Over het restaurant Minevitus

De klassiek Franse keuken

Een modern restaurant in een klassiek jasje. Chef-kok Vity laat alleen de allerbeste ingrediënten de keuken binnen. In dit restaurant staat dierenwelzijn hoog in het vaandel en zijn zoveel mogelijk producten biologisch. Wat er uiteindelijk op tafel verschijnt, zijn klassiekers uit de Franse keuken: plaatjes om te zien en heerlijk van smaak. Wat een goed nieuws dat je hier ook voor een uitgebreide lunch terechtkunt!

Meer informatie over restaurant Minevitus

Dinsdag t/m Zaterdag
- Wijnbar vanaf 21:00
Zondag Gesloten

• Amex , Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Martijn K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Ontvangstruimte stinkt ongelooflijk. Deze slechte binnenkomer wordt niet weggenomen door een enthousiast ontvangst van het personeel. Tafel waar we mogen zitten wordt aangewezen ipv naartoe begeleid. We komen bij onze tafel aan; is tweepersoonstafel voor 4 personen met tuinstoelen.
Op de menukaart staat helder en duidelijk aangegeven hoe menu werkt wanneer je gebruik maakt van AH-Restaurantactie. We bestellen. Naast het menu nemen we ook het wijnarrangement. Zowel bij voor- als hoofdgerecht heb ik zelfde klachten; het kleine porties in verhouding tot de prijs die voor de gerechten betaald moet worden. Ditzelfde geldt ook voor de wijn. Tevens wordt bij inschenken van de wijnen er niet bij aangegeven waarom voor deze wijn is gekozen in combinatie met de gerechten. Beide is erg jammer want aan de kwaliteit van de wijn en gerechten ligt het niet. Deze zijn goed en smakelijk. Bij het afrekenen wordt er niet geïnformeerd of de avond is bevallen en een klein bedankje voor de fooi kan er ook niet vanaf.
Zou ik hier terugkomen? Wanneer er wordt gekozen voor een andere gastvrouw zeker. De huidige gastvrouw verstaat haar vak niet zoals je mag verwachten bij zo'n restaurant. Uit de keuken komen mooie en goede gerechten.
Deborah V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Bij de entree roken we al een zeer penetrante , niet te plaatsen geur, die was in het restaurant wel minder sterk. Ook werden we vergeten met de menukaarten. We moesten tussen de gerechten erg lang wachten. De gerechten smaakten heerlijk, maar we vonden erg weinig groenten bij het hoofgerecht. Verder vonden we het totaal erg prijzig voor hetgeen we kregen. Erg jammer, maar zou dit restaurant zeker niet aanraden bij vrienden of kennissen.
Hing T.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Prettige huiselijke sfeer.
Heel gemoedelijk en interessante open keuken, met grote Green Egg.
Door ziekte was de keuze beperkt van de gerechten, desondanks nog lekker gegeten, de carpaccio was voortreffelijk vanwege de goede kwaliteit van het vlees. Ook de skrei tartaar is heel lekker klaargemaakt. Scroppino als dessert is heel apart.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Al weer heerlijk gegeten in één van de beste restaurants van Weesp. Met menu is erg verzorgd, de wijnkaart zeer aantrekkelijk en de bediening vriendelijk.
Wieke B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Minevitus is een gerenommeerd restaurant in Weesp. Het restaurant zat dan ook helemaal vol. Hetgeen tot gevolg had dat de gasten dicht (te dicht) op elkaar zaten. Het was moeilijk om elkaar te verstaan. Het geheel (eten en ambiance) is ons enigszins tegengevallen. Prijs-kwaliteit verhouding vind ik niet in evenwicht en sommige gerechten (o.a. de tarte tatin) denk ik zelf beter te kunnen maken. Zoals te doen gebruikelijk werden we bediend door op zich aardige scholieren, echter echt bedienen is een vak en dat vak beheersen zij (nog) niet.
Ilz .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Het restaurant ziet er mooi uit, de inrichting is klassiek, de muziek rustig en de stoelen zitten fijn. Wij waren hier met de ah restaurant actie en hebben in het bistro menu onze gerechten uitgezocht. De gelakte zalm was erg lekker. Dit los voor 21 euro bestellen ook gezien de grote van de portie zou ik dit niet bestellen. De rundersukade en runderhaas waren goed bereid, de cantharellen die in het ene gerecht zouden zitten hebben wij echter niet terug gevonden. De portie zijn niet groot, nu zijn wij ook geen grote eters dus dat was niet erg. Er zat wel bijna een uur tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht. De jongen in de bediening was aardig maar wel erg junior. Daarnaast had ik een stukje oester schelp in mijn groente zitten, dit kan gebeuren en de excuses waren gemeend. Het kaasplankje na was echt van top kwaliteit, erg lekkere kazen! Het was prima en ik heb een fijne avond gehad, maar voor de volledige prijzen zou ik meer van de gerechten en service verwachten.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
We hebben et 8 personen genoten van een verrasingsmenu dat alle verwachtingen overtroffen heeft.
De gerechten waren heerlijk van smaak, prachtig om te zien en ondersteund door een stimulerende toelichting van de Chef. Ook de wijn die door hem werd geadviseerd was een schot in de roos. Het kaas dessert van zijn partner was een optimale afsluiting van een geslaagd diner. We gaan zeker terug komen!
HMB N.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Een heerlijke avond gehad! Een kleinschalig , kwalitatief erg goed restaurant. Je kunt merken dat er kennis is van de producten die de keuken gebruikt worden. De keuken is open en netjes, het restaurant ziet er prima uit
Oevergriend .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Onze ervaring was teleurstellend, te duur voor wat je krijgt. Nooit zo duur betaald voor een flesje tonic. Zelfs 1 euro duurder dan op het strand. Hoofdgerecht was aan de koude kant. Geen verwarmde borden waarop men in een ander restaurant van deze prijsklasse wel op geserveerd krijgt. Chefkok kan geen lachje af. Alleen een wijnkaart en niet voor andere drankjes. Inrichting is wel erg sfeervol. Maar omdat het klein is, erg luidruchtig.
Presentatie van de gerechten kan beter. Kortom voor wat je krijgt en wat je betaald is het niet in verhouding. Wij gingen niet voldaan weg en wij zijn geen grote eters.
l G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Restaurant biedt absoluut geen goede prijs-kwaliteit verhouding. Het menu geeft veel te dure namen aan kleine gerechten die smaken alsof mijn moeder ze op een doordeweekse dag zou bereiden, en daarbij een veel te hoge prijs. Zoals aangegeven waren de porties erg klein en niet vullend. Er waren geen aanvullingen zoals salades of aardappelgerechten en mochten die er wel geweest zijn dan stond dat onduidelijk in het menu dat er bijna uit zag als de scriptie die ik moest schrijven voor mijn studie; ongeordend met veel te veel woorden. "Kortom een onjuiste weergave van zaken." Aldus de recensent 'r.degreave.' Tot slot heeft deze avond veel te lang geduurd. Tussen elk gerecht zat meer dan 50 minuten en daarbij kwam de onsmakelijke kok veel te vroeg voor sluitingstijd naast ons zitten om vieze rochels op te hoesten.

Ik zou niet snel nog eens een bezoekje brengen, zoals ik al zei; Geen goede prijs-kwaliteit verhouding en een veel te lange wachttijd.
Cheetah22 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
We hebben hier met zijn vieren gegeten met een AH-restaurantbon. De ontvangst was vriendelijk. Als voorgerecht hadden wij allen de salade met gerookte zalm en kwarteleitjes en die was heerlijk. Als hoofdgerecht hadden 3 van ons de rundersukade en 1 had de runderhaas. De runderhaas was erg lekker en ook de sukade smaakte goed. Het dessert was eveneens erg lekker. Een minpunt: helaas kreeg een van ons een grote taaie homp vlees vol met zeentjes en vet, in plaats van zoals bij de andere twee een mooie plak vlees. Een dergelijk stuk vlees mag eigenlijk niet geserveerd bij een restaurant op dit niveau. Alle borden zouden dezelfde kwaliteit moeten hebben.
Duinzicht .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
We hebben wederom heerlijk gegeten. Alle gerechten waren heel verfijnd van smaak met verse ingredienten. We komen zeker terug !
r.degraeve .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Entree is rommelig, een direct kijkje in de open keuken zou leuk zijn als het er ook uitnodigend uit zou zien en dat was zeker niet het geval. De kaart is onduidelijk. De prijzen eveneens, er zou een tweede menu gratis zijn of een korting van 30,-, in de praktijk was de korting 25,--, kortom een onjuiste weergave van zaken. Het eten was qua hoeveelheid onvoldoende voor de prijs die werd gevraagd en bovendien werd het lauw opgediend. Het dessert zou een bepaalde prijs kosten maar er werd een meerprijs berekend zonder dat dit vooraf werd vermeld door de bediening en bovendien ook weer minimaal van omvang.
Kortom, absoluut geen aanrader en zeker niet vatbaar voor een tweede bezoek.
Jammer maar waar.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Ha fijn, eindelijk een restaurant wat een echte lunch serveert. Bij de meeste restaurants in Nederland is dit niet mogelijk, ze komen niet verder dan soep, broodje kroket of een uitsmijter.
Wij hebben een heerlijke volwaardige 3 gangenlunch gehad, welke toch licht was.
Dus wil je lekker op zijn Frans een echte lunch gebruiken dan is dit je adres.
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Hier op kerstavond met 8 personen gegeten. Gezellig restaurant, heerlijk smaakvol eten, mooi opgediend, en makkelijk parkeren. Vriendelijke bediening. Het zat niet helemaal vol. Fijn die zij-ingang, zodat er niet iedere keer een koudegolf naar binnenkomt.
karinkesting .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Gezellig restaurant, heerlijk smaakvol eten, mooi opgediend, lekkere volle rode wijn gedronken en makkelijk parkeren. Een minder punt is de zij-ingang.
lisettevr .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Het voorgerecht liet even op zich wachten, het zat ook bomvol maar daarna liep het lekker door. Minevitus blijft mijn favoriete restaurant in Weesp!
han-pam .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het was lekker eten maar soms heel lang wachten tussen gerechten en zelfs de rekening ontvangen. Verder was het een leuke restaurant en de bediening was heel aardig.
Len B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
binnenkomst werden keurig jassen opgehangen, ronde tafel prima plek. Personeel is niet goed ingewerkt, dient op plotseling langs iemand zonder waarschuwing, neemt geen glazen, lege flesjes etc weg die niet gebruikt worden,
we zijn zelf maar gaan stapelen zoals de broodbordjes in het broodmandje. Diner was heerlijk en warm opgediend.
Koffie erg duur,voor gemiddeld restaurant.
Elske K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Het was weer heerlijk! Eten was zeer smakelijk. Bediening is prima. En niet moeilijk doen over de AH actie, echt het 2e menu gratis.