Over het restaurant Minevitus

De klassiek Franse keuken

Een modern restaurant in een klassiek jasje. Chef-kok Vity laat alleen de allerbeste ingrediënten de keuken binnen. In dit restaurant staat dierenwelzijn hoog in het vaandel en zijn zoveel mogelijk producten biologisch. Wat er uiteindelijk op tafel verschijnt, zijn klassiekers uit de Franse keuken: plaatjes om te zien en heerlijk van smaak. Wat een goed nieuws dat je hier ook voor een uitgebreide lunch terechtkunt!

Meer informatie over restaurant Minevitus

Dinsdag t/m Zaterdag
- Wijnbar vanaf 21:00
Zondag Gesloten

• Amex , Contant betalen niet mogelijk , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Miriam J.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Er valt niets hier te verbeteren! Was een perfecte avond. Ontvangst, eten, wijn, bediening. In kort, alles fantastische.
Ik ga, met plezier nog een keer terug.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Ham 'vergeten' bij het voorgerecht, ook bij andere gasten
Entrecote was niet meer dan matig, dun veel vet en zo goed als rauw.
Toetje kon niet van de kaart geselecteerd worden.
Je zou bijna denken dat het eten was aangepast aan de ah actie.
En blijkt weliswaar achteraf nog drie euro teveel per menu berekend.
Eerste en laatste bezoek
wijngaardenvj .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
We hebben heerlijk buiten op het terras gegeten en hebben genoten van goed eten in een geweldige ambiance aan het water.
C V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Prima gegeten met de AH-actie. We waren met vier personen dus verschillende gerechten kwamen op tafel. Alles mooie verse kwaliteit en goed bereid.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Hier gegeten i.v.m. AH actie. Een klassezaak, dat zie je al bij binnenkomst. Vriendelijke ontvangst, buiten op het terras een heerlijke Zuid Afrikaanse Viognier Sauvignon gedronken, begeleid door vers brood, boter, zeezout en een verrukkelijke olijfolie die met een pipet op het brood gedruppeld kon worden. Het bistro 3-gangenmenu was verrassend. Mijn vrouw koos voor de gamba's en ik voor de gemarineerde zalm. Wij zeiden tegen de gastvrouw: 'Als het in de hemel ook zo lekker is, dan willen we daar nú naar toe'. Dat gold ook voor het hoofdmenu: zeewolf met fijne garnituur. Als nagerecht koos mijn vrouw voor de Panacotta en ik voor de crème brulé, ook weer zooo voortreffelijk!
Bij ons is het zo: als je uit eten eten gaat, moet het lekkerder smaken dan thuis. Dat was hier het geval.
De zaak was gezellig gevuld en de blik in de open keuken was spannend: hier staat echt een sterrenkok te acteren!
De avond was dus zeer geslaagd, een fijne kennismaking met een toprestaurant in een rustig buurtje van Weesp.
We gaan ons voorbereiden op een volgend bezoek, misschien met vrienden, want iedereen moet het weten: 'Hier kun je genieten'!
marionjfvisser .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Prima 3 gangenmenu met vriendelijke bediening. Toepassingen aan het bestaande menu is geen enkel probleem. Genoeg keuze bij de 3 gerechten
Suzanne D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Heerlijk gegeten, gerechten zoals je ze in Frankrijk ook kunt eten, opgediend op prachtige borden en goede (biologische) wijnen in mooie grote glazen. Franse muziek tikkeltje ouderwets - andere rustige achtergrondmuziek zou ook prima zijn.
Willem S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
We hadden enkele jaren geleden al een keer heerlijk gegeten op het terras aan het water. Nu door de AH aktie weer opnieuw kennis gemaakt. Wij hebben met vrienden een heerlijke avond gehad met erg goed eten en een warme persoonlijke ontvangst. Verzoek om voor 1 van de gasten en veganistisch 3 gangen menu te maken was geen enkel probleem, ook erg smakelijk. Kok Minevitus en zijn zoon zichtbaar in de open keuken.
hannah.sarah.13 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Vorig jaar al een keer in dit restaurant willen eten, zag er aantrekkelijk uit, deze week pas geweest. Ruimte waar werd gegeten was prima, maar de entree was verschrikkelijk. Onbegrijpelijk, dat dit goedgekeurd wordt. Je jas wordt weggehangen achter een soort van gordijn, dan loop je langs de open uitgestalde etenswaren op een soort bar in de open keuken door een smal gangetje over een vies vloerkleed. Vervolgens kom je in de nette eetkamer. Eten was goed, maar niet bijzonder, brood en wijn waren biologisch en prima. Ik bestelde spare ribs, maar kreeg een zeer gare riblap. Op zich niet erg, maar zet het dan goed op de kaart. De gerekende prijzen passen niet bij het eten en de entourage, ze zijn naar verhouding te hoog.
Claartje M.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Gisteravond bij Minevitus gegeten met de AH-actie. Wij vonden het eten echt heel goed en hebben er lekkere wijnen bij gedronken. Vooraf burrata en zalm, beiden met salade, als hoofd kabeljauw met lentegroenten en biefstuk met o.a. asperges. Alles op smaak en van hoge kwaliteit! De wijnkaart is uitgebreid en er staan echt een paar pareltjes op! Uiteindelijk moesten we nog behoorlijk wat afrekenen, mede door de wijn, maar ook door de supplementen die je bij sommige gerechten betaalt (zoals kaas ipv een dessert). Ik denk dat dat voor de gemiddelde AH-bezoeker wel even schrikken kan zijn, maar je moet Minevitus dan ook wel goed op waarde kunnen schatten! Alles bij elkaar: aan de prijs, maar genoten van de kwaliteit, dus zeker positief!
felix.oudshoorn .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Heerlijke -op Frankrijk gerichte - gerechten met ook een knipoog naar andere keukens...
Ook de wijnkaart is van een bijzonder hoog gehalte
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Gisteren naar Minevitus geweest voor het Lentemenu. Zoals altijd was het weer perfect. Met asperges in de hoofdrol en goed glas wijn weer heerlijk gegeten.
Martin H.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Eens in de zoveel tijd trakteren we onszelf op een avondje uit eten bij Minevitus: een knus en gezellig Frans restaurantje in Weesp. De entourage, bediening en algemene sfeer is Frans, met dito slag, soms een beetje slordig, maar nooit storend of hinderlijk. Uit de menukaart (door soms onverwachte combinaties van ingrediënten) weet je niet altijd wat je te wachten staat, maar met prachtige producten worden waarachtige smaaksensaties gecreëerd en begeleid met mooie bijpassende wijnen. Kleine bonus was de overkant van 't water die prachtig werd verlicht door de ondergaande zon (!)
Martijn K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Ontvangstruimte stinkt ongelooflijk. Deze slechte binnenkomer wordt niet weggenomen door een enthousiast ontvangst van het personeel. Tafel waar we mogen zitten wordt aangewezen ipv naartoe begeleid. We komen bij onze tafel aan; is tweepersoonstafel voor 4 personen met tuinstoelen.
Op de menukaart staat helder en duidelijk aangegeven hoe menu werkt wanneer je gebruik maakt van AH-Restaurantactie. We bestellen. Naast het menu nemen we ook het wijnarrangement. Zowel bij voor- als hoofdgerecht heb ik zelfde klachten; het kleine porties in verhouding tot de prijs die voor de gerechten betaald moet worden. Ditzelfde geldt ook voor de wijn. Tevens wordt bij inschenken van de wijnen er niet bij aangegeven waarom voor deze wijn is gekozen in combinatie met de gerechten. Beide is erg jammer want aan de kwaliteit van de wijn en gerechten ligt het niet. Deze zijn goed en smakelijk. Bij het afrekenen wordt er niet geïnformeerd of de avond is bevallen en een klein bedankje voor de fooi kan er ook niet vanaf.
Zou ik hier terugkomen? Wanneer er wordt gekozen voor een andere gastvrouw zeker. De huidige gastvrouw verstaat haar vak niet zoals je mag verwachten bij zo'n restaurant. Uit de keuken komen mooie en goede gerechten.
Deborah V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Bij de entree roken we al een zeer penetrante , niet te plaatsen geur, die was in het restaurant wel minder sterk. Ook werden we vergeten met de menukaarten. We moesten tussen de gerechten erg lang wachten. De gerechten smaakten heerlijk, maar we vonden erg weinig groenten bij het hoofgerecht. Verder vonden we het totaal erg prijzig voor hetgeen we kregen. Erg jammer, maar zou dit restaurant zeker niet aanraden bij vrienden of kennissen.
Hing T.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Prettige huiselijke sfeer.
Heel gemoedelijk en interessante open keuken, met grote Green Egg.
Door ziekte was de keuze beperkt van de gerechten, desondanks nog lekker gegeten, de carpaccio was voortreffelijk vanwege de goede kwaliteit van het vlees. Ook de skrei tartaar is heel lekker klaargemaakt. Scroppino als dessert is heel apart.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Al weer heerlijk gegeten in één van de beste restaurants van Weesp. Met menu is erg verzorgd, de wijnkaart zeer aantrekkelijk en de bediening vriendelijk.
Wieke B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Minevitus is een gerenommeerd restaurant in Weesp. Het restaurant zat dan ook helemaal vol. Hetgeen tot gevolg had dat de gasten dicht (te dicht) op elkaar zaten. Het was moeilijk om elkaar te verstaan. Het geheel (eten en ambiance) is ons enigszins tegengevallen. Prijs-kwaliteit verhouding vind ik niet in evenwicht en sommige gerechten (o.a. de tarte tatin) denk ik zelf beter te kunnen maken. Zoals te doen gebruikelijk werden we bediend door op zich aardige scholieren, echter echt bedienen is een vak en dat vak beheersen zij (nog) niet.
Ilz .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Het restaurant ziet er mooi uit, de inrichting is klassiek, de muziek rustig en de stoelen zitten fijn. Wij waren hier met de ah restaurant actie en hebben in het bistro menu onze gerechten uitgezocht. De gelakte zalm was erg lekker. Dit los voor 21 euro bestellen ook gezien de grote van de portie zou ik dit niet bestellen. De rundersukade en runderhaas waren goed bereid, de cantharellen die in het ene gerecht zouden zitten hebben wij echter niet terug gevonden. De portie zijn niet groot, nu zijn wij ook geen grote eters dus dat was niet erg. Er zat wel bijna een uur tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht. De jongen in de bediening was aardig maar wel erg junior. Daarnaast had ik een stukje oester schelp in mijn groente zitten, dit kan gebeuren en de excuses waren gemeend. Het kaasplankje na was echt van top kwaliteit, erg lekkere kazen! Het was prima en ik heb een fijne avond gehad, maar voor de volledige prijzen zou ik meer van de gerechten en service verwachten.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
We hebben et 8 personen genoten van een verrasingsmenu dat alle verwachtingen overtroffen heeft.
De gerechten waren heerlijk van smaak, prachtig om te zien en ondersteund door een stimulerende toelichting van de Chef. Ook de wijn die door hem werd geadviseerd was een schot in de roos. Het kaas dessert van zijn partner was een optimale afsluiting van een geslaagd diner. We gaan zeker terug komen!