Mild and Spicy

Woensdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom
Rolf B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Gewoon lekker en puur eten. gezellige sfeer. was wat rustig en er werd veel afgehaald. we hadden een verrassingsmenu van de chef. Heerlijk!
Qawsed .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
De bediening was erg vriendelijk, en het eten was heerlijk: qua pittigheid aangepast aan de Hollanders maar dat is logisch.
Mooie tafels, by the way :) !
Lekker Ite I.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Toen we de een poos (> jaar?) geleden naar binnen keken leek het meer een plek om af te halen dan om gezellig te eten. Toch maar eens geprobeerd, want al te lang niet Indiaas gegeten. De inrichting is aardig veranderd. De inrichting is nu heel gezellig. Het was ook al behoorlijk druk, maar gelukkig was er nog wel een tafeltje (we hadden niet gereserveerd). Vriendelijke bediening die gek genoeg alleen Engels spreekt? We kozen voor Kip tikka massala en Korai, volgens de kaart licht pittig en best pittig. Dit bleek net omgekeerd, de tikka massala was heter dan de korai, maar allebei erg lekker! We komen zeker terug om ook de andere gerechten te proberen.
Frommeske .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wij hebben op 1ste Kerstdag heerlijk gegeten in dit mooie restaurantje aan de Tuinen in Leeuwarden. Reeds eerder hadden wij een paar keer een menu, (Murg Tikka), afgehaald. Heerlijk. Vandaag hetzelfde gerecht en Mix Tandoori gegeten met daarbij een heerlijk glaasje wijn. Alle lof aan de kok en de bediening! Zeker een aanrader.
Titia G.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Gisteravond verrukkelijk gegeten bij Mild and Spicy. Als hoofdgerechten o.a. Zhalferizi, Chicken Tikka Masala besteld en als toetje Shrikand (heerlijk) en bloedsinaasappel ijs (verrassend lekker). Ook Kulcha Nan, het indiase brood met groenten was erg lekker. De prijzen zijn prima, zo kun je met z'n vieren nog eens leuk uit eten. De gastvrouw en gastheer zijn hartelijk en daardoor is de sfeer heel gemoedelijk. Wij vonden het dan ook reuze gezellig en hebben gelijk voor de kerst gereserveerd. Ik beveel dit restaurant zeker aan!
Richard030 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Voor een weekeinde in Leeuwarden en, mede naar aanleiding van de recensies, een tafel gereserveerd bij Mild en Spicy. Voortreffelijke keuze! Enthousiaste bediening en geweldige gerechten. Zowel de milde als de pikante gerechten waren perfect. Eén wens: open snel een restaurant in Utrecht!
Lieke S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Het voedsel was bijna goddelijk te noemen. Het naanbrood was versgebakken en dat was te proeven. Alles was goed op smaak gebracht en dus zeer vers. Er waren veel goede vegetarische gerechten. Het duurde alleen even voordat het eten geserveerd werd (waarschijnlijk omdat alles vers gebakken werd). Dit was echter niet storend, omdat de kwaliteit van het eten erg goed was.

De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Aangezien mijn gezelschap en ik snel na het eten naar het Noordelijk Film Festival moesten, pakte de bediening de rest van ons eten netjes in zodat we het mee konden nemen.

Ik zal er graag nog eens naartoe gaan.
Marijke T.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Wij waren hier op vrijdag 6 november 2015. Dit restaurant is echt een aanrader! Wij komen zelf uit Amersfoort maar gaan zeker nog een keer terug. Wij hadden een gift for two bon om te eten (tapas). De service is echt top! Mijn vriendin houd niet van uien en daarom hebben ze alle tapas zonder uien bereid! Bij elk gerecht kwam de kok zelf vragen of het lekker was en tot aan het toetje hebben we nog nooit zo lekker gegeten! Het zou geweldig zijn als mild&spicy zou verhuizen naar Amersfoort. Hopelijk tot snel! Groetjes, Mischa en Marijke
Eetmetons .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Nu al voor de 4e keer bij hen gegeten. De kok was net zo enthousiast als de vorige keer. Opnieuw gekozen voor het verrassingsmenu. Met name omdat wij niet zouden willen kiezen uit al die gerechten. Op deze manier kun je van alles wat proeven. Daarbij wordt ook nog eens rekening gehouden met hetgeen we de vorige keer zijn verrast. Ook nu was het weer een feest van smaken. Wij eten geen vlees of vis en krijgen bij dit restaurant een uitgebreid arsenaal aan verschillende gerechten.
Van harte aanbevolen.
En om nog eens te illustreren hoe goed het ons bevalt; we rijden er gerust even voor om (wij wonen in Ede).
Gita S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Naar aanleiding van de goede recensies hier op iens.nl hebben we besloten om afgelopen zaterdag te eten bij Mild and Spicy. We hadden hoge verwachtingen, maar helaas is het ons een beetje tegen gevallen. We hadden om half 8 gereserveerd. We kwamen binnen en werden begeleid naar ons tafeltje. Het duurde even voor dat onze bestelling voor het drinken werd opgenomen en we de menukaart kregen.

Het duurde allemaal wat langer dan gewenst. Nadat we onze bestellingen hadden doorgegeven, hebben we lang moeten wachten. Uiteindelijk waren we ruim anderhalf uur verder voor we konden eten. Bij het inschenken van het drinken kreeg ik een vies glas, natuurlijk gelijk doorgegeven en ik kreeg een nieuw glas met excuses. Toen de serveerster de borden kwam brengen, kreeg ik een bord waarbij een stukje uit het bord was...

Toen we eindelijk konden eten, was het helaas niet het wachten waard. Het eten was wel okay, maar niet spectaculair. We hadden de Rogan Josh besteld en aangegeven dat we het eten extra pittig wilde hebben. Helaas was het nog best vlak van smaak. De naan was naar ons idee te dik. Toen de serveerster ons kwam vragen of alles naar wens was, heb ik dit ook eerlijk aangegeven. Het eten was te doen, maar niet heel bijzonder en dit had ik wel verwacht na het lezen van al de lovende reacties.

Ik ben zelf van Hindoestaans/Indiaase afkomst en ik had het idee dat het eten bij Mild & Spicy aangepast was aan de lokale bevolking van Leeuwarden (wat betreft de kruidigheid en pittigheid).

@ Mild and Spicy; het is absoluut niet bedoeld om jullie af te kraken, maar we hadden ons heel erg verheugt op ons etentje bij jullie, maar helaas niet aan onze verwachtingen voldaan... Dus vandaar dat we zo gereageerd hebben.

Beste Gita,
Allereerst hartelijk dank voor uw recensie.
Wij vinden het erg spijtig om te horen dat uw diner bij ons is tegengevallen. In ieder geval onze excuses hiervoor.
Helaas kunnen wij nu niets meer veranderen aan uw ervaring. Graag hadden wij deze feedback tijdens uw diner gehad zodat wij ervoor konden zorgen dat u met een tevreden gevoel was vertrokken. We hadden u bijvoorbeeld een saus kunnen geven om uw gerecht pittiger te maken. ( madras is voor de meeste al erg scherp) Wij hopen dan ook dat u nogmaals bij ons komt dineren zodat ook u met een tevreden gevoel ons restaurant kunt verlaten.
Met vriendelijke groet,
Marius Jubitana
Mild and Spicy
Dani_90 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Bij Mild en Spicy heel hartelijk ontvangen. Ik heb er heerlijk gegeten, de service was persoonlijk en dat maakt het echt een positieve uitschieter. Dankjewel voor de heerlijke maaltijd.
Het decor en het bestek mag wel een opfrissertje gebruiken.
Haijtema .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Indiaas laten bezorgen van Mild & Spicy en o wat was dat lekker! Authentieke kruiden, niet vet, heerlijk gewoon! Per ongeluk hadden ze het verkeerde bezorgd, en na excuses kregen we heel snel het juiste bezorgd, met korting en samosa's on the house, top!
TD W.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Toen de eigenaar van 'Mild and Spicy' bij ons aan tafel kwam werden we eigenlijk meteen al verrast: hij bleek jaren als kok te hebben gewerkt in 'Passage to India' te Heerenveen, waar ik heel vaak kwam toen ik daar woonde (en de zaak nog bestond - de eigenaar van dat restaurant zit nu op Texel met zijn restaurant). Veelbelovend, want het eten was daar altijd prima.
We begonnen met een drietal erg goede en fraai opgemaakte voorgerechten: samosas, tandoori murgh en chicken pakora. Dat laatste had ik nog nooit gezien bij een Indiaas restaurant; wel regelmatig pakora met groente. Erg lekker, dat zeker!
Er was meer bij 'Mild & Spicy' wat ik nog nooit gezien had. Terwijl we zaten te wachten op de hoofdgerechten kwamen meerdere Leeuwarders binnen lopen voor een 'nan wrap', een soort opgerolde nan met een vulling van groente- of lamscurry. Ik ken dat natuurlijk van Turkse koks, maar had dit nog nooit in een Indiaas restaurant gezien. In ieder geval een erg populaire snack, gezien het aantal dat er in korte tijd verkocht werd. Er is sowieso veel aanloop bij 'Mild & Spicy', de eigenaar kent veel klanten persoonlijk en de manier hoe er met ze om gegaan wordt werkt sfeerverhogend. Je voelt je welkom!
De hoofdgerechten waren ook allemaal goed tot zeer goed. Murgh tindaloo, erg goed gekruid, vlammend scherp (zoals het hoort!) en in een ruime portie geserveerd. Goede jhingha biryani en murgh tikka. De chana dal was buitengewoon goed en viel dan ook erg in de smaak bij mijn tafelgenoten. Garlic nan en lassi ok, maar niet buitengewoon. Bij de gerechten werd een groentecurry geserveerd, die naar wens pittig of mild werd bereid. Ook deze was zeer smakelijk, evenals de pilaw rijst.
Ik heb erg goed gegeten bij 'Mild & Spicy' en hoewel ik niet wekelijks in Leeuwarden kom is een tweede bezoek een grote waarschijnlijkheid; er staat nog heel veel op de kaart dat de moeite waard is.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
De warmte (de verwarming stond aan en dit is lang niet overal het geval wanneer je als eerste een eetgelegenheid binnenkomt), de sfeer en de gezelligheid vielen ons als eerste op, alsof je een woonkamerrestaurant binnenkomt. Perzische vloerkleden, kroonluchters, oosterse wandlampen, kaarslicht en ongeveer tien trendy steigerhout-achtige tafels voorzien van stoeltjes met kleurige kussentjes. Hier heeft iemand passievol van een voormalige snackbar een sfeervol Indiaas restaurant weten te maken. En het eten was HEERLIJK. De jonge serveerster was er nog niet zo lang werkzaam en wist nog niet alles maar dat deerde niet. De kok/eigenaar kwam regelmatig even zijn gasten vragen of alles naar wens was en genoot zichtbaar. Iedereen werd bij het opnemen van de bestelling gevraagd of men het eten Mild of Spicy wilde hebben. Enig puntje van kritiek: de melige tomaat door de salade en de te grote brokken witte sla vanuit het hart kunnen wat ons betreft achterwege worden gelaten. De salade deed afbreuk aan de culinaire verwenbeleving. Voor de rest niets dan lof!
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Gisteren heeeerlijk gegeten bij mild en spicy! Hadden eerder al eens afgehaald, wat ook heerlijk was. Gisteren de 3-gangen proeverij geprobeerd, dit is echt een aanrader! Veel verschillende gerechten met allemaal een verschillende smaak! Super lekker gegeten. De sfeer is er goed en erg vriendelijke, attente bediening! Ons zul je hier zeker vaker zien!
Petervanluyk .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Afgelopen zaterdag na de verhuizing van onze dochter gegeten bij mild and spicy. We waren wat vroeg maar werden uitgebreid en hartelijk welkom geheten en mochten ook nog een kijkje in de keuken nemen.
De proeverij van de kok was uitstekend, waarbij het spicy meeviel.
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
Verrukkelijk gegeten, surprisediner van de chef (all you can eat, maar dat klinkt wat mij betreft iets te plat voor deze fijne keuken). Sympathieke bediening. Fijne avond gehad. Aanrader!
Ingevandoesburg .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2014
Ongepland, niet speciaal gezocht.....gewoon, toevallig tegengekomen. Fijne ontvangst, een fris en schoon restaurant. Gezellige, vriendelijke bediening. Wij aten a la carte, na reservering is een buffet ook mogelijk. Uiterst smaakvol, heerlijk gekruid en pittig, goede porties. Dit is een aanwinst voor Leeuwarden!
Jammie2 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
verrukkeluk indiaas (afhaal)tentje, wat een overheerlijke aanwinst
voor de leeuwarden binnenstad..
ja, leuk kokkie, die voor weinig geld veel goeds+lekkers produceert..
luchtig hoekpandje met mini-terrasje, levendig sfeertje, maar weinig zitplek..
enfin, gewoon toppie+trendy.. bedankt+tot ziens dan maar..