Mondriaan

De Savornin Lohmanplein 37 2566 AE Den Haag Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Mondriaan

• Lift aanwezig

Jouw recensie over het restaurant Mondriaan

Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Vriendelijke ontvangst, op de begane grond is het vrij rumoerig, omdat daar ook de bar is, maar boven is voldoende ruimte om wat rustiger te zitten. Voor mensen die minder goed ter been zijn is er een traplift, die door behulpzaam personeel bediend wordt. Het eten is goed, voldoende keuze, maar er is ook een dagelijks wisselende dagschotel.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Met z'n vieren heerlijk gegeten. Zit midden in het winkelcentrum Savornin Lohmanplein. Overdag druk terras; altijd vol. s.avonds binnen beneden druk, een paar tafeltje met bar met vast stamgasten, boven een rustig, royaal restaurant gedeelte. Begonnen met een heerlijk flesje wijn en verschillende speciaal biertjes. Toen kwamen de hamburgers; goed vlees met cheddar kaas, tomaat en augurk met lekker broodje en patat, een royale portie kibbeling plus salade en patat, en kipfilet Bonne femme met gekruide aardappeltjes en groenten. Niets op aan te merken. Gezellige bediening!
diner4one .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Vroeger kwam ik hier wegens werk een tijdje lang dagelijks het was een eenvoudige keuken met prima bediening die iedere buur bewoner bij naam leek te kennen. Een drukte van jewelste met een kleine maar eerlijke kaart.

Nu een aantal jaren later was ik in de buurt had honger en wilde even een eenvoudige hap... wat kan er een hoop veranderen van a tot z een regelrechte ramp dat niet met een horeca bedrijf te maken heeft.

De3 zaak was om etenstijd nagenoeg leeg, op de ramen werden wat specials aangegeven middels geplastificeerde foto kopieen of het de aanbiedingen van de supermarkt betrof beneden wat luidruchtigere mensen die niet kwamen om te eten maar aan de bar te zitten. Dit waren tevens de enige die aandacht kregen van het personeel.

Boven stondt de muziek nauwelijks hoorbaar aan en het getetter van de bar kon je zo ieder woord verstaan. Heb nog een hint gegeven aan de bediening ... maar daar viel het kwartje al helemaal niet Met weinig animo werdt er gevraagd wat ik wilde eten, heb zelf moeten vragen wat de maand special was. Dit was een kalfslever op mijn verzoek werd die geserveerd met aardappelen en de groenten van het dag menu wat tuinboontjes waren.

De bestelling werd opgenomen en even later kwam de serveerster met een vierkant bord vast gehouden met een theedoek alsof het een gloeiende giet ijzeren schaal betrof.

Op het bord een berg uien spek en champignons waar de kalfslever zich onder bevond, een berg aardappel en een berg tuinboontjes met een evenveel ham blokjes er door heen. Het enige wat enigzins warm geserveerd werd was het vlees, helaas waren de uien zoals het hoort niet lekker helemaal zacht gesmoord... en enigzins war bedoel ik lauw mee... De tuinbonen (smaakten niet vers) waren steen koud, de aardappel koud en niet lekker gaar..

Maar de bediening was nergens te bekennen k heb het stukje vlees ontdaan van de topping en heb het opgegeten.

Mijn biertje was al snel op maar niemand die langs kwam om te informeren of het smaakte of dat ik misschien nog iets te drinken zou willen .. en dit met een zo goed als lege zaak.

Ik was al 10 minuten klaar met het vlees en heb de rest laten staan toen de dame eindelijk weer eens boven kwam en het bord weg haalde... er werd nog geïnformeerd of het had gesmaakt... ik beseft dat ik ( als kok ) beter niet in discussie kon gaan over de bereidingswijze van het vlees...
Maar heb er wel op gewezen dat het koud was opgediend..

De enige reactie was... "ik zal het doorgeven... " altijd benieuwd wat er dan gebeurd.. optie A ) excuses en een drankje of kopje koffie van de zaak optie B ) vragen of ik iets in de plaats zou willen hebben.... optie c ) vragen het alsnog warm te maken...

Hier kwam totaal niets uit de bediening... sterker nog het volgende kwartier zat ik nog te wachten... inmiddels had ik geen tijd meer voor een kop koffie of dessert... niemand die komt vragen of je nog een nagerecht wil... waarschijnlijk weinig zelfvertrouwen dat een dessert wel in de smaak zou vallen..

Toen eindelijk de serveerster weer eens boven kwam kijken of ik en nog een alleenstaande dame aan een andere tafel nog ademde of dat we het naar onze zin hadden in het vetrek waar alleen het gezoem van de koeling en het gezwam van de bar hoorbaar was.. heb ik de blik kunnen vangen voor dr rekening.... "beneden aan de kassa betalen"was het antwoord... het supermarkt filiaal kreeg steeds meer gestalt..

Eenmaal beneden kon ik aan de bar mijn geld kwijt, de dame achter de kassa had ook geen enkele belangstelling of het gesmaakt had..... de "kok" nou laten we het noemen degen die inmiddels ook druk was aan de bar maar aan de kleding herkend zou worden als iemand die het bord vervaardigd zou kunnen hebben... had ook geen enkele belangstelling.. er kwam gewoon niets uit dit personeel alsog het de normaalste zaak van de wereld was..

Tja dan is het niet gek dat zo een zaak er triest en verlaten bij ligt op diner tijd.. Het publiek veel al alleenstaand Hollandsche dames en heren fop je niet met een tuinboontje die uit blik afkomstig leken en koude aardappelen... maar maak die zelf thuis klaar zoals ze dat al jaren beter konden dan in dit bedrijf... De vele alleenstaande ouderen kwamen hier ooit voor de gezelligheid en een eenvoudige maar smakelijke hap... ik wens dit bedrijf sterkte toe... wellicht dat het in de middag wat drukker is... een stokbroodje en een omelet zal ze misschien wel lukken...