Over restaurant Moeders

What's in a name...

Aan de gezellige Amsterdamse Rozengracht, op een heel knus hoekje, zit restaurant Moeders. En aan die naam kun je moeilijk voorbij gaan. Zodra je binnenkomt zie je direct de met foto’s (van moeders) gevulde muren en proef je de gemoedelijke sfeer. Wat je nog meer proeft, zijn de duizelingwekkend lekkere gerechten op de kaart. De chef tovert heerlijke dingen op tafel en hierbij is een goed glas wijn ook zeker aan te raden!

Meer informatie over restaurant Moeders

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 17:00 - 22:30
Zaterdag en Zondag 12:00 - 22:30

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Lieselotte .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Bediening kwam onprofessioneel over.  Leek  geen idee  te hebben  wat ze aan het doen was maar wel eerlijk (ook wat voor te zeggen) we konden ni3t echt uit de menu keuze komen. Na de menu kaart gezien te hebben gevraagd aan de bediening wat de vega gerechten op de kaart zijn. Deze kon bedienening mondeling toelichten. Een cury maar ze raadde het af want tjah dit gerecht kwam regelmatig terug met klachten dus ja wel lekker maar niet goed ontvangen door de gasten. Eigen risico maar je mag het nemen hoor dat is echt een dooddoener de bediening die aangeeft dat de keuken slecht is.
Mijn tafelgenoot besloot het toch maar niet te nemen.
Sparibs best ok maar niet top.
Carpaccio was smaakloos, het brood was droog, hummus ...
weet de keuken wat hummus is? hoe kan het dat het groen is en echt nergens naar smaakte?
De rest van de gerechten waren ook  beneden maat, salade was niet op smaak.
Het is dat we echt heel erg zin in eten.
De bediening  vroeg  vij het afruimem van de tafel  wat is er dan niet goed  dat de borden zo vol ligge  nog en haalde een beetje de schouders op en liep door. De bediening die later passeerde vroeg geintereseeerd en wat er niet in orde was.
En dat we teleurgesteld waren in het geen we aten dat niet op smaak was. Bij het afrekenen gaf de bediening aan dat het eten echt niet had gesmaakt of er wat af kon degene met wie de medewerker sprak vond dit niet de moeite even te luisteren.en haalde de schouders op. De bediening was eerlijk was over de onprofessionaliteit van de keuken ik proefde vooral gebrek aan smaak.
Service was slecht eten was ook slecht de zon scheen en wij hadden leuk gezelchap. Wijn was best ok prima prijs kwaliteit verhouding.
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Met'z'n 4-en gelunched bij Moeders. Twee maal sparreribs, twee maal sandwich van de dag (BLT). Sparreribs waren dik OK, sandwiches wat minder (smaak/hoeveelheid) maar wel voldoende. Daarom een 7 ( 6+8/2) Bediening ... alsof je bij je moeder komt eten, hartelijk, vriendelijk en met een knipoog!. Decor...heel bijzonder, die honderden fotóotjes aan de muren van...Moeders. We hebben nog een vrij plekkie gevonden voor foto's van onze moeders dus die komen we nog een keer ophangen.
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Leuk restaurant in de Jordaan aan de Rozengracht. Geweldige entourage, met vele fotolijstjes met moeders aan de wand. Gezellige, jonge bediening die erg de best doen. Aanrader een mix maaltijd met diverse typische Hollandse gerechten, waaronder rode kool, gekookte aardappelen, draadjesvlees en stoofpeertjes. Alsof je bij je moeder zit te eten. Een aanrader!
B.koopmans .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Het eten, de bediening en de sfeer was top. Heel gezellig restaurant met al die foto,s van moeders.
Het enige minpunt waren de fruitvliegjes bij ons tafeltje.
Cornelis K.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Vlak voor de feestdagen weer eens neergestreken bij restaurant Moeders. Hollandse pot in cafetariastijl of Tapasstijl. De zaak gevuld met veelal jonge, buitenlandse bezoekers.
De kwaliteit van het voedsel is vergelijkbaar met de magnetron maaltijd uit de goedkope supermarkt. Jammer, want stamppot met gehaktbal kan met een beetje liefde en een paar centen extra aan ingrediënten tot een crispy, verrassende maaltijd worden gemaakt.
Daarentegen was de service hartverwarmend en het decor met oneindig aantal fotolijstjes natuurlijk prachtig.
Ai Lien O.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Gezellig tent met Hollandse maaltijden. Het decor is georganiseerd chaotisch met veel fotolijstjes en een 50's tintje. Bediening is vriendelijk en snel. Eten is niet heel bijzonder, maar dat is Hollands eten an sich ook niet echt. Zeer grote porties. Beetje zonde dat ze waarschijnlijk veel weg moeten gooien, ik pleit voor kleinere porties met een gratis refill.
Al met al (zeker voor de toerist) een leuke plek voor een simpele écht Hollandse hap.
Annaprater .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Het eten was lekker, de bediening vriendelijk en snel! Kortom een aanrader om te zitten tussen al die "moeders". Misschien ooit een betere kapstok maar als dat ten kostte gaat van de foto's laat dan maar zitten.
Mary D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Heel gezellig restaurant waar we toevallig voorbij kwamen. Het was, ondanks het vroege tijdstip, behoorlijk druk. Wij hadden niet gereserveerd , wisten niet eens van het bestaan, maar konden toch plaats nemen. We kregen een uur vóór de volgende reserving maar dat was genoeg. Vriendelijke ontvangst en bediening, die er ook de vaart in had. Nu in ons geval prima. De kalfslever en het draadjesvlees waren prima, wel wat weinig groente maar heerlijke frieten. Goede keus!
Nika D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Het eten bij Moeders is heerlijk! Mamma's Happas als voorgerecht is een aanrader! Het restaurant is klein maar gezellig en de bediening is aardig.
Y.vanolffen .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Service was goed. Vriendelijk personeel, behulpzaam. Leuke sfeer. Decor jaren 50/60 met allemaal foto's van moeders aan de muur. Eten was goed. Vlees van Louman dusss erg lekker.
Els N.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
iets te veel vlees (had sudderlapjes besteld) . had liever minder vlees en extra groente gehad.
toetje was erg lekker. gemoedelijke sfeer.
Cheyenne O.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Heerlijk gegeten, gezellige ambiance. Wel grote porties, wij kregen een 3-gangenmenu niet helemaal op. Vriendelijke bediening.
Hannan500 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
prima gegeten erg lekker vriendelijke bediening goede uitleg geen probleem als je kraan water besteld word zonder er een probleem van te maken geserveerd. eten was goed en lekker en meer dan genoeg.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Gezellige omgeving , vriendelijk personeel alleen had ik van het eten iets meer MOEDERS verwacht .
Rode kool moeders stijl bv.
Marjolein T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Ik vond het eten heerlijk, gezellige en knusse ambiance, huiskamer gevoel en daarbij tevens hele goede en snelle service.
H.van_zon .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
We hebben erg genoten bij Moeders. We kregen een heel leuk tafeltje toegewezen, met uitzicht op de Singelgracht. Een rustig plekje ook, mijn tafelgenote is wat hardhorend, dus dat was fijn. Het was zeker geen liflafje wat we opgediend kregen, een mooie portie Dorade! Er waren lekkere groenten bij en de wijn was super! (de Rioja vond ik een aanrader). Er werd met tussenpozen gevraagd of alles naar de zin was, erg vriendelijk. Kortom: prima!
Cathy S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Gezellig restaurant, goede vlotte en vriendelijke bediening. Lekker Hollands eten. Prima avond gehad bij Moeders. Inrichting misschien wat minder vol? Maar al met al een leuke ervaring rijker!
Meijer.johan.76 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
De Hollandse rijsttafel was heerlijk. Eerlijk eten zoals vroeger. " draadjes" vlees en hachee, samen met eigen gemaakte appelmoes en rabarber.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Met indonesische gasten hollandse rijsttafel bij Moeders. Gezellig, ongedwongen sfeer in overvolle zaak. Bediening is heel vriendelijk en serveert alle gasten op een goed niveau. Aankleding is typisch en past uitstekend voor deze tent. Aparte bordjes en glazen.
Gedeeld voorgerecht met verschillende hapjes valt goed in de smaak. Spinazie filodeeg is koud maar rest prima, inclusief oesters. Hoofdgerecht met verschillend soorten stoofvlees is precies wat je er kan van verwachten. Rabarber is uitstekend. Toetje voldoet aan de wensen van de gasten en is ruim aan de maat. Prijzen zijn zeer redelijk, terwijl er een uitgebreide bierkaart aanwezig is.
Martha.moleman .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Ik/ wij vonden het allebei geweldig.
Voordat wij ons voorgerecht kregen wij een mandje met heel lekker brood(warm) met humus daarna het Het voor-(kwartel,toosje zalm, toosje geitenkaas, puntje bladerdeeg met groenten, oester. Hoofdgerecht suddervlees, zo heerlijk zacht, jachtschotel rundvlees, rode kool zuurkool met worst en een reepje spek, rode kool, gekookte aardappel gekruid aardappel met schil. Eigen gemaakte appelmoes en rabarber. Het was verrukkelijk in een woord en dan wat hebbenze daar heerlijke toetjes. Ik had wentelteefjes met hangop en mijn vriendin. Koffie met slagroom en in de slagroom was de liqeur verwerkt. Echt een aanrader .

Wat een gezellige en hartverwarmend personeel!!!!

Als je elkaar niet veel hebt te vertellen( dat hadden mijn vriendin en ik niet is de entourage
Geweldig daar zoveel foto's om te zien daar to,in het toilet aan toe.

Personeel mochten jullie dit lezen wij hadden een onvergetelijke avond.
Jullie inzet werd door ons met een 10 gewaardeerd!!!
Heel veel succes wij komen zeker nog een keer terug,,,,,