Mevrouw Meijer

Service8,2/10
Decor7,9/10
Ton V. Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Fantastisch, ontvangst met een heerlijk glaasje sekt in combinatie met oesters. Gerechten zijn zeer goed bereid, de bediening is zeer dienstbaar en niet vies van een ongedwongen praatje en de wijn kaart is divers, uitgebreid en interessant. Mooi traditioneel Frans restaurantje in het knusse Noord van Rotterdam.
Niek V. Gastronoom (28 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Op vrijdagavond ( ruim van te voren gereserveerd !! ) met ons vieren gedineerd bij Mevrouw Meijer. Eerst heerlijk buiten in de zon genoten van een drankje en olijven. Daarna na naar binnen en een keuze gemaakt uit het menu. Wat een heerlijke relaxen sfeer en bediening echt top.
Een drie gangen menu met een keuze voor vis , vlees en vegetariërs, alles perfect zowel smaak als de porties en een heerlijke ( Franse) huiswijn. Kortom het was genieten maar.... naar maten het voller werd nam het geluidsniveau wel erg toe, een "normaal" gesprek werd moeilijker.
Dit was voor mijn een reden om niet uitgebreid na te tafelen, iets wat echt hoort bij zo'n sfeer en gerechten. Gaan we hier nog een keer naar terugkomen.. zeker wel maar dan op een maandag, dinsdag of zo maar niet meer op een vrijdagavond,
Anne-Marieke V. Gastronoom (16 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk gegeten! Als vooraf een ossenstaartbouillon, deze was niet heel bijzonder. Maar het hoofdgerecht en dessert maakte het helemaal goed. Lamsvlees was heerlijk en super mals! Franse boterkoek met karamelsaus en ijs was zalig!

Goede wijnen op de kaart. Hondjes zijn ook zeer welkom en krijgen een eigen waterbakje, potje snoepjes en een kussentje.

Jammer dat ze altijd vol geboekt zitten, je moet echt van te voren reserveren, anders kwam ik zeker vaker!
Sophie K. Gastronoom (121 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Vanavond voor het eerst hier gegeten. Samen met een vriend die veel van wijn houdt. Ik had zalm en zeebaars. Ik vond de zalm lekker, maar niet heel speciaal, zeebaars idem dito. Toetje was erg simpel: kwak mascarpone, ijs erop, aardbeien erop en 4 schuimpjes. Kortom echt beetje boerse niet verfijnde Franse keuken wat dat betreft dus klopt het wel. Overigens hebben we nauwelijks fooi gegeven aangezien de serveerster er niet echt veel zin in leek te hebben. Gerechten werden niet uitgelegd, ik bedoel bij een menu van €34 euro mag dat wel. En toen er een misverstand ontstond over het kiezen van de wijn had ze daar ook n grapje van kunnen maken, maar dat kon er kennelijk niet vanaf.
Voor deze prijs zou ik lekker elders gaan eten, helaas kon de entourage het ook niet meer goed maken.
Het enige positieve wat ik kan zeggen Is dat het zowel echt Frans eten als service was.
Miesenplas . 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Het is een huiskamer/bistro-achtige zaak met houten stoeltjes. De tafeltjes voor 2 personen staan zeer dicht bij elkaar. Als je elkaar niks meer te vertellen hebt dan kan je je gemakkelijk mengen in het gesprek van de buren of gewoon lekker meeluisteren. De wc zit gewoon midden in de zaak wat een beetje vreemd oogt en als je er naast zit krijg je bijna de wc deur tegen je stoel aan mocht iemand niet opletten.
Wij kregen geen amuse maar het voorgerecht had de grootte van een amuse dus we dachten eerst dat we wel een amuse kregen tot we zagen dat het het voorgerecht betrof.
Helaas waren onze beide voorgerechten smakeloos. We hadden zeeduivel en artisjokken. Dit hebben we gezegd tegen de zeer vriendelijke serveerster die met ons mee hoopte dat het hoofdgerecht beter zou zijn. Het hoofdgerecht, kalfswangen en zeebaars, smaakte ons goed. Maar beetje sobertjes blijft het wel ondanks de prijs. Een klein schaaltje gebakken aardappelen erbij en een klein stronkje sla ernaast. ( die...... nauwelijks aangemaakt was en eigenlijk naar water smaakte). Onze eerlijkheid werd wel gewaardeerd en we kregen een glas wijn van t huis. Wat attent is.
Als nagerecht gekozen voor kaas en wijn wat prima was. De porties van de gerechten zijn klein en we hebben dus al het brood (zoutloos brood?) opgegeten.
Floor-5 . Gastronoom (54 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Op een rustige maandagavond hebben wij heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant. Een knusse inrichting met een bijzonder geel behangetje en geblokte tafelkleedjes... je voelt je meteen op je gemak. We hadden gereserveerd maar dat was niet nodig geweest. De bediening was attent en vriendelijk en zorgde steeds voor aangevuld tafelwater en brood. Vooraf namen wij Ierse en Franse oesters; leuk om die met elkaar te vergelijken! Daarna hadden wij een salade van asperges met kokkels en zeekraal (heerlijk!) en een kalfstartaar (lekker en héél zacht - naar mijn smaak eigenlijk iets té; hij had van mij iets meer op smaak mogen zijn). Daarna de varkenswang met linzen en de zeeduivel. Allebei superlekker. Het eten is vrij no-nonsense: de borden zijn niet overdreven opgemaakt en de hoeveelheden zijn goed. Lekkere salade en heerlijke aardappeltjes erbij maakten het wat ons betreft helemaal af. Als dessert een flink stuk boterkoek met karamel, en comté met peer. Ook die waren allebei zeer geslaagd... Wij komen zeker terug!
Marije Den Hartog . Bourgondiër (3 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
We hebben een hele goede ervaring bij mevrouw Meijer gehad. Er heerst een ongedwongen sfeer en de bediening is over het algemeen erg attent. Zo vragen ze of je al toe bent aan de volgende gang en of je meer stokbrood wilt bijvoorbeeld. De orginele gerechten waren erg lekker en mooi opgediend. Naar onze smaak was het iets te zout maar wij zijn gewend weinig zout te gebruiken. Bij navraag schijnt dat bij de Franse keuken te horen. Ik vond het leuk dat we duidelijk het verschil proefden tussen de Franse en Zeeuwse oesters. Zeker een aanrader!
Guusrdam . 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Gisteravond voor mijn verjaardag gegeten in dit restaurant. Wij schoven om 18:30 uur aan en namen een menu van 3 gangen met oesters. Na het hoofdgerecht, waar wij heel lang op moesten wachten, wilden wij het nagerecht bestellen. Maar tot onze grote verbazing deelde de de serveerster ons mede dat wij nog 5 minuten hadden omdat er andere gasten kwamen en dat er geen tijd meer was voor het nagerecht (het was op dat moment 20:05 uur!). Wel konden we van haar nog een kop koffie krijgen. Ik had me mijn verjaardagsetentje toch anders voorgesteld... Zeker omdat de tafel achter ons leeg was en er niemand wachtte op een tafeltje. We hadden toen ook geen zin meer in koffie en hebben afgerekend. Wij hebben ons overigens goed gedragen voordat u denkt dat we wegens wangedrag zijn weggestuurd.
Ava4321 . Bourgondiër (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Eerste keer in dit restaurant geweest en het was heerlijk! Duidelijk geïnspireerd door franse keuken met aantal klassiekers. De bediening is heel prettig aanwezig en zeer toegankelijk voor uitleg en wijadvies. Dit restaurant is echt een aanrader! Het zat goed vol ondanks de lokatie die niet op een doorgaande route ligt.
Ellymarien . Gastronoom (27 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Tja, gewoon erg lekker en gezellig.
In hun eigen klasse een van de betere restaurants waar we gegeten hebben.
We vonden het alleen erg rumoerig, het is moeilijk een geanimeerd gesprek te voeren als je buren 30 centimeter van je vandaan zitten.
Absoluut een aanrader
Pierre T. Fijnproever (6 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Qua sfeer echt heel erg leuk. Je denkt in een oud Frans restaurant te zijn terwijl het midden in Rotterdam is. Hele gezellige en ongedwongen sfeer met leuke mensen. Het eten was van vooraf tot dessert heerlijk. Niet goedkoop, maar kwaliteit mag wat kosten vind ik. Ik ga zeker nog een keer terug.
Ton-Marjolijne . Gastronoom (10 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
We waren om 17:45 de eersten in het restaurant, in de keuken waren ze bezig met voorbereidingen. We gaven aan dat we om 19:15 klaar moesten zijn; geen enkel probleem.
De aankleding is eenvoudig: kleine vierkante houten tafels en houten stoelen. De verdere inrichting is niet echt onze smaak, vooral het behang is erg druk.
Maar nu waar het om gaat. De amuse was een gekookt ei met mayonaise, aangevuld met stokbrood met te harde niet echt smeerbare boter.
De kaart is inderdaad verrassend. We kozen beide voor de zelfde gerechten. Vooraf een krabsalade met dunne appel schijfjes en zeker echte krab. Als hoofdgerecht een prima gegaarde scholfilet met overheerlijke saus. Het nagerecht was een chocolade partje van een taart. Alles was heerlijk, alleen was het nagerecht wel erg sterk van smaak. De gerechten zijn niet te groot, grote eters zullen misschien te kort komen. Verder behoort het 3 gangen menu voor €34 niet tot de goedkoopste.
De bediening is perfect; vriendelijk en heel attent. Na de koffie om 19:00 lag de rekening al klaar.

In het begin was de muziek nog te horen, maar toen er meer gasten binnen kwamen werd het erg lawaaiig. Ook de keukengeluiden werden nergens door geabsorbeerd.

Maar al met al zeker een restaurant om eens te proberen, want het eten en de bediening zijn een aanrader.
Harry O. Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Heerlijke en verrassende menu's
Het brood met smeersels werden telkens aangevuld. Evenals flessen gekoeld plat water. (staat niet op de rekening)
Het voorgerecht , buikspek was zeer smakelijk.
De eendeborst was begeleid met verse krootjes. (heerlijk)
Het dessert boterkoek met caramelsaus is echt wat anders.
Zeer attente en vriendelijke bediening.
Gezellige sfeer.
Wij komen zeker terug.
Bas V. Gastronoom (36 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Met 2 stellen avondje gegeten. Vooraf een heerlijk oestertje, erg lekker. De postelein was erg lekker als voorgerecht, vleesgerecht als hoofdgerecht was ook top in orde. Vegetarische metgezel was iets minder enthousiast, anders had ik een 9 gegeven. Voorgerecht met bietjes was niet zo heel bijzonder en het hoofdgerecht was precies mijn voorgerecht, maar dan meer. Op de kaart had dat ook wat uitgebreider gemogen. Service was goed, maar een van de dames had niet zoveel te vertellen over een wijn waar we wat meer info over vroegen, dus dat kan nog beter. Decor waren we niet zo enthousiast over, het is vooral erg licht, en bij de WC's is het erg krap.
Pimmes-Frites V. Gastronoom (63 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Het interieur en ook wel het exterieur met de 3 boogramen aan de lange kant in de eind-19e-eeuwse gevel, doen Frans aan. Op de achtergrond klinken jazzy klanken. In de open keuken is de chef al bezig als wij voor de eerste shift aanschuiven. Een fles water, die de hele maaltijd door ruim op tijd steeds zal worden bijgevuld, komt op tafel, en een originele amuse van knolselderij met daarbij heerlijk vers stokbrood, warm nog, veraangenamen de tijd waarin we de menukeuze maken (ook het stokbrood zal steeds bijgevuld worden; zonder dat we er om hoeven te vragen).
Uit een kleine lijst van gerechten kun je een 3-gangenmenu samenstellen. De gerechten zien er veelbelovend uit. Wat ook de recensies hier op Iens en elders doen. Onze verwachtingen zijn hooggespannen. En eerlijk gezegd worden die verwachtingen niet helemaal waargemaakt. De voorgerechten zijn uitstekend en best wel verrassend: ik koos de bloedworst, mijn tafelgenote ging voor de salade met rode biet. Van de hoofdgerechten kan ik zeggen: de rogvleugel die ik had en de hazerugfilet aan de andere kant van de tafel waren prima bereid, eigenlijk niks op aan te merken, maar het garni, dat soms een gerecht net naar een hoger plan kan stuwen, bleef bij de hoofdmoot achter. Ook de gebakken aardappeltjes die tussen ons in werden gezet redden het niet. Echt teleurstellend was het bakje sla dat we konden delen. Het was sla, grote bladen sla en niks anders. Voor ons toch net te ‘paleo’.
Het kaasplateau waar we mee afsloten was wel weer van hoge kwaliteit, met maar liefst negen soorten met elk een eigen karakter. Uitstekende selectie.
Een goede, volle rode huiswijn had ons maal begeleid, en een stevig bakje koffie sloot die af.
En van de bediening kunnen we zeggen dat die attent en vriendelijk was, en onze water- en broodvoorraad met een scherp oog in de gaten had gehouden. Daarvoor hulde.
We waren net voor de shift van half acht klaar.
Mevrouw Meijer is een restaurant waar het Oude Noorden blij mee mag zijn.
Ralph V. Gastronoom (22 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Fantastisch, geweldig, top. Woorden schieten te kort.
Gerechten zijn origineel, zien er prachtig uit en smaken uitstekend. Interieur is hartverwarmend (of is dat de hitte die uit de keuken komt?). Bediening is attent, charmant, vakkundig en tolerant. Met 5 man zit je lekker knus aan een tafel met precies de juiste afmetingen. En o, wat een genot: echt tafellinnen !!! Dit roept herinneringen aan vakantie in Frankrijk op. Hier wil ik elke week wel eten.

We hebben een heerlijke avond gehad. Na het dessert een biertje bij Café de Bel kan ik ook iedereen aanraden.
LucySour . Bourgondiër (4 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Één van Rotterdams beste restraurants, een heel aangename sfeer, ultiem lekker eten. Geweldige wijnen. Een restaurant waar je gelukkig wordt van het eten en de ambiance.
Ik kan de sect aanraden als aperitief, zeer lekkere bubbel.
Zeker heel goede combinatie met de oesters.
Mijn partner eet meestal geen desserts, hier altijd.
Jan_de_vries . Fijnproever (5 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Een van de beste restaurants van de stad. Hoewel de gerechten redelijk simpel ogen is het altijd bijzonder en creatief. Zeer verfijnd, goed gekookt en altijd perfect op smaak.

De entourage verhult op een originele manier de verfijning van de keuken. Het doet allemaal een beetje kneuterig aan. Vol met kleine verwijzingen en grapjes. Sevice leuk en persoonlijk.

Laatste keer was het hoogtepunt de perfect gegaarde eendenborst, maar het is altijd lekker.
Bassieterheijde . Fijnproever (5 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
de sfeer van "moeders keuken" roept heimwee op naar de kwaliteit van de keuken van moeder.
Wij werden absoluut niet teleurgesteld.
de tartaar van hert vond ik een topper.
de waardering blijkt uit de cijfers.
Kookboekje . Gastronoom (15 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Fantastisch restaurant met heerlijke gerechten. Restaurant voelt heel intiem en de entrecote is om van je vingers bij af te likken. De mossels zijn ook een aanrader. Zeer kundig personeel dat je te woord staat. Ik kom hier zeker terug!