Meursinge Iers Restaurant de Turfsteker

Hoofdstraat 48 9431 AE Westerbork Nederland Kaart

Over het restaurant Meursinge Iers Restaurant de Turfsteker

Een Iers feestje

Een echt Iers restaurant te midden van de rust en de ruimte die zo kenmerkend is voor Drenthe. Donker hout en live muziek geven deze plek haar karakteristieke uitstraling. Doe daar ook Guinness stoofpotje en een Irish Coffee bij en het feest is compleet. Je zal hier niet snel 'nee' te horen krijgen, want alles kan geregeld worden!

Meer informatie over restaurant Meursinge Iers Restaurant de Turfsteker

Maandag en Dinsdag 17:00 - 23:00
Woensdag Gesloten
Donderdag 17:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:30

A M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Wij hebben genoten van het lekkere eten, een echte aanrader!
Fam. Mol Zuidwolde
Ton G.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
De Turfsteker is een goed restaurant. Een uitgebreide kaart waar mijn partner en ik de nodige tijd hebben gebruikt om vervolgens bijna wanhopig te kiezen; zoveel lekkere gerechten.
Mijn disgenoot heeft gekozen voor aspergesoep en Turf&surf. Ik heb gekozen voor St.Jacobsschelpen met zeewiersalade en een Ierse haas van het rund.
De gerechten waren verrukkelijk. De bijgerechten waren helaas inspiratieloos. Wat gekruide gebakken aardappeltjes en een standaardsalade. De warme groenten waren laf, beetje smakeloze broccoli en wortel enzo. Maar het vlees was 200% perfect.
De prijzen redelijk, dus je kan hier goed terecht als je in het centrum van Westerbork een hapje wilt eten.
anna D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijk gegeten en de bediening was vriendelijk. Het duurde alleen vrij lang tussen de gangen voor het volgende gerecht doorkwam, dat was een beetje jammer. Maar verder een prima plek!
Marijke J.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Zeer sfeervolle pub! Heerlijk gegeten, en zeer vriendelijke bediening! Helaas wonen we niet in de buurt, anders zou ik regelmatig daar eten!
Bart K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Via TripAdvisor geboekt bij dit restaurant. Ierse keuken dus een keer wat anders. Inrichting was erg gezellig, personeel vriendelijk en het eten was TOP. Van voorgerecht tot en met het dessert.
Hajo B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Gezellig restaurant, vriendelijk personeel.
Prima smaak beleving, porties behoorlijk aan de maat, hadden wel iets kleiner gemogen.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Zeker voor herhaling vatbaar ,heerlijk gegeten!
zwaan H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
heerlijk gegeten alleen vond ik het wachten om te drinken te bestellen en te krijgen te lang duren ,verder was het prima
Johnny V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
De bediening was top. Allemaal vriendelijk en klantgericht. Eten was goed en voldoende. En leuke live muziek erbij. Top
anne-may.veenstra .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We wisten dat we voor een simpele hap gingen, maar toch wel wat teleurstellend. Gebakken camembert, daar kan niet veel mis gaan, maar toch een smakeloos (brie?) puntje met wat vruchtenjam. Spareribs erg gaar en wat saai. Wel hele vriendelijke bediening en de salades als bijgerecht waren smakelijk.
Peterdevries01 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
De cappuccino en Risotto cheeseburger waren voortreffelijk. Het verrassingsmenu uit 3 gangen opgebouwd was werkelijk om van te smullen. Wij komen zeker weer!
De-Vries .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Vooral het proeverij menu is een aanrader! Vriendelijk personeel met aandacht voor de wnsen van de klant.
Wij komen hier zeker terug!
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
In het hart van Drenthe eten bij een restaurant met een Iers getinte keuken is een bijzondere ervaring. De rode wijn per glas is van Zuid-Afrikaanse oorsprong en komt gewoon uit de koelkast. Waarom die in de koelkast staat blijft onduidelijk, maar de wijn proef je daardoor nauwelijks. De tournedos met kruidenboter is heerlijk (puur geluk dat hij medium is gebakken zoals ik het graag heb, want de bediening vraagt niet hoe je hem wil hebben). De zalm (met honing-knoflooksaus) van mijn tafelgenote is echter droog. Wordt aan de keuken doorgegeven, maar er volgt geen enkele reactie, zelfs geen zwak excuus. De groenten en sla zijn smakelijk, maar de frieten zijn donkerbruin en duidelijk in heel oud vet gefrituurd; dat kan niet! En dat terwijl op de kaart een veelbelovend verhaaltje staat dat de frieten heel vers zijn; jammer dat die versheid door de bereiding dan teniet wordt gedaan. De bediening is vriendelijk, maar amateuristisch. Als je een vork op de vloer laat vallen kun je die niet (na een vluchtige poetsbeweging) weer naast het bord op tafel leggen! Het interieur van het restaurant is voor mij te druk, maar smaken verschillen. Het meubilair is een beetje aftands. Kwaliteit en prijs van het gebodene zijn gelukkig in balans.
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
De bediening was uitstekend, erg vriendelijk en oplettend. Het eten was goed. Mijn man heeft vooral genoten van de Surf & Turf. Als voorgerechten carpaccio en de camembert allebei erg lekker en zag er goed uit. Mijn hoofdgerecht was porc/ procureur dit viel anders uit dan ik verwacht had maar was lekker, niet bijzonder (4 dun gesneden lapjes met een beetje kaassaus).
margee .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Tijdens de vakantie in dit "Iers" restaurant gegeten. Wat is er behalve de inrichting iers?
Geen stew of fish and chips wel bv spareribs die mijn tafelgenoten niet echt lekker vonden. Leek wel of ze van rundvlees waren niet echt lekker. Ook gezegd dat er iemand pinda allergie had en kregen we een salade met kerrie waar pinda's inzaten niet echt best. De salade was voor de niet pinda allergie personen wel lekker.
Had wel wat meer typisch Ierse gerechten gezien. Decor zag er verder netjes uit.
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Wij zijn goed verzorgd en heerlijke gegeten. Ierse avond was erg gezellig. Het eten was heerlijk.
We komen graag eten.
wolst1952 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Hebben heerlijk buiten gegeten op het terras. Bediening was goed en eten was heerlijk.
Terras ligt zoals alle andere terrassen in Westerbork pal langs de weg wat enigszins stoorde.
Line04 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Wij hebben gebruik gemaakt van het 3 gangen menu. Een aanrader, verschillende gerechtjes als voor gerecht. Als hoofdgerecht een combi van een Iers stoofpotje en een stuk vlees of vis. Met daarbij verse groente, patat en een heerlijke salade. Als nagerecht een trio van munt ijs, hazelnoot bavarois en een stukje cheese cake. Alles erg lekker en goede porties. Bediening was iets zenuwachtig leek het maar vriendelijk. Ook de prijs kwaliteit verhouding is uitstekend! Kortom een aanrader.
wijgaanuiteten .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Het was druk deze zaterdagavond in de Turfsteker. We moesten even wachten tot onze tafel beschikbaar was en konden vast wat drinken en de kaart bekijken aan de bar of buiten. Er heerst een losse en ontspannen sfeer met zeer vriendelijke maar chaotische bediening. We hadden veel verschillende gezichten aan tafel, die van elkaar niet wisten wat er wel en nog niet was gedaan. (Tip één aanspreekpunt per tafel en als er toch zo vaak gevraagd wordt of we nog wat willen drinken neem dan de lege glazen ook even mee terug) Er was leuke live-muziek( elke laatste zaterdag van de maand) maar dat hadden we pas goed in de gaten toen het later op de avond wat rustiger werd, omdat de akoestiek niet geweldig was bereikte de muziek onze tafel door het rumoer in eerste instantie nauwelijks.
Wijn hebben we niet gehad, in een Ierse Pub drinken we bier (vele mogelijkheden) en voor de bob was er lekker vers sinaasappelsap. Wat betreft de voorgerechten was de bloedworst een verrassing en ook de camembert was heerlijk, aanraders! De Irish salad smaakte goed, maar was te duur.
We hadden allen een verschillend hoofdgerecht gekozen. Vlees en vis smaakten prima, maar de spareribs waren te zoet.Aan de opmaak van de borden was weinig aandacht besteed. Allemaal hetzelfde kloddertje puree, met erbij puntzakje (niet helemaal vers gebakken) patat , bakje salade (met veel , wel lekkere saus) en gemengde groente (ook in iets teveel saus). Tip voor de bediening: vraag niet alleen voor de zoveelste keer of we nog wat willen drinken, maar ook even of het goed smaakt en alles naar wens is. Hoewel de kaart voor het nagerecht er veelbelovend uitzag zijn wij daar niet meer aan toe gekomen Dat is dan iets voor de volgende keer, want we komen hier zeker nog eens terug!
Edwin K.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Prima restaurant met vriendelijke bediening.
Wij hadden de proeverij met een kleine aanpassing die prima is opgepakt.
Erg lekker en goed verzorgd.