Mie Wah

Admiraalsplein 92 3317 BC Dordrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Mie Wah

Laat je verrassen door Chinese aroma's

Al 40 jaar gevestigd in Dordrecht en toonaangevend als het gaat om de Chinese keuken. In een moderne setting geniet je van de lekkerste traditioneel Chinese gerechten. In de gerechten vind je ook duidelijk invloeden van de Indonesische keuken terug. Van dim sum tot rijke groenten- en vleesgerechten, alles is een grote Chinese smaakexplosie. Kom het proeven!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Mie Wah

BusLijn 4 richting Wielwijk

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Goede vriendelijke ontvangst. Uitgebreide kaart met zowel standaard chinese als speciale chinese gerechten. Ook wat variaties op rijsttafels en een heel mooi Tipan-menu. Zowel ik als mijn vrouw scoorden het Tipan-menu. Mooie prijs voor een 3 gangen menu. Vooraf chinese hapjes of een soep (tegen 3 Euro meerprijs kan beiden). Wij namen soep. Ik een heerlijke goed gevulde tomatensoep, mijn vrouw de Seuzan-soep die goed pittig was maar zeer lekker. Hoofdgerecht Tipan, waarbij er keus was uit diverse varianten, voer iedere smaak en zin wat wils. Ik koos de Tsja-Siuw (schrijf je dat zo?) en mijn vrouw de Ossehaas. Beiden perfect en overheerlijk, volle rijke smaak en kokend heet. De jus-d'orange was lekker vers en mooi groot glas. Verder een karaf fris koel water erbij. Afsluitend een heerlijk toetje, mijn vrouw met vers fruit en ik de gebakken banaan en ijs. Heerlijke afsluiter van een zeer smakelijke maaltijd. Porties waren niet te groot maar meer dan voldoende. Bediening was vriendelijk en attent. Top!
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Heerlijk gegeten en enorm genoten bij dit Chinees restaurant! Een echte aanrader en hier komen we zeker nog eens! Leuk voorgerecht krokante hapjes, op ons verzoek géén varkensvlees en dit was géén probleem. Het hoofdgerecht was om te smullen en het nagerecht was ook lekker.
1SA .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Vriendelijke ontvangst en hele nette bediening (kwamen zelfs even een persoonlijk praatje maken en waren oprecht geïnteresseerd). Voldoende keuze qua menu en heerlijk eten! Als we nog eens een bezoekje brengen aan Dordrecht of omgeving dan komen wij hier zeker terug.
19ruud44 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Zeer gezellig restaurant, warme ontvangst, attente bediening zonder vervelend te zijn. Kwaliteit van het eten is bijzonder goed. Een adres om zeker nog een keer terug te komen. Een aanrader.
maslies .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Zeer vriendelijke ontvangst en begeleiding. AH menu. Heerlijk gegeten. Warm opgediend. Alles klopte. Nette bediening.
Abrahamsem .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Gebruik gemaakt van AH-actie. Vanwege de goede recensies extra kilometers gemaakt naar Dordrecht. Geen spijt.
Ondanks speciale AH-actie Menukaart voldoende keuzemogelijkheid. Goede kwaliteit en heel prettige bediening.
Zeker aan te raden en voor ons voor herhaling vatbaar.
Ellie Z.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten, vriendelijk personeel! Gezellige sfeer! Het is niet bepaald goedkoop! Maar met de AH spaarkaart een hele fijne gelegenheid om daar te gaan eten!! Scheelt je toch €29,50 per diner!! Wij zijn er al vaker geweest en is voor herhaling vatbaar! Ook met onze vrienden of Familie!
Ernst-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het restaurant bood ons te weinig keuze.

Laat het voortaan duidelijk zijn of het een speciaal menu betreft voor de AH actie
Noelle J.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gezond gegeten! Met het ah menu is er voldoende keuze! Helaas deed ineens het gas het niet meer dus een iets vertraagd hoofdgeregt maar met een drankje van het huis kwam alles goed.
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Prettige ontvangst,uitleg over het eten,zeer plezierige. bediening.komen zeker terug!leuke indexing van de tafels
Voldoende portie,s kortom was een zeer geslaagde avond voor ons.
Marco R.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Een aanrader!
Vriendelijke ober die zijn werk uitstekend doet.
Eten was voldoende en lekker!
Enige wat opviel was dat bij de tipan Peking eend div groente mee was gebakken, bij de babi pangang (in twee soorten) alleen wat uiringen. Maar evengoed erg lekker!
Verwarmde borden etc, prima op nivo!
Mame M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
In het kader van de AH-restaurantactie hebben we gegeten bij Mie Wah in Dordrecht. Dit restaurant scoort namelijk heel goed in de recensies en we wilden daarom zelf wel eens kijken waar die goede score vandaan komt.
Omdat Chinees-Indische restaurants bekend staan om hun uitbundige gebruik van knoflook en scherpe kruiden, iets waar wij niet goed tegen kunnen, hebben we eerst geïnformeerd naar het gebruik van kruiden bij hen. Men deelde me toen mee dat de Chinese keuken niet of nauwelijks knoflook gebruikt, iets dat wij ook wisten maar veel Nederlandse restaurateurs aan hun laars lappen. Dus was het geen probleem. Maar waar komt toch dat Nederlandse idee vandaan dat alles vol knoflook en kruiden gestopt moet worden, zeker als het om de Oosterse keuken gaat?

Gelukkig hadden we gereserveerd, want het was behoorlijk druk in het restaurant en tafels werden in het begin van de avond ook twee keer gedekt. Onze dieetwensen waren keurig doorgekomen en ze werden nog een keer besproken bij de bespreking van het keuzemenu (€ 29,50), waarop de AH-actie van toepassing was.

We begonnen met een Dim Sum voorgerecht, waarbij mijn tafelgenoot de gefrituurde variant koos en ik de gestoomde voorgerechtjes bestelde. Beide waren mooi zacht van smaak en ook de saus had en Chinees zoetzuur karakter. Het was een goede opening van het diner, al duurde het wel even voordat we onze stokjestechnieken op de hapjes konden loslaten. De ober verontschuldigde zich netjes voor de vertraging.

De hoofdgerechten waren kip met een zachte saus (dus aangepast aan onze wensen) en babi pangang met een honingsaus. De gerechten werden traditioneel op een zeer hete plaat geserveerd, waarbij de ober ter plekke de saus toevoegt. Beide gerechten waren wederom mooi zacht van smaak en heel smakelijk.

Als dessert nam ik pisang goreng met ijs en mijn tafelgenoot een Kaat Mossel, een stevige ijscoupe met chocoladesaus, Grand Marnier en advocaat. Zelf vond ik de banaan in de pisang goreng wat papperig, mijn tafelgenoot vond hem daarentegen weer wat te stevig. Ik vraag me daarom af of er bij dit gerecht wel een authentieke bakbanaan is gebruikt.
We sloten de avond af met koffie, waarbij een aantal eenvoudige zoete versnaperingen werd geserveerd.

Het dineren bij Mie Wah is geen haute cuisine en fine dining, maar je krijgt er wel een heel goede maaltijd geserveerd, waarbij wij erg gecharmeerd waren van de milde en zachte smaken die de gerechten hebben.

De service was ook zonder meer goed. Onze wensen waren bekend en er werd heel goed rekening mee gehouden. Een karafje water was evenmin een probleem. Zo af en toe waren de wachttijden wat lang, mogelijk dat dat kwam door de drukte in het restaurant.

De ambiance is verder vrij standaard, wat je van een Chinees-Indisch restaurant in een winkelcentrum mag verwachten.

Al met al hebben we genoten van heel smakelijke gerechten, die goed smaken zonder dat er overheersend gekruid is. Mie Wah is zeker de moeite waard om nog eens naar terug te gaan en dan eens andere gerechten van de kaart te proberen.
Louise D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Steeds als ik bij Mie Wah eet, ben ik van mening dat ik er vaker heen zou moeten gaan want het is een fijn restaurant. Het is er schoon en gezellig, het personeel is erg vriendelijk, het eten is uitstekend en de prijzen zeer redelijk. Je krijgt echt waar voor je geld. Dit keer was ik er in verband met de AH-restaurantactie en was de keuze beperkter maar dan nog was het lastig kiezen. Bij Mie Wah kun je uitstekend eten. Dat weet ik al meer dan 20 jaar en dat wordt steeds bevestigd. Ook als je niet om de hoek woont, zoals is, is het een bezoek dubbel en dwars waard
Stef M.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk gegeten, zelfs 2 dagen achter elkaar. Vriendelijk attent en gastvrij personeel. Een aanrader en komen zeker een keer terug.
P. S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Op weg naar huis van Den Haag naar Zeeland, zochten we een gelegenheid waar we met de AH-bon een hapje konden eten. Gezien de hoge reviews hier, leek ons dit wel wat. En inderdaad, Mie Wah is een uitstekende keuze: 5 minuten vanaf de snelweg, volop parkeerruimte, een mooie restaurant, erg vriendelijke mensen en heerlijk eten. Ons viel de pure smaak op. Vaak hangt Chinees eten van smaakversterkers aan elkaar, bij Mie Wah laten ze de gerechten zélf spreken. Men had een AH-keuzekaart gemaakt, maar daarop was genoeg te kiezen. Wij hebben er van genoten en komen hier zeker nog eens, op doorreis, terug. Aan het eind was de rekening voor 2 personen en 2 drankjes € 35. Zo goedkoop en lekker hebben we nog nooit gegeten!
kapsalon .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Een kerugenen sfeervolle ambiance voor een chinees restaurant. Vriendelijke bediening en heerlijk eten zorgde ervoor dat we een prima avond hebben gehad.
Ook wij zijn met de AH actie gegaan en komen zeker terug.
JanvdZ .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een mooie inrichting. 3-Gangendiner was goed verzorgd. Goede bediening. Dit doen we nog wel eens een keer opnieuw!
Ron A.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Zeer prettige ontvangst.Vriendelijk personeel. Ondanks de AH actie, toch een vrij ruime keuze in de hoofdgerechten. Het eten was smaakvol en voldoende. Zeker de moeite waard als je trek in chinees hebt, om dat bij Mie Wah te gaan doen.
abaks .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Wij zijn hartelijk ontvangen en hebben heerlijk gegeten in een goede ambiance. Aardige en attente bediening. Wij komen zeker terug.
lahuijgendame .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
We werden zeer gastvrij ontvangen en onze jas werd netjes aangenomen en opgehangen.
Bij de gerechten werd keurig verteld wat wat was en alles smaakte erg lekker!
Ook werd er gevraagd of we een glaasje water bij de wijn wilde hebben.
Ruime keuze uit de tipan-hoofdgerechten met de AH restaurantkaart en ook uit verschillende voor- en nagerechten.
We hebben heerlijk gegeten en komen zeker nog een keer terug!