Monopole

6,1
7,2
AJWILMS .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Monopole viel erg tegen. Bediening die bestellingen vergat en geen antwoord wist op vragen. De manager/gastheer leek wel gesnoven te hebben of op de pillen te zitten (zweten, mondtrekken, vreemd gedrag). Niet gast vriendelijk. Soep was lekker. Broodje zalm viel erg tegen. Stuk droog brood met een plakje zalm erop.. Dat was het. Wij raden dit iedereen af.
Harold T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Nog nooit zulke slechte sparringspartijen gegeten! Het lijkt een soort hondenvoer. De kelner bevestigde mijn vermoeden dat de spareribs in een vacuümzak binnenkomen en vervolgens even gekookt worden. Heb 1 hap genomen maar moest uiteraard wel het volledige bedrag afrekenen. Personeel was vriendelijk en goed maar zulk eten kan je echt niet aan gasten serveren. Schandalig gewoon.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Tsja, dit is natuurlijk een A locatie op het vrijthof. Hier gelunched. Prima en correct bediend. Gevraagd om de rekening wat even vergeten werd maar vergeten is menselijk.
2 kroketten op brood is wat aan de prijzige kant. En de kroketten zijn voor deze prijs simpele standaard kroketten. Jammer! (Mais)broodjes waren wat klein maar wel erg lekker! De griekse salade was prima. Erg veel witte kaas aanwezig die ietwat overheerste. Evengoed zeer smakelijk en vers.
Gertlinda .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Zeer klantonvriendelijke bediening. Om 10:50 aan tafel op een leuk en druk bezet terras. Eerst koffie besteld en gelijk menukaart ontvangen. Toen we na een kwartier eindelijk de koffie ontvingen en ons ontbijt wilde bestellen vertelde de serveerster doodleuk dat er na 11:00 geen ontbijt meer werd geserveerd. Dit staat nergens aangegeven, werd ook door haar bevestigd, maar dat zijn nu eenmaal de regels van het restaurant werd ons medegedeeld. Toen we aangaven dat dit een wel erg vreemde gang van zaken is omdat we al ruim voor 11:00 aan tafel zaten en door drukte lang op onze koffie moesten wachten werd de baas ingeschakeld die aangaf dat we dan maar weg moesten gaan en de tafel vrij moesten maken. Een alternatief werd niet aangeboden en er was geen begrip voor de situatie. Jammer en onbegrijpelijk dit handelen.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
We moesten even snel wat eten en kozen dit restaurant. De bediening was netjes en correct, maar leek niet erg veel plezier er in te hebben, maar misschien kwam het ook omdat het maandagavond was. De locatie is erg leuk en het was er ook vrij druk (voor een maandagavond), maar vooral toeristen zo leek het. Het restaurant heeft een nette uitstraling, maar niet echt een persoonlijke touch, het zou ook een hotelrestaurant kunnen zijn. Ik had de hollandse garnalencocktail als voorgerecht. Deze was erg standaard maar wel prima. De wienerschnitzel vond ik persoonlijk niet heel goed, omdat het niet echt een weinerschnitzel was en hij ook wat smaak miste. De kaart is ook niet echt verrassend met de standaard zaken als saté, schnitzels, kipfilet e.d. Al met al geen plek waar ik snel terug zal komen maar voor heel erg standaard gerechten is het wel prima.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Na een ochtend bezoek aan de nieuwe Pathé bioscoop na afloop het centrum van Maastricht ingelopen en naar het Vrijthof. We zijn hier al meerdere keren geweest maar het was deze zaterdag heel erg druk en het terras zat dan ook helemaal vol. We hadden een leuk tafeltje, we kregen wel snel de menukaart en drankjes werden opgenomen maar vervolgens moesten we lang wachten om onze keuze door te geven. De lunch gerechten waren prima en lekker, ik had het wildpannetje met rode kool en aardappelkroketjes en mijn wederhelft vis van de dag (zalm) met saus en frietjes en salade. Toen we aan de meneer bij de deur vroegen of we bij hem iets konden bestellen zij hij 'nee' wij waren met stomheid geslagen en even later wel onze borden weg halen met de vraag of alles gesmaakt had ! Maar goed we begrepen dat hij de boel in de gaten houd en aan stuurt maar toch ......verder prima voor een lunch en het is een leuke locatie.
Madelieff .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Niet voor het eerst gegeten hier maar deze keer ronduit slecht. Zalm te gaar en de tagliatelle ook veel te gaar. Bediening was onvriendelijk en kortaf met de klacht over het eten niets gedaan. Volgende keer bij bezoek aan maasstricht slaan we deze zaak graag over!
Ersin S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
We zijn hier gaan eten met 4 mensen, 2 stellen. Het was rond de kerst periode dus op het Vrijthof stond op dat moment een kerstmarkt. Dat maakte de sfeer rondom het plein extra leuk. Het restaurant zelf staat bekend als een goed restaurant in Maastricht. Het was alleen heel erg druk. Daardoor was de bediening ook niet echt vrolijk en traag. Het eten was wel echt super, de schnitzel is zeker aan te bevelen. Qua prijs is het goed betaalbaar. Ondanks de mindere bediening wel een heerlijk avondje gegeten.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Een paar dagen Zuid Limburg sluiten we traditioneel af op het Vrijthof. Na het winkelen is Metropole de eerste en meest voor de handliggende locatie. Niet voor culinaire hoogstandjes maar gewoon voor een lekker lunchgerecht. Voor mij was dit gerookte zalm met toast en voor mijn partner een zeer gevulde kippenragout. Voor het doel niets op aan te merken en gewoon wat je op deze locatie mag verwachten.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Vanochtend binnen gelopen bij Monopole om te ontbijten. I.p.v. hun gewone ontbijt ieder een omelet met bruin brood genomen. Een boeren- en een kaasomelet. De boerenomelet kunnen ze bet champignon omelet noemen en de kaas was ook ver te zoeken. Onder het eten kwam de kok binnen gelopen, wie zou onze omelet gebakken hebben? Het bijbehorende brood was droog.
Conclusie: niet doen daar ontbijten, slechte kwaliteit.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Een paar dagen naar Maastricht. Dan wil je aan het Vrijthof iets eten. Zonder speciale reden voor Brasserie Monopole gekozen. Twee asperge-gerechten genomen. Aspergesoep met spekjes en Asperges à la Flamande, met gehakt ei, ham en botersaus dus. En een flesje Pinot Grigio. De soep was heet en romig, misschien iets te hartig, maar in ieder geval smakelijk. De asperges werden geserveerd met prima gebakken krielaardappeltjes. Al met al niets wereldschokkends, maar smakelijk eten tegen redelijke prijzen op een fantastische plaats. We hadden erg veel geluk met het weer gedurende de paar dagen dat we in Maastricht waren, maar ook als dat niet zo is, zit je hier op het verwarmde terras erg goed. Tenslotte de bediening: voor een zo op toeristen gerichte zaak erg goed: service-bereid en Maastrichts vriendelijk.
M S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Asperge menu genomen. Soep met stukjes zalm was prima. Goed op smaak en romig. Asperges met boter, ei en ham waren net gaar en vlak van smaak. Aardappels niet gaar. Zonde.
Gea D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Vanavond tijdens een weekendje weg hier gegeten. Omdat het asperge seizoen is beiden een hoofdgerecht asperges met zalm en garnalen en krielaardappels besteld. Het was niet wat we ervan verwachtten. Zalm bleek een moot gebakken zalm die bovenop de asperges lag. Garnalen waren koude Noorse garnalen, die deden denken aan degene die je in de supermarkt koopt. Slap en kraak nog smaak. Het geheel was overgoten door een (geschifte) hollandaise saus. Krielaardappels leken opgepiept in de magnetron (zonder zout of andere kruiden). Bij melding dat het eten ons niet zo goed had gesmaakt, werd er gezegd dat dit werd doorgegeven aan de bediende van onze tafel en de eigenaar.
Niets van beiden gehoord, behalve dat bij het afrekenen excuses werden gemaakt.
Er werd echter geen gebaar als korting op de rekening of nog even een drankje van de zaak gemaakt.
Wij komen hier in ieder geval niet meer terug.
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Iedere keer als we in Maastricht zijn stappen we hier even binnen.
Goede bediening...heerlijke koffie en vooral het assortiment vlaaien....moeilijk kiezen uit zoveel heerlijkheden. Ondanks de drukte kregen we een mooi tafeltje toegewezen.
Horsey .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
We wilden deze mooie dag besluiten met een eenvoudige maaltijd dichtbij ons hotel. Daar raadde men ons daarvoor Monopole aan, waar het, met de terrasverwarming, ook bij een snelle afkoeling 's avonds nog goed toeven is. Dat bleek te kloppen. We vonden er een prettig tafeltje op het al goed bezette terras. We kozen uit hun specialiteiten: mijn echtvriendin voor de scampi's en ik voor het Limburgse zuurvlees. Dit laatste was goed van kwaliteit en goed klaargemaakt. Ook de knapperig gebakken frietjes en de saladewaren smakelijk. Mijn tafelgenote was minder enthousiast over de scampi's met tomatensaus: kraak noch smaak. De bediening was vriendelijk en alert, de prijzen redelijk en de locatie bood ongeveer wat we ervan hadden gehoopt. Al met al wat wisselende indrukken.
De volgende morgen zagen we, in het voorbijlopen, een grote groep toeristen op het terras neerstrijken. Ze zaten er hutjemutje naast elkaar en we waren blij dat het de avond ervoor niet zó druk was geworden. Het is blijkbaar een populaire plek, maar wij zoeken een volgende keer naar wat beters.
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Hebben hier een tijdje geleden een lunch genoten, broodjes waren lekker en werden vrij snel opgediend. De vrouwelijke bediening buiten was wat nors maar dat werd binnen goed gemaakt door haar collega's.
Conny Z.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Ik had niet het idee dat het bedienend personeel dat bij de deur naar buiten stond, echt blij was met ons bezoek. Geen glimlach of een vriendelijk woord. Hij moest ruimte maken, zodat we naar binnen konden. De buitendeur ging iets te vaak open, dus zochten we een ander tafel op die niet zo in de tocht stond. Ook daar werd in mijn ogen niet aardig genoeg op gereageerd. De wafel met ijs en kersen en de Dame Blanche smaakten goed. Het interieur is zeer gedateerd, bruin meubilair met gouden randjes. Dat verwacht ik niet van een restaurant aan de Vrijthof. Het is geen gezellige brasserie waar ik in de toekomst graag nog eens ga lunchen.
Natascha P.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Prima restaurant. Lunch was goed en niet duur. De vlaai was erg lekker. Bediening is vriendelijk alleen wat traag soms. Restaurant ziet er leuk uit.
Arjan K.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Veruit het slechtste restaurant / brasserie van het Vrijthof. Personeel is nukkig, onvriendelijk, totaal niet servicegericht. De ontvangst vonden wij ronduit onvriendelijk, kregen niet het idee dat ze op klanten zaten te wachten.
Mariette D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Hebben daar met z'n vieren geluncht voor de verjaardag van een zus. Bediening was snel. Achteraf denk ik te snel. We hadden sandwich monopole besteld en de camembert. Bij de sandwich waren de spekjes lauw en taai, kipfilet was lauw, evenals de champignons. Antwoord van bediening was dat het allemaal van te voren klaar gemaakt wordt. Ik verwacht wel dat wat warm geserveerd moet worden dat het ook warm is!!!! De camembert was een groot stuk dat bij het doorsnijden klonterig was. Absoluut niet lekker. Bij het afrekenen zei mijn zus dat het eten matig was. Geen antwoord. Nogmaals gezegd en kreeg toen heel vinnige als antwoord: dat heb ik straks al gehoord!!!!

Ik had op zijn minst een excuus verwacht en eventueel een drankje van de zaak aanbieden zou wel wat goed gemaakt hebben. Wij gingen met een katterig gevoel daar weg. Helemaal vervelend voor de jarige zus die ons op de lunch had getrakteerd.

Misschien een idee om ander en beter personeel in de keuken te zetten. Leren ze niets van de recensies?????