Mie Li (Mieli)

Luifelbaan 54 2242 KV Wassenaar Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Mie Li (Mieli)

Peter V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
De invoering van het nieuwe concept is alweer even geleden, maar wij hebben weer heerlijk gegeten!

Vers, goed bereid en goede service.
Dutchbobby .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Bij toeval zijn we vandaag in Restaurant "Mie li" terechtgekomen, een naar al snel bleek, gouden keuze. Einige maanden geleden heeft dit Restaurant zijn concept grondig veranderd en is van de "a la carte"-gerechten overgegaan op het zgn. "sharing bites"-systeem, waarbij voortdurend gerechten in kleine porties besteld kunnen worden, die dan gezamelijk genoten worden. Hierdoor is het mogelijk om gedurende één avond een groot aantal, geheel verschillende Aziatische gerechten te proberen, waarvan we dan ook uitgebreid gebruik gemaakt hebben. Van zoet-zuur tot vrij pittig, is er een grote variatie aan smaken opgediend, waarbij vele vleessoorten "getest" konden worden (lam, kip, rundvlees, zalm, garnalen, alles was in ons eigen "keuzepaket" vertegenwoordigd. Ik hoop dat men deze kwaliteit zal kunen handhaven, in deze vorm is dit restaurant een echte aanrader voor de liefhebbers van de Zuidoostasiatische keuken!
Stansnel .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Het restaurant heeft een aardige verandering ondergaan. Het ziet er modern uit en de menukaart is eveneens veranderd. Het is een Aziatisch specialiteiten restaurant geworden, dus niet beperkt to Chinees en Indonesisch. Je moet even wennen aan de nieuwe kaart, maar het eten is voortreffelijk! De kip in rode currysaus is mijn favoriete gerecht. Ook is er een compleet (maand) menu verkrijgbaar. Ik kom hier al sinds het begin (1966) en ben zeer tevreden over de verandering. De kaart zal in de komende tijd nog wel aangepast worden. De jonge exploitanten moet hun draai nog zien te vinden.
Joachim L.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Het restaurant is recentelijk verbouwd waarbij de oubollige Chinese aankleding plaatsgemaakt heeft voor een mooie entourage met houten tafeltjes, laminaat en een open keuken. Helaas was dat de enige positieve verandering.

Een deel van de oude vertrouwde Chinese gerechten is gebleven maar nu als 'grab and share'. Verder is de kaart een bonte verzameling van Thaise, Japanse (alleen sushi), Koreaanse en Chinese gerechten. Er is totaal geen samenhang in te ontdekken. Maar aan de lamskoteletten in yoghurt-muntsaus is weer niets Aziatisch te ontdekken. Dit gerecht komt rechtstreeks uit het Midden-Oosten. Overigens zijn alleen de japanse benamingen van de sushi vermeld. Nergens is te bekennen wat het allemaal betekent. Ook de combinaties van de weinige volwaardige hoofdgerechten komen mij eigenaardig over: peking eend met rode currysaus is niet iets wat ik graag wil uitproberen.

We beginnen met een voorgerecht: Thaise tom ka kai en Chinese wantansoep. De tom ka kai is goed gevuld en ook de wantans zijn hoog op smaak. De bouillon echter is erg verdund: er zit weinig smaak aan.

Als 'hoofdgerechten' nemen mijn drie tafelgenoten en ik de 'grab and share' gewokte groenten, vegetarische dumplings, Thaise loempia's, babi pangang, spek á la Mie Li en lamskoteletten in yoghurt-mintsaus. Als bijgerechten bestellen we gebakken rijst, witte rijst en Koreaanse kimchi. De gerechten zijn redelijk (groenten) tot goed (spek). De yoghurt-mintsaus lijkt echter gezoet te zijn.

Ook de bediening laat te wensen over. Van de vriendelijkheid is gelukkig niets verloren gegaan maar de gebakken rijst krijgen we lang vóór de andere gerechten zodat we die afgekoeld moeten terugsturen. Ook de andere gerechten worden één voor één geserveerd. Keuken en bediening kunnen de nieuwe kaart en werkwijze duidelijk (nog) niet aan.

Helaas is bij de samenstelling van de kaart geen rekening gehouden met vegetariërs. Onze vegetarische tafelgenoot heeft alle vegetarische gerechten van de kaart besteld: kleine portie gewokte groenten, kleine portie kimchi, Thaise soep en kleine portie vegetarische noedels ... en dat terwijl bij de aankleding van het restaurant een plank met kookboeken, waaronder ironisch genoeg één vegetarisch kookboek, mooi in het oog springen.

Dan komt de rekening. Die bedraagt ongeveer 95 euro incl. twee drankjes p.p. Op zich lijkt dat niet veel voor vier personen maar dat is het wel omdat we verlangend naar een zak patat weg gaan.

Van onze eigen vaste Chinees waar we graag kwamen is Mie Li veranderd in een duur en niet te definiëren fusionrestaurant. De geluiden die we om ons heen opvingen waren ook allesbehalve positief. Het was beter geweest als Mie Li na de verbouwing met een officiële opening de nieuwe kaart had gepresenteerd. Ook op de internetsite stond niets over de nieuwe kaart vermeld; daar was alleen de oude vertrouwde kaart nog te vinden. Een etentje waar we naar uitkeken werd nu een onaangename verrassing. Wat ons betreft heeft de eigenaar hier tot onze grote spijt de plank volledig misgeslagen.
LM2242 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Regelmatig komen we eten in het chinees restaurant Mieli. Veelal tot volle tevredenheid. Kwaliteit van eten is goed!
Zaterdag de 16e januari 2016, wederom bij Mieli gaan eten met 4 personen. Bij gerechten babi pangang en tjap tjoy, slecht een klein schoteltje nasi voor wat zij bedoelde voor 2 personen. Was echter erg weinig. Gevraagd of we nog een beetje nasi extra konden krijgen en dat was natuurlijk geen probleem. Echter.... hier diende achteraf wel voor betaald te worden. Hier een opmerking over gemaakt dat de nasi echt zeer weinig was voor 2 personen. Reactie Mieli..: tja, als je afhaalt krijg je meer en... volgende keer krijg je wel iets meer.... en dat als vaste klant.... bedankt! Was dus de laatste keer hier!!!
Cornelis V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
We wonen nu bijna een jaar in Wassenaar en zijn veel uit eten geweest maar om de een of ander reden nog nooit bij MieLi. Na een leuke proeverij in de Luifelbaan met hulde aan Jumbo hadden we ieder bij MieLi voldoende aan slechts één gerecht. We waren achteraf allebei zeer tevreden : de Fou Yong Hay met Chinese garnalen was van een uitstekende kwaliteit en de eveneens Chinese garnalen met verse groenten op de hete gietijzeren plaat was verrukkelijk qua smaak en sappigheid. De prettige bedieningsstiijl is zeker het vermelden waard. Dat geld ook voor de prijs/kwaliteitverhuoding. Kortom, volgende keer proberen we een rijsttafel.
Edebouvere .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
We komen al meer dan 40 jaar regelmatig bij Mie Li.
Eerst met mijn, toen nog kleine, kinderen en later met mijn kinderen en kleinkinderen.
Ik vind het jammer dat dat voorlopig niet meer kan.
Er is niets meer voor de jonge kinderen. Heel jammer!!
Ook afhalen is er niet meer bij.
Ik denk dat deze verandering iets te rigoureus is.
Hopelijk wordt het e.e.a. in de nabije toekomst nog een beetje aangepast.
Joachim L.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Voor ons is dit een restaurant waar we regelmatig komen eten of afhalen.

Alle gerechten tot nu toe zijn zeer smaakvol geweest. Twee minpuntjes: de portie geroosterde eend is niet veel meer dan eendenborstfilet met een paar botjes. Het voldoet niet aan de verwachting maar dat geldt niet voor de smaak. Ook ben ik een liefhebber van chow min i.p.v. de lintbami. De bami zelf is wat mij betreft niet voldoende op smaak. Maar de andere gerechten maakt dit meer dan goed.

Ook voor grote groepen is dit restaurant zeker een aanrader. Regelmatig gaan we hier met een groep van ruim twintig personen eten. We laten dan de keukenbrigade gewoon een combinatie van gerechten maken. Wat we dan krijgen is een mooie balans van allerlei smaken en texturen met voor ieder wat wils. Ook voor de vegetariërs onder ons is genoeg te kiezen. De verrassingen die we kregen waren altijd positief.

De bediening is zeer voorkomend en je krijgt het gevoel als gast zeer gewaardeerd te worden, ook bij het afhalen. Grappig is dat gerechten ook via internet besteld kunnen worden. Bovendien is er ook een menukaart in het Engels. Voor de vele expats in Wassenaar een goede zet.

Is er ook een nadeel? Jawel. De aankleding en achtergrondmuziek zijn wat oubollig. Maar wie let daar echt op als de maaltijd zo smaakvol is?
JTM .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Al jaren komen we hier maandelijks eten. Altijd de vriendelijke gezichten van de eigenaar en zijn familieleden. Het eten is altijd goed, zonder bijzondere verrassingen. We weten nu ongeveer wel wat we altijd nemen en de kwaliteit valt nooit tegen. Helemaal als je de prijs laat meewegen. Het decor is puur Chinees met een Hollands tintje. Kortom, een prima buurt- en familierestaurant om regelmatig en goedkoop te eten. En volgens ons het beste Chinese restaurant in Wassenaar.