Mikaku

Paddeweg 29 2992 CK Barendrecht Nederland Kaart

Over restaurant Mikaku

Japanse specialiteiten

Tijdens de Albert Heijn Restaurant Spaaractie geniet je hier van een 3-gangenmenu, speciaal voor jou samengesteld door de chef. Mikaku is het Japanse woord voor smaaksensatie en die zal je zeker meemaken. Kraakverse sushi en sashimi, perfect bereid vlees van de teppanyaki, heerlijk!

Meer informatie over restaurant Mikaku

Dinsdag t/m Vrijdag 16:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning
Voordelig
Erg kort
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Geweldige zaak...leuk personeel en echt geweldig eten...mooie zaak en niet duur. Echt een aanrader.. Leuk alleen maar ook met groepen.
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Recent hier gegeten en erg genoten van de kwaliteit van de hapjes. Sushi was goed en vers. De overige japanse en chinese hapjes ook erg lekker. Ook de garing van bijv. ossehaas, eend en lam erg goed.

Qua portionering prima in orde. Snelle bediening en het gebruikelijke recept van aankruisen van 5 hapjes per persoon per ronde. Verder was (of leek) er geen tijdslimiet te zijn, dus je kunt rustig eten als je bijtijds op de avond aanwezig bent. Wel viel op dat het rond 10 uur echt wel redelijk over is qua 'eters'. Het was door de weeks, maar na 9 uur waren er slechts 2 of 3 tafeltjes nog bezet.

Een paar dingen vielen op (en/of zouden nog wat aandacht behoeven):
- standaard geen wasabi op tafel. Volgens mij vrij gebruikelijk bij het eten van Sushi
- geen zeepsop of dispenser in (heren)toilet. Handen wassen met alleen water is niet bepaald hygienisch
- locatie is midden in een woonwijk met erg weinig uitstraling

Al met al een lekker avondje, goed gegeten en snelle bediening tegen schappelijk tarief.

Scores:
Kwaliteit eten: zeer goed
Ontvangst en service: redelijk (ivm toilet, anders goed)
Inrichting en sfeer: teleurstellend
Sushipetra .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Dit restaurant bevalt ons zeer goed. Geen vreetschuur gehalte. Leuk weer eens aan een ronde tafel te zitten. Tomatensoepje zalig. Kippasteitjes heerlijk. Sushi prima. Bediening vriendelijk. Wij komen terug.
Keadebruijn .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Wij gaan met grote regelmaat eten bij Mikaku, 2 jaar geleden uitgeprobeerd via AH Restaurant actie en sindsdien gaan wij er graag naartoe. Het eten is er altijd heerlijk en vers, de bediening is vlot en erg vriendelijk. Naast dat we er natuurlijk erg lekker eten, kunnen we er ook altijd fijn ontspannen, het is daar nog echt van gezelligheid kent geen tijd dus hoef je niet op je horloge of eventuele tablet te kijken of dat de tijd nog niet om is. Gewoon zo als een etentje behoort te zijn, lekker genieten en ontspannen zonder dat je de deur wordt uitgekeken.
Manon G.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Vanavond hier gegeten. Woensdag dus niet druk, wel 2 koks aanwezig die alles vers aan het klaarmaken waren. Keuken is open dus als je wilt, kun je zien wat er gebeurt. Sushi was lekker, rijst die nog structuur had, geen plakkerige massa, groenten knapperig. Ook de warme hapjes waren lekker, gefrituurde inktvisringen en loempia's mooi droog, niet te vet. In vergelijking met andere ayce restaurants gewoon goed. Vriendelijke bediening en lekker sesamijs.
Dieneke S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Afgelopen zaterdag weer bij Mikaku geweest, vaste prik sushi voor ons. Veel variatie in sushi en vlees en vis gerechten en snelle persoonlijke service, veel beter dan de Sumo of Shabu. Beefstukjes superzacht en de grote garnalen zijn heerlijk van de grill. Voor iedereen een aanrader.
Vedran H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Van buiten valt het restaurant niet echt op. Eenmaal binnen vergeet je de buitenkant, door het mooie contrast tussen natuurlijke en moderne elementen.

De bediening was matig te noemen. Je merkt dat de bediening weinig kennis/ervaring van de Japanse keuken hebben. Koude saki hadden ze de mevrouw nog nooit van gehoord en een fles wijn met draaidop openschroeven had de mevrouw hulp bij nodig.
Doordat we op deze zaterdag wat vroeger waren gekomen, was het restaurant nog praktisch leeg, echter kreeg ik niet het gevoel dat er tijd voor je werd genomen. De gerechten werden snel neergelegd en ze waren direct weer weg waardoor je weinig kans kreeg om eventueel nog een drankje te bestellen.

Het eten was zeer gevarieerd en erg lekker, zeker voor de prijs. Verder zat er aan dit all-you-can-eat concept ook geen tijdsbeperking waardoor we ruim drie uur hebben kunnen tafelen.

Al met al is het algemene oordeel goed.
Beste Vedran, bedankt voor je recensie en de feedback. Service is een van onze sterkste punten, dus we zullen je verbeterpunten ook zeker bespreken met het team. Het klopt inderdaad dat onze serveerster een blessure aan haar pols heeft en moeite heeft met het openmaken met flessen. Echter, de andere punten zullen we met haar bespreken zodat we onze service en het team kunnen verbeteren. Hopelijk kunnen wij je in de toekomst weer verwelkomen in ons restaurant. - Directie, Restaurant Mikaku
Foodie1821 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Vanuit Dordrecht eens goed gegoogled in de omgeving naar wat wel sushi/grill/all-you-can-eat is, maar geen 'vreetschuur' is of waar je wordt afgeperst met enorm dure drankjes. Mikaku viel positief op door de mooie website, dus maar eens proberen (drie vrienden en een baby). Onze ervaring was uitstekend. Bediening is prima, geen tijdslimiet, niet bezuinigd op de kwaliteit van het eten, redelijke prijzen voor de drankjes, een stuk of 120 (?) stoelen dus niet te groot, de zaak is mooi ingericht. Ofwel, waar we op voorhand naar zochten, werd precies ingevuld, wij komen 100% zeker terug bij Mikaku. Enige dingetje is dat het van de buitenkant eerst minder chique lijkt, maar daar kunnen ze niet aan doen omdat er twee andere zaken zitten. Eenmaal binnen ben je blij!
Stefan D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Valentijnsdag was de ultieme test voor dit steeds beter wordende restaurant , eten service en personeel was vriendelijk als vanouds. Helaas raakte ze een half uur het spoor even bijster maar ze herpakte zichzelf wel weer . Gratis afzakkertje was daarom goed ontvangen. Wij komen terug!
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Sushisalade met heeeel veel mayonaise, droge zalm, hele hele zure komkommer, gevraagd on thee in een pot (hadden ze niet), vervolgens komt de thee in een pot????, sushirollen veel te groot om gemakkelijk te happen, veel chinese gerechten op een japanse kaart, bediening wel vriendelijk maar niet kundig in uitserveren, ebi garnalen zijn zoals bij de chinees en leken uit de vriezer te komen. (Geen tempura dus)
Al met al een erg teleurstellende eenmalige belevenis. Nooit meer!
Beste Danaiden, spijtig om te horen dat het bezoek aan ons restaurant niet is bevallen.
Uw opmerking betreffende de salade, de te zure komkommer en zalm heb ik doorgegeven zodat we dit kunnen verbeteren. Jammer om te horen dat u niet meer wenst terug te komen. Ik wil u toch bedanken voor de feedback, want hiermee kunnen we onze kwaliteit en service verbeteren voor onze toekomstige gasten. Mocht u toch nog een keer willen langskomen om de verbeteringen te ervaren dan bent u van harte welkom!
Lili S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Van buiten nodigt het gebouw niet uit, maar binnen ziet het er erg verzorgd uit. Vriendelijke mensen, je voelt je echt welkom. Je kunt hier lekker eten; het ene gerecht springt er wat meer uit dan het andere (bv. noodles zijn weinig gevuld) en je krijgt niet het idee dat alles kant en klaar uit de koeling komt. Beter dan menig "all-you-can-eat" restaurant in Rotterdam!
Siebe P.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Wat is dit toch een leuk all you can eat restaurant. De service is vriendelijk, attent snel. Het eten is goed. We komen hier met enige regelmaat, soms met onze kinderen. Door de grote variatie aan gerechtjes is dit restaurant ook zeer geliefd bij onze kinderen. Bij de andere recensies ook al aangegeven, de locatie is niet echt goed gekozen, maar eenmaal binnen ben je dat snel vergeten!
Janpeter112 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Twee weken geleden met vrouw en dochter hier te gast geweest. Laat je niet afschrikken door de buitenkant van het restaurant. Het Japanse eten maakt alles goed. In een woord fantastisch. Ook over de bediening niets dan lof.

Tip. Als je niet tegen erg "heet"of "spicy" kunt, vraag dan om mild en wat minder gekruid.
Karen K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
Aankomst buiten was aangenaam verrast, nog aangenamer was de binnen antorasche, tafel voor vier iets aan de krappe kant. Eten erg smakelijk, al heel wat sushi restaurants bezocht maar deze zeker als eerste geprijst door al ons viertjes.
Bediening vriendelijk en correct, bezetting voor aantal mensen was iets aan de krappe kant.
Komen hier zeker gauw terug!

Megannn .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Afgelopen weekend voor het eerst bij Mikaku gegeten. Wat een aangename verrassing! Als je aan komt lopen, zijn de naaste panden niet echt aantrekkelijk, maar eenmaal bij Mikaku binnen, kom je in een prachtig, ruim, smaakvol restaurant. Vriendelijke ontvangst en voor al het aanwezige personeel op deze avond geldt, dat ze oprecht servicegericht zijn, continue in de gaten houden of je iets wilt drinken of een volgende ronde wilt bestellen. Ondanks dat wij vlak naast de open keuken zaten, was dit niet storend, geen keukenlawaai, geen bakluchtjes. Het eten was gevarieerd, heel smakelijk en wat wij echt als een pré zagen in vergelijking met de Sushi restaurants in de omliggende plaatsen Ridderkerk, Rotterdam, was dat de gefrituurde gerechtjes niet dropen van het vet. Wij treffen dit eigenlijk bij ieder sushi restaurant wel aan, meestal vergezeld van een overheersende oliesmaak. Alle andere gerechten van de kaart waren zeer vers en smakelijk. Met als topper de gefrituurde grote garnalen, te lekker! Niet aan ons besteed, maar het vermelden toch waard, zijn de mini gerechten uit de Chinese keuken. Dus kleine porties Babi Pangang, Tjap Tjoy, Foe Yong Hai, waarschijnlijk voor de wat minder vooruitstrevende en uitproberende gasten heeft dit echt meerwaarde.
Als laatste nog even heerlijk mangoijs geproefd, dit dessert is inbegrepen bij de prijs. De afsluitende thee wordt geserveerd in een theepotten wat ruim voldoende is om 2x vol te schenken.
Conclusie: enorm lekker gegeten!
Daniëlle V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Heel fijn sushi restaurant waar altijd wel een plekje is. De sushi wordt lekker vers gemaakt, valt af en toe wel te makkelijk uit elkaar maar daarom smaakt 't er niet minder om. Vlotte en vriendelijke bediening en qua inrichting zoals de meeste all you can eat sushi restaurants. Wat alleen echt van de kaart af moet is de 'carpaccio', zo'n aanfluiting en totaal niet passend binnen de menukaart. En ook de pijnboompitjes die te pas en te onpas soms worden gebruikt... in de mini-salades.
Beste foodlover1984,
Bedankt voor je positieve feedback. Leuk om te horen dat het eten naar wens is geweest. We zullen de verbeterpunten zeker meenemen voor de toekomst. Hopelijk mogen we je weer snel verwelkomen in ons restaurant. - Restaurant Mikaku
Snijro .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Hier de afgelopen maanden nu 3 keer gegeten. Moet zeggen dat de smaak van de sushi nog beter is geworden. De verhoudingen van de verschillende ingredienten is beter en de rijst in de sushi is smaakvoller. Bediening erg vriendelijk van ontvangst tot vertrek. Nu op alle fronten beter dan het andere sushi restaurant in Barendrecht.
Wendy B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
De voorkant vh gebouw is idd niet veelbelovend, maar dat veranderd direct bij binnenkomst. De zaak ziet er netjes, modern en sfeervol uit. Is ruim opgezet itt veel andere sushi-zaken. Bediening is vriendelijk, je jas wordt netjes aangenomen. Sushi is vers en lekker. Naast een uitgebreid assorti van sushi, kan je er ook "gewoon" chinees eten volgens mij. En er staan op de sushikaart ook een paar kleine porties "gewone" chinese gerechten op: babi pangang enzo. Enige verbeterpunt; we moesten zelf onze jas pakken bij vertrek. Er is dus geen controle en ik had dus ook ander mans jas kunnen pakken.
Beste Wendy,
Bedankt voor de leuke recensie. Goed dat je ook een verbeterpunt aangeeft en wij gaan dit zeker intern bespreken. Wij waken uiteraard over eigendommen van de gast en ondanks dat we bij drukte helaas niet iedereen de jassen kunnen aangeven, houden we in de gaten wie onze zaak binnenkomen en verlaten.
Rbuq .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2014
Aantal keer hier wezen eten met vriendinnen, en elke keer weer goed!
De sushi gerechten zijn divers en bezitten een ruime hoeveelheid verse vis. Ook de toevoeging van warme Chinese gerechten naast de Japanse gerechten maken dit een "all you can eat" restaurant met een super prijs/kwaliteit verhouding. Je merkt gewoon dat de ingredienten vers zijn en dat het eten met zorg wordt bereid door de kok. Ook de wijnkaart is van een hogere kwaliteit dan in vergelijkbare restaurants.
De inrichting is modern, maar toch erg sfeervol ingericht. Het aquarium is bovendien leuk voor de kinderen. De bediening doet zijn best om alle wensen en vragen te beantwoorden en staat open voor suggesties.
Kortom, ik ben zeer tevreden over het eten, de service en het decor van Mikaku en hoop ik er nog vele avonden van het eten te kunnen komen genieten.
Gijsbert K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Met vier personen gegeten bij Mikaku. We kregen een tafel waar we veel last hadden van de Airco, bovendien was de plek erg krap. Op onze vraag of we een andere plek konden krijgen, werd geantwoord dat ze de airco wel uit zouden zetten. Maar een andere plek was niet mogelijk, ondanks het feit dat er slechts een handjevol gasten aanwezig waren. De uitleg de wijze van bestellen was onvoldoende. Het eten was daarentegen erg goed. Ruime keuze en verrassende gerechten. Enorme variëteit aan Sushi's. Maar ook veel vis- en vleesgerechten. En ook vegetarische gerechten ontbraken niet. Aan het eten kwamen we niet te kort. De hoeveelheden waren ruim voldoende en met zorg klaar gemaakt. De eerste 2 rondes kwamen duurde het vrij lang voordat de bestelling geserveerd werd. Complimenten voor de Kok. Ondanks het feit dat het pas half 10 was, merkten we dat het personeel graag naar huis wilde. En dat lieten ze ook merken. Na bestelling van de 4e ronde, werd al een begin gemaakt met opruimen en werden de lichten voor een deel al uit gedaan. We hebben om die reden onze van de koffie maar achterwege gelaten. Toen wij de rekening vroegen om 10 uur 's avonds werd er letterlijk een zucht van verlichting geslaakt. Dankzij het voortreffelijke eten hebben we een leuke avond gehad, maar dat was de verdienste van de kok en beslist niet van de bediening. Ik denk dat er voor Mikaku veel valt te winnen door meer te letten om gastvrijheid en aandacht voor de klant.
Wat vervelend om te horen dat jullie niet positief zijn over onze service, vooral omdat het een van onze belangrijkste focuspunten zijn. Wij zullen dit intern bespreken en zeker meenemen als verbeterpunt. Ondanks uw ervaring hopen wij u in de toekomst alsnog te mogen verwelkomen. - Restaurant Mikaku

Reactie van proever:

Bedankt voor uw reactie, dat stel ik zeer op prijs. Ik hoop zeker nog een keer terug te komen al is het maar om te ervaren hoe e.e.a. is verbeterd. Onze gasten hadden vaker bij Mikaku gegeten en waren deze service ook niet gewend. Maar we al met al heerlijk gegeten!