Milú

Duur
Lang
Jim K.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Vrijdagavond 11 november j.l. hebben wij met zijn vijfen weer het sfeervolle restaurant Milu bezocht. Om 20.00 uur kwamen we binnenlopen om even een hapje/drankje te doen. Ergens om 20.45 uur begon een DJ vanaf vinyl, in een geheel eigen stijl/genre, muziek te maken die een zeer aanstekelijke invloed op ons en de omliggende tafeltjes had; men ging nml. meedoen en wilde dansen.
Jammer genoeg moesten we om 23.00 uur huiswaarts keren want anders waren we zeker langer gebleven. Al met al hebben we bij Milu een perfekte avond met heerlijke hapjes/drank gehad waarbij we ook nog eens verwend werden door een zeer sfeerbepalende DJ. Bij afscheid hebben we even kennis gemaakt met DJ Scroppino. Kunnen we ergens volgen wanneer hij weer in Milu plaatjes draait?
Noxae .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Samen met collega's hier gedineerd. We kwamen al vroeg aan, maar dat was geen probleem en mochten op één van de fijne banken plaatsnemen. Heel gezellig als je met een groepje bent. De bediening was wat casual (één van de dames had ontzettend gore allstars aan) en zo vroeg op de avond werd er ook nog wel wat (hard) gelachen onderling. Het duurde ongeveer een kwartier voor onze drankjes kwamen, wat ik best lang vond aangezien er naast ons nog maar 2 gasten waren en zeker 7 man personeel. Vooraf hapjes besteld en hier zaten een aantal erg lekkere dingen tussen. De shiitake kroketjes waren smaakvol en het brood was ook erg lekker, maar de edamame konden wel wat zout gebruiken en de calamaris was iets taai. Voor de hoofdgerechten was het eigenlijk hetzelfde verhaal: de ceviche vond ik ontzettend goed, de dragon rolls verrassend lekker (hieronder gaf iemand aan koude garnaal te krijgen, bij ons was deze gelukkig warm), de coquilles was ook een mooi gerechtje, al waren deze ontzettend klein. Ik denk dat ik nog nooit zulke kleine coquilles heb gezien. Toch wel prijzig dan, die 13 euro. De risotto was veel te lang gekookt, maar wel goed op smaak gebracht. De toetjes zagen er ontzettend mooi uit, maar ik vond het qua smaak wel wat tegenvallen. Crunch van maltesers waren gewoon gestampte maltesers en de moccataart was te zoet voor mij.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Met vrienden hier gegeten. Leuke trendy zaak. De kleine gerechtjes zijn heerlijk en leuk om te delen. Wel aardig aan de prijs. Het was erg druk, waardoor we steeds lang op ons eten moesten wachten. Prima hier, maar geen wauw-gevoel.
M.T. N.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Eindelijk eens een keer met de kids (meisjes, 8 en bijna 12) bij ons favo plekje gegeten. Eten was zoals altijd goed, de cocktail super - mojito mocktail voor de meisjes was geen probleem, ijsklontjes om een licht allergische reactie te koelen ook niet (oorzaak onbekend dus ook hier treft Milú geen blaam. Desgevraagd een kussentje voor in de rug, een met plezier gemaakte foto en het aanbod de heater aan te doen toen ze spotten dat ik een jasje aandeed maakte deze geslaagde avond compleet. En de rekening viel ook nog eens mee! De jongste verwoorde onze voorkeur voor Milú heel goed: fijne sfeer, lekker eten, goede en vriendelijke bediening. Wij komen snel weer terug (met én zonder kids).
Dimas C.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Lekker gegeten met twee personen. Alles "to share", lekkere taco's, sushi, asian pancakes, brood tapenade en een visgerecht. Lekker maar niet spectaculair. Mojito's vielen een beetje tegen. De koffie was daarentegen wel goed. Service uitsekend en een fijn terras.
Annelieke H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Laat ik beginnen te zeggen dat het een prachtige tent is, mooi décor, leuk met verschillende zitjes. Het was erg druk op het terras waardoor we helaas niet buiten konden zitten, ondanks de reservering en het mooie weer. De bediening was vriendelijk, lette alleen niet altijd even goed op of we nog drankjes hadden. Het concept van het delen van gerechtjes is erg leuk! Dat wat we uit hadden gekozen was ook stuk voor stuk erg lekker. We vonden alleen het kaasplankje een beetje tegenvallen. Maar ik kom hier zeker nog een keer terug!
Evelyne J.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Nadat we ergens heerlijk hadden geluncht bij de Haagsche bluf in de buurt, hadden wij het advies gekregen om hier lekker te gaan dineren. Ook in diverse horeca zaken hadden wij het advies gekregen dat een echte fijnproever hier helemaal gelukkig van werd.
We hadden van te voren gereserveerd (wat achteraf niet echt nodig was).
Het is een mooie zaak, aan alle leuke details is gedacht, kleding van de bediening er leuk op afgestemd.
We hadden van te voren ook al stiekem op de dinerkaart gekeken, en dit leek ons de perfecte afsluiter voor een gastronoom weekend in Den Haag/Scheveningen.
We hebben het concept uitgelegd gekregen, zijn we erg positief over te spreken.
Vooraf heerlijk een glas Pinot Grigio en Gruner Veltliner besteld, erg jammer dat het bijna 20 minuten duurde voordat het drankje op tafel stond.
We hadden natuurlijk de dinerkaart al van voor naar achter en andersom al helemaal doorgelezen, en wilde wel graag wat bestellen, maar dat kon ook nog niet toen de drankjes werden gebracht (we dachten, heb je misschien een andere collega voor, maar uiteindelijk kwam hij zelf). Mijn vriend nam het door hem geadviseerde menu (4 gangen voor 24,50 met per gang €3,00 suplm. erbij). En ik heb gewoon van de kaart gekozen.
We hadden alle twee d tonijn vooraf, vooral omdat we een liefhebber zijn. wat een tegenvaller, je proefde de tonijn helemaal niet meer omdat er zoveel sesam op zat dat als je een hap nam het echt heel erg droog was.
Daarna de dragonroll, ik vond het erg jammer dat de garnaal niet warm was maar koelkast koud, terwijl onze gastheer wel had verteld dat dat zo zou zijn.
We hebben nog de mini pizza gehad, die was erg lekker. En de beef teriyaki en die was helemaal doorgegaarden super taai en droog, en ik neem aan dat dat niet zou moeten met een lekker stukje rundvlees.
Achteraf hadden we een kaasplateau, maar je kon echt merken dat de kok die dit had gemaakt er echt geen verstand van had. Bij alle 4 de stukken op mijn bord zaten er donkere randen aan dat het uitgedroogd was, of te lang buiten de koeling had gelegen. Bij mijn vriend zag het er al iets beter uit.
Normaliter zijn wij helemaal niet zo negatief, maar als je bepaalde dingen aan het gastheer aangeeft waar je niet tevreden mee bent (op een nette manier) en hij doet er helemaal niets mee en dan bedoel ik NIET dat ik een iets lagere rekening verwacht, maar WEL dat onze laatste 2 gerechten echt lekker waren en er meer aandacht aan gegeven wordt. En dat je desnoods als gastheer het zelf nog checkt wat je wegbrengt uit de keuken.
Al met al een negatieve ervaring en €150,00 lichter naar huis.
Als er nou net zoveel energie en liefde was gestopt in de gerechten/service als in het interieur/ concept, dan was het een perfecte zaak geweest.
Jammer maar helaas, voor ons geen Milú meer.

Rensm .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Zeer kleine hapjes voor heel veel geld. Zeer slechte prijs kwaliteit verhouding. O.a. twee stukjes kibbeling met wat frietjes voor € 12,--. Kibbeling bijzonder vet en nog onder de olie met bittere smaak. Opmerking hierover werd niet serieus genomen. Echt een plaats om nooit meer naar toe te gaan. Zonde want leuke locatie.
Jane H.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Zeer leuk bedacht decor! Je voelt je helemaal op vakantie! De bediening is heel attent en vriendelijk geweest en professioneler dan in veel andere restaurants.

Wat ons wel zwaar tegenviel was de prijs/kwantiteit verhouding. De porties waren minuscuul, we stonden er echt versteld van, want de hoeveelheid was minder dan de helft van want een gemiddeld gerecht zou moeten zijn om ermee te kunnen dineren. Als het concept inhoud dat je deze 'hapjes' gaat delen, dan moeten de prijzen natuurlijk zakken want zo voelt het als een afzetterij.
Ik lees het hoor het van meerdere kanten en dat is jammer, want het zou zomaar de beste plek in Den Haag kunnen worden!

Miriam H.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Vorige week met een vriendinnetje komen eten. Zijn hier allebei vaker geweest en vinden het altijd heerlijk en gezellig! Eten was top. Bediening was best prima, wat grapjes gemaakt met ze.
Na het eten nam ik een thee en mijn vriendin een hazelnoot latte macchiato. Deze werden naar tafel gebracht en de latte macchiato was ongeveer voor 3/4 vol. Met 1/3 slagroom, die na 5 seconden plots nog verder inzakte waardoor het glas nog halfvol zat. Ze wilde graag een nieuwe die wel gevuld was en het meisje van de bediening kwam daarom aan onze tafel uitleggen. Wat helemaal niet nodig is. Voor vijf minuten kregen wij te horen dat haar leidinggevende had meegekeken en had gezegd dat ze alles goed had gedaan en dat hij wel 20 (!) jaar horeca ervaring heeft en dus heel goed weet hoe het moet. Ik ga liever niet in discussie dan, dus heb maar gezegd dat ze het mag laten zitten en dat mijn vriendin gewoon graag een andere koffie wil. Die werd gebracht door de man met 20 (!) jaar horeca ervaring en die ging ons ook nog even heel duidelijk uitleggen dat hij erbij heeft gestaan en dat het allemaal goed was gegaan. Nou is dit niet een super drama, maar wij werken ook allebei 6 jaar in de horeca en als er een ding is die je niet moet doen is in discussie gaan met je gasten. En nul excuses aanbieden. Heel jammer, ik wil zeker terugkomen omdat ik het een leuke tent vind - maar dit was echt wel zonde.
Cindy V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Milú ziet er erg mooi en sfeervol en gezellig uit. We wilden eerst borrelen en daarna een hapje eten. De dame die ons hielp was ongeïnteresseerd, een goedemiddag kon er zelfs niet af en het half opgegeten bakje mosterd wat nog op ons tafeltje stond liet ze voor het gemak staan. We besloten eerst te borrelen maar wat viel dit tegen. De bitterballen waren zo smerig dat we deze lieten staan, gelei met klontjes vlees en het stonk. En nachos leek wel a la frites speciaal. Bovenop de gesmolten kaas zat groene saus ( guacamole?) en rode saus gespoten. Een hapje eten durfden we niet meer aan en zijn dit dan ook ergens anders gaan doen. Bij het afrekenen werd niet eens gevraagd of er wat met de bitterballen was, aangezien het bakje nog vol was, dan ben je lekker met je werk bezig.
Etty V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Na een paar maanden kwam het zo uit dat we weer hier binnenliepen, laat op een zaterdagmiddag, zonder reserveren. Geen probleem, we kregen een tafeltje met barkrukken.
Ook deze keer was de service vriendelijk en redelijk vlot. We begonnen weer met cocktails en vroegen om minder ijs daarin en meer rum; dat werd zonder meer ingewilligd en de caipirinha smaakte daardoor véél beter. De gerechtjes waren ook deze keer smakelijk. Kortom: de kwaliteit is hier constant. Vaker terugkomen dus!
Edgar H.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Een beetje industriële look, met vriendelijke bediening. Een bar/restaurant met een "tapas" achtige kaart. Prima eten, maar niet direct een hoogstandje. Prijs kwaliteit vind ik redelijk, niet overdreven duur, maar ook niet echt scherp geprijsd.
Bediening is overigens niet opdringerig en dat vind ik al een voordeel, dat is nog wel eens anders. Eten staat snel op tafel. De desserts zijn apart, veel met alcohol zodat je voor iemand die geen alcohol gebruikt een beperkte keuze hebt. Maar gewoon iets buiten de kaart vragen is ook geen probleem.
Ik heb er goed gegeten voor niet al te veel geld.
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Prima lunch gehad bij Milu. Was met een vriendin gaan shoppen en we wilden even snel wat eten. We kozen voor de wrap met tonijn en de wrap met kip en hebben deze gedeeld. Was erg lekker, voldoende en goede prijs/kwaliteit. De bediening van vriendelijk en snel. Ook een leuke plek om te borrelen. Diner heb ik nog niet geprobeerd, maar ga ik zeker een keer doen!
Manue A.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Met z'n 2tjes op zaterdagmiddag genoten bij Milu. We aten de wrap met tonijntartaar en wasabimayonaise en de wrap met gebakken kip en rucola. hi, snel en verrukkelijk. Prachtige ruimte en ook geschikt voor kinderwagens.
Fleur S.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Hier gegeten en genoten van cocktail avond (cocktails voor vijf euro op woensdagavond). Leuk concept met het delen van kleine gerechtjes (we hadden o.a. de dragon roll, risotto en lamb taco's). De gerechtjes zijn fusion en heel lekker. Ook de borrelhapjes zijn zeer smakelijk. De bediening is vriendelijk en attent, al merk je dat ze af en toe moeite hebben met de drukte. Decor is leuk, lekker grote ruimte met veel verschillende soorten zitplekken. Aanrader voor een casual etentje & drankje!
Mo V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Geluncht bij Milú, dat ik zou omschrijven als een grand café met een overdosis hout. Een schitterend terras en veel licht maken veel goed. Over het eten aleen lof: een fusionachtige kaart die goed wordt uitgevoerd. Voor mij in Ieder geval de beste tonijnwrap (met verse tonijn!) sinds tijden.
Nu nog de noodlijdende planten vervangen en dan wordt het 3 maal 8!
Bridget V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
(Wederom) Superavond gehad bij de Milú. Samen met twee vrienden het heerlijke 4-gangenmenu gegeten. Mooie fles rode wijn erbij, jammer dat deze door een medewerker werd omgegooid.. In plaats van een sorry kregen wij als reactie: "Als jullie hierdoor te kort komen, hoor ik het wel". Goed, we kwamen niet te kort dus zijn lekker verder gaan eten. Het dessert kwam op tafel, een kaasplankje, vreemde hieraan was dat het bord onwijs warm was. Hierdoor waren de kazen aan het "zweten". De 2e kaas op het bord was groen en smaakte naar plastic. Na dit te hebben gemeld bij een medewerker, met daarbij de opmerking dat de kazen door het bord aan het zweten waren, kregen wij als reactie: "dit is niet mogelijk." Goed, vervolgens een munt thee besteld en hier zaten helaas twee luizen in. Wij zagen dit als een compliment, want dat betekent toch wel dat het verse munt is. De mevrouw aan wie wij dit melde was hier zeer beledigd door en ging dit ook tot op het puntje uitzoeken. In de keuken (waar wij mee konden kijken) ging ze het rustig met de koks bestuderen. Mevrouw kwam daarna terug aan tafel met een nieuwe munt thee en de mededeling dat het "frutsels" waren.
Tot slot nog gezellig met mevrouw staan praten, leuk gesprek. Enige wat we helaas nooit meer te horen hebben gekregen is een “sorry”. Dit had echt een hoop goed kunnen maken aangezien we het niet zeggen om het zeiken maar juist als feedback. Nog wel bedankt voor de koffie!
Sabine F.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wat een geweldige ervaring bij Milu. Een grote, hippe ruimte, met aparte zitjes. Het eten is heerlijk, vooral de dragon rolls, truffelrisotto en de beef teriyaki waren om je vingers bij af te likken. Naast de heerlijke gerechten houdt het personeel goed rekening met allergieën (bv gluten). Wat zijn wij blij dat het zo dicht bij ons huis is. We komen zeker terug!
Dignitario .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Vandaag ongepland in restaurant/cafe Milu beland in Den Haag. Niet om "uit eten te gaan" maar omdat ik snel wat werkzaamheden moest verrichten waarbij ik moest inloggen op mijn laptop. Zodoende een bestelling gedaan van de dinerkaart omdat lunch niet meer mogelijk was op dit tijdstip. Ik heb "Fish & Chips" besteld en tot mijn grote verbazing was zowel de kwaliteit als de kwantiteit was ver beneden peil. Ik heb letterlijk twee kleine brokjes vis gehad (volgens de menukaart kabeljauw.. wat het echt was kan ik niet vertellen) - redelijk droog en een mini portie 'krulpatat'. Hiervoor heb ik welgeteld 12 euro betaald terwijl ik nu op de website lees dat het gerecht blijkbaar 8 euro kost. Bij de visboer was ik 5 euro kwijt geweest voor een lekker bakje kibbeling. Ter verbeelding op mijn bord lagen twee kleine stukjes kibbeling daar heb ik 12 euro voor betaald. Dit riekt haast naar oplichting, het voelt in ieder geval zo. De kwaliteit van die twee stukjes vis was ook belabberd. En ja, als je bij een twee sterren restaurant gaat eten krijg je ook kleine aperitiefjes maar dat is meestal heerlijk. Ik had de aanname gedaan dat fish & chips een vrij eenvoudig Brits gerecht was waar bijna niets mee mis kan gaan. Maar dit is blijkbaar wel mogelijk. De kwaliteit/prijsverhouding is ver zoek. Vandaar deze review. Ik kom regelmatig in hotelbars en restaurants van het hogere segment (Hiltons/Sheraton etc) en met een reden want daar is het serviceniveau nog op orde.
Over het algemeen is het 't Plein in Den Haag ook niet alles qua service maar het eten is meestal wel te doen met pluspunten voor de Barlow en Luden. Dit restaurant zit qua prijsklasse in ongeveer hetzelfde segment als de restaurants op 't Plein en terwijl de ligging/kwaliteit van het eten verre weg van optimaal is als het Plein. Al met al de kwaliteit moet omhoog bij dit tentje of de prijs moet omlaag. Service was niet heel goed maar ook niet heel slecht. Normaal gesproken loop ik in pak en wordt daarom misschien anders benaderd dan dat ik casual een restaurant in loop. Algemene conclusie is dat mijn beleving van dit restaurant erg slecht was. En dat is toch de reden waarom je naar een restaurant of grand cafe gaat en niet de visboer om de hoek. Wellicht kan Gordon Ramsay de boel hier nog redden?