MEZZO restaurant & kamers

Hooglandseweg 6 7047 CN Braamt Nederland Kaart

Over restaurant MEZZO restaurant & kamers

Hier wil je nooit meer weg

Dit is je nieuwe favoriete plek. Aan de rand van het Bergherbos vind je dit mooie restaurant waar je niet alleen heerlijk kunt eten, maar waar je ook kunt overnachten in zeer comfortabele en knusse kamers. Van de voordelige arrangementen, die eigenaren Berry en Wendy van de Ven hebben samengesteld, word je absoluut enthousiast. De tijdloze, klassieke gerechten die Berry bereidt, zijn geïnspireerd op de Italiaanse en Franse keuken. Ook heel geschikt voor feestelijke en zakelijke bijeenkomsten.

Meer informatie over restaurant MEZZO restaurant & kamers

Erg rustig
Erg lang
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Vanuit de Restaurantweek 2016 gereserveerd bij Mezzo. Wat we altijd doen is eerst de reacties gelezen en die waren zo lovend dat onze verwachtingen hoog gespannen waren.
Bij binnenkomst werden we vriendelijk en gezellig ontvangen. We kregen een prima (gevraagd: rustig) plekje in dit toch wel chique ogende restaurant. Tafellinnen, servetringen, mooi servies en zo, van die dingen waar je toch wel van geniet. De urn (echt waar) die in de vensterbank stond deed echter wel een beetje afbreuk.
Zonder een heel verhaal op te hangen vonden we de maaltijd zelf tegenvallen. Erg kleine porties, geen bijzondere ingrediënten en geen uitgesproken smaken. Ligt het aan het feit dat we via de Restaurantweek hadden gereserveerd? Je zou het geloven als we al die lovende reacties lezen. Wat ook tegenviel waren de lange wachttijden. Tussen ieder gerecht drie kwartier wachten terwijl je je bord in drie minuten leeg hebt gegeten is toch wel lang. Op de opmerking die we hierover maakten kregen we de reactie dat we beter vooraf hadden moeten aangeven dat we kortere wachttijden wensten. Tja. Zoals gezegd was het personeel vriendelijk, jammer dat na het opdienen van de gerechten er niet een keer werd gevraagd of alles naar wens was.
Als je dan de rekening krijgt ging de balans -wat ons betreft- in de verhouding prijs kwaliteit de negatieve kant op. Geen goede ervaring dus. Jammer, we hadden ons er meer van voorgesteld.
Hengelootje .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij hebben genoten! Heerlijk gegeten, fantastische wijnen en de service was helemaal top! Het was voor ons de eerste keer en wij zijn echt aangenaam verrast.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Een avond vol met beleving. . . . vriendelijke begroeting in een prachtige omgeving. Dit was het begin van onze eerste ontmoeting met dit restaurant. Als kenner voel je al snel of het goed zit. . . en ja hoor. . . we waren niet uit eten maar hadden een culinaire beleving in top.
Verfijnde smaken en bijzondere gerechten . . . een pallet van kleuren die we nog niet eerder hadden gezien. Onze sommelier bracht ons in andere zonnige streken waarvan wij niet eerder onze wijnkeuze hadden gemaakt. Deze dame wist veel en vond het leuk dat wij dit ook konden waarderen. Het einde van deze avond is een begin . . . naar meer.
Karin W.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Na een positieve ervaring tijdens een event georganiseerd bij Mezzo gingen we vandaag uitgebreider kennismaken. Alle verwachtingen overtroffen. Combinatie wijn/spijs is top. Mooie gerechten en fijne timing. Goede gastvrouw.
Fred S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
deze week voor het eerst gegeten bij mezzo en het eten was er heerlijk overtrof onze verwachting
we zullen hier zeker vaker gaan etenb
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Heerlijk genoten van een 7 gangen diner bij Mezzo. Vooraf licht visgerechtje met bijzondere saus van inktvisinkt. Daarna een bouillon met eekhoorntjesbrood. Gevolgd door kwartelbout, -filet met pastinaak, als hoofdgerecht lende, gevolgd door een kaasplankje. Een panna cotta van kokos met Johannesbesschuim, en een dessert van rode wijnijs, brownie, mandarijnmousse. Als laatste nog een lekkere koffie met zoetigheden. Alles zo mooi gepresenteerd in een fijne ambiance. Verzorgde bediening. Oplettend, informeel maar niet te. Uitleg van de gerechten met de bijpassende wijnen was goed. Ik had geen wijnarrangement, en had het wel passend gevonden, gezien de kwaliteit van Mezzo, dat ze mij een alcoholvrij alternatief hadden aangeboden voor water. Maar dat is dan ook het enige. Een hele fijne avond en lekkere avond gehad. Dankjewel lief xxx
A.E. D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Wij, Fons en Daniëlla uit Noordwijk aan Zee hebben hier werkelijk fantastisch gegeten! Alles klopte, de ontvangst, bediening (zeer profesioneel!), aankleding van het restaurant, echt zeer goed! Wij hadden een 5 en 7 gangen menu en hadden bij de reservering gevraagd of er ook "wild" bij zat, en ook dit was gehonoreerd! Dus wij zijn echt zeer tevreden en zullen ook zeker weer terug komen als wij weer een paar dagen "de Achterhoek" doen.
Nico G.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Wij hadden wat te vieren en op advies van een bekende gekozen voor dit restaurant wat toch wel op 60 km afstand van Winterswijk ligt.
Het was beslist een goede keus. We hebben er heerlijk gegeten (het 6 gangen verrassingsmenu, met heel goede bijpassende wijnen) en zijn vooral getroffen door de gastvrijheid van het bedienend personeel en het vakman(vrouw)schap van de Sommelier. We voelden ons er gelijk thuis! Het was op die avond volledig bezet en toch was iedereen relaxt en ook de keuken kon het goed aan.
Wij kunnen dan ook dit restaurant van harte aanbevelen.

Rinie en Nico Grootenboer.
Winterswijk.
Fransesco1984 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Eten was erg top! 6 gangenmenu gehad, echt voor herhaling vatbaar! Voelde alleen wat wrijving tussen 2 collega's, dat was jammer.
ECTS .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Vriendelijke ontvangst (ze heten je letterlijk welkom, lang niet meer gehoord in de horeca) en aperitief gedronken in een huiselijke sfeer.
Tafels zijn mooi gedekt. Mooi linnen, bestek en glazen scheppen verwachtingen over de kwaliteit van het eten en die zijn ook absoluut waargemaakt. Er wordt smaakvol gekookt met mooie producten en de porties zijn meer dan voldoende.

De bediening is vriendelijk en attent, af en toe een klein missertje maar och met de hele zaak vol ligt er ook iets meer druk. De kleding van de dames in de bediening vond ik wat truttig en niet passend bij hun leeftijd, de ambiance en het (bovengemiddelde) niveau van het restaurant.

De wijnen die geschonken worden zijn mooi en origineel en passen prima bij de gerechten. Prijzen zijn, voor wijnen uit de categorie zoals ze die schenken, net iets te hoog met gemiddeld 6 euro per glas.

Al met al een absolute aanrader, zeker voor herhaling vatbaar en een verrijking voor de horeca in de omgeving.
Bphr19 .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Kijk, een trouwerij is een trouwerij, daar kun je alle kanten mee op. Maar wanneer het bruidspaar ervoor kiest de gasten te onthalen bij een restaurant als Mezzo dan krijgt zo' n gebeurtenis een cachet dat die dag inderdaad een hele speciale dag maakt. Niet de vlotte hap met hoempamuziek maar een restaurant dat aandacht geeft aan de gast in een warme, intieme ambiance en bovenal, fantastisch eten. In een comfortabele stoel aan een ronde tafel, met gesteven servetten, tafelzilver en fatsoenlijk formaat wijnglazen, noem mij ouderwets maar daar hou ik van. We worden verrast door een klein kopje pompoensoep, mooi afgestemd op het seizoen. Hierbij viel direct op wat we daarna bij alles proeven: smaak, doordacht en verfijnd, smaak. Net dat toevoegen waardoor je merkt dat dit al die andere pompoensoepen ontstijgt. De witte wijn, lichtdroog, past hier goed bij en deze drinken we ook bij het volgende gerecht dat met name hun signatuur draagt. Het voorgerecht geserveerd op een etagière met op de bovenste etage een vegetarische selectie waaronder gegrilde seizoenproducten, de middelste etage zalm, hollandse garnalen en salade nicoise en de onderste etage heel pittige droge worst, parma ham en panchetta. Alsof dat niet genoeg is ragfijne carpaccio met truffelmayonaise, in bierbeslag gebakken champignons en een bitterbal met ook daarin wat lekkers. Dan ook nog huisgemaakte paté. Excuseer dat ik hier en daar niet helemaal volledig ben maar hier is zoveel te proeven dat het niet bij te houden is. Een explosie van uitgekiende smaken, verfijnd, verrassend en soms moet je geheugen zoeken om de smaak te herkennen, zo ragfijn. Alleen dit voorgerecht maakt een bezoek aan Mezzo meer dan de moeite waard. Hoofdgerechten waren op huid gebakken heilbot of getranceerde, rose gebakken diamanthaas (ook wel Jodenhaas genoemd) en mijn tafelgenoot, geen liefhebber van rood vlees, is helemaal om. Zo zacht, zo vol van smaak met een uitstekend geslaagde risotto ( en wees eerlijk, dat blijft lastig) wederom smaak die zich nadrukkelijk onderscheidt. Vervolgens een huisgemaakte Tiramisu die zo mooi was dat mijn tafelgenoten het niet eens was opgevallen dat de bodem toch echt uit geweekte lange vingers bestond. Ook hier weer net dat extra door geconfijte ananas toe te voegen. Het hield niet op.

Waarom nou zo een hoge score? De wijn is voortreffelijk, het gastvrouwschap een toonbeeld: uitleg geven bij alle gerechten en wijnen, nooit een leeg glas, water zonder daarom te hoeven vragen, de kok die het voor elkaar krijgt dit alles voor 45 personen zo goed als gelijktijdig op de borden te krijgen. Geen hinderlijke muziek, grandeur zonder poeha of opsmuck maar bovenal, smaak in de gerechten, verfijnd, uitgelezen, heerlijk. Zeker het omrijden waard om hier te genieten.

Eigenlijk illustreert de kop koffie alles, ik vraag om een Ierse whisky en het valt me op dat deze bovenmatig zacht is. Het blijkt niet de gewone Jameson te zijn maar die van 12 jaar oud. Smaak en zorg, net dat beetje meer, fantastisch gegeten, top zaak. Klasse!
Eikie .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Dit restaurant stond al een tijd op ons lijstje om te gaan dineren. Gisteren genoten van het 6-gangen XO verrassings-diner (tijdelijke actie). Fijne ontvangst en correcte en enthousiaste bediening. Genoten van verrassende en eigentijdse gerechten die ook nog eens zeer fraai gepresenteerd worden. Zeer goede bijpassende wijnen. Restaurant is een absolute aanrader in de regio.
Margot P.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Heerlijk gegeten. We hebben gebruik gemaakt van de aanbieding "een 6-gangen diner voor 2 personen voor de prijs van 1". De service was goed. Er was genoeg tijd tussen de gangen, niet te lang en niet te kort. De wijnen waren voortreffelijk! Gebruik gemaakt van een wijnarrangement. Een aanrader! Top!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Wij wandelen met een vriendengroep van 10 personen Het Pieterpad en hebben afgelopen zaterdag bij Mezzo gedineerd en geslapen.
De ontvangst na de wandeling was al geweldig, maar het 3-gangen verrassingsmenu (arrangement) was bijzonder goed en de wijnen voortreffelijk, evenals de zeer attente bediening.
Na een welverdiende nachtrust in goede bedden, troffen we de volgende ochtend de overvloedige ontbijttafel aan waarbij per persoon gevraagd werd hij/zij zijn/haar ei wilde. Nog niet eerder meegemaakt!
Zelfs de lunchpakketten waren perfect. Onze complimenten voor alles.

Er was echter één minpuntje dat we vrijwel altijd bij ieder Nederlands restaurant hebben : de prijs van de wijn. Aangezien wij in dit geval de geschonken witte wijn thuis ook regelmatig drinken en dus weten hoe duur een fles (consumentenprijs incl. BTW!!) is, is het zuur als je dat ongeveer per glas betaald.
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Vandaag een heerlijke avond bij Mezzo gehad! Super lekker gegeten. Wat Mezzo echt onderscheidt van heel veel anderen: ze vragen wat je lekker vindt en maken er vervolgens een op jou afgestemd diner van. Dit heb ik tot nu toe nergens anders zo mee gemaakt. Bediening is zeer profi én heel leuk.
Egbert .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Afgelopen zondag de nieuwe MEZZO geprobeerd. Berry van de Ven en zijn team hebben de zaak "alderbastend" goed voor elkaar. Heerlijke gerechten, prima wijnen en een mooie ambience. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Volgende keer blijven we slapen!
Decanter .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Afgelopen weekend van een all-in culinair weekendarrangement genoten bij Mezzo. Daarbij overnacht in een van de acht kamers.
De ontvangst was prettig, net als de bediening aan tafel overigens; Attent zonder vleierij zogezegd. Maar met verstand van zaken (en wijnen)
Vrijdagavond genoten van een goed uitgebalanceerd 4 gangenmenu (aangevuld met een kaasplankje) inclusief begeleidende wijnen. Gerechten perfect op smaak, stuk voor stuk een plaatje om te zien. Verse, zelfgebakken kleine broodjes.
Zaterdag 6 gangen incl wijnen. Het restaurant zat helemaal vol.
We zijn zeer gecharmeerd van de (open) keuken, die ieder keer weer wist te verrassen, zoals kwartelpootjes, duif, licht rose gebakken tonijn, kabeljauw, witlofsoep met roquefort.
Het arrangement, inclusief overnachtingen en goed verzorgd ontbijt is een echte aanrader.
Wij komen vast terug.

Dieuwke M.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Afgelopen zaterdagavond hebben mijn vriendin en ik genoten van het 5 gangen diner in restaurant Mezzo. Heerlijke amuse van haring met bietenmousse. Ook het langzaam gegaarde varkenswangetje op een bedje risotto en het toetje, een zachte nectarine overgoten met een verrukkelijke sabayon vielen bij ons erg in de smaak. Na wat te veel Italiaanse rode wijn hebben we er ook nog heerlijk geslapen! Vergeet ik nog de aardige kok met zijn leuke blonde vrouw.
Liesbeth T.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Mezzo tafel op zondag heerlijke en eerlijke pure gerechten met veel smaak we hebben erg genoten van de gerechten. Restaurant straalt een gemoedelijke maar toch een chique sfeer uit. Bediening is erg gastvrij en gemoedelijke.
bedankt voor de heerlijke avond met lekkere proeverijtjes
Frans en Liesbeth Tiemessen
Judith1979 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Wat hebben we hier gisteravond een geweldige avond gehad. We hebben het menu expérience genomen met negen gangen die een afspiegeling vormen van het a la carte menu. Stuk voor stuk waren de gangen overheerlijk. Onze persoonlijke favoriet: oeuf bénédicte met asperge, gerookte zalm, een gepocheerd eitje, kaviaar en overheerlijke hollandaise saus. Ook bij de wijnen twee favorieten: de diepe Negroamaro en de frisse Moscato d'Asti bij het dessert. We zijn blijven slapen en hebben vanmorgen ook genoten van een heerlijk ontbijt. De service is geweldig. Onze kindjes waren mee en kregen een heerlijke pasta en ijsje om vijf uur. Erg flexibel allemaal. Nadat de kindjes op bed lagen zijn wij samen gaan eten. Er was in de bediening iemand uitgevallen vanwege ziekte. Onvoorstelbaar dat alle tafels door een dame bediend werden zonder dat je het gevoel had dat er weinig tijd was. Het was een perfecte avond en we komen zeer zeker vaker.