Meursinge Iers Restaurant de Turfsteker

Hoofdstraat 48 9431 AE Westerbork Nederland Kaart

Over restaurant Meursinge Iers Restaurant de Turfsteker

Een Iers feestje

Een echt Iers restaurant te midden van de rust en de ruimte die zo kenmerkend is voor Drenthe. Donker hout en live muziek geven deze plek haar karakteristieke uitstraling. Doe daar ook Guinness stoofpotje en een Irish Coffee bij en het feest is compleet. Je zal hier niet snel 'nee' te horen krijgen, want alles kan geregeld worden!

Meer informatie over restaurant Meursinge Iers Restaurant de Turfsteker

Maandag en Dinsdag 17:00 - 23:00
Woensdag Gesloten
Donderdag 17:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:30

Hajo B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Gezellig restaurant, vriendelijk personeel.
Prima smaak beleving, porties behoorlijk aan de maat, hadden wel iets kleiner gemogen.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Zeker voor herhaling vatbaar ,heerlijk gegeten!
Zwaan H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
heerlijk gegeten alleen vond ik het wachten om te drinken te bestellen en te krijgen te lang duren ,verder was het prima
Johnny V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
De bediening was top. Allemaal vriendelijk en klantgericht. Eten was goed en voldoende. En leuke live muziek erbij. Top
Anne-may.veenstra .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We wisten dat we voor een simpele hap gingen, maar toch wel wat teleurstellend. Gebakken camembert, daar kan niet veel mis gaan, maar toch een smakeloos (brie?) puntje met wat vruchtenjam. Spareribs erg gaar en wat saai. Wel hele vriendelijke bediening en de salades als bijgerecht waren smakelijk.
Peterdevries01 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
De cappuccino en Risotto cheeseburger waren voortreffelijk. Het verrassingsmenu uit 3 gangen opgebouwd was werkelijk om van te smullen. Wij komen zeker weer!
De-Vries .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Vooral het proeverij menu is een aanrader! Vriendelijk personeel met aandacht voor de wnsen van de klant.
Wij komen hier zeker terug!
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
In het hart van Drenthe eten bij een restaurant met een Iers getinte keuken is een bijzondere ervaring. De rode wijn per glas is van Zuid-Afrikaanse oorsprong en komt gewoon uit de koelkast. Waarom die in de koelkast staat blijft onduidelijk, maar de wijn proef je daardoor nauwelijks. De tournedos met kruidenboter is heerlijk (puur geluk dat hij medium is gebakken zoals ik het graag heb, want de bediening vraagt niet hoe je hem wil hebben). De zalm (met honing-knoflooksaus) van mijn tafelgenote is echter droog. Wordt aan de keuken doorgegeven, maar er volgt geen enkele reactie, zelfs geen zwak excuus. De groenten en sla zijn smakelijk, maar de frieten zijn donkerbruin en duidelijk in heel oud vet gefrituurd; dat kan niet! En dat terwijl op de kaart een veelbelovend verhaaltje staat dat de frieten heel vers zijn; jammer dat die versheid door de bereiding dan teniet wordt gedaan. De bediening is vriendelijk, maar amateuristisch. Als je een vork op de vloer laat vallen kun je die niet (na een vluchtige poetsbeweging) weer naast het bord op tafel leggen! Het interieur van het restaurant is voor mij te druk, maar smaken verschillen. Het meubilair is een beetje aftands. Kwaliteit en prijs van het gebodene zijn gelukkig in balans.
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
De bediening was uitstekend, erg vriendelijk en oplettend. Het eten was goed. Mijn man heeft vooral genoten van de Surf & Turf. Als voorgerechten carpaccio en de camembert allebei erg lekker en zag er goed uit. Mijn hoofdgerecht was porc/ procureur dit viel anders uit dan ik verwacht had maar was lekker, niet bijzonder (4 dun gesneden lapjes met een beetje kaassaus).
Margee .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Tijdens de vakantie in dit "Iers" restaurant gegeten. Wat is er behalve de inrichting iers?
Geen stew of fish and chips wel bv spareribs die mijn tafelgenoten niet echt lekker vonden. Leek wel of ze van rundvlees waren niet echt lekker. Ook gezegd dat er iemand pinda allergie had en kregen we een salade met kerrie waar pinda's inzaten niet echt best. De salade was voor de niet pinda allergie personen wel lekker.
Had wel wat meer typisch Ierse gerechten gezien. Decor zag er verder netjes uit.
YLoof .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Wij zijn goed verzorgd en heerlijke gegeten. Ierse avond was erg gezellig. Het eten was heerlijk.
We komen graag eten.
Wolst1952 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Hebben heerlijk buiten gegeten op het terras. Bediening was goed en eten was heerlijk.
Terras ligt zoals alle andere terrassen in Westerbork pal langs de weg wat enigszins stoorde.
Line04 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Wij hebben gebruik gemaakt van het 3 gangen menu. Een aanrader, verschillende gerechtjes als voor gerecht. Als hoofdgerecht een combi van een Iers stoofpotje en een stuk vlees of vis. Met daarbij verse groente, patat en een heerlijke salade. Als nagerecht een trio van munt ijs, hazelnoot bavarois en een stukje cheese cake. Alles erg lekker en goede porties. Bediening was iets zenuwachtig leek het maar vriendelijk. Ook de prijs kwaliteit verhouding is uitstekend! Kortom een aanrader.
Wijgaanuiteten .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Het was druk deze zaterdagavond in de Turfsteker. We moesten even wachten tot onze tafel beschikbaar was en konden vast wat drinken en de kaart bekijken aan de bar of buiten. Er heerst een losse en ontspannen sfeer met zeer vriendelijke maar chaotische bediening. We hadden veel verschillende gezichten aan tafel, die van elkaar niet wisten wat er wel en nog niet was gedaan. (Tip één aanspreekpunt per tafel en als er toch zo vaak gevraagd wordt of we nog wat willen drinken neem dan de lege glazen ook even mee terug) Er was leuke live-muziek( elke laatste zaterdag van de maand) maar dat hadden we pas goed in de gaten toen het later op de avond wat rustiger werd, omdat de akoestiek niet geweldig was bereikte de muziek onze tafel door het rumoer in eerste instantie nauwelijks.
Wijn hebben we niet gehad, in een Ierse Pub drinken we bier (vele mogelijkheden) en voor de bob was er lekker vers sinaasappelsap. Wat betreft de voorgerechten was de bloedworst een verrassing en ook de camembert was heerlijk, aanraders! De Irish salad smaakte goed, maar was te duur.
We hadden allen een verschillend hoofdgerecht gekozen. Vlees en vis smaakten prima, maar de spareribs waren te zoet.Aan de opmaak van de borden was weinig aandacht besteed. Allemaal hetzelfde kloddertje puree, met erbij puntzakje (niet helemaal vers gebakken) patat , bakje salade (met veel , wel lekkere saus) en gemengde groente (ook in iets teveel saus). Tip voor de bediening: vraag niet alleen voor de zoveelste keer of we nog wat willen drinken, maar ook even of het goed smaakt en alles naar wens is. Hoewel de kaart voor het nagerecht er veelbelovend uitzag zijn wij daar niet meer aan toe gekomen Dat is dan iets voor de volgende keer, want we komen hier zeker nog eens terug!
Koolio78 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Prima restaurant met vriendelijke bediening.
Wij hadden de proeverij met een kleine aanpassing die prima is opgepakt.
Erg lekker en goed verzorgd.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Prima restaurant voor een eetcafé begrippen. Mensen zijn erg aardig, eten smaakt prima en het is erg gezellig binnen. Verwacht geen culinaire happen, maar het is zeker de moeite om eens lang te gaan.
Karel O.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Prima gegeten, vlotte en snelle bediening. Steak vd dag smaakte prima. Leuke ambiance. Dessert was verrassend goed. Aanbeveling!
Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Na afsluiting van een middag in Midden-Drenthe moest er ook nog iets gegeten worden. Zonder verder veel zoeken zijn we bij de Turfsteker neergestreken en was het tijd voor een drankje bij de open haard. Het is geen Ierse pub met alleen bier en Irish stew op het menu, maar desalniettemin waren er wel leuke Ierse details, zoals de inrichting van het restaurant en de keus uit enkele Iers bieren. De inrichting is sfeervol en ondanks de rust bij binnenkomst oogde het niet kaal of leeg. Het restaurant liep daarna ook snel vol, wat voor ons het teken was om ook maar aan tafel te gaan.

Het menu biedt de keus tussen een aantal gerechten, een menu en ook plate-services en een plate menu. Dit maakt dat er voor elke portemonnee een maaltijd beschikbaar is. Het menu biedt enkele verrassende gerechten, maar voor deze keer koost ik het plate-menu, met een Mosterdsoep en een Schnitzel en een standaard toetje.

De mosterdsoep was lekker en maakte dat de het al gauw smaakte naar meer. Het hoofdgerecht kwam daarna snel en was ook van prima kwaliteit. De schnitzel was een beetje flauw, maar daarvoor staan natuurlijk peper en zout op de tafel. De erbij geserveerde gebakken aardappelen en salade waren buitengewoon lekker. Gezien de prijs van de plates was dit boven mijn verwachtingen.

Als afsluiting was er een bitterkoekjesbavarois. Deze was erg goed van smaak en had enkele fijne details die je vaak niet krijgt bij een plates menu. Al met al was het menu voor de prijs een uitstekende maaltijd. Lang geleden dat ik voor minder dan 20 euro een dergelijk volledig en fijn menu heb gegeten.

De service was erg vriendelijk en was erg attent in de bediening. Ondanks dat er wat wisseling was tussen de verschillende obers en serveersters ging het allemaal erg soepel met onze bestelling. Al met al een prima ervaring en een aanrader voor wie een degelijke maaltijd voor een hele goede prijs zoekt in de regio.
Jeroen Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Leuk en gezellige inrichting. We waren op een maandagavond, dus was niet zo heel druk... Maar gezellig, alles al in kerstsfeer... Leuke en gezellige bediening met kennis van zaken.
Heerlijk gegeten, verse broodjes, verse carpaccio.
Kipsaté supermals, en de ribeye perfect rood zoals ik 'm graag heb...
Sinds afgelopen januari zit hier een andere eigenaar op, die ook één en ander aan de kaart veranderd heeft. Absoluut vooruitgang, vlees is ook smaakvoller dan voorheen! Wij komen zeker terug!
Jelmer P.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Met een verjaardag hier met 8 man (plus drie klene kinderen) gegeten. Prima vlotte bediening en niet te gecompliceerde gerechten.
Voorgerecht Molly Malone was ok, maar vroeg me af hoe vers de vis was...
Bavette als hoofdgerecht was heerlijk mals: een aanrader, echt van genoten.
Van mn tafelgenoten nog wat geproefd: lamskoteletten zijn prima, maar (zelfs voor mij) veel te veel grof zeezout erop en de combi van kalfsentrecote met zalm is het niet voor mij.
Aardappelwedges zijn erg lekker.
Al met al een hele leuke avond gehad.
Zeker meer een resturant dan een pub trouwens!