Over het restaurant Meyers CuliCafé

Heerlijk etentje bij Meyers CuliCafé

Een gezellig familierestaurant in het centrum van de Vechtstad Weesp. Eigenaren Robert en Mendy Meijers geven je een warm welkom, goede service, en een no-nonsense menu. Neem een kijkje op de uitgebreide menukaart en er staat zeker iets lekker bij. De keuze is aan jou, maar je kunt er zeker van zijn dat je een bijzonder gerecht voorgeschoteld krijgt. Prijs en kwaliteit staan perfect in verhouding, een fijne avond uit gegarandeerd!

Meer informatie over restaurant Meyers CuliCafé

9,3
9,2
Julien D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Tja, wat kan ik zeggen.. ze worden niet voor niets aangeschreven door Michelin.
Wij hebben hier met 5 personen gegeten en het was echt goed. De samengestelde menu's en a la carte gerechten waren stuk voor stuk erg lekker. Gezamenlijk hebben we bijna alle gerechten geproefd en was alles stuk voor stuk lekker. Alleen de hazelnotentaart had naar mijn mening te veel crunchy aspecten in het midden. Ober was erg gezellig, eigenaar ook en een leuke uitstraling in Weesp, waarbij je kan kiezen voor binnen, buiten of binnen en buiten eten.
Jules05 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Gezellig en ontzettend lekker gegeten bij Meyers Culicafé! Altijd een warm welkom als je gaat eten bij Mandy en Rob. Aangezien er zoveel lekkere gerechten op de kaart staan en het lastig is een keuze te maken, kies ik meestal voor De Proeverij. Heerlijke warme en koude gerechten van topkwaliteit. Ook de wijnen zijn altijd goed afgestemd op het eten. Het personeel heeft veel kennis van de gerechten en wijnen en serveert vriendelijk en beleefd. De porties zijn in goede balans, waardoor zelfs een toetje er nog in gaat ;) Een absolute aanrader voor een ieder die van kwalitatief eten houdt en graag een gezellige avond uit wil.
Eelco S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Gezien dat Meyers goed staat aangeschreven in het mooie Weesp hebben we tijdens een weekend weg hier eens gegeten. Een vriendelijke ontvangst en een kaart met aansprekende gerechten maken enthousiast, toch valt het eindresultaat, zeker gezien de prijs, op teveel punten toch tegen. Bij het eerste gerecht is de gedachte nog dat de kok vergeten is de tonijn te marineren. Het in rijstpapier gewikkelde gerechtje met tonijn en mango krijgt eigenlijk alleen maar smaak als het flink in de chilisaus gedipt is en dat is toch niet helemaal de bedoeling lijkt me. De tonijn is waterig en mist smaak, de mango is nog hard en mist ook die heerlijke typische smaak. Dat dit een steeds terugkerend iets is blijkt uit de gerechten die komen, leuke ideeën, frisse groente, volle jus maar keer op keer is de vis of het vlees zelf niet op smaak gebracht en heeft het de smaakmakers eromheen nodig om lekker te zijn.

Achteraf gezien een prima avond, maar qua eten mist het toch net de afronding en verfijning die ik in een restaurant die zich zo afficheert als Meyers wel had verwacht.

Annemieke K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Gezellige avond, heerlijk gegeten! Het Iens menu is echt een aanrader. Prima prijs / kwaliteit verhouding. Hier zijn ambitieuze mensen hard aan het werk om het hun gasten naar de zin te maken. Kom je met de boot naar Weesp, neem dan even 5 minuutjes de tijd om het historische centrum te bekijken en eindig op het terras bij Meijers Culicafe. Fijne avond!
Bedankt voor deze prachtige recensie !
Maria_M .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Heerlijk gegeten met z'n 5-en. Het menu genomen met eendeborst. Voor onze jongste dochter (moeilijke eter) had men speciaal menu gemaakt toen ik vooraf ff had geïnformeerd. Mooie ambiance.
Perfecte service. Zelfs jas helpen aandoen. Aanrader!
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Heerlijk gegeten in een zeer gastvrije omgeving met gastronomische maaltijden van een hoog ster gehalte. Absoluut een aanrader voor iedereen om eens echt lekker te gaan eten voor een mooie prijs.
Zeer vriendelijk personeel en de wijnkeuze bij de menu's is voortreffelijk.
We komen zeker een keer terug, maar dan met een grotere groep. Leuke nieuwe website overigens. Het kijken waard.
Tot de volgende keer
Maarten en Annette
Yvon W.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Mooi restaurant, bediening niet even vriendelijk gedurende de avond, tournedos niet volgens de wens gebakken, de saus klopte niet ( was dezelfde als van tafelgenoot maar moest iets anders voorstellen). Frites vergeten en bij navraag de opmerking: " moet u het tegelijk bestellen" ( gedaan).......
Niet veel keus voor de niet visliefhebber:
Blijft hierbij wat mij betreft.
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Voor ons een nieuwe ervaring in een reeds lang bestaand restaurant.
Hartelijke ontvangst en al vlot aperitief en gemengd brood en boter op tafel.
Warme inrichting, voelde een beetje als een huiskamer. Wel weinig ruimte rond de tafels.
Redelijk uitgebreide kaart maar wij kozen voor het BibGourmand menu met bijpassende wijnen.
Gratis karaf kraanwater.
Beide voor-, en hoofdgerechten waren zeer goed van kwaliteit, goede porties en mooi opgemaakte borden. Daarna een keuze van het kaasplateau met een glas port.
Goede koffie geserveerd met diverse zoete lekkernijen!
Vlotte en persoonlijke bediening en ondanks dat het helemaal vol zat, hebben we geen moment lang hoeven wachten.
Goede prijs-kwaliteitverhouding.
Wat ons betreft een aanrader!
dawntreader .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Het beste restaurant in Weesp. Het eten is altijd voortreffelijk, alles is met zorg bereid, van het snijden van de groentes tot en met het garen van het vlees. De service is top: chic maar zeker niet ongezellig. Als het druk is, is het soms wat luidruchtig en voelt het wat krap, maar als je je richt op je bord vergeet je dat snel!
Wilma E.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Gisteren voor het eerst bij Meyers gegeten, met twee dochters (11 en 18 jaar). We kregen prachtige gerechten voorgeschoteld: de smaaksensaties doen niet onder voor de oogstrelende opmaak. De roodbaars was heerlijk, de tournedos zacht en precies goed gebakken. En op verzoek van mijn jongste werden patatjes geserveerd - met dit verzoek ging men allervriendelijkst om. Mijn oudste: "Ik heb nog nooit zo lekker gegeten!" Kortom: we voelden ons verwend en gezien! Hartelijk dank en van harte aanbevolen!
Marit N.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
4-gangen menu gegeten (1x vlees, 1x vis), alle gerechten waren goed bereid en ook nog mooi opgemaakt. De smaak van de gerechten was zeer goed. De visgerechten waren erg vers en op een juiste manier klaar gemaakt. Het is erg krap ingericht, het staat net even te vol met tafeltjes. Ook kwam er af en toe een zeer onaangename rioollucht voorbij. Voor het eten willen we graag nog een keer terug, maar dan is een plekje aan het raam misschien prettiger.
Hatseflats72 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Wij komen hier al jaren met regelmaat en zijn vaak verrast en nooit teleurgesteld. De bisque-achtige vissoep is heerlijk. Er zijn altijd mooie oesters en coquilles. Het vlees en gevogelte is mals met volle smaken (vooral de sauzen zijn heel goed want sterk en vol van smaak maar toch elegant) en de porties zijn ruim bemeten. Bijzondere kazen en altijd veel friandises bij de koffie inbegrepen. De bediening is hartelijk en keuken is kundig en zeer flexibel. De wijnkaart is uitgebreid en bevat zeer mooie wijnen hoewel ik wel meer keuze zou willen hebben in het segment tot 30 euro. Een culinair avondje uit in eenvoudige en gezellige huiskamersfeer. Wij blijven hier zeker komen!
WBAdvies .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Al enige tijd geleden vanwege een goede recentie in de Gooi en Eemlander dit restaurant bezocht. Tjonge wat waren we verrast vanwege de bijzondere vriendelijke bediening en het heerlijke eten. Sinds die tijd wel erg vaak hier geweest. Beroepshalve eten we vaak buiten de deur maar de kwaliteit van het eten en de gunstige prijs/kwaliteit is echt onovertroffen.
Caro-1 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Tja, het was de tweede keer dat wij hier gegeten hebben. De eerste keer, half jaar geleden, was beter. Helaas waren alle tafels buiten reeds gereserveerd dus binnen eten, geen probleem. De reserveringsbalie stond vlak achter ons tafeltje waardoor ik het gevoel had dat ik afgeluisterd werd, er zat geen halve meter tussen. Een stel dat een uur later binnenkwam kreeg een tafel aan het raam, maar dat waren blijkbaar vaste klanten dus die verwen je met een leuke tafel. Verder was de zaak op twee tafels na leeg. Eten niet bijzonder, voor ons de laatste keer.
HS01 .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2012
Uitstekend eten, absoluut onderbelicht in het Gooi en omstreken. Niet de goedkoopste, wel verrassend en eerlijk eten. Prima bediening en goede wijnen, met altijd een (ongevraagde, maar meer dan welkome) amuse vooraf. Echt een avond uit!
Driemond .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Wij eten hier meermalen per jaar, altijd naar tevredenheid. Eerlijke, goed bereide gerechten voor een nette prijs. Flinke porties, goede wijnkaart en leuke, adequate bediening. Dit alles in huiskamersfeer. Prima restaurant dus.
RBauwens .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Meijers is alom bekend in Weesp. Het beste restaurant in Weesp waar ik ooit geweest ben. Eten is geweldig, bediening vriendelijk en oplettend. Alleen de zaal is niet passend bij het toch vrij chique restaurant. Zeker een aanrader!