Mon Plat du Jour - Den Haag

Mauritskade 95 2514 HH Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Mon Plat du Jour - Den Haag

Verfrissend duurzaam

Een nieuwe kijk op uiteten! Door de vaste menukeuze per dag, bestaande uit een entrée du chef, een vis– of vlees hoofdgerecht en keuze uit twee toetjes, eet je op een zeer duurzame en sociale manier. De gerechten zijn traditioneel van aard en komen uit Zuid Europa waar de chefs ook geleefd hebben. Deel hier je verhalen en drink, tegen kurkengeld, je eigen fles wijn.

Meer informatie over restaurant Mon Plat du Jour - Den Haag

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 00:00

• Amex , Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Af te huren
7,2
Erg kort
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Restaurant gaat er mee ophouden. Wonderlijk. Ligt op een uitgelezen plek in Den Haag, ziet er zowel binnen als buiten goed uit, mooi uitzicht op de Mauritskade. De bediening houdt het helemaal voor gezien...
Vlees, buikspek en bacalhau com nata (redelijk), de begeleidende aardappelpuree komt uit een pakje, de chocolademousse ook. De espressokoffie twee keer niet op temperatuur.
Martinek02 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Er is weinig keuze qua menu om de prijs laag te houden, elke dag kun je 3 hoofdgerechten kiezen (vlees, vis, veg). Dat maakt voor de kwaliteit niet uit, want we hebben heerlijk gegeten! Porties precies goed, broodje vooraf, en lekkere chocolademousse toe. Heel vriendelijke bediening. Zeer tevreden!
Bettybarel .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Voor kinderen altijd een heerlijke maaltijd en sinds kort ook vermaak in de vorm van kleurplaat en potloden, die kant van de tafel in rust bezig en de andere kant van de tafel met wijntje in gesprek. Lamsstoof was zalig, alsmede de kaasplank. Ik kom hier graag!
Ienduyf .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
ik ging tijdje terug ook naar dit restautje. sfeer erg prettig, niet nederlands, wat voor mij aangenaam is. Kleden op tafel. super, bediening goed, vriendelijk. geen gedoe.
entrecote echt heerlijk, aardappeltjes erbij mmmmm en beetje kaas toe. goeie kaas.
mousse au chocolate ook mmm. dus: goed! precies dát wat ik wil van een restautje.
maar.... ik ben niet jong meer. heb wel smaak en gevoel voor stijl.
succes ermee!

Casper K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Plat du jour. Leuk concept, van de Fransen en Belgen overgenomen. Alleen krijg je daar voor € 12,50 en vaak minder een driegangen menu en hier alleen een hoofdgerecht. Het koude preisoepje was heerlijk, maar de salade met droge en taaie kabeljauw viel tegen. De gestoofde lamsbout was niet overtuigend. Beetje taai. De Portugese Bacalhau lekker. De bediening was somber. Geen glimlach, geen aardig woord. En ja, uit eten doe je nu eenmaal voor je plezier. Het was het dus net even allemaal niet.
Ingriddavids .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Leuk concept, een driegangendiner voor 16,50. Erg lekker was de koude spinaziesoep vooraf. De zaak ziet er verde leuk uit. De service door een vriendelijke jongedame was erg goed!
Jelmer P.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Lekker gegeten voor een heel vriendelijk prijsje. Een hoofdgerecht voor 9,50 en een glas prima wijn voor 2 euro. Bediening was ook aardig. Top.
Hansflorien .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Alweer de derde keer dat wij hier zijn komen eten. De ambiance voldoet nog steeds aan onze verwachtingen. Eenvoudig, maar smaakvol ingericht. Uitstekende bediening en de kwaliteit van het eten ( kabeljauw en Brie de meaux, entrecôte en een Bucatini pasta) was als vanouds goed.
Wij komen hier zeker terug.
Roesies .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het was treurig. Zondagmiddag zo rond 18:30

Terwijl wij zaten te wachten ging aan een ander tafeltje het eten terug , te koud en de entrecote niet als gevraagd.

We kregen bij binnenkomen wel een flesje heerlijk gekoeld water. Echter gedurende onze aanwezigheid niet een keer de vraag of we wat wilden drinken. Dus alleen water gedronken.
De Lasagne die ik kreeg was van buiten matig warm en van binnen koud ! ( retour keuken) De entrecote was nauwelijks in de pan geweest we vroegen namelijk om medium. Ook retour keuken.
Komt de entrecote eindelijk terug was de friet pap , want dat was dezelfde friet van een 10 minuten daarvoor.

Kortom toen de ober zei : tot ziens ! zei ik nou dacht het niet.
Dit heeft niets met een restaurant te maken.
Het enige wat goed was het flesje water.

PS de bloemkoolsoep werd geserveerd in een iets te groot vingerhoedje 5 cm hoog en 2 cm doorsnede. Je hebt trek na een middag wandelen in de stad en dan dit.

André V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Heel apart om voor minder dan 50 euro met z'n tweeën te eten met nog een fles wijn erbij ook. Dan mag je niet klagen over het gebodene. Of toch wel? Om te beweren dat wij lekker gegeten heb, nou nee, dat zeker niet. In die zin is het dus zonde van het geld. Misschien nog een keer proberen? Twijfel overheerst. Het concept van superlage prijzen kan aanslaan als het opgediende ten minste smakelijk is. Anders zit je zo weer om de hoek voor het dubbele bedrag, maar wel lekker.
Stam86 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Sommige restaurants hebben de gunfactor en dat geldt wat mij betreft zeker voor Mon Plat de Jour. Het restaurant voegt met zijn originele en heldere concept echt iets aan het Haagse horeca aanbod toe. In tegenstelling tot de ook voordelige, grote en bekende 'vreetschuren' worden de gerechten met aandacht bereid en dat proef je!
De Arroz caldoso a la marinera (Spaans vis en zeevruchten potje met rijst) was bovenverwachting smaakvol en het voorgerecht courgettesoep met een stevige tarrine met o.a. pistachenoten. Mijn tafelgenoten waren ook te spreken over de Boeuf Stroganoff.
De bediening is vriendelijk, verre van stijf, alert en de gastheer had het prima onder controle. De aankleding van het restaurant is nog niet geheel samenhangend, maar het is wel netjes en schoon.

Wat mij betreft is Mon Plat du Jour een echte aanrader. Zij bewijzen dat je ook tegen een kleine prijs verrassend goed kunt eten.
Marten F.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Op zaterdagavond hadden we nog genoeg plek om hier een eenvoudige hap te eten tegen prima prijs kwaliteit verhouding. Een driegangen menu met als hoofdgerecht een Cassoulet en een prima fles wijn voor €44,- is natuurlijk heel goedkoop. Maar gezellig terug gaan; dat nou ook weer niet.
Eduard S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Prima plek voor een goedkoop maar goed bord eten. Je kan elke dag kiezen uit een ander vis, vlees of vegagerecht, alles voor 7,50. De kaart wisselt maandelijks. De porties waren wat aan de kleine kant maar als je ook een voorgerecht (3,50) en/of nagerecht (3,50) erbij neemt is het waarschijnlijk wel voldoende. Het eten was prima en qua prijs/kwaliteit krijg je niet snel iets beters in Den Haag. Ik zou het eten normaal een 7,5 geven en ga zeker nog een keer langs.
Pamw .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Voortreffelijk! Wat een ontdekking! Een eenvoudig concept, perfect uitgevoerd. Een weekmenu, van te voren bekend (zie website), 1 voorgerecht (bij ons zelfgemaakte terrine, stoofpeer, kleintje linzensoep) keuze uit 2 hoofdgerechten, (bij ons Thaise viscurry of een Portugees gerecht: varkensvlees met schaaldieren, dat laatste kozen wij) en 2 desserts, wij kozen de crepes suzette. Alle gerechten waren goed en smaakvol klaargemaakt, goede porties en aantrekkelijk geserveerd. Het restaurant zelf: zeer aantrekkelijk, gezellig en sfeervol. Frisse, natuurlijke inrichting, tafels gedekt met wit linnen, eigen serviesgoed, kaarslicht kortom, goed toeven in een goede sfeer. Uiterst vriendelijke en voorkomende bediening, wij kregen tijdens het hoofdgerecht extra nog een probeersel van de kok te proeven, men is enthousiast bezig. En dan zoals al eerder geschreven hier de rekening.... Drie a gangen prima eten voor 2 personen, karafje wijn, grote fles prikwater (gratis fles leidingwater staat al op tafel) , broodmandje met kruidenboter... E 38.50! En dat voor deze kwaliteit en in deze sfeer. Wij hebben Mon Plat du Jour na dit eerste bezoek al in ons hart gesloten!
Violier V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Waar kan je nu nog een hoofdgerecht eten voor 8,50 met echt tafellinnen, vriendelijke bediening en een lekkere huiswijn. Een super goed concept, mooi en stijlvol uitgevoerd. Een toevoeging aan de bestaande restaurants.
Huibert J.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Als je vaak uit eten gaat (4x per week) dan is het fijn wanneer je ook restaurantjes kent waar je voor weinig geld heel goed kan eten. Plat du jour is zo'n restaurant. Smaakvol ingericht, iedere dag een andere gerecht (keuze uit 2) en gewoon goed en gezond eten zonder opsmuk. Ze zijn pas enkele maanden open maar het is nu al een vaste stek in de week waar ik eet!
Natacha F. W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Ik houd heel erg van dit concept, alleen hoop ik wel dat er regelmatig van menu wordt gewisseld om zo ook de seizoensproducten te kunnen volgen. Het eten is simpel, maar apart en goed klaargemaakt. Een heerlijke bak gemengde salade met uitstekende vinaigrette is een heerlijk voorgerecht waar je volop van geniet terwijl je je bedenkt dat dit € 1,50 kost. Er is maar één minpuntje en dat is de akoestiek. Door het laminaat op de vloer en de gladde wanden wordt het lawaai van stemmen, zeker als alle tafeltjes bezet zijn en nog meer als er gezelschappen aanwezig zijn, een herrie die niet prettig meer is – met je overbuurman/vrouw kun je woorden wisselen, een gesprek lukt niet meer.
Fox B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Het was voortreffelijk ! Het restaurant ligt op een pracht plek op de hoek Hooigracht/Mauritskade en is licht en oogt erg aantrekkelijk. Bij binnenkomst onmiddellijk vriendelijk geholpen en een mooi concept van 2 keuzes voor t hoofdgerecht dat een schijntje kost (8.50 euro) voor ontzettend lekkere vis en geit gerechten ( wij namen van elk) Alle gangen waren goed en lekker voor ongelooflijk weing geld!
Pracht concept en we komen gauw terug
Jeannine D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Wij hebben op zaterdag gegeten en de gerechten waren heerlijk! Er wordt op kwaliteit gekookt en dat proef je. De bediening is erg vriendelijk en het concept is goed. Het is 'uiteten' op een andere manier. Het gaat best rap en het is enorm betaalbaar. Wij gaan hier zeker vaker eten! Het enige minpuntje vind ik het gemis van een schilderij op de muren of misschien stoffering bij de ramen, het doet nu een beetje 'kaal' aan.
Mjfvh .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Een wel heel aangename verrassing ! Heerlijk gegeten in een heel vriendelijke atmosfeer, en voor een bijna niet te geloven goede (lage) prijs en (hoge) kwaliteitsverhouding ! Zo wordt uiteten weer gewoon een betaalbaar feest !