Mira

Arksteestraat 9 6511 MX Nijmegen Nederland Kaart

Over het restaurant Mira

Drie Turkse en heerlijke keuken

Dit is een modern Turks restaurant dat in 2012 is opgericht. Je geniet hier van (h)eerlijke, verrassende gerechten uit de Turkse keuken. Naast de heerlijke vlees- en visgerechten is er ook een ruime keuze aan vegetarische opties. Vraag ook zeker om een wijnadvies bij al dat lekkers!

Meer informatie over restaurant Mira

• Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Fantastisch gegeten!
jane T.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Attente bediening, heerlijke gerechten. Goede prijs kwaliteit verhouding.
ma.remy R.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
ideaal restaurant om een gelegenheids- feestje te vieren. Vriendelijke bediening en rustige sfeer. En als je niet bekent ben met de Turkse keuken hebben ze menu's met verschillende hapjes. Heerlijk gegeten bij mira
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Het eten was erg lekker en de bediening was vriendelijk. Het restaurant is zeker voor herhaling vatbaar.
Pranzo S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Al meerdere malen in dit restaurant gegeten en zoals gewoonlijk was alles weer uitstekend. Heerlijk eten, uiterst vriendelijke bediening en zeer betaalbaar. Een restaurant dat ik een ieder van harte kan aanbevelen. We blijven hier zeker komen.
Savanne E.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Heerlijk eten met meer dan perfecte bediening!
Jolene D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Fantastisch lekker eten, super bediening en alles voor een goede prijs. Meisje in de bediening erg aardig. Gehakt gegeten van de grill, die was erg lekker met verse groenten
Nicolette B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een hele vriendelijke omgeving. We komen graag een keer terug!
Jack W.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Mira is één van mijn favoriete restaurants in Nijmegen als ik iets te vieren heb of bezoek heb dat de stad niet (goed) kent. De eetzaal is ruim maar tegelijkertijd gezellig, het eten is van een constante, goede kwaliteit en de ontvangst en bediening zijn altijd uitermate vriendelijk. Gisteren, zoals gewoonlijk, prima gegeten met mijn familie. De baklava als toetje is een aanrader: niet mierzoet en duidelijk huisgemaakt. Dit was mijn twaalfde bezoek in drie jaar en ik kom zeker nog vaak terug.
liesbeth S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
eigenlijk met een redelijke gevulde maag toch maar op de gereserveerde tijd gaan eten. alleen maar een hoofdgerecht genomen -heerlijk- en koffie na. een aanbeveling waardig.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
rustige omgeving, gerechten waren heerlijk en wat warm moest zijn, was ook warm.
bediening prima
Dick O.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Attent, met aandacht en zorg voor maaltijd en gezelschap. Geen lange wachttijden. Lekker gegeten, mooie avond.
Ed O.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Zeer aan te bevelen,prima restaurant
Don B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Dit Turkse restaurant krijgt wel erg hoge scores voor de kwaliteit der gerechten, en dat doet wat verdacht aan. Zeker omdat bij binnenkomst in de grote, niet erg gezellige ruimte er slechts vier gasten in een hoekje zaten en het later niet erg veel voller werd. Het bier assortiment was abominabel klein Wij kozen voor tweemaal Hu?nkar beg?endi, waarbij we gelukkig een kleine uitspraakcursus kregen van de bediening, en het heeft betrekking op zacht gestoofd lam. De 'amuse' bestond uit stukken Turks brood, dat gedoopt kon worden in een saus, of besmeerd met ene soort rode tapenade van tomaat, en vele andere ingrediënten die we niet zo snel kunnen onthouden. Hoewel Turks brood niet de topper is in bereide deegwaren, was de combinatie met de saus en tapenade wel geslaagd. Het lam was werkelijk van uitnemende kwaliteit, zacht, geurig en smakelijk, en de begeleidende groentes pasten er heel goed bij. De smaak van dit gerecht alleen doet de veelvuldige score van 10 voor dit restaurant wel begrijpen. Wel werd erbij een klein schaaltje armzalige Hollandse minisalade geserveerd, zonder dressing, die behoorlijk afbreuk deed aan de rest, ook al omdat hij er in smaak helemaal niet bij paste. Een aparte vermelding verdient de achtergrondmuziek, die op zich al uit den boze is, maar maar met de eentonige oriëntaalse stijl ons in elk geval deed besluiten een nagerecht en koffie niet af te wachten.
groot150 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Op de bonnefooi met 5 personen naar dit voor ons onbekend restaurant gegaan.
Mooi ingericht restaurant. Ondanks dat de ruimte groot is hadden we niet het gevoel dat we verloren in een grote zaal zaten.
Tip voor de bediening: per persoon bestelling opnemen, zodat je aan kan wijzen wat je wil. Dit voorkomt spraakverwarring en foute gerechten.
We zijn lang blijven zitten. Een teken dat het gezellig en lekker was. Dit restaurant staat op onze lijst om nog een keer heen te gaan en door te geven aan anderen.
suzanneteje .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Afgelopen Zaterdag met 4 personen bij Restaurant Mira wezen eten.
Het restaurant is zeer ruim opgezet en je hebt dus ook weinig last van de tafels om je heen.
Het decor is strak en chique, de website geeft hier al een goede indruk van.
De gerechten waren zeer goed en ook de bediening was uiterst vriendelijk.
Al met al was het dus een aanrader!
Manon T.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Gisteren bij Mira gegeten. Ik en mijn tafelgenoten begonnen met 6 kleine voorgerechtjes. Jammer vonden we, dat 5 van deze 6 voorgerechtjes uit tapanades (met turksbrood) bestonden. Alles was vers gemaakt, maar naar ons idee was het net wat te duur om daar 21 euro voor te vragen. Vervolgens kregen we ons hoofdgerecht. Ik nam de 'botermalse ossenhaas', deze viel erg tegen: het was taai, niet smaakvol en 23 euro. Het kebabgerecht beviel wel goed, maar de gegrilde kip was ook weer niet erg speciaal. Al om al wisselende kwaliteiten. Daarnaast kan de aankleding nog wel wat gezelliger. Erg grote zaal, zonder kaarsjes etc. Misschien een idee om op rustige dagen een stuk van de zaal af te schermen.
Esref J.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Gisteren voor het eerst bij Mira gaan eten, nadat ik al herhaaldelijk had gehoord dat ik er naar toe moet gaan van collega's en vrienden. Het eten was heerlijk. Als voorgerecht de meze speciaal genomen, met daarin warme en koude meze's. Echt op zijn Turks op een mooie manier geserveerd. Als hoofdgerecht de Beyti. De Beyti bracht me terug naar Turkije. Dat maak ik niet vaak mee in een Turks restaurant in Nederland. Service was top.
Isy V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
We aten met vier personen. Heerlijke schotels met warme en koude voorgerechten. Supervriendelijke en zorgzame bediening. Hoofdschotel lamspiesjes is een aanrader. Er waren weinig andere gasten en daardoor oogde de grote zaak wat leeg.