Metz

7,2
Duur
X V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Ik snap werkelijk niet dat mensen hier zo lyrisch over zijn. We hebben hier 1x vis gehaald en nooit weer. We gingen eigenlijk voor de kibbeling maar die was teleurstellend genoeg niet van kabeljauw maar van polenta. Dan maar wat anders genomen, gekozen voor scholfilet, best aan de prijzige kant, gefrituurd. Het was smakeloos en er zat een gigantische laag beslag omheen daardoor was het een vette hap. Nee echt geen aanrader.
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Tijdens vakantie langs Metz in Nes gegaan, nadat we goede recensies lazen over de vestiging in Hollum.

Metz ziet eruit als een luxe cafetaria, en hanteert ook cafetariaprijzen. Bij de vis wordt goede patat geserveerd en een lekker frisse salade.

De vis is hier erg lekker. De mosselen waren groot en vol van smaak. De scholfilet gefrituurd, maar niet vet, met een lekker en iets gekruid korstje.

De keuze tussen een hamburgermenu elders of een vismenu bij Metz is bij ons snel gemaakt...

Gewone borden en bestek in plaats van plastic is het enige verbeterpunt.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
We zijn een weekje op het mooie Ameland geweest en elke dag hier vis gegeten. Diverse soorten heerlijk gebakken. Eenvoudig met frites, sla en sausjes, maar lekker. Prima glas wijn (Bouchard ainé et fils). Oesters en mosselen waren ook top. Hele vriendelijke en gezellige service. Is natuurlijk geen "echt" restaurant, maar daar kies je voor. Wij hebben genoten. Dus voor een ieder die lekker een vers visje wilt verschalken is hier bij het juiste adres, Doen!!!
Graafland .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Juni 2014 voor het eerst bij Metz gegeten. Eerst hadden we 's middags haring en gerookte zalm gekocht om mee te nemen. Superlekker! Later teruggekomen voor avondeten. Wat was het heerlijk! Supermooie en verse vis, enorme porties en voor heel weinig geld. Lekker gezellig en ongedwongen genieten. Personeel zeer vriendelijk. Mijn dochter mocht gelijk naar achter om te kijken hoe de haring werd schoongemaakt. Onze vragen werden met enthousiasme en vakkennis beantwoord! Metz is super!
A M.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Ik las bij andere eetgelegenheden op (m)eerdere menukaarten dat er 'speciale' Amelander meerval zou zijn. Dus dacht ik deze vis júist bij een vishandel te willen/gaan eten. De kwaliteit van mijn gebakken versie was goed en de grootte ook; 't smaakte mij prima. Deze locatie is duidelijk geen restaurant, maar meer een cafetaria : het is er strak en modern ingericht (ik vind het niet lelijk) en het oogt schoon en verzorgt. De bediening is wat afstandelijk, maar dat kan op een soort cafetaria-achtige plek. Ondanks de lekkere vissmaak van de meerval zal ik hier niet snel terugkeren, want de sfeer mis ik.
(de digitale Iens-kalender functioneert niet goed: ik at hier 23 december).
Amelandbezoeker .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Vanavond heerlijke vers gebakken vis gegeten bij Metz, zowel de schol als de lekkerbek smaakten prima. Personeel was vriendelijk en de bediening was snel en prettig. Lekker buiten op het terras gezeten in het avondzonnetje. Absoluut waar voor je geld!
Jessica-M .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Geen schone glazen want die waren er niet..(?) dus de wijn werd maar in een vies glas geserveerd. Omdat m'n mond open viel gooide ze t glas om in een papieren bekertje en zei: "hier dit is niet zo sjiek maar wel beter.. Toch?" Eh.. Vreemde situatie! Eten is matig tot slecht, ik heb maar geen vragen gesteld over t frituurvet. Vis was volgens mij ook niet vers, zelfs beetje taai. Sausjes op t bord waren met een laagje bedekt alsof t al een tijdje geleden erop gekwakt was. Zo snel mogelijk afgerekend en weggegaan!!
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2014
Een restaurant kun je dit eigenlijk niet noemen. Het is een visboer, waar je ook iets eten kunt. Plastic tafeltjes binnen, zonnig terras buiten. Keus uiterst beperkt en alles komt op kartonnen bordjes en met plastic bestek. Alleen de glazen zijn echt, maar daar krijg je dan weer een plastic flesje naast :-(

Wie buiten gaat zitten wordt niet bediend en er is ook geen kaart. Menuutjes bestaan uit sla, patat en vis-naar-keuze uit het frituur.

Wij kozen voor lekkerbek en Amelander meerval. Kleine porties, maar verder weinig mis mee. Wel jammer dat er 3 sausjes uit pot (!) naast waren gekwakt. Metz heeft een naam hoog te houden, dus verse ravigottesaus lijkt ons niet te veel gevraagd.