Minang Kabau Baru

Meer informatie over restaurant Minang Kabau Baru

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras
Sophie59 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Op het terras een Sateh Kambing met lontong gegeten. Zoals altijd gewoon lekker! De bediening was (niet zoals altijd) deze keer eens vlot en vriendelijk.
Diederik D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Kom hier de afgelopen vijf jaar gemiddeld zo'n twee keer per maand. Zeer goed Indisch eten, de kambing is de beste in heel Rotterdam. Tel daar het fenomenale uitzicht op de Rotterdamse skyline bij op, de mogelijkheid om buiten te dineren, ruime (+gratis) parkeergelegenheid plus de vriendelijkheid van het personeel en dan heb je alle ingredienten voor een top tent te pakken.
Mariejanszen .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
We hebben weer heerlijk gegeten! Een prima keuken , professionele bediening, een prachtig restaurant en een toplocatie aan de Kralingse Plas!
Irenevannouhuys .

Mooie lokatie om een terrasje te pakken bij deze toko.

Restaurant kan ik het niet noemen, als je buiten zit op het terras.
Men heeft voorkeur aan vaste klanten, en die worden netjes behandeld en voor getrokken, dan de nieuwe klanten. Men laat nieuwe klanten wachten en wachten. Helaas is het een schande dat dit restaurant nog bestaat. Je mag niet op het terras zitten om alleen een drankje te benuttigen. En ook al bestel je 'soort van verplicht eten " Als de weersomstandig veranderen kan je niet binnen zitten. Personeel haalt het lef om dan alsnog te vragen dat men weer verplicht eten moet bestellen! Op zijn "Mingangkabau's manier" restaurant "moet eten bestelling". Ook al is dit net 2 min opgegeten van het terras. Echt schade.
De prijs van het eten : daar betaal je voor een Soto soep, van 0,15 liter een prijs van 3,90 euro. Inhoud: is 1/4 van een ei en de rest is bouillon( geen eens rijst erbij, en geen kip te bekennen).
Als je in de stad naar Mini Warung gaat, krijg je een 0,5 liter saoto soup, met goede vulling en witte rijst en bij en de sambal staat erbij. Daar hoeft je niet naar te vragen!
Swiekee .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Toen wij binnen kwamen was een groot gezelschap net bezig te vertrekken waardoor het personeel alleen tijd had om wat drankjes te brengen. Nadat het weer wat rustig was konden wij verder met bestellen. De nasi goreng udang smaakt goed maar wat die stukjes sinaasappel en zure stukjes appel in dit gerecht doen is mij een raadsel. De sambal goreng telor als bijgerecht was erg lekker maar de sate ajam viel een beetje tegen daar ik die niet een grill smaak vind hebben. de gado-gado met lontong werd wel lekker bevonden, net als de bami rames. De tjendol hier is lekker zoet en er wordt niet bezuinigd op de tjendol sliertjes en de stukjes nangka.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wat heb je op het terras van dit restaurant een prachtig uitzicht! De skyline van Rotterdam boven het water van de Kralingse plas bij de ondergaande zon, alleen daarvoor zou hier een keer moeten gaan zitten. Want voor het eten hoef je het niet te doen. De Indonesische keuken is van een middelmatig niveau. Ons hoofdgerecht bijvoorbeeld: de goulai kambing, lamsvlees in kerriesaus, is ronduit saai en de stukjes lam zijn droog. De 7 (!) garnalenkroketjes vooraf zijn in orde, al begint de smaak na het vierde kroketje wel te vervelen.
De bediening is traag, maar dat vinden we op deze warme avond niet erg. Redelijke prijzen en het uitzicht staat niet op de rekening.
divocodermotion .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Afgelopen zaterdag een lunch genomen op het terras. Als je dicht bij de waterkant en dat zaten wij, dan hebt je een superuitzicht over het water en je kijkt tegen de skyline van het centrum aan. Het is zo jammer dat het eten redelijk is maar niet zoals een goed Indonesisch restaurant kan zijn. Het is het net niet. Bediening was wel weer vriendelijk en geduldig.
Cfle186 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vandaag Minang Kabau binnen gelopen na een lekkere boswandeling. We werden hartelijk ontvangen en het viel ons op dat men de zaak gefacelift hadden, deze is zeer geslaagd.
We bestelde de kipsate met bami en nasi. Naar buiten kijkend zie je de prachtige sky- line van rotterdam.
Het eten werd redelijk snel geserveerd en smaakte zoals altijd erg lekker.
De bediening is gewoon erg vriendelijk en we gingen voldaan huiswaards.
Louise V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Afgelopen zaterdag weer gegeten bij Minang Kabau. Wij nemen vooraf meestal garnalen kroketjes. Heerlijk zijn die. Ook de Daging Boemboe Bali en de Gado Gado Kambing zijn niet te versmaden. Echte aanraders. De bediening is als altijd correct en hartelijk. Wij komen graag terug.
Sandradits .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Wij aten vandaag heerlijk met 4 volwassenen en bestelden gezamelijk 3 rijsttafels naast ook een voorgerecht en nagerecht! Omdat we maar 3 hoofdgerechten bestelden moesten we 5 euro couvertkosten betalen...!
Dit vinden wij geen goede service!
PJKlaren .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Wat was het weer heerlijk in dit Indonesische restaurant met uiterst vriendelijke ontvangst en aangename bediening, met verrukkelijke satés en andere lekkere gerechten. Wij komen al meer dan 20 jaren hier genieten op deze mooie locatie aan de Kralingse Plas en in een weldadige ambiance, waar nooit geluidsoverlast is.
De prijzen zijn eerlijk, de kwaliteit hoog.
Katrien D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Lekker Indisch gegeten rijsttafel die vlot werd geserveerd. Alleen de boontjes waren iets minder. Prijs/kwaliteit is prima. Op aanraden van een vriend gegeten
Verder prima service
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Heeerlijk gegeten hier! De kruiden zijn erg lekker en je krijgt genoeg om met een volle buik naar huis te gaan. Het personeel is aardig en attent.
Georges P.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Prima locatie, wederom was het weer erg gezellig. Maar let vooral op de sambal goreng boontjes, gewoon lekker vers kopen, en 5 minuten laten koken, voordat ze in de boemboe gaan. Dan blijven ze mooi groen van kleur. Zo ook voor de Ikan, in het verleden waren dat heerlijk geroosterde mootjes makreel bij Minang, de laatste keer bereid van, veel te vette gestoomde makreel. Niet echt lekker. Een advies, zet de puntjes nog even echt op de (I)ndische rijsttafel. Dan gaat de rijsttafel weer als vanouds heerlijk smaken, bij Minang Kabau.
Elly K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Ik heb hier afgelopen zaterdag mijn verjaardag gevierd voor vrienden en familie. Iedereen had lovende woorden over het eten, het was inderdaad weer erg lekker. De service was uitstekend. Het personeel is uiterst vriendelijk.
Mariejanszen .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
De leukste lunch-plek in het Kralingse Bos. Het is er altijd prettig en de keuken is goed. Er is ruime keuze aan vegetarische gerechten.
Sophie59 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Een rijsttafel voor 2 genomen. Niet de duurste en niet de goedkoopste, maar keurig de middelste want daar stonden veel lekkere dingen bij. En het was veel, dat wel. Maar de smaak viel een beetje tegen. Het was het net niet: een beetje flauw en zonder de heerlijke, typisch Indonesische smaak. Het personeel was keurig en correct, beleefd en oplettend maar niet hartelijk en een glimlach heb ik niet kunnen ontdekken.
Qua decor/ uitstraling deed het me het meest denken aan een soort pannenkoekhuis. Niet gezellig, niet sfeervol. Alles bij elkaar hebben we niet echt slecht gegeten, en voor iemand die de Indonesische keuken niet kent zal het voldoende zijn, maar de kenner heeft hier niets te zoeken.
Ard V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Met Marokaanse vriendin hier neergestreken na Spido tochtje.
Ergens 5 jaar terug ook een met familie gegeten
Uitzicht super, bediening rent vrolijk rond. Eten vooraf Pansit soep, vindertjes, plus extra lamssate. Hoofdgerecht tongrolletjes en zeefruit beide met mihoen. Fantastisch lekker. Wel wat koud op het winderige terras op het einde.

Babs1403 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Waanzinnig lekker eten favoriete Indonesisch restaurant, vooral de rijst tafel minang kabau.
Service mag wel iets beter.
Personeel was niet vrolijk en dat merken we nu al een tijdje doe hier iets aan dan is het een dikke tien!!!
Jeanne V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Hier zojuist weer eens gegeten. Wij komen hier al jaren en mijn echtgenoot heeft mij bij Minang Kabau geïntroduceerd. We hebben het hier altijd naar ons zin en ook vandaag hebben we weer heerlijk gegeten. Ik had de nasi kuning speciaal en het was mogelijk om daar een aantal dingen aan te veranderen. De rendang is hier altijd erg lekker. Mijn man had de garnalen met champignons. Heerlijk? wij begrijpen niet dat sommige mensen negatief zijn over het eten of over de service. Wellicht door een tijdelijke kracht geholpen? Wij komen hier in ieder geval altijd met veel plezier! En ja ook wij komen regelmatig in Indonesië en hier voelen wij ons altijd een beetje terug op bali.