Mooi Zeist

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Mooi Zeist

R.J. D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Goede ambiance, vriendelijke en attente bediening en heerlijk gegeten. Met partner aan een ruime tafel gezeten. Rolstoelvriendelijk, via nieuwe lift.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Na jaren weer eens bij Mooi Zeist gegeten. Wij hadden het verrassingsmenu en het was als vanouds heerlijk! Komen zeker snel weer terug.
Opzoeknaarbeleving .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
chefs menu was lekker en zag er verzorgd uit. Het wijnarrangement was passend, maar allemaal licht van smaak. De uitleg bij de wijnen was plichtmatig
Mathieu T.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
De inrichting en sfeer was heel mooi en het uitzicht is geweldig, alsof je in een tropisch woud bent. Helaas hadden wij een tafeltje vlak onder een luidspreker waar de muziek bij vlagen heel hard doorkwam. Ondanks dat hebben we heerlijk van het buffet gegeten en de apart bestelde sateh kambing was helemaal super. Wij komen graag een keer terug.
G R.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Heerlijke gerechten, goed klaargemaakt en mooi opgediend. Bediening prettig tussen formeel-informeel, niet stijfjes en toch stijlvol. Een aanrader!
Carla O.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Bij ontvangst helaas teleurgesteld dat wij min of meer gemanoevreerd werden naar het afzien van buiten op het terras bediend worden.
Wij kozen voor een kleine rijsttafel die zeer veelbelovend begon met een verrukkelijk soep. Verwachtingen hooggespannen dus. Te hoog? De rijsttafel was lekker maar sprong er niet uit. Waarom geen rechauds? De groenten waren nu lauw tot koud bij aanvang van het verorberen.
De bediening was onbeholpen en onzorgvuldig. Een jongedame die uiteindelijk zei dat ze er 'nog maar net werkte". Waar blijft de begeleiding van zoiemand? Nu was het ergerlijk diverse malen te moeten attenderen op bestelling en zakdoekje op de vloer waar het voltallige personeel doodleuk tot wel 4 keer omheen liep alvorens het op te rapen. En thee met de "beroemde theezakjeskist"... Waar oa. om gevraagd moest worden nadat het potje heet water al enige tijd op tafel stond te wachten...
Al met al een prijs die voor het gebodene in onze ogen te hoog was: 100 euro voor kleine rijsttafel en 4( of 5?) drankjes. Jammer, mooi Zeist.
Voor ons maakte u het niet waar, vooral op het gebied van de persoonlijke aandacht.
Carla O.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Nu eens niet gekozen voor de klassieke rijsttafel met de vele schotels, maar voor het vier-gangen chefsmenu. Zoals omschreven op de site inderdaad een verrassing van vier gangen op sterrenniveau met een Indonesische inslag. Voorgerecht een hele gebakken kleine krab. Tussengericht van vis ook prima. Het hoofdgericht bestond uit scampi's en een stukje vlees. Het vleesgedeelte was het enige dat tegenviel, te rauw en te zenig. Het nagerecht was weer voortreffelijk. Kortom weer eens wat anders dan de klassieke gerechten, een aanrader.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Dit keer niet gekozen voor de traditionele gerechten of een rijsttafel maar voor het 'chefs menu'. We werden verrast door verfijnde gerechten met een stevige knipoog naar de smaakvolle specifieke Indische keuken. De wijn heeft een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding en de bediening vriendelijk en servicegericht. Inrichting bovendien erg sfeervol dus al met al een echte aanrader!
Annemargreet G.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Op 2e kerstdag met de familie wezen eten. Helaas was dit bezoek niet wat wij er van hadden voorgesteld. De ontvangst was hartelijk. Na een drankje werd het voorgerecht geserveerd. Dit zag er mooi uit. Het buffet vonden wij helaas tegenvallen qua keuze, maar ook qua presentatie. Zeker met kerst verwacht je iets extra's.
Helaas bleek de live muziek meer een optreden van de betreffende artiest. Het geluid was zo luid dat wij elkaar niet meer konden verstaan. Na dit te hebben aangegeven bij de bediening kregen wij de opmerking dat er op voorhand bekend was dat er live muziek zou zijn. Tja, maar niet dat de box op onze tafel zou staan..... Na het nog een paar maal te hebben aangeven was het geluid nog steeds veel te luid. Live muziek dient naar mijn mening ter ondersteuning van de sfeer en is geen "act" op zich. Erg jammer dat er geen actie werd ondernomen. Pas bij het dessert is de muzikant gestopt en weer aan zijn optreden begonnen toen wij onze jassen aan gingen trekken. Kortom voor ons was het bezoek aan "Mooi Zeist" een teleurstelling.............
irene P.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We wilden het buffet een keer
proberen. Voor de kids leuk dan blijven ze enigszins in beweging.
Van hen kant kwam de eerste opmerking dat de variëteit ver te vinden was. Links pedis gerechten, rechts minder pedis.
Smaak was goed. Service was erg matig. Bediening was amber te zien.
Nog een lekker desert uitgezocht.
Al met al vond ik voor het buffet de prijskwaliteit verhouding ver te zoeken. Het is wel een sfeervol restaurant, Indonesische stijl.
Anoush D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Jammer dat iedereen vasthoudt aan Indische Rijsttafel, want in dit restaurant staat een kok achter het fornuis die veel meer kan dan dat! Twee keer ben ik nu geweest in de afgelopen maanden, en twee keer namen we het Chef's Menu. Een vast menu met prachtig opgemaakte kleine gerechten, een mix tussen klassiek Frans en het Verre Oosten. Mooi, erg lekker van smaak en een verademing om in Zeist weer eens echt lekker en bijzonder te eten. Ook degene die ons bediende, toevallig beide keren dezelfde jongeman, was duidelijk erg gecharmeerd van dit menu. Goed passende wijnen erbij (wij namen de BOB's portie) in een wijnarrangement.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Wij komen regelmatig in restaurants rond utrecht en gaan graag terug naar Mooi Zeist. Weer fantastisch gegeten met vooraf de overheerlijk geroosterde buikspek saté.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Al meerdere keren wezen eten in dit stijlvol restaurant waar je hartelijk wordt ontvangen. Dit keer lekker buiten op het terras gezeten en niet gekozen voor de traditionele gerechten maar voor het chef's menu. De keuken heeft ons bijzonder aangenaam verrast met deze vernieuwende Indonesische smaakbeleving op Europese wijze. Aan het dessert kun je meestal zijn of de chef het snapt, nou hij begrijpt het ! De wijnen passen uitstekend bij de smaak en zeer betaalbaar we komen gauw weer terug !
cook .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Het gezegde: 'Als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel'!

Oftewel de eigenaren waren met vakantie en de bediening liet het afweten, niet alleen de bediening maar de kok gooide er ook met zijn pet naar....... eten lauw, saté rauw gewoon geen zin om te koken dan zou je denken dat het restaurant overvol was waren slechts 4 tafels bezet dus daar lag het niet aan.
KleineNeef .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Tja, we komen hier jaarlijks op onze terugreis vanuit Bataviastad. Ook wij reizen namelijk jaarlijks een keer af naar deze bonte verzameling van outlet winkels en hopen hier onze ' slag te slaan'. Helaas wordt het ook hier zienderogen minder en zijn vroeger toonaangevende winkels gereduceerd tot niets zeggende 'pijpela's'. Maar de dag zou gered kunnen worden door Mooi Zeist. Het begon goed, we belde op de terugweg vanuit de auto om te reserveren en we waren van harte welkom. Gezien het zomerse weer een welverdiende borrel gedronken op het uitstekende terras. Vervolgens gekozen voor de uitgebreide Bandung rijsttafel voor vier personen. De uitermate vriendelijke bediening bood aan om het voorgerecht buiten te serveren. Een uitstekend voorstel waar we gaarne gebruik van hebben gemaakt en waar we van hebben genoten onder zomerse temperaturen. Heerlijk van smaak en als dat het begin zou worden van de avond dan zou het zeker goed komen. Helaas is de keuken daar niet ingeslaagd. Het was best lekker, maar alles behalve uitgesproken. Om heel eerlijk te zeggen was het eigenlijk niets bijzonders, was het vlak van smaak, geenszins spannend en zonder enige smaakexplosie. Jammer, maar de bijzonder vriendelijke en gezellige bediening maakte de avond in ieder geval nog goed. Resumerend verwacht ik niet dat zo de resensies niet beter worden dat we hier nog een keer een tussenstop zullen maken. Maar of dat we nog een keer afreizen met dit reisdoel, weet ik ook niet.
joeleke .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Met 7 personen hebben we 4 rijsttafel ketjil, 3 extra voorgerechten en nog 3 andere gerechten besteld. De smaak van enkele gerechten, de saté kambing was top, vond ik niet zo gekruid dat ik gewend bent bij authentiek Indisch eten.
Ook jammer dat we, naast de flessen rode/witte wijn, geen karaf gewoon ijskoud kraanwater konden bestellen dat gewoon lekker is bij Indisch eten.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Gisteren weer eens met vrienden naar Mooi Zeist. We wilden deze keer de traditionele rijsttafel Mooi Zeist aanpassen met een paar visgerechten. Gelukkig was dat geen enkel probleem. De pittige markreel was heerlijk. Jammer dat de vis in ketjap tamelijk smakeloos was. Daarentegen waren de vlees- en groentengerechten prima. De extra bestelde sateh kambing was meer dan voortreffelijk. Mooi Zeist blijft wat mij betreft toch een aanrader!
I. B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Gelokt door een van de vele evenementjes van dit Restaurant; een winterBBQ op naar Zeist.
In de royale, goed verwarmde terrastent was een gezellige wintersetting gecreëerd. hartelijke ontvangst en als starter een warme oester van de BBQ; heerlijk subtiel. Er volgden nog veel lekkere BBQ hapjes met een Indische twist; heerlijk. Het worstje van eend was een van de verrassende toppers. Prachtige avond geheel in Mooi Zeist stijl; gastvrije kwaliteit.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Wat is dit toch een goed restaurant. Zo jammer dat er vaak zo weinig mensen zijn, althans de keren dat ik er was. De moeite van het omrijden waard! Verrukkelijke Sate's, keer die van geit. Pittige kip, kreeft, Gado Gado. Vers en lekker.