Mevrouw Meijer

• Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Mevrouw Meijer

Diek S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Het was alweer even geleden dat ik hier was, nog steeds een aanrader met lekkere en verrassende gerechten en wijn. Gemoedelijke sfeer en lekker oubollige/Franse inrichting (positief!)
Wij gaan zeker weer eens!
roos987 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Leuk restaurant, gezellige sfeer. Niet al te ruime zitplaatsen/tafels, voor wie van wat meer ruimte tussen de tafels houdt is dit misschien minder praktisch. Leuk restaurant, lekker eten en prima sfeer!
T V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Al meerdere keren dit restaurant gezien in de Lekker en het is absoluut een bezoek waard. Wij hadden vooraf de eendenlever ganache en de salade met roquefort en biet, erg smaakvol. Daarna de Parelhoen met Hollandse garnaaltjes en de Rog en kaas toe. Wij komen absoluut terug. Nette bediening!
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Het eten was matig. De toast bij het tussengerecht (gepocheerde ei) was keihard, de oesters kwamen uit Ierland!? Zijn Zeeuwse oesters zijn niet goed genoeg in november?? Bij een van ons was het wild zwijn droog. Tot slot, de serveerster wist niet in welke volgorde we de kaas van het kaasplankje moesten eten. Helaas werd er ook geen jammetje oid geserveerd bij de kaas. We hebben de klachten doorgegeven maar helaas werd er niets gedaan om het "leed" te compenseren. De wijnen waren erg lekker en goed passend bij de gerechten. Ondanks dat we op loopafstand wonen zullen we hier niet meer terug komen. Helaas :(
erik .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
met 2 vrienden lekker gegeten, franse sfeer, uitstekend eten, menu is prima, prijs wijn voor dergelijk restaurant wel aan hoge kant, pp 70 kwijt is niet echt een frans dorpsrestaurant niveau..., wel leuke plek in oude noorden Rotterdam,
Ramon A.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
heerlijk 3 gangen menu gegeten voor 34 eur. we zitten echt vol. Ik had de octopus die goed combineerde met de romige saus. Mijn vrouw vond de asperges als voorgerecht subliem. De bediening had wel wat enthousiaster (uitleg bij gerechten) gekund.
bboermann .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Geweldig! Stond al lang op mijn lijstje, maar had ik dit maar eerder ontdekt. Wat een pareltje. Erg romantisch, idyllisch plekje met voortreffelijk eten en erg leuke, persoonlijke bediening. Wellicht tikkeltje duur voor de grootte van de gerechten.
Nic V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Er zijn nog van die pareltjes in het Oude Noorden van Rotterdam, dit is er zo een. Beste prijs/kwaliteit verhouding van 010. Prachtig 3g menu voor 34 euro. Topwijn erbij en koffie voor een alleszins schappelijke prijs. Probeer het vooral.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Fantastisch, ontvangst met een heerlijk glaasje sekt in combinatie met oesters. Gerechten zijn zeer goed bereid, de bediening is zeer dienstbaar en niet vies van een ongedwongen praatje en de wijn kaart is divers, uitgebreid en interessant. Mooi traditioneel Frans restaurantje in het knusse Noord van Rotterdam.
Niek V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Op vrijdagavond ( ruim van te voren gereserveerd !! ) met ons vieren gedineerd bij Mevrouw Meijer. Eerst heerlijk buiten in de zon genoten van een drankje en olijven. Daarna na naar binnen en een keuze gemaakt uit het menu. Wat een heerlijke relaxen sfeer en bediening echt top.
Een drie gangen menu met een keuze voor vis , vlees en vegetariërs, alles perfect zowel smaak als de porties en een heerlijke ( Franse) huiswijn. Kortom het was genieten maar.... naar maten het voller werd nam het geluidsniveau wel erg toe, een "normaal" gesprek werd moeilijker.
Dit was voor mijn een reden om niet uitgebreid na te tafelen, iets wat echt hoort bij zo'n sfeer en gerechten. Gaan we hier nog een keer naar terugkomen.. zeker wel maar dan op een maandag, dinsdag of zo maar niet meer op een vrijdagavond,
Anne-Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk gegeten! Als vooraf een ossenstaartbouillon, deze was niet heel bijzonder. Maar het hoofdgerecht en dessert maakte het helemaal goed. Lamsvlees was heerlijk en super mals! Franse boterkoek met karamelsaus en ijs was zalig!

Goede wijnen op de kaart. Hondjes zijn ook zeer welkom en krijgen een eigen waterbakje, potje snoepjes en een kussentje.

Jammer dat ze altijd vol geboekt zitten, je moet echt van te voren reserveren, anders kwam ik zeker vaker!
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Vanavond voor het eerst hier gegeten. Samen met een vriend die veel van wijn houdt. Ik had zalm en zeebaars. Ik vond de zalm lekker, maar niet heel speciaal, zeebaars idem dito. Toetje was erg simpel: kwak mascarpone, ijs erop, aardbeien erop en 4 schuimpjes. Kortom echt beetje boerse niet verfijnde Franse keuken wat dat betreft dus klopt het wel. Overigens hebben we nauwelijks fooi gegeven aangezien de serveerster er niet echt veel zin in leek te hebben. Gerechten werden niet uitgelegd, ik bedoel bij een menu van €34 euro mag dat wel. En toen er een misverstand ontstond over het kiezen van de wijn had ze daar ook n grapje van kunnen maken, maar dat kon er kennelijk niet vanaf.
Voor deze prijs zou ik lekker elders gaan eten, helaas kon de entourage het ook niet meer goed maken.
Het enige positieve wat ik kan zeggen Is dat het zowel echt Frans eten als service was.
miesenplas .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Het is een huiskamer/bistro-achtige zaak met houten stoeltjes. De tafeltjes voor 2 personen staan zeer dicht bij elkaar. Als je elkaar niks meer te vertellen hebt dan kan je je gemakkelijk mengen in het gesprek van de buren of gewoon lekker meeluisteren. De wc zit gewoon midden in de zaak wat een beetje vreemd oogt en als je er naast zit krijg je bijna de wc deur tegen je stoel aan mocht iemand niet opletten.
Wij kregen geen amuse maar het voorgerecht had de grootte van een amuse dus we dachten eerst dat we wel een amuse kregen tot we zagen dat het het voorgerecht betrof.
Helaas waren onze beide voorgerechten smakeloos. We hadden zeeduivel en artisjokken. Dit hebben we gezegd tegen de zeer vriendelijke serveerster die met ons mee hoopte dat het hoofdgerecht beter zou zijn. Het hoofdgerecht, kalfswangen en zeebaars, smaakte ons goed. Maar beetje sobertjes blijft het wel ondanks de prijs. Een klein schaaltje gebakken aardappelen erbij en een klein stronkje sla ernaast. ( die...... nauwelijks aangemaakt was en eigenlijk naar water smaakte). Onze eerlijkheid werd wel gewaardeerd en we kregen een glas wijn van t huis. Wat attent is.
Als nagerecht gekozen voor kaas en wijn wat prima was. De porties van de gerechten zijn klein en we hebben dus al het brood (zoutloos brood?) opgegeten.
Floor C.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Op een rustige maandagavond hebben wij heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant. Een knusse inrichting met een bijzonder geel behangetje en geblokte tafelkleedjes... je voelt je meteen op je gemak. We hadden gereserveerd maar dat was niet nodig geweest. De bediening was attent en vriendelijk en zorgde steeds voor aangevuld tafelwater en brood. Vooraf namen wij Ierse en Franse oesters; leuk om die met elkaar te vergelijken! Daarna hadden wij een salade van asperges met kokkels en zeekraal (heerlijk!) en een kalfstartaar (lekker en héél zacht - naar mijn smaak eigenlijk iets té; hij had van mij iets meer op smaak mogen zijn). Daarna de varkenswang met linzen en de zeeduivel. Allebei superlekker. Het eten is vrij no-nonsense: de borden zijn niet overdreven opgemaakt en de hoeveelheden zijn goed. Lekkere salade en heerlijke aardappeltjes erbij maakten het wat ons betreft helemaal af. Als dessert een flink stuk boterkoek met karamel, en comté met peer. Ook die waren allebei zeer geslaagd... Wij komen zeker terug!
Marije den Hartog .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
We hebben een hele goede ervaring bij mevrouw Meijer gehad. Er heerst een ongedwongen sfeer en de bediening is over het algemeen erg attent. Zo vragen ze of je al toe bent aan de volgende gang en of je meer stokbrood wilt bijvoorbeeld. De orginele gerechten waren erg lekker en mooi opgediend. Naar onze smaak was het iets te zout maar wij zijn gewend weinig zout te gebruiken. Bij navraag schijnt dat bij de Franse keuken te horen. Ik vond het leuk dat we duidelijk het verschil proefden tussen de Franse en Zeeuwse oesters. Zeker een aanrader!
Guusrdam .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Gisteravond voor mijn verjaardag gegeten in dit restaurant. Wij schoven om 18:30 uur aan en namen een menu van 3 gangen met oesters. Na het hoofdgerecht, waar wij heel lang op moesten wachten, wilden wij het nagerecht bestellen. Maar tot onze grote verbazing deelde de de serveerster ons mede dat wij nog 5 minuten hadden omdat er andere gasten kwamen en dat er geen tijd meer was voor het nagerecht (het was op dat moment 20:05 uur!). Wel konden we van haar nog een kop koffie krijgen. Ik had me mijn verjaardagsetentje toch anders voorgesteld... Zeker omdat de tafel achter ons leeg was en er niemand wachtte op een tafeltje. We hadden toen ook geen zin meer in koffie en hebben afgerekend. Wij hebben ons overigens goed gedragen voordat u denkt dat we wegens wangedrag zijn weggestuurd.
ava4321 .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Eerste keer in dit restaurant geweest en het was heerlijk! Duidelijk geïnspireerd door franse keuken met aantal klassiekers. De bediening is heel prettig aanwezig en zeer toegankelijk voor uitleg en wijadvies. Dit restaurant is echt een aanrader! Het zat goed vol ondanks de lokatie die niet op een doorgaande route ligt.
ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Tja, gewoon erg lekker en gezellig.
In hun eigen klasse een van de betere restaurants waar we gegeten hebben.
We vonden het alleen erg rumoerig, het is moeilijk een geanimeerd gesprek te voeren als je buren 30 centimeter van je vandaan zitten.
Absoluut een aanrader
Pierre T.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Qua sfeer echt heel erg leuk. Je denkt in een oud Frans restaurant te zijn terwijl het midden in Rotterdam is. Hele gezellige en ongedwongen sfeer met leuke mensen. Het eten was van vooraf tot dessert heerlijk. Niet goedkoop, maar kwaliteit mag wat kosten vind ik. Ik ga zeker nog een keer terug.
Ton-Marjolijne .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
We waren om 17:45 de eersten in het restaurant, in de keuken waren ze bezig met voorbereidingen. We gaven aan dat we om 19:15 klaar moesten zijn; geen enkel probleem.
De aankleding is eenvoudig: kleine vierkante houten tafels en houten stoelen. De verdere inrichting is niet echt onze smaak, vooral het behang is erg druk.
Maar nu waar het om gaat. De amuse was een gekookt ei met mayonaise, aangevuld met stokbrood met te harde niet echt smeerbare boter.
De kaart is inderdaad verrassend. We kozen beide voor de zelfde gerechten. Vooraf een krabsalade met dunne appel schijfjes en zeker echte krab. Als hoofdgerecht een prima gegaarde scholfilet met overheerlijke saus. Het nagerecht was een chocolade partje van een taart. Alles was heerlijk, alleen was het nagerecht wel erg sterk van smaak. De gerechten zijn niet te groot, grote eters zullen misschien te kort komen. Verder behoort het 3 gangen menu voor €34 niet tot de goedkoopste.
De bediening is perfect; vriendelijk en heel attent. Na de koffie om 19:00 lag de rekening al klaar.

In het begin was de muziek nog te horen, maar toen er meer gasten binnen kwamen werd het erg lawaaiig. Ook de keukengeluiden werden nergens door geabsorbeerd.

Maar al met al zeker een restaurant om eens te proberen, want het eten en de bediening zijn een aanrader.