Moeke Vaatstra Eetcafé

7,1
6,5
Jelly H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Met 6 dames gegeten bij Moeke Vaatstra. Een heel mooi plekje gekregen in de opkamer. De bediening was vlot en erg plezierig, we kregen alles op tijd .
Het eten was heerlijk en zag er goed verzorgd uit, met liefde bereid.
En dat proefde je dan ook!
Het nagerecht genuttigd buiten op het terras, alles ging op, we likten nog bijna niet de coupes schoon! We hebben erg genoten en voor herhaling vatbaar.
Moeke Vaatstra, een plek waar je lekker kunt eten , voor een goede prijs, in een sfeervolle omgeving.
Jolien V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Het terras is zeer prettig en zonnig helaas zitten er mieren en die lopen ook gewoon op je bord.. Waar ze ook niets tegen doen want wij komen hier al jaren. Het personeel is zeer traag maar wel vriendelijk, ze zijn niet professioneel genoeg, zien niet wanneer je drinken op is en benaderen de klant op de verkeerde manier. Het is het net niet ook al proberen ze het wel. Het eten is de ene keer wel goed de andere wat minder. Ik had een haar op mijn bord en pluisjes op mijn groenten waarop de serveerster zei dat dat niet goed was maar ze deed er tenslotte niets mee. Wij hebben besloten niet weer hier te gaan eten. Waren een zeer goede klant
Kees546 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Wij zagen dat ze bij Moeke nu een drie gangen menu hebben voor 24,95. Dus op naar Moeke Vaatstra, wij waren daar nog niet eerder geweest maar wel positieve verhalen over gehoord.
Bij binnenkomst vriendelijke bediening en mochten we een mooi plekje uitzoeken. Heerlijk bij de kachel gezeten, die zie je niet vaak meer.

Als voorgerecht namen wij de coquilles en de carpaccio. Zag er netjes uit en smaakte prima.
Daarna het hoofdgerecht, parelhoen en biefstuk. Ook dit zag er netjes uit en smaakte wederom prima.
Als afsluiter namen we beide Moeke's luxe koffie, koffie met een stukje karameltaart. Precies genoeg als je al aardig vol zit en dus geen ruimte meer hebt voor een heel dessert.

We hebben een fijne avond gehad en zullen hier zeker vaker terug komen!
Jdjansen .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Als voorgerecht de vegetarische bitterballen, zeer aan te raden, mooi opgediend en intense smaak van paddenstoelen en andere interessante smaken. Daarna de dagvis, dit was een royale Schol gebakken maar niet te vet. Mooi garnituur, lekkere salade. Goede bediening.Prima maaltijd!
Irisb80 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
vooraf 2 soepjes gehad met het breekbrood. Mosterdsoep goed krachtig van smaak.
Als hoofdgerecht had ik de parelhoen gevuld met noten en pruimen, goed bereid, gevogelte wil nog wel eens droog zijn maar dat was hier zeker niet het geval. Mijn partner nam de kalfslever, ook prima ( leuk dat dat op de kaart staat, zie je niet zo vaak). Als je geen "plek" meer hebt voor een dessert is de luxe koffie een aanrader! Carameltaartje is erg lekker. We waren nog niet eerder bij moeke Vaatstra geweest, maar dit is zeker een aanrader. Komen zeker nog eens terug.
Eetclub50 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
De eerste lunch een maand geleden was prima, dus wij besloten opnieuw hier te lunchen. Na onze bestelling roken we een aangebrande lucht uit de keuken. Toen onze bestelling werd gebracht, bleken 3 van de 4 quesadillas verbrand. Die hebben we terug gestuurd naar de keuken. Geen excuus van de bediening. De rest van het gezelschap kon wel eten. De kippensoep, mosterdsoep en omelet waren prima, al misten wij boter bij de 2 stukjes stokbrood bij de soep.
Toen de ene helft was uitgegeten, kwamen opnieuw de quesadillas. Bij de eerste hap bleek er iets mis: er zat geen chorizo tussen de quesadillas, zoals op de kaart staat, maar kipfilet. Opnieuw riepen wij de bediening. Volgens hem was de chorizo op. N.b.: op 5 minuten rijden was op dat moment een supermarkt open. De kok had dus zonder overleg het gerecht aangepast.
Een van ons lust geen kipfilet. Zij had geen zin om opnieuw een ander gerecht te bestellen en opnieuw te moeten wachten terwijl iedereen al gegeten had. Twee keer een poging doen om een fatsoenlijk gerecht te krijgen was genoeg. De anderen hebben het gerecht wel gegete, omdat ze inmiddels flinke trek hadden, maar vonden het niet echt smaakvol. Weer geen excuses van de bediening.
We vroegen de bediening om een oplossing. We hebben zeker een kwartier gewacht en hoorden niets. Tenslotte hebben we de rekening gevraagd en eindelijk een oplossing. Die kwam in de vorm van een kleine korting op de rekening. En met moeite eindelijk een excuus.
Een derde bezoek zit er voor ons niet in, ondanks de mooie locatie.
Rolf B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Moeke Vaatstra is een authentieke Groningse uitspanning aan het Boterdiep. En met authentiek bedoel ik écht authentiek, dus geen oud gemaakt, gekocht interieur. Je gaat er qua ambiance terug in de tijd en er zijn niet veel plaatsen meer waar dat het geval is. Het eten is goed en smaakvol. Een lekkere krachtige mosterdsoep als vooraf is een aanrader. Ik at er een entrecote met een tapenade van Groninger droge worst, erg lekker. Jammer dat de entrecote iets te dik was, een vingerdikke entrecote (zo hoort het) is het beste maar, evengoed heerlijk gegeten. De bediening was uitermate vriendelijk en goed.
Arianne L.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Vandaag zijn we met een gezelschap wezen eten na een begrafenis. Helaas was dit niet genoteerd in "het boek" waardoor we genoodzaakt waren om onze eigen tafels bij elkaar te schuiven. Het personeel kwam heel erg! Laat / tot niet op gang. Het eten werd in etappes uitgeserveerd, zo gebeurde het dat de 1 al klaar was met eten en de ander nog moest beginnen. Het personeel liep maar wat rond was alles behalve allert, tafels stonden vol waardoor er andere gasten hun spullen niet kwijt konden. Wij hebben het als zeer! verdrietig ervaren, zeker omdat de overledene deze locatie had uitgekozen...
Claudia S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Mijn vriendin was overleden. Ze wilde geen gedoe in een aula maar ter gelegenheid van haar afscheid een hapje en een drankje doen bij Moeke Vaatstra. Daar aangekomen (na de begrafenis) wist men niet dat er gereserveerd was. Dit kan natuurlijk gebeuren, maar je verwacht dat men er dan op anticipeert. Dit gebeurde niet. We hebben zelf tafels bij elkaar geschoven en de parasols uitgeklapt. De bediening kwam erg laat op gang. Op een gegeven moment hebben wij wat te eten besteld. Hoe dit verliep was echt te zot voor woorden. Eerst kregen een aantal van ons de soep. Toen die op was werden de broodjes kaassalade geserveerd. Daarna de broodjes tonijnsalade en daarna de broodjes gezond. Toen de broodjes kroket. Het kwam er op neer dat wij in etappes gegeten hebben en niet met elkaar. Toen de één zijn soep of broodje op had werd het andere gerecht pas geserveerd. Daar kwam bij dat het bedienend personeel geen verstand hadden van hun werk. Dit kwam naar voren doordat ze als ze iets inserveerden niet gelijk de vuile glazen, kopjes etc. mee terug namen naar de keuken maar gewoon op tafel lieten staan en met lege handen terug liepen. Het gevolg hier van was dat wij op een gegeven moment zelf maar soepkommen e.d. naar de keuken terug brachten. Anders was er n.l. geen plaats meer op tafel. Zelf moesten we vragen om drinken. Als we dit deden leek het er op alsof het een gunst was dat we wat kregen. Koffiemelk die vergeten was werd niet nagebracht. Kortom erg onprofessioneel. Al met al was het geheel een aanfluiting. De nieuwe eigenaar kondigde zichzelf aan als een echte horecaman. Dat is totaal niet het geval. Als mijn vriendin hier bij was, was dit een enorme deceptie voor haar geweest. Ongehoord en respectloos zoals wij behandeld zijn en dit zo kort na de begrafenis. Wij wilden met elkaar rouwen en haar herdenken. Hier was geen ruimte voor. Iedereen die het over Moeke Vaatstra heeft zal ik op de hoogte brengen van deze gebeurtenis. Als baas zou ik geen rekening meer durven indienen en diep door het stof gaan.
Prettiggezelschap .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Toen wij arriveerden waren slechts een paar tafeltjes bezet. De bestelling werd vlot opgenomen, maar vervolgens duurde het best lang voordat onze drankjes kwamen. Terwijl we nog aan het wachten waren op onze bitterballen, wat ook erg lang duurde, werd ons hoofdgerecht al geserveerd. Het eten was op zich prima, maar werd geleverd met een klein bakje friet. Wij zijn geen grote eters, maar dit was eigenlijk te weinig voor 2 personen. De rauwkostsalade was wel erg basic. Uiteindelijk geen bitterballen gezien, deze stonden wel op de rekening. Toen we daar wat van zeiden kon er alleen maar een 'oh' vanaf en werd het bedrag van de rekening gehaald. Kwam niet erg netjes over. Verder viel het ons op dat de toiletten en keuken niet schoon waren en het voorportaal van het terras, waar ook enkele tafeltjes staan, werd gebruikt als opslagruimte; er stond allemaal zooi en het stonk er. De bediening was wel vriendelijk, maar onattent en onoplettend. Een spoedcursus 'hoe hoort het in de horeca' zou goed van pas komen. Misschien komen we dan nog een keer terug. Voorlopig niet dus.
Lekkerbek58 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Tijdens een tourtochtje afgelopen zondag waren we te gast bij Moeke Vaatstra in Zuidwolde. Het weer zat mee dus eerst heerlijk op het terras gezeten onder het genot van een biertje met bitterballengarnituur. De bediening was vriendelijk en attent en we voelden ons echt te gast. Moeke is gevestigd in een oude pastorie en ook helemaal nog in die stijl gehouden, leuk!
Als hoofdgerecht nam ik een huisgemaakte burger met frietjes die prima smaakte en mijn fietsmaat nam de kaasfondue, geserveerd met een Italiaanse bol en groenten. Dit alles rook niet alleen heerlijk maar smaakte ook prima!
Het e.e.a. werd door ons afgerond met een Irish Coffee, ook niets op aan te merken.
Kortom een mooie en gezellige locatie, goede bediening en dito kwaliteit eten.

Prijs/kwaliteitverhouding OK!

Bindervoet .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Heerlijk op terras geborreld in het zonnetje en later binnen saté gegeten was prima van smaak en temperatuur. Personeel was vriendelijk en attent .ambiance was sfeervol en in de stijl van het pand .bij een volgend fietstochtje komen we zeker weer langs.
Driekus1981 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Afgelopen zaterdag hier met z'n tweeën gegeten. We hadden niet gereserveerd maar toch was er nog plaats. De bediening deelde ons wel mee dat het erg druk was dus dat de wachttijd voor het hoofdgerecht iets langer was dan normaal. Door de omgeving en de sfeer die er hangt was het voor ons echter geen straf om te wachten! Als voorgerecht de broodplank genomen en als hoofdgerecht hadden we de heilbot en de spare-ribs. Als dessert de citroentaart waar we zeker voor terugkomen! Door het weer konden we nog lekker lang (buiten) natafelen. Prima plek voor goed eten voor weinig geld en zeker met mooi weer lastig om er weer weg te gaan. Tip: reserveer wel zodat je zeker bent van een tafel
Cindy P.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Het eetcafé kan de drukte van een zonnige zaterdag duidelijk niet aan. Het terras zat vol en de 2 serveersters lopen af en aan, af en toe geholpen door een man (uit de keuken?). We moesten lang op de bediening en ons hoofdgerecht wachten: risotto, wat leek op een saus met rijst er in en de tempura gebakken groentes zakten hierin weg (beter apart serveren) en mijn tafelgenote had saté, 1 stok met grove brokken vlees en een beetje satésaus. Slappe friet. Niets bijzonder dus. En er zat een haar op het bord van mijn tafelgenote. Toch gewaagd om de dessertkaart te vragen, was er na ruim een kwartier nog niet, vergeten. Beiden de citroentaart besteld, kwam met chocolade ijs (stond niet op de kaart en lustte mijn tafelgenote eigenlijk niet). Mijn stuk taart kwam met een haar. Niet geklaagd, helaas. Vreemde zure taart. Blik in de keuken: rommelig, etensresten op de grond en de citroentaart stond nog op het aanrecht tussen de snijplanken. Serveersters gingen in de loop van de avond bij het voorbijgaan steeds vaker zeggen, ik kom zo bij u, het eten komt zo. Verder geen praatje, woord van excuses e.d., hetgeen het wachten wel veraangenaamd zou hebben en het gevoel gezien te worden ook. Niet voor herhaling vatbaar, helaas. Ligging is mooi.
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Gisteren hier een hapje gegeten. Carpaccio was goed, mooi zacht vlees. Garnalen waren ok, beetje basic, grillen met olie en wat knoflook en dat is het wel zo'n beetje. De avocado salade bestond uit rucola, tomaten en komkommer. Geen avocado. Na dit te hebben aangegeven kreeg ik een halve avocado in blokjes erbij. Tsja. Mijn overbuurman had een schnitzel, die was 'Wel ok'.

De bediening was aardig, maar het kostte ons moeite om een drankje te bestellen en te vragen of we de kaart mochten zien. Al met al dus vrij matig. De enige reden dat we hier naartoe gaan is de locatie. Net buiten de stad, op 10 minuten rijden, gratis parkeren voor de deur en toch het gevoel hebben dat je even weg bent. Toch wordt het op deze manier minder aantrekkelijk om de tocht te maken.
Faffie84 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Wij hebben hier afgelopen donderdag met 4 personen heerlijk gegeten! Het was er druk maar gelukkig was er nog een tafeltje vrij. Als voorgerecht hadden we de mostersoep, bruchetta's en 2 van ons de gamba's. Allemaal erg lekker. Hoofdgerecht de heilbot, risotto en 2 van ons de biefstuk. Heerlijk! Als nagerecht het granddessert en het wentelteefje genomen, het wentelteefje is echt een aanrader. Wij hebben ontzettend lekker gegeten en een hele fijne avond gehad. De bediening was erg vriendelijk en vlot!
J.H.Veld V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Vanavond gegeten bij Moeke Vaatstra. Tafel en tafellinnen waren niet schoongemaakt. Bijna anderhalf uur gewacht op het hoofdgerecht. Saté leek opgewarmd : was droog en de pindasaus korrelig en slecht van smaak. Geen rauwkost, maar een slechte "supermarkt" aardappelsalade. Patat leek van snackbarkwaliteit.
NinaK .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
We hebben gelucht bij Moeke Vaatstra met een Club Sandwich. Deze was prima. We hebben echter lang op het eten moeten wachten, en zo druk was het niet. De bediening was niet attent en we moesten zelf om de kaart vragen en meerdere keren een personeelslid zoeken om eten of nog wat te drinken te bestellen. Aandachtspunt voor Moeke Vaatstra.
Bloem757 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Heerlijke saté gegeten op het terras, echt genieten! De bediening was attent, het eten was er vlot, het was ruim voldoende en allemaal erg lekker (de saté was subliem, en de salade en aardappeltjes ook van goede kwaliteit). Je kunt er fijn in de zon zitten, maar ook in de schaduw of binnen. Wij vinden het ook niet overdreven duur. Al met al zeker een aanrader!
Henk .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
We hebben in het verleden bij het reserveren een paar keer bot gevangen omdat er een besloten partij was maar dit keer was het wel raak. Maar: omdat de zaak vol zat kregen we een tafeltje een beetje achteraf en dat was jammer. Toen echter een grote groep uitgegeten was en vertrok, maakte de attente bediening toen we het vroegen een tafeltje in de zaal gereed. Er is sinds een week een nieuwe eigenaar dus men moet nog wat inslingeren. De kaart is aangepast; beknopt maar wat wij hebben gekozen was goed! Leuke combinatie: als voorgerecht (ijs)koude avocadomousse met gamba's: lekker, evenals de gebakken brie en de mosterdsoep. Hoofdgerechten: Hollandse biefstuk: er werd door de bediening niet gevraagd naar de garing dus hebben we dat zelf maar gezegd. De sparibs: perfect gegaard, het vlees viel bijna vanzelf van het bot af.
Nagerechten: alle ook lekker.
De koffie die we nog bestelden was "van het huis" om te vieren dat er een nieuwe eigenaar is en dat was aardig.