Minato Mirai

Halkade 31 1976 DC IJmuiden Nederland Kaart

Over restaurant Minato Mirai

Japan, maar dan anders

Toepasselijk gevestigd in de Vissershaven van IJmuiden, schuif je hier aan de sissende teppanyaki (bakplaat) voor het goeds uit Japan. Houd je niet van rauwe vis? Sushi is net zo lekker met gegrilde kip en groenten. En als je het nog op kunt, zijn de bijzondere ijssmaken zoals lychee en groene thee ook een aanrader!

Meer informatie over restaurant Minato Mirai

Maandag en Dinsdag 16:00 - 23:00
Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zaterdag 16:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Lift aanwezig , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,1
Jor G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
In het kort; vergane glorie

De kaart, icm de AH restaurantactie, is simpel te noemen. Voor bepaalde gerechten wordt een extra financiële bijdrage gevraagd waardoor het totaalbedrag oploopt. Porties vond ik aan de kleine kant (ben geen grote eter).
soms twijfelde ik over de versheid van de producten...
Bijna de hele avond waren wij de enige twee gasten van het restaurant. Tegen het einde van de avond kwamen er nog twee andere gasten binnen.
Ondanks dat het zo rustig was vond ik de bereidingstijd/uitserveertijd soms lang duren.
Gretha54 W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Hernieuwde kennismaking met Minato Mirai. Prima bevallen en voor herhaling vatbaar. Niet alleen meer hotplates, maar ook tafels waar je gezellig met elkaar kunt zitten.
Cmnijman .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
De inrichting laat te wensen over maar de bediening en de kwaliteit van het eten vonden wij boven verwachting goed!
Ik denk als ze een make over zouden doen dat ze nog meer mensen gaan trekken.
Arnout V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Wanneer je de reviews van te voren leest krijg je wat je verwacht. De inrichting is niet spectaculair en goed wit belicht. Het personeel is jong, maar wilt graag ! Een goede plek om simpel lekker sushi te eten.
Benjamin S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Wij waren hier met z'n 2-en. Het eten is helemaal prima! Niks op aan te merken. Ook leuk dat je kunt kiezen voor typisch Japanse lage tafels om aan te zitten. Het personeel was vriendelijk, wel een beetje stijfjes maar zeker correct. De Ambience echter.. we zijn er nog steeds niet uit wat we daar van moeten vinden. Het klopt niet, maar waarom precies? Misschien komt het door de vele spotjes die er wel zijn, maar niet aan staan. Misschien komt het door de overvloed (5) aan aquaria die er staan. Het heeft zeker ook te maken met de grote tafel met TeppanYakki plaat die gewoon vies was. Het was een bijzondere avond. We deden ruim 2 uur over een 3-gangen diner. Dat was wel lang, maar we hebben genoten van het eten.
Emz .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Via de Albert Heijn-actie waren wij hier terecht gekomen. Er stonden hele goede reviews dus wij vonden het wel waard om vanuit Rotterdam daarheen te rijden. Inmiddels denken wij dat die goede reviews door het personeel zelf is geschreven..
Bij binnenkomst vielen al gelijk de lege en vieze aquaria op. 1 was schoon met visjes erin en 3 waren donker, groen uitgeslagen zonder vissen. Nadat wij vriendelijk ontvangen werden werd ons het menu overhandigd en werd er ook gelijk erbij gezegd dat het gerecht met de kreeft en de zeebaars op dat moment niet beschikbaar was. Dat was jammer. Vervolgens had 1 van ons sushi als voorgerecht besteld. Wij vermoedden dat dit oude sushi was want het smaakte net als sushi van een supermarkt: al kant en klaar, niet vers en zacht. De ander had als voorgerecht gepaneerde gamba's. Dat waren er 2, waarvan het paneermeel zo dik was dat je meer paneermeel at dan gamba (wat eigenlijk dus een heel klein stukje gamba was die verstopt onder het paneermeel zat).
Als hoofdgerecht had een van ons de beef teryaki, deze beviel goed. De ander had sushi & sashimi. Zowel de sushi als sashimi vielen zwaar tegen, proefde een beetje zurig. Ná het dessert zat de zurige smaak nog steeds in de mond.

De service was goed maar het eten kon stukken beter. Het cijfer wat ze nu hebben staan (op dit moment een 8,1 voor het eten) vind ik niet geloofwaardig. Van een Japans restaurant verwacht je goede, VERSE, sushi en sashimi. Minato zouden wij anderen niet aanraden..
Romana88888 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijk gegeten via de restaurant-actie van de AH. Ze zitten misschien niet op de meest gunstige plek, maar het is duidelijk dat ze hart en ziel in de zaak stoppen. Je proeft de versheid van de sushi, mooi opgemaakte borden bij de andere gerechten. Bediening is vriendelijk en doet goed haar best. We gaan hier zeker nog een keertje eten.
Audrey S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heerlijk gegeten! Lieve bediening (jong en onervaren, maar heel vriendelijk en behulpzaam). Omgeving typisch IJmuidens: tegenover de visafslag. Je moet ervan houden
Saskiavanswinderen .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
de gerechten waren vers en de bediening heel aardig. de gamba`s als voorgerecht vond ik het lekkerst. de rijst in de sushi smaakte wat zuur, dat vond ik zonde. waarschijnlijk rijstazijn door de sushirijst. het restaurant was stoffig en niet schoon, hier kan nog wel verbetering in komen.
Ronwesselo .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Bij aankomst wilden we direct weg. Smaakloos! De bediening netjes en behulpzaam. Eten heerlijk wn goed verzorgt. Beefstukjes als hoofdmaal te weinig. Kortom locatie aanpassen.
Bmmar .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Met de AH actie hier gegeten op zondag. Erg rustig in het restaurant, vooral afhalers. Decor laat te wensen over. Personeel erg jong, onervaren en minder representatief (blauw uitgegroeid haar). Maar ze deden erg hun best. Eten prima, vooral tonijn steak lekker. Sushi robuust. Soep bij het hoofd gerecht bijzonder.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Lekker gegeten, met AH aktie. Keuzemenu: we hadden gekozen voor: sushi 5 stuks diverse soorten - 5 gestoomde pasteitjes - gebakken garnaal 2 stuks. Smaakte lekker.
Hoofgerecht: gekozen voor tonijn (de zeebaars was op, prima alternatief!) en beef teriyaki. Beiden heel lekker. Daarbij werd miso soep geserveerd. Dessert: gekozen voor het dessert van de dag: gefrituurde sesambalen met sesamijs: goede keuze. De bediening was vriendelijk en kleine aanpassingen aan het menu waren mogelijk. Het decor was eenvoudig maar dat is in Japan niet ongebruikelijk. Voor weinig geld prima gegeten!! De volgende keer gaan we voor de uitgebreide menu's!

Hlnkremers4 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk gegeten ,vers en met zorg geserveerd, vriendelijke bediening.
Komt nog vragen of alles naar wens is.
Aan de inrichting zouden ze nog kunnen verbeteren, aquaria zagen troebel,lekkage plekken op plafond. .Daar valt winst te halen
Joopb42 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Gerechten waren allemaal lekker, nagerecht heel speciaal, bediening was jong en erg vriendelijk. Kom mensen op naar deze zaak we waren nu de enige twee gasten!
Yolandavp .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Het eten was erg lekker en mooi geserveerd. Het restaurant is boven en men had ons gebeld of we beneden op het terras wilden zitten. Heel leuk dat ze dat deden. Het terras is niet groot en er rijden continue vrachtwagens langs, dat is niet fijn. We hadden de pech dat de vliegende mieren uitvlogen en we redelijk veel moesten wegjagen. 1 zat er in de soep voordat het ons tafeltje bereikte en daarvoor kregen we een drankje aangeboden ter excuus.
Mdhthuis .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Ook ik had een bon aan de deur gekocht en wilde dit restaurant wel eens proberen. Dus met mijn vriendin vrijdag 09-01-2015 hier gegeten. Wij hadden allebei het Teppanyaki vis menu en hebben heerlijk gegeten. Het was erg stil in het restaurant maar dat maakte ons niet uit.
Het was zeker niet te weinig, al zijn wij geen grote eters.
De bediening was zeer vriendelijk, niets op aan te merken.
Wij komen hier zeker nog eens terug.
Jonash .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Met kerstavond gereserveerd voor sushi omdat we hier eerder geweldig gegeten hadden. Nu echter vreselijk. Makreel als een schoenzool. De bediening wist van niks. "We hebben drie soorten sake: een grote, een kleine en een koude". Vis was droog, maki's gewoon niet lekker.
Na een eerste paar sushi gewoon maar weggegaan, een snackbar geeft kerst meer alure.
Marja1952 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Ondanks hier en daar niet allemaal positieve kritieken, vonden wij het erg goed. Deze minder goede reviews verdient dit restaurant echt niet. We waren op een door de weekse avond en het was erg rustig. Vonden wij geen probleem. De gastheer had alle tijd om het e.e.a. uit te leggen. Wij hebben hier gegeten met een bongo bon. Er was genoeg keuze in het speciale bongo menu. Wij komen hier zeker nog eens terug. Het zwarte sesamijs is ook zeker een aanrader. Verder hebben we genoten van de diverse sushi's ,zalm sashimi en als hoofdgerecht de tonijn steak. Voortreffelijk!
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Vanavond geen zin om te koken & mijn vrouw had trek in noedels/ver Aziatisch.
In Chinees hadden we geen zin en ook niet om buiten ons stadje te gaan, dus keus viel snel op Minato Mirai (na bijna 3 jaar weer eens in restaurant gegeten).
Je komt in het restaurant niet voor het decor, maar voor ruim zitten en mooi uitzicht over de vissershaven.

Eigenaarsechtpaar zoals altijd zeer correct/fijnbesnaard en vriendelijk.
Gerechten waren fijn van smaak (teriyaki (fijn, zachte beef en goed gebakken groenten en sushi (goede pittige wasabe, niet het groene smakeloze krijtpoeder, wat je op veel andere plekken aantreft).
Ik nam zelf toetje, Japans ijs (zwarte sesamijs met gefrituurd tempurabeslag erom heen), apart en lekker.

Punt van kritiek:
De prijzen van de drankjes in het restaurant zijn des Amsterdams, 2.75 euro voor frisdranken voor een stadje als IJmuiden is m.i. beetje over the top, waarbij de vruchtensappen (appel en sinaasappel) de kampioenen zijn, namelijk 3.50 euro.

Dezelfde drankjes, besteld via een Thuisbezorgd site, zijn 2.00 euro, zelfs de flesjes vruchtensappen. Met 3.50 euro zit je al in of tegen de klasse van versgeperste sappen aan.
Ik kan snappen, dat je in het restaurant iets meer kan betalen voor drankjes vergeleken met thuisbezorging, maar dit zijn wel erg grote verschillen.
Ook verschil in prijzen van bijv groene thee ijs en zwarte sesamijs in dit opzicht: 6.50 vs 5.00 euro (30% duurder als je ijs in restaurant eet).
We zijn hier ook een beetje van geschrokken & nodigt niet echt uit om volgende keer weer in het restaurant te eten; de gerechten zelf zijn goed, dus dan houden we 't op thuisbezorging.

Wel compliment voor de vermelding omtrent kraanwater in de vernieuwde, keurig vormgegeven menukaart van het restaurant:
Er staat duidelijk in zwart/witte letters, dat er geen kraanwater wordt geschonken.
Dit vind ik ook terecht; persoonlijk vind ik dit iets voor thuis; als je in een restaurant eet, moeten de drankjes dito uitstraling hebben, bijv een mooie fles bronwater (Pellegrino of ander bronwater in fles, maar ook niet weer een plastic fles Spa Blauw).
Ik weet niet welk merk Minato Mirai heeft, maar iig goed, dat er geen kraanwater geschonken wordt

Gerechten zijn sowieso een heerlijk alternatief op de thuisbezorgd site naast alle andere restaurants (getuige de veelal positieve recensies), die veelal junk food aanbieden (pizza, shoarma, vis/chips etc). Dat laatste ook lekker voor een keertje, maar ik eet liever vaker een gezonde hap van Minato Mirai dan dat andere junk.
Daidy67 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
heb hier een tijdje geleden gegeten. het eten was opzich wel goed, alleen duurde ontzettend lang en de porsies waren er klein. ( voor wat ik er voor moest betalen). mochten geen kraanwater alleen bronwater bestellen wat ik echt onzin vind. de eigenaar kwam erg onvriendelijk bij mij over. vond het verder ook niet erg schoon in de zaak en het had geen gezellige sfeer. voor mij was dit de laatste keer dat ik hier gegeten heb, en raad dit ook niet aan.