Mira

Molenstraat 3 7607 AL Almelo Nederland Kaart

Over restaurant Mira

Nijmegen ontmoet Istanbul

In Restaurant Mira straalt het enthousiasme van de eigenaressen Birsen en Gül je tegemoet. Wat ooit begon in Istanbul komt hier in Nijmegen tot bloei. De twee vriendinnen maken hier dagelijks hun dromen waar. Birsen verbindt in de keuken verse en seizoensgebonden groenten met Turkse tradities. Gül zorgt ervoor dat het je aan smaak en beleving niet ontbreekt. De kaart is een ware ontdekkingsreis, vol vlees-, vis- en vegetarische gerechten.

Meer informatie over restaurant Mira

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:30 - 22:00

• Af te huren , Catering , Wi-Fi
Rindert E.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Ik heb 5 jaar in Almelo gewerkt, maar dit restaurant kende ik nog niet. Door de hoge score op Iens op het spoor gebracht. Het kleine restaurant zit wat in een achteraf-straatje. Het restaurant is gedateerd qua inrichting (de lijstjes met bloemen doen me denken aan eind jaren '80). Het eten is ok. Wat hier de slagroom op de taart is? De bediening van de dame. Als een lieve moeder heet ze je welkom, ze prijst de gerechten aan en heeft een aanstekelijk enthousiasme. Het zal wel niet 'volgens de boekjes' zijn, maar voor een keer was zeker leuk.
Jenneke S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Heerlijk gegeten van het vegetarische verassingsmenu. Voor mijn zoon die wel van vlees hoidt werd er nog speciaal een lamsbout bijgezet. Leuke vlotte bediening en meer dan genoeg heerlijkheden die aan de lopende band op tafel verschijnen.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2013
Echt heerlijk gegeten in restaurant Mira. Ik kan mij de laatste keer niet herinneren dat ik Turks gegeten heb, maar deze keer zal mij zeker bij blijven. Alhoewel ik nog nooit in Turkije ben geweest, vermoed ik dat de gerechten authentiek Turks zijn.

De menukaart is heel uitgebreid met, zoals te verwachten, veel vleesgerechten, maar daarnaast ook met veel vegetarische gerechten.

Ik vond mijn voorgerecht van gebakken lamslever (Yaprak ci?er) heel lekker, maar de lamskoteletten (Pirzola) waren echt voortreffelijk en heel mals en zacht. Een van de beste lamskoteletten die ik ooit gegeten heb. Ook mijn tafelgenoten hadden heerlijke gerechten: tuinboontjes (Zeytinya?l? bakla), deegenvelopjes met gekruid gehakt (Manti), ossehaas (Bonfile) en gambas (Karides izgara).

De bediening was ook bijzonder vriendelijk.

Een aanrader als je in de buurt van Nijmegen bent en het omrijden waard!
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Na hier jaren terug een keer te hebben gegeten, merk je dat de tijd eigenlijk heeft stilgestaan bij Mira. En dat is een groot compliment! Het eten is nog steeds even smakelijk, de mensen even vriendelijk en het decor lijkt niet veranderd. Bij Mira doen ze niet aan poespas, bij Mira weten ze dat wat ze in handen hebben ruim voldoende is. Wat een vriendelijke mensen, wat een fijne gerechten en wat een gezellige sfeer. Nooit iets veranderen!
Vragender .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Lekker h?, gezellig h? zijn de terug kerende woorden van de eigenaresse warme ze wel steeds gelijk heeft.
Je zou bijna spreken van een huiskamer restaurant waar je in zeer intieme sfeer kunt genieten van alles wat de turkse keuken te bieden heeft. Mijn advies is kies voor een verrassings menu dan kan de eigenaar/kok zich lekker uitleven en alles gebruiken wat hij aan mooie verse producten beschikbaar heeft..
Een echte belevenis en een heerlijk avondje uit.
Prijs prestatie volledig in ballans.