Mondani

Graaf Ottoweg 6 7241 DG Lochem Nederland Kaart

Over restaurant Mondani

Het enige Canadese restaurant in Nederland, zogezegd. En de cultuur spat eraf bij Mondani: fauteuils in geruite stof, platen en knuffels van rendieren en beren. De kaart onderscheid de Pacific en Prairies, zo eet je Canadese zalm, zwarte kabeljauw uit Alaska, Buffalo steak. Regelmatig organiseren ze diner concerts, workshops en thema avonden. Een feest der herkenning of tijd om het te ontdekken!

Meer informatie over restaurant Mondani

• Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Diana H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Dit restaurant stond lang op mijn to visit lijst. Schitterende en gezellige entree, maar de verrassing kwam binnen. We keken onze ogen uit, alles klopt gewoon. Drukke inrichting en alles staat vol, maar dat past daar ook. We bleven dingen ontdekken. Eten was lekker, beetje wat zoetig, je krijgt genoeg. Eigenaresse erg hartelijk, waardoor je je zeer welkom voelde. Enig minpuntje: het was niet druk, maar toch werden we weinig aan tafel bezocht, waardoor ik geen 2e drankje kon bestellen. Uitstekende plek en zeker nog een bezoek waard!
Patrick F.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Vorige week weer even geweest uiteraard weer hartelijk ontvangst van Yvonne de eigenaresse . Lekker gegeten en ruim voldoende , lekker glaasje whiskey na het eten. 3 gangen gegeten voor een prima prijs
Mirella M.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Teleurgesteld! De eigenaresse was erg overenthousiast luidruchtig. Prijs/kwaliteit verhouding viel erg tegen. Tafels te vol met 'gezellige' prullaria. Onhandig als je eet.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Gisteren wezen eten in Lochem en wel in Mondani. Wat een leuk restaurant is dat. Ontvangst is zeer hartelijk. Yvonne en haar medewerkers zijn zeer hartelijk.

eten is prima. Kortom, een aanrader.
Eric-jeroen .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Prima kok hier! Bijzondere omgeving ('rommelig gezellig') voor een diner, maar het eten zelf maakt veel goed. Black Angus en heilbot op verrassende wijze klaargemaakt in het gekozen verrassingsmenu ( licht zoet). Wist niet dat de Canadese keuken zo lekker was! Entourage druk met verzameldingen over en uit Canada, was tevens ivm Halloween extra versierd! Zeer ontspannen sfeer en bediening, minpunt: stoelen zitten niet, plakken en lijken voor obese-klanten gebouwd. Aardig aan de prijs, maar niet te duur; zeker aanrader om eens te proberen in Lochem!
AstridG .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Een restaurant met alle juiste ingredienten! Inrichting Canadees en ietwat rommelig, wat een gezellige informele sfeer brengt. Super spontane gastvrouw en bediening, heerlijk eten en lekkere wijn. Ik had de vissoep en eland. Heerlijk! Voor mij voor herhaling vatbaar als ik in de buurt ben.
Diesert .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Erg leuke ervaring om in Canada style restaurant te eten! Als frequente Canada-gangers was het een feest der herkenning. Zeer hartelijke ontvangst en enthousiaste uitleg over het eten! Kaart is uiteraard Noord Amerikaans met veel vlees en vis. Aanrader!
FZS600 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Hallo eetgenieters, hier weer een recensie van de FZS Pilot, deze keer over Mondani in Lochem.

Wij komen best vaak in Lochem aangezien we maar op 11km afstand wonen, en ik begrijp niet dat dit nu de eerste keer is dat we bij Mondani zijn geweest! Zo jammer, wie weet wat we allemaal gemist hebben. Dit restaurant is een aanwinst voor de wijde omgeving, zelfs een grote afstand afleggen om hier te kunnen dineren loont de moeite!

Om te beginnen is de gastvrouw zoals velen hier schrijven inderdaad bijzonder gezellig en amicaal, het is alsof ze je al jaren kent en de omgang met haar doet inderdaad meer denken aan het feit dat je in haar woonkamer zit in plaats van een restaurant. Dat is voor ons geen nadeel, als ik benaderd wil worden alsof ik als koning ga dineren dan ga ik wel naar een gelegenheid met 3 Michelin sterren.

Het restaurant ziet er van binnen ook net uit als een woonkamer en is gegarneerd met heel veel typische Canadese objecten. Het zou ook haast een museum kunnen zijn, zo origineel is het. Deze gelegenheid is dus niet alleen een lust voor de maag, ook voor het oog. In alles komt de Canadese origine tevoorschijn en daarmee is het restaurant uniek voor deze regio, maar ik vraag me af of er zoveel echt onderscheidende Canadese restaurants in Nederland zijn.

Dan nu over het eten: de hoge verwachtingen die ik had naar aanleiding van de vele positieve recensies hier zijn helemaal waargemaakt! Heb hier gezeten met m'n ouders, mijn moeder heeft het liefste een visje, mijn vader en ik gaan altijd voor vlees. De menukaart "from the Pacific" ziet er goed uit met een uitgebreide selectie fijne visjes. Mijn moeder heeft de sabelvis gehad, die kom je niet vaak tegen en zij vond het een sensatie op de tong. Erg mooi opgemaakt, de opmaak op de borden ziet er trouwens sowieso goed en uitnodigend uit. Grote portie, niet te bang want vaak bu'j te bange, zoals wij hier in de Achterhoek dan plegen te zeggen, haha.

Leuke bijgerechten ook op je bord, en apart in kommetjes erbij. Gewoon erg goed allemaal, valt niets van tegen. We hadden gezamenlijk een uiensoepje vooraf, met lekker veel kaas en een stokbroodje erin, ook deze prima. Als je gaat zitten komt er gelijk warm brood met een soort gekruide crème fraîche erbij, in één woord verrukkelijk! Ook de grappige beugelfles met water is de standaard van het huis, vaak moet je erom vragen maar hier dus niet.

Zoals gezegd zijn mijn vader en ik helemaal van het vlees, en van de kaart "off the prairie" is het heel goed mogelijk een verantwoorde keus te maken. Heel veel echt bijzondere gerechten, onder meer bizon en eland en alleen al van het lezen loopt het water je in de mond, zo sappig staat het omschreven. Het restaurant heeft een website, kijk daar voor een indruk van de kaart. Mijn vader en ik zijn voor de elandbiefstuk gegaan.

Tjongejonge, wat een grote, sappige en fijne steak was dat eetgenieters! Je mes valt er bijna vanzelf doorheen en dienovereenkomstig hoef je ook nauwelijks te kauwen, zo botermals was die. In deze keuken wordt koken tot kunst verheven, kan er niks anders van zeggen. Tot mijn grote verrassing produceert Canada zelfs goede wijnen, dat zou je toch niet verwachten van zo'n noordelijk land. Nou hou ik het zelf meestal op een huiswijn maar er is een goede wijnkaart aanwezig met een rijke selectie wit, rood en rosé.

Ook dessertwijnen staan erop, dit zie je nog veel te weinig. Erg jammer want een goede dessertwijn kan een nagerecht culinair gezien extravagant verbeteren. Hier staan 3 dessertwijnen op de kaart dus daar valt een prima keus uit te maken. Helaas hebben we het nagerecht over moeten slaan, dit gezien de rijke hoeveelheden voor- en hoofdgerecht en de diverse bijgerechten. Stoofpeertjes in maple syrup bijzonder lekker, het wordt wel een beetje eentonig hè? Wat een feestje is het hier toch, dit is voor herhaling vatbaar. Wegens intern plaatsgebrek dus een fijne koffie gedaan in plaats van een nagerecht, de speciale koffie's staan op de dessertkaart en er is een ruime selectie, zowel met als zonder alcohol erin, aanwezig.

Ook tijdens het afrekenen aangenaam verrast en dit was de opmaat voor vele bezoekjes die nog gaan komen. Deze gelegenheid komt dus op ons lijstje met regulier te bezoeken restaurants te staan, te jammer dat we er niet eerder achter zijn gekomen. Eerlijk waar eetgenieters, ga er eens heen en je wordt zeker niet teleurgesteld. Een ontdekking in onze contreien, ik kan er niets anders van maken. Greetzzz van de FZS Pilot en graag tot een volgende recensie.
ClaudiavdD .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Als wij dichter in de buurt van dit restaurant zouden wonen, zouden we hier iedere week te vinden zijn! De sfeer en service is heel hartelijk en de inrichting echt Canadees. Ons zoontje van ruim een jaar heeft heerlijk meegegeten, ondanks dat er geen speciaal kindermenu was. De kok heeft een lekker bordje pancakes voor hem gemaakt en hij heeft gesmuld, net als wij. Zowel de hoofd- als de bijgerechten waren top en we gingen voldaan en vrolijk naar huis, precies zoals het hoort te zijn als je uit eten bent geweest. Als we nog eens in de buurt zijn brengen we zeker weer een bezoekje!
Veronicajh .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Wederom heerlijk gegeten, voor een schappelijke prijs.
Karaf water en voorafje (brood met kruidenboter) van het huis.
Gezellige ambiance, voor zowel grote gezelschappen als met z'n tweetjes.
Als we in buurt zijn gaan we zeker weer!
JosterBruggen .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Mondani is een canadees restaurant dat zich nogal onderscheidt van een gemiddeld restaurant. Wij waren er op 31 oktober, Haloween. Helaas waren wij zelf niet verkleed zoals het personeel en de gasten. De ambiance was betoverend. Overal pompoenen, heksenbeelden, schemerverlichting etc. Zeer fraai. De kreeftensoep was heerlijk evenals de zalm vooraf. De elandbiefstuk en bisonbiefstuk heerlijk mals en goed gekruid. Grote porties .Topper was het grand dessert, helemaal in Haloweensfeer. Erg veel keuze en erg lekker. De witte en rode huiswijnen, uit canada zijn verrassend goed. Nooit gedacht dat Canada wijnen van dat niveau heeft! De bediening was zoals altijd enigszins uitbundig, zeer gastvrij. Kortom een gezellige avond met heerlijk eten in een schitterende ambiance. Er werd zelfs een weerwolfverhaal voorgelezen! Aanrader.
Stefanie V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Blij verrast dat er überhaupt in Nederland een Canadees restaurant te vinden is. Bijzonder vriendelijk onthaald door de Canadees-Nederlandse gastvrouw/eigenaar. Je voelt je er meteen thuis. Leuke kaart, Noord-Amerikaanse gerechten. Goede prijs. Geen zuinige porties. Je proeft dat er met liefde door de Brabantse kok wordt gekookt. We vroegen om een canadese whisky en kregen drie flessen voor ons neus "Proef zelf maar welke je het lekkerst vindt" Zo geweldig gastvrij en huiselijk. We gaan hier zeker vaker heen, daar rijden we graag 2 uur voor!
KLanghout .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2014
Door een toeval kwamen wij bij Mondani terecht. het was helemaal niet druk. De eigenaresse had dan ook alle tijd voor haar 6 gasten (wij en 2 x 2 anderen). het soort eten is mannelijk en veel van de grill. Beetje Amerikaans of liever Canadees. Wij kozen voor een bisonsteak en een i-bone steak van 500 gram. Beide waren super lekker, stevig en mals. Heerlijk gekruid en op vuur bereid. De garnituur was overdadig en de in Maple syrup gekookte peertjes goddelijk. Een leuk persoonlijk verhaal van de eigenaresse over het hoe en waarom van een Canadees restaurant maakte onze avond af. Een absolute aanrader voor iedereen die van een lekker stuk vlees houdt. Het decor is erg origineel en bestaat uit veel 'eland' en veel indiaanse parafernalia tot schitterende hoofdtooien toe. Ook dat is het bekijken waard. Wij komen zeker terug, al moeten we er 1,5 uur voor rijden.
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Goed restaurant met veel keuze aan vlees- en vis gerechten. Vegetariërs komen hier helaas iets minder aan hun trekken...
Hartelijke ontvangst door de gastvrouw en haar mensen, in een wat rommelig aandoend maar waarschijnlijk typisch Canadees decor.
De zalm met Grand Marnier saus vormde een verrassende combinatie, heerlijk.
De porties zijn groot, en dat geldt zeker ook voor de nagerechten.
Goede wijnkaart, met mooie wijnen uit het gebied van de Niagara Falls !
Walt21 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2013
Bijzonder lekker gegeten met onze twee kinderen (12 en 16). Mijn dochter at kalkoenfilet en ondat ze niet van paddenstoelen houdt werd dat vervangen door spekjes. Verrassende combinaties. Verder aten we zalm met grand marnier saus (goede combi van zacht en zoet), zalm van een ceder-plankje (perfect) en tilapia. Alles deed ons denken aan een vakantie in Canada. We werden uitgebreid geadviseerd over de wijnen en hebben uiteindelijk een droge Blanc de blanc genomen (25€) die prima bij de vis ging. Als bijgerecht peertjes in maplestroop gemarineerd: heerlijk. Afgesloten met enkele toetjes waaronder een voortreffelijke apple-cranberrie-maple taart. Echt een verassing en aanrader en dat in Lochem.
AWillemsen .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Het afgelopen weekend heerlijk gegeten. De ontvangst allerhartelijkst, je voelt je meteen enorm welkom!
Vooraf heerlijke crabcakes en Sokey Zalm. Fantastische Canadese Chardonnay erbij.
Daarna supermalse Ribeye en mijn man zat te smullen van een in de oven gegaarde zalmfilet. Wederom verast door de gastvrouw met een rode Canadese wijn ,Cabernet Merlot.
Kortom het was een fantastische sfeervolle avond in Canadese stijl.
Toilet was overigens keurig. Komen zeker terug!
-RVW- .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2013
Hier in de afgelopen 2 maanden 2x gegeten.
Restaurant lijkt op een (over-)volle huiskamer met diverse Canadese attributen. Sfeer is "druk maar gemoedelijk"
Ontvangst door de eigenaresse is enthousiast en (soms iets te) luidruchtig. Bediening is wat rommelig.
Indruk eten: van voldoende/goed niveau.
Stadenland .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Meestal is Iens een goed kompas als je een restaurant zoekt in onbekende omgeving, maar niet altijd dus. Ik was achteraf behoorlijk verbaasd dat andere bezoekers dit restaurant zo hoog waarderen. Het eten was acceptabel, wel lekkere voorgerechten (vissoep, krabkoekjes), maar de hoofdgerechten waren niet echt verfijnd. Een droge taaie Marlijn. We hadden ons eigenlijk vooraf kunnen realiseren dat het waarschijnlijk diepvriesvis is, maar toch jammer. Zalm (op zich redelijk van kwaliteit) met een wat chemisch aandoende saus. Matige bijgerechten. Natuurlijk hebben wij maar een paar dingen geproefd, er stonden nog wel grappige dingen op de kaart zoals elandsbiefstuk of kariboe. De kok doet zeker zijn best om een niet alledaagse kaart te presenteren. De inrichting van het restaurant: ach, tja, je moet ervan houden. Thema Canada: sjamanenmaskers, orka-schilderijtjes, een tikje lodgeachtig. Maar dan de bediening. De jonge serveerster was vriendelijk en attent, de gastvrouw zeer aanwezig, onontkoombaar zelfs, ze komt met alle gasten schaterlachend contact maken. Bekende gasten werden innig geknuffeld bij het afscheid. Kortom, het is een sfeer die je aan moet spreken en een keuken voor wie niet al te veeleisend is.
Value .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2013
Hier samen met mijn echtgenote 's-avonds gegeten op een mooie lentedag.
Eerst wat gedronken op het terras, waar helaas wel wat verkeerslawaai was te horen (restaurant ligt aan de hoofdweg oor Lochem).
Aangezien we beiden op dieet zijn, wilden we bespreken of hier rekening mee kon worden gehouden bij het menu, en dat is ook enigszins gebeurd, al was het niet helemaal volgens de regels van wat we mochten hebben.
Maar we hebben heerlijk gegeten!
Vooraf de buffelcarpaccio met een heerlijke lichte dressing en salde, daarna de steak van Alberta beef (met maple sauce) en de Kariboe (rendier) steak met zwarte bessensaus. Allebei fantastisch, en opgediend met overheerlijke peertjes in maple syrup (die we eigenlijk niet mochten hebben maar waar we toch wat van hebben gegeten).
Yvonne is een allerhartelijkste en spraakzame gastvrouw die het iedereen naar de zin wil maken, de jonge kelnerin was ook heel vriendelijk en behulpzaam, en we hebben een reuze fijne avond gehad.
De Canadese wijnen zijn ook de moeite waard.
Margriet W.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2013
Tja, wat zal ik hier van zeggen? Geweldig enthousiaste gastvrouw . Mocht van ons wel iets minder luidruchtig. Typisch Canadees decor. Ietwat rommelig en niet onze smaak. Bediening door de gastvrouw was goed. Praatte soms ondertussen luidruchtig met andere gasten die ze kende. Eten: enorme hoeveelheden, maar niet verfijnd. Als je van grote stukken vlees houdt is dit waarschijnlijk een aan te bevelen restaurant. Slecht smakende fantasieloze salade. Voor ons leuk om eens te proberen, maar niet voor herhaling vatbaar.