Meer informatie over restaurant Momenti by Primo Piano

Zondag gesloten

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
John D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Op koningsdag wezen eten, vooraf was lekker en stokbroodje met tomaat was heerlijk het hoofdgerecht was slecht ik had de zeebaars kwam lauw aan en nam een tweede hap was de vis nog rauw terug gestuurd opgewarmt smaak viel tegen ik denk geen verse vis, kreeg om het goed te maken een mierezoet citrus drankje, en prijs is ook te hoog wat ik moest afrekenen voor z'n tweeen betaal ik bij Petros voor z'n vieren, de ossehaas van m'n partner was wel goed,
Celine .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Ons diner bij Momenti was werkelijk fantastisch. We hebben eerder de vorige vestiging Primo Piano bezocht en reisden weer naar Brielle af om een avond bij Momenti in de watten gelegd te worden. Nou, in de watten was het!

Sommelier Antonino voelt zich overduidelijk thuis in deze nieuwe setting, welke rustig, sfeervol en echt Italiaans is. Zittend vlakbij de prachtige wijnmuur hebben we genoten van de heerlijke gerechten. Ikzelf genoot van een proeverij van alle gerechten, aangepast op mijn zwangerschap. Vooraf Sint Jakobsschelpen en auberginetaart, beiden vergezeld van heerlijke Italiaanse smaakmakers ernaast. Mijn tafelgenote at de Quassi vitello tonato en genoot er zichtbaar van. Als tussengerecht twee soorten pasta, perfect al dente gekookt. Als hoofdgerecht beiden vis (gezond voor de zwangerschap volgens Antonino!), werkelijk weer verrukkelijk. Als dessert het chocolade cakeje en de tiramisu, beide vulden elkaar prachtig aan en na lekkere koffie en thee verlieten we volledig voldaan dit fijne, mooie restaurant om naar ons hotel te rollen.
Aan mijn tafelgenote werd bij elke gang een andere wijn geserveerd, welke zoals altijd perfect afgestemd was op de gerechten en daarnaast een leuke variatie van verschillende gebieden in Italië met zich meebrengt. Je proeft altijd weer iets nieuws hier!

Het is jammer dat we niet wat dichter in de buurt wonen, Momenti heeft net als Primo Piano een vaste gast aan ons.
EdBaten .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Afgelopen weekend in Brielle gegeten bij Momenti. Ons laten verrassen door de chef en dat betaalt altijd uit. Geweldige gerechten en deze keer geen enkele valse noot. Vaak heb je ook bij de sterren restaurants dat er mis tonen in het menu. Heerlijke wijnen en uitstekende sfeer maar sommige gerechten om van de huilen zo lekker. Geweldig bezig. Complimenti zou een nog betere naam zijn.
Thom V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Geen Momenti spijt van gehad!

Als je op zoek bent naar heerlijk eten, goede wijn en leuke bediening dan zit je bij Momenti goed! Erg gezellig en sfeervol
Rick D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Wow wat een verademing.
Prachtig en sfeervol restaurant met een prima ontvangst.
Eenmaal aan tafel werd al snel een mandje met diverse soorten brood (gratis!) en een amuse geserveerd.
Zeer uitgebreide wijnkaart met veel wijn per glas variërend in prijs.
Een karafje kraanwater is geen probleem en fijn dat er zelfs ijsblokjes in de karaf werden gedaan.
Mijn vrouw had gekozen voor de gerookte zwaardvis en grote garnalen en ik voor de sint-jakobsschelpen en de zeebaars in een zakje.
De zwaardvis was mooie dungesneden en goed van smaak waarbij de gefrituurde kappertjes een mooi accent geven.
De sint-jakobsschelpen zijn goed gebakken en vormen een mooi combinatie met de bloemkool crème.
De grote garnalen zijn goed bereid en de saus van vongele geeft het gerecht een heerlijke touch.
De zeebaars uit het zakje is in een woord verrukkelijk!
De ogenschijnlijke eenvoud ontpopt zich in prachtige geuren en smaken als het zakje aan tafel ontvouwd wordt.
Als desserts genoten van een “echte” Tiramisu en een trio van peer, chocolade ijs en mousse.
Een heerlijke avond waarbij de gastvrijheid en goede service van de bediening opvalt.
Het eten is echt Italiaans, mooie gerechten met verse ingrediënten en oog voor smaak.
Prijs / Kwaliteit is prima in orde hoewel het risico bestaat dat de rekening oploopt doordat alles zo goed en lekker is!
Zeker de keuze aan wijn per glas is voortreffelijk!
Vincent S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Gereserveerd voor 2 personen, nu op de nieuwe locatie. Eten is bedroevend, geen fantasie vanuit de keuken, prijs kwaliteit kan echt niet! Vis uit een plastic zak....beetje van jezelf en de rest van maggi! Tiramisu zou niet misstaan in supermarkt! Kortom is de vierde keer dat wij hier eten maar wel de laatste keer.
Loesdebeer .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Afgelopen zaterdag met 3 vriendinnen hier fantastisch gegeten!
Vrolijke leuke bediening die je echt het gevoel geven dat je hun gast bent en er alles aan doen je een heerlijke avond te geven. Wij kozen voor het 6-gangen verrassings menu met bijpassend wijnarrangement en we hebben genoten. De wijnen pasten perfect bij de smaakvolle gerechten. Dank je wel team van Momenti wij komen zeker nog een keer terug!
Rik J.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Bij binnenkomst werden mijn gast en ik hartelijk ontvangen en werden we naar een tafel begeleid in een zaaltje met zicht op de keuken. Mijn tafelgenote en ik besloten ons door de keuken te laten verrassen en kozen het vier gangen chefs menu.

We willen zeker niet alles verklappen maar meeste gerechten MOETEN genoemd worden. Neem (een deel van) onze entrée: gebakken sint-jakobsschelpen op een bedje van salade. Een frisse starter van de avond!

Als voorgerecht kregen we tortelli met een gulle hoeveelheid saus, gepaard met Penne alla Norma die al dente was gekookt. De ricotta maakte het helemaal af. Bij uitleg wat wij voor ons opgediend kregen viel ons de enige verspreking van die avond op: ricotta is namelijk geen kaas.

De ossobuco van het hoofdgerecht viel op mijn tong uiteen en was zoals men het hebben wil. Mijn tafelgenote had “nog nooit zulk lekker vlees op”. Gelegen op een bedje van aardappelpuree van goede structuur. Het idee om het andere deel van deze gang (verrassing) te garneren met een chipje van kaas viel ook (letterlijk en figuurlijk) goed in de smaak.

De Brachetto dessertwijn die de sommelier ons aanbeval pastte perfect bij het weer tweedelige en fruitige dessert. Mijn tafelgenote genoot het meest van de yoghurtmousse, waar ik meer van het ijs met vruchten genoot. Wel gaat mijn voorkeur uit naar echt geklopte slagroom, maar dat mocht te pret niet drukken!

Jammer dat wij beiden niet zo veel kunnen vertellen over de wijnen als de sommelier. Wel vonden wij dat er goede bijpassende wijnen werden gekozen waarbij de keuze onderbouwd werd;
een leek op dat gebied zou er baat bij hebben.

Kortom: zeer goede service van de bediening, heerlijk eten en het restaurant heeft een mooi decor met veel Italiaanse elementen als wijnflessen, een grote kaas, Italiaanse producten en meer. Wij waanden ons voor een avond echt in Italië.

Misschien heb ik in mijn enthousiasme toch te veel verklapt? Toch is het zeker aan te raden om uzelf te laten verrassen en meegenomen te worden op een reis door de Italiaanse keukens.
TvdM .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wij hebben hier heerlijk en rustig met zijn tweeën gegeten. Heerlijk en puur Italiaans. Glutenvrij is geen enkel probleem. Vooraf kun je glutenvrije pasta en brood reserveren. Echt Italiaans in Nederland. En mocht je hierover nog twijfels hebben dan worden deze weggenomen door de Limocello bij de koffie. De wijn bij het eten wordt elke keer opnieuw afgestemd en is voortreffelijk. Wil je iets bijzonders dan adviseer ik de Parpadelle die aan tafel geflambeerd wordt.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We hebben gisteravond onze vrienden meegenomen naar dit restaurant. Het ziet er prima uit, hoewel het geen Italiaanse sfeer heeft, als dat is wat je zoekt. Persoonlijk vind ik dat wat minder van belang, want het gaat mij om het eten en de bediening. Aangezien ik zelf jaren in de horeca heb gewerkt, zijn dat ook de zaken waar ik op let en kritisch over ben.
Er was op deze avond maar één ding waar ik echt over gevallen ben. We begonnen uiteraard met een drankje. Ik vroeg aan het meisje dat ons bediende of er verse jus d'orange was en dat was er volgens haar. Vervolgens kreeg ik een glas jus d'orange dat overduidelijk uit een pak kwam. Ik heb haar daar uiteraard op aangesproken en toen zag ik haar even kijken en vervolgens kreeg ik als antwoord dat het wel verse jus d'orange was, maar dat het al eerder geperst was....????? Zou zou het doorgeven, zei ze. Ik had niet zoveel zin om daar in het bijzijn van vrienden daar veel ophef over te maken, aangezien de avond net was begonnen. Ze was kennelijk nog niet heel ervaren - ik hoorde dat ze niet wist wat een kir royal was - en dat is natuurlijk absoluut géén probleem, maar dit was geen handige actie. Dit was gelukkig het enige minpuntje van de hele avond, daarna ging als verder prima.
Het eten was heerlijk. We hadden 3 x gedroogde ossehaas en 1 x coquilles als voorgerecht. We waren bang dat vier gangen teveel zou zijn, dus we vroegen of we een primi mochten delen en dat was mogelijk. We hebben zodoende 2 pappardelle pomodoro met ons vieren gedeeld. Dit is wat ons betreft echt een aanrader! Deze specialiteit wordt bij je tafel geflambeerd door de zeer voorkomende eigenaar van het restaurant.
Als hoofdgerecht hadden we de lamscarré, de zwaardvis, de tournedos en de zeebaars. Het was allemaal zeer smakelijk! Alleen mijn wederhelft wildegraag nog een dessert en heeft een tiramisu genomen, die ook heerlijk was. Gemiddeld waren we per persoon €55 kwijt voor deze avond. We raden dit restaurant aan en wij komen ook zeker terug.
ejonkersgroot .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Zeebaars met korst van ansjovis.
Smakeloos, de ansjovis heb ik niet geproefd, de groente die naast de stukken vis lag, droop van het vet.
Dessert , vanille ijs verdronken in espresso, alleen de koffie smaakte goed en pittig, het ijs was erg flauw van smaak en de bollen waren zo groot, dat de aanblik mij niet erg aansprak. De balans tussen koffie en ijs klopte niet.
Kortom niet een restaurant waar ik graag naar terug keer. Dit gold eveneens voor mijn andere tafelgenoot. De derde tafelgenote had een goed gevoel , maar die had een ander menu. Wij vonden tevens de prijs te hoog voor het gebodene. Overigens de wijn was uitstekend evenals de koffie.
Linda O.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Op 28 februari hebben wij hier een heerlijke avond gehad bij Nino's wine on sunday. Wij begonnen met een heerlijk glas Prosecco Nino Franco, daarbij een lekker vers broodje met olie, zeezout en balsamico.
Als voorgerecht kregen we een pasta met mozzarella en aubergine, daarbij een glas Fattoria San Lorenzo (Verdicchio). Tussen de gerechten door, gaf Antonino ons toelichtingen over de wijnen en kregen wij algemene informatie over wijnen met daarbij ook een 'toets' die wij moesten maken. Dit vond ik heel leuk gedaan!
Als hoofdgerecht kregen we gestoofd rund en kalfsvlees met daarbij polenta met kaas. Hier kregen wij een glas Masseria Frattasi (Anglianico), wat er echt perfect bijpaste. Als nagerecht : de klassieke tiramisu met de dessertwijn: Negrino van Leone de Castris.
De bediening was zeer vriendelijk en correct, wij zullen de volgende keer weer aanwezig zijn bij Nino's wine on sunday!
Marise D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
De dag na kerst heb ik met mijn familie bij Primo Piano gegeten. De gastheer en de rest van het team hebben ons een onvergetelijke avond bezorgd. We hebben gekozen voor een 'family style' diner, waarbij verschillende gerechten in het midden van de tafel worden geserveerd. Het voorgerecht begon goed, met onder andere carpaccio, zalmtartaar en salade caprese. Als verrassing schaafde de gastheer de zalige wintertruffel over de gerechten. Dit was fantastisch! Bij elke gang koos de gastheer (sommelier) een perfecte bijpassende wijn voor ons uit.
Na het voorgerecht heeft het keukenpersoneel drie heerlijke pasta's bereid. De pasta's van primo piano zijn naar mijn mening niet te overtreffen. Uiteraard werd de Pappardelle geserveerd, pasta geflambeerd in een een grote Grana Padano. Ook bij deze gang weer genoten van de spice/wine combinatie.
Het hoofdgerecht was een combinatie van vis en vlees, voor ieder wat wils. De gamba's met een korst van pistache waren mijn favoriet. De gastheer heeft ons weer verrast met een biologische rode wijn, geschonken in mooie grote wijnglazen. Het is leuk om te zien hoe de sommelier zijn passie en liefde voor wijn kan overbrengen aan zijn gasten.
Tot slot werd het dessert geserveerd. Zelfgemaakte tiramisu, nonna's taart en de beroemde chocolade taart. Na alle gerechten zaten onze buiken aardig vol, maar wat hebben we genoten. Wat een fantastische gerechten heeft het keukenpersoneel weten te serveren na twee drukke kerstdagen achter de rug te hebben. Primo piano team heel erg bedankt voor de fantastische service, de heerlijke gerechten en perfecte wijnen!
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Met 7 personen kerstdiner genoten
Vooraf een prosecco met een heerlijke amuse
Tartaar van zalm met dille
Gevulde verse pasta met ricotta en spinazievulling
Het hoofdgerecht was kalfsmedaillon op een bedje van aardappel ,prei, pesto en wijnsaus
Nagerecht Tiramisu en sinaasappel ijs
Leuke en gezellig restaurant met uitstekende bediening
En heerlijke wijnen
Paloma V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Op kerstavond heb ik hier genoten van een heerlijk 4-gangendiner. Vooraf hebben we carpaccio en sint jacobsschelpen gegeten, gevolgd door twee verschillende pasta's: ravioli en penne. Daarna kregen we parelhoen en gerookte tournedos en als toetje pan d'oro. Ik heb erg lekker gegeten en ook de wijnen waren erg lekker en pasten bij de gerechten.
Het was een super leuke kerstavond!
Loesdebeer .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Afgelopen zaterdag hier met 2 vriendinnen gegeten. Leuke locatie op de eerste etage met een prachtig uitzicht. Als je eens goed Italiaans wil eten ( en drinken) ga dan hier naartoe en proef een heerlijke pasta uit de Grana Padano ( klaar gemaakt aan tafel) en als dessert een tortino di cioccolate en uiteraard Tiramisu!
Team Primo Piano vino e cucina dank voor de geweldig lekkere avond!
Anet D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Jeetje wat een ontvangst,bediening en heerlijk eten.In tijden niet zo lekker gegeten,verrassend hoe een Italiaan ook kan zijn!

Aan te bevelen!
Don Kornelus jr .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
75ste verjaardag gevierd van ouders.Heerlijk gegeten op terras met elf personen.We zijn echt in de watten gelegd en onze ouders zullen hier nog lang van nagenieten.Topbediening en heerlijk eten.zeer aan te bevelen
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Met een grote groep op het terras gegeten. Zeer gevarieerd gegeten en ons laten verrassen met een uitgebalanceerde combinatie van verschillende gerechten en bijpassende, zeer verrassende, wijnen.
Personeel is uitermate kundig en verstaat de kunst zich in te leven in de gasten.
corgi .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Na een lange tijd weer eens gegeten bij primo piano
bij binnenkomst wordt je ontvangen en naar je tafel gebracht.
men krijg als welkomst een warm broodje deze kan men in balsamico azijn en olijfolie dippen.
vorig jaar kreeg men nog een tapenade dat was toch lekkerder.
het vooraf een vis schoteltje genomen dit was lekker onder andere gefrituurde inktvis,grote garnalen en zeebaars met lekkere citroen mayonaise.
het hoofdgerecht bestond uit ossehaas met courgette met aardappeltjes uit de oven.
Op de aardappeltjes was wat teveel olie gebruikt waardoor het wat te olieachtig smaakte.
het nagerecht bestond uit tiramisu deze was vers gemaakt en was heerlijk opgenaakt met verse aardbeien en een vleugje citroensmaak speciaal voor de zomer.
Het interieur lijkt wat verouderd en geeft een plakkig gevoel.
voor de oudere mensen wordt het moeilijk om dit restaurant te bezoeken men moet namelijk met een stijle trap naar boven.