Miró

Service7/10
Decor7,4/10
Ralph S. Bourgondiër (2 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Op 24 augustus 2016 hebben wij gebruik gemaakt van een 4-gangen socialdeal aanbieding bij dit restaurant. Het menu bestond uit een voorgerecht van artisjokken, tussengerecht was een bospaddenstoelen bouillion, hoofdgerecht bestond uit schelvis en het nagerecht een chocolade cake met ijs. Op zich was de smaak van het eten prima, alleen de (zeer kleine portie) frieten waren naar mijn mening te lang gebakken. De porties waren zeer klein en de drank was wat aan de dure kant. Ik heb het idee dat je als socialdeal klant word benadeeld in de grote van de porties. Helaas voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Helenahendrika . 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Ons voorgerecht was tartaar van zalm met sla. Ik vroeg om eten zonder rauwe ui. Drie minuten later kwam de serveerster met het voorgerecht, bovenop een grote schijf rauwe ui- en ook in de sla. De sla was verlept met bruine randjes, kromgetrokken radijs en de zalm smaakte naar niks. Hoofdgerecht: zuurvlees met friet en sla: heel veel zuur met een beetje vlees, minibakje frites en sla (met rauwe ui). De frites was zo zout dat ik om kraanwater vroeg maar dat mocht ze niet verkopen. Op mijn suggestie om het gewoon gratis te geven werd uiteraard niet ingegaan. Er werd stokbrood bij geserveerd, maar dat werd per plakje met een tang van een schaal aangereikt, één plakje per persoon! Voor de wijn werd €5,- per glas gerekend, ook niet mis. We zijn tijdens het hoofdgerecht weggegaan omdat we het zo ongastvrij vonden. De rekening was ook nog verkeerd ( te hoog), maar de klacht zou doorgegeven worden. Verder geen excuus of compensatie. Achteraf verklaarde de kok verstaan te hebben dat ik geen rauwe ei in mijn eten wenste! Een restaurant met een hoop pretentie maar nog meer amateurisme.
Miseger . Bourgondiër (3 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Hoge verwachtingen, maar toch erg teleurgesteld bij restaurant Miro. Mijn voorgerecht van salade met rundermuis was net uit de diepvries en de Limburgse hoender was erg droog. Jammer, want het hotel is prachtig en iedereen doet zijn/haar best. Bij het ontbijt ook fruitsalade uit een blikje, niet vers. Dit verwacht je niet in een vier ster hotel.
Bernadette L. 1e beoordeling (1 recensie) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Misschien zijn wij verwend met goede restaurants in het buitenland. Maar dit diner was ronduit slecht. Geen keuze uit vlees of vis, zelfs geen extra gang of wijnarrangement. Het leek wel of wij (omdat we een arrangement hadden geboekt bij Groupdeal) gezien werden als derderangspubliek. De wijn was te koud, evenals de carpaccio. De
Limburgse hoender was gortdroog en de groenten te rauw. Het bedienend personeel deed haar best, maar het was het net niet. Ze moeten hier nog veel leren over Limburgse gastvrijheid en lekker eten.
Johanna54 . Gastronoom (43 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
We hebben geboekt voor een hotelarrangement met 2x een 3 gangen diner. Nu weten we dat de kok creatief moet zijn voor deze prijzen en dat was gelukkig het geval.

De eerste avond kregen we als amuse krabkoekje met een wasabi kroepoek.
Vooraf een pastrami carpaccio met truffelmayonaise.
Hoofdgerecht, varkensmedaillons voor hem en voor mij, op verzoek, scholfilet.
Erbij een heerlijke puree met vadouvan en aardappelballetjes met beetgare groenten, wortelen, broccoli en champignons, heerlijk, gewoon goed.
Voor eega na, chocomousse, mousse van Baileys en mokka-ijs, mooi gepresenteerd en heerlijk aldus het commentaar van de overzijde van de tafel.

De 2e avond kregen we een crostini met roomkaas als amuse.
Daarna venkelsoep, die waar het ons betreft hoger op smaak had gemogen.
Hoofdgerecht deze avond Limburg hoen met spek en een jus van salie, erg lekker en ook nu weer prima garnituren. Deze keer een gratin en snijboontjes met champignons en wortel.
Tegen een geringe meerprijs van € 5,00 konden we kaas bestellen en ook deze waren goed op temperatuur en van smaak.

De begeleidende wijnen waren prima.

Om kort te gaan, voor de prijs hebben we 2 keer zonder meer voortreffelijk gegeten.
Zal Gulpenerland met Miró dan ook zeker aanbevelen.
Ook het feit dat veel lokale gasten hier kwamen dineren zegt genoeg.
Wieb B. Gastronoom (19 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Na een goede ervaring vorig jaar, was het deze keer 'gewoon niet goed'. Het begon bij het reserveren. In het restaurant verwees men ons voor het reserveren naar de receptie. De receptie begaf zich vervolgens naar het restaurant ???? en kwam met één tijd terug; 'acht uur'. 'Het zal wel druk zijn', veronderstelden we. Het was best bezet, maar nog voldoende plaats. Vervolgens werden we er in vijf kwartier 'doorgejast'. Op tafel waterglazen, bij het menu dat we kozen een wijnarrangement , maar er werd geen water noch bijpassende wijn aangeboden. Uiteindelijk hebben we nog maar om een drankje gevraagd. Je wilt toch wat. Het menu was, voor het prijsniveau wel erg eenvoudig. De carpacio nog erg koud en grof opgemaakt. De klodder truffelmayonaise zou qua vormgeving op een patatje oorlog niet misstaan. Het hoofdgerecht was nog het beste maar ook hier veel en weinig verfijnd. Het kaasplatteau spande de kroon met vijf ferme hompen en vier (!) stukken roggebrood. Mijn tafeldame vond mijn vraag, bij de kaas', 'welke wijn er vanuit het wijnarrangement normaal gesproken bij de kaas werd geschonken', niet subtiel. Dat stelde me teleur. En dat alles terwijl vier verschillende mensen ons bedienden, met als gemeenschappelijk kenmerk; geen aandacht.
Roeland3006 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Wij hadden een arrangement inclusief 2x diner. Ontvangst en gastheerschap perfect. Bij het arrangement hoorde een 3 gangen diner. Hoog nivo, perfecte service, vriendelijk en vrij gastheerschap. De keuken is perfect, mooie presentatie, vriendelijke terzake informatie en prachtig op smaak. Goed wijnadvies. Kortom we hebben genoten en komen zeker terug. Henny & Roeland van Duijsen
Janlemain . Gastronoom (17 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Het restaurant maakt de pretenties helaas niet waar. De porties zijn extreem klein, de scholfilets wogen samen niet meer dan een ons, maar de smaak was in orde.Voor het varkensvlees in twee varianten geldt hetzelfde. Helaas bleek de helft van de menukaart niet te bestellen. Hoewel de overigens prachtige zaak goed vol zat was de bediening vlot en vriendelijk.
Bruno S. 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Gisterenavond hebben wij een fantastich 4 gangen menu artistiek gegeten.
Het is was een overheerlijke culinair diner, er was voldoende op het bord.
Bij de meeste klasse restaurant is dit niet het geval, kom je met honger buiten richting frietkot :-)
Een compliment aan de kok en zijn team. Zeker een michelin ster waard.
Wij komen in ieder geval terug, jullie bourgondische noorderburen !
Bob_B . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Afgelopen weekend fantastisch gedineerd bij Miro. Wij hadden een 4 gangen aspergemenu en hebben hier absoluut van genoten. Het voorgerecht was super, een tartaar van ossenhaas met gemarineerde asperges. Toen een heerlijke aspergesoep, klassiek maar gewoon lekker. Het hoofdgerecht was een combinatie van groene en witte asperges met scholfilet. Het dessert ten slotte was een kunstwerkje van aardbei en rabarber, heerlijk! Bediening was vriendelijk en correct. Het hele restaurant zat vol, dus dat is een goed teken. Wij komen terug!
Maureen B. Bourgondiër (3 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Gezellig ingericht restaurant en nette bediening. Het 5-gangendiner was echter op het dessert na een aanfluiting. Amuse droge stukjes onherkenbaar voedsel met een toef kerrie-dipsaus, carpaccio weinig smaak met geraspte kaas die uit de supermarkt leek te komen, zgn haute cuisine soep: bevroren asperge op je bord en dan een kokend heet maizena gebonden papje eroverheen. Gamba's (kleine garnalen met staart) met een onsmakelijk schuim (echt sop) van schelpdieren en zwart afgevende linzen. Hoofdgerecht 2 stukjes Livar gedrapeerd met popcorn, weer de zwarte linzen en zowat rauwe groente zo op je bord gerangschikt als een bouwwerkje dat het niet anders kan dan dat alles wat erop staat door de handen is gegaan. Daardoor ook niet echt warm meer. Hoop poeha door de beschrijving van de gerechten door de ober, zowat lachwekkend voor wat erop ligt. Dessert was heerlijk. Met de koffie word je dan weer getild. Je besteld 2 koffie en krijgt ongevraagd 2 koffie met flauwe bonbons koekjes en een stijf geklopt pannacotta achtig dessert waar je na je diner niet meer op zitten wachten ad € 9,90. Laatste keer voor ons.
ECartman . Bourgondiër (2 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Wij hebben hier gegeten en het was echt niet te hachelen met prjzen die bij een Michelin sterren restaurant passen maar hier absoluut misplaatst zijn.

Carpacio is een uit zgn. "palen" gesneden variant, maar staat voor wel € 19.- op de kaart, bij de supermarkt koop je nog beter.
Tournedos kost € 29,95 en is erg mager van gewicht ( 150gr)

Mijn vrouw nam een 4-gangen asperge menu, echt waardeloos.

We hebben nog nagevraagd of de chef uit pakjes kookt maar alles zou vers bereid zijn. Nog erger want dan klopt de smaak van de chef niet. Botersaus bij de asperges veel te zuur, tartaar van ossehaas veel te scherp.

Ik stop er maar mee maar ik raad aan hier NIET te gaan eten.
Eelco F. Gastronoom (11 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Het restaurant probeert iets uit te stralen en de kaart ziet er goed uit. We kiezen voor het 5-gangen weekmenu. Helaas wordt de tafel achter ons bevolkt door een wat asociaal gezelschap, met 4 peuters die vrijelijk met hun bestek op de borden mogen rammen en luidkeels hun aanwezigheid mogen etaleren. De ouders schijnen dit niet in de gaten te hebben of storen zich er niet aan. Waar ik mij aan stoorde is dat het personeel niet ingrijpt. Dit pik je bij Van der Valk niet eens, laat staan bij dit restaurant. De eetlust vergaat ons. Gelukkig vertrekken ze na een uur.
Het menu was op zich goed. Alleen het hoofdgerecht dissoneerde: twee bereidingen van het Livar-varken. Het stukje van de lende was aan de taaie en droge kant en zelfs de saus lukte het niet om hier voldoende smaak aan te geven. De andere bereiding, een bitterbal, viel tegen. In mijn bitterbal kon ik geen vlees ontdekken, die van mijn partner bevatte een paar flintertjes. Een tegenvaller.
HvdBeek . 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Wij maakten gebruik van het Social Deal aanbod en dat hebben we geweten. Een vergelijkbare ervaring van eerdere hotelgasten waarbij a la carte en social deal/hotel duidelijk twee verschillende dingen zijn bij Miro. Social Deal is hierbij anti reclame.
Van een 3-gangen menu van normaal € 32 verwacht ik heel iets anders dan het bordje pompoensoep, het bordje hoofdgerecht met kleine stukjes te lang gebakken varkensvlees (of een droog visje i.v.m. lactose-vrij dieet) en het magere toetje dat nogal overdreven met witte handschoentjes werd opgediend....
De bediening was erg langzaam, weinig pro-actief (we moesten zelf aandacht vragen) en het aanreiken van de jassen kon er aan het einde ook niet vanaf.
Een cava als aperitief van € 8,90 vond ik stevig aan de prijs; voor cafeïne vrije koffie werd gewoon € 2,20 geteld, maar de gewone koffie werd afgerekend als koffietheeservice diner a € 4,95 per stuk! daarmee was een groot deel van het voordeel weer weg.
Kortom geen terugkomer.
Schippertje . Fijnproever (9 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
In ons arrangement 2 overnachtingen, zat een 2 gangen diner, wat een tegenvaller!! Keuze uit voorgerecht, soep of dessert, voor het toetje gekozen. Hoofdgerecht, Haut Cuisine - groot bord, weinig erop, 2 kleine stukjes varkensvlees, vlakke smaken, paar stukjes wortel als bijgerecht. Kon in een holle kies!! Toetje erg zoet, 1 klein bolletje chocoladeijs met wat streepjes creme van een en ander. Zo van de groothandel lijkt het, niet op niveau van een 4 * hotel,drankjes aan de prijs.
De borden van de a la carte eters waren meer gevuld, onderscheid dus, jammer.
Volgende avond heerlijk gegeten bij Gasterij de Poort in het centrum, eerlijk en heerlijk eten, beslist een aanrader!!! Schippertje.
René H. Gastronoom (34 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Het is altijd afwachten bij een deal of een restaurant waar maakt wat ze beloven. Nou, wij waren zeer tevreden met onze keuze voor Miró. Op de eerste plaats vriendelijke bediening die ook nog eens zeer snel op onze wensen reageerde. Na een kleine amuse en een sprankelend apéritief kwam een prima rundercarpaccio van ossenhaas, gevolgd door een pompoensoep, die wat ons betreft wel wat kruidiger had gemogen. Men serveert geen frites of aardappelen bij het hoofdgerecht, maar dat kan wel besteld worden. De portie Livar bereidingen met goed bereide groenten was groot genoeg en die extra portie was niet nodig. Mijn echtgenote ging voor een zoet dessert (kersen, choco en kokos) en zelf mocht ik 4 soorten kaas kiezen van de kaastrolley. De lekkere rode huiswijn en de rode port maakten het geheel af. Wij keerden zeer tevreden huiswaarts en zullen zeker nog eens terugkeren.
Celco . Gastronoom (43 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
We hadden een voucher van Groupon voor een 3-gangenmenu die we in restaurant Miro van hotel Gulpenerland konden verzilveren. Na een amuse kregen we carpaccio, wat we altijd een topper vinden als voorgerecht. Dat was deze keer ook weer tongstrelend.
Het hoofdgerecht bestond uit 2 stukken kloostervarken. Ik vroeg me wel verwonderd af of dit het nou was, want er werd geen garnituur bij geserveerd. En hier moesten we het inderdaad mee doen. Het was erg lekker en mijn moeder had genoeg aan een stuk, dus heb ik haar stuk opgegeten. En het dessert was ook lekker. Het was de slagroom op de kers van een heerlijk 2-daags verblijf dat we in hotel Gulpenerland hebben gehad.
HansHeier . Fijnproever (5 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
De eerste avond van ons 2 daags verblijf in Hotel Gulpenerland gereserveerd in het restaurant van genoemd hotel, te weten Miro. Gezellige ambiance en vriendelijke bediening.
Maar helaas "Nouvelle Cuisine", dwz opgediend als een schilderij, maar met 1 of 2 hapjes weggeslikt. Dat is niet meer van deze tijd. De maag wordt niet geheel gevuld. Bovendien aan de prijs. Dus volgende keer een restaurant in Gulpen en daar zijn er genoeg van.
Stefan K. Gastronoom (14 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Een jaar geleden hier gaan eten met vrienden. Toen was ik lyrisch over dit restaurant. Toen ze weer met groupon kwamen natuurlijk gekocht. Had dit restaurant ook al aan diverse mensen aan bevolen. Nou viel de 2e keer toch vies tegen, heel erg vies tegen zelfs.

Waren hier op een donderdagavond, bediening was correct maar ook niet meer dan dat, langzaam, soms zelfs wat bot, vooral als gasten binnen kwamen van het hotel. Pfff is wel erg druk kunt u niet over een half uur terugkomen.

Het eten was niet slecht maar het niveau van de vorige keer werd bij lange na niet gehaald. Brood bij het voorgerecht moest je voor vragen, 2e keer zat er zowieso niet in. Hoofdgerecht werd geserveerd zonder aardappelgarnituur, vorige keer werd ons gezegd dat we dit apart bij konden bestellen, nu niet dus.

Met andere gasten gesproken en het blijkt dat van dag tot dag het serviceniveau en het niveau van het eten verschilt. De donderdag is dus een slechtere avond om uit te kiezen.

Al met al een grote tegenvaller en het ergste was dat we een week later uitgenodigd warden door vrienden om hier te eten, ook op een donderdagavond en dat het dus niks beter was.

Jammer maar helaas, als je niveau niet op hetzelfde peil kunt houden op alle dagen van de week dan dit voor ons zowiese de laatste keer.
Mago . 1e beoordeling (1 recensie) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
High tea voor twee met Social Deal. Het reserveren is een hele toer. Geen samenwerking bij de receptie. Toen wij het restaurant in wilden, mocht dat niet en werden we naar de lounge verwezen,
Vieze doorgezakte banken en stoelen, tafels waar de kruimels op lagen, spinnen in de vensterbanken en toen ik wilde gaan zitten zag ik een hele bos haren op de stoel liggen. Na een kwartier wachten werd ons gevraagd wat we wilden drinken. Wij begrepen toen dat men ons daar ook wilde bedienen, dus vroegen wij om naar het restaurant te gaan, maar dat ging niet, alles was gereserveerd(er zaten 2 mensen) maar ze is gaan vragen en toen konden we ineens overal gaan zitten waar we wilden.
We kregen een karig glaasje kurkdroge wijn ingeschonken door de dame van de receptie, die terugging naar haar plaats zonder iets te zeggen. Na een kwartier wachten(we zaten er inmiddels alleen) maar eens in de keuken gaan vragen wat de bedoeling was. Men was bezig met onze high wine , dus of we nog even wilde wachten. Na 10 minuten kregen we ieder een klein glaasje gazpacho, een ministukje Franse kaas en een ministukje vijgenbrood.
Na weer 20 minuten wachten kwamen p.p. een crostini met krabmousse, een met een plakje parmAHam en een gerookt zalmrolletje dat precies op een theelepeltje paste. We hebben toen nog 20 minuten gewacht, zonder dat er zich iemand liet zien. Bij de receptie zat een medewerker te telefoneren en ik kreeg geen blik, toen zijn we maar weer naar de keuken gegaan om te vragen wat de bedoeling was. De high wine bleek dus afgelopen te zijn.
De normale prijs hiervoor is 18,95€, als ik dit ervoor had moeten betalen, zou ik me flink bekocht hebben gevoeld, plus, dat beetje wat je krijgt smaakt allemaal als kant en klaar uit de winkel, dus zelfs met onze deal vinden wij dit ruim betaald.
Maar de bediening slaat echt alles, je wordt helemaal aan je lot overgelaten, er wordt niet verteld wat je kunt verwachten, helemaal niks. Dat was dus eens, maar nooit weer.