Monte Verde

31-206751165

Meer informatie over restaurant Monte Verde

Giel S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Sinds lang weer gegeten bij dit restaurant. Ondanks dat het iets duurder is geworden. Heel gezellig, op het terras. Het eten is typisch italiaans, De spaghetti van mijn vrouw was volgens haar echt lekker, doet haar denken aan onze vakanties in Italie. Mijn kalfsschnitzel deed hier niet voor onder. Erg lekker, evenals de de espresso maichiatto. Dat moesten we wel aan de ober uitleggen wat dit is, klein minpuntje
Test T.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Typisch een Italiaans restaurant uit de jaren 70/80. Zo is de Italiaanse keuken
bij Nederlanders bekend. Carpaccio van ossenhaas fris en smakelijk.
Slakken lekker. Van de gekruide olie was helaas niets meer te bespeuren.
Lasagna 4 formaggi had meer geruld gehakt dan kaas maar smaakte.
De Tiramisu was de slechtste die ik ooit at. De pizze die voorbij kwamen
zagen er prima uit. Die ga ik nog proberen. Monte Verde is geen tegenvaller.
Mede gezien de prijzen. De vlotte heren in de bediening lijken allemaal Italiaans.
Het tegendeel werd bewezen. Lumache (slakken) spreek je uit met een zachte k
en niet als lumatsje. Leuke tent.
Masjoepel .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Een gerecht met 4 soorten pasta gegeten. Lekkere verse ingredienten met goede smaak. Soms is het bij andere restaurants wel eens een brei met 1 smaak. Dat is hier zeker niet het geval. Zeker een aanrader. M'n collega had ravioli. Deze heb ik geproefd en was zeer smaakvol. De bediening was vriendelijk. Tevens vriedelijke prijzen. Goede prijs kwaliteit verhouding
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Monte Verde is top qua kwaliteit-prijs verhouding. Een lekkere pasta gorgonzola gegeten, mijn tafelgenoot een bolognese. Dit onder de heaters op het terras. Met mooi weer kun je er heerlijk op terras zitten. Met uitzicht op het mooie restaurant aan de overkant en de brug die Hobbema en Ruysdaelkade aan elkaar verbindt. Prima service, ook binnen Italiaanse gezelligheid. Ideaal voor goed geprijsd, eventueel wat minder tijdrovende hap, gezellig & lekker.
R. G.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Hier met een vriend gegeten. Samen pizza quattro formaggi, gebakken sardientjes en de zelf gemaakte tortellini met lamsvlees als vulling en een saus van yoghurt, munt en tomatenpuree. Alles smaakte goed. De tortellini smaakte niet italiaans, maar was verrassend lekker. Smaakte oosters. Heerlijk. De wijnen (montepulciano en chardonnay) waren zo zo. Niet slecht, maar van mij mag het iets lekkerders zijn. Ben misschien verwend.... Gewoon doen.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Vanavond met mijn culi-vriend hier gegeten in dit sympathieke eethuis. Mijn vriend had gebakken sardientjes vooraf en die waren heel smakelijk; ook het staartje was mooi krokant gebakken. Over de mixed-fish-schotel daarna was hij wat minder enthousiast. Verschillende vissoorten vragen ook om verschillende bereidingstijden en het leek er op dat ze evenveel vuur hadden gehad. Ik had de vitello tonnato vooraf: vrij dikke plakken vlees (die hadden van mij wat dunner gemogen) met daar overheen erg veel saus, Met de helft van die saus was ik ook royaal tevreden geweest. Maar de smaak was goed. Daarna had ik een saltimbocca die in (te) veel ham was ingepakt en dan wordt het te zout. Er zat nogal veel kaas op (ook zout) en helaas vond ik nergens salie wat de smaak had kunnen verbeteren. Het was daardoor nogal zwaar en ik heb tegen mijn gewoonte in een deel laten staan. De frietjes die we erbij kregen waren daarentegen ronduit uitstekend en het slaatje was smakelijk, maar nauwelijks bijzonder. De huiswijnen (droog wit en montepulciano) smaakten ons best. Geen echte hoogvliegers, maar verder prima.
Slotsom: de porties zijn heel royaal en dat valt natuurlijk te prijzen, maar ik denk dat het beter wordt als de kok wat meer op de verfijning let. Met wat meer subtiliteit kan het cijfer (eigenlijk een 7-) vrij makkelijk omhoog. De dame die ons bediende verdient een compliment: zij deed het heel vriendelijk en attent. Al met al: geen slechte plek om te belanden als je lekker je buikje vol wilt eten.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
Hier op maandag 19 januari gegeten met een vriend. Wat een gezellig Italiaans restaurantje en wat een prijzen. Eenvoudige gerechten, maar allemaal erg smaakvol. Overheerlijke pasta's die we ons dan ook hebben laten smaken.
Dit is nu een leuk restaurantje op gewoon binnen te lopen ( als er plaats is, want we zijn niet de enige) en een eenvoudige maar smaakvolle maaltijd te nuttigen en dat alles tegen een zeer redelijke prijs.
Een absolute aanrader voor iemand, die een eenvoudige lekker maaltijd wil.
Nooruitamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Prima Pizza, cannelloni lekker maar klein. Ook de huiswijn was prima. Gezellige avond gehad voor een goede prijs. Ga hier vast nog eens eten.
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Prima Italiaans restaurant met prettige bediening en lekker eten! Goede prijs-kwaliteit verhouding en geen problemen met aanpassingen op de kaart. Ik heb genoten van de Focaccia, de penne met vegetarische saus (zonder champignons en Spaanse pepers). Mijn gezelschap genoot van de visschotel met frietjes en salade. Het eten is goed, de bediening vriendelijk en flexibel en het eten wordt goed heet aan tafel geserveerd. Prima Italiaan in de Pijp!!
Giel S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Simpele maar goede italiaanse keuken. Als je iets speciaals vraagt voor de kinderen kan dit. Het geheel is zeer naar wens. Goede wijn. Alleen jammer dat ze de prijzen met een euro per maaltijd hebben verhoogd. Dit omdat er pas een hotel tegenover is gekomen met veel toeristen, daar wil men ook een graantje van meepikken.
Voor de rest niks op aan te merken
Evelien D.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Pizza's zijn erg lekker: goed belegd en een dunne knapperige bodem. Pizza's waren hier altijd €6, maar recent zijn de prijzen wat verhoogd. Dat is jammer, want aan 1 pizza heb je echt niet genoeg (wij bestelden er altijd 3-4 per 2 personen). Toetjes zijn hier niet speciaal/ bijzonder. Verder leuk gezellig tentje en zeer betaalbaar.
Henk1988 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
een goede en betaalbare italiaan in de stad waar het allemaal nog te betalen is ... de pizza's die we hebben geproefd smaakten prima, hier komen we zeker terug
Evaa_ .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2013
Dit is nou echte lekkere pizza! Je wordt altijd snel geholpen, zelfs als het hele restaurant vol zit proberen ze het je nog naar je zin te maken. Meeste gerechten kosten 6 euro, het duurste geloof ik 15,- Ga hier vaak heen voor een snelle maar heerlijke pizza. Echt een aanrader!
Sophie H.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2013
Erg leuke en knusse pizzeria. Van te voren brood met tapenade gegeten en als hoofdgerecht ontzettend lekkere pizza's. De bediening was aardig maar kwam niet heel pienter over.
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2013
Och, wat lekker zeg. Bijna alle gerechten zijn 6 euro (pizza's, pasta's, salades) en het grootste grillgerecht iets van 15 euro. En de pizzabodem is heerlijk dun en krokant. Zoals het hoort! Ik ga hier vaker komen...
NMB .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2013
Mijn favoriete plekje in amsterdam om een goedkope pizza/pasta te eten, ik kom hier regelmatig. Service is snel, en de meeste pizza en pasta gerechten zijn 6 euro. Dit is geen plek voor bijzonder eten, maar wij komen hier graag als we geen zin hebben om te koken en we een snelle lekkere hap willen. Vooral de pizza's zijn lekker, al zijn de pasta's en lasagnes ook prima.
ACDJ .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
Beste Pizza ooit gegeten in Nederland met een authentieke knapperige dunne pizzabodem en een heerlijke verse tonijnsalade en dat alles voor een hele prettige prijs. Zo zie je maar dat kwaliteit niet duur hoeft te zijn.

Dit was een toevallige ontdekking en hier kom ik graag vaker eten.

De huiswijn een rosato was overigens ook van een prima kwaliteit.
Denise G.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2013
Echt een geweldige zaak! Zo oprecht een heerlijke pizzaria. Het interieur (inclusief druiventakken en een dakje boven de bar en een geschilderd Toscaans vergezicht) is gewoon top voor een dergelijke zaak en zeker schoon en verzorgd!

Pizza's zijn krokant, vers en 6 euro! Flesje mantwijn erbij. Tiramisu als dessert en ik voel me weer 12 (behalve de wijn dan!

Echt mijn favoriete pizzaria in Amsterdam, kom er al jaren en ben altijd blij als een kind als ik er ben geweest!
Yvette B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2013
Afgelopen zondag wilde we even snel een hapje eten. We liepen langs deze Italiaan waar het lekker druk was. Met Amsterdammers, jong, oud, familie enz. Aardige bediening, zeer attent met drankjes, lekkere karafjes huiswijn. Als voorafje twee gerechten met z'n 3en genomen, lekkere ravioli pasta en de rucola salade met parmezaanse kaas. Hoofdgerecht pasta met gamba's, heerlijk en grote porties. Als toetje de tiramisu genomen, echt heerlijk! Dit alles voor een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Een aanrader en zeker gezellig om terug te komen.
Anouk S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Zit je een beetje krap bij kas deze maand maar kan je het niet laten om toch uiteten te gaan? Ga hier dan heen. De pizza's en pasta's zijn allemaal 6 euro. Ik had hierover gehoord van een studiegenoot en had eigenlijk best lage verwachtingen omdat ik wel bekend ben met van die pizzeria's waarbij alles "half price" is en vaak druipt van het vet en te zout is. Maar dit was een verrassing. De bodems waren erg goed dun en knapperig en het beleg was niet zout (!!) en ook zeker niet te vet. Ik ben onder de indruk! Maar het is echt geen culinair hoogstaande pizza, maar daarvoor kom je hier ook niet. Je krijgt echt wat je besteld, niet meer niet minder!
Service niets op aan te merken en het decor was ook schattig. Ook al hebben ze 80 zitplaatsen merk je dat niet, voelt als een kleine Italiaan. Goed gedaan.
Prijs-kwaliteit verhouding goed!