Over restaurant Mira

Drie Turkse en heerlijke keuken

Dit is een modern Turks restaurant dat in 2012 is opgericht. Je geniet hier van (h)eerlijke, verrassende gerechten uit de Turkse keuken. Naast de heerlijke vlees- en visgerechten is er ook een ruime keuze aan vegetarische opties. Vraag ook zeker om een wijnadvies bij al dat lekkers!

Meer informatie over restaurant Mira

• : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17:00 - 23:00

• Af te huren , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Liesbeth S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
eigenlijk met een redelijke gevulde maag toch maar op de gereserveerde tijd gaan eten. alleen maar een hoofdgerecht genomen -heerlijk- en koffie na. een aanbeveling waardig.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
rustige omgeving, gerechten waren heerlijk en wat warm moest zijn, was ook warm.
bediening prima
Dick O.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Attent, met aandacht en zorg voor maaltijd en gezelschap. Geen lange wachttijden. Lekker gegeten, mooie avond.
Ed O.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Zeer aan te bevelen,prima restaurant
Don B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Dit Turkse restaurant krijgt wel erg hoge scores voor de kwaliteit der gerechten, en dat doet wat verdacht aan. Zeker omdat bij binnenkomst in de grote, niet erg gezellige ruimte er slechts vier gasten in een hoekje zaten en het later niet erg veel voller werd. Het bier assortiment was abominabel klein Wij kozen voor tweemaal Hu?nkar beg?endi, waarbij we gelukkig een kleine uitspraakcursus kregen van de bediening, en het heeft betrekking op zacht gestoofd lam. De 'amuse' bestond uit stukken Turks brood, dat gedoopt kon worden in een saus, of besmeerd met ene soort rode tapenade van tomaat, en vele andere ingrediënten die we niet zo snel kunnen onthouden. Hoewel Turks brood niet de topper is in bereide deegwaren, was de combinatie met de saus en tapenade wel geslaagd. Het lam was werkelijk van uitnemende kwaliteit, zacht, geurig en smakelijk, en de begeleidende groentes pasten er heel goed bij. De smaak van dit gerecht alleen doet de veelvuldige score van 10 voor dit restaurant wel begrijpen. Wel werd erbij een klein schaaltje armzalige Hollandse minisalade geserveerd, zonder dressing, die behoorlijk afbreuk deed aan de rest, ook al omdat hij er in smaak helemaal niet bij paste. Een aparte vermelding verdient de achtergrondmuziek, die op zich al uit den boze is, maar maar met de eentonige oriëntaalse stijl ons in elk geval deed besluiten een nagerecht en koffie niet af te wachten.
Groot150 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Op de bonnefooi met 5 personen naar dit voor ons onbekend restaurant gegaan.
Mooi ingericht restaurant. Ondanks dat de ruimte groot is hadden we niet het gevoel dat we verloren in een grote zaal zaten.
Tip voor de bediening: per persoon bestelling opnemen, zodat je aan kan wijzen wat je wil. Dit voorkomt spraakverwarring en foute gerechten.
We zijn lang blijven zitten. Een teken dat het gezellig en lekker was. Dit restaurant staat op onze lijst om nog een keer heen te gaan en door te geven aan anderen.
Suzanneteje .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Afgelopen Zaterdag met 4 personen bij Restaurant Mira wezen eten.
Het restaurant is zeer ruim opgezet en je hebt dus ook weinig last van de tafels om je heen.
Het decor is strak en chique, de website geeft hier al een goede indruk van.
De gerechten waren zeer goed en ook de bediening was uiterst vriendelijk.
Al met al was het dus een aanrader!
Manon T.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Gisteren bij Mira gegeten. Ik en mijn tafelgenoten begonnen met 6 kleine voorgerechtjes. Jammer vonden we, dat 5 van deze 6 voorgerechtjes uit tapanades (met turksbrood) bestonden. Alles was vers gemaakt, maar naar ons idee was het net wat te duur om daar 21 euro voor te vragen. Vervolgens kregen we ons hoofdgerecht. Ik nam de 'botermalse ossenhaas', deze viel erg tegen: het was taai, niet smaakvol en 23 euro. Het kebabgerecht beviel wel goed, maar de gegrilde kip was ook weer niet erg speciaal. Al om al wisselende kwaliteiten. Daarnaast kan de aankleding nog wel wat gezelliger. Erg grote zaal, zonder kaarsjes etc. Misschien een idee om op rustige dagen een stuk van de zaal af te schermen.
Esref J.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Gisteren voor het eerst bij Mira gaan eten, nadat ik al herhaaldelijk had gehoord dat ik er naar toe moet gaan van collega's en vrienden. Het eten was heerlijk. Als voorgerecht de meze speciaal genomen, met daarin warme en koude meze's. Echt op zijn Turks op een mooie manier geserveerd. Als hoofdgerecht de Beyti. De Beyti bracht me terug naar Turkije. Dat maak ik niet vaak mee in een Turks restaurant in Nederland. Service was top.
Isy V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
We aten met vier personen. Heerlijke schotels met warme en koude voorgerechten. Supervriendelijke en zorgzame bediening. Hoofdschotel lamspiesjes is een aanrader. Er waren weinig andere gasten en daardoor oogde de grote zaak wat leeg.
Constance P.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Het was erg lekker wel stil.
We zijn bekend met de Turkse keuken de gerechten waren hier in een chic geserveerd en daar moest je ook voor betalen.

E-kraan .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Goede en zeer vriendelijke bediening legt je er in de watten. Gegrilde lamskotelletjes erg goed, mezes vooraf prima en veelal vers gemaakt.
ETOPY .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
jammer dat het niet druk was want het eten is origineel en lekker. De Turkse keuken is voor niet veel mensen bekend maar het is prima te doen met heerlijk mals lamsvlees. Gewoon prima te doen!
Peter C.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Een paar dagen in Nijmegen en dan een keer iets anders eten. We lazen de goede recenties en besloten naar Mira te gaan.
Na hartelijke ontvangst besloten we te kiezen voor wat Mezzes en een hoofgerecht. De koude Mezzes waren heerlijk, tuinbonen met een pittige saus, een pittige tomaten salsa en een heerlijke komkommer knoflook yoghurt.
Daarna enorme porties Köftes en lam spiesjes met heerlijke salade en pilaf.
Een aanrader!
Eliz D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Erg vriendelijke bediening en heerlijk eten. We komen hier zeker nog weer terug, want de menukaart staat vol heerlijks.
Eten was zeer goed! Alle gerechten waren smaakvol en werden op een bijzondere manier opgediend.
Ook de drinken die het eten werden geserveerd waten goed afgestemd op de gerechten. Het eten zit tegen sterrenniveau aan.
Bedankt voor het eten,
Eliz Daud
Eva190 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We hebben gisteren gegeten bij Mira en het eten was echt heerlijk!! Alle gangen smaakten erg goed! De service was super. Bij het bestellen werd aangegeven dat mijn man zijn voorgerecht wat machtig is, erg netjes. Tussendoor nieuw mandje brood met tapenade gekregen (zonder kosten op de rekening) en ook een karaf water. Bij de tapenade werden ook nog de ingrediënten vermeld vanwege eventuele allergieën. Mochten we weer eens in de buurt zijn dan komen we weer!
Emiel V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Voorafgaand van een avond Racoon in het theater wilden wij hier wat eten. Met zo'n anderhalf uur voor de voorstelling zou het met 2-gangen uit moeten komen qua tijd. Twee van de drie gingen vast naar binnen om wat drinken te bestellen en de kaart te bekijken. De derde persoon zette de auto weg en kwam dus iets later. Helaas was er nog niets te drinken opgenomen dus dat viel al tegen. Daarna duurde het nog zo'n 5 minuten door zelf te vragen of wij wat te drinken konden bestellen en de kaart konden krijgen. Wij gaven gelijk aan dat wij naar theater moesten dus dat wij niet echt uitgebreid de tijd hadden om rustig aan te doen. Nee dat was geen probleem. Om 18:30 uur gingen wij aan tafel en om 19:00 uur hadden wij nog geen voorgerecht op tafel. Het was redelijk druk maar de ober was meer druk met bekenden dan de rest van de gasten. Het voorgerecht kwam uiteindelijk en dat was op zich prima. Het hoofdgerecht kwam pas zo'n kwartier later. Er werd een bijgerecht vergeten maar dat werd opgelost. Een dessert zat er niet meer in. Racoon maakte de avond goed!
Krista V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Ontzettende aardige en attente bediening. Wij hadden binnen een mum van tijd het brood op maar hadden nog tapenade over, de bediening was erg alert en gaf ons een extra portie brood. Gerechten waren lekker, de sla die standaard bij de hoofdgerechten zit is niet heel bijzonder. De baklava daarentegen overheerlijk.
Domien52 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
We hebben met een groep van 8 personen een heelijke avond gehad. Mooi rustig en ruim apart gezeten genoten we van een drie gangen groepsmenu. Een selectie van modern gepresenteerde heerlijke Turkse gerechten. Ik zal het mijn vrienden en collegas aanraden.
Gulser U.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Het eten was erg lekker,ik heb adana kebab en toetjes Mira gegeten met mijn familie daar en we vonden het heel erg lekker.

Bedankt voor het eten,
Didi Ufak