Momi-K Kitchen Art

Kanaalkade 59 1811 LS Alkmaar Nederland Kaart

Over restaurant Momi-K Kitchen Art

De Afrikaanse keuken

Voor velen nog een onbekende keuken: de Afrikaanse. Wat je misschien niet in gedachten hebt, zijn grote porties. Daar houden Afrikanen van! Veel vlees met rijst als basis. Het interieur is van deze tijd en bevat trendy elementen. Toch zal je dit restaurant niet kunnen verwarren met een hippe cocktaillounge. Er zijn overal decoraties te vinden die jou meenemen in de bijzondere sfeer van Afrika.

Meer informatie over restaurant Momi-K Kitchen Art

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Voordelig
Ronja K.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Het was vakantie gevoel pur - Afrika! Het eten was geweldig en was met veel liefde gemaakt. De service was goed en dat de kok nog aan ons tafel kwam, was een super vergassing. Het was een heerlijke avond met super gezelschap.
Patrick D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Je moet geen haast hebben want de gerechten worden met veel geduld bereid. Een absolute aanrader.
Alinda P.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Een heerlijke plek met een warm welkom, lekker eten met verse ingrediënten! Wat een fijne avond hadden we, een aanrader voor wie van sfeer en lekker eerlijk eten houdt!
Alinda P.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Een heerlijke avond gehad, er wordt duidelijk met liefde gekookt en bediend, gastvrijheid ten top! Verwacht geen luxe inrichting maar een sfeer die past bij wat ze uitdragen: lekkere Afrikaanse gerechten.
Arjan G.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Fijn eten op traditonele wijze bereid.
erg voordelig.
Een punt van aandacht is de bierkaart, die is er niet.
iets wat meer variatie zou beter zijn.
Arjan
Gemivanhal .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten, smakelijke gerechten met zorg bereid. De bediening was in handen van een aardige oudere heer die heel betrokken overkwam. Voor de prijs hoef je het ook zeker niet te laten, het is echt niet duur. Al met al een aanrader!
A. M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Prima kwaliteit voor een prettige prijs.
Nadine B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Wordt uit het hart gekookt dus echt met liefde en dat proef je! Voor het geld hoef je het ook nietvte laten want we waren nog onder de 30 euro pp kwijt voor 3 gangen en drankjes.
Zeer de moeite waard om heen te gaan!
Mapsy V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Lekker gegeten. Heel vriendelijk, vrolijk personeel. Allemaal typische gerechten uit Afrika. Niet duur, voorgerechten tussen de 3 en 5 euro. Hoofdgerechten rond de 13 euro en nagerechten ook niet duur. Fijne sfeer met Afrikaanse muziek en schilderijen. We gaan zeker nog een keer terug!!
Lianne W.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We waren de enigen in het restaurant, maar dat verdienden ze echt niet. Vooral de bediening was top, leuk en enthousiast. We kregen naar ons gevoel echte authentieke gerechten geserveerd. Zelf vond ik de Injera erg lekker. De porties waren ruim genoeg.
Eater67 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Het eten is heerlijk, de bediening erg vriendelijk. Restaurant ziet er goed uit, prijzen zijn zeer schappelijk. Hooguit zijn de porties net een tikje klein. Al met al prima, een aanrader.
Violet K.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Erg lekker gegeten. Prima bediening.
Flipperrulesok .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
We konden moeilijk kiezen want alle gerechten leken ons erg lekker. We hebben als voorgerecht de Afrikaanse loempia's besteld, aanrader! Hoodfgerechten en dessert waren allemaal top.
De aankleding van het restaurant is erg gezellig. Er hangen mooie schilderijen die ook te koop zijn.
De bediening was super vriendelijk. Echter, zij lieten zich soms lang niet zien. Zij hadden meer drankjes kunnen verkopen als men onze tafel beter in de gaten hield.
Al met al een hele gezellige avond gehad en heerlijk gegeten. Hier gaan we absoluut nog eens heen.
B.nybroek .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het eten bij Momi is heerlijk. Ook de sfeer is heerlijk relaxt. Geen haast is hier het motto, echt Afrikaans. Als je haast hebt en je verwacht geschoolde geoliede bediening dan moet je niet gaan. Wil je een avond lekker en rustig eten bij mensen die er van houden om hun gasten te verwennen en er plezier in hebben dan is dit de plek. Wij gaan er in ieder geval vaker heen.
Da J.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Heel gezellige avond met een vriendin bij Momi gehad. De Afrikaanse salade met mango, avocado en makreel was erg smakelijk. Hoofdgerecht werd mooi gepresenteerd. Vlees, groente en rijst alles was heerlijk gekruid. Als toetje nog een lekker stuk cake. Erbij een droge witte Afrikaanse wijn. Ik had het gevoel dat alles fris bereid was met kwalitatief hoge producten! De leuke music maakte de ervaring perfect. Bedankt Momi + team, we komen graag weer!
Flitter F.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Momi-K Kitchen Art is een belevenis. Sowieso is het eten allemaal net even anders dan je gewend bent, met andere kruiden en ingrediënten, optioneel met je handen eten, de bediening loopt rond in Afrikaanse kleding, swingende Afrikaanse muziek op de achtergrond, schilderijen met Afrikaanse afbeeldingen aan de muur, en typisch Afrikaans: niet alles op de kaart is iedere avond beschikbaar. Zeker als je wat later op de avond komt, dan kan het zomaar zijn dat de helft van de (vrij kleine) menukaart er niet is (uitverkocht of andere reden). Ik had kip met een Afrikaanse saus op basis van pinda's, best lekker! Mijn tafelgenote nam na veel wikken en wegen de Nigeriaanse gamba's, die haar goed smaakten, alleen tja, dat gepeuter hè?! Het eten is niet duur: de voorgerechten zijn zo rond de 3 euro en hoofdgerechten rond de 12,50 euro. In totaal inclusief drankjes en fooi waren we €23 p.p. kwijt. Om met echt een goed gevuld gevoel weg te gaan is een voor- en/of nagerecht wel aan te raden, de porties zijn niet zo groot. Buiten Amsterdam het enige Afrikaanse restaurant in Noord-Holland! Goed overigens dat de gastheer een wat oudere man is, weer eens wat anders dan het zoveelste jonge huppeltutje!
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Het lijkt net of je een Afrikaanse huiskamer binnen stapt, erg leuk en huiselijke sfeer geeft dat.
Bediening was erg vriendelijk en het eten smaakte heerlijk. Erg genoten en zeker een aanrader.
Anne Marie .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Zeer huiselijke ambiance. Neem de tijd want er kan wel eens iets mis gaan met een bestelling maar de vriendelijke bediening en het heerlijke eten verzachten het wachten ruimschoots. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Nu 2x geweest en zie uit naar het volgende bezoek.
Tonnie R.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Wat een heerlijke tent als je van de afrikaanse relaxtheid houdt. Ik wel dus! Leuke stralende serveerster Maria en een kok die af en toe met uitleg aan je tafel verschijnt.
Heerlijk gegeten. Kom er graag. Binnenkort een nieuwe kaart en die moeten we dan ook uitproberen.
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
we hebben een hele leuke avond gehad. neem je tijd als je hier gaat eten. we hadden loempia vooraf en gamba's op nigeriaanse wijze. erg lekker. als dessert bosbessencake met ijs. de prijs viel heel erg mee. het is weer eens iets anders!