Minevitus

Nieuwstad 32 1381 CC Weesp Nederland Kaart

Over het restaurant Minevitus

De klassiek Franse keuken

Een modern restaurant in een klassiek jasje. Chef-kok Vity laat alleen de allerbeste ingrediënten de keuken binnen. In dit restaurant staat dierenwelzijn hoog in het vaandel en zijn zoveel mogelijk producten biologisch. Wat er uiteindelijk op tafel verschijnt, zijn klassiekers uit de Franse keuken: plaatjes om te zien en heerlijk van smaak. Wat een goed nieuws dat je hier ook voor een uitgebreide lunch terechtkunt!

Meer informatie over restaurant Minevitus

Dinsdag t/m Zaterdag
- Wijnbar vanaf 21:00
Zondag Gesloten

Nlam .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Het voorgerecht het citrusfruit had de overhand, proefde niet de ganseborst. En personeel was ongeïnteresseerd wat de vis van de dag was werd niet verteld toen de menukaart werd overhandigd.
Ga niet nog een keer hierheen.
michagoudsmit .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Gegeten via de ah actie alle gerechten een 4 gangen menu even goed en smakelijk, wij komen hier zeker weer terug. Wij konden via onze tafel direct in de keuken kijken een bijzondere belevenis hoe alles werd bereid en op de borden gepresenteerd.
2 koks werkten naast elkaar en wisten precies de tijden van de diverse gerechten bij te houden zodat de klanten gelijktijdig hun gerechten kregen. Heel, professioneel. Onze complimenten.
A.C.R. O.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Uitstekende eetgelegenheid in een gemoedelijke sfeer en kwalitatief zeer goed. Om vaker terug te komen. Zeker sterk aan te bevelen.
Elske K.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Heerlijk gegeten, je proeft dat het met aandacht wordt klaargemaakt. Genieten gewoon. Wijnen zeer smakelijk, menu is zeker een aanrader.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Sleervol restaurant op prachtige locatie, mooie glazen wijn en goed uiten. Bij Minevitus maken ze net dat extra stapje, bijv.: ivm regenbui stond onze tafel al gereed in restaurant, alhoewel we buiten zaten, met 6 personen toch even een organisatie.
Micky V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Hebben hier voor de tweede keer gegeten met AH bon.
De eerste keer vonden wij het beter. Maar we blijven terugkomen. Want het is goed en lekker eten.
felix.oudshoorn .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Zeer goed gegeten en ook de wijnen zijn van een bijzonder niveau. Bediening was correct en de toelichting van de chef bij de dessert carrousel was zeer gewaardeerd.
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Een klein menu, maar daarom perfect want wat je ook kiest het is allemaal heerlijk. Wij kozen voor het Vity's menu met drie gangen en dat was perfect.
Hanneke N.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
We hebben redelijk goed gegeten bij Minevitus, alleen de bediening viel tegen en was niet vriendelijk. Daarnaast zaten er een aantal mensen aan de bar, die veel herrie maakten. Het was daardoor weinig intiem. Hierdoor ontstond het gevoel van een buurtkroeg in plaats van een restaurant.
Margaretha H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Het eten was fantastisch, mooi opgediend en smaakvol. Klein puntje van opbouwende kritiek, het duurde vrij lang tussen de gerechten. Heerlijk gedineerd op het terras in het mooie Weesp. Aanrader!
Gabi L.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Op een mooie avond op het mooi aan het water gelegen terras gegeten. Het restaurant heeft een metamorfose ondergaan en is van naam veranderd. Dat staat nog niet zo vermeld op de AH restaurantactiesite maar hadden we van tevoren op de website van het restaurant gezien. Op de nieuwe kaart geen zwezerik, waarop ik me had verheugd, wel een beperkt keuzemenu met groenten als basis en daarbij naar keuze vlees, vis of vegetarisch. Het voorgerecht mocht geruild worden tegen een tussengerecht, dat was fijn. De borden waren prachtig opgemaakt maar de hoeveelheid groenten was beperkt gezien de aankondiging van groenten als basis. De heek van het hoofdmenu was weinig spectaculair, eend en gans waren daarentegen voortreffelijk. Het gekozen dessert was helaas niet voorradig, het vervangende taartje met amandel en pruimen beviel echter goed. We dronken bij voor- en hoofdgerecht een mooi rode Sancerre die ter plekke gekoeld werd. Ontspannen bediening door de vrouw des huizes, de jonge hulp in de bediening moest het vak nog leren. De koffie was naar onze smaak te slap.
Alles bij elkaar een plezierige avond gehad in het lieflijke Weesp.
Micky V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Echt uit eten zoals het hoort te zijn zelfs met de albert Heijn bon ! Een voorbeeld voor andere restaurants waar je kan eten met de AH bon. Het eten is heerlijk. De bediening zeer vriendelijk.we hebben hier eerder gegeten voor de verbouwing en toen was het ook al top. Ja hier komen we zeker terug !
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
We waren eigenlijk erg verrast hoe goed het was. Het was de eerste dag na een verbouwing, beetje chaotisch wellicht daardoor. Maar dat werd ruimschoots goed gemaakt door de heerlijke gerechten en gastvriendelijkheid. Er staan mooie wijnen op de kaart (de Viognier is een aanrader). We komen dus zeker terug!
Miriam J.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Er valt niets hier te verbeteren! Was een perfecte avond. Ontvangst, eten, wijn, bediening. In kort, alles fantastische.
Ik ga, met plezier nog een keer terug.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Ham 'vergeten' bij het voorgerecht, ook bij andere gasten
Entrecote was niet meer dan matig, dun veel vet en zo goed als rauw.
Toetje kon niet van de kaart geselecteerd worden.
Je zou bijna denken dat het eten was aangepast aan de ah actie.
En blijkt weliswaar achteraf nog drie euro teveel per menu berekend.
Eerste en laatste bezoek
wijngaardenvj .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
We hebben heerlijk buiten op het terras gegeten en hebben genoten van goed eten in een geweldige ambiance aan het water.
C V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Prima gegeten met de AH-actie. We waren met vier personen dus verschillende gerechten kwamen op tafel. Alles mooie verse kwaliteit en goed bereid.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Hier gegeten i.v.m. AH actie. Een klassezaak, dat zie je al bij binnenkomst. Vriendelijke ontvangst, buiten op het terras een heerlijke Zuid Afrikaanse Viognier Sauvignon gedronken, begeleid door vers brood, boter, zeezout en een verrukkelijke olijfolie die met een pipet op het brood gedruppeld kon worden. Het bistro 3-gangenmenu was verrassend. Mijn vrouw koos voor de gamba's en ik voor de gemarineerde zalm. Wij zeiden tegen de gastvrouw: 'Als het in de hemel ook zo lekker is, dan willen we daar nú naar toe'. Dat gold ook voor het hoofdmenu: zeewolf met fijne garnituur. Als nagerecht koos mijn vrouw voor de Panacotta en ik voor de crème brulé, ook weer zooo voortreffelijk!
Bij ons is het zo: als je uit eten eten gaat, moet het lekkerder smaken dan thuis. Dat was hier het geval.
De zaak was gezellig gevuld en de blik in de open keuken was spannend: hier staat echt een sterrenkok te acteren!
De avond was dus zeer geslaagd, een fijne kennismaking met een toprestaurant in een rustig buurtje van Weesp.
We gaan ons voorbereiden op een volgend bezoek, misschien met vrienden, want iedereen moet het weten: 'Hier kun je genieten'!
marionjfvisser .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Prima 3 gangenmenu met vriendelijke bediening. Toepassingen aan het bestaande menu is geen enkel probleem. Genoeg keuze bij de 3 gerechten
Suzanne D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Heerlijk gegeten, gerechten zoals je ze in Frankrijk ook kunt eten, opgediend op prachtige borden en goede (biologische) wijnen in mooie grote glazen. Franse muziek tikkeltje ouderwets - andere rustige achtergrondmuziek zou ook prima zijn.