Moeke Vaatstra Eetcafé

Meer informatie over restaurant Moeke Vaatstra Eetcafé

Jouw recensie over het restaurant Moeke Vaatstra Eetcafé

Patrick E.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Na eerder al met grotere gezelschappen bij Moeke Vaatstra te hebben gegeten zijn we hier zaterdagavond met zn tweetjes geweest.
We hebben hier heerlijk gegeten. We broodplankje en pompoensoep (soep vd week) vooraf en als hoofdgerecht eenmaal hamburger en eenmaal rundermedaillions met champignons. De patat had iets langer gebakken mogen worden. De bijgeleverde salade smaakte prima. Hoewel we eigenlijk al genoeg hadden gegeten kon een brownie met caramelzeezoutijs als nagerecht natuurlijk niet achterblijven. Deze hebben we dus maar samengedeeld. Zeker voor herhaling vatbaar.
Judith S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Wij kwamen altijd met plezier hier maar sinds een paar maanden is het een stuk minder. De patat veel te zout en niet lekker doorgebakken en oud vet, erg slap.Vinden het jammer maar zoek de volgende keer een ander adres na 3 keer te hebben geprobeerd hoopend op verbetering.
Michel A.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heb hier nu meerdere keren gegeten maar voelde me vanavond echt teveel. Er was een feestje km 21u (waar we vooraf niet van op de hoogte waren) en nog voor half negen werd het restaurant al leeg geruimd en de muziek luidruchtig getest. We zijn rijdens het dessert maar gevlucht. We voelden ons drieën niet langer welkom en de 130 euro hebben we dan ook maar snel afgetikt. Bijzonder klantonvriendelijk. Misschjen heeft het te maken met het aantal wisselingen qua eigenaar? Kom er niet snel meer terug in elk geval.
Gerwin H.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Op 'derde kerstdag' ben ik na een fietstochtje neergestreken bij Moeke Vaatstra. Na een lekkere Affligem blond en een portie bitterballen heb ik ook nog een portie sateh-frites besteld. De sateh was niet naar mijn smaak. Het vlees was niet dichtgeschroeid en naar mijn mening eerder gekookt (gestolde eiwitten waren zichtbaar) en de frites stonden in schril contrast met frites die in de snackbar ernaast (zelfde uitbater) worden verkocht. De satehsaus was daarentegen prima; pittig en zeker niet zoet. Al met al blijf ik hier zeker komen voor een biertje en bitterballen, maar dineren zal ik hier niet meer gauw.
Jelly H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Met 6 dames gegeten bij Moeke Vaatstra. Een heel mooi plekje gekregen in de opkamer. De bediening was vlot en erg plezierig, we kregen alles op tijd .
Het eten was heerlijk en zag er goed verzorgd uit, met liefde bereid.
En dat proefde je dan ook!
Het nagerecht genuttigd buiten op het terras, alles ging op, we likten nog bijna niet de coupes schoon! We hebben erg genoten en voor herhaling vatbaar.
Moeke Vaatstra, een plek waar je lekker kunt eten , voor een goede prijs, in een sfeervolle omgeving.
Jolien V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Het terras is zeer prettig en zonnig helaas zitten er mieren en die lopen ook gewoon op je bord.. Waar ze ook niets tegen doen want wij komen hier al jaren. Het personeel is zeer traag maar wel vriendelijk, ze zijn niet professioneel genoeg, zien niet wanneer je drinken op is en benaderen de klant op de verkeerde manier. Het is het net niet ook al proberen ze het wel. Het eten is de ene keer wel goed de andere wat minder. Ik had een haar op mijn bord en pluisjes op mijn groenten waarop de serveerster zei dat dat niet goed was maar ze deed er tenslotte niets mee. Wij hebben besloten niet weer hier te gaan eten. Waren een zeer goede klant
kees546 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Wij zagen dat ze bij Moeke nu een drie gangen menu hebben voor 24,95. Dus op naar Moeke Vaatstra, wij waren daar nog niet eerder geweest maar wel positieve verhalen over gehoord.
Bij binnenkomst vriendelijke bediening en mochten we een mooi plekje uitzoeken. Heerlijk bij de kachel gezeten, die zie je niet vaak meer.

Als voorgerecht namen wij de coquilles en de carpaccio. Zag er netjes uit en smaakte prima.
Daarna het hoofdgerecht, parelhoen en biefstuk. Ook dit zag er netjes uit en smaakte wederom prima.
Als afsluiter namen we beide Moeke's luxe koffie, koffie met een stukje karameltaart. Precies genoeg als je al aardig vol zit en dus geen ruimte meer hebt voor een heel dessert.

We hebben een fijne avond gehad en zullen hier zeker vaker terug komen!
jdjansen .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Als voorgerecht de vegetarische bitterballen, zeer aan te raden, mooi opgediend en intense smaak van paddenstoelen en andere interessante smaken. Daarna de dagvis, dit was een royale Schol gebakken maar niet te vet. Mooi garnituur, lekkere salade. Goede bediening.Prima maaltijd!
irisb80 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
vooraf 2 soepjes gehad met het breekbrood. Mosterdsoep goed krachtig van smaak.
Als hoofdgerecht had ik de parelhoen gevuld met noten en pruimen, goed bereid, gevogelte wil nog wel eens droog zijn maar dat was hier zeker niet het geval. Mijn partner nam de kalfslever, ook prima ( leuk dat dat op de kaart staat, zie je niet zo vaak). Als je geen "plek" meer hebt voor een dessert is de luxe koffie een aanrader! Carameltaartje is erg lekker. We waren nog niet eerder bij moeke Vaatstra geweest, maar dit is zeker een aanrader. Komen zeker nog eens terug.
Eetclub50 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
De eerste lunch een maand geleden was prima, dus wij besloten opnieuw hier te lunchen. Na onze bestelling roken we een aangebrande lucht uit de keuken. Toen onze bestelling werd gebracht, bleken 3 van de 4 quesadillas verbrand. Die hebben we terug gestuurd naar de keuken. Geen excuus van de bediening. De rest van het gezelschap kon wel eten. De kippensoep, mosterdsoep en omelet waren prima, al misten wij boter bij de 2 stukjes stokbrood bij de soep.
Toen de ene helft was uitgegeten, kwamen opnieuw de quesadillas. Bij de eerste hap bleek er iets mis: er zat geen chorizo tussen de quesadillas, zoals op de kaart staat, maar kipfilet. Opnieuw riepen wij de bediening. Volgens hem was de chorizo op. N.b.: op 5 minuten rijden was op dat moment een supermarkt open. De kok had dus zonder overleg het gerecht aangepast.
Een van ons lust geen kipfilet. Zij had geen zin om opnieuw een ander gerecht te bestellen en opnieuw te moeten wachten terwijl iedereen al gegeten had. Twee keer een poging doen om een fatsoenlijk gerecht te krijgen was genoeg. De anderen hebben het gerecht wel gegete, omdat ze inmiddels flinke trek hadden, maar vonden het niet echt smaakvol. Weer geen excuses van de bediening.
We vroegen de bediening om een oplossing. We hebben zeker een kwartier gewacht en hoorden niets. Tenslotte hebben we de rekening gevraagd en eindelijk een oplossing. Die kwam in de vorm van een kleine korting op de rekening. En met moeite eindelijk een excuus.
Een derde bezoek zit er voor ons niet in, ondanks de mooie locatie.
Rolf B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Moeke Vaatstra is een authentieke Groningse uitspanning aan het Boterdiep. En met authentiek bedoel ik écht authentiek, dus geen oud gemaakt, gekocht interieur. Je gaat er qua ambiance terug in de tijd en er zijn niet veel plaatsen meer waar dat het geval is. Het eten is goed en smaakvol. Een lekkere krachtige mosterdsoep als vooraf is een aanrader. Ik at er een entrecote met een tapenade van Groninger droge worst, erg lekker. Jammer dat de entrecote iets te dik was, een vingerdikke entrecote (zo hoort het) is het beste maar, evengoed heerlijk gegeten. De bediening was uitermate vriendelijk en goed.
Arianne L.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Vandaag zijn we met een gezelschap wezen eten na een begrafenis. Helaas was dit niet genoteerd in "het boek" waardoor we genoodzaakt waren om onze eigen tafels bij elkaar te schuiven. Het personeel kwam heel erg! Laat / tot niet op gang. Het eten werd in etappes uitgeserveerd, zo gebeurde het dat de 1 al klaar was met eten en de ander nog moest beginnen. Het personeel liep maar wat rond was alles behalve allert, tafels stonden vol waardoor er andere gasten hun spullen niet kwijt konden. Wij hebben het als zeer! verdrietig ervaren, zeker omdat de overledene deze locatie had uitgekozen...
Cindy P.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Het eetcafé kan de drukte van een zonnige zaterdag duidelijk niet aan. Het terras zat vol en de 2 serveersters lopen af en aan, af en toe geholpen door een man (uit de keuken?). We moesten lang op de bediening en ons hoofdgerecht wachten: risotto, wat leek op een saus met rijst er in en de tempura gebakken groentes zakten hierin weg (beter apart serveren) en mijn tafelgenote had saté, 1 stok met grove brokken vlees en een beetje satésaus. Slappe friet. Niets bijzonder dus. En er zat een haar op het bord van mijn tafelgenote. Toch gewaagd om de dessertkaart te vragen, was er na ruim een kwartier nog niet, vergeten. Beiden de citroentaart besteld, kwam met chocolade ijs (stond niet op de kaart en lustte mijn tafelgenote eigenlijk niet). Mijn stuk taart kwam met een haar. Niet geklaagd, helaas. Vreemde zure taart. Blik in de keuken: rommelig, etensresten op de grond en de citroentaart stond nog op het aanrecht tussen de snijplanken. Serveersters gingen in de loop van de avond bij het voorbijgaan steeds vaker zeggen, ik kom zo bij u, het eten komt zo. Verder geen praatje, woord van excuses e.d., hetgeen het wachten wel veraangenaamd zou hebben en het gevoel gezien te worden ook. Niet voor herhaling vatbaar, helaas. Ligging is mooi.
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Gisteren hier een hapje gegeten. Carpaccio was goed, mooi zacht vlees. Garnalen waren ok, beetje basic, grillen met olie en wat knoflook en dat is het wel zo'n beetje. De avocado salade bestond uit rucola, tomaten en komkommer. Geen avocado. Na dit te hebben aangegeven kreeg ik een halve avocado in blokjes erbij. Tsja. Mijn overbuurman had een schnitzel, die was 'Wel ok'.

De bediening was aardig, maar het kostte ons moeite om een drankje te bestellen en te vragen of we de kaart mochten zien. Al met al dus vrij matig. De enige reden dat we hier naartoe gaan is de locatie. Net buiten de stad, op 10 minuten rijden, gratis parkeren voor de deur en toch het gevoel hebben dat je even weg bent. Toch wordt het op deze manier minder aantrekkelijk om de tocht te maken.
J.H.Veld V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Vanavond gegeten bij Moeke Vaatstra. Tafel en tafellinnen waren niet schoongemaakt. Bijna anderhalf uur gewacht op het hoofdgerecht. Saté leek opgewarmd : was droog en de pindasaus korrelig en slecht van smaak. Geen rauwkost, maar een slechte "supermarkt" aardappelsalade. Patat leek van snackbarkwaliteit.
Nina K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
We hebben gelucht bij Moeke Vaatstra met een Club Sandwich. Deze was prima. We hebben echter lang op het eten moeten wachten, en zo druk was het niet. De bediening was niet attent en we moesten zelf om de kaart vragen en meerdere keren een personeelslid zoeken om eten of nog wat te drinken te bestellen. Aandachtspunt voor Moeke Vaatstra.
Henk .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
We hebben in het verleden bij het reserveren een paar keer bot gevangen omdat er een besloten partij was maar dit keer was het wel raak. Maar: omdat de zaak vol zat kregen we een tafeltje een beetje achteraf en dat was jammer. Toen echter een grote groep uitgegeten was en vertrok, maakte de attente bediening toen we het vroegen een tafeltje in de zaal gereed. Er is sinds een week een nieuwe eigenaar dus men moet nog wat inslingeren. De kaart is aangepast; beknopt maar wat wij hebben gekozen was goed! Leuke combinatie: als voorgerecht (ijs)koude avocadomousse met gamba's: lekker, evenals de gebakken brie en de mosterdsoep. Hoofdgerechten: Hollandse biefstuk: er werd door de bediening niet gevraagd naar de garing dus hebben we dat zelf maar gezegd. De sparibs: perfect gegaard, het vlees viel bijna vanzelf van het bot af.
Nagerechten: alle ook lekker.
De koffie die we nog bestelden was "van het huis" om te vieren dat er een nieuwe eigenaar is en dat was aardig.
Sonja H.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Afgelopen zaterdag bij moeke vaatstra gegeten een sfeervol ingericht ambiance, en vriendelijk ontvangst, helaas mankeerde er nogal wat aan het eten ik had vis met feta, pijnboompitten op een bedje van spinazie helaas was de kok de feta vergeten waardoor het nogal smakeloos was en zat het zand nog in de spinazie, jammer!
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
We waren hier t.g.v. de het trouwjubileum van mijn schoonouders. Gezellig eetcafé in een monumentaal pand. De kwaliteit van het eten was goed i.r.t. de prijs. Wel een wat rumoerige ruimte/omgeving, o.a. door spelende kinderen en wat stamgasten die in-en-uit liepen. Op zich niks mis mee en het was zeker gezellig, maar het zou voor bijvoorbeeld een romantisch diner of een zakenlunch minder passend zijn geweest. Het enige minpuntje was dat het eten ietwat lang op zich liet wachten (hoofdgerecht werd ca 1:20 uur na binnenkomst geserveerd). Wel vriendelijke bediening overigens. Al met al een prima ervaring, zeker aan te raden voor een gezellig uitje of hapje eten na een dagtochtje of iets dergelijks.
jaapsmulaap .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2013
Laatst hier geluncht, redelijk gegeten, lange wachttijd terwijl het rustig was, de tostie was lekker van bruin ambachtelijk brood en de soep was ok, minder vond ik de sate. Echt minimaal qua portie. De tostie heb ik nog nabesteld. De bediening was vriendelijk maar traag.