de schalen met krokante kip en getrancheerde ossenhaas konden daarin eigenlijk gewoon mee. De smaken waren puur, geurig en een mooie combinatie tussen zoet en pittig. We hadden een verjaardag te vieren, en het dessert werd met veel bombarie en fakkels in drie kleuren binnengedragen. En zeer smakelijk, met ijs, spekkoek en diverse mousses.

De dissonant in de ervaring was de service. Hoewel niet onvriendelijk, was het weinig geïnspireerd en letterlijk alle orders voor drankjes gingen fout. Ze werden of niet correct of niet compleet uitgevoerd. Zelfs de koffie toe werd eerst half, en daarna de rest verkeerd geleverd. Tot tweemaal toe moeten we zelf de ober attenderen op een tafel lege glazen met het verzoek voor een nieuw rondje. Dat moet echt verbeteren. Spijs en decor zijn uitstekend, dus daar kan het niet aan liggen.
Hannie R.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Wat een mooie gerechten. De keuken is echt op een heel goed niveau aan het koken. In de winter rode kool en een zalfje van puree maar wel heel mooi met een Indonesische touch. En super op het bord gedresseerd. Echt plaatjes voor het oog en ook voor de smaakpapillen.
Prachtig ijs ( Pandang en kokosijs) en een zalige spekkoek.

We hadden het chefs-menu. Helaas is dat alleen per tafel te bestellen. Vreemd want als je alleen zou zijn kun je dit wel voor één persoon bestellen. Maar met twee of meer gaat dit niet. Wat meer flexibiliteit zou daarin fijn zijn.

Dat ze ergens achterin een woonwijken zitten is jammer. Een andere locatie zou de kookkwaliteit veel meer recht doen.
Jammer is dat als je binnenkomt pas op de eerste etage begroet wordt. Directe ontvangst bij de deur zou gepast zijn.
En doe ajb wat aan die felle tl-lichten van de keuken. Dat je als gast aankomt en dan vanaf de parkeerplaats al door fel to-licht beschenen wordt en zo de keuken inkijkt is geen aanwinst.
Christiaan1974 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Gisteravond gezellig gegeten in Mooi Zeist. In tegenstelling tot een aantal hierboven beschreven azijnzure recenties, kan ik niet anders concluderen dan dat dit incidenten zijn of sterk door de resencent wordt overdreven. In Nederland zeuren we met z'n allen nou eenmaal graag als het geen hollandse pot is. Ik kom al zo'n jaar of 5 in Mooi Zeist en altijd is de ontvangst gastvrij en keurig. De service en bediening is denk ik sterk afhankelijk van de medewerker die helpt maar deze zijn in mijn ogen allen prima, servicegericht en discreet. De hoofdgerechten laat ik altijd voor wat ze zijn; ik bestel alleen meerdere bijgerechten in de aparte kommetjes en laat dit op tafel zetten zodat we met elkaar aan tafel van een ieder gerechten kunnen proberen. Dat heeft 3 voordelen:1. het gerecht wordt speciaal vers bereid en zijn meestal snel gereed omdat deze altijd worden bijbesteld door gasten, 2. de hoeveelheid in de kommetjes ten opzichte van de hoofdgerechten zijn groter, zodat je meerdere keren kunt opscheppen en je buikje letterljk 'rond eet', 3. je houd zelf de hoogte van de rekening in de hand doordat alle bijgerechten tussen de 4 en 15 euro zijn en de hoeveelheden groot genoeg zijn om met minder bijgerechten te volstaan. Als je vol voor de rijsttafels gaat dan loop je de kans dat je veel variatie krijgt in kleinere hoeveelheden zodat het lijkt alsof er te weinig wordt opgediend, echter zijn alle indonesische gerechten zeer bewerkelijk en kost veel voorbereidingstijd om de juiste kwaliteit te krijgen. Vandaar dat rijsttafel altijd kostbaar zijn. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over Mooi Zeist en kom er altijd graag weer terug.
Rim P.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Wij komen al jaren bij dit restaurant (1 keer zelfs met een groot gezelschap) en waren altijd zeer te spreken over alle aspecten.
De laatste keer viel het helaas tegen.
Onze groep (9 personen) wilde merendeels (7 van de 9) voor het Indonesisch Buffet gaan. Wij werden op enigszins ongeduldige wijze geattendeerd, dat e.e.a. alleen mogelijk was voor alle personen. Uiteindelijk werd er voor ons een uitzondering gemaakt; niettemin vonden wij de hele gang van zaken niet erg gastvriendelijk.
Ook het buffet hebben wij wel eens beter ervaren; nu hadden nogal wat gerechten min of meer dezelfde smaak en was er niet voldoende van alles.
Entourage Mooi Zeist is prima in orde.

Romer V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
We hebben nu drie keer Mooi Zeist bezocht. Omdat we heel verschillende verhalen horen van kennissen, hadden we zoiets van "Misschien hebben we gewoon pech gehad." We hebben een indruk van "heel gewoontjes, niet echt speciaal", alle drie de keren. Met het lezen van de beoordelingen vergaat mij de moed om nogmaals Mooi Zeist te bezoeken. Jammer van zo'n inspirerende omgeving. We hebben in Utrecht hele goeie ervaringen met Tai Soen via een Chinese vriendin, dat is pas echt "buiten de deur" eten. Aanrader!
Wiljaver .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Wij gingen voor het chefsmenu, bestaande uit drie gangen, volgens de menukaart een nieuwe sensatie in Indonesisch eten, ook visueel. Het voorgerecht werd snel geserveerd: een soort babi pangang vertelde de ober, kleine plakjes varkensvlees in een dressing. Vervolgens moesten we 1,5 uur wachten op het hoofdgerecht. Pas na aankondiging het restaurant te zullen verlaten werd een slordig gedecoreerde eendenborst geserveerd. Een soort tweede voorgerecht. Met excuus en een wijntje van de zaak, dat wel. Het nagerecht, ijs en spekkoek was eigenlijk nog het meest acceptabele onderdeel. Was dit Indonesisch? Zelfs geen korrel rijst. Niet voor herhaling vatbaar.
Melanie A.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
In Amsterdam heb ik de keuze uit vele Indonesische keukens. Tot nu toe heeft Mooi Zeist mij met blijheid bediend, ik heb onwijs lekker gegeten en zorgde zij extra voor een vegetarische plato. Veel dank!
Maaike B.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Nog nooit zoiets meegemaakt. Dit restaurant ziet euro's in plaats van klanten. En helaas is de kwaliteit van het eten ook nog eens matig.
We zijn met 5 kinderen en 4 volwassenen, waarvan er één door ziekte weinig eet. Direct na binnenkomst worden we onder druk gezet om veel meer te bestellen dan we willen. Onze keuze wordt zeer indringend gestuurd naar de duurste rijsttafels. Als we aangeven zelf even te willen kijken wordt de sfeer direct ongemakkelijk. Wanneer we 6 rijsttafels willen bestellen wordt ons duidelijk gemaakt dat we ook rekening moeten houden met het restaurant en toch minstens 7 couverts moeten afnemen. Dat gaat zo nog even door en tenslotte bestellen we enkele losse gerechten en rijsttafels.
Het eten is sterk wisselend van kwaliteit en versheid. Weinig creatief ook, zeker gezien de prijs.
Bij het afrekenen wordt tot onze stomme verbazing een extra rijsttafel afgerekend. De ober heeft gewoon zijn zin doorgevoerd en tegenwerpingen helpen niet. We zijn verbijsterd over zo'n houding. Wat zonde dat deze leuke plek zo slecht wordt gerund!
WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Met een gezelschap van 12 personen bij Mooi Zeist gegeten. Gevarieerd buffet! Wel alles fors aan de vette kant! Aardig aan de prijs. Prijs/ kwaliteit lijkt mij enigzins zoek. Een drankje bestellen en daar een minuut of 20 over doen vind ik aan de lange kant! Ambiance ok!