Mie Wah

Admiraalsplein 92 3317 BC Dordrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Mie Wah

Laat je verrassen door Chinese aroma's

Al 40 jaar gevestigd in Dordrecht en toonaangevend als het gaat om de Chinese keuken. In een moderne setting geniet je van de lekkerste traditioneel Chinese gerechten. In de gerechten vind je ook duidelijk invloeden van de Indonesische keuken terug. Van dim sum tot rijke groenten- en vleesgerechten, alles is een grote Chinese smaakexplosie. Kom het proeven!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Mie Wah

BusLijn 4 richting Wielwijk

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ellie Z.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Ernst-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het restaurant bood ons te weinig keuze.

Laat het voortaan duidelijk zijn of het een speciaal menu betreft voor de AH actie
Noelle J.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gezond gegeten! Met het ah menu is er voldoende keuze! Helaas deed ineens het gas het niet meer dus een iets vertraagd hoofdgeregt maar met een drankje van het huis kwam alles goed.
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Prettige ontvangst,uitleg over het eten,zeer plezierige. bediening.komen zeker terug!leuke indexing van de tafels
Voldoende portie,s kortom was een zeer geslaagde avond voor ons.
Marco R.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Een aanrader!
Vriendelijke ober die zijn werk uitstekend doet.
Eten was voldoende en lekker!
Enige wat opviel was dat bij de tipan Peking eend div groente mee was gebakken, bij de babi pangang (in twee soorten) alleen wat uiringen. Maar evengoed erg lekker!
Verwarmde borden etc, prima op nivo!
Mame M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
In het kader van de AH-restaurantactie hebben we gegeten bij Mie Wah in Dordrecht. Dit restaurant scoort namelijk heel goed in de recensies en we wilden daarom zelf wel eens kijken waar die goede score vandaan komt.
Omdat Chinees-Indische restaurants bekend staan om hun uitbundige gebruik van knoflook en scherpe kruiden, iets waar wij niet goed tegen kunnen, hebben we eerst geïnformeerd naar het gebruik van kruiden bij hen. Men deelde me toen mee dat de Chinese keuken niet of nauwelijks knoflook gebruikt, iets dat wij ook wisten maar veel Nederlandse restaurateurs aan hun laars lappen. Dus was het geen probleem. Maar waar komt toch dat Nederlandse idee vandaan dat alles vol knoflook en kruiden gestopt moet worden, zeker als het om de Oosterse keuken gaat?

Gelukkig hadden we gereserveerd, want het was behoorlijk druk in het restaurant en tafels werden in het begin van de avond ook twee keer gedekt. Onze dieetwensen waren keurig doorgekomen en ze werden nog een keer besproken bij de bespreking van het keuzemenu (€ 29,50), waarop de AH-actie van toepassing was.

We begonnen met een Dim Sum voorgerecht, waarbij mijn tafelgenoot de gefrituurde variant koos en ik de gestoomde voorgerechtjes bestelde. Beide waren mooi zacht van smaak en ook de saus had en Chinees zoetzuur karakter. Het was een goede opening van het diner, al duurde het wel even voordat we onze stokjestechnieken op de hapjes konden loslaten. De ober verontschuldigde zich netjes voor de vertraging.

De hoofdgerechten waren kip met een zachte saus (dus aangepast aan onze wensen) en babi pangang met een honingsaus. De gerechten werden traditioneel op een zeer hete plaat geserveerd, waarbij de ober ter plekke de saus toevoegt. Beide gerechten waren wederom mooi zacht van smaak en heel smakelijk.

Als dessert nam ik pisang goreng met ijs en mijn tafelgenoot een Kaat Mossel, een stevige ijscoupe met chocoladesaus, Grand Marnier en advocaat. Zelf vond ik de banaan in de pisang goreng wat papperig, mijn tafelgenoot vond hem daarentegen weer wat te stevig. Ik vraag me daarom af of er bij dit gerecht wel een authentieke bakbanaan is gebruikt.
We sloten de avond af met koffie, waarbij een aantal eenvoudige zoete versnaperingen werd geserveerd.

Het dineren bij Mie Wah is geen haute cuisine en fine dining, maar je krijgt er wel een heel goede maaltijd geserveerd, waarbij wij erg gecharmeerd waren van de milde en zachte smaken die de gerechten hebben.

De service was ook zonder meer goed. Onze wensen waren bekend en er werd heel goed rekening mee gehouden. Een karafje water was evenmin een probleem. Zo af en toe waren de wachttijden wat lang, mogelijk dat dat kwam door de drukte in het restaurant.

De ambiance is verder vrij standaard, wat je van een Chinees-Indisch restaurant in een winkelcentrum mag verwachten.

Al met al hebben we genoten van heel smakelijke gerechten, die goed smaken zonder dat er overheersend gekruid is. Mie Wah is zeker de moeite waard om nog eens naar terug te gaan en dan eens andere gerechten van de kaart te proberen.
Louise D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Steeds als ik bij Mie Wah eet, ben ik van mening dat ik er vaker heen zou moeten gaan want het is een fijn restaurant. Het is er schoon en gezellig, het personeel is erg vriendelijk, het eten is uitstekend en de prijzen zeer redelijk. Je krijgt echt waar voor je geld. Dit keer was ik er in verband met de AH-restaurantactie en was de keuze beperkter maar dan nog was het lastig kiezen. Bij Mie Wah kun je uitstekend eten. Dat weet ik al meer dan 20 jaar en dat wordt steeds bevestigd. Ook als je niet om de hoek woont, zoals is, is het een bezoek dubbel en dwars waard
Stef M.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk gegeten, zelfs 2 dagen achter elkaar. Vriendelijk attent en gastvrij personeel. Een aanrader en komen zeker een keer terug.
P. S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Op weg naar huis van Den Haag naar Zeeland, zochten we een gelegenheid waar we met de AH-bon een hapje konden eten. Gezien de hoge reviews hier, leek ons dit wel wat. En inderdaad, Mie Wah is een uitstekende keuze: 5 minuten vanaf de snelweg, volop parkeerruimte, een mooie restaurant, erg vriendelijke mensen en heerlijk eten. Ons viel de pure smaak op. Vaak hangt Chinees eten van smaakversterkers aan elkaar, bij Mie Wah laten ze de gerechten zélf spreken. Men had een AH-keuzekaart gemaakt, maar daarop was genoeg te kiezen. Wij hebben er van genoten en komen hier zeker nog eens, op doorreis, terug. Aan het eind was de rekening voor 2 personen en 2 drankjes € 35. Zo goedkoop en lekker hebben we nog nooit gegeten!
kapsalon .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Een kerugenen sfeervolle ambiance voor een chinees restaurant. Vriendelijke bediening en heerlijk eten zorgde ervoor dat we een prima avond hebben gehad.
Ook wij zijn met de AH actie gegaan en komen zeker terug.
JanvdZ .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een mooie inrichting. 3-Gangendiner was goed verzorgd. Goede bediening. Dit doen we nog wel eens een keer opnieuw!
Ron A.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Zeer prettige ontvangst.Vriendelijk personeel. Ondanks de AH actie, toch een vrij ruime keuze in de hoofdgerechten. Het eten was smaakvol en voldoende. Zeker de moeite waard als je trek in chinees hebt, om dat bij Mie Wah te gaan doen.
abaks .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Wij zijn hartelijk ontvangen en hebben heerlijk gegeten in een goede ambiance. Aardige en attente bediening. Wij komen zeker terug.
lahuijgendame .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
We werden zeer gastvrij ontvangen en onze jas werd netjes aangenomen en opgehangen.
Bij de gerechten werd keurig verteld wat wat was en alles smaakte erg lekker!
Ook werd er gevraagd of we een glaasje water bij de wijn wilde hebben.
Ruime keuze uit de tipan-hoofdgerechten met de AH restaurantkaart en ook uit verschillende voor- en nagerechten.
We hebben heerlijk gegeten en komen zeker nog een keer terug!
Elly G.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Hartelijke ontvangst, heerlijk gegeten, zelfs een karaf water bij de gerechten, bediening top, kortom perfect , jas wordt aangepakt, plezierige bediening,
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
De ontvangst was prettig, Ondanks dat we natuurlijk maar voor de helft betaalden merkten we hier absoluut niets van bij de bediening/service, deze was zoals het hoort (vriendelijk, oplettend en niet opdringerig).
Het eten was genoeg en vers, niet overdreven veel maar zeker niet te weinig.
An B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Goede persoonlijke service. Door rustige inrichting en omgeving echt even tijd voor elkaar en het eten. Kom zeker terug.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Wederom heerlijk gegeten bij Mie Wah en de bediening is goed de locatie is schoon en netjes we gaan elke keer volgegeten en tevreden weg
Piwi2001 V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Komen hier zeker terug. Vriendelijke bediening. Ook fijn dat er wifi aanwezig is. Enige minpunt was de stoel. Omdat ik niet zo groot ben en de stoel enigszins doorzakte en ik niet goed tegen de leuning kon zitten zat ik minder prettig. Kreeg wel een kussentje maar kon daardoor niet meer met mijn benen op de grond.
elsdepee .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gezellig Chinees restaurant van hogere kwaliteit. Er was 1 vegetariër bij en daar werd alles apart voor klaar gemaakt en was heel lekker. De voor gerechtjes waren heel lekker en de biefstuk en babi pangang waren van hoge kwaliteit. Alles wordt met een gulle lach en een grapje opgediend.