Mikaku Hillegom

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Peter En Inge D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Als je van sushi houdt....., ze zijn bij Mikaku zo heerlijk! Bijna verslavend gewoon. Maar ook voor de vegetariër of als je geen sushi lust, kun je hier prima terecht. Er zijn zoveel gerechten, voor ieder wat wils. Heb je hier sushi gegeten, dan ben je verwend. Ik heb diverse keren elders sushi gegeten......., maar Mikaku maakt echt de lekkerste en zijn super vers. De service is heel goed. Ze zijn erg klantvriendelijk. Een aanwinst voor Hillegom.
Poumelie .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Absoluut genoten in dit restaurant. Ik ben al in veel sushi restaurants geweest (all you can eat) maar mikaku is voor mij de absolute winnaar.

De sushi is ECHT lekker en de smaken kloppen gewoon. Het mooie vind ik ook dat ze hier gerechtjes hebben die ik nog niet eerder bij een ander restaurant gezien heb. Bijvoorbeeld de ossenhaas nigiri en beef roll, waar manlief dan ook helemaal mee in zijn nopjes was. Sommige gerechten waren wat minder, zoals de carpaccio en andere salades. Maar eerlijk is eerlijk, zulke gerechten moet je ook gewoon niet bestellen in een sushi restaurant.

Waar ik bij grote ketens sushirestaurant mij als een nummertje behandeld voelde is dat hier echt niet zo. De sfeer is heel persoonlijk en het wachten duurt nooit lang. Ook is het met geen een gerechtje mis gegaan, waar bij andere restaurants vaak de helft van de bestelling nooit de weg naar onze tafel vond.

De aankleding van het restaurant vind ik maar zo-zo, het voelt een beetje alsof je in iemands woonkamer zit. Dat kan ook zijn charmes hebben! Maar je kijkt je ogen al uit naar de sushi en heerlijke vleesgerechtjes dus die aankleding maakt echt niets uit! Er werken ook hele lieve mensen en dit alles bij elkaar maakt dat ik graag nog regelmatig naar mikaku hillegom terug wil en ga komen!
AJ69 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Ken het restaurant en de eigenaren al een aantal jaar. Ik moet zeggen dat Mikaku mij altijd zeer goed bevalt. Er zijn in de regio twee plekken waar ik graag kom om sushi te eten. Tanuki in Amstelveen en Mikaku in Hillegom. Waar de laatste tijd de voorkeur toch zeker uit gaat naar Hillegom.

Mikaku onderscheidt zich op een aantal vlakken van de andere All you can eat formules: Smaak, versheid, tijd en rust. Hier geen standaard gerechtjes, maar persoonlijk door de eigenaar (en familie, oma en kids :-) ) vers bereide sushi's en andere gerechten. Allemaal even smaakvol en met liefde bereid. Geen tijdsdruk maar alle tijd om te genieten, eventueel met een meer dan gemiddeld goed glas wijn. Wij komen ook niet verder dan 2 misschien drie gangen...... Zelfs onze kleinste van 3 jaar komt hier goed aan haar trekken. Uitschieters? de beef gerechten, alle sushi, de dragon roll, de tonijn Gunkan, heerlijke champignons of gegrilde aubergine. En natuurlijk de sliptongetjes. Ik ben niet zo van de recensies en het ophemelen van zaken maar hier kom je om lekker te eten, voor de vriendelijke bediening en de schappelijke rekening.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Iens wordt ook door de restauranthouders gelezen. Schreef ik de vorige keer dat de vrouw van de voortreffelijke kok iets meer gastvrouw zou kunnen zijn....nou dat is ze nu! En hoe het helpt. De zaak zat bommetje vol, en de kok kon het prima aan. Het zal niet lang duren en ook Mikaku zal met 2 shifts werken denk ik. 18 tot 20.30, 20.30 tot 23.00 uur. Is ook prima. Ik lees dat met name de sushi's worden geroemd, mijn vriendin en ik gaan voor al het andere. Garnalen, zalm, kip kerrie, beef, lam. Alles zo zuiver! En laten we de sliptongetjes niet vergeten. M.i. de enige die dit serveert. Deze met vork en mes. Absolute aanrader, maar nu wel reserveren!
Sammysoss305 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Mijn vriendin en ik hebben afgelopen vrijdag voor de eerste keer gegeten bij Mikaku. Wij zijn al fan van Sushi en zijn al bij meerdere restaurants geweest ( voornamelijk de grote ketens).
Na de eerste hap keken wij elkaar aan, dit is Sushi, heerlijk vers gemaakt, uitstekende ingrediënten en een hele goede en vriendelijke service. Ook is er geen maximale tijd voor het tafelen wat erg prettig is!
Al met al een top ervaring en een must go voor Sushi liefhebbers!
Sanderweijers .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijke sushi gegeten vanavond! ALLE sushi wordt VERS gemaakt!! Goede bediening en zeer betrokken eigenaren. Bedankt!! (Ook voor het natafelen)!
Bianca F.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
De sushi was zeer vers en zag er super verzorgd uit. Na de tweede bestelronde zaten we al behoorlijk vol. Aangezien de sushi's gemiddeld groter van formaat zijn, dan dat we gewend zijn. De overige gerechten die naast de sushi te bestellen zijn, is wat minder uitgebreid dan andere All you can eat sushibars. Daar in tegen, krijg je hier wel sushi geserveerd die met beleid en zorg bereid is. Het personeel is zeer vriendelijk. De decor laat te wensen over. Het is niet een super gezellig restaurant. Hier ga je vooral sushi eten omdat de kwaliteit van de sushi geweldig is en niet omdat het restaurant er sfeervol uitziet. Het is maar net wat je belangrijker vind.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Vanavond SUPER gegeten. Alle gerechtjes waren echt vers. De tonijn was erg mooi van kleur. De smaken ieder op zich geweldig!!!! Niets viel tegen! De sfeer kan nog iets aan worden gedaan en de muziek was niet of nauwelijks hoorbaar en niet gezellig. Wat echt levensgevaarlijk is de uitrit. Je kan absoluut niet zien dat er een fietspad is en je kan ook niet zien of er iemand op het fietspad aan komt van links. Echt LEVENSGEVAARLIJK!!! Hier moet gelijk iets aan worden gedaan!!!
Grakar .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
We komen hier vaak en dat zegt eigenlijk al genoeg. Alles smaakte weer meer dan uitstekend in dit gezellige restaurant waar de hele familie voor je in touw is. Diverse sushis, sliptongetjes, gefrituurde koningsgarnalen, lamskoteletjes, heel veel keuze met de all you can eat formule. Het wordt ter plaatse vers klaargemaakt. De bediening is vriendelijk en het is geen haastwerk wat je wel eens hebt als het van die buffetrestaurants zijn.
Rowx .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Pas gegeten bij Mikaku nadat wij een keer besteld hadden en het erg was bevallen.

Eten:
Het eten was vers. zowel de sushi als sojasaus was niet te zout, wat heerlijk was. ook hadden wij biefblokjes besteld, die ik nog nooit zo mals bij een japanse all-you-can-eat gegeten! Ik vind de variatie die er is voldoende, als is het minder dan de ''grotere''. Omdat het op de lijst stond, ook een keer patat besteld (konden het niet laten). Zelfs dit was erg lekker.
De losse vis gerechten waren ook lekker en zeker niet zuinig! We kregen een hele grote sliptong.
De pansit vind ik hier ook lekkerder. Die bij grotere consult is meer deeg met maar een beetje vlees. Deze zijn goed gevuld hier!

Service:
Vriendelijke service waarbij er duidelijk uitgelegd werd welke sushi waar stond. Ook andere gerechten werden goed uitgelegd en er werd telkens gevraagd hoe het smaakt. Voor drinken werd niet opdringerig gedaan wat ook een pluspunt is. Wij voelde ons hier meer klant ipv. een nummer (zoals bij de restaurants met vele fillialen). Mede doordat we alle tijd kregen. We bleven uiteindelijk twee uur, maar toch was het een stuk ontspannender eten. Het voelde wat intiemer.
Er staan flessen water op tafel. Voordat je die open wil maken, kan je een koude vragen. Dan brengen ze een gekoelde fles in een koeler.
Enige probleempje was dat wij erg moesten wennen aan de eetstokjes. Dit zijn geen houten wegwerpstokken maar eigen stokjes. Die waren erg glad en dat was in het begin even wennen.

Decor:
Decor niet heel spannend of bijzonder. Wel ruim zodat je niet naast je buurman zit en met anderen mee kan luisteren. Daarbij een hoog plafond wat een prettige ruimte creërt. Daarom mijn inziens voldoende.

Al met al: wij gaan hier zeker vaker heen! Wij zijn eigenlijk alleen maar positief te spreken over Mikaku. Ook is het goed parkeren hier.
Ienstester234 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Op een zondag gegeten, concept is onbeperkt zonder eindtijd, wel max. 5 rondes van steeds max. 5 keuzes per persoon, dat is werkelijk voor iedere persoon meer dan voldoende. Wij kwamen echt niet verder dan 3 rondes. Na afloop keuze uit 1 bolletje ijs naast de 5 'gangen', dit is bij andere restaurants geregeld een keuzemogelijkheid, waardoor je meer ijs kunt nemen. Sowieso geen andere 'dessertkeuzes' zoals andere zoetigheden. Bestellen via de bekende lijsten, dit kon nadat alle gerechten per ronde op waren, een prima policy.
Gerechten waren gelijk aan wat je kan verwachten in een dergelijk restaurant - of minder. Prijsstelling is ook gelijk aan andere soortgelijke restaurants in de omgeving. De salades waren minder zoals de Wakame, wat een klein beetje wakame was en veel ijsbergsla en mayonaise. Aardappelkoekjes met kaas smaakten verschrikkelijk, hoewel dat echt persoonlijke smaak kan zijn.
Over het algemeen was het niet bijzonder, sushi met veel rijst, weinig zalm e.d. Voor veel sashimi stevige meerprijzen en hoewel veel keuzes, toch beperkt tov concurrenten.
Enkele positieve uitzonderingen qua smaak: de Edammer boontjes en patat (ja, we moesten het toch proberen) waren verrassend goed en niet zout. Op tafel ook de groene bekende sojasaus, dus de minder zoute variant. Drankjes normaal geprijsd, huiswijn 3.50, wijn per glas vanaf 5.00. Hertog-Jan op tap, Sapporo-bier 3.50 op fles.

Telefonisch reserveren en ontvangst waren gewoon prima, voldoende gratis parkeergelegenheid. De aankleding van het restaurant is niet erg spannend, op zich een leuk pand, met standaard rode stoelhoezen en rood tafelkleed, OK, maar verre van luxe of spannend. Behoorlijke capaciteit, er is ook nog een lager gelegen gedeelte met gele aankleding.

Bediening was gewoon, het eerste gerecht was de beschreven wakamé. De klacht daarover werd behandeld als 'dit is hoe wij het serveren'. Verder vlotte bediening qua drankjes en gerechten waren snel klaar. Daarbij moet gezegd worden dat er ook maar ca. 10 anderen in het restaurant waren.

Doordeweeks 22.50 voor onbeperkt excl. drank, weekend 24.50.
Wij vonden het prijzig voor de kwaliteit en keuzemogelijkheid. In hetzelfde segment zijn betere keuzes in de omgeving, hoewel je daarvoor duidelijk niet in Hillegom hoeft te zijn (ook andere restaurant daar bezocht, die gebruikte overal mayonaise op/in, dat was hier gelukkig niet!).
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Onlangs wezen eten......ik was gewend bij het eten van sushi om dit binnen 2.5 uur naar binnen te moeten werken om dan vervolgens rollend naar huis te gaan.
Gelukkig, van dat massa-gebeuren is in dit restaurant niets van terug te vinden. Op je gemak kunnen genieten van de ambachtelijk gemaakte sushi.....heerlijk!

Ik hoef hiervoor niet meer naar Haarlem,want waarom rollend ergens weg moeten,terwijl het ook op een normale manier kan?! Personeel is zeer vriendelijk en erg oplettend.

Prijs is goed.
interieur;misschien wat meer sfeerverlichting. Verder is het keurig
Joke T.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
vandaag met een grote groep hier gegeten, het was super HEERLIJK.
Bediening vriendelijk.
En er zat geen druk achter dat je vlug moest eten lekker ontspannen.
In een woord geweldig.
Annetterozemeijer .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Een fantastisch Japans sushi & grill restaurant. Langs de doorgaande weg tussen bennebroek en Hillegom. De all you can eat formule in dit restaurant zeer geslaagd. Geen tijdsdruk, dat niet hoort in een restaurant vind ik. Heerlijke gerechten, keuze uit 100 stuks. Sashimi zeer goede kwaliteit. Personeel vriendelijk en correct. Kortom een aanrader. Warme gerechten worden warm opgediend. Locatie spreekt minder aan maar kwalitatief zeer goed. Aanrader dus.
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Hebben er vandaag gegeten , en het is absoluut een aanrader alles wordt vers bereid en dat proef je sushi is vers en erg lekker en ook de warme gerechten zijn erg lekker en ook weer vers bereid , wij komen in veel sushi restaurants maar dit restaurant steekt er echt bovenuit , echt 1tje om weer naar terug te komen. Ik raad jullie aan om zeker hier een x naar toe te gaan . Alvast eetsmakelijk
Nico K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Kwaliteit van de gerechten is goed. Lekker wijntje en de bediening is correct. Als je veel kunt eten is het een koopje om hier te eten. Zelf al na drie gangen genoeg. Komen hier zeker nog eens terug.
Pauluithillegom .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Voor het eerst hier gegeten en voor het eerst de formule 'all you can eat' geprobeerd. Erg positief over Mikaku. Je kon heerlijk eten en genoeg voor iedereen lijkt mij. Wij zijn flinke eters; toch hadden we de vijf rondes die kunt doen niet allemaal nodig. Erg lekker gegeten. Het eten wordt leuk geserveerd op mooie schaaltjes. Een aanrader in de Bollenstreek. De inrichting is voldoende, maar kan hier en daar wel wat opgeknapt worden. Tip: Kunnen de spotjes in de erker wat gedimd worden voor meer sfeer?
Phas .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
We hebben hier heerlijk gegeten, hele nette service!! De kwaliteit van het eten was zeer goed, verse vis, goede sausen en de hoeveelheid met portie is ook erg goed. We komen hier graag nog een keertje terug.
Astrid K.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Na zoeken op Iens hier vandaag voor het eerst gegeten.
Aan de buitenkant zou je niet zeggen Japans restaurant en de aankleding is ook nogal simpel, maar dat valt allemaal in het niets bij het eten.
De heerlijke geuren uit de keuken beloven al veel goeds.
Kwaliteit was geweldig, of het nu sushi, gegrilde of gefrituurde gerechtjes waren, er was meer dan genoeg keus.
De bediening was zeer vriendelijk en de lege bordjes werden snel weg gehaald.
Omdat alles per bestelling wordt bereid was er wel eens even een pauze tussen de rondes maar dat was helemaal niet erg.
Wij gaan zeker terug!!
Vincent C.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Mikaku was vroeger een Chinees wokrestaurant en is nu omgetoverd tot all-you-can-eat sushi restaurant. Decor is nog half-half en een beetje vreemd, er zou wel een gehele make-over doorheen kunnen!
Wij hebben gebruik gemaakt van de openingsaanbieding, voor 17.50 per persoon excl. drankjes.
Eten was echt super. Met name de tonijn gunkans, alle grill-gerechten en de ebi maki waren fantastisch!
Service was naar behoren maar niet speciaal. Toen we een ober aanspraken op het feit dat er een gast binnen in de garderobe stond te roken werd er wel opgemerkt 'ja dat hoort niet' maar deze meneer moesten we zelf aanspreken voordat hij stopte. Dit had beter opgelost kunnen worden. Ook werken de vieze borden en glazen niet altijd even snel uitgehaald.
Maar, dit mocht de pret niet deren want we hebben 3,5 uur heerlijk zitten eten en genoten van het heerlijke eten!
Absoluut een aanrader.