Mockamore Utrecht

Meer informatie over restaurant Mockamore Utrecht

6,6
Jen29 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Super goed geholpen bij Mockamore in Utrecht tijden een uitje in deze stad!
de koffie was heerlijk, en het personeel professioneel, en erg vriendelijk. Dit maakte ons bezoek aangenaam. het interieur was netjes, en schoon.
Wij zullen hier de volgende keer weer koffie gaan drinken.
JanDriessen .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Lekker lekker lekker en nogmaals lekker, het eten is uitstekend!, heerlijk gegeten met mijn familie uitstekend een aanrader!
Inge R.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Wat jammer dat een tent op zo'n centrale plek in de binnenstad geleid wordt door personeel dat meer geïnteresseerd is in zichzelf dan hun clientèle. Omdat er niemand buiten kwam bedienen, maar naar binnengelopen, waar ik de enige in de rij was, maar desondanks minutenlang moest wachten omdat de meisjes achter de bar heel druk waren met verhalen over een collega die ze liever kwijt dan rijk waren. Toen ik mijn koffie in klein formaat bestelde, veranderde ze het formaat bij het herhalen van mijn bestelling in large, waarop ik dus nogmaals moest aangeven dat ik niet het duurdere maar gewoon het standaardformaat wilde. Beide kopjes bevatten prut onderin en dreven in de melk op het schoteltje. Tijdens de bereiding van mijn bestelling ging het gesprek over de impopulaire collega gewoon door en ook bij betaling moest ik weer wachten tot de dames uitgepraat waren. Koffie, sfeer en bediening vielen alle tegen. Wij komen hier niet meer terug.
FransjeB .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
De koffie is erg lekker en goedkoper dan andere plekken. Het decor kan wel verbeterd worden, omdat alles zo krap op elkaar zit. Het terras daarentegen is goed ingericht. Alleen op de steenweg is een terras niet ideaal aangezien er alleen maar winkels te zien is. Verder vind ik de service matig, want ze zijn sloom en snel gestresst. Waardoor er meer chaos ontstaat.
Maruja01 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Recent geweest: slechte hygiene en zeer slechte bediening, meer dan een half uur gewacht totdat we geholpen werden. Vervolgens weer een half uur gewacht totdat onze bagels klaar waren.
Tot slot bleek ik mijn bagel een stuk plastic te zitten.
Bovendien werd mijn bagel met dezelfde handen bereid als waarmee het meisje geld aanpakte. Ontzettend onhygienisch.
Dit tentje is een absolute afrader.
Jaspervink .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Erg mooi met het terras aan de steenweg. Jammer dat de service erg onpersoonlijk en sloom is. De cake die ze hebben is erg lekker, er kan nog best veel verbeterd worden.
Ingrid N.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
MockaMore was ooit Jacqmotte toen Utrecht nog niet vol koffiebars zat. Ik ging er toen graag heen voor de bijzondere koffies. Die zijn er nog steeds, gelukkig, maar de service is drastisch verminderd. Onpersoonlijk, gehaast, bijna onvriendelijk en middelmatig. Jammer en een gemiste kans, nu er volop concurrentie ontstaat. Natuurlijk ligt het nog steeds geweldig, in het centrum, en zijn de lekkere stoelen fijn, maar ook aan de inrichting mag weer meer aandacht worden besteed. Een beetje passie weer graag!
Nellekelit .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Vorige week hier een broodje gegeten. Is ons zeer slecht bevallen. Deze mensen waren totaal niet voorbereid op de (kerst)vakantie-drukte. Veel te weinig personeel. Landbrood was op. Dik 35 minuten op onze bagel moeten wachten. Er stond 1 dame de broodjes te bereiden terwijl het stampvol was. Toen ik na 30 minuten ging vragen hoe het zat, werd ze geirriteerd i.p.v. uitleggen hoe het kwam en excuses aanbieden. Hier komen wij nooit meer terug.
Bert L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Behalve veel winkels telt de binnenstad van Utrecht ook een ruime hoeveelheid aan gelegenheden waar je tussen het winkelen door even neerstrijkt om je aankopen nog eens te bekijken en bij een lekkere lunch krachten op te doen voor het vervolg. We beginnen buiten omdat de helft van ons rookt en schuiven vervolgens door naar binnen waar het lekker warm is.
De kaart meldt dat er bagels en landbrood worden geserveerd in negen varianten. De keuze aan koffie, van gewoon tot bijzonder, is ruim. Bestellen doe je aan de bar waar je dan meteen ook afrekent. Dit systeem lijkt me niet bevorderlijk voor de fooienpot als ik ervan uit ga dat velen net als ik de rekening niet graag al preventief naar boven afronden.
De tosti wordt gemaakt van een bagel met roomkaas, ham, tomaat en kaas, en bevindt zich in het gezelschap van sla, zongedroogde tomaten, rode ui, walnoot en kruidendressing. Vooral het warme deel, de tosti zelf dus, valt in de smaak. De herhaalde vraag naar curry blijft jammer genoeg onbeantwoord.
Het landbrood aan de andere kant van de tafel is lekker, stevig en met een knapperige korst: goedgekeurd. Ook de tonijnsalade is niet eenzaam maar deelt het brood met rode ui, bieslook, kappertjes en ook hier is de kruidendressing te vinden. Bij dit gerecht gaat het toch niet helemaal goed. Het komt vermoedelijk door de overdadige toevoegingen en met name de overheersende smaak van de kruidendressing - die bij vrijwel alle gerechten te vinden is - dat de smaak van tonijn ver te zoeken is. Jammer als je daar wel van houdt en het om die reden bestelt.
De koffie (americano en cappuccino) valt goed in de smaak, al is het wel handig om te weten dat je om een gewone hoeveelheid geserveerd te krijgen beter small dan medium laat inschenken.
De zaak is verzorgd ingericht, de bediening gewoon vriendelijk en de snelheid van werken (in een minder dan half gevulde ruimte) prettig.
Een ruim half uur is voldoende om weer op pad te gaan voor een vervolgronde langs de domstedelijke etalages. Hier lunchen was geen verkeerde keuze, maar we houden er ook niet aan over dat we de volgende keer beslist nog eens terug moeten komen.