Monsaraz

Donderdag en Vrijdag 17:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 22:00
Johnvanderwerf .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Gegeten hebben we nog niet bij Monsaraz, maar een reactie op de revieuw van Tanja kan ik niet laten. Het is gebruikelijk in Portugal dat je tafel wordt "volgebouwd" met brood, boter, sardine paté, kaas, dit vindt je inderdaad later terug op de rekening. In Portugal is het niet anders. Ook het soms vette varkensvlees met kikkererwten is normaal, neem als je niet te vet wilt eten bijvoorbeeld een Cataplana met vis en schelpdieren. Tip als je (buitenlands) Portugees wilt gaan eten lees dan eerst wat over de keuken of ga naar een (nep)portugees. De pateis de nata bij de koffie 's morgens en de diverse vleespasteitjes zijn overigens ook niet te versmaden. Jammer dat de onbekendheid met de keuken en de gebruiken een minder goede recensie opleverde. John
Fresia Z.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
geweldig gegeten!
Ik heb me laten voorlichten en gevraagd wat het lekkerste was, en zodoende 3 voorgerechtjes laten komen (Stokbrood met olijven en boter, schelpjes in wijn en portugese kaas). was een goed begin van de maaltijd!
de kaas vonden we achteraf een beetje te hoog geprijsd voor een paar plakjes.
als hoofdgerecht de dorada vis genomen (gewoonlijk hou ik alleen van filet), maar dit was echt geweldig, smaken waren heerlijk, en kon het niet eens op. mijn vriend had een steak die ook heerlijk smaakte, misschien een beetje te vet, maar dat vond hij niet erg omdat hij zo mals was en de saus geweldig smaakte.
en als klapper het dessert, omdat wij ons jubileum vierde kregen we ons dessert cadeau, van alles wat, echt super aardig en heerlijk nagetafeld.
ook een goede keus is de Alfarinho wijn, kost maar 20 eur, maar is echt lekker fris en zeker waard om iets extra's te betalen.
toen we wilden betalen kwamen we erachter dat we niet konden pinnen, eerst even paniek en wilde mijn vriend al ergens gaan pinnen, maar we mochten betalen wat we hadden en de rest de volgende dag brengen. wat een blijk van vertrouwen.
echt hier komen we zeker een keer terug!
Tanja D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Klein Portugees restaurantje met vriendelijke bediening. Interieur waarschijnlijk zeer authentiek. Gezellige sfeer. Maarrrrr. Wij gingen zitten en kregen gelijk een tafel volgezet met brood, kaas, kruidenboter, olijven, gekruide spekjes en ingemaakte paprika's. Leuk, dachten we. Dat stond uiteindelijk wel op de rekening voor zo'n 12 euro. Een behoorlijke domper. Dat had ik toch graag van tevoren geweten. De menukaart meldde ook niets over voorgerechten: alleen een lijstje hoofdgerechten.
Vervolgens namen we het weekgerecht. Dat kost echt heel weinig hoor; 7,50 of zo. Maar echt lekker was het niet: kikkererwten met varkenspootstukjes - vooral vet. Daarnaast namen we gegrild varkensvlees. Dat was lekker vlees, met wat blaadjes in het geheel niet aangemaakte sla, gebakken aardappelen en droge rijst.
Tja, ze waren echt heel vriendelijk hoor, maar dat je zonder enige toelichting en ongevraagd een voorgerecht krijgt neergezet dat je achteraf blijkt te moeten betalen, vind ik reden genoeg om nooit meer te gaan. Ik wil wel wéten dat en hoe veel ik er voor moet betalen...
Oh ja, de koffie was goed.
Otelinda .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Een typisch Portugese zondagmiddaglunch genoten in dit gezellige restaurant. Beginnen met vers brood met boter en olijven. Als gerecht het weekmenu gekozen; een smakelijke stoofschotel met lekker veel groenten. En uiteraard een goed zwarte espresso toe. Vlotte en vriendelijke bediening, fado op de achtergrond in een aangenaam en gemoedelijk kader.