Moenen

Grote Markt 36 6511 KB Nijmegen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Moenen

• Terras
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Genoten van de wijn en het eten. Leuke, vriendelijke bediening. Het terras stond er een beetje rommelig bij, maar het mooie weer maakte dat helemaal goed!
Blue_eyed_couple .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Op de bonnefooi terecht gekomen bij Grand Café Moenen. Hier doen ze wat veel vergelijkbare horecagelegenheden nalaten: een betaalbare maar toch smaakvolle maaltijd op tafel zetten. De porties zijn tamelijk flink, dus ook geschikt voor de grotere eter. De bediening is jong maar vriendelijk en attent. Het kan rumoerig zijn, maar achterin zijn ook tamelijk rustige plaatsen te vinden. Kortom, prima eten voor een prima prijs op een leuke locatie.
Kmbrly .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Een leuke plek om thee te drinken en wat lekkers te eten. Ik heb hier voor het eerst escargots (slakken) op. Het was erg lekker en ik heb genoten van de carpaccio. Een aanrader als je in de buurt bent!
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Gisteren een dagje Nijmegen gedaan dan moet er natuurlijk ook gegeten worden, we waren een paar jaar geleden toevallig bij Moenen terecht gekomen. Na wat spuurwerk hebben we Moenen weer gevonden. Er was gelukkig niks veranderd want dat heeft dit gebouw niet nodig een heerlijk no nonsense restaurant met lekker en betaalbaar eten wat ook in trek is bij jongeren (studenten) waardoor en leuke mengeling van bezoekers ontstaat. De bediening is ook lekker los en relax en kundig voor wat betreft de dranken en het eten. Alleen de pompoensoep vonden wij wat aan de dunne kant terwijl de smaak prima was maar dat is persoonlijk natuurlijk. Verder was het eten heerlijk en door gebruik te maken van seizoengroente weer eens wat anders dan de standaard groentebjjlage. Mocht iemand in de buurt van Moenen komen gewoon naar binnen gaan en laat je verwennen.
JodeKok .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Tijdens een dagje Nijmegen werd de lunch gebruikt bij Grand Café Moenen. Om 12.30 uur was het bewolkt en koud. Binnen werden wij snel geholpen door 2 attente dames, duidelijk studenten. De Clubsandwich en Vloerbrood Carpaccio voldeden aan de verwachting, smakelijk en voedzaam. Later op de middag was het in het zonnetje oergezellig, alle terrassen op de Grote Markt zaten vol!
Window .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2014
Hier kun je prima eten tegen een hele nette prijs. Net even betere kwaliteit, en net even andere gerechten dan bij een standaard eetcafeetje. Over de bediening valt weinig te zeggen: niet slecht, maar overtrof zeker geen verwachtingen. Binnen is het decor tamelijk standaard, maar wij zaten lekker buiten in de zon: heel leuk!

We bestelden tweemaal de eend en eenmaal een Turkse loempia: beide gerechten waren prima, en de porties ruim voldoende. Verrassend is dat ze van de erbij geserveerde salade meer maken dan een zielig hoopje sla en geschaafde wortel: hier zaten gewoon verschillende groenten in, en een aardige hoeveelheid feta! We hadden geen toetje genomen (eigenlijk al genoeg gegeten) maar de slagroombonbons die we bij de thee hadden smaakten goed. Kortom: Moenen levert een informele hap met een prima prijs-kwaliteitverhouding.
Jrore .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Onlangs met mijn deense vrienden daar gegeten. Heerlijk gegeten! De kok kwam heel professioneel, kort uitleg geven over het bestelde. We kozen allemaal een andere gerecht: vlees en vis. Kwamen ook vragen hoe je het vlees wilde; medium of goed doorbakken, vis was ook, vers, goed bereid.
Heeft echt grote kennis van zaken. Goede uitleg. We hebben erg genoten. Léuke bediening. Lekkere wijn , veel keus in heerlijke biertjes. Veel keus in nagerechten. Wij komen zeker terug! Kortom een echte aanrader.
Floor D.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2013
Lekkere en simpele gerechten. De mosterdsoep wordt geserveerd met croutons en een lekker gekruid wentelteefje voor €4 en een hoofdgerecht, botermalse lamskotelet met pasta voor €13. Toch wel bijzonder.
Jehoeft niet lang op het eten te wachten. De bediening is attent en weet goed te adviseren welke bieren, uit hum uitgebreide assortiment, het beste bij een gerecht passen.
Warme inrichting met een prachtige marmeren toog
Pakkapeh .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2013
Mooi gelegen aan de Grote Markt in Nijmegen. Aardige en vriendelijke bediening. Lekkere biertjes. Eenvoudige maar smakelijke schotels. Verbeterpuntje: bak het varkensvlees door-en-door gaar (was nu nog deels rood van binnen).