Mi barrio

Fransestraat 58 6524 JE Nijmegen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Mi barrio

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Erg lang
Myrthe W.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Mi Barrio heeft een leuk decor en een leuke ligging, alleen de service laat te wensen over. Hier afgelopen zaterdag gegeten met vrienden en de bediening was slecht bezig. We moesten een uur wachten tot we ons eten konden bestellen. We hadden een uitgebreide borrelplak vooraf. Ik vroeg of er genoeg vegetarische opties bij zaten en ze zeiden dat ze wat vlees zouden vervangen door vegakroketjes. Dit was niet gebeurd, maar toen de plank was gebracht werd er gevraagd of ik de kroketjes nog wilde. Ik zei ja en deze zijn los op de kaart gezet. Een kroketje was nog bevroren van binnen.

Bij de hoofdgerechten kon ik als vegetariër ik kiezen uit een vegaburger en spaghetti primavera. Ik had de vegaburger besteld maar deze bleek op te zijn (terwijl dit erg makkelijk is om op voorraad te hebben lijkt me) dus ik heb de spaghetti genomen. Deze was erg saai en er zat weinig smaak aan.

Ik kreeg ook geen glas bij mijn cola en met bestek is het ook een paar keer fout gegaan. Prima menu en het restaurant ziet er erg leuk uit, maar aan de bediening moet écht wat gedaan worden.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Op een van de eerste 'terrasdagen' van deze zomer door toeval deze zaak tegengekomen. We kwamen in eerste instantie voor een borrelhapje maar door de aangename uitstraling of sfeer zijn we maar gebleven voor het diner.

De zaak ziet er uit als een 'oude' garage die keurig opgepimpt is. Betonnen vloer, en voor de rest een industriële kantine 'look'. Ondanks deze koele omschrijving kwam het, in ieder geval op mij, aangenaam over.

Aangename bediening, in hot-pants en korte broek met dit weer, die vlot reageert.

Een beknopte menukaart met aan de ene zijde borrelhappen en aan de andere zijde kleine gerechten. Alles goed van smaak en keurig gepresenteerd.

Gewoon een leuk adres als het allemaal niet zo officieel hoeft.
Martine I.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Mijn Tostada Vega was heerlijk, maar ik moest zo lang wachten tot er iemand aan mijn tafeltje kwam, dat ik zelf maar naar de bar liep om iets te bestellen. En er waren twee tafels bezet. Soms heb je geen zin in je werk, snap ik, heb ik ook wel eens. Maar als je werk bestaat uit direct contact met klanten, hoort het erbij dat je klantenservice verleent. Ik moet dat ook bij mijn werk met cursisten.
Coby S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Heerlijk 's middags in de zon op het terras van Mi barrio gegeten.

Allerlei gerechten uitgekozen en die gezamenlijk gegeten: voor sommigen vissoep met tomaten, knoflook en zeevruchten erin. Daarna gegrilde gamba's, ribjes uit de oven, Caesar salade, een portie Iberico ham en een groene salade. Ook de wijnen die wij uitkozen waren heerlijk en redelijk van prijs.
Erik T.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Bijna een jaar later waren we benieuwd naar de culinaire vorderingen van deze fraaie tent. We kozen voor een gezamenlijk plateau MB vooraf en twee afzonderlijke hoofdgerechten. Enige tijd later werd het hoofdgerecht opgediend. Ai, excuus. Toen kwam eerst het voorgerecht dat overwegend bestond uit kaas, brood en diverse soorten vlees. We hadden uiteraard even navraag kunnen doen over de wat eenzijdige samenstelling van dit plateau. Het was in ieder geval geen goede keuze. Ruim een half uur later alsnog het hoodgerecht, dat smaakte alsof het in die tijd warm gehouden was. De serveerster nam het nog goeddeels gevulde bord mee en bood aan dit niet in rekening te brengen. Dat was genereus. Maar wat vooral overheerst is dat ze bij Mi Barrio nog steeds niet in staat zijn logistiek en kwaliteit op basaal niveau te verzorgen. Doodzonde, want inrichting, vriendelijkheid en sfeer zijn volop aanwezig.
Sanne R.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Een jaar geleden heb ik hier gedineerd en kwam ik op dezelfde cijfers uit. Deze keer was ik hier voor de lunch. De locatie is nog steeds top, het terras is een heerlijke plek om te zitten. De bediening was alert en attent. De kaart is leuk samengesteld maar de gerechten zijn in mijn ogen wat liefdeloos klaargemaakt. Dit keer had ik een kleine cesarsalade. De hoeveelheid is ruim voldoende voor mij. Er lag heel veel (little gem) sla op het bord, met een vrij laffe witte dressing, wat geraspte kaas en vier halve cherrytomaten en wat stukjes gebakken kipfilet. De kletskop van oude kaas leukte het visueel en qua smaak nog een beetje op.
Ik zou het zo fijn vinden als de creativiteit en passie die het het decor uitstraalt en die de bediening aan de dag legt, zich ook in het eten zou manifesteren. Daar ben ik dus een beetje teleurgesteld over.
Kalaforni .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Prima geluncht , diverse gerechten genomen o.a pimente de padron als bijgerecht , dit vind je bijna nergens in Nederland , vriendelijke bediening en een mooie zaak , gauw maar eens diner doen
Connie T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Een leuke ongedwongen tent. Met een groepje gegeten. Vooraf hadden we een bord brood met dipsausen gedeeld. Was aardig, maar niet bijzonder, zeker niet voor die prijs. Mijn medetafelgenoten aten de risotto met groente van het seizoen. In november asperges??? Zelf had ik een vegetarische burger. Deze was smakeloos! Jammer, vond het gezellig maar wil ook wel lekker eten. Dus voorlopig zien ze me daar niet meer. De bediening was trouwens wel erg aardig en attent!
Khulskorte .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Een heerlijke bourgondische avond gehad aan de grote ronde tafel. Vooraf diverse hapjes op tafel laten komen. Een aanrader zijn de diverse plateau's met spaanse hapjes en heerlijke kaas en spaanse droge worst. De ambiance is gezellig en de akoestiek prima. De service en bediening was erg goed en er werd meegedacht over mogelijkheden. Zo werd er een soort grand dessert gemaakt voor de hele tafel met allerlei zoete heerlijkheden en een lust voor het oog! Kortom: een top avond in Spaanse sferen!
Vincent_Vega .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Leuk uitziend cafe, maar bediening die je teveel over het hoofd ziet waardoor je lang moet wachten.
Het eten is er niet heel bijzonder, zeker niet voor die prijs.
Rosa M.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Wat een leuke plek om lekker te eten is Mi Barrio! Met mijn -wat eten en omgeving betreft kritische- vader heb ik op een rustige dinsdagavond heerlijk gegeten bij dit restaurant. Het is sfeervol aangekleed, en sluit aan bij de trend van industriële inrichting. Het doet echter niet nep of pretentieus aan, doordat de stijl past bij het uiterlijk van het gebouw. De dames van de bediening waren erg aardig, attent en behulpzaam. Mijn vader was dolgelukkig met zijn hele dorade en ik heb een heerlijke quinoasalade met machegokaas veroberd. Keurig op smaak en in balans met bleekselderij, appel en granaatappelpitjes. En de prijzen zijn heel redelijk. Wat een fijne tent; ik kom zeker terug!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Nog niet zo heel lang geleden zat hier een videotheek. Maar ja, video's .... dus nu zit er een hip, modern restaurant en valt opeens op hoe groot die videotheek was. Mi Barrio heeft een industriële look & feel: kale, betonnen vloer, onafgewerkte muren, grote ramen en eenvoudige, houten tafels. Het ziet er goed en gezellig uit en hoewel het druk is (opvallend veel jonge vrouwen) wordt het geen kakofonie. De bediening doet haar best en is vriendelijk, maar ze kunnen het niet bijbenen waardoor het soms lastig is om iemand aan je tafel te krijgen. Het menu biedt redelijk wat keus maar is niet heel erg origineel. We beginnen met camembert die gesmolten in een bakje met wat brood en een enkele, wat iele wortel wordt geserveerd. Dat valt wat tegen. De camembert is lastig te eten met zo weinig brood en ongelooflijk kleverig. We proberen ook een kroketje met chorizo, maar deze had wel iets meer pit mogen hebben. Door met de ravioli met spinazie en ricotta. De spinazie wordt hier los erbovenop geserveerd. De pasta is aan de randen te dik en daardoor niet helemaal gaar gekookt. Het lijkt een simpel gerecht maar blijkt ook hier weer lastig goed op smaak te krijgen. De tomatensalade is royaal en bestaat uit verschillende tomaten, maar ook hier missen we smaak. De pinot gris die we erbij drinken is prima, hoewel erg prijzig. Het nagerecht, een citrustaartje, is het hoogtepunt van de avond. Kortom, de keuken mag nog wel een extra stapje zetten, maar de sfeer zit er al goed in.
Artilot .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Afgelopen zondag geweest Mi Barrio Nijmegen en op het heerlijke zonovergoten terras een Borrelplank de Luxe besteld. Bediening, snel, accuraat en klantvriendelijk. Terras heeft vintage tafeltjes met stoeltjes waar je eeuwig in kan blijven zitten. Midden in de zon kwam vervolgens de borrelplank de Luxe. Jeetje wat een plank zeg! Gebakken visjes, Spaanse ham, Chorizo, kaas, mosseltjes, olijven etc. etc....Teveel om op te noemen en superheerlijk! Een weet je wat nu zo prettig is aan Mi Barrio? Het voelt echt aan als je eigen home....open keuken en te gekke inrichting. Ik kan maar één ding zeggen lieve mensen, ga er heen en ontdek hoe Mi Barrio is, een zaak om te genieten, lekker te eten en heerlijke biertjes te drinken....waaronder Mooie Nel!
Gonne H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Zo'n heerlijke paella gegeten tijdens 4daagse weken, mijn Spaanse schoonmoeder kan er niet aan tippen. En prijs kwaliteit is gewoon goed! Lekkere swingende muziek, aardige bediening. Kortom... Een super aanrader
Eb239 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Heerlijk gegeten in een leuke ambiance.
Omte beginnen hebben we de Mi Barrio plate genomen. Lekkere vleeswaren, olijven, kaas, brood en aioli.
Daarna hebben we verschillende gerechten besteld die je met elkaar kan delen. Wij hadden een vleesgerecht en daarnaast vijf bijgerechten. Voor drie personen was dit in combinatie met de plate voldoende. De spareribs waren overheerlijk!
We moesten wat langer wachten op ons eten, maar daarom kregen we wat drinken van het huis aangeboden.
Ik zou hier zeker nog een keer terug komen.
Estherespagnol .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Wat jammer dat het zo tegenviel!! Niets geen Spaanse smaken in de tortilla en de patatas bravas.. Zet een goede Spaanse kok in die keuken! Locatie en zaak is prima!
Nienke_27 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Ik ben hier afgelopen vrijdag met mijn vriendinnen geweest en wat hebben wij genoten! Omdat het lekker weer was, hebben we buiten het aperitief genuttigd met heerlijke hapjes. Het deluxe plateau en de gamba's pil pil waren heerlijk en het flesje prosecco tegen een erg aardige prijs smaakte hier erg goed bij.
Omdat het daarna wat frisser werd buiten, wilden we graag binnen een tafeltje uitkiezen. Ik had vantevoren gereserveerd, en zo was er dus binnen ook nog een tafeltje voor ons vrijgehouden. Erg netjes! De bediening was behulpzaam en op aanraden van het meisje wat ons hielp, nam ik de zeebaars die heerlijk was! Ook de bijpassende wijnen die geadviseerd werden bij onze hoofdgerechten smaakten erg goed. Mijn vriendinnen namen de entrecote en ook die was perfect gegaard van binnen.
Tot slot nog een heerlijke sterke espresso na.. Kortom een hele fijne avond in deze leuke laid-back zaak.
Wij komen zeker terug!!
Erik T.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
De eerste indrukken van gasten waren zodanig dat wij er goed aan meenden te doen Mi Barrio even de tijd te geven van beginnersfouten te leren. Gisterenavond bleek de leercurve tegen te vallen. Het aardige meisje dat ons bediende was ervan overtuigd dat ze een lekkere rode (?!) Chardonnay in huis had. We moesten vragen om servetten, het bestek bleef bij het opdienen achterwege, de gerechten lieten lang op zich wachten en waren rijkelijk zout bereid en in veel gevallen wel heel erg sober qua opmaak. Een disgenoot had uitdrukkelijk gevraagd bij het hoofdgerecht de kaas achterwege te laten. En wat denk je? Juist! Jammer, want dit restaurant is qua ligging en inrichting een aanwinst voor de buurt. Het zou zonde zijn als potentiële gasten deze plek gaan mijden vanwege deze betrekkelijk eenvoudig aan te passen, maar wezenlijke zaken.
RG1983 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
De aankleding van het restaurant is zeker niet vernieuwend maar wel goed uitgevoerd. Schoolstoeltjes en andere vintage aankleding doen recht aan de voomalige videotheek. De service was goed. We werden geholpen door een dame die zeer betrokken en behulpzaam was. Ook toen bleek dat er plastic in de tomatensalade zat. Hier hoefden we niet voor te betalen. De hamburgers werden mooi gepresenteerd maar de smaak was eentonig en het vlees té rood. De Aioli overheerste. Aandachtspunt
Char L.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Mijn vriend en ik hebben hier nu een aantal keer prima gegeten! Het eten is gewoon goed, de bediening is top en het decor origineel (een beetje industrieel). Een aanrader om een hapje te eten en veruit het beste restaurant daar in die buurt.
Enige minpuntje: het eten pretendeert Spaans te zijn, maar dat proeven wij er niet echt in terug.