Mon Plat du Jour - Rotterdam

Westerstraat 79A 3016 DG Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Mon Plat du Jour - Rotterdam

Verfrissend duurzaam

Een nieuwe kijk op uiteten! Door de vaste menukeuze per dag, bestaande uit een entrée du chef, een vis– of vlees hoofdgerecht en keuze uit twee toetjes, eet je op een zeer duurzame en sociale manier. De gerechten zijn traditioneel van aard en komen uit Zuid Europa waar de chefs ook geleefd hebben. Deel hier je verhalen en drink, tegen kurkengeld, je eigen fles wijn.

Meer informatie over restaurant Mon Plat du Jour - Rotterdam

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

• Contant betalen niet mogelijk
  • Af te huren
Wally B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Paar keer geweest, steeds keuze uit twee gerechten. Zorgvuldig bereid en meestal heerlijk eten, voor een schappelijke prijs. Goede wijn, leuke bediening. Bovengemiddeld goed. (Interieur wat minder, maar who cares?)
Uiteetsterin .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Een leuk concept; hoofdgerecht 8,50 met keus uit vis of vlees, en een voor- en nagerecht voor 3,50. Het voorgerecht was een een lekker bietensoepje. Voor het hoofdgerecht kozen wij een stoofschotel met kabeljauw. Alles smaakte echt vers. Voor een schappelijke prijs een fles wijn erbij. Een helemaal prima restaurant, ook omdat de eigenaren uiterst vriendelijk zijn en zijzelf, net zoals wij, ook verbaasd zijn dat het nog geen storm loopt.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
De echte Franse bistro is terug in Rotterdam en de prijzen eveneens! Bijzonder genoeglijke en eenvoudige inrichting, keurig witte kleden op tafel. Elke dag van de week een ander menuutje, net als in Frankrijk en keus uit 2 hoofdgerechten: 1 vis en 1 vlees. Wij hadden vooraf een uitstekend koud bieten soepje met zeer smakelijke aubergine "pancakes" , hoofdgerecht mooie mediterrane lamsstoof van goed vlees, met rijst en dessert geeft keus uit een bescheiden, maar goed kaasplankje of mousse au chocolat. En dan ben je voor 3 gangen Euro 16.50 kwijt; fenomenaal goed voor die prijs. En een keurige witte en rode wijn voor Euro 13,= per fles is ook heel erg netjes. Daarbij is kraanwater ook geen probleem. Plat du jour is net zo goed als Loos een paar deuren verder en de helft van de prijs. Tram 7 stopt voor de deur en wij komen terug.
Marije H.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Bij Mon Plat du Jour krijg je prima eten voor een prikkie! Een voorgerecht kost € 3,50, en het hoofdgerecht € 8,50. Wijn kan je bestellen in karafjes van een kwart of een halve liter. Een heerlijke fles Portugese witte wijn kost € 13,=.
Erg de moeite waard om even te gaan eten als je geen zin hebt om te koken of om veel geld uit te geven. De gerechten zijn Mediterraan en vers; de bediening zeer vriendelijk en attent.
Wij zijn er nu drie keer geweest en de kwaliteit was elke keer prima. Een aanwinst voor het Scheepvaartkwartier.